Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

O.C.Taavi

Noniin,etututkien piippailu taas alkoi, eikä jäätä näkynyt missään. Risteyksissä tosiaan innostuu,välillä ei tahdo lakata ollenkaan... Ei aikasempina talvina ole tuota ollut

japatus

Skoda Octavia combi FL -17  kanssa alkanut tulemaan muutamia ongelmia. Osaisiko porukka antaa jeesiä mistä viat voisi johtua?

1. Ovien ollessa lukittuna vilkut vilahtavat kerran noin 4-5min välein edessä ja takana, ja tämä jatkuu kunnes lukituksen aukasee.

2. Columbus - järjestelmän kanssa ollut välillä haastetta, nimittäin välillä kun auton starttaa niin audio järjestelmä käynnistyy mutta kaiuttimista ei kuulu mitään. Koittanut vaihdella tuloja radio, kiintolevy, muistikortti, puhelin.... Sen huomasin jos puhelun soitti vastaanottaja kuuli minun puheeni mutta minä en kuulu auton kaiuttimista mitään vastapuolen puhetta.

Onko porukka tarvinnut jo vaihtaa 4 vuoden vanhoihin autoihin uusia akkuja autoon? lyhyttä ajoa pääsääntöisesti ajettu… mittarissa noin 50k km. Autossa tosin Defan akkulaturi, jolla silloin tällöin akkua aina lataillut.
Ajossa: MY18 Octavia Combi Style 1.0TSI, DSG, Candy White

pjm

Hankin uuden puhelimen, jossa Android 12. Bluetooth-yhteys autoon (2018, FL-malli) toimii ok, mutta jostain kumman syystä keskinäyttö ilmoittaa lähes aina (ei siis aina) "Ei verkkoa". Kuitenkin puhelin on verkossa ja sillä voi soittaa myös auton BT:n kautta, mutta auto ei jostain syystä tuota aina ymmärrä. Mikähän tuon voisi aiheuttaa ja miten asian voisi korjata?


jaska74

Auttakaas taas vähän. Kakkoskoppasessa mulla oli tietsikan valikossa "rain closing" tms mikä sulki ikkunat ja katon kun alko satamaan. tässä mk3 en ole sitä valintaa vielä mistään löytänyt

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 22.01.22 - klo:13:18
Auttakaas taas vähän. Kakkoskoppasessa mulla oli tietsikan valikossa "rain closing" tms mikä sulki ikkunat ja katon kun alko satamaan. tässä mk3 en ole sitä valintaa vielä mistään löytänyt

Eikös toi toiminnallisuus poistettu jossain päivityksessä kun ei ollut turvallinen. Eli siis auto ei pystynyt tunnistamaan ettei mitään ole kattoluukun välissä kun alkaa sitä sulkemaan.

Vai muistanko nyt ihan höpöjä...  :-X
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

JanneL

Hei,

minulla on harkinnassa käytetty 50-100tkm ajettu 2017-2019 bensafarmari, style- ja winter-varusteilla. Mitäs kannattaisi tietää ennen mahdollista ostoa, mitä tyypillisiä vikoja on? Moottoriksi minulle kelpaa 1,0 ja 1,5 manuaali tai DSG, ihan sama, kunhan vain tietää välttää ongelmia mikäli sellaisia isommassa määrin joissain on.

Kiitos etukäteen

AquaBlue

Lainaus käyttäjältä: JanneL - 26.01.22 - klo:10:32
Hei,

minulla on harkinnassa käytetty 50-100tkm ajettu 2017-2019 bensafarmari, style- ja winter-varusteilla. Mitäs kannattaisi tietää ennen mahdollista ostoa, mitä tyypillisiä vikoja on? Moottoriksi minulle kelpaa 1,0 ja 1,5 manuaali tai DSG, ihan sama, kunhan vain tietää välttää ongelmia mikäli sellaisia isommassa määrin joissain on.

Kiitos etukäteen

Meillä on ollut 1,0 Style, dsg, winter packilla 3,5 vuotta ja 62tkm käytössä. Huollossa on käynyt normaalisti, mutta ei ylimääräsiä. Webaston kaukosäädin toimii kivasti 50metrin päästä, vaikka välissä on rakennus. Pari kertaa radio on jumittanut viimeisen puolen vuoden aikana niin, että mitään ei tapahdu ja sammuttamisen jälkeen toimii, jos tämä jatkuu, niin seuraavassa huollossa mainitsen. Noin 10 kuukauden päästä tämä meidän Octavia löytyy autoliikkeen pihasta, kunhan uusi saapuu pihaan.   
Octavia combi Style 1,0 dsg -18
Tulossa:
Fabia & Octavia iV

KAPU2

Eka RajuSkoda harkinnassa, onko noissa 2.0T manuaaleissa ollut isompia murheita ennen 200tkm? Jakopää ketjulla vai hihnalla? Tsekattavat ruostepaikat? Muuta huomioitavaa koeajolle?

jaska74

Onks näissä bensavaloa ollenkaan? Tietsikan mukaan ainetta riittää vielä 60km mutta auto ei herjaa asiasta yhtään mitään??

TTO

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 03.02.22 - klo:23:31
Onks näissä bensavaloa ollenkaan? Tietsikan mukaan ainetta riittää vielä 60km mutta auto ei herjaa asiasta yhtään mitään??
Omassa valo taitaa syttyä 55 km kohdalla. Kyllä mittaristossa erillinen valokin joka tapauksessa on.

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 03.02.22 - klo:23:31
Onks näissä bensavaloa ollenkaan? Tietsikan mukaan ainetta riittää vielä 60km mutta auto ei herjaa asiasta yhtään mitään??
RS D:ssä valo syttyy ja näytössä hetken aikaa Tankkaa kuvake kun näyttö kertoo n. 110- 120km olevan jäljellä. Sitten lisää hälyjä jossain 50km paikkeilla, en muista jäikö silloin iso kuvake jo palamaan.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

denso

Bensa RS245:nen muistuttaa asiasta kun on noin 80-85km jäljellä.

jaakko

Allekirjoituksen kulkineessa on kuskin oven alasaranaan melko lyhyessä ajassa (ehkä noin 6 kk) ilmaantunut väljyyttä useampi milli. Mahtaako olla miten yleistä? Huolloissa ei näille ole käsittääkseni mitään tehty, olen itse niitä ajoittain voidellut.

Saranat menee vaihtoon lähipäivinä, kustannusarvio kaikkiaan n. 270 , (työ 150 ,, saranat 80 , ja maalaus 40 ,).

Mittarissa on 315 tkm ja ovea on käytetty todella paljon.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

jaakko

Ja jatkuu. ,,änen perusteella oikean etupyörän suunnalta kuuluu kahnuttavaa ääntä. Alkaa noin neljänkympin vauhdissa, taajuus matalampi kuin kiven ollessa jarrulevyn takana. Laakeria epäilen mutta ei pidä sellaista matalaa jurinaa kuin yleensä on kuulunut. 315 tkm mittarissa, eli sikäli voisi laakerikin olla. Kokemuksia muilla?
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Honkki

Voisiko olla rikkinäinen jarrukilpi? Itsellä meni kahdesta vagilaisesta viime vuonna. Muovinen lätkä joka murtui kiinnikkeestään ja kuului kahnauksena matalissa nopeuksissa. Kiveä veikkasin itsekin alkuun aiheuttajaksi.

Eron rikkinäiseen ja ehjään huomasi ihan kepillä vanteen välistä koputellen.

jaakko

Lainaus käyttäjältä: Honkki - 11.02.22 - klo:18:05
Voisiko olla rikkinäinen jarrukilpi? Itsellä meni kahdesta vagilaisesta viime vuonna. Muovinen lätkä joka murtui kiinnikkeestään ja kuului kahnauksena matalissa nopeuksissa. Kiveä veikkasin itsekin alkuun aiheuttajaksi.

Eron rikkinäiseen ja ehjään huomasi ihan kepillä vanteen välistä koputellen.

Bingo x 2! Toiselta puolelta oli kokonaan irti ja toisella puolella yhdellä ruuvilla kiinni. Koputtelu jäi iteltä tekemättä, mutta tänään saranarempan yhteydessä pyysin tarkistamaan. Molemmat kilvet vaihtoon ja kohta auto alle.

Jännä, että sunnuntaina paluumatkalla ei pitänyt enää ääntä. Ilmeisesti asento oli sen verran muuttunut, ettei ottanut mihinkään kiinni.

Kiitoksia vinkistä.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

KAPU2

Minkä verran nuo 2.0T padat syö normaalisti öljyä? Öljypullot kontissa näköjään kaikissa näissä ::)

jaston

Ei pitäisi isommin syödä, ainakaan oman tiedon mukaan. Itsellä 2018 RS TSI ja nyt mennyt reilut 8tkm öljynvaihdosta, eikä ole tarvinnut lisätä.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

ukormi

Lainaus käyttäjältä: KAPU2 - 21.02.22 - klo:09:03
Minkä verran nuo 2.0T padat syö normaalisti öljyä? Öljypullot kontissa näköjään kaikissa näissä ::)
Taitaa olla ihan oletuksena litran täyttöpullo takakontissa. 30tkm huoltovälillä on ihan hyvä olla varmuudeksi. Ainahan moottori hieman syö öljyä.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Honkki

Lainaus käyttäjältä: KAPU2 - 21.02.22 - klo:09:03
Minkä verran nuo 2.0T padat syö normaalisti öljyä? Öljypullot kontissa näköjään kaikissa näissä ::)

Vaihtojen välissä (~25tkm) olen viime vuosina yleensä muutaman desin lisännyt. Todennäköisesti olisin voinut ajaa koko vaihtovälin lisäämättäkin.

Viime huollossa tosin korjattiin pieni vuoto, joten saa nähdä loppuuko lisääminen kokonaan.

Jote

Kojelautaan pärähti viikonloppuna vikavalo, saatetekstein "Vika: kaarreajovalot (AFS).

Ainakin sumarit syttyivät rattia kääntäessä vaihteen ollessa parkilla, mutta ajovalot ei tehnyt mitään sivuttaisliikettä rattia kääntäessä, mutta käynnistäessä valot hakivat paikkansa liikkumalla ylös-alas-ja molemmille sivuille. Varmaankin ensimmäinen homma on lukea vikakoodit, onko muilla ollut tämmöistä?

JVR

Startin jälkeen tuli ”keyless virheellinen” herja ja mittaristossa palaa nyt keltainen avaimen kuva. Ovet meni kyllä lukkoon kahvasta painamalla eli toimii kuitenkin. Muilla kokemusta tästä?
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

Ocuvaavi

Pariston vaihto kauko-ohjaimeen ei koskaan tee pahaa... Näkeepähän samalla johtuuko vikailmoitus siitä.

psxgamer

2016 vuosimallin Octaviassa on alkanut aina silloin tällöin aamulla moottorin käynnistyksen jälkeen vilkkua hetken aikaa keltaisena pakokaasun valvontajärjestelmän valo. Ohjekirja kertoo tästä seuraavasti:




Mutta tosiaan, tuo valo vilkkuu, ei pala jatkuvasti ja lakkaa vähän ajan päästä. Ajotietokoneen näyttö ei ilmoita mitään. Jakopäänhihna vaihdettiin reilu kuukausi sitten ja kaikki huollot tehty.

Onko syytä varautua johonkin? Itse mietin, että voisiko järjestelmässä olla jotain häikkää näin kesällä kun vettä ja jäätä menee putkistoon. Olen nimittäin huomannut todella monesti putkesta kuuluvan pelkoista rätinää, siellä nimittäin tuntuu vettä kertyvän aina välillä varastoon.

M_M

Kannattaa hakeutua VCDS- tai Obdeleven-laitteiston äärelle ja lukea vikakoodit. Sillä se selviää mikä sitä kiukuttaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jopi666

Suht tuore Skodillacin omistaja tässä kyselee.
Talouden eka Soda hankittu joulukuussa. 1,5 bensa octavia vuosimallia - 19 ja kilometrejä karvan alle 50000. Nyt on myyjän kanssa näkemyseroa kuskin puolen ajovalojen umpioissa havaittu reilusti huurtumista. Vähintään kolme viikkoa tätä ollut. Isohkoja pisaroita, eikä kuivu ajon aikana mihinkään. Myyjän mielestä ominaisuus, omasta mielestäni vika joka tulisi korjata. Maahantuoja ei oikein suostu vahvistamaan, tai kieltämään, että onko tämä toisen puolen umpioiden kosteana pysyminen ihan oikein valmistajan rakentama ominaisuus, vaiko kuitenkin vika joka saattaa aiheuttaa umpioon vikaa pidemmän päälle. Onko jollain kokemusta samanlaisesta ongelmasta, tai tilanteesta muuten? Olen aika uuno yleensäkin autojen suhteen, joten lähes kaikki korjaukset tehdään huoltamon toimesta. Jotain todella yksinkertaisia diy-vinkkejä korjaukseen saatan uskaltaa kokeilla. Kiitos.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Jopi666 - 14.03.22 - klo:12:54
Suht tuore Skodillacin omistaja tässä kyselee.
Talouden eka Soda hankittu joulukuussa. 1,5 bensa octavia vuosimallia - 19 ja kilometrejä karvan alle 50000. Nyt on myyjän kanssa näkemyseroa kuskin puolen ajovalojen umpioissa havaittu reilusti huurtumista. Vähintään kolme viikkoa tätä ollut. Isohkoja pisaroita, eikä kuivu ajon aikana mihinkään. Myyjän mielestä ominaisuus, omasta mielestäni vika joka tulisi korjata. Maahantuoja ei oikein suostu vahvistamaan, tai kieltämään, että onko tämä toisen puolen umpioiden kosteana pysyminen ihan oikein valmistajan rakentama ominaisuus, vaiko kuitenkin vika joka saattaa aiheuttaa umpioon vikaa pidemmän päälle. Onko jollain kokemusta samanlaisesta ongelmasta, tai tilanteesta muuten? Olen aika uuno yleensäkin autojen suhteen, joten lähes kaikki korjaukset tehdään huoltamon toimesta. Jotain todella yksinkertaisia diy-vinkkejä korjaukseen saatan uskaltaa kokeilla. Kiitos.
Huurre joka lähtee pois ajossa on ok mutta pisarat ei todellakaan. Ja ajossa sen pitäisi joka tapauksessa kuivua. Itse ei kannata alkaa soveltamaan mitään patentteja. Ei ole ominaisuus vaan vika. Varmaan menee umpio vaihtoon.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Popo

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 14.03.22 - klo:13:01
Huurre joka lähtee pois ajossa on ok mutta pisarat ei todellakaan. Ja ajossa sen pitäisi joka tapauksessa kuivua. Itse ei kannata alkaa soveltamaan mitään patentteja. Ei ole ominaisuus vaan vika. Varmaan menee umpio vaihtoon.

Lähiviikkoina se selviää (ellei tule reipas takatalvi), kuivuuko umpio. Omassa II-kopan Ocussa edellisenä talvena kastunut Xenon-umpio kuivui keväällä 2021 yllättävän nopeasti. Mutta viime syksynä kosteus saapui taas...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Jopi666 - 14.03.22 - klo:12:54
Suht tuore Skodillacin omistaja tässä kyselee.
Nyt on myyjän kanssa näkemyseroa kuskin puolen ajovalojen umpioissa havaittu reilusti huurtumista. Vähintään kolme viikkoa tätä ollut. Isohkoja pisaroita, eikä kuivu ajon aikana mihinkään. Myyjän mielestä ominaisuus, omasta mielestäni vika joka tulisi korjata.

Huurtuminen on nykyvaloissa ihan normaalia. Mutta pisarointia ei saa olla, silloin umpioon on päässyt kosteutta ja se ei kyllä kuivu.

Omassa ex-Tiguanissa alkoi talvella pisaroimaan ja vaikka kuinka kuivatin umpion sisällä, tiivistin ja varmistin että ilmanvaihto umpiossa pelaa, niin se vaan aina uudelleen alkoi pisaroimaan. Ei auttanut kuin hommata uusi umpio tilalle ja silläpä ongelma korjaantui.

Joten jos siellä näkyviä pisaroita on niin valitettavasti ei ole muuta tietä kuin umpio vaihtoon.

Ummikko

Terve kohtalotoveri. Mulla on Ocu 2017 L&K, ja toissä syksynä n500km rankassa sateessa vasen umpio märkänä. Lahdessa merkkiorganisaatio vaihtoi uuden GW-keissnä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy