BMW 318iA Touring Business Comfort

Aloittaja VW-man, 21.03.10 - klo:13:11

« edellinen - seuraava »

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 10.04.10 - klo:19:58
Onko tuossa avaimeton systeemi kun näyttää olevan starttinappi ja avainkin näyttäisi olevan vailla virtalukkoon työnnettävää osaa?

Avain työnnetään koloon (on kojelaudassa) ja avaimen sisällä on hätävarana oven avausta varten ns. perinteinen avainkärki (siis jos avaimessa pariston tilalla oleva akku tyhjenisi). Kaukosäätimen akku latautuu ajon aikana kun avain on siis siinä kolossa mikä toimii virtalukkona. Auto lähtee käyntiin sekä sammuu siitä nappulasta.

Ja jos katsotte vaikka kuviani nro 57-61, niin ei tuo nyt ole takatiloiltakaan ole mikään Morris Mini. Ei toki pärjää Superbille, mutta Octavialle ja Golfille kylläkin. Niin ja monille muille myös.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Tuksuu - 10.04.10 - klo:19:30
Mutta edellisessä volkkarissasi ne taisivat olla kangasta? Siis takapenkin selkänojat..
Niin kuvittelisin että bmw:lläkin olisi rahaa verhoilla nuo kankaalla tai nahalla. Näyttäisi paljon hianommalta.

No ainakin minun mielstä tuollaiset bemun muovisydeemit on paremmat kuin kankainen selkänojan takaosa. Luultavasti myös kalliimmat kuin kangas olisi.

Kun lapset olivat pienemmät niin edellisessä autossani jouduin pitämään vuositolkulla kaikenlaisia muovilärpäkkeitä/pilttisuojia suojaamaan selkänojan kangasta. Ne vasta oli törkeän näköisiä. Tuo on paljon parempi ja suht siisti ratkaisu.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 10.04.10 - klo:19:51
Enpä paljoa kehuisi jollakin Meksikossa kasatulla Sportline Jetallakaan tais sen sisustan hienouksilla. Jos sulla olisi joku CC tai Passat Highline olisin aivan hiljaa...

Pitkään mietin laitanko mitään kuvia kun tiesin, että heti alkaa ---tuilut ja haukkumiset sun  muut. Ei todellakaan olis kannattanut laittaa mitään kuvia eikä edes kertoa koko romusta mitään vaan hävitä koko foorumilta vähin äänin. Se olisikin ollut minun fiksuin tekoni koko elämässäni.

Vanha sanonta: "Kellä onni on, se onnen piilottakoon" pitää paikkansa. Samoin sanonta "ken leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön". Itse törmäsin vuosi sitten ex-Golfini osalta konepeltiin hangattuun tekstiin "vitun peeveli" josta mainitsin uvw:llakin. Olin laittanut vähän ennen tapausta kuvat galleriaan. Naarmuttajaksi selvisi taloryhmässä asuva tyyppi, joka oli kännipäissään tehnyt jäljet ja korvasi jälkikäteen myllytyskulut tunnustamalla oma-aloitteisesti tultuaan katumapäälle. Aikuinen mies. Oli netistä tunnistanut auton ja foorumilaisen tekstit ja otti päähän kromisomisteltu kiiltävä auto.

Itse en laita mitään kuvia erikseen tänne enää, enkä etenkään ei-vag-autosta. Kuvat voivat olla myös turvallisuusriski, kuten muutkin liian yksityiskohtaisesti omasta elämästä ja suunnitelmista kertovat jutut -valitettavasti AINA on joitakin persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, niin kauan kun ihmiskunta on olemassa. :( Mutta: sinähän j1978 olet auton itsellesi valinnut, nauti siitä -ja hieno peli tuo on kaikin puolin, ja se "mopokone" riittää taatusti maamme rajoituksilla kun riittää omassanikin oleva parilitrainen vastaava vapari, ajokortin lähtöön kun ei hirveää konetta edes tarvita. ;)

Tuksuu

Enpä paljoa kehuisi jollakin Meksikossa kasatulla Sportline Jetallakaan tais sen sisustan hienouksilla. Jos sulla olisi joku CC tai Passat Highline olisin aivan hiljaa...

Pitkään mietin laitanko mitään kuvia kun tiesin, että heti alkaa ---tuilut ja haukkumiset sun  muut. Ei todellakaan olis kannattanut laittaa mitään kuvia eikä edes kertoa koko romusta mitään vaan hävitä koko foorumilta vähin äänin. Se olisikin ollut minun fiksuin tekoni koko elämässäni.

Sorry. Ei ollut tarkotus kehuskella volkkarilla, eikä paljon pystykään.  onhan bemmi paljon laadukkaampi ja uskoisin että varmatoimisempikin. Ihmetyttää vain nuo muovit, kun sisusta ei muuten ole muovinen.
Se vaan kun kateelisen on pakko keksiä aina jotain huonoa toisen autosta..

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 10.04.10 - klo:19:38
Ja ei paljon paina jotkut kankaanpalat takaselkänojissa. Itse olen 100% edelleen sitä mieltä että käyttökytkinten laatu&käytettävyys, tuntuma ja sisustan viimeistely jne. ovat aivan eri planeetalta kuin Golf V:n. Samoin käytetyt muovit ja niiden tuntuma, yleinen äänieristys, oven saranat,  oiven avautuminen ja sulkeutuminen, käytetyt kankaat jne. siis aivan kaikki pesee jokin Golf Variant Sportlinen 100-0. Jopa näin "perusautonakin" aivan eri luokkaa kuin joku Golf V. Teistä ei ehkä moni sitä ymmärrä tai käsitä, mutta ei voi mitään. Itse olen helvetin paljon tyytyväisempi tähän kuin Golfiin ja pidän tätä huomattavasti kaikinpuolin parempana autona kuin jotain Golfia tai yhtäkään minulla aiemmin ollutta VW:tä.

Onhan bemmi paljon enemmän premiumia kuin volkkari. Ja jos olisi rahaa, niin en varmasti ajaisi volkkarilla.
Sulla on hieno auto ja voisin kuvitella, että että et enää palaa volkkariin kun olet kerran päässyt parempaan makuun.

Arcca

J1978, oletko jo saanut tuntumaa minkälaisiin kulutuslukemiin tuo kone+automaatti pääsee?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VW-man

No se vaan menee BMW:llä kait näin, että niissä on vakiona (jo ns. perusmalleista lähtien) monenmoisia teknisiä hienouksia ja mukavuusvarusteita (verrattuna kilpailjoihin), mutta sitten taas jotkut muissa automerkeissä itsestään selvät ns. perusasiat voi puuttua (tai olla lisähintaan) tai jotkut asiat voi olla toteutettu taas askeettisemmin kuin kilpailijoilla ja jotkut taas fiksummin...Markulla on uusi F10 ja siinä on ovessa kyynärnojat keinonahkaa ja myös keskikonsolin kyynärnoja keinonahkaa kuten tässä 3-sarjalaisessakin. Siinäkin on myös penkkien takaselkänojien verhous joko kovaa muovia tai keinonahkaa. Verhoilu on arkinen/tavallinen, listat sisällä eivät liene metallia eikä sportpenkkejäkään ole vakiona. Tilat ovat Superbia pienemmät. Nuokin asiat voi olla jollekin ihmettelyn aihe sillä puhutaan kuitenkin yli 50.000eur autosta. Silti se Markun auto on mielestäni todella laadukas ja tyylikäs peli.

Markku J

J1978 kirjoittaa asiaa. Minä ainakin ihan mielelläni kuittasin verotusarvoa 1070 eur/kk tästä "kulimallin" 523iA:sta. Listahinta noin 64 th varusteineen. Edellisen 520dA:n verotusarvo oli 1045 eur. Elikkä 25 euroa per kk tämä maksaa minulle ekstraa.

On se vaan niin paljon laadukkaamman tuntuinen, kun jokin halvempi saman kokoinen. Nämä ovat jokaisen henkilökohtaisia valintoja. Periaatteessa yhtä hyvin ajoni taittuisivat vaikka VW Polon perusmallilla - tai halvemmalla muulla merkillä.

vincent

Hieno autohan tuo näyttää olevan ja tosiaankin, kaikki me itsellemme se auto ostetaan joten jos oma valinta ei kaikkia miellytä niin eipä tuosta kannata harmistua.

Onko tässä sinun mallissasi jo stop&go-toiminto ja jos on, niin saako sen kytkettyä pois toiminnasta ?
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

VW-man

Onko tuossa avaimeton systeemi kun näyttää olevan starttinappi ja avainkin näyttäisi olevan vailla virtalukkoon työnnettävää osaa?

Edit: Näytti siellä joku kolokin olevan, johon se pulikka työnnetään (Kuva 5).

Entäs kuva 4: Palaako tuossa ilmasuulakkeen säätöpyörässä valo?

Ja kuva 76: Onko tuossa mittariston alanäytössä ajotietokone kohdassa, jossa on ulkolämpötila ja kello?

Takatilathan näyttivät ihan riittäviltä ainakin kuvan 59 perusteella. :)

Kaikenkaikkiaan ihan hieno auto. Ei siinä mitään maata mullistavia juttuja varmaan ole, mutta ei niitä välttämättä tarvikaan. Ajaminen voi olla mukavaa ilman mitään spesiaalivarusteitakin. Takana on sentään sähkölasit toisin kuin monissa autoissa.

Varusteista sen verran, että kaikki samat on vakiona mitä oli Sportline Golfissakin. Ainoastaan sportjakkarat (Golfin sportjakkarat oli minusta huonot), ristiselän tuen säädöt, valaistut meikkipeilit ja mäkipidätin uupuu. Niin ja ei ole moottorin lämpömittaria. Kajareitakin on muutama vähemmän.

Golfissa oli sitten toki lisävarusteena ratissa vaihdevalitsimet ja laajin ajotietokone, bi-ksenonit, peruutustutka ja panoraamakattoluukku (aivan typerä varuste suomeen).

Rengasrikko-tunnistin on vakiona, Runflat renkaat on vakiona, aux-liitin on vakiona, 3-vaiheinen ESP on vakiona, automaattinen etuturvavöiden korkeussäätö on vakiona (sama systeemi mikä Volvossa), suksiluukku löytyy, subbari kuskin penkin alla, koristelistat kynnyksissä, 2xvirranulosotot takamatkustajille cominghome&leaving home toiminto valoissa&mittaristossa, akkukäytöinen kaukosäädin, jarruvoiman talteenotto, ilmaläpät syylärin edessä, ei tavallista virtalukkoa, erikseen avattava takaluukun lasi, automaattisesti sivuun siirtyvä tavaratilan peitto, itegroitu tavaratilan ja matkustamon suojaverkko, sumuvalot edessä, ajotietokeen kautta säädettävä mittarivalaistus, ajotietokoneen kautta tsekkava huoltoennuste, ajotietokoneen kautta tarkistettava moottoriöljyn määrä (tuossa BMW:n ajotietsikassa on vaikka sun mitä juttuja vakiona jos vertaa siihen VW:n perusajotietsikkaan), piiskailmiötä ja sen seurauksia estävät päätuet edessä, REST-toiminto (jälkilämmitys) aut.ilmastoinnin yhteydessä ja viisarimallinen keskikulutusnäyttö. Lattia on velouria tai vastaavaa, samoin tavaratila (Golfissa jotakin karkeaa  kangasta). Suurinta osaa noista taas ei ollut entisessä Golfissa vakiona tai edes siihen saatavilla.

Autossa on lisänä vielä nämä: Servotronic, lokeropaketti sekä ns. tupakkaversio

Niin ja tietty Business Comfort varusteet eli nämä:

Automaattivaihteisto
Metalliväri
16” kevytmetallivanteet
Urheilunahkaohjauspyörä (monitoimimalli)
Automaattinen ilmastointi
Vakionopeudensäädin
Sadetunnistin
Kattokaiteet (Touring)

Tulossa mm. Alpine-hifi paketti jne.

Niin ja kun jotain toimintoja tarkkailee tai säätää ajotietokoneesta, niin näyttö isonee tuosta perustilastaan niin, että kuva tulee isompaan näyttöön ja muut jutut tuohon alempaan näyttöön.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: vincent - 10.04.10 - klo:21:19
Hieno autohan tuo näyttää olevan ja tosiaankin, kaikki me itsellemme se auto ostetaan joten jos oma valinta ei kaikkia miellytä niin eipä tuosta kannata harmistua.

Onko tässä sinun mallissasi jo stop&go-toiminto ja jos on, niin saako sen kytkettyä pois toiminnasta ?

Se löytyy Bemareista vielä vain manuaali-malleista. Automaativaihteisissa Bemuissa sitä ei minun mielestäni ole (siis missään mallissa).

makkis

Onpas älämölö penkkien selkänojista, piti ihan kipaista katsomaan, onko ne karseat.

No, tuossa uudemmassa 500-sarjalaisessa (E60/61) itse selkänojan takaosa on muovia, mutta ei tosiaankaan mitään ämpärimuovia, vaan laadukkaan tuntuista ja näköistä. MUTTA, siinä on sellaiset taskut lehdille yms. (ei siis verkkoa) ja taskujen materiaali on jotain ihan järkyttyvää... mieleen tulee lähinnä 70-luvun japanian autojen "nahka" -verhoilu. Tuo on ala-arvoista, mainittakoon ongelman olevan korjattu F10 mallissa.

Vaimon museomallissa (E39 500-sarjalainen) penkkien takaosat ovat samaa laadukkaan oloista muovia, siinä ei onneksi noita taskuja ole.

Museoharrasteautossa (avo E36 300-sarjalainen) on sama laadukas muovi ja lehtitaskut ovat verkot, ulkonäkö jees jos siellä ei mitään säilytä.

Bemarin ideologia versus muut merkit aukeaa vasta suhteen edetessä pidemmälle. Koeajo sunnuntainäyttelyssä ei kerro oikeastaan mitään.

Markku J

Näin on, Stop&Go on saatavana vain manuaalivaihteisiin. Sinänsä kumma juttu, mutta minä en sitä kaipaa. Turhaa hienostelua, ja todellinen säästö ainakin minun ajossani olisi nolla. Pitäisin tuon toiminnon poissa päältä, kun haluan kesällä ilmastoinnin toimivan, ja talvella lämmityksen, kun jono pysähtyy.

tn62634

Entäs kuva 4: Palaako tuossa ilmasuulakkeen säätöpyörässä valo?

Niin palaako siinä valo? Entäs E60:ssä?

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 10.04.10 - klo:21:35
Niin palaako siinä valo? Entäs E60:ssä?

En muista tarkkaan. Aika vähän olen vielä yöllä tai pimeällä ylipäätään ajanut.

makkis

Mielestäni ainakaan E60/61:ssä tuossa kuvan 4 pylpyrässä ei pala valo. Keskipylpyrä sitten puuttuukin E60/61 malleista, sen toiminne hoidetaan iDrivesta, eli palaa valo  ;D

No, tuon keskisuuttimista tulevan lämmön säädön vieminen iDriveen ei ole kyllä hyvä asia. Tai no, automaatikkailmastoinnila se ja sama, mutta käsikäyttöisellä pylpyrällä tulee itse otettua aina pikaviilennystä helposti vaimon autossa ja avossa, ei tuo nyt iso homma ole hoitaa iDrivestakaan muttakun asetus perkele tallentuu avaimeen ja seuraava saman avaimen käyttäjä saattaa saada hieman "coolia" kyytiä...

Meillä on tosiaan bemareissa avaimet nimetty, vaimolla omansa ja mulla oma. Soi aina popit itselle mieleisesti ja lämmöt on itselle mieleiset. Yhdessä ajetaan pääsääntöisesti minun avaimella ja vaimo jäkättää koko ajan kun on autossa kuuma ja voice soi... ;D

tn62634

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.04.10 - klo:21:24
Onpas älämölö penkkien selkänojista, piti ihan kipaista katsomaan, onko ne karseat.

No, tuossa uudemmassa 500-sarjalaisessa (E60/61) itse selkänojan takaosa on muovia, mutta ei tosiaankaan mitään ämpärimuovia, vaan laadukkaan tuntuista ja näköistä. MUTTA, siinä on sellaiset taskut lehdille yms. (ei siis verkkoa) ja taskujen materiaali on jotain ihan järkyttyvää... mieleen tulee lähinnä 70-luvun japanian autojen "nahka" -verhoilu. Tuo on ala-arvoista, mainittakoon ongelman olevan korjattu F10 mallissa.

Onhan se premiummerkissä kyseenalaista kun monissa halpamalleissakin on penkkien taustat verhoiltu kankaalla. Samoin taitaa olla E60:ssä olla ovien alareunojen verhoilut muovia. Ei kovin premiumia, mutta käytännöllistä toki.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 10.04.10 - klo:21:52
Onhan se premiummerkissä kyseenalaista kun monissa halpamalleissakin on penkkien taustat verhoiltu kankaalla. Samoin taitaa olla E60:ssä olla ovien alareunojen verhoilut muovia. Ei kovin premiumia, mutta käytännöllistä toki.

Muovia on F10:n ovienkin alareunojen verhoukset. Näin ainakin niissä ns. kuliversioissa.

makkis

E60 on sisustukseltaan järkyttävä kustannussäästö edelliseen malliin (E39) materiaalien osalta. Kumpikaan tosin ei nitise eikä natise, mistä pointsit bemarille.

tn62634

Kyllähän se muovipinta ovissa käytännöllisyyden kannalta on hyvä. Tosin ei se potkunkestävä kangaskaan kovin helposti huonoksi mene. Esim. GM:n amerikkalaisissa käytettiin usein sitä.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Tuksuu - 10.04.10 - klo:20:12
Sorry. Ei ollut tarkotus kehuskella volkkarilla, eikä paljon pystykään.  onhan bemmi paljon laadukkaampi ja uskoisin että varmatoimisempikin. Ihmetyttää vain nuo muovit, kun sisusta ei muuten ole muovinen.
Se vaan kun kateelisen on pakko keksiä aina jotain huonoa toisen autosta..

Onhan bemmi paljon enemmän premiumia kuin volkkari. Ja jos olisi rahaa, niin en varmasti ajaisi volkkarilla.
Sulla on hieno auto ja voisin kuvitella, että että et enää palaa volkkariin kun olet kerran päässyt parempaan makuun.
Tuksuu älä rupea kenenkään ***settä nuolemaan. Johan se on selvää että Bimmeri on laadukkaampi, kun hintaakin on paljon enemmän.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 10.04.10 - klo:19:56
Meneppäs istumaan nykyisen C-sarjan tai sitä edeltäneen C-sarjan takapenkille. Se se vasta kääpiöitten auto on takatiloiltaan. Pienemmältä vaikuttaa kuin nykyinen 3-sarjalainen. Vissiin kaikki on täällä Skula:n kokoluokkaa tai ainakin yhtä suurilla egoilla varustettu  kuin mitä Skula on kooltaan. Tuntuu ettei kukaan mahdu Superbia pienempään autoon. Itse olen säätänyt etupenkin niin että se on 180cm/80kg mikkihiiriruholleni  sopiva ja minä mahdun kuskinpenkin taakse ilman ongelmia.
Lainaus käyttäjältä: J1978 - 10.04.10 - klo:19:46
Paljonko itse olet pitkä? Tyttöystävän veli on 180-185cm ja hyvin oli tilaa olla siellä takana. Ei polvet osuneet  minnekään. Varmaan et tiennyt, että perheessämme on vain kaksi henkilöä joista kumpikaan ei ole ikinä takana istumassa. Periaatteessa meille riittäisi Polonkin kokoinen kirppu.
Molemmissa olen istunut ja ajanut. Molemmissa yhtä onnettomat takatilat. Pituutta itseltäni löytyy 175cm ja kun edessä oleva haluaa istua mukavasti, niin silloin on kyllä takapenkillä tukalaa, ainakin pituussuunnassa.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10.04.10 - klo:21:02
On se vaan niin paljon laadukkaamman tuntuinen, kun jokin halvempi saman kokoinen. Nämä ovat jokaisen henkilökohtaisia valintoja. Periaatteessa yhtä hyvin ajoni taittuisivat vaikka VW Polon perusmallilla - tai halvemmalla muulla merkillä.
No olisihan se aika outoa jos halvempi olisi laadukkaampi  :o :o :o :o

tsiih

Pitkään mietin laitanko mitään kuvia kun tiesin, että heti alkaa ---tuilut ja haukkumiset sun  muut. Ei todellakaan olis kannattanut laittaa mitään kuvia eikä edes kertoa koko romusta mitään vaan hävitä koko foorumilta vähin äänin. Se olisikin ollut minun fiksuin tekoni koko elämässäni.
Rauhoitu hyvä mies. Nämä ei ole vittuilua nähnytkään vielä. Kun kuvia laitat ja bemmiäsi joka topicissa kehut ja vertaat niin kestä seuraukset. Kuvat laitetaan esittelyn vuoksi, ei kaikkien ole pakko suu siirappia valuen autoasi kehua. Ei siitä tarvitse niin fanaattisesti itseensä ottaa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Reneto

^ Aivan. Tuo vastavitt.. korjaan argumentointi Tuksuu:lle oli vähän naiivia. Lukaisepa J1978 muiden autoesittelyjä. Ei siellä vedetä välittömästi herneitä nenään, jos hiukan tulee arvostelua.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

DowNtimE

J1978:

Sulla näytti olevan suksiluukku tuossa takapenkissä. Otitko lisävarusteena tuon Suksipussin (jossa se luukku esitteen mukaan vasta tulee) vai oliko se jo vakiona autossa?

E:

Niin ja sanoi muut mitä tahansa niin hieno auto sulla on. Ja mitä tulee noihin etupenkkien selkämysmuoveihin, sellaisia soisi näkyvän muissakin autoissa. Kankaiset selkämykset varsinkin lasten kanssa, ovat hetken päästä aika luokattomassa kunnossa. Nuo voi tosiaan vetäistä puhtaaksi vaikka painepesurilla :)

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 11.04.10 - klo:12:03
^ Aivan. Tuo vastavitt.. korjaan argumentointi Tuksuu:lle oli vähän naiivia. Lukaisepa J1978 muiden autoesittelyjä. Ei siellä vedetä välittömästi herneitä nenään, jos hiukan tulee arvostelua.

Hiukan arvostelua. No monet kommentit autosta oli kyllä tulkittavissa silkaksi ..ttuiluksi. Niitä kritiikkejä ja nälvimisiä tuli aika paljon. Monet vissiin olettaa, että 40.000eur hinnallakin saa auton joka on suunnillee kultaa ja mirhamia. Näin vissiin saakin kun lukee kaikkien ylistämiä kommentteja Skodistaan. Jokainen täällä kehuu ja puolustelee omiaan oli auto mikä hyvänsä ja varustelutaso mikä hyvänsä. Osa ottaa nokkiinsa ja osa ei. VAG palstalla kun ollaan niin toki VAG lasit on monella päässä ja vain nuo merkit on jotain ja muut ei ole mitään. Tämä tuntuu olevan monen asenne. Moni täällä ei ymmärrä vuolaita kehujani BMW:tä kohtaan tai tyytyväisyyttäni siihen, mutta en minäkään ymmärrä kun joku suu vaahdossa kehuu Golf Variantiaan, Jettaansa, Octaviaansa ja Superbiaan. On täällä naivistisempiakin kommentteja nähty joten siitä on turha syytellä yksin minua.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 11.04.10 - klo:12:25
Hiukan arvostelua. No monet kommentit autosta oli kyllä tulkittavissa silkaksi ..ttuiluksi. Niitä kritiikkejä ja nälvimisiä tuli aika paljon. Monet vissiin olettaa, että 40.000eur hinnallakin saa auton joka on suunnillee kultaa ja mirhamia. Näin vissiin asakin kun lukee kaikkien ylistämiä kommentteja Skodistaan. Jokainen tällä keuhuu ja puolustelee omiaan oli auto mikä hyvänsä ja varustelutaso mikä hyvänsä. Osa ottaa nokkiinsa ja osa ei. VAG palstalla kun oollaan niin toki VAG lasit on monella päässä ja vain nuo merkit on jotain ja muut ei ole mitään. Tämä tuntuu olevan monen asenne. Moni täällä ei ymmärrä vuolaita kehujani BMW:tä kohtaan tai tyytyväisyyttäni siihen, mutta en minäkään ymmärrä kun joku suu vaahdossa kehuu Golf Variantiaan, Jettaansa, Ocatviaansa ja Superbiaan. On täällä naivistisempiakin kommentteja nähty joten siitä on turha syytellä yksin minua.
;D

tn62634

Kyllähän sillä 40000 eurolla saa jo monenlaisia autoja. Jos haluaa jotain erikoisempaa niin pitää vaan tyytyä enemmän käytettyyn.

Volkkarissa ja Skodassa saa kyllä varusteita ja tehoa enemmän samaan rahaan, mutta BMW:ssä tulee halvimmassa 100-sarjalaisessakin yksi varuste, mitä uudehkoon tavalliselle kansalle tarkoitettuun VAG-autoon ei saa: Takaveto.

VW-man

Edeelleenkin auto ei ole uusi vaan esittelyauto. Ovh kaikkine kilkkeineen noin 42.000eur. Hintalapussa pyynti 36.900eur ja kilometrejä 5000km:a. Rekisteröity 30.6.09. Max tuon hintaluokan vähän käytettyä Bemaria etsin. Mieluiten automaattina. Kait se suksiluukku on vakiona noissa Touringeissa. Niissä on myös kaatuvat takaselkänojat vakiona. Sedanissahan ei näin ole. Kaupanpäälle tuli säteilylämmitin sisähaaralla ja tietysti autossa oli myös melkein iskemättömät talvirenkaat BMW:n omilla aluilla. Tietyt varusteet oli pakko olla vakiona mm. Business varusteet ja mieluiten juuri Business Comfort:n varusteet. Myös facelift malli oli yksi kriteerini ja pienet kilometrit. Yksi merkittävä kriteeri oli myös lainan korko.

Jonkunverran toki oli autoja joissa olis ollut lisänä ksenonit, parkkitutka, Professional radio, urheiluistuimet tai HiFi-paketti  (tai jopa kaikki nuo), mutta niissä oli sitten vähintään kolminkertainen määrä kilometrejä tai käytönjälkiä tai ne oli osa yksityisen ja osa liian kaukana yms.

Lähinnä etsin esittelyautoja vähillä kilometreillä. Toinen vaihtoehto oli uusi B8 A4 1.8TSI (pienempi 1.8) Business-varustein ja manuaalina. Mutta moni lehtijuttu leijuvasta ajokäytösestä, kylmyydestä jopa 1.8:na, Multitronicin ongelmat, huonot kokemukset VW:stä ja joistakin sen huoltopaikoista jne. sai päätymään bemariin.

Jacques

J1978: JeanC tässä tekee omatoimisesti itsestään pellen muiden silmissä. Mitä vähemmän reagoit, sitä parempi.

Pääasia on että omistajana olet selvästi hyvin tyytyväinen autoosi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy