Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Vaikeaa on.  ;D Eikai kukaan niin tarkkaan bensamittaria edes katso, että siitä näkisi just eikä melkein tarkkuuden? Sen takia siinä ei varmastikaan litroja näytetä. Jos tarkempaa tietoa haluaa, niin uudemmissa näkyy prosentit kun lataa skoda one apin, sekä opettelee sen käytön.  8) Rangesta näkee koska polttoaine on käymässä vähiin, sekä viimeistään polttoainevalosta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 25.07.17 - klo:23:48
Vaikeaa on.  ;D Eikai kukaan niin tarkkaan bensamittaria edes katso, että siitä näkisi just eikä melkein tarkkuuden? Sen takia siinä ei varmastikaan litroja näytetä. Jos tarkempaa tietoa haluaa, niin uudemmissa näkyy prosentit kun lataa skoda one apin, sekä opettelee sen käytön.  8) Rangesta näkee koska polttoaine on käymässä vähiin, sekä viimeistään polttoainevalosta.
En tiedä luitko ollenkaan edellistä kirjoitustani? Mutta tässä se nyt uudelleen:

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 25.07.17 - klo:18:22
Kaikissa nykyisissä ja edellisissä autoissani, lukuunottamatta Octaviaa, on bensamittari näyttänyt oikein. Täydellisestä lineaarisuudesta en osaa sanoa, mutta ainakin suunta on ollut oikein. On kyseessä sitten vanhempi tai uudempi auto. Skodassa taas mittari näyttää täyttä, vaikka n. 1/4 tankista on ajettu.

Range tosiaan on parempi, mutta se kun ei ole koko ajan näkyvillä mittarin paikalla. Miksi siis bensamittari on edes jätetty, varsinkin kun se noin väärin näyttää.  :-\

En siis kaipaa prosenttinäyttöä tai litratarkkuutta, mutta edes 10 litran tarkkuus olisi hyvä kun tankin koko on 50 litraa. Selvä vika tämä on, ja laitan huoltolistalle kunhan tulee sinne eksyttyä.

b1mpo

Kyllä noista avuista nyt suuntaa antavan saa. Range ainakin näyttää loogisesti, muuten en ole niin tarkasti kattellu. Tietokoneella voi halutessaan muuttaa rangen tankattavaksi määräksi, jos se helpottaa. Tankilla ajetusta matkastakin voi jotain päätellä, jos tankkaa aina täyteen. Jos oon ajanu tankilla 500, niin se on karkeasti puolivälissä. Itse tankkaan tankin lähes piripintaan, jolloin tankin näyttämän tarkkuus heittää väkisin. Näin olen aina tehnyt ja tiedostan tuon asian, jolloin trip on se polttoainemittari.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Petunet

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 25.07.17 - klo:18:22
Ainoastaan nelivetomalleissa on tankin koko kasvanut 5:llä litralla, muissa tankki on sama kuin ennenkin.

Ei ole kasvanut, se sama 55 litraa on kaikissa Octavia 3:n nelivetoisissa.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

b1mpo

Itsellä etuvedossa range 0:aan kun ajaa, niin menee 50 litraa liruttelemalla täyteen. En tiedä paljonko sinne vielä jää kun range näyttää 0, en ole "miinukselle" ajanut.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Viive - 25.07.17 - klo:09:50
FL RS:ssä 4x4 TDI:ssä verraten MY2015 Bensa RS Octaviaan niin tuo polttoainesäiliön mittari toimii täysin eritavalla.
Bensaräsässä joutu ajamaan 200+ km ennenkuin mittari hievahtikaan täydestä mihinkään. Nyt uudessa FL mallissa tietty tankkikin erillainen kun on 5litraa enemmän tilavuuttakin lähtee mittari vajoamaan heti 50 km kohdalla jo selvästi ja muutenkin koko tankin laskiessa toimii tasaisesti eikä niin kuten vanhassa että alkupuolisko ei liikkunut kovin nopeaan mutta loppupää kyllä katoaa silmissä.
Eli tiedoksi myös sinne, että koko ei ole kasvanut vaan samat kuin ennen faceliftiäkin.

Petunet

Omassani alkaa polttoainemittari vajota myös jo n. 50km:n kohdalla hieman.
Olisiko 50L ja 55L tankkien muodoissa eroa jos kerran etuvetoisilla joutuu ajamaan 200km ennen kuin mittari vajoaa?
Tai jos ne kuluttavat neljä kertaa vähemmän...  ;D
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Viive

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 26.07.17 - klo:15:16
Eli tiedoksi myös sinne, että koko ei ole kasvanut vaan samat kuin ennen faceliftiäkin.

Niin no olisi pitänyt kirjoittaa hieman selvemmin vielä että vertasin nimenomaan 2014 (my2015) bensa etuveto RS octaviaan johon nähden tankin koko on sen 5 litraa suurempi. Nelivedossa on olllut kokoajan tosiaan tuo isompi tankki. Ja tuo 5 litraa näkyy luonnollisesti osana tuossa vertailussa noin 650 km vs 850km toimintamatkan suurentumisena.

Oh Wait niinhän minä siinä alussa nimenomaan juuri (kuten quotessasikin näkee) kirjoitin "FL RS:ssä 4x4 TDI:ssä verraten MY2015 Bensa RS Octaviaan"
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

BMF

#4418
Kylläpä taas uuden ocun kojelaudan muovien öljyt on hyvin separoitunut ja höyrynyt tuulilasiin ja etuikkunoihin. 2kk vanha auto ja auringon valossa näyttää niinkuin  harmaan sumuverhon läpi katselisi maisemia.

Motonetin omalla lasinpesulitkulla, kungsin ikkunapesimellä ja sanomalehdillä nyt kertaalleen pyyhkästy puhtaaksi.

Mikäli edeltävän ocun tapaan mennään niin ekat 2 kesää pyyhitään näitä "kalvoja" pois ja tämän jälkeen pysyy puhtaana ellei sitten sylje ikkunaan. Tuo öljyn separointi kun vähenee niin ei enää pöly/ muut tärkkelykset tartu niin helposti ikkunaan. ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

kNi

Tota mittariston sirinä ongelmaa näyttää olevan muillakin. Joku kirjotti, että sen korjaamiseen olisi huollossa korjausohje tehtaalta asti. Käytin tänään oman 2014 vuoden räsän 60k km huollossa lahden laakkosella ja samalla he koittivat perehtyä sirinään. Heiltä ei ainakaan tuota tehtaan korjausohjetta löytynyt, eikä osanneet muutenkaan sanoa sirinästä mitään. Epäilivät, että se tulee tuulilasissa olevasta muoviklipsistä, mihin parkkilipun saa kiinni?! :o
Mutta kyllä se minullakin tulee mittariston alueelta. Kertokaa ihmeessä ohjeet miten se korjataan jos tiedätte, niin välitän tiedon myös heille.

jaston

Saas nähdä osaako merkkikorjaamo tehdä jotain temppuja repsikan puolen kojelaudan ympäristön narinaan. Olen nyt koko kesän koittanut metsästää mikä ihme siellä oven ja kojelaudan reunan paikkeilla oikein narisee/natisee. Ja hanska oven välissä on ajettu, kuten joku ehdotti. Ei vaan ole kovin hyvä ratkaisu pitemmän päälle.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: jaston - 28.07.17 - klo:15:54
Saas nähdä osaako merkkikorjaamo tehdä jotain temppuja repsikan puolen kojelaudan ympäristön narinaan. Olen nyt koko kesän koittanut metsästää mikä ihme siellä oven ja kojelaudan reunan paikkeilla oikein narisee/natisee. Ja hanska oven välissä on ajettu, kuten joku ehdotti. Ei vaan ole kovin hyvä ratkaisu pitemmän päälle.

Mulla narinan aiheutti tuulilasin ulkopuolella alalaidassa oleva muovilista (a-pilariin nouseva). Laitoin pienen palan mustaa kaksipuoleista teippiä lasin ja listan pään väliin ja ääni loppui. Ã,,äni tuntui tulevan kojelaudan päästä, mutta tulikin tosiaan lasin ulkopuolelta.

jaston

Okei, kiitti vinkistä. Täytyy koittaa laittaa teippiä pala tuonne listan ja lasin väliin. Tuntuu kyllä olevan irrallaan lasin pinnasta molemmilla puolilla autoa, kun sitä tuossa tutkin.
Aika jännä, että sisälle asti natisee tuommoinen...  :o
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

jaiksi

Takapenkkien lämmittimien painonapit pitäisi repiä irti tai niiden sijainti siirtää muualle. Pennut räplää niitä kokoajan. Helteelläkin penkinlämmittimet täysillä.
Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG vm. -17
Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI man. vm. -15

kimppikoo

Laita pennut kuriin ja järjestykseen!  ;D

Iero

Lainaus käyttäjältä: jaiksi - 29.07.17 - klo:22:15
Takapenkkien lämmittimien painonapit pitäisi repiä irti tai niiden sijainti siirtää muualle. Pennut räplää niitä kokoajan. Helteelläkin penkinlämmittimet täysillä.


Harmillinen moka suunnittelijalta, että pääohjausoikeutta ei ole laitettu kuljettajalle, kuten on sähköikkunoiden ja ovien kanssa.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Iero - 30.07.17 - klo:12:33

Harmillinen moka suunnittelijalta, että pääohjausoikeutta ei ole laitettu kuljettajalle, kuten on sähköikkunoiden ja ovien kanssa.

Niin, tai onko suunnitteluvirhe kersoissa... :P

Tossa vois olla kova sana fyysisten katkaisijoiden ohitus ja ohjaus vain infotainmentista, esimerkiksi. Saa nähdä miten omassa tulee olemaan, meillä tosin kakara tottelee viimeistään toisesta varoituksesta.

En tosin ole lainkaan varma että noi lämppärit lämpiää kovin kuumalla kelillä lainkaan... :/
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Petunet

Se paneeli jossa ne takapenkin lämmittimet ovat, lähtee helposti irti.
Vedä pois ja ota liittimet irti.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

mabe

Samat napit ja puhalluksen suuntaus on olleet täälläkin leikkikäytössä. Turvavyöistuimien kanssa kun istuvat niin ei edes auta mitään. Liekö suunnittelija ajatellut että ei lapset yllä siihen ja kun yltää niin ymmärtää..

-karppa-

Kannattaa vanhempien katsoa peiliin missä vika, jos lapset ei tottele... Mutta eihän lapsia saa kieltää tai niillä tulee paha mieli  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

BMF

Saattais saada myös koodaamalla deaktivoitua niin ei tartte autoa alkaa purkamaan. En kyllä osaa tähän koodipätkää tarjota.  ::)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Petunet

Totta, jos määrittää takalämmittimien tehon kaikilla kolmella säätöalueella nollaan niin eiväthän ne penkit silloin lämpiä.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Sami_84

Tuli käytettyä G-TEC Octaviaa näytillä huollossa. Välillä lämpimänä käynnistettäessä käy 2-3sek ja sammuu, ei jätä vikakoodeja. Saivat vian päälle huollossa, mutta eivät osanneet tehdä mitään. Odottavat maahantuojalta korjausohjeita.

Onko muilla ilmennyt vastaavia oireita? Kolme päivää jo odotellut soittoa huollosta.

Mittariston maxi dot näyttö oli pimeänä kerran, ei alkanut toimimaan vaikka käynnisti uudelleen. Seuraavan kerran kun lähti liikkeelle niin toimi taas. Lisäksi takakontin taskulamppu valo uusitaan takuuseen, kun taskulamppu ominaisuus ei toimi.
Nykyinen:
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style Nordic Edition IV DSG VM.2023

Menneet:
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG -21
Skoda Octavia Combi RS 4x4 TDI DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.4 G-TEC DSG -17
Audi Q5 2.0tdi -11
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -12
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -10

VHi

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 15.07.17 - klo:18:52
Ns. sport-penkit on ihan ok, mutta on niitä parempiakin. Yksi suuri puute näissä kuitenkin on, eli niskatukea ei voi säätää, kun se on kiinteä penkin kanssa.

Joo edelleen sama ongelma vaikka 6000 km mittarissa. Aivan hirvittävän huono istua. Ahteri puutuu aika pian, ristiselän tuki on omituisen pullea, vaikka vipu on pienimmässä asennossa. Hartioiden tuki olematon.

Ruotsista saisi sitä Sport-jakkaraa purkuosana, hullu ajatus, että kävisiköhän se bolt-on ja meniskö joku tietskari sekaisin ;) uutena varmaan turhan tyyris.

Ouzi

Vein taas kuskin oven resonoinnintakia korjaamolle. Vaihtoivat kerran peilin rungon takuuseen. Siitä sittten murheet alkoivat... Ainakin oven sisäkahvan päällimuovi vaihdetaan kun rikottu ei pysy kiinni. Samalla löytyi avoin kampanja. Update software of gearbox control unit. Onko tuosta kokemusta mitä vaikuttaa ? Mielestäni ei tähän ole aikaisemmin dsg softaa päivitetty.

Jaskas

Lainaus käyttäjältä: Sami_84 - 02.08.17 - klo:21:08
Tuli käytettyä G-TEC Octaviaa näytillä huollossa. Välillä lämpimänä käynnistettäessä käy 2-3sek ja sammuu, ei jätä vikakoodeja. Saivat vian päälle huollossa, mutta eivät osanneet tehdä mitään. Odottavat maahantuojalta korjausohjeita.


Samaa vikaa täälläkin parissa G-tecissä. Ilmoittele jos keksivät jotain...
Passat B7 ecofuel

Sami_84

Lainaus käyttäjältä: Jaskas - 04.08.17 - klo:10:40
Samaa vikaa täälläkin parissa G-tecissä. Ilmoittele jos keksivät jotain...


Eilen tuli vastaus: " Saimme tosiaan vastauksen ja vastaus oli, että vika on tehtaalla tiedossa ja päivitys asiaan on tulossa lähiaikoina. Kyseessä on siis ohjelmistoperäinen
vika, jolle ei toistaiseksi voi tehdä mitään. Olemme teihin yhteydessä, kun saamme päivityksen ongelmaan. "
Nykyinen:
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style Nordic Edition IV DSG VM.2023

Menneet:
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG -21
Skoda Octavia Combi RS 4x4 TDI DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.4 G-TEC DSG -17
Audi Q5 2.0tdi -11
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -12
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -10

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 25.07.17 - klo:18:22
Kaikissa nykyisissä ja edellisissä autoissani, lukuunottamatta Octaviaa, on bensamittari näyttänyt oikein. Täydellisestä lineaarisuudesta en osaa sanoa, mutta ainakin suunta on ollut oikein. On kyseessä sitten vanhempi tai uudempi auto. Skodassa taas mittari näyttää täyttä, vaikka n. 1/4 tankista on ajettu.

No tulipahan tämäkin testattua. Tankkasin täyteen ja lirutin vielä toiseen napsautukseen asti. Kun oli noin 3-4 litraa ajettu (en tapittanut mittaria koko ajan niin tuon tarkemmin en osaa sanoa  :D), niin polttoainemittari liikahti. Että ihan tarpeeksi tarkka on ainakin tässä dieselissä.

Octavia4x4

Tjoo, tähän "suureen tankkikeskusteluun" sen verran kommenttia, että kyllä tämän 4x4:n tankin mittari ainakin pitää paikkansa ihan kiitettävästi. Tankkaan täyteen siten, että 2 - 3 kertaa pistooli katkaisee. Mittarin viisari alkaa laskea täydestä n.50 km ajon jälkeen. Ja jos maantieajossa ajotietokoneen range näyttää siinä 1000 km tienoilla, niin mittarin näyttö pitää kyllä hyvin paikkansa. Kun on ajettu ~250 km, näyttää mittari 3/4 tankkia. Noin 500 km ajon jälkeen puolta tankkia jne. Paitsi, että kun mittari näyttää kutakuinkin tyhjää ja ajotietokoneen range 0:aa, niin tankkiin saa tankattua vasta noin 50 litraa.

Mulla on ollut näitä VAG-konsernin autoja vuodesta 93 lähtien ja yleensä aina niissä on ollut tuo polttoainemittari sellainen, että on saanut ajaa 200 - 250 km ennen kuin mittarin viisari laskee sieltä täydestä mihinkään ja edelleen tuo nykyisin käytössäni oleva VW Transporter vm.2011 jatkaa perinnettä. Muistelisin, että edellinen, vm.2010 Octavia olisi myös näyttänyt jo kutakuinkin oikein tuota tankin tilannetta.

Tuolla autotallissani on kuva tuosta Ocu III:sen 4X4 version jaetusta tankista.
Konsernipelejä vuodesta 1993

BMF

Edeltävällä 1.4 ocu III:llä ajoin parhaillaan 240km kun mittari alkoi liikkumaan. Uusi diesel aloittaa sentään 50-100km paikkeilla liikahtamaan. Siis kun tankkaan " useammalla napsuttelulla" täyteen. 

Edeltävän ocun range näytti 1000km jäljellä kun 200km oli jo ajettu (viisari ei vielä liikahtanut), joten range heitti häränpyllyä pahemman kerran. Parhaillaan pääsin 900+km tankilla joten tuo 1200km oli vähän utopistinen lukema... Eli ei siis toiminut mielestäni kunnolla.

Uusi diesel näyttää oikein ja puolessa välissä tankkia oikeasti tankki on lähellä puolta väliä. Vanhalla oculla puolivälissä oli 20litraa jäljellä (ei 25+)

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy