Madallukset ja säädettävät alustat

Aloittaja RoccoScientist, 24.03.10 - klo:12:39

« edellinen - seuraava »

sambolo

Katsastuksen ohella toikin meni. Meni siinä kyllä melkee puol tuntia kaikkineen. Aiemmalla kerralla kyllä katsuri luki papereita jo pelkästää puol tuntia  :D Ois ehdotonta plussaa löytää aina valmiiks madallettu ja lastutettu auto. Noh ainakin muut saa mun jäljiltä semmosia. Mikähä pointti siinä on että pitää ilmoittaa mistä alusta ostettu?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 06.08.18 - klo:22:58
Mikähä pointti siinä on että pitää ilmoittaa mistä alusta ostettu?

No sitä multa ei kysytty vaikka varmaan kaikki muu selvitettiinkin...  :)
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

sambolo

Mun piti se kirjata kahdella edellisellä kerralla ja allekirjoittaa lappu. On tää kyl yhtä pelleilyä, varsinkin kun eri paikoissa eri lailla :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

H1983

Golf VI 1.4tsi tuli vaihdettua Eibach Pro-kit alle. Ajosta tuli hypyttävä eikä miellytä (paitsi korkeus on sopiva). Eibachia on paljon kehuttu, joten voisiko olla iskunvaimentimien vaihdon aika? Autolla ajettu 130tkm. Alkuperäisellä alustalla ei hypyttänyt yhtään.

jaripetteri

Suosittelevat ettei kovin vanhoille iskareille vaihdettaisi jousia. Onhan sulla jousissa oikeat akselipainot eli kyseiselle autolle ja moottorille tarkoitettu sarja?
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

H1983

On oikeat jouset. Tarkistettu vielä Eibachin sivuilta ennen ostoa, tässä linkki: http://www.eibachshop.co.uk/eibach-prokit-performance-spring-kit-e10850220222_p31224000.htm#.W40Zt-gzb-g

Täytyy harkita uusien iskunvaimentimien ostoa varmaan.

H1983

Lainaus käyttäjältä: H1983 - 03.09.18 - klo:14:25
On oikeat jouset. Tarkistettu vielä Eibachin sivuilta ennen ostoa, tässä linkki: http://www.eibachshop.co.uk/eibach-prokit-performance-spring-kit-e10850220222_p31224000.htm#.W40Zt-gzb-g

Täytyy harkita uusien iskunvaimentimien ostoa varmaan.

Vastaan itselleni: vaihdatin KYB Excel-G:t eteen ja taakse. Alusta on edelleen liian kova ja ajomukavuus kärsinyt pahasti.  Ei tule enään Eibachin jousia autooni.

Jultsu

Mielenkiintoista että 1.4TSI:lle ja 2.0TDI:lle käy sama jousisarja. Noiden etuakselimassoissa on kuitenkin ~100kg ero?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

MikHei

Lainaus käyttäjältä: H1983 - 03.09.18 - klo:13:49
Golf VI 1.4tsi tuli vaihdettua Eibach Pro-kit alle. Ajosta tuli hypyttävä eikä miellytä (paitsi korkeus on sopiva). Eibachia on paljon kehuttu, joten voisiko olla iskunvaimentimien vaihdon aika?
Olen täysin samaa mieltä Pro-Kitistä oman Leonin alla.
+ Korkeus on täydellinen.
- Ajomukavuus (tarkoitan jousituksen pehmeyttä) kärsii liikaa. Liian napakka minun makuun, varsinkin kun päivittäiselle ajotaipaleelle sattuu todella huonokuntoinen asfalttipätkä.

Ymmärrän jos moni arvostaa kyseistä sporttista jäykkyyttä, itse tavoittelen vain parempaa ulkonäköä madalluksella. Olen kans haaveillut eri iskareista, mutta taitaa olla vaan hukkaan heitettyä rahaa.. ???
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 15.10.18 - klo:20:01
Mielenkiintoista että 1.4TSI:lle ja 2.0TDI:lle käy sama jousisarja. Noiden etuakselimassoissa on kuitenkin ~100kg ero?
Onkohan tässä syy, miksi siskoni raskaampi Audi A4, 2.0TDI Quattro -13 Pro-Kitillä tuntuu huomattavasti pehmeämmältä, kuin mun kevyehkö Seat Leon, 1.4TSI -13 Pro-Kitillä?
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

jabajee

Lainaus käyttäjältä: H1983 - 03.09.18 - klo:13:49
Golf VI 1.4tsi tuli vaihdettua Eibach Pro-kit alle. Ajosta tuli hypyttävä eikä miellytä (paitsi korkeus on sopiva). Eibachia on paljon kehuttu, joten voisiko olla iskunvaimentimien vaihdon aika? Autolla ajettu 130tkm. Alkuperäisellä alustalla ei hypyttänyt yhtään.
Millä tahansa madallusjousilla ja vanhoilla iskareilla alustasta tulee hypyttävä ja epämielyttävä.
Vanha iskari toimii "väärällä" alueella mihin se on alunperin suunniteltu ja hypytys johtuu siitä ettei vanhan ja kuluneen iskarin ulostulovaimennus riitä vaimentamaan uuden ja jäykemmän jousen ulosjoustoa.

H1983

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 15.10.18 - klo:22:34
Olen täysin samaa mieltä Pro-Kitistä oman Leonin alla.
+ Korkeus on täydellinen.
- Ajomukavuus (tarkoitan jousituksen pehmeyttä) kärsii liikaa. Liian napakka minun makuun, varsinkin kun päivittäiselle ajotaipaleelle sattuu todella huonokuntoinen asfalttipätkä.

Ymmärrän jos moni arvostaa kyseistä sporttista jäykkyyttä, itse tavoittelen vain parempaa ulkonäköä madalluksella. Olen kans haaveillut eri iskareista, mutta taitaa olla vaan hukkaan heitettyä rahaa.. ???Onkohan tässä syy, miksi siskoni raskaampi Audi A4, 2.0TDI Quattro -13 Pro-Kitillä tuntuu huomattavasti pehmeämmältä, kuin mun kevyehkö Seat Leon, 1.4TSI -13 Pro-Kitillä?

Eli taitaa olla juuri näiden 1.4tsi koneisten ongelma. Kyllä rahat meni hukkaan mitä iskareihin ja vaihtotyöhön upposi. Itsellä olisi vielä alkuperäiset jouset tallella, mutta että taas lähtisi maksamaan vaihdosta ja aurauskulmien säädöstä vain palatakseen alkuperäiseen.

sambolo

Laita hiekkasäkkiä kyytiin  ;D En ole huomannu ongelmia sportlinellä. Yhessä paikkaa auto vähän pomputtaa mut se on pomputtanu muillakin autoilla.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Pumpeli

eikös noi pro kitit eibachilta ole mukavuutta haluaville ja miedolla madalluksella,kyllähän se auto muuttuu jousilla ku jousilla kovemmaksi alustaltaan,tämä täytyisi jokaisen tiedostaa jo ennen hommaan ryhtymistä..

MikHei

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 16.10.18 - klo:13:22
kyllähän se auto muuttuu jousilla ku jousilla kovemmaksi alustaltaan,tämä täytyisi jokaisen tiedostaa jo ennen hommaan ryhtymistä..

Ainakin itse tiedostan. Jokaisen omistamani auton alla on ollut jonkunlaiset madallusjouset tai coiloverit. Elämä on kompromisseja täynnä, en halua ajaa "traktorilla" joten ulkonäkö voittaa epämukavuuden. Saas nähdä, että olenko seuraavaa autoa hankittaessa jo niin vanha, että mukavuus voittaa ulkonäön? Tuskin..  ;D

Paras vaihtoehto olisi n.100m² autotalli, jossa saisi rakennella sen päitä kääntävän komistuksen ilmajousilla, että saa tarvittaessa ihan linttaan ihmisten ihmeteltäväksi. Ja käyttikseksi se mukava ja tylsääkin tylsempi Avensis.  ;)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 16.10.18 - klo:19:25
Ainakin itse tiedostan. Jokaisen omistamani auton alla on ollut jonkunlaiset madallusjouset tai coiloverit. Elämä on kompromisseja täynnä, en halua ajaa "traktorilla" joten ulkonäkö voittaa epämukavuuden. Saas nähdä, että olenko seuraavaa autoa hankittaessa jo niin vanha, että mukavuus voittaa ulkonäön? Tuskin..  ;D

Paras vaihtoehto olisi n.100m² autotalli, jossa saisi rakennella sen päitä kääntävän komistuksen ilmajousilla, että saa tarvittaessa ihan linttaan ihmisten ihmeteltäväksi. Ja käyttikseksi se mukava ja tylsääkin tylsempi Avensis.  ;)
Kyllä sitten kun on sen aika, että tallissa makaa Avensis, niin siinä vaiheessa vaihdetaan se lintassa oleva kottero tuulipukuun ;) ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

MikHei

Pyydän vilpittömästi anteeksi kaikilta Avensis-kuskeilta, jotka sattuvat näitä viestejä lukemaan... ::) ;D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Ilkka83

Nyt on autoon laitettu KW streetcomfort coilit plus muutamat lisukkeet :) auto siis mk5 r32

Ei voi muuta ku kehua kyseistä alustaa...aivan supermukava pk-seudun teillä.

Pintakovuus kaikonnut vs oem alusta...mutta silti napakka, ei liian löysä fiilis...ei pompotuksia etc....

Hirveen vaikee kertoa ominaisuuksista kun ei ole hirveästi "perstuntumaa" muista alustoista, mutta tuttava kenellä on kokemusta kehui kyllä ominaisuuksia....ja on varmasti kokeillut laidasta laitaan alustat, mutta ei kyseistä...

Voisin sanoa, että tämä on herrasmiesmalli.....ikää kun tulee lisää nii mukavuus nostaa päätä, mutta ei silti tingitä fiiliksestä....

Kerron lisää ku saadaan lisää metrejä mittariin :D

"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

jaiz87

Kysellääs jelppiä. Tuli hommattua b7 farkku audi ja siihe tarvis iskarit päivittää madallusjousien kaveriksi. Tällä hetkellä alla on konin 45/35 jouset ja vakioiskarit ni  aika karsee ajettava. Millaset iskarit toho olis käypäset että ajettavuus vähän paranisi? Ei nyt mitään rataominaisuuksia haeta vaan vähän pehmeempää menoa nykyiseen :)

JKK

Lainaus käyttäjältä: jaiz87 - 20.05.19 - klo:20:49
Millaset iskarit toho olis käypäset että ajettavuus vähän paranisi? Ei nyt mitään rataominaisuuksia haeta vaan vähän pehmeempää menoa nykyiseen :)

Voi olla että ei ole enää kysyjälleen ajankohtainen, mutta Koni FSD, eli nykyään tunnetaan nimellä Koni Special Active. Parasta mitä rahalla saa jos haluaa suomen teille sopivat iskarit jotka ovat mukavat ja samalla jämäkät. Kymmenkunta settiä olen asennellut noita ja koskaan ei ole tuottanut pettymystä. Enkä ole mistään vielä lukenut yhtään negatiivista kommenttia noista.
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy