Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.07.17 - klo:12:35
Onko sulla faktaa tästä? Ku seuraa noita ilmoitettuja lukemia täällä, niin manuaalilla mennään kyllä vähemmällä bensalla...

Ei ole isoa eroa. Spritmonitorissa Octavia 1.0 manuaali 6.08 ja DSG 5.95. Octavia 1.4 taas on ollut manuaalina taloudellisempi.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 07.07.17 - klo:12:27
Jos näin haluaa asiaa miettiä, niin jättäisin VAG:n tuotteet kokonaan ostamatta, sen verran enemmän vikoja näissä on kuin muissa - ainakin julkisuudessa puhuttuja. Myös manuaalissa on ollut kytkinvikoja.
Mutta sehän toki riippuu siitä mitä autolta haluaa. Itse arvostan automaattia, ja DSG on yksi parhaista automaateista automarkkinoilla. Manuaali ei itselläni ole vaihtoehtona käyttöautolle, harrasteautoissa asia voi olla eri.
Bensankulutuksen suhteen vie DSG vähemmän kuin manuaali, jos se nyt jollekin on valintaperuste.
En ole väittänyt toiminnaltaan DSG:tä huonoksi, varsin hienosti on toiminut kun olen ajellut. Jos noin ajattelee, niin kulkisi julkisilla, joita löytyy myös skodan merkillä varustettuina.  ;D Kaikissa automerkeissä on vikoja, täydellistä ei ole tehtykään. 5 vagin manuaalia ollut, eikä yhdessäkään ole kytkinvikaa ollut.
DSG ei osaa ennakoida tulevaa ja automaatin idea häviää omalla kohdallani siinä kun pitää sen puolesta päättää vaihde. Eikä automaatti mene osaavaa kuskia vähemmällä tämän ennakoinnin puutteen takia. Välitykset voi vaikuttaa, mutta se on asia erikseen. Esimerkiksi nimimerkki pihistelijän kulutuksiin tuskin DSG:llä pääsisi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.07.17 - klo:12:04
En ole väittänyt toiminnaltaan DSG:tä huonoksi, varsin hienosti on toiminut kun olen ajellut. Jos noin ajattelee, niin kulkisi julkisilla, joita löytyy myös skodan merkillä varustettuina.  ;D Kaikissa automerkeissä on vikoja, täydellistä ei ole tehtykään. 5 vagin manuaalia ollut, eikä yhdessäkään ole kytkinvikaa ollut.
DSG ei osaa ennakoida tulevaa ja automaatin idea häviää omalla kohdallani siinä kun pitää sen puolesta päättää vaihde. Eikä automaatti mene osaavaa kuskia vähemmällä tämän ennakoinnin puutteen takia. Välitykset voi vaikuttaa, mutta se on asia erikseen. Esimerkiksi nimimerkki pihistelijän kulutuksiin tuskin DSG:llä pääsisi.
En minäkään ole niin väittänyt, enkä myöskään niin että sinä olisit niin väittänyt. DSG:llä voi myös itse valita vaihteen, joten varmasti pääsee pihistelemällä samoihin. Mutten käsitä ihmisiä joille kulutuslukemat ovat kaikki kaikessa. Ja nyt on aiheetkin jo niin kaukana otsikosta, että lienee parempi lopettaa tähän.

HAL9000

Kesäloma alkamassa. Nyt sanoi ilmastointi "kaput". No, ei kai sen ole tarkoituskaan yli 45tkm kestää...?
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

PV

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 08.07.17 - klo:18:34
Kesäloma alkamassa. Nyt sanoi ilmastointi "kaput". No, ei kai sen ole tarkoituskaan yli 45tkm kestää...?

Miten se hajosi? Lakkasi puhaltamasta?
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

Masansa

Octavia navigaattorista katosi äänet kesken navigoinnin. Asetuksista löytyi äänenvoimakkuuden säätö, mutta siitä se ei ollut kiinni. Voisko olla joku mutenappi tms. Jota tullut vahingossa painettua?

Hidalgo

Bensamittari ärsyttää, se on surkein mitä minulla on yhdessäkään autossa ollut. Mittari ei edes hievahda ennen kuin on ajettu yli n. 200km. Onko kukaan saanut tätä korjattua? Aattelin kuitenkin laittaa listalle kun vien huoltoon.
Toinen asia on kivien tms jääminen etujarrulevujen väliin tai jonnekin. Ei ole mitään vinkumista vaan todella pahaa kirskuntaa. Joka päivä saa peruutella ja jarrutella, jotta ei kirskuisi ja kehtaisi ajaa. Ehkä pitää vaan viedä huoltoon ja ottaa toinen tilalle, mutta kun ei jaksaisi.

JJambs

Leonissa sama juttu pensamittarin kanssa. Pitkälle yli 200km saa ajaa, ennen kuin eka palkki putoaa pois, joten eiköhän tuo ole ihan ominaisuus. Itselle tosin tuo mittari on täysin viraton, kun jäljellä oleva matka on se oleellisempi tieto.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

japa

No voi pyhä jyssäys. Miettikää nyt pensatankin muotoa. Leveä matala ja laakea. Jos tankki on piripintaan tankattu niin eihän se hetkessä ole vajunut. Vaatii sen 150km ennenkuin laakeasta tankista ja putkistosta on bensaa kulunut.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

VHi

Onko kenelläkään muulla ongelmia III-Faceliftin etupenkkien kanssa. Olen normaalipituinen ja painoinen enkä saa juuri mitenkään hyvää ajoasentoa. 3000 km ajon jälkeen tuntuu kuin siellä takapuolen alla ei olisi juuri mitään pehmustetta. Muutenkin penkki on omituisen pehmeä, ei yhtään jämäkkä kuten penkit yleensä.

Kyseessä Stylen nahkapenkki. Onko tällaisesta järkeä mihinkään huoltoonkaan valittaa.

BMF

Lainaus käyttäjältä: VHi - 14.07.17 - klo:16:12
Onko kenelläkään muulla ongelmia III-Faceliftin etupenkkien kanssa. Olen normaalipituinen ja painoinen enkä saa juuri mitenkään hyvää ajoasentoa. 3000 km ajon jälkeen tuntuu kuin siellä takapuolen alla ei olisi juuri mitään pehmustetta. Muutenkin penkki on omituisen pehmeä, ei yhtään jämäkkä kuten penkit yleensä.

Kyseessä Stylen nahkapenkki. Onko tällaisesta järkeä mihinkään huoltoonkaan valittaa.

Octavian penkit on lutteroita eikä nahkapenkeissä ole mitään sivutukea. Sport penkit on hyvät. Sähklsäätöisessä on vielä kallistustoiminto joka paransi ainakin omaa ajoasentoa. Pehmustetta on sporpenkissä omaan persiehen sopivasti. Anna perssien tottua penkkiin niin eiköhän se siitä parane itsestään. Sama homma kuin sängyssä tai työtuolissa että menee oma aikansa että paikat tottuu ja mitä vanhemmaksi itse tulee niin aina vaan käy näiden kanssa hankalemmaksi.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: BMF - 14.07.17 - klo:16:47
Octavian penkit on lutteroita eikä nahkapenkeissä ole mitään sivutukea. Sport penkit on hyvät. Sähklsäätöisessä on vielä kallistustoiminto joka paransi ainakin omaa ajoasentoa. Pehmustetta on sporpenkissä omaan persiehen sopivasti. Anna perssien tottua penkkiin niin eiköhän se siitä parane itsestään. Sama homma kuin sängyssä tai työtuolissa että menee oma aikansa että paikat tottuu ja mitä vanhemmaksi itse tulee niin aina vaan käy näiden kanssa hankalemmaksi.

Mistä penkeistä tässä puhutaan? Kyllä ainakin omassa on sivuttaistukea (RS TSI) enemmän kuin esim. Leon Cupran vakiopenkeissä. Ja olen 190/100. Mikä on Sport penkki RS penkkiin verrattuna? 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

ropellihattu

Hevosmiesten tietotoimiston mukaan Dynamic-paketin penkki (eli "sport") on sama kuin RS:n vakio mutta eri rätillä.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

BMF

#4393
Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 15.07.17 - klo:00:17
Mistä penkeistä tässä puhutaan? Kyllä ainakin omassa on sivuttaistukea (RS TSI) enemmän kuin esim. Leon Cupran vakiopenkeissä. Ja olen 190/100. Mikä on Sport penkki RS penkkiin verrattuna?

Itseäni lainaten "Octavian penkit on lutteroita eikä nahkapenkeissä ole mitään sivutukea. Sport penkit on hyvät. " Eli kaikki muut paitsi sport-penkit on lutteroita eikä kunnollista sivuttaistukea . Sport penkit on tosiaan samat olipa sitten rs tai ei ja kuosi on eri.

Sportpenkit on vielä tämmöiselle keskivertoa leveämmälle selälle tukevat. Mutta jos on heiveröinen laiha kaveri niin sivuttaistuki voi olla hieman väljä eli pysyy penkissä mutta silti vähän "vatkaa".

Harmi kun ei ole tuon sivuttaistuensäätöä näissä sähkösäätöisissä penkeissä, mutta onnekseni se sopii omalle selälle lähes täydellisesti

Niin ja FL RS malliin ei enää taida kokonahkaa saadakkaan vaan alcantara ja sitten se toinen karmea vaihtoehto  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: japa - 14.07.17 - klo:15:24
No voi pyhä jyssäys. Miettikää nyt pensatankin muotoa. Leveä matala ja laakea. Jos tankki on piripintaan tankattu niin eihän se hetkessä ole vajunut. Vaatii sen 150km ennenkuin laakeasta tankista ja putkistosta on bensaa kulunut.
Surkea se silti on, ihan sama mitä mietin. Jos se tosiaan johtuu tankin muodosta, niin pieleen se on sitten suunniteltu.
Vasta kun 3/4 tankista on ajettu näyttää mittari edes suunnilleen oikein.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: BMF - 14.07.17 - klo:16:47
Octavian penkit on lutteroita eikä nahkapenkeissä ole mitään sivutukea. Sport penkit on hyvät. Sähklsäätöisessä on vielä kallistustoiminto joka paransi ainakin omaa ajoasentoa. Pehmustetta on sporpenkissä omaan persiehen sopivasti. Anna perssien tottua penkkiin niin eiköhän se siitä parane itsestään. Sama homma kuin sängyssä tai työtuolissa että menee oma aikansa että paikat tottuu ja mitä vanhemmaksi itse tulee niin aina vaan käy näiden kanssa hankalemmaksi.
Ns. sport-penkit on ihan ok, mutta on niitä parempiakin. Yksi suuri puute näissä kuitenkin on, eli niskatukea ei voi säätää, kun se on kiinteä penkin kanssa.

psxgamer

Onko kukaan käynyt säätämässä ohjauskulmia rengasliikkeessä? Ratti meni taas ihan hiukkasen vinoon, joten pitänee kulmat säätää. Skoda huollossa tuo on aika hinnakasta ja väittävät, että ACC tutkaa pitää samalla säätää. Kuulostaa vähän ylisäätämiseltä minusta.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 17.07.17 - klo:00:07
Onko kukaan käynyt säätämässä ohjauskulmia rengasliikkeessä? Ratti meni taas ihan hiukkasen vinoon, joten pitänee kulmat säätää. Skoda huollossa tuo on aika hinnakasta ja väittävät, että ACC tutkaa pitää samalla säätää. Kuulostaa vähän ylisäätämiseltä minusta.
Ihan itsestäänkö ratti meni vinoon, vai törmäsitkö johonkin?

northrob

Mulla taas suuntauksessa ratti jäi vinoon. Reklamaation jälkeen parempi, mutta jäi edelleen vasurinmakuiseksi. Epäilen proseduurin loppuosaa, jossa ratti käytetään laidoissa tietyssä järjestyksessä. Jos renkaiden "alunen" ei ole kitkaton, niin vinoonhan ne jäävät. Säätäjä on tietenkin "tietämätön" ongelmasta. No onneksi suuntavakaus parani hiemani. Ja tutkaa ei ainakaan ko. korjaamossa säädetty.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-ŠKODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Petunet

Itselläni säädettiin kulmat ja kalibroitiin ACC:n tutka.
Kun vierestä seurasin proseduuria niin uskoisin että etupyörien pieni säätö onnistuu ilman tutkan kalibrointia mutta takapyörien säätö vaatii tutkan säädön.
Takapyörät kuitenkin määrittävän korin kulkusuunnan etupyörien ollessa suorassa.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

cannon

Sähköpenkin muistipaikat lopettivat toiminnan kokonaan. Ei siis tapahtu mitään nappuloista, eikä pysty tallentamaan asetuksia. Muutoin säädöt kyllä toimii.
Näytössä "Store seat position - kuljettajan istuimen ja ulkopeilin asennon tallennus radiokauko-ohjaimeen auton lukitsemisen yhteydessä Vehicle key activated" -kohdassa ruksi päällä eikä sitä saa pois.
Osaako joku sanoa mitä tehdä, että muistit saisi taas toimimaan?
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

cannon

Lainaus käyttäjältä: cannon - 22.07.17 - klo:18:06
Sähköpenkin muistipaikat lopettivat toiminnan kokonaan. Ei siis tapahtu mitään nappuloista, eikä pysty tallentamaan asetuksia. Muutoin säädöt kyllä toimii.
Näytössä "Store seat position - kuljettajan istuimen ja ulkopeilin asennon tallennus radiokauko-ohjaimeen auton lukitsemisen yhteydessä Vehicle key activated" -kohdassa ruksi päällä eikä sitä saa pois.
Osaako joku sanoa mitä tehdä, että muistit saisi taas toimimaan?

Itse itselleni vastaten. Ei ollut vika vaan muisti piti nollata ja se käy näin:

1) Pull the seat all the way forward
2) Tilt the seat all the way forward
3) Tilt the seatback all the way forward

Ohje löytyi täältä: https://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=1363504&postcount=2
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: cannon - 23.07.17 - klo:17:37
Itse itselleni vastaten. Ei ollut vika vaan muisti piti nollata ja se käy näin:

1) Pull the seat all the way forward
2) Tilt the seat all the way forward
3) Tilt the seatback all the way forward

Ohje löytyi täältä: https://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=1363504&postcount=2
Olihan se vika, jonka sait nyt korjattua muistin nollaamisella. Taitaa vaan olla uusiutuva vika.

cannon

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 23.07.17 - klo:20:28
Olihan se vika, jonka sait nyt korjattua muistin nollaamisella. Taitaa vaan olla uusiutuva vika.

Lähinnä oma vika, kun olin painanut penkin ääriasentoihin jolloin muisti kaiketi poistui käytöstä ja piti painaa ääriasentoihin uudestaan, että sen sai uudestaan käyttöön.  Mikään ei siis ollut rikki.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Elukka-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 15.07.17 - klo:18:48
Surkea se silti on, ihan sama mitä mietin. Jos se tosiaan johtuu tankin muodosta, niin pieleen se on sitten suunniteltu.
Vasta kun 3/4 tankista on ajettu näyttää mittari edes suunnilleen oikein.

Tankkasin auton ja tuijotin bensamittaria kuin tikka toukkaa. Neula liikkuu pikkuhiljaa ja jo alle 50 km ajon jälkeen on selvästi vaihtanut paikkaa. Eli autoissanne lienee tältä osin jotain vikaa?
MY18 Combi 1.8tsi L&K

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Elukka- - 24.07.17 - klo:17:24
Tankkasin auton ja tuijotin bensamittaria kuin tikka toukkaa. Neula liikkuu pikkuhiljaa ja jo alle 50 km ajon jälkeen on selvästi vaihtanut paikkaa. Eli autoissanne lienee tältä osin jotain vikaa?
Selvästi, ja siksi siitä tänne kirjoitin. Olet kyllä ensimmäinen jolta kuulen, että Octavian mittari näyttäisi oikein.

mabe

Hyvin se minullakin pelaa. Liikahtaa jossain 50 - 100km jälkeen kuten edellisessäkin. Tankkaan ekaan napsuun.

Toki jos lorottaa kaikki paisuntatilat ja täyttöputket täyteen niin varmaan neljä litraa menee lisää ja silloin ei ole ihmejään jos ei heti viisari heilahda. Omalla riskillä, viileässä tankattu auto voi jopa laskea nesteet alleen kun sopivasti lämpölaajenee bensat.

Viive

FL RS:ssä 4x4 TDI:ssä verraten MY2015 Bensa RS Octaviaan niin tuo polttoainesäiliön mittari toimii täysin eritavalla.
Bensaräsässä joutu ajamaan 200+ km ennenkuin mittari hievahtikaan täydestä mihinkään. Nyt uudessa FL mallissa tietty tankkikin erillainen kun on 5litraa enemmän tilavuuttakin lähtee mittari vajoamaan heti 50 km kohdalla jo selvästi ja muutenkin koko tankin laskiessa toimii tasaisesti eikä niin kuten vanhassa että alkupuolisko ei liikkunut kovin nopeaan mutta loppupää kyllä katoaa silmissä.
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

ropellihattu

Itse en ole vielä sellaisella autolla ajanut jossa mittari olisi toiminut täysin lineaarisesti.

Ja kuten joku jo tossa mainitsikin, on range mielestäni modernissa autossa se parempi mittari, joskin sekään ei toki ole kokototuus.

My two cents...
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Hidalgo

Ainoastaan nelivetomalleissa on tankin koko kasvanut 5:llä litralla, muissa tankki on sama kuin ennenkin.

Kaikissa nykyisissä ja edellisissä autoissani, lukuunottamatta Octaviaa, on bensamittari näyttänyt oikein. Täydellisestä lineaarisuudesta en osaa sanoa, mutta ainakin suunta on ollut oikein. On kyseessä sitten vanhempi tai uudempi auto. Skodassa taas mittari näyttää täyttä, vaikka n. 1/4 tankista on ajettu.

Range tosiaan on parempi, mutta se kun ei ole koko ajan näkyvillä mittarin paikalla. Miksi siis bensamittari on edes jätetty, varsinkin kun se noin väärin näyttää.  :-\

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy