Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: pomo - 20.06.18 - klo:15:21
Silloin ei taida edes se oravannahkojen lisääminen auttaa asiaa ;D

En osaa sanoa, olen myös kroonisesti köyhä. :P
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: hanuri - 21.06.18 - klo:16:15
Kyllä se sportille muuttaa vaihteiston, olipa mikä tahansa ajomoodi valittuna.
Kaasupolkimen vaste muuttuu samalla myös, ainakin autossa missä ei ole profiilin valintaa. Onko profiilivalinnoissa kaasuvaste tai moottori erikseen?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

samileim

Ei nyt varsinainen vika/murhe, mutta huollossa muuta asiaa tutkiessa oli vikakoodina muistissa tälläinen kuin " 28993     P05A000 Aktiivinen jäähdytinverh. 1 juuttunut auki"
Mahtaako tämä löytyä kaikista Octavia 3:sista vai onko jotakin Greenline varustelun mukanaan tuomia juttuja  :D
Tämmöinen keskustelu löytyi vain tuolla vikakoodilla... http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7979769-Apparently-the-jetta-has-active-grille-shutters-CEL-help-needed
Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline 2017

Vwhannes

Ei vika vaan murhe. Miten ihmeessä laitetaan vetokoukku paikalleen? Tämä on sellainen tehdasasenteinen irrotettava malli ja avainversio näyttää olevan 1. Toimin täsmälleen käyttöohjekirjan mukaan, mutta ei se koukku yritäkään mennä sille kuuluvaan koloon - ei sitten missään asennossa. Mikä juju tässä voi olla? Käyttövipu painuu vain noin kolme milliä alas, pitäisikö mennä enemmän.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Vwhannes - 25.06.18 - klo:19:44
Ei vika vaan murhe. Miten ihmeessä laitetaan vetokoukku paikalleen? Tämä on sellainen tehdasasenteinen irrotettava malli ja avainversio näyttää olevan 1. Toimin täsmälleen käyttöohjekirjan mukaan, mutta ei se koukku yritäkään mennä sille kuuluvaan koloon - ei sitten missään asennossa. Mikä juju tässä voi olla? Käyttövipu painuu vain noin kolme milliä alas, pitäisikö mennä enemmän.

Avain oikeaan asentoon. Paina nappi sisään ja väännä kahva voimalla, kunnolla alas johon se lukittuu. Sen jälkeen lyö koukku koloon jolloin vipu paukahtaa oikeaan asentoon ja nappi tulee ulos näkyviin. Käännä avaimesta jotta saat avaimen ulos.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Vwhannes

Niin tein ja koukku on paikalla - kiitos. Vaati näköjään pakasta vedettyssä koukussa melkoisesti voimaa. Sitten vain etsimään 7/13 adapteria. Ei toimiteta uuden auton mukana.

jni

^Katopas tarkemmin sieltä varapyöräkotelosta (styroxlaatikosta)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Miktoy

Hyvä myyjä laittaa adapterin mukaan ja vaikka ei olisi niin hyvä myyjäkään niin pitäisi sen silti tulla mukana.  :)
Pienen muotoinen suunnittelu virhe mielestäni tuossa koukussa koska joka kerta kun otan sen irti niin jotta avaimen saa pois (ettei väänny ja katkea takaluukussa) niin pitää koukku saada irtonaisena tuohon "väärään" lukko asentoon kuten se olisi paikalla ollessaankin. Eli vähän joutuu kikkailemaan koukkua pois otettaessa ettei väännä kahvaa alas asti lukkoon vaan koitettava saada koukku irti siten, että kahva on lukko asennossa. Näin avaimen saa kierrettyä lukkoon ja poistettua koukusta. Käyttöönotossa vaan joutuu käyttämään aina voimaa jotta jännittää kahvan ala auki asentoon ja sitten laittaa koukun paikalleen.
Tätä ongelmaa ei ollut minulla superb.ssä johon asennutin Hook merkkisen koukun nimeltä mainitsemattomassa koukkupajassa. Siinä myös kahva oli pienempi rulla joka toimi todella hyvin ja kevyesti.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Vwhannes - 25.06.18 - klo:20:20
Niin tein ja koukku on paikalla - kiitos. Vaati näköjään pakasta vedettyssä koukussa melkoisesti voimaa. Sitten vain etsimään 7/13 adapteria. Ei toimiteta uuden auton mukana.
Jos oma kärry kyseessä, niin vaihda / vaihdata uudempi liitin siihen kärryyn. On se niin paljon toimintavarmempi ja mekaanisesti parempi. 15min homma vaihtaa pistoke.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

nwoot

Onkohan täällä tullut käyttäjillä vastaan seuraavaa:

Auto on Octavia 2014, 1.4TSI, manuaalilaatikolla.
Moottorijarrutuksessa on alkanut kuulumaan rohisevaa ääntä, kuuluu erityisen hyvin about 50kmh vauhdissa. Ã,,äni loppuu kun kytkimen painaa alas, tai lisää kaasua. Tai kaasua lisätessä se ainakin jää muun äänen alle... Rohinan voimakkuus ei ole tasaista, vaan "aaltomaista" eikä mitenkään tiheää. Jatkuu kuitenkin aina kun kaasun päästää ja kytkin on ylhäällä. Yllättävän vaikeaa selittää :) Muistuttaa vähän ääntä, kuin renkaan ulkokehällä olisi jotain, joka rohahtaa aina tietyssä kohdassa.

Koska ääni loppuu kytkintä painettaessa, niin jarrut ja renkaiden laakerit lienee poissuljettuja? Kylmä hiki alkaa hieman value, jos ääni kuuluu vaihteiston/kytkimen suunnalta... :'(

nwoot

Lainaus käyttäjältä: nwoot - 28.06.18 - klo:00:05
Onkohan täällä tullut käyttäjillä vastaan seuraavaa:

Auto on Octavia 2014, 1.4TSI, manuaalilaatikolla.
Moottorijarrutuksessa on alkanut kuulumaan rohisevaa ääntä, kuuluu erityisen hyvin about 50kmh vauhdissa. Ã,,äni loppuu kun kytkimen painaa alas, tai lisää kaasua. Tai kaasua lisätessä se ainakin jää muun äänen alle... Rohinan voimakkuus ei ole tasaista, vaan "aaltomaista" eikä mitenkään tiheää. Jatkuu kuitenkin aina kun kaasun päästää ja kytkin on ylhäällä. Yllättävän vaikeaa selittää :) Muistuttaa vähän ääntä, kuin renkaan ulkokehällä olisi jotain, joka rohahtaa aina tietyssä kohdassa.

Koska ääni loppuu kytkintä painettaessa, niin jarrut ja renkaiden laakerit lienee poissuljettuja? Kylmä hiki alkaa hieman value, jos ääni kuuluu vaihteiston/kytkimen suunnalta... :'(

Siis 1.2TSI :)

Mandons

Onkohan muilla samaa "vikaa" mitä on alkanut esiintymään meillä eli uusimmassa octaviassa niin kuskin kuin apparinkin puolen turvavöiden kohdalta kuuluu rasittavaa "sirinää" varsinkin isommissa nopeuksissa. Esiintyykö muillakin tällaista? Mikähän mahtaa olla syynä.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

BMF

#4992
Lainaus käyttäjältä: Mandons - 28.06.18 - klo:19:48
Onkohan muilla samaa "vikaa" mitä on alkanut esiintymään meillä eli uusimmassa octaviassa niin kuskin kuin apparinkin puolen turvavöiden kohdalta kuuluu rasittavaa "sirinää" varsinkin isommissa nopeuksissa. Esiintyykö muillakin tällaista? Mikähän mahtaa olla syynä.
Turvavyön korkeussäätö resonoi ainakin omassa kuskin puoli tekee tätä. Kokeile painaa ajon aikana sitä säätölerpukkaa niin sirinä suattaap hävitä. Jotain huopaa tai muuta jeesusteippiä voi koittaa tunkea väliin. Tosin korkeussäätöä ei kannata sit muuttaa.

Toinen mahdollisuus on tuulilasin (auton ulkopuolella) alareunan muovi joka tuotti aika kovaa ääntä kun motarilla ajeli. Kuminauhan tökkäsin lasin ja sivuille tulevan muovisen "pirunsarven" väliin ja ongelma korjaantui.

Kolmas vaihtoehto voi olla ovipaneelin tunnelmavalolla marinoitu muovinen koristelista. Edellisessä ocussa sirisi pakkasillla.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

nwoot

Lainaus käyttäjältä: nwoot - 28.06.18 - klo:07:35
Siis 1.2TSI :)

Ja tähän vielä lisäksi ääninäyte youtubeen, jos tuosta onnistuisi bongaamaan sen raahaavan äänen taustamelusta

https://youtu.be/0c7sPg7lb1A

9987

Kuuluuko ääni jos jarrutat samalla

Mandons

Lainaus käyttäjältä: BMF - 28.06.18 - klo:20:12
Turvavyön korkeussäätö resonoi ainakin omassa kuskin puoli tekee tätä. Kokeile painaa ajon aikana sitä säätölerpukkaa niin sirinä suattaap hävitä. Jotain huopaa tai muuta jeesusteippiä voi koittaa tunkea väliin. Tosin korkeussäätöä ei kannata sit muuttaa.

Toinen mahdollisuus on tuulilasin (auton ulkopuolella) alareunan muovi joka tuotti aika kovaa ääntä kun motarilla ajeli. Kuminauhan tökkäsin lasin ja sivuille tulevan muovisen "pirunsarven" väliin ja ongelma korjaantui.

Kolmas vaihtoehto voi olla ovipaneelin tunnelmavalolla marinoitu muovinen koristelista. Edellisessä ocussa sirisi pakkasillla.

Juurikin tuo turvavyön korkeussäätö resonoi... vasta 12 000km ajaettu auto ja ennen ei resonoinut yhtään.  :o
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

nwoot

Lainaus käyttäjältä: Mo1 - 29.06.18 - klo:23:21
Kuuluuko ääni jos jarrutat samalla

Ã,,äni häviää tai ainakin vaimenee todella vaikeasti kuultavaksi.

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 29.06.18 - klo:23:30
Juurikin tuo turvavyön korkeussäätö resonoi... vasta 12 000km ajaettu auto ja ennen ei resonoinut yhtään.  :o

Juu sama täällä. Alkoi tuossa ehkä abt 20tkm ajettuani. Kädellä ku läpsäsee niin loppuu, ainakin vielä.

Korreloi auton muun laadun kanssa, eli on ominaisuus.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 30.06.18 - klo:08:28
Juu sama täällä. Alkoi tuossa ehkä abt 20tkm ajettuani. Kädellä ku läpsäsee niin loppuu, ainakin vielä.

Korreloi auton muun laadun kanssa, eli on ominaisuus.

Sama fiilis. Tympii kaiken maailman helinät ja sirinät. Toisaalta onhan tämä jo 60 tkm ajettu...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Mandons

Läpsäsyllä loppuu myös tuo ääni täälläkin. Vien kyllä siltikin skodan liikkeeseen tuon katsottavaksi. Ei omasta mielestäni kuuluisi noilla kilometreillä vielä siristä ja säristä minkään paikan ja varsinkin jos ei ole ennen sirittänytkään tuo.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

VilhoElmeri

Tuli laitatettua tummukset laseihin ja kontin luukku vittuilee. Aukaäiaa vain lukko, mutta ei lähe nostamaan. Piippaa ja mittaristossa lukee Key not detected.


jaakko

Mikähän erinomainen nyt tuli? Tankkauksen jälkeen eilen bensamittari jäi näyttämään tyhjää, tankkauksen trip-mittari ei nollautunut ja käynnistyksen jälkeiset ajot ei nollautuneet yön aikana. Saakohan mitään vikakoodeja näkyviin esim. Bilteman obd(2?)-lukijalla (kaupassa vielä) vai suuntaanko suoraan marmorille? Arvausta aiheuttajasta? Kiitoksia.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

jaakko

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 05.07.18 - klo:10:59
Mikähän erinomainen nyt tuli? Tankkauksen jälkeen eilen bensamittari jäi näyttämään tyhjää, tankkauksen trip-mittari ei nollautunut ja käynnistyksen jälkeiset ajot ei nollautuneet yön aikana. Saakohan mitään vikakoodeja näkyviin esim. Bilteman obd(2?)-lukijalla (kaupassa vielä) vai suuntaanko suoraan marmorille? Arvausta aiheuttajasta? Kiitoksia.

Korjataan sen verran, että käynnistyksen jälkeinen trippi asettui, ilmeisesti näyttää hetken aikaa edellistä km-lukemaa ennen uuden laskennan alkamista. Eli bensiinimoottori ja laskenta tankkauksen jälkeen on kuralla.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

mabe

Ensimmäinen ajatus olisi anturivika, joku hetkellinen / pysyvä maakosketus tms.
Bilteman vehjettä tuskin kannattaa hakea, kysäise auttajaketjua vcds tai marmoria.

Obd11 tai VCDS ja vikakoodit ulos ensin.

jaakko

Kiitoksia, pitää tuossa softaketjussa vierailla. Lempäälän Topautoset luki vikakoodit, ilmoitti CAN-väylävikaa. RS Huolto oli tukossa eikä ehtineet tutkia, tiskillä asiakaspalvelija oli eri mieltä väyläviasta. Pitäisi varata aika huoltoon että ehtivät tutkia kunnolla. Sanoi kuitenkin että voi ajaa kun huolehtii siitä että bensaa riittää.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Hidalgo

Jos vaan käyttäisi akkua irti ja takaisin.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 05.07.18 - klo:14:03
Kiitoksia, pitää tuossa softaketjussa vierailla. Lempäälän Topautoset luki vikakoodit, ilmoitti CAN-väylävikaa. RS Huolto oli tukossa eikä ehtineet tutkia, tiskillä asiakaspalvelija oli eri mieltä väyläviasta. Pitäisi varata aika huoltoon että ehtivät tutkia kunnolla. Sanoi kuitenkin että voi ajaa kun huolehtii siitä että bensaa riittää.
Voisin katsoa diagnostiikkaa vähän syvemmältä...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

U. Turhapuro

Tulle turvavyön korkeussäätimen äänelle ei oikein ilmeisesti voi mitään. Mulla RS -16, vaihdatin uuden kkorkeussäätimen kerran, eikä sillä ole mitään merkitystä.

Ominaisuus, koska auto on tehty muovista ja erikeepperistäQ

jaakko

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 05.07.18 - klo:18:22
Voisin katsoa diagnostiikkaa vähän syvemmältä...
Kiitoksia, Pirkanmaa oli vain pikavierailun kohde. Viikonloppuna ilmeisesti saa vcds:llä luettua tarkemmin. Takapenkin alle kurkkasin, päälle päin näytti tankin kaapelointi ehjältä. Pitää sekin katsoa vielä tarkemmin.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

vaihtaja

Lainaus käyttäjältä: vaihtaja - 19.04.18 - klo:21:44
Oma auto kävi nyt parin päivän ajan autokeskuksessa huollossa start stop errorista, josta aikaisemmin mainitsin tässä ketjussa.

Syyksi selvisi, että autoon on edellisen omistajan toimesta asennettu tarvikeosa vetokoukku, jonka sähköt sitten antoivat jotain häiriötä, josta error johtui. Vaihtoivat skodan alkuperäiset sähköt tilalle ja ongelman pitäisi olla poissa. Nähtäväksi jää, toivotaan että näin on! Kehut AK:lle siitä, että en joutunut lanttiakaan maksamaan, eivätkä edes yrittäneet saada minua maksumieheksi. Tietysti tämä vika ei mennyt autokeskusturvan piiriin, josta olin jo vetämässä hernettä nokkaan, mutta samassa lauseessa ilmoittivat, että menee vaihtoautotakuuseen.

Olen tyytyväinen. Kovaa ajoa vaan!

Noniin, tästä tähän päivään. Juhlin ennenaikaisesti huollon onnistumista. Pari viikkoa sitten samaa erroria tarjosi, auto takaisin huoltoon. Kävi maanantaina ja sanoivat että ilmastoinnin kompressorin säätöventtiililtä tulee virhekoodi, start stop erroria ei heillä ollessa ole tullut. Tilasivat uuden kompressorin ja eilen vaihdettiin. Tänään taas tuli start stop error ilmoitus. Ei auttane kuin maanantaina soitella taas huoltoon, että olisko heillä mahdollisesti jo kohta käsitys mistä vika johtuu. Turhauttavaa. Kaupan purkuako pitää lähteä ajamaan? Toistaiseksi korjaukset on onneksi mennyt takuuseen ilman tappelua...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy