Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Eppu H - 14.08.18 - klo:09:30
Olen aina ihmetellyt miksi D:n ja Sportin väliin ei ole ohjelmoitu muita ajoalueita. Pari kolme lisää niin kuljettajalla olisi hyvät mahdollisuudet päättää millä kierroksilla haluaa moottorin käyvän.

No niinpä. Pikkudieselissä ero D ja S välillä on noin kaksi vaihdetta. Kaipaisi kipeästi tilaa jossa olisi vain yhden vaihteen pienemmällä. Onneksi dieselissä DSG toimii mielestäni D:llä paremmin, koska alhaiset kierrokset ei ole niin paha ongelma, mutta S on lähes käyttökelvoton kun kierrättää konetta ihan turhaan kun ei niitä tehoja sielläkään tässä moottorissa ole.

Vwhannes

D:n ja S:n välistä puuttuvaa vaihtohtoa minäkin olen ihmetellyt ja suuresti kaivannut, ensin Golfissa seitsemän vuotta ja nyt hetken Ocussa. Ocussa on vaihdevalitsimen lisäksi neljä moodia eli ECO, NORMAL, SPORT ja INDIVIDUAL ja ensin innostuin että ongelma on nyt ratkaistu. Mutta tuo normal on mielestäni sama kuin D ja sport sama kuin S ja eroa vaihteistossa pari pykälää - vai onko joku huomannut muuta eroa. Vissiin nuo moodit vaikuttavat muuhunkin kuin vaihteiston toimintaan. Pirssi on sen verran uusi että en ole tarkemmin ehtinyt asiaan perehtyä.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Vwhannes - 14.08.18 - klo:18:56
D:n ja S:n välistä puuttuvaa vaihtohtoa minäkin olen ihmetellyt ja suuresti kaivannut, ensin Golfissa seitsemän vuotta ja nyt hetken Ocussa. Ocussa on vaihdevalitsimen lisäksi neljä moodia eli ECO, NORMAL, SPORT ja INDIVIDUAL ja ensin innostuin että ongelma on nyt ratkaistu. Mutta tuo normal on mielestäni sama kuin D ja sport sama kuin S ja eroa vaihteistossa pari pykälää - vai onko joku huomannut muuta eroa. Vissiin nuo moodit vaikuttavat muuhunkin kuin vaihteiston toimintaan. Pirssi on sen verran uusi että en ole tarkemmin ehtinyt asiaan perehtyä.
Ajomoodit ovat "asetuskokonaisuuksia" ja normalin D=D ja sportin S=S. Ainoa lisä vaihteiston näkökulmasta tulee eco-moodissa, joka lisää rullauksen käyttöön.

tet

Lainaus käyttäjältä: Vwhannes - 14.08.18 - klo:18:56
Mutta tuo normal on mielestäni sama kuin D ja sport sama kuin S ja eroa vaihteistossa pari pykälää

Kiihdytyksessä kyllä, mutta tasaisessa ajossa ei. Kyllähän se sport käyttää tasaisessa ajossa kutakuinkin samoja vaihteita kuin normaalimoodi, toki herkemmin heittää taas pientä kun kaasupoljinta painaa. Satunnaisesti tulee sporttia käytettyä, kyllä sillä paikkansa on mutta ei kai mitään tarvetta ole sillä ajaa koko ajan? Ainakin tossa omassa bensa-Atecassa normaalitila on sähäkkä kuin mikä, ecolla tulee yleensä ajeltua ja normaalitila riittää mainiosti 99% tapauksista jossa tarvitaan hyvää kiihtyvyyttä. Tietysti jos tilan vaihto on hankalaa, niin sitten tekee varmaan mieli ajaa pidempään samalla moodilla. Atecan moodikiekko on niin kätevä käyttää, että voi valita sopivan ohjelman vaikka vain muutamaksi sekunniksi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ambientti

Ainiin jotain positiivistakin, eli kun S asennolla heittää cruisen päälle niin nakkaa heti isompaa silmään. Cruisen vapauttaminen taas vaihtaa heti pienempää silmään.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 15.08.18 - klo:17:59
Ainiin jotain positiivistakin, eli kun S asennolla heittää cruisen päälle niin nakkaa heti isompaa silmään. Cruisen vapauttaminen taas vaihtaa heti pienempää silmään.

Cruise ajaa aina omanpään ja samanpään mukaan riippumatta onko keppi D vai S asennossa.  :-X
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

paku74

Luin vm18 vikakoodit ja vaikka auto on melkein uusi niin yllätys oli että pukkaa noinkin paljon eri vikakoodeja. Käytössä noita ei ole huomannut, mutta onkohan noista jokin joka vaatisi pikaista käyntiä korjaamolla?

Etäisyyssäätö:   U112200 - Tietoväylä epäuskottava ilmoitus
satunnainen

Ohjainlaite: B145501 - Lämpötilatunnistin ohjauspyörälämmitys sähkövika
satunnainen. Tämä tuli nollauksen jälkeen heti uudelleen.

Tietoväylän diagnoosiliitäntä: U140600 - Lepovirta liian suuri
satunnainen

BMF

Lainaus käyttäjältä: paku74 - 15.08.18 - klo:19:46
Luin vm18 vikakoodit ja vaikka auto on melkein uusi niin yllätys oli että pukkaa noinkin paljon eri vikakoodeja. Käytössä noita ei ole huomannut, mutta onkohan noista jokin joka vaatisi pikaista käyntiä korjaamolla?

Etäisyyssäätö:   U112200 - Tietoväylä epäuskottava ilmoitus
satunnainen

Ohjainlaite: B145501 - Lämpötilatunnistin ohjauspyörälämmitys sähkövika
satunnainen. Tämä tuli nollauksen jälkeen heti uudelleen.

Tietoväylän diagnoosiliitäntä: U140600 - Lepovirta liian suuri
satunnainen

Minulla ollut alusta asti tuo ohjauspyörän lämmitys herja ja ei poistu nollaamalla. Silti on toiminut moitteetta.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

mabe

Mulla poistuu ratin koodi nollaamalla ja heti kun kerran käyttää niin tulee takaisin.

T. Neuvoton

Lainaus käyttäjältä: BMF - 15.08.18 - klo:20:28
Minulla ollut alusta asti tuo ohjauspyörän lämmitys herja ja ei poistu nollaamalla. Silti on toiminut moitteetta.

Sama juttu tässä munkin MY18 Ocussa...silti ratin lämmitys toimii.
ex-skodat: Skoda 105 L, Skoda 130 Rapid, Skoda 135 L , Ocu I 1.6 Classic HB, Ocu I 1.6 Amb HB, Ocu I 2.0 Amb Combi, Ocu II 1.9 Tdi Amb HB, Ocu II 1.9 Tdi Eleg. combi, Ocu II 1.4 TSI Eleg. combi, Roomster 1.2 TSI 105 Amb.  Skoda Yeti 1.2 TSI Adventure (Platin Grey),  Ocu III (FL) Combi 1.5 TSI Style (Quartz Grey),  Ocu III (FL) Combi 1.5 TSI Style G-TEC (Quartz Grey). Ajossa: Ocu IV Amb HB 1.0 e-tec (Black Magic)

JJambs

Samoin täällä, sama koodi muistissa.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

ropellihattu

Joo eivät tehneet tuolle ohjauspyörän lämmitysvikakoodille mitään edes huollossa. Ja sama kai kunhan toimii lämmitys.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

splitxyz

#5112
Onko kenelläkään puhelinvalikko kadonnut, ei anna mennä sinne kun valikosta klikkaa puhelin menu valintaa, teksti tulee ettei "puhelin ole käytössä", eikä pääse säätämään mitään. BT yhteys autoon ei myöskään toimi. BT toimii puhelimessa, ainakin handsfree härpäkkeeseen. Ajattelin seisottaa autoa pari tuntia ja kokeilla kytkeytyykö puhelin itsestään uudestaan käyttöön, vai onko joku seonnut ohjelmassa. Toimi OK vielä 2 h sitten.

Onko tuossa mitään "reset" vaihtoehtoa? Kyseessä perusvalikko, ei mitään androidauto tai mirrorlink juttua.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

splitxyz

Korjaantui itsekseen. Joku "resetoitui" kun seisoi muutaman tunnin.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

jamo75

katselin tuossa juuri yhden tesla3 arvostelun niin siinä on sama vika bluetooth voi sekoittaa koko näytön jolloin se pitää bootata. todella erikoista myöskin että nopeus näkyy vain keskikonsolissa jolloin ratin takana ei ole mitään eikä heijaste näyttöä saa siihen malliin.

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 22.08.18 - klo:20:42
Korjaantui itsekseen. Joku "resetoitui" kun seisoi muutaman tunnin.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 22.08.18 - klo:20:42
Korjaantui itsekseen. Joku "resetoitui" kun seisoi muutaman tunnin.

Ainakin Golffissa saa bootattua radion pitämällä virtanappia pohjassa niin pitkään että laite sammuu oikeasti (lyhyt painallus sammuttaa vain näytön). Oiskohan ohjeessa lukenut 10sek nappi pohjassa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ropellihattu

Juu sama homma ocussa. Nappi pohjassa.

Itselläni buuttauksentarve on vähentynyt merkittävästi päivityksen jälkeen. Hidas tuo on edelleen ja carplay on perseestä, mutta nyt ei vituta enää aivan niin paljoa. Aiemmin automatkan aloitus koostui 5 minuutin tappelusta että sai puhelimen pariutumaan toosan kanssa.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

broz

Lainaus käyttäjältä: broz - 03.08.18 - klo:10:24
Onko kenelläkään ollut haasteita ocun pyyhkijöiden kanssa? Meillä on 3vko vanha auto ja pyyhkijät toimii välillä niinkuin kuuluukin mutta toisinaan liike on töksähtelevää ja todella ärsyttävää. Kun auto oli 1päivän vanha niin kävin liikkeessä näyttämässä tätä vikaa mutta eipä silloin vettä satanut niin myyjä vaihtoi pyyhkijät vain uusiin. Eilen kun pitkän ajan päätteeksi tuli vettä niin tämä vika taas näyttäytyi ja kävin näyttämässä liikkeessä niin tuumasivat että pyyhkijöiden moottorissa voisi olla vika. Kysynkin onko täällä kohtalo tovereita?

Vastataas omaan viestiin. Nyt taisi ratketa tuo tökkivä pyyhkijä ongelmakin. Käytin autoa Tampereen autokeskuksessa huollossa jolloin auto oli heillä 1,5tuntia mutta eivät saaneet vikaa näkyviin, joten laittoivat sitten viestiä tehtaalle että maksavatko autooni pyykijöiden moottorin ja hehän maksoivat sen. Huollon ajaksi sain autoliikkeeltä auton veloituksetta käyttöni ja auto korjattu. Kun tulisi ajettua sateella niin näkisi oliko vika siinä vai onko vika vieläkin päällä.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

cannon

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 23.08.18 - klo:05:53
Juu sama homma ocussa. Nappi pohjassa.

Itselläni buuttauksentarve on vähentynyt merkittävästi päivityksen jälkeen. Hidas tuo on edelleen ja carplay on perseestä, mutta nyt ei vituta enää aivan niin paljoa. Aiemmin automatkan aloitus koostui 5 minuutin tappelusta että sai puhelimen pariutumaan toosan kanssa.

Itsellä kun kytkee puhelimen piuhalla USB-liittimeen pitää olla bluetooth pois päältä puhelimesta. Muuten radio menee ihan mykäksi n. 5 minuutiksi, mutta palautuu useimmiten sitten (tai tuolla 10s. buuttauspainalluksella). Bluetooth yhteys muodustuu (melkein aina). Kun BT on pois puhelimesta ja kytkee em. tavalla, puhelin kysyy sallitaanko tietojen siirto, jos ei salli tulee radion näyttöön virheilmoitukset eikä mikään toimi. Jos taas sallii niin yrittää toistaa puhelimen muistista, mutta ei sieltäkään kuitenkaan mitään muka löydä. Tietenkään samaa ongelmaa ei tule jos kytkee vain tupakansytyttimeen. Bluetooth toimii silloin useimmiten ok. Ei tuo ihan simplya tai cleveriä ole. Hermo menee.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 22.08.18 - klo:20:49
katselin tuossa juuri yhden tesla3 arvostelun niin siinä on sama vika bluetooth voi sekoittaa koko näytön jolloin se pitää bootata. todella erikoista myöskin että nopeus näkyy vain keskikonsolissa jolloin ratin takana ei ole mitään eikä heijaste näyttöä saa siihen malliin.

Jep, noita outouksia tulee välillä. Minulla taas toiminut OK. Joku tilapäinen sekoaminen. Ensimmäinen kerta. Monilla näköjään edelleen ongelmia BT kanssa/kytkettävyyden tms.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Ritzenhoff

Kertokaahan mikä ihmeen laite pitää jossain kojelaudan takaa (syvällä?) sellaista korkeaa todella pientä mutta kuitenkin häiritsevää sihinää/suhinaa/vitinää? Sellainen todella korkea epäsäännöllinen ääni joka vituttaa... Ja auto siis pitää sitä ääntä vaikka se ei olisi edes päällä! WTF? Mikä laite siellä jossain elää omaa elämäänsä?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

pekeke

^Hiiri, käärme, orava?

Ritzenhoff

Heh, ei sentään... kuulunut jo monta viikkoa. Alkoi helteiden aikaan. Ã,,äni tulee enemmän pelkääjän puolelta kojelaudan takaa. Onkohan siellä joku elektroninen laite joka voi pitää korkeaa sihinää/vitinää vaikka auto olisi pois päältä?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Letangi

Vika vai ominaisuus? 1.5 tsi dsg ja hyvä kun auton saa liikkeelle niin heittää jo 2 vaihteen pesään. Kytkin luistaa ja tärinää tuntuu. Sama homma sit 2:lta 3:lle. 4 vaihde onkin sit jo päällä alle 40 nopeudessa. Autolla ajettu 16000 ja tuntuu ettei noin toimiessaan kauhean kauaa kestä kun pääsee marmorille kättä vääntämään. En ole varma tuliko tämä moottoripäivityksen mukana vai onko ihan dsg ongelma.

JouniJL

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 26.08.18 - klo:18:37
Kertokaahan mikä ihmeen laite pitää jossain kojelaudan takaa (syvällä?) sellaista korkeaa todella pientä mutta kuitenkin häiritsevää sihinää/suhinaa/vitinää? Sellainen todella korkea epäsäännöllinen ääni joka vituttaa... Ja auto siis pitää sitä ääntä vaikka se ei olisi edes päällä! WTF? Mikä laite siellä jossain elää omaa elämäänsä?

Olisiko tämä vinkuja radion puhallin ja sen viallinen laakeri. Radio käynnistyy heti oven avauksesta. Siis sen tietsikka saa käynnistyskäskyn, jotta se on valmiina, kun kuski haluaa soittaa musaa, tai vaikka pysäköintikamera näyttää kuvaa. Radio sammuu vasta jonkin ajan kuluttua virrankatkaisun jälkeen.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 27.08.18 - klo:11:30
Vika vai ominaisuus? 1.5 tsi dsg ja hyvä kun auton saa liikkeelle niin heittää jo 2 vaihteen pesään. Kytkin luistaa ja tärinää tuntuu. Sama homma sit 2:lta 3:lle. 4 vaihde onkin sit jo päällä alle 40 nopeudessa. Autolla ajettu 16000 ja tuntuu ettei noin toimiessaan kauhean kauaa kestä kun pääsee marmorille kättä vääntämään. En ole varma tuliko tämä moottoripäivityksen mukana vai onko ihan dsg ongelma.
Itsellä golf samalla voimalinjalla ja tekee aivan samaa kun kuvailit. Lisäksi omani nykii voimakkaasti sylinterin lepuutustilan vaihdoissa. Auto tärisee vapaalla paikallaan ollessaankin voimakkaasti. Huollon mukaan kaikki on kunnossa. Omallani on ajettu vasta 3000km, olen aivan valmis laittamaan oman pommini kiertoon. Ajo autolla on suorastaan kärsimystä.

Letangi

Sylinterin lepuutustilan päälle mennessä ei aina nytkähdä mutta pois päältä menon kyllä huomaa. Tyhjäkäynti tärinää ei ilmene. Takuuta vielä 1,5 vuotta jäljellä mut ei kauhean luottavainen olo ole dsg:n suhteen että kestäisi.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 27.08.18 - klo:12:32
Sylinterin lepuutustilan päälle mennessä ei aina nytkähdä mutta pois päältä menon kyllä huomaa. Tyhjäkäynti tärinää ei ilmene. Takuuta vielä 1,5 vuotta jäljellä mut ei kauhean luottavainen olo ole dsg:n suhteen että kestäisi.
Omani hajoaa varmasti lähiaikoina, sellaista tärinää auto pitää. Ompahan sitten korjattavaa, testeri miehille. Kun nykyää vikaa ei voi olla testeri ei anna mitän vika koodia.
Mutta ei tässä auta kun seurata tilannetta.

ophaa

Pari viikkoa sitten ilmestyi 68 tkm ajettuun octavia scoutiin mystinen vapina/nypytys, joka ilmenee maantiellä 80-110 kmh välillä tasaista nopeutta ajettaessa. Ajattelin tuon johtuvan renkaiden epätasapainosta, ja vaihdatin tänään uudet kesärenkaat alle, kun se oli muutenkin ajankohtaista. Renkaat tasapainotettiin samalla, mutta tuo nypytys ei näyttänyt häviävän mihinkään, korkeintaan vaimeni hieman.

Ohjauskulmat ovat ainakin pielessä, sillä ainakin parista renkaasta sisäsyrjät olivat kuluneet uralle, ja renkaat olivat kuluneet muutenkin hieman epätasaisesti. Voiko tuo nypytys liittyä ohjauskulmiin, vai onkohan alustassa jotain muuta pielessä. Apukuskin puolen etupää kolahtelee jatkuvasti töyssyissä ja montuissa, mutta se taitaa olla enemmänkin tyyppivika näissä ocuissa... Onko kellään muulla ollut vastaavaa oiretta, onko etuiskarin yläpää esimerkiksi sellainen, joka voisi aiheuttaa tuon kolinan ja nypytyksen? Merkkihuoltohan ei kovin innokkaasti ala purkamaan alustaa.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: ophaa - 29.08.18 - klo:17:14
Pari viikkoa sitten ilmestyi 68 tkm ajettuun octavia scoutiin mystinen vapina/nypytys, joka ilmenee maantiellä 80-110 kmh välillä tasaista nopeutta ajettaessa. Ajattelin tuon johtuvan renkaiden epätasapainosta, ja vaihdatin tänään uudet kesärenkaat alle, kun se oli muutenkin ajankohtaista. Renkaat tasapainotettiin samalla, mutta tuo nypytys ei näyttänyt häviävän mihinkään, korkeintaan vaimeni hieman.

Ohjauskulmat ovat ainakin pielessä, sillä ainakin parista renkaasta sisäsyrjät olivat kuluneet uralle, ja renkaat olivat kuluneet muutenkin hieman epätasaisesti. Voiko tuo nypytys liittyä ohjauskulmiin, vai onkohan alustassa jotain muuta pielessä. Apukuskin puolen etupää kolahtelee jatkuvasti töyssyissä ja montuissa, mutta se taitaa olla enemmänkin tyyppivika näissä ocuissa... Onko kellään muulla ollut vastaavaa oiretta, onko etuiskarin yläpää esimerkiksi sellainen, joka voisi aiheuttaa tuon kolinan ja nypytyksen? Merkkihuoltohan ei kovin innokkaasti ala purkamaan alustaa.
Eikö tässä ole takuu voimassa? Vie takuukorjaukseen ja pyydä laittamaan kuntoon. Turha sitä sen enempää miettiä että mikä siellä saattaisi olla.
Omassani ei ainakaan kolahtele edessä mikään, mutta ehkä en ole saanut kyseistä tyyppivikaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy