Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Jepa - 13.08.19 - klo:12:20
30 tkm kohdalla hajosi vasemman takapyörän laakeri ja oikean etupyörän kallistuksenvakaaja. Maahantuoja tuli 75% vastaan. Takuu oli päättynyt viime lokakuun lopussa.

Onpas kyllä nyt ollut luvattoman lyhyt pyöränlaakerin käyttöikä. Voiko tuohon olla mikään muu syynä kuin valmistusvika? Menikö kallistuksenvakaajasta siis yhdystanko/koiraluu? Heikko suoritus on kyllä sekin ollut. Paljonko jouduit noista itse maksamaan?

jaakko

Allekirjoituksen autoon ostettu keväällä Continental Conti 5:t, ajettu nyt 21 tkm ja eturenkaissa pari milliä matkaa urien välissä olevaan kulutusindikaattoriin. Normaalia kulumista?
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 28.08.19 - klo:19:29
Allekirjoituksen autoon ostettu keväällä Continental Conti 5:t, ajettu nyt 21 tkm ja eturenkaissa pari milliä matkaa urien välissä olevaan kulutusindikaattoriin. Normaalia kulumista?
Kyllä 2mm kuluminen noilla kilometreillä on mielestäni normaalia.

Vekkula

2mm kuluminen kyllä ok mutta ei mielestäni se että jäljellä on 2mm.
Näin sen tuosta ymmärrän, 2mm matkaa kulutusindikaattoriin joka kertonee että renkaat ovat vaihtokunnossa kun kulutuspinta saavuttaa tuon merkin. Vai ymmärsinkö väärin?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

jaakko

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 28.08.19 - klo:21:08
2mm kuluminen kyllä ok mutta ei mielestäni se että jäljellä on 2mm.
Näin sen tuosta ymmärrän, 2mm matkaa kulutusindikaattoriin joka kertonee että renkaat ovat vaihtokunnossa kun kulutuspinta saavuttaa tuon merkin. Vai ymmärsinkö väärin?

Kiitos vastauksista. Ilmaisin itseäni huonosti, 3-4 mm on pintaa jäljellä. Tarkemmin katsottuna pitää ilmeisesti ohjauskulmat tarkistuttaa, kun toisessa renkaassa kuluma ei ole tasaista. Takarenkaissa ei ole kulumaa juuri yhtään, mutta se lienee normaalia etuvetoisessa autossa.

Muistelen, että 8 mm oli hankittaessa mutta voin muistaa väärin.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

matiasturunen

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 28.08.19 - klo:20:09
Kyllä 2mm kuluminen noilla kilometreillä on mielestäni normaalia.

Menee kyllä normaalin kulutuksen rajoissa vielä minunkin mielestäni. Itsellä samat renkaat ja suurinpiirtein saman verran kuluvat kuin kysyjällä.
Hae yrityslaina netistä.

Turbomania

Octavia 17 uudempi malli.
Sähköisen takaluukun "pumput" ovat nyt ruvenneet kostumaan/työntämään öljyä ulos.
Autolla ajettu 29tkm ja takuu meni umpeen 29.5-19.
Onko kellään vastaa vaa vikaa/ominaisuutta ja onko korjattu?
Saiskohan valmistajan vielä maksamaan vaihdon?
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

Skeida-Bob

Kato kato, Skeidan kautta aikojen paskimman/heikoimman lisävarusteen kestöikä on saatu täsmättyä tuossa jo aika namiksi... Ellei noilla kisoilla mene takuuseen suoraan niin ihmettelen. Öljyä?
jo läks pazka pihasta.

b1mpo

Ei ne rikki ole, vaikka hiukan kosteat olis. Pyyhi rasvat vain pois.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 31.08.19 - klo:13:36
Kato kato, Skeidan kautta aikojen paskimman/heikoimman lisävarusteen kestöikä on saatu täsmättyä tuossa jo aika namiksi... Ellei noilla kisoilla mene takuuseen suoraan niin ihmettelen. Öljyä?
Samoja pumppuja muillakin on.  ;D Erittäin mukava varuste.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.08.19 - klo:13:38
Samoja pumppuja muillakin on.  ;D Erittäin mukava varuste.


Kyllä siinä vaiheessa, kun takuu on ummessa ja sinulle ilmoitetaan, että uusi pumppu maksaa 600,/kpl+vaihtotyö, kun se rupeaa temppuilemaan!

Ei haittaa yhtään silloin normaalit kaasuiskarit takaluukussa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tapanixxx

Kallis turhake sanon minä 😀😀

jlsko16

Vaikuttaisi vähän siltä, että Ocun vasemman etupyörän laakeri alkaa ulista ja ulina on voimistunut aika nopeasti viimeisen 100km ajolla. 1.4TSi style 2016 eli 3,5v ikäinen, ajettu 43tkm.
Mielestäni aika pienillä kilometreillä. Onko muilla näitä mennyt vaihtoon?
Ajattelin kysäistä vastaantuloja, kun kyseessä ei ole mikään kulutusosa.
Octavia LB 1.4TSI Style 16 Dynamic pack

b1mpo

Aika ennenaikaisesti on mennyt. Onko jarru laahannut? Laakeri on kyllä kuluva kulutusosa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jlsko16

Eipä ole jarruissa mitään. Voitelut suoritettu ja levyt peilisileät.
Kyllähän laakerit tietty kuluu, mutta eipä ole missään autossa vielä alle 100tkm tarvinnut vaihtaa.
Octavia LB 1.4TSI Style 16 Dynamic pack

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: jlsko16 - 06.09.19 - klo:20:24
Eipä ole jarruissa mitään. Voitelut suoritettu ja levyt peilisileät.
Kyllähän laakerit tietty kuluu, mutta eipä ole missään autossa vielä alle 100tkm tarvinnut vaihtaa.
On niissä valmistusvikoja varmasti. Ei ole ennenkuulumatonta, että laakeri menisi alle 100tkm ajetusta autosta, muttei se normaalia ole. 150tkm alkaa olemaan sellainen normaali, että saattaa mennä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Budvar1.2TSI

Combi 1.4 TSI Stylestä vm. -16 meni vasemman etupyörän laakeri vaihtoon 40 tkm:n kohdalla. Oli silloin vielä takuut päällä.

Kamraatti

Borassa meni aikoinaan toinen etupyöränlaakeri 90tkm kohdalla. Vaihdettiin samalla molemmat kun oli kai jokin huonolaatuisempi erä ollut tehtaalla silloin käytössä.

Routa

Näyttää olevan heikkoa laatua tuoltakin osin. Ei ole enää sattumaa, että noita laakereita noin monelta menee pienillä kilometreillä.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 08.09.19 - klo:10:36
Näyttää olevan heikkoa laatua tuoltakin osin. Ei ole enää sattumaa, että noita laakereita noin monelta menee pienillä kilometreillä.
Niin ei skoda noita laakereita itse tee ja samat laakerit löytyy muistakin merkeistä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

TTO

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.08.19 - klo:14:00

Kyllä siinä vaiheessa, kun takuu on ummessa ja sinulle ilmoitetaan, että uusi pumppu maksaa 600,/kpl+vaihtotyö, kun se rupeaa temppuilemaan!

Ei haittaa yhtään silloin normaalit kaasuiskarit takaluukussa.
Eipäs liioitella. Omassa merkkihuollon kuitissa lukee pumpun verollisena hintana alle 500 euroa kpl ja vaihtotyöt päälle. Yhteensä siis muutaman kympin päälle 1000 molempien vaihto "ovh:na". (On noissa toki hintaa joka tapauksessa.)

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.09.19 - klo:11:16
Niin ei skoda noita laakereita itse tee ja samat laakerit löytyy muistakin merkeistä.
No ei se niistä parempi laatuisia tee  ;D
Entinen VAG-kuljettaja.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Turbomania - 31.08.19 - klo:13:25
Octavia 17 uudempi malli.
Sähköisen takaluukun "pumput" ovat nyt ruvenneet kostumaan/työntämään öljyä ulos.
Autolla ajettu 29tkm ja takuu meni umpeen 29.5-19.
Onko kellään vastaa vaa vikaa/ominaisuutta ja onko korjattu?
Saiskohan valmistajan vielä maksamaan vaihdon?
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.08.19 - klo:13:37
Ei ne rikki ole, vaikka hiukan kosteat olis. Pyyhi rasvat vain pois.
Tietääkö joku, miten nuo pumput oikeasti toimivat ja onko öljyllä pumpuissa jokin muukin rooli kuin "rasvaus"?

Omat pumput hajosivat lopulta niin, että pumput jaksoivat nostaa luukun ylös, mutta luukku ei jaksanut pysyä ylhäällä vaan valui sieltä "puoleen väliin" alas ja siinä jaksoi pysyä.
Pumput alkoivat tuolla tavalla tihkua "rasvaa" jo varsin uutena eikä alkuun toiminnallista ongelmaa ollut. Alkuvaiheen "diagnoosi" oli, että "rasvan tihkuminen" ei haittaa. Kun toiminnallinen ongelma lopulta tuli, merkkihuollon diagnoosi vian syystä oli öljyn vuotaminen. (Omassa tapauksessa ongelma saatiin maaliin kohtuullisella ratkaisulla, kun olen ensimmäinen omistaja ja aukoton huoltokirja ja asiaa oli alettu ihmetellä jo takuuaikana. Siitä huolimatta noiden pumppujen "tekniikka" hieman kiinnostaa näin "jälkikäteenkin".)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: TTO - 08.09.19 - klo:13:51
Eipäs liioitella. Omassa merkkihuollon kuitissa lukee pumpun verollisena hintana alle 500 euroa kpl ja vaihtotyöt päälle. Yhteensä siis muutaman kympin päälle 1000 molempien vaihto "ovh:na". (On noissa toki hintaa joka tapauksessa.)

Maksoitko itse ja hintakin riippuu myös pärstäkertoimesta ja merkkihuollosta missä autoa huollat! Sekä vaihdatatko yhden tai molemmat pumput kerralla.

Tavalliset pumput maksaa halvimmillaan alle 20 euroa...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TTO

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.09.19 - klo:18:13
Maksoitko itse ja hintakin riippuu myös pärstäkertoimesta ja merkkihuollosta missä autoa huollat! Sekä vaihdatatko yhden tai molemmat pumput kerralla.

Tavalliset pumput maksaa halvimmillaan alle 20 euroa...
Molemmat vaihdettiin. Itse maksoin vastaantulon jälkeen oman osuuteni, mutta ei tuo vaikuta ”lähtöhintaan”, joka kuitissa näkyy.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: TTO - 08.09.19 - klo:19:12
Molemmat vaihdettiin. Itse maksoin vastaantulon jälkeen oman osuuteni, mutta ei tuo vaikuta ”lähtöhintaan”, joka kuitissa näkyy.

Eli et maksanut itse noita pumppuja kokonaan ja sinulle vaihdettiin molemmat jolloin hinnassakin tullaan todennäköisesti vastaan.

Joka tapauksessa tonnikin noista on posketon hinta ja joku tekee niillä hyvän tilin!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Guido

Lainaus käyttäjältä: Routa - 08.09.19 - klo:10:36
Näyttää olevan heikkoa laatua tuoltakin osin. Ei ole enää sattumaa, että noita laakereita noin monelta menee pienillä kilometreillä.

170 tkm ajettu ja alkuperäiset pyöränlaakerit vielä virheettömässä kunnossa. Samoin takaluukun pumput ovat alkuperäiset ja täysin kunnossa. Mikä lie sattumakappale mulle osunut.

Tommix

138 th km RS:n mittarissa. Kiveniskemiä löytyy konepellistä, se on normaalia näillä kilometreillä.  Mutta tälläisen pikku yllärin havaistin konepellissä pesun jälkeen:



Lakka siis kesii sieltä täältä konepellistä, ei pelkästään etuosasta konepeltiä vaan myös keskeltä sitä.

Kävin Laakkosella näyttämässä konepeltiä ja he ottivat kuvat tuosta ja laittoivat tehtaalle kyselyn mitä tehdään. Torstaina soi puhelin ja Laakkonen ilmoutti että konepelti menee maalaukseen tehtaan piikkiin. Ja vielä tosi nopealla aikataululla, hyvää palvelua kyllä Lahden Laakkoselta!
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

Nippanappa

Noin 7 viikkoa sitten hankittussa uudessa Octaviassa tuulilasin sisäpuoli likaantuu todella nopeasti. Puhdistin ensimmäisen kerran 4 viikon kuluttua auton luovutuksesta ja taas lasi on likainen. Haittaa näkemistä vasta-auringossa. Edellisessä vm. 2017 Octaviassa oli sama ongelma, mutta lasia piti puhdistaa ”vain” 2-3kk välein.

Onko muilla samaa ongelmaa? Autolla ajetaan pääsääntöisesti PKS-alueella.
Nyt ajossa: Octavia Combi Style BusinessLine 1.5 G-TEC DSG -19
Ex: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG -17
Ex: Superb Combi Ambition 2.0 TDI DSG -11

b1mpo

On likaantunut itselläkin. Kerran kuussa on saanut puhdistaa. En tiedä vaikuttaako tuo aircare jotakin asiaan. Voihan noista rööreistä vapautua jotain höyryjä alkuun ja tiivistyy sit lasiin. Myös suodattimesta voi irrota aktiivihiilipartikkeleita. Mene ja tiedä. Itsellä ilmastointi ollut päällä aina ja automaattinen sisäkierto myös.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy