Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

vaihtaja

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 11.04.18 - klo:17:15
Pieni tärinä tyhjäkäynnillä voisi hyvin johtua hiukkasloukun puhdistuspoltosta, ja kenties selittäisi nuo satunnaiset start/stop -erroritkin. Eihän sammutusautomatiikka voi polton ollessa käynnissä toimia.

Voi toki olla, itse olen kuitenkin siinä käsityksessä, että tällöin ei kuitenkaan auto ilmoita Error: start stop system, jolloin näyttöön tulee myös error viesti ja moottorin kuva näkyvii kun radion näytöstä menee asiaa kutkkimaan. Puhdistuksen aikana start stop sustemin tietoja katsomalla löytyy ilmoitus siitä, ettei toiminto ole prhaillaan käytössä kyllä, mutta kyseessä ei ole varsinainen error messaga. Ei toki olisi ensimmäinen kerta kun olen autoihin liittyvässä asiassa väärässä.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: shotgun - 11.04.18 - klo:13:10
Minulla kestivät näköjään reilun 150tkm, mutta eivät enää. Pieni vuoto ei sinänsä haittaa, mutta nyt ovat alkaneet pitämään melkoista meteliä. Sellainen muovinen ärsyttävä kolina kaikista pienistäkin tien epätasaisuuksista.

Merkkihuollon mukaan uudet maksavat n. 450 euroa kappale, ja vaihtotyö päälle. Saisikohan netistä jostain halvemmalla?

Minulla on tuo sama raivostuttava kolina takakontista. Kun luukkua liikuttaa yläasennossa, kolisee nuo moottorit todella paljon. Varmaan siis kolisevat myös luukun ollessa kiinni.
Viikon päästä perjantaina vaihtavat nuo takuuna. Laittelen sitten infoa hävisikö kolina  :)
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vaihtaja - 11.04.18 - klo:16:54
Joo liikkeestä on ostettu, autokeskus airportista. Autolla myös 18kk tai 30tkm autokeskusturva, joka siis luonnollisesti yhä voimassa. Tässä autoturvasaa on 100euron omavastuu asiakkaalle maksettavaksi mikäli jotain korjaustoimenpiteitä ilmenee (jotka kuuluu tuohon ak turvaan). Sain kaupanteon yhteydessä etusetelin, jolla tuon omavastuun voi kuitata. Mikäli alkavat hankalaksi niin sitten varmasti kuluttajasuojaan on asiassa vedottava ja virhevastuuseen. Tuon 100 euron etusetelin olen valmis vastamaan, että auto saadaan toimimaan nuunkuin kuuluu, ehkä olen sen verta huijattavissa oleva ihminen. Jos virhevastuuseen vetoaa niin meneekö kulut kokonaan myyjälle vai voiko ne jakautua myyjän ja asiakkaan kesken? Ei ole aikaisempaa kokemusta tällaisesta. Lapsiperheessä, jossa äiti on tällä hetkellä kotihoidontuella ja seuraava lapsen laskettu aika heinäkuussa, ei kuitenkaan ole ”ylimääräistä” rahaa liiaksi, joten itse ei huvittaisi mitään maksella tästä, vähän sylettää tuon etusetelinkin käyttö kun sen voisi määräaikaishuoltoonkin hyödyntää.


Ilmaiset vinkit:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31309.msg605068#msg605068
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

petsku

Lainaus käyttäjältä: Stig - 26.03.18 - klo:22:33
Tekeekö muilla MY18 Bolero semmosta, että startista jää pimeäksi, radiot ym. mykkänä eikä mm. peruutuskamera toimi. Virtanapista sammuu (oletetusti) ja seuraavasta painalluksesta käynnistyy normaalisti. Vaatii siis kaksi kertaa virtanapin painamisen että käynnistyy. Käynnistyessä vielä antaa SOS/hätäpuheluherjan mutta kuittaantuu itsestään pois.

Ehkä joka kymmenennen startin välein tekee tuota.

Parin viikon ikäinen MY18 Bolero tehnyt tuon kertaalleen, lisäksi radio on "buutannut" itsensä muutaman kerran ajon aikana. Toivottavasti korjaantuvat tulevilla softapäivityksillä...

DSL

Mulla Boleron kellonaika näyttää väärin ennenkuin virrat laittaa autoon päälle.

Stig

Lainaus käyttäjältä: petsku - 12.04.18 - klo:16:35
Parin viikon ikäinen MY18 Bolero tehnyt tuon kertaalleen, lisäksi radio on "buutannut" itsensä muutaman kerran ajon aikana. Toivottavasti korjaantuvat tulevilla softapäivityksillä...

Joo tuntuu että softa kaatuu käynnistyksen yhteydessä. Tänään oli eka kerta kun näyttö ehti olla päällä muutaman sekunnin kunnes kaatui ja käynnistyi uudelleen. Vaikuttaisi että siellä on muutenkin prosessori kovilla startin jälkeen kun soitin on todella hitaalla ensimmäiset sekunnit startin jälkeen.

marcci

Uudella octavia combilla toista viikkoa ajoa. Matka taittunut muutoin hyvin, mutta on ihmetyttänyt kuskin puolen oven suhinat ja kuinka hyvin vastaan tulevien autojen
renkaiden ja nastojen melu kuuluu sisälle. Onko ovia ja tiivisteitä korjailtu teidän muiden octavioissa?

TTO

Lainaus käyttäjältä: marcci - 16.04.18 - klo:10:26
Uudella octavia combilla toista viikkoa ajoa. Matka taittunut muutoin hyvin, mutta on ihmetyttänyt kuskin puolen oven suhinat ja kuinka hyvin vastaan tulevien autojen
renkaiden ja nastojen melu kuuluu sisälle. Onko ovia ja tiivisteitä korjailtu teidän muiden octavioissa?
Varmuuden vuoksi kysyn, onhan etu- ja takaikkuna varmasti täysin ylhäällä asti?

Bonepark

Lainaus käyttäjältä: marcci - 16.04.18 - klo:10:26
Uudella octavia combilla toista viikkoa ajoa. Matka taittunut muutoin hyvin, mutta on ihmetyttänyt kuskin puolen oven suhinat ja kuinka hyvin vastaan tulevien autojen
renkaiden ja nastojen melu kuuluu sisälle. Onko ovia ja tiivisteitä korjailtu teidän muiden octavioissa?

Kiinnitin huomiota samaan 2016-mallisen Octavian kanssa, ääni oli samanlainen/samantasoinen koeajoautossa ja sitten saamassani uudessa autossa. Eli suhinaa oli aika paljon enemmän kuin Audi A3:ssa (entinen auto). Lisäksi juuri nuo ohiajavien autojen äänet kuuluivat selvemmin sisään. Ilmeisesti Octavian ominaisuus koska ääni tosiaankin oli samanlainen kahdessa eri Octaviassa.

Nyt ajossa olevassa 2018 Golffissa 'suhinat' ovat hieman vaimeammat kuin Octaviassa, eivät kuitenkaan yhtä vaimeat kuin Audeissa. Liekö tämä se yksi osa merkkien hintaerojen syistä?  ;D

marcci

Lainaus käyttäjältä: TTO - 16.04.18 - klo:14:27
Varmuuden vuoksi kysyn, onhan etu- ja takaikkuna varmasti täysin ylhäällä asti?

Kyllä on ikkunat kiinni, tuli kokeiltua monta kertaa. Aluksi meinaan luulin, että joku kuskin puolen ikkunoista on auki, kun äänet kuuluivat niin selvästi.

marcci

Voi ollaan niin, että Avensis on tässä kohtaa hiukan etevämpi meluttomuuden suhteen.

vaihtaja

Oma auto kävi nyt parin päivän ajan autokeskuksessa huollossa start stop errorista, josta aikaisemmin mainitsin tässä ketjussa.

Syyksi selvisi, että autoon on edellisen omistajan toimesta asennettu tarvikeosa vetokoukku, jonka sähköt sitten antoivat jotain häiriötä, josta error johtui. Vaihtoivat skodan alkuperäiset sähköt tilalle ja ongelman pitäisi olla poissa. Nähtäväksi jää, toivotaan että näin on! Kehut AK:lle siitä, että en joutunut lanttiakaan maksamaan, eivätkä edes yrittäneet saada minua maksumieheksi. Tietysti tämä vika ei mennyt autokeskusturvan piiriin, josta olin jo vetämässä hernettä nokkaan, mutta samassa lauseessa ilmoittivat, että menee vaihtoautotakuuseen.

Olen tyytyväinen. Kovaa ajoa vaan!

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: marcci - 16.04.18 - klo:10:26
Uudella octavia combilla toista viikkoa ajoa. Matka taittunut muutoin hyvin, mutta on ihmetyttänyt kuskin puolen oven suhinat ja kuinka hyvin vastaan tulevien autojen
renkaiden ja nastojen melu kuuluu sisälle. Onko ovia ja tiivisteitä korjailtu teidän muiden octavioissa?

Normisettiä. Autonvaihto auttaa... :D

Vaan nuo ovat vähän subjektiivisia asioita, toisia häiritsee, toisia ei. Omaa kuskin ovea ajattelin säädättää ekassa huollossa. Menee vähän nihkeesti kiinni verrattuna muihin.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Klmfi

Huollon yhteydessä vaihtoivat Lambda-anturin veloituksetta. Kun asiasta tarkemmin kyselin, niin CUNA koneissa (tietyssä tuotantoerässä) on ollut ko. anturin kanssa ongelmia ja siksi tehtaalta on tullut käsky vaihtaa anturi. 

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Bonepark - 16.04.18 - klo:14:47
Kiinnitin huomiota samaan 2016-mallisen Octavian kanssa, ääni oli samanlainen/samantasoinen koeajoautossa ja sitten saamassani uudessa autossa. Eli suhinaa oli aika paljon enemmän kuin Audi A3:ssa (entinen auto). Lisäksi juuri nuo ohiajavien autojen äänet kuuluivat selvemmin sisään. Ilmeisesti Octavian ominaisuus koska ääni tosiaankin oli samanlainen kahdessa eri Octaviassa.

Nyt ajossa olevassa 2018 Golffissa 'suhinat' ovat hieman vaimeammat kuin Octaviassa, eivät kuitenkaan yhtä vaimeat kuin Audeissa. Liekö tämä se yksi osa merkkien hintaerojen syistä?  ;D
Ei tämä kyllä normaalilta kuulosta. Olen itse neuroottisen tarkka näille, ja olen 3 eri FL-yksilöä ajanut eikä yksikään niistä suhissut alle 120km/h vauhdeissa.

Sijaisautona oleva -13 sen sijaan suhisee repsikan ovesta, mutta sallittakoon se hänelle.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 11.04.18 - klo:18:44
Minulla on tuo sama raivostuttava kolina takakontista. Kun luukkua liikuttaa yläasennossa, kolisee nuo moottorit todella paljon. Varmaan siis kolisevat myös luukun ollessa kiinni.
Viikon päästä perjantaina vaihtavat nuo takuuna. Laittelen sitten infoa hävisikö kolina  :)

Nyt on moottorit vaihdettu. Ei kuulu kolinaa enää. Samalla mainitsin rispautuneesta kuskin turvavyöstä. Vissiin vaihtavat nyt turvavyöohjaimen ja ehkäpä sen turvavyönkin, lupasivat ilmoitella.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

jaheli

Kannattaako huolestua kun toissa aamuna 14vm 1.2 octavia oli aamusta käynnistäessä täristelly ja vilkuttanut moottorinvaloa? Moottorivalo oli sammunut ja emäntä normaalisti käynyt töissä. Nyt obdelevenillä luin vikakoodit ja ollut kolmessa sylinterissä sytytyshäiröt ja ilmastoinnin kompuran maadoituksesta oli kans joku häiriö. Tuntuu myös niinkuin olisi joku metallinen hankaava tai sirinältä kuulostava ääni tullut myös tuohon moottoriin.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: jaheli - 21.04.18 - klo:19:26
Kannattaako huolestua kun toissa aamuna 14vm 1.2 octavia oli aamusta käynnistäessä täristelly ja vilkuttanut moottorinvaloa? Moottorivalo oli sammunut ja emäntä normaalisti käynyt töissä. Nyt obdelevenillä luin vikakoodit ja ollut kolmessa sylinterissä sytytyshäiröt ja ilmastoinnin kompuran maadoituksesta oli kans joku häiriö. Tuntuu myös niinkuin olisi joku metallinen hankaava tai sirinältä kuulostava ääni tullut myös tuohon moottoriin.
Ei toki, kovaa ajoa vain. Käyt vaan kerran viikossa katsomassa tätä palstaa ja lukemassa mahdolliset uudet vastaukset kysymykseesi. Näin säästät huoltokuluissa.  :P

jaheli

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 21.04.18 - klo:19:50
Ei toki, kovaa ajoa vain. Käyt vaan kerran viikossa katsomassa tätä palstaa ja lukemassa mahdolliset uudet vastaukset kysymykseesi. Näin säästät huoltokuluissa.  :P

Tokihan heti huomenna huoltoa soitellaan mutta lähinnä nyt kiinnosti että kuinka isoa laskua odotettavissa jos on muilla ollut vastaavia oireita.

LurppaX

#4909
Tjaa. Käytin autoa (-14 octavia rs tsi dsg) huollossa. Katsastivat syytä miksi pitkien automatiikka ei pelaa ja mikä särisee repsikan tuulettimessa. Syyt oli rikkinäinen sensori taustapeilin yksikössä ja rikkinäinen tuulettimen moottori. Mitään ei sil istumalla tehty ja ajelin kotiin
Paitsi 2km huollosta lähdettyä moottoritiellä auto ilmoitti peräkkäin ettei etututka toimi -> ACC ei toimi -> moottorin kierrokset rajoitettu 4000rpm. Hetken päästä huomasin lämpöjen huitelevan 130 asteessa ja pysäytin sopivan kohdan tullen. Tarkastin että koneelle kyllä riitt kaikkia nesteitä, mutta jäähdytinnesteet oli selvästi max-rajan yllä. Kokeilin kohta käynnistää uudestaan ja jäähdytinnesteet lähti kyllä pyörimään ja laski normaalille tasolle. Lämpötila reagoi tosin kovin oudosti, mittari hyppi edestakaisin 50-60 välillä. Ajelin varovaisesti kotiin (vain lyhyt matka) ja katoin ettei lämmöt nouse yli 90. Samat virheilmoitukset tuli uudestaan.

Vaikuttaa mun silmiin sähkövialta? Voiko ne olla huollossa ryssineet jotain mikä selittäisi? Mitään tämmöstä ei ollut ennen huoltoa esiintynyt ja heti huollon jälkeen kylläkin... Missä vika? 🤔


Sokota09

Et sitten ajanut autoa takaisin huoltoon ja jättänyt sinne? Vara-auto tilalle.

M_M

Onkos tommosessa Skodassa moottorina EA888? Jos on, niin oireet viittaisi minusta siihen että termostaatti hajosi, siellä on vedet elektroniikassa tai muuta vastaavaa. Ei se kyllä sinänsä oikein noihin huollon tekemisiin voi liittyä, olisiko vaan sattumaa? Jollei sitten touhunneet pellin alla ja vahingoittaneet termostaatin johtoja.

Nuo muut virheilmoitukset voi olla vaan seurausta siitä kun moottori tippui vikatilaan, samalla lähtee kaikenlaista muutakin pois pelistä. Ainakin omassa Audissa kun vastaava kikkare hajosi, niin vakkaria ei vikatilassa voinut käyttää.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

LurppaX

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 28.04.18 - klo:16:38
Et sitten ajanut autoa takaisin huoltoon ja jättänyt sinne? Vara-auto tilalle.
Hain juuri ennen kun meni kii, tien sivusta soittelin takas ja sanoivat että ovat jo kiinni, tuo ensi viikolla. 🙄

Lainaus käyttäjältä: M_M - 28.04.18 - klo:16:58
Onkos tommosessa Skodassa moottorina EA888? Jos on, niin oireet viittaisi minusta siihen että termostaatti hajosi, siellä on vedet elektroniikassa tai muuta vastaavaa.
Hmm, mahdollista tietysti tuokin. Ensi viikolla sitten selviää.

cannon

Kovin kitsaasti tulee virtaa tuosta keskikonsolin USB-liittimestä. Puhelin ei juurikaan ehdi latautua, ei ainakaan n. 30 min ajossa. Ei sentään puhelimen akku tyhjene, vaikka bluetooth, näyttö ja maps kokoajan päällä olisikin. Toimiiko se tosiaan noin surkeasti? Tupakansytyttimestä aavistuksen rivakammin latailee, mutta sytkässä kiinni kamera, kun Garmin Dash55 ei suostu latautuman kuin omalla johdollaan  >:( >:( >:(
Lisäksi piuhan USB:hen liittämisen myötä Bolero tulkitsee sen aina ensin tiedostolähteeksi ja vaihtaa radiolta sinne puolelle. Sen sentään sain jotenkin räpellettyä, ettei enää radio mykisty täysin.
Ei ihan simply clever.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: LurppaX - 28.04.18 - klo:17:02
Hain juuri ennen kun meni kii, tien sivusta soittelin takas ja sanoivat että ovat jo kiinni, tuo ensi viikolla. 🙄

Ok. Nehän ovat vaan töissä siellä ja hyvä asiakaspalvelu on merkkiliikkeille toissijainen asia.

Vinski

Lainaus käyttäjältä: cannon - 28.04.18 - klo:18:07
Kovin kitsaasti tulee virtaa tuosta keskikonsolin USB-liittimestä. Puhelin ei juurikaan ehdi latautua, ei ainakaan n. 30 min ajossa. Ei sentään puhelimen akku tyhjene, vaikka bluetooth, näyttö ja maps kokoajan päällä olisikin. Toimiiko se tosiaan noin surkeasti?
Samaa olen pannut merkille puhelimen akun hitaan tai olemattoman latautuvuuden suhteen.

LainaaLisäksi piuhan USB:hen liittämisen myötä Bolero tulkitsee sen aina ensin tiedostolähteeksi ja vaihtaa radiolta sinne puolelle.
Radion ja esimerkiksi SD-kortilta soittamisen suhteen ei ole ollut ongelmia. Ne toimivat normaalisti, eivätkä vaihdu puhelinta kytkettäessä.

Käytössä Bolero, Android-puhelin ja siinä tosiaan Android Auto.

-karppa-

Jos se usb-liitin antaa 500mA, niin ei se paljoa puhelinta lataa, jos samaan aikaan sinihammas on päällä ja jotain muuta pyöritetään lisäksi puhelimella. Tästä ollut aiemminkin juttua.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

S8+ latautuu yllättävän nopeasti, vaikka samalla android auto käytössä auton ruudulla. Kaapeli on usb-c. Note 4 lataantui paljon hitaammin ja siinä oli micro-usb. Piuhojakin on niin paljon erilaisia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

peped

Mitäs olette tehneet rahiseville jarruille, onko siitä jarrujen herkistely tms huollosta mitään jeesiä? Ei taida sellaisenaan kuulua huolto-ohjelmaan vaan on ns. lisähuolto.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 21.04.18 - klo:14:52
Nyt on moottorit vaihdettu. Ei kuulu kolinaa enää. Samalla mainitsin rispautuneesta kuskin turvavyöstä. Vissiin vaihtavat nyt turvavyöohjaimen ja ehkäpä sen turvavyönkin, lupasivat ilmoitella.

Moottorit toimii edelleen  :)

Mutta pitää kyllä sanoa että onhan tuo Laakkosen huollon asiakaspalvelu hieman asiakaspalvelumattomuutta.
Eihän tässä tietty ole vielä mennyt kuin parisen viikkoa siitä kun lupasivat olla yhteydessä noista turvavöistä. Mitään ei ole kuulunut. Kai se on itse taas lähdettävä kyselemään, puhelimella sieltä ei tahdo saada kiinni kuin vaihteenhoitajan.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy