Seat Toledo 1,2TSI -13

Aloittaja hanijani, 04.07.13 - klo:20:33

« edellinen - seuraava »

hanijani

Kun ei kukaan muu ole laittanut tänne autotallin puolelle kuvia/kokemuksia Toledosta niin päätin minä  :)

Edelinen menopeli Seat Ibiza FR 2007 (käytöönotto 2006) vaihtui uuteen Seat Toledoon.

Seat Toledo Style 1,2 TSI 105hv Start/Stop
Lisävarusteet:

- Bila White väri
- Style Launch Pack (johon kuuluu: automaattinen ilmastointi Climatronic ja jäähdytettävä hansikaslokero, pysäköintitutka takana, takalasin pyyhin ja -pesin, niskatuki takana keskipaikalla.)
- Audio Pack Style (SEAT Sound System 2.1 -audiojärjestelmä, USB-liitäntä, 2 lisäkaiutinta (yht. 6), bluetooth-handsfree)
- Tummennetut takasivuikkunat ja takalasi

Auto tilattiin viikko 16 ja luvattu saapumisviikko oli 24. No luvattu toimitusaika ei onnistunut vaan auto luovuttetiin viikko 27 maanantaina. Myöhästymistä pahoiteltiin mutta parkkikiekkoa/lumiharjaa kummempaa kaupanpäälistä ei herunut. No auto on nyt kuitenkin ollut alla muutaman päivän (350 km) ja tässä muutama huomio/vertailua edelliseen autoon.

- Isot tilat, mukaavaa kun on nyt kunnon tavaratila eikä tarvitse pistää enempiä tavaroita takapenkille. Yleisesti myös sisätilat huomattavasti isommat.

- Hiljainen (Ibizan rengasmelu oli hirveä).

- 1,2 TSI moottori tuntuu ihan riittävältä arkiajossa. Suorituskykyä ei tietenkään voi verrata Ibizaan jossa oli lastutettu 1,8T moottori (210hv). Ohituksissa varmaan joskus voi tulla ibizaa ikävä, mutta ennakoinilla ja pienemmällä vaihteella varmaan ohituksetkin onnistuvat  ;)

Muutama kuva autosta liitteenä.

Seba

On se Toledo vaan onnistunut tuotos, paljon hienompi omaan silmään kuin Rapid. Melkein tällaisen jo meinasin hankkia, mutta Polo BlueGT vei sydämen paremmilla penkeillään ja koneellaan.

Jos orkkisjakkaroiden tuki alkaa pänniä, niin Saksan eBaysta tutkimaan Polo 6R:n / Audi A1:n / Ibiza 6J:n penkkisarjoja, todennäköisesti käy paikoilleen bolt-on.

hanijani

Joo samaamieltä että Toledo on paremman näköinen kun Rapid.
Kiitos vinkistä, tähänasti ainakin olen ollut tyytyväinen penkkeihinkin  :)

hanijani

Pientä tuunausta. Polkimet jotka olin ostanut ibizaan sopivat suoraan paikoilleen myös Toledoon. Sitten maalasin myös jarrusatulat punaisiksi.

Vankka

Mulla on nyt 400km Toledolla takana. Olen pitänyt helppo, kevyt ja mielyttävä ajaa. Auto on 85hv reference muutamalla mausteella.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy