Octavia Combi Elegance 2010 1.6TDI CR DSG

Aloittaja RSOCUstin, 15.07.13 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

RSOCUstin

Takaisin Skoda leirissä, on tätä odotettu.
Tasan 9kk ja 32tkm tuli ajeltua Seat Altea XL:llä joka siirtyi vaihtoauto riviin.

Kajaanista löytyi tuollainen 153tkm ajettu valkoinen Octavia.







Perus Elegance paketti.

Koodit tuli purettua lisävarusteista.
E0A = No special edition
1D0 = Without trailer hitch
5SL = Left exterior mirror: aspherical
5RQ = Right exterior mirror: convex
1KD = Disc brakes, rear
6FB = Body-colored exterior mirror housings
1AT = Electronic stabilization program (ESP)
3FA = Without roof insert (standard roof)
1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
1NL = Covers for alloy wheels
H7F = Tires 195/65 R15 91H
4UF = Drivers and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
3KD = Rear seat bench/backrest, split folding
3QT = 3-point seat belts with tensioner and height adjustment, front
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
4A3 = Seat heater for front seats separately controlled
8L5 = Roof antenna and "diversity" window antenna
J1D = Battery 380 A (72 Ah)
7AA = Electronic vehicle immobilization device
8GU = Alternator 140 A
6Y0 = Without cruise control warning system
9AK = Climatronic with impact pressure control free of cfc
8RM = 8 speakers (passive)
7Q0 = Without navigation device
8DN = Radio "LOW I"
8QL = Key for locking system with remote control
8X1 = Headlight washer system
4K3 = Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
B05 = Type approval Finland
G02 = Front shock absorption
QN2 = Drawer under right front seat
3L3 = Manual height adjustment for front seats
9P1 = Seat belt reminder, electric contact in buckle
7X0 = Without park distance control
9W0 = W/o car phone preparation/installation
8WB = Front fog lights
7A0 = Without CD changer/CD player
3GA = Without cargo area
QG1 = Service interval prolongation
7MG = Emission standard EU5
L13 = Suspension range 13 installation control only, no requirement forecast
7P4 = Manually adjustable lumbar support in front seats
F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
3S2 = Black roof rails
2UA = Standard design

Varapyöräkotelosta löytyi tuollainen A2 listaus jossa tsekeiksi ilmoitettu kaikenlaista varustetietoa.





Täydellinen merkkiliike huoltokirja ja juuri vaihdettu myös kaksoiskytkimet, vauhtipyöräkin on kunnossa ei marakassit kolistele. Nokkahihna ja vesipumppu vaihdettu 128tkm kohdalla, oisikohan pumppu antautunut. Eli tyyppiviat korjattu.

Auto siirtyi 2vkoa sitten Kajaanin Deltasta Järvenpään Delttaan jossa huollettiin. Paikallisessa Skoda liikkeessä tehtiin nuo kaksoiskytkimet kuntoon. Kesälomareissusta johtuen, sain auto alle vasta tänään. Olisin halunut alle jo reissuun,  ei kuitenkaan onnistunut huolloista johtuen.

Aamulla ajelin Nummela-Hyvinkää-Jpää ja Seatilla kulutus 5,9L. Takaisin tultiin Skodalla ja lukema näytti 4,7L joten pienellä menee.

Alla uudet Contin kesäkummit Deimos vanteilla ja talvirenkaina uudet HKPL 5 EtaBeta vanteilla.
Tankki puolillaan ja lisäksi kaupantekiäisinä ensiapulaukkua, ikkunanpesunestettä, lumiharja sekä skrapa setti.


Päivitellään kuvia ja tietoja kun tutustutaan lisää autoon.

Ilo on ylimmillään :D

Patomursu

Onnittelut! Octavia on hieno valkosena, itse laitatin tummennukset taakse ja ilme muuttui aika paljon. Samoin päivävaloihin led polttimot niin avot  8)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Ocu_P

Onnea uudelle autolle.  :)

Taitaa olla tuttu ja hyväksi havaittu tuote sinulle tuo Ocu II. Noiden huoltojen jälkeen on toivottavasti huoletonta ja taloudellista ajoa edessä. Niin, ja valkoinen väri tosiaan toimii tässäkin. :)

RSOCUstin

Kiitoksia.
Tuttu pakettihan tuo on :D Kuitenkin neljäs Skoda mulla ja kolmas farkku.
On noissa vaan asiat osattu tehdä paremmin kuin esim. Seateissa.

Kaikenlaisia suunnitelmia olisi, mut ajellaan nyt tuossa lookissa hetki :D
Tummaa lasia tuo huutaa, monitoimirattia, bt sarjaa, parempaa mankkaa, RS polkimia ja ehkä sport putken päätä :D

VCDS:llä täytyy vähän kuitenkin autoa tutkailla mitä on syönyt.

Kilsoihin nähden keula ja muut osat ovat hyvin säilyneet, yks iskemä lasissa ja konepellissä muutama. Muuten tosi hyvässä kuosissa.

100km jo tänään ajellut. Laatikko toimii kuin unelma, kiitos uusien osien :D Ajellaan eka tankillinen vähän hissumiin että kytkimet asettuu paikoilleen.

Muutenkin on tosi jämäkkä, en muistanut että se edellinen valkonen ois ollut noin jämäkkä. Jämäkämpi kuin 20tkm vähemmän ajettu Alteakin jopa.

Late


RTWteam

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 15.07.13 - klo:21:24

Kaikenlaisia suunnitelmia olisi, mut ajellaan nyt tuossa lookissa hetki :D
Tummaa lasia tuo huutaa, monitoimirattia, bt sarjaa, parempaa mankkaa, RS polkimia ja ehkä sport putken päätä :D

Aihio on ainakin hyvä alkaa modailemaan.  ;) Oikean värinenkin vaikka eihän tuota kaikki väriksi tunnusta.

Levjsa

Onnea uutukaisesta! Varmasti hyvä ja mukava matkakumppani, pienestä kulutuksesta varsinkin mukava nauttia. Siihen vaan ledivaloa, tummaa pilaria ja muuta suunnittelemaasi, niin muutos on jo melkoinen hyvään suuntaan 8)

TPi

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 15.07.13 - klo:21:24
Kaikenlaisia suunnitelmia olisi, mut ajellaan nyt tuossa lookissa hetki :D
Tummaa lasia tuo huutaa, monitoimirattia, bt sarjaa, parempaa mankkaa, RS polkimia ja ehkä sport putken päätä :D

Onnea ja tervetuloa takaisin Skoda/Octavia-leiriin   :)

Tuossahan on tosiaan hyvin jo projektisuunnitelmaa autolle, ja kaikki ovat suht helposti toteutettavissa  ;) Niinkuin Levjsa jo mainitsikin, niin tummat pilarit voisi laittaa harkintaan.

RSOCUstin

Kokemuksia ekalta 400km ja viikolta.
Vkoloppuna Tammelan reissulla kulutus 4,3L. Tänään töihin tultaessa Seatilla olis kulutus ollut hikiseen 5,3L, Ocu meni 4,2L :D Varttitankkillinen ajettu ja trippimittarissa on 400km, ei huono.

Ohjaus on todella tarkka ja hieno, onhan tuossa kuitenkin varustetietojen perusteella Servotronic.

Auto pelannut mallikaasti, kaapelin päähän en ole vielä kerennyt laittaa. Hiljaa hyvää tulee.
Hymyssäsuin tuota saa ajella :D

RSOCUstin

#9
Ensinmäinen tankkaus suoritettu ja 939km takana, vielä ois ajanut 160km eikä valokaan palanut. Näyttäisi ajotietokone 5,2L lukemaa ja laskettu 5,44L.
Range 1230km kun tankattu, ihan hyvä :D

2 tankkauksen lukema nyt ei ole se tarkin, tasottuu ajan kanssa. Ajo on ollut sitä tyypillistä Nummela-Espoon keskus ja sitten tyyräilyä työajoja koko Espoon
alueella.  Niin ja tietysti auton hakureissu Järvenpäästä ja Tammelassa pyörähtäminen.

On kuitenkin 1,08L vähemmän kuin Seatilla samassa ajossa.
Pitänee pari tankkausta vielä ottaa ja säätää sitten ajotietokone näyttään oikeampaa lukemaa.

Lauantaina tulee Toholammin reissu silloin pääsee ajamaan pitkää siivua. Eiköhän se kulutus tuosta tipu vielä :D

Taky

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 25.07.13 - klo:07:21
Näyttäisi ajotietokone 5,2L lukemaa ja laskettu 5,44L.

Samainen motti ja auto paitsi manuaalilaatikolla meni 174337 km matkan  kaikki ajot/tankkaukset laskettuna 5.08 l/100km.
Ajotietsikka näytteli pääsääntöisesti 4,8-4,9 l/100km, mutta joskus kolmosellakin alkavia lukemia.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

RSOCUstin

#11
Ensinmäinen kunnon matka-ajo pätkä tuli heitettyä lauantaina. Saldona 980km välillä Nummela-Toholampi-Nummela.

Menomatka meni 5h 11min, 490km, 4,8L/100km ja 95km/h keskinopeudella, ei huonosti Skodalle.
Takaisin tultiin tuntia pitemmällä ajalla piti pysähtyä Pirkkalassa syömässä että jaksoi ajaa kotiin.

Takaisin tullessa tankkasin Kuortaneen Nesteellä, päätin kokeilla ProDieseliä. Tankilla oli ajettu jo 917km ja ois päästellyt 260km vaikka oli varttitankki jäljellä. 5,02 näytti tuon tankin kulutus kun laskin, ajotietokone näytti vikan tankin kulutusta 5,1L/100km joten aika tarkka on. Ei ehkä tarvitse kalibroida.

Toholampi-Pirkkala kulutus oli 4,5L/100 ja motari nosti sen 4,9L/100km kun pääsin kotipihaan.

Eilen kävin sitten pesemässä kaikki kuolleet öttiäiset autosta. Puskuri ja tuulilasi oli pahemman keskityksen jäljiltä, täynnä raatoja.

Koodiakin alkoi eilen pukkaaman, oiskohan alkanut karstat liikkumaan putkessa pitkällä matkalla.

Address 7E8: 1 Fault Found:
P2453 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Implausible Signal
Kuittasin koodit pois ja ei ainankaan vielä tullut takaisin.

Jos palautuu niin viedään pajalle, anturi vaihtoon.

Leppoista oli meno reissussa, sterkat soi paremmin kuin Seatissa vaikka ovat karvalakki mallia. Ohittaminen onnistuu ja kulutus on pieni. Hyvä ja väsymätön kokemus oli tollanen pitkäsiivu heittää. Vois ottaa uusiksi. Spritmonitorkin näyttää nyt 5,2L/100km lukemaa.

Bt-sarja asennukseen pitää viedä, mietin vielä että laitetaanko Nokian satsi vai tuo Skodan oma 5J0 051 473 http://www.skoda-auto.pl/PublishingImages/models/fabia/fabia/akcesoria/muzyka-komunikacja/glosnomowiacy_uniwersalny.jpg

En ole saanut vielä varmistusta sille saako tuon Skodan satsin kautta soitettua puhelimesta musiikkia. Eivät osanneet Metrossa sanoa onko tuo ohjainboksi sama mitä käytetään tehdasasenteisissa laitteissa. Helkamaan pistin aiheesta kyselyä, vielä ei ole kuulunut mitään.

TPi

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 29.07.13 - klo:07:29

Bt-sarja asennukseen pitää viedä, mietin vielä että laitetaanko Nokian satsi vai tuo Skodan oma 5J0 051 473 http://www.skoda-auto.pl/PublishingImages/models/fabia/fabia/akcesoria/muzyka-komunikacja/glosnomowiacy_uniwersalny.jpg

En ole saanut vielä varmistusta sille saako tuon Skodan satsin kautta soitettua puhelimesta musiikkia. Eivät osanneet Metrossa sanoa onko tuo ohjainboksi sama mitä käytetään tehdasasenteisissa laitteissa. Helkamaan pistin aiheesta kyselyä, vielä ei ole kuulunut mitään.

BT-sarjan osalta kannattaa tutustua myös vaihtoehtoon, jossa jälkiasentaisi alkuperäisen setin. Carsystemsin kautta löytyy plug'n'play sarjoja tähän -> http://www.carsystems.pl/bluetooth-kit,c76.html

Omaan -11 Octaviaan asensin 3C8 035 730 B-yksikön mikrofoneineen ja kaikki toimii kuten alkuperäisessä (esimerkiksi Bluetooth audio toimii jne). Osanumeron kanssa kannattaa olla tarkkana, ja varmistaa että laite sopii varmasti Octaviaasi.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 29.07.13 - klo:07:29
Koodiakin alkoi eilen pukkaaman, oiskohan alkanut karstat liikkumaan putkessa pitkällä matkalla.

Address 7E8: 1 Fault Found:
P2453 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Implausible Signal
Kuittasin koodit pois ja ei ainankaan vielä tullut takaisin.

Jos palautuu niin viedään pajalle, anturi vaihtoon.

Mun entiseen Ocuun tuli toi sama koodi. Kuitattiin pois, viikon päästä uudelleen. Anturi vaihdettiin, hinta töineen 169â,¬.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 29.07.13 - klo:23:07
Mun entiseen Ocuun tuli toi sama koodi. Kuitattiin pois, viikon päästä uudelleen. Anturi vaihdettiin, hinta töineen 169â,¬.
Pelkän anturin hinta ~84e, vaihto 5min ja sopeutus päälle. Onnistuu kotonakin jos on VCDS käytössä. Toki jos liikkeen kanssa on vielä "diili".
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 29.07.13 - klo:23:07
Mun entiseen Ocuun tuli toi sama koodi. Kuitattiin pois, viikon päästä uudelleen. Anturi vaihdettiin, hinta töineen 169â,¬.

Kolme kertaa nollannut jos 2vrk aikana :D Menee anturinvaihtoon heti kun anturi saapuu liikeeseen josta ostin auton. Ihan ku inan verran ois kulutuskin noussut tuosta viasta johtuen. Siellä on sonta ruvennut putkessa liikkuun kun heitin 1000km lenkin lauantaina ja sotkenut anturin :D

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 29.07.13 - klo:23:07
Mun entiseen Ocuun tuli toi sama koodi. Kuitattiin pois, viikon päästä uudelleen. Anturi vaihdettiin, hinta töineen 169â,¬.

Lisäksi tuli joku ohjelmapäivitys, en tiedä mikä. Se kai nosti hintaa, kun ei ollut enää takuu voimassa.

RSOCUstin

Tänään asennettiin aamulla uusi anturi ja tekivät sopeutukset yms. jutut. Delta teki kun sieltä ostettu auto.

Eilen kävin varailemassa aikaa bt/hf satsin asennukseen Espoon Metroon. Eli laitetaan tuo Skodan orkkis jälkiasenteinen näytöllä a-pilarin juureen.
Ei sitä oikeen minnekkään muualle saa kivasti asennettua. http://www.skoda-auto.pl/PublishingImages/models/fabia/fabia/akcesoria/muzyka-komunikacja/glosnomowiacy_uniwersalny.jpg
Samalla katottiin onko mitään kampanjoita päällä tai päivityksiä, ei ollut.

Helkamasta tuli tietoa tuosta bt sarjasta.
Bluetooth-lisävarustesarja sisältää mm. erilliset näyttöyksikön ja ohjainlaitteen, ja on yhteensopiva kaikkien kyseiseen malliin asennettujen alkuperäisten radioiden kanssa. Tuotekuvauksen mukaan A2DP-standardin mukainen bluetooth audiotoisto on mahdollinen tällä laitteella.
Yhteensopivuutta ei ole Lumia 920-malliin erikseen eritelty, mutta käytännössä kaikki standardin mukaista bluetooth-handsfreetä tukevat laitteet ovat yhteensopivia. Yksittäisissä toiminnoissa, mm.
yhteystietojen maksimimäärä, voi olla eroa puhelinkohtaisesti.

RSOCUstin

#18
Vähän tuli tuunattua Ocua, Motonetistä tarttu Osramin cool blue xenon look parkkipolttimot ja cabiinin asennettiin tuo Broditin Lumia 920 teline. Servcat toimitti sen parissa pvssä.

Runkoja löytyi telineeseen useampia kappaleita autotallista, Ocuja kun on ollut. Vielä löytyy tohon A-palkin suuttimen päälle runko, johon vois vaikka minkä telineen kiinnittää.

Ens viikolla ois pe BT satsin asennus, Metrossa oli hieman jonoa. Ei haitta Lumia meni to huoltoon pikkuvikojen takia.
Mielenkiinnolla odotan minkälainen kuuntelukokemus on kuunnella musiikkia bt:n yli. Nyt tuon aux-kaapelin kans on vähän säätöä ollut.

Muuten kulkupuoli mallillaan. Hieman kolinoita ja jotain paukkeita kuuluu alustasta, mut onhan jo tolla ajettu 158tkm :D
Hieman sellanen leija on tuulisella kelillä, jos rengaspaineita ylöspäin ja kulmat tarkistais. Huollossa muutenkin voivat 10tkm päästä katella kolinoita, jonnekkin marraskuulle varmaan menee. Samalla jos sais uuden softa siihen käynnistymis onkelmaan jota toisaalla pähkäilty.

Tuli Hämeenlinnassa poikettua ja motarikulutus oli ajotietokoneen mukaan mennessä 5 ja kotiin tullessa 4,7.
5,26 on vikan 4500km kulutus, vika tankki mentiin 5,18. Ihan kivasti tullut kilsoja kuukaudessa :D 4500km, tietysti sitä nostaa 1000km reissu pohjanmaalla. Sitä ei joka kuukausi tuu tehtyä. Eli näin ollen kilsoja pitäis olla 2014 heinäkuun puolivälissä kertynyt 44tkm eli 197tkm ois silloin mittarissa.   


Taky

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 17.08.13 - klo:18:21
....197tkm ois silloin mittarissa.   

Ja jakohihnanvaihto 210tkm:ssä edessä. Alkupään ohjekirjassa on virheellinen info.


"
>> Päivämäärä: 07.03.2011 10:41
>> Mikä on Skoda Octavia vm.2010 CR TDi 1,6 moottorin jakohihnan vaihtoväli, moottori CAYC?

>Aiemmin 1,6 CR-moottorilla vaihtoväli oli 180 000 km, mutta toisilla moottorikoodeilla muuttui arvoon 210 000 km.
>Eli huoltokirjan painos on vielä edellistä painosta.

> HELKAMA
> Skoda tuotetekniikka"


Vastattiin kun sitä aikoinaan kyselin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Karvis

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 17.08.13 - klo:18:21
Ens viikolla ois to BT satsin asennus, Metrossa oli hieman jonoa. Ei haitta Lumia meni to huoltoon pikkuvikojen takia.
Mielenkiinnolla odotan minkälainen kuuntelukokemus on kuunnella musiikkia bt:n yli. Nyt tuon aux-kaapelin kans on vähän säätöä ollut.

Paljonko tulee BT:lle hintaa?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

P.Alikka

Tutulta näyttää tuo Broditin asennus, meillä oli Ocussa puhelimen teline samassa paikassa ja oli kyllä todella hyvällä paikalla käyttää.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

RSOCUstin

#22
Lainaus käyttäjältä: Taky - 17.08.13 - klo:21:01
Ja jakohihnanvaihto 210tkm:ssä edessä. Alkupään ohjekirjassa on virheellinen info.


"
>> Päivämäärä: 07.03.2011 10:41
>> Mikä on Skoda Octavia vm.2010 CR TDi 1,6 moottorin jakohihnan vaihtoväli, moottori CAYC?

>Aiemmin 1,6 CR-moottorilla vaihtoväli oli 180 000 km, mutta toisilla moottorikoodeilla muuttui arvoon 210 000 km.
>Eli huoltokirjan painos on vielä edellistä painosta.

> HELKAMA
> Skoda tuotetekniikka"


Vastattiin kun sitä aikoinaan kyselin.

Tuossa on vain hihna vaihdettu 128tkm kohdalla, syytä en ole vielä saanut tietooni Savonlinnan merkkarilta. Pumppua ja kiristimiä ei siis ole vaihdettu silloin.  Ohjekirjassa on tosiaan tuo 150tkm ilmoitettu.
Helkamasta kyselin miksi hihna vaihdettu vaan eikä muita. Ylimalkainen vastaus, äänen takia.
Ã,,äneen ollut kuitenkin ratkasu kun on vaihdettu myös vapaakytkin. Asia on tosiaan vielä selvityksessä.

Skoda bt on 375e + asennusta pari tuntia eli oisko joku 550e. 435e oli Nokian CK-200 kun kyselin Martinkylän Autopuhelimesta vai mikä se oli. Espoon alennuksilla tietysti. Tahdoin alkuperäisen :D

b1mpo

Täällä myös ocu 2010 1.6tdi.  Oliko se nyt sitten 210tkm se jakohihnan vaihtoväli kun huoltokirjassa mulla 180tkm?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Taky

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.08.13 - klo:00:04
Täällä myös ocu 2010 1.6tdi.  Oliko se nyt sitten 210tkm se jakohihnan vaihtoväli kun huoltokirjassa mulla 180tkm?

Ainakin kun moottori on CAYC.
Kysyin aikoinaan sitä Helkaman teknisestä tuesta josta aiemman postauksen teksti on lainattu.


RS huolto, http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto2/huolto_octavia.html, "tyrkyttää" edelleen...

- > 1,6 TDI 150tkm/6v / 387 â,¬ / 207 â,¬

...huolto-ohjelmassaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

RSOCUstin

Vastaus saatu Savonlinnan merkkarilta by Skoda. Jakohihna vaihdettu takuuseen sirkuttavan äänen vuoksi, lisäksi on vaihdettu kiristimet. Pumppua ei ole vaihdettu. Hihnan vaihto on 150tkm.
Huoltokirjassa on tosin edelleen merkintä että vain hihna vaihdettu.

Tosiaan autoon on samoihin aikoihin vaihdettu vapaakytkin mikä pitää tuota sirkuttavaa ääntä jos on sökö. Kuittinipusta löytyi tieto myös tuosta vapaakytkimestä, kannattaa kuitit säilyttää.

Tässä voisi spekuloida että eikö muka koskaan ole tullut vastaan vapaakytkimen laukeamista. En kyllä ole myöskään kuullut että diisseleiden jakopäät ois sirkuttanu :D No kaikki siis kunnossa ja ootellaan mitä pumppu tulee kestämään.

b1mpo

Merkkikorjaamoko on ilmoittanut cayc koneelle hihnanvaihtoväliksi 150tkm?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Leonisti

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 20.08.13 - klo:13:56
En kyllä ole myöskään kuullut että diisseleiden jakopäät ois sirkuttanu :D

Oma samalla koneella oleva sirkutti jakopäästä ja varsinkin kylmänä. Syynä kiristin ja jakopää vesipumppuineen meni vaihtoon 100tkm kohdalla.
Seat Leon 1.6 tdi Ecomotive Style 2010

b1mpo

Mullakin on sirkuttanut kylmemmillä keleillä, 120tkm ajettu -10. Pitääkö valittaa myyjäliikkeeseen vai yrittää takuisiin?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

RSOCUstin

Helkama käski vaihtamaan muut hilut 150tkm tai seuraava huolto. Jos vaihdettu vain pelkkä hihna. Ymmärrän tuon niin että vaihtoväli on 150tkm.
Skoda huolto Savonlinna sanoi että jakopään huolto 150tkm välein. Kyseessä on siis CAYC kone.
Huoltokirja ilmoittaa 150tkm.
Pitää asiaa kysyä metrosta vielä kun menee bt asennukseen.
Kyselin noista jakopään kitinöistä parista tutusta paikasta jo ja ei niissä ole ollut vastaavaa. No pääasia että on kunnossa ja mustaa valkosella että hihna ja kiristimet on vaihdettu. Ois helppoa jos kaikki merkkarit näkis keskitytetystä huoltohistoriasta kerralla mitä autoon tehty. Nyt vähän kyselyn ja arpomisen takana vastaukset.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy