Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

BMF

Lainaus käyttäjältä: U. Turhapuro - 13.06.17 - klo:21:00
Millä olette korjanneet turvavyön korkeussäädön räminät. Kerran vaihdettu huollossa uusi osa, mutta ei se siitä miksikään muutu. Pitää se nappi sellaista ääntä, joka häviää, kun painaa.

En tiedä mutta tuntuu olevan perusominaisuus. Ajattelin ihan sähköteipillä hoitaa homman kotiin. Surisee korvassa niinku kärpänen kun motarilla ajellee
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 13.06.17 - klo:17:49
Onko muilla Faceliftissä kaasupolkimessa pykälä juuri ennen kun kaasu on pohjassa?

Vakkarissa on myös nopeusrajoitinmahdollisuus, pykälän yli painamalla voi rajoittimen ohittaa.

Hidalgo

Jos puhelimeen vastaa ratin napista, niin digitaalista nopeusmittaria ja koko mittariston valikkoa ei voi selata. Jos taas puhelimeen vastaa Boleron kautta, niin mittariston valikko toimii normaalisti. Ã,,lytöntä  >:(

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 16.06.17 - klo:19:58
Jos puhelimeen vastaa ratin napista, niin digitaalista nopeusmittaria ja koko mittariston valikkoa ei voi selata. Jos taas puhelimeen vastaa Boleron kautta, niin mittariston valikko toimii normaalisti. Ã,,lytöntä  >:(

Sillä "takaisin" -nappulalla pääsee pois siitä puhelintilasta? Eli ratin oikeanpuoleisimmasta napista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.06.17 - klo:22:43
Sillä "takaisin" -nappulalla pääsee pois siitä puhelintilasta? Eli ratin oikeanpuoleisimmasta napista.
Ei pääse kun puhelu on kesken. Tottakai olen napit testannut.

b1mpo

Tänään testasin ja itse soittamalla ainakin pääsi pois.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 23.06.17 - klo:00:26
Tänään testasin ja itse soittamalla ainakin pääsi pois.
Ok, eli autossani on murheen lisäksi myös vika. Täytyy kerätä listaa takuukorjauksia varten.

b1mpo

Ja vastatessa toimii myös, juuri kokeilin. En muista toimiko edellisessä 2014 autossani, jossa oli mib1, mutta tämän mib2 yhteydessä toimii. Ero voi olla muuallakin kun rattikin näissä eri ja mittariston sai tässä koodattua samanlaiseksi, kuin fl:ssä on.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 25.06.17 - klo:15:45
Ja vastatessa toimii myös, juuri kokeilin. En muista toimiko edellisessä 2014 autossani, jossa oli mib1, mutta tämän mib2 yhteydessä toimii. Ero voi olla muuallakin kun rattikin näissä eri ja mittariston sai tässä koodattua samanlaiseksi, kuin fl:ssä on.
MY17 on itsellänikin.

b1mpo

Mystistä.  ???  Faceliftin mittarinäytön olen koodannut, mutta se on vain teema ja tuskin vaikuttaa toiminnallisuuteen.  Minulla on style, mikäs sulla olikaan? Onko ambitionissa ja activessa yksivärinäytöt, muistaako joku ulkoa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 26.06.17 - klo:22:52
Mystistä.  ???  Faceliftin mittarinäytön olen koodannut, mutta se on vain teema ja tuskin vaikuttaa toiminnallisuuteen.  Minulla on style, mikäs sulla olikaan? Onko ambitionissa ja activessa yksivärinäytöt, muistaako joku ulkoa?
Style täälläkin. Tuskin varustelutaso vaikuttaa ajotietokoneen toimintaan.

splitxyz

Tämä ei liity suoraan Octaviaan vaan yleensä BT puheluihin. Mistä johtuu että puhelu kiertää (oma ääni tulee takaisin toisen auton BT järjestelmästä jälkikaikuna). Tuo tekee sen, että on hyvin epämukava puhua, kun oma ääni tulee kokoajan puheen päälle. Polossa esiintyy hieman tuota (auttaa kun hiljentää volyymia). Sitten kun hiljentää riittävästi niin ei tule kaikua. Focuksessa ei meinaa mikään auttaa (siis itse puhun Fordin suuntaan ja kaveri yrittää säätää), kaikuu niin pahasti ja puhuminen vaikeaa/jollei mahdotonta kun oma ääni tulee päälle. En ole kuullut kenenkään valittavan että Octaviasta heihin päin heidän äänensä tulisi kaikuna takaisin päin.

Mikä tuohon avuksi, vai onko näin että esim. Focuksen systeemi on niin "halvalla" tehty (mikrofonit ym.) ettei mikään auta. Puhelimen vaihto ei auta. Kyse siis ilmiöstä kun puhuu autoon missä BT, oli itse autossa tai kotona, niin oma ääni kaikuu takaisin ja ei saa kunnolla selvää puheesta (oma + vastapuoli). Kokeillut iPhone, Android ja Windows phone, Polo vm. 2017 + Ford Focus vm. 2015 autoissa.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

kawatus

Ostin talvella 8/14 käyttöön otetun octavian jolla ajettu nyt reilu 30tkm ja huolto on reilun viikon päästä (Vuosi tulee täyteen). Huomasin että molemmat sähköiset takaluukun nostajat on märkänä eli vuotaa. Miten muilla on ollut ongelmia näiden kanssa?
Ajattelin yrittää saada skodan osallistumaan näiden vaihtoon kun noin vähän ajettu auto, mutta siinä varmasti auttais jos olis näyttää että kyseessä on tyyppivika.

BMF

Lainaus käyttäjältä: kawatus - 02.07.17 - klo:10:17
Ostin talvella 8/14 käyttöön otetun octavian jolla ajettu nyt reilu 30tkm ja huolto on reilun viikon päästä (Vuosi tulee täyteen). Huomasin että molemmat sähköiset takaluukun nostajat on märkänä eli vuotaa. Miten muilla on ollut ongelmia näiden kanssa?
Ajattelin yrittää saada skodan osallistumaan näiden vaihtoon kun noin vähän ajettu auto, mutta siinä varmasti auttais jos olis näyttää että kyseessä on tyyppivika.

Voihan siihen uudet vuotavat pumput asentaa.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

TTO

^Itselläkin pumpun päät ovat olleet kosteat jatkuvasti, mutta ei ole vaikuttanut toimintaan. 3,5 vuotta takana ja takaluukkua on käytetty jatkuvasti.

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: kawatus - 02.07.17 - klo:10:17
Huomasin että molemmat sähköiset takaluukun nostajat on märkänä eli vuotaa. Miten muilla on ollut ongelmia näiden kanssa?

Itsellä oli uudesta märät. Eivät suostuneet vaihtamaan. Vuotaminen ei kolmessa vuodessa lakannut. Vuosi sitten yllättäen vaihtoivatkin, kun taas narisin asiasta. Lieneekö laittaneet laskun liisariyhtiölle. Uudet eivät ole vuotaneet yhtään.

Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

finsky

Tervehdys

Onko nyt niin että nämä post-2012 kuivat 7-vaihdeiset DSG ovat ongelmattomia? Uuden Octavian tilaus olisi aika lailla valmiina väriä ja vaihteistoa lukuunottamata. Nythän olisi kesäkamppiksena DSG 70 eurolla. Kävin koeajamassa ja olihan se hyvinkin miellyttävä loota. Mukavuusfaktorin perusteella valintani olisi ehdottomasti DSG, mutta mielikuvat muutaman vuoden takaisista DSG-keskusteluista kummittelevat vielä takaraivossa.

Kumpi mutulla luotettavampi nykyään?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: finsky - 04.07.17 - klo:17:11
Tervehdys

Onko nyt niin että nämä post-2012 kuivat 7-vaihdeiset DSG ovat ongelmattomia? Uuden Octavian tilaus olisi aika lailla valmiina väriä ja vaihteistoa lukuunottamata. Nythän olisi kesäkamppiksena DSG 70 eurolla. Kävin koeajamassa ja olihan se hyvinkin miellyttävä loota. Mukavuusfaktorin perusteella valintani olisi ehdottomasti DSG, mutta mielikuvat muutaman vuoden takaisista DSG-keskusteluista kummittelevat vielä takaraivossa.

Kumpi mutulla luotettavampi nykyään?

Kysymyshän on vain kuinka kauan meinaat pitää autoa. Jos meinaat 2-3 vuotta, niin silloin on ihan sama kumman otat, kunhan huollat auton marmorilla ajallaan!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

finsky

Tarkoitus olisi pitää muutaman vuoden vielä takuun mentyä umpeen, joten pidemmälle ajettujen DSG-vaihteistojen toimintavarmuus siis kiinnostaisi.. alle 70tkm arvioisin omien kilsojen kuitenkin jäävän ennen seuraavaa autoa, ja suurin osa siitä olisi kaupunkisuhailua.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: finsky - 04.07.17 - klo:18:40
Tarkoitus olisi pitää muutaman vuoden vielä takuun mentyä umpeen, joten pidemmälle ajettujen DSG-vaihteistojen toimintavarmuus siis kiinnostaisi.. alle 70tkm arvioisin omien kilsojen kuitenkin jäävän ennen seuraavaa autoa, ja suurin osa siitä olisi kaupunkisuhailua.

Eli ei mitään merkitystä. Osta kummalla laatikolla tahansa. Jos meinaat yli viisi vuotta ja yli 150tkm pitää vag:sta, niin kiertäisin dsg:n kaukaa. Toki jälleenmyyntiarvoon voi vaikuttaa tuo dsg. Itse en käytettyä vaggilaista dsg:llä ostaisi  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jua

Vaihdoin itse hybridiauton Octaviaan manuaalilla, vähän epäilyttää meneekö hermot kaupunkiajellessa vaikkei onneksi tarvitse PK-seudulla kulkea... on se automaagi vaan sen verta mukava tuossa kihnutuksessa ettei toista. Jos nyt ottaisin uuden auton niin ehdottomasti automaatilla (nyt tuli pari vuotta käytetty)

Ei se varmaan enää myydessä tuo lisäarvoa kun nyt on ollut niin paljon kampanjoita jne jossa automaatin saa ilmaiseksi tai juuri tuolla 70 eurolla. Myös kun noihin pikkukinnereihin saa jo automaattia, niin eiköhän se ala kohta tuntumaan jo ihan "tavalliselta" että autoissa voi olla automaatti myös Suomessa. Ei tarvitse keksiä tekosyitä miksi se on huono kun ei itse raaskinut laittaa paria tonnia lisää :)

Ellei sitten jatkossa manuaali tarkoita hinnan alennusta...

Hidalgo

DSG ei tietääkseni ole uuden Octavian murhe eikä vika. Varmasti myydessä automaatti on aina arvokkaampi kuin manuaali, ihan sama mitä se on ostaessa maksanut.
Ja Suomessa kuluttajansuoja kattaa, jos sattuisi niin että vaihteisto hajoaisi 70tkm ajetussa autossa. Vaihteiston kun pitää kestää pidempään.
Joten aivan turha näistä on jauhaa, varsinkaan tässä osiossa.


jaiksi

Juu eiköhän siellä tuotekehitystä jatkuvasti tehdä laatikon osalta. Paranee koko ajan luotettavuus.
Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG vm. -17
Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI man. vm. -15

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jaiksi - 05.07.17 - klo:09:59
Juu eiköhän siellä tuotekehitystä jatkuvasti tehdä laatikon osalta. Paranee koko ajan luotettavuus.

Ja joulupukki on olemassa. Minimi panos maksimi tulos...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kawatus

Just työkaverille kerrottiin huollossa että dsg rahisee. Kyseessä A3 audi 1.4tsi ajettu pitkää työmatkaa 70tkm
Toisella kaverilla 1.6tdi octavia ajettu 120tkm ja mekatroniikka jätti auton parkkipaikalle.....
Onneksi en ostanut dsg octaviaa...... Jälleen myynti arvo on takuulla matalampi kuin manuaalilla.

Intikkavaari

Ja lehmätkin lentää ;D
Skoda Octavia 2,0 TDI 184 4x4 dsg.

b1mpo

Itsellä jää myös DSG:t kauppaan. Kuivassa on vikoja suhteellisen paljon ja märkä kuluttaa enemmän, näissä uudemmissakin. Jos pelkkään kaupunkiajeluun ostaisin auton, niin takuuaikaisella uskaltaisin ajella omalla rahalla. Sama ajatusmalli itselläni on kaikista muistakin merkeistä. En tykkää siis isoista yllättävistä kuluista ja toistaiseksi olen välttänyt sellaiset merkistä piittaamatta. Perinteisen mehumaijan voisin mieluiten ottaa, jos kulutuksella ei olisi väliä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 07.07.17 - klo:12:01
Itsellä jää myös DSG:t kauppaan. Kuivassa on vikoja suhteellisen paljon ja märkä kuluttaa enemmän, näissä uudemmissakin. Jos pelkkään kaupunkiajeluun ostaisin auton, niin takuuaikaisella uskaltaisin ajella omalla rahalla. Sama ajatusmalli itselläni on kaikista muistakin merkeistä. En tykkää siis isoista yllättävistä kuluista ja toistaiseksi olen välttänyt sellaiset merkistä piittaamatta. Perinteisen mehumaijan voisin mieluiten ottaa, jos kulutuksella ei olisi väliä.
Jos näin haluaa asiaa miettiä, niin jättäisin VAG:n tuotteet kokonaan ostamatta, sen verran enemmän vikoja näissä on kuin muissa - ainakin julkisuudessa puhuttuja. Myös manuaalissa on ollut kytkinvikoja.
Mutta sehän toki riippuu siitä mitä autolta haluaa. Itse arvostan automaattia, ja DSG on yksi parhaista automaateista automarkkinoilla. Manuaali ei itselläni ole vaihtoehtona käyttöautolle, harrasteautoissa asia voi olla eri.
Bensankulutuksen suhteen vie DSG vähemmän kuin manuaali, jos se nyt jollekin on valintaperuste.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 07.07.17 - klo:12:27
Bensankulutuksen suhteen vie DSG vähemmän kuin manuaali, jos se nyt jollekin on valintaperuste.

Onko sulla faktaa tästä? Ku seuraa noita ilmoitettuja lukemia täällä, niin manuaalilla mennään kyllä vähemmällä bensalla...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hidalgo

#4379
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.07.17 - klo:12:35
Onko sulla faktaa tästä? Ku seuraa noita ilmoitettuja lukemia täällä, niin manuaalilla mennään kyllä vähemmällä bensalla...
Käytännön kokemusta ei itselläni ole, mutta ihan vaan Skodan ilmoittamien speksien perusteella katsoin. Varmasti joissain tapauksissa saa manuaalivaihteistolla kikkailtua lukemat alemmas, mutta ihan normaalikäytössä uskon DSG:n vievän vähemmän kuten VAG myös ilmoittaa.

Yleensä foorumeilla porukka ilmoittaa vaihtelevasti lukemiaan; osa ilmoittaa ajotietokoneen lukemia, osa omia mittauksiaan, ja osa ilmoittaa jopa tankkaavansa aina samasta pumpusta. Uskon kuitenkin valmistajien pystyvän laitteillaan vielä tarkempiin mittauksiin. Tosin itseäni ei muutaman desin ero kulutuksessa voisi vähempää kiinnostaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy