Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Ocufemma

Laitoin tälläsen aiheen pystyyn vaikka itsellä ei murheita/vikoja mutta laitetaan tänne jos hämminkiä esiintyy
Itellä vain hanskalokeron kiinnitys löysällä(sälinää) vissii sisähaaran asennuksen jälkeen eli ei voi laittaa tehtaan syyksi
korjattu itse.

Huppe

Vasen etupeili suhisee tietyllä nopeudella ajettaessa. Joku toinenkin huomasi saman omassa autossaan kuin minä koeajoautossa, joten tuo voi olla jo yleisempikin murhe.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Hevonlörö

Odotellaan vielä  :)

Ainoita pikkujuttuja mitä on ollut, niin ovat "korjaantuneet" kun ottaa virrat pois, lukitsee ovet ja aloittaa alusta.

Huppe

"Buuttailu" Vaikuttaa huolestuttavalta. Tilasinko sittenkin Bemarin vahingossa?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

CaneSetae

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 13.06.13 - klo:22:32
Vasen etupeili suhisee tietyllä nopeudella ajettaessa. Joku toinenkin huomasi saman omassa autossaan kuin minä koeajoautossa, joten tuo voi olla jo yleisempikin murhe.

Kuulostaa samalta ongelmalta mikä ferrarifoorumilaisilla on yli 300kmh nopeuksissa  8)

Ei oo vielä tullut itsellä murheita vastaan mutta eiköhän niitä kärkkäästi raportoida tänne sitten jos.
Skoda Octavia Combi 1.6TDI DSG -16

s-mod

Onneksi Fabiassa Combi ei suhissu mikään 251
vai oliko se sittenkin vain 226

Ostaa saa!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Huppe

Taitaa suhista hiilihapot kun marsut aivastelee.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

s-mod

No niin taas se alkaa!

Huppi; Kirjoitteleppa omasta pirssistä. Jaa nii tää oli joku vika palsta ocu III: sille. Veikkaan että, kun auton saat olet täällä itkemässä 10 viestiä päivässä! 4. skoda tulossa!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

japa

Ilmasuuttimien kromikehysteet heijastaa ulkopeilissä  :'(
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Guido

Lainaus käyttäjältä: japa - 15.06.13 - klo:14:04
Ilmasuuttimien kromikehysteet heijastaa ulkopeilissä  :'(

Niin tekee myös Golf Highlinessa, joten uskoisin voivani elää tuon "ongelman" kanssa. Mikäli se häritsee niin ongelmasta pääsee eroon mustalla sähköteipillä tai mustalla tussilla.  8)

japa

Lainaus käyttäjältä: Guido - 15.06.13 - klo:14:10
Niin tekee myös Golf Highlinessa, joten uskoisin voivani elää tuon "ongelman" kanssa. Mikäli se häritsee niin ongelmasta pääsee eroon mustalla sähköteipillä tai mustalla tussilla.  8)
En taida alkaa teippailemaan,voi tulla exsoottisen näköinen  :D
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: japa - 15.06.13 - klo:14:04
Ilmasuuttimien kromikehysteet heijastaa ulkopeilissä  :'(

"Kiva" kuulla että jotakuta muutakin tuo häiritsee. Sehän näkyy vain valoisaan aikaan. Pimeällä sen sijaan löysin peilistäni oranssia ja vihreätä heijastusta. Kesti hetken ennen kuin tajusin että valokytkimen "auto" -teksti ja parkkivalon symboli heijastuvat siihen. Saavat palaa, niitä en ala teippaamaan  ;D

Ärkoo

Kolme tonnia takana 1.2 TSI:llä ja eipä tuosta isoja valituksia voi kertoa. Kulutus alle vitosen maantiepainoitteisessa ajossa. Muuten tuo vaikuttaa aika tutulta entisen Octavian jälkeen. Miinuspuolelle menee peilit. On se ihme, että edelliseen saatiin kunnon peilit faceliftin jälkeen, mutta nyt palattiin alle 04-aloitustason kerralla. Tilaahan tuossa olisi leveillekkin peileille, kun nuo on viety etäälle korista. Rengasmelu on hirveä ja ikävä on 15" renkaita. Laskin 2,9-3,0 ensiasennuspaineet normaalille tasolle, jolloin melutaso vaimeni jonkinverran. Seuraavaksi laskin kuumana paineet kympin alle suosituksen. Aamulla valo ilmoitti kadotetuista paineista. Eikun ohjakirjasta tutkimaan asiaa. Ohjekirja pyysi painamaan nappia, mitä ei ole. Se on vain autoissa, joissa ei ole radiota. Miksi suomennetaan kohtia, mitä ei Suomen malleissa ole? Seuraavalla ohjeella seuraavan kirjan pariin. Sieltä pääsin jyvälle, minkä valikon kautta valon pääsee sammuttamaan. Ei se nyt ihan sen ohjeen mukaan onnistunut, mutta onnistui kuitenkin. Samalla selvisi, että sutimisenesto poistetaan näillä radion nupeilla useamman valikon kautta. Mitähän järkeä on ollut laittaa tuo yksinkertainen nappi tuonne monien valikkojen taakse? Tätä sutimisenpoistoa tarvitsee kuitenkin talvella aika useasti. Seuraavassa mallissa varmaan peruutusvaihdekkin kytketään tuolta valikon kautta!!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: japa - 15.06.13 - klo:14:04
Ilmasuuttimien kromikehysteet heijastaa ulkopeilissä  :'(

Superbissa samaa "vaivaa", huomasin tosin koko asian vasta kun täällä alettiin asiasta uuden Ocun kohdalla kirjoittelemaan :P Ei ole siis häirinnyt minua...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ocufemma

Ei nyt ihan vika/murhe mutta onko muilla syöny öljyä? Itse katsoin tänään 1300km ajettuna ja öljytaso n. puolessa välissä
tikun merkkejä.   Normaalia varmaan uudelle kärrylle eli pitää tarkkailla jatkossa loppuuko/väheneekö kuluminen kun osat asettuu toisiinsa nähden, muuten auto pelannut ihanasti :D

Zaasa

^Kulutus (öljyn) 4-5l/10000km jos pinta on ollut ylärajassa auton luovutuksessa.

s-mod

10 l öljyä 49000 km siis palanut
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

squier

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 22.06.13 - klo:15:12
Ei nyt ihan vika/murhe mutta onko muilla syöny öljyä? Itse katsoin tänään 1300km ajettuna ja öljytaso n. puolessa välissä
tikun merkkejä.   Normaalia varmaan uudelle kärrylle eli pitää tarkkailla jatkossa loppuuko/väheneekö kuluminen kun osat asettuu toisiinsa nähden, muuten auto pelannut ihanasti :D
Huh ekan kerran tarkastin öljyt eilen (1.8TSI, ajettu 3500km), eikä öljyä tarvinnut lisätä.

J64

Reilut kaksi tuhatta ajettu ja jo alkoi etumatkustajan oven tiivisteet narisemaan ärsyttävästi...

Kokeilin foorumikeskusteluiden perusteella hyväksi koettua Shellin tiivistesuojapuikkoa, mutta ei vaikutusta. En sitten tiedä laitoinko riittävästi/oikeaan kohtaan tiivisteitä.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

s-mod

Wurth:in silikoni auttaa vuoren varmasti, ainakin hetkeksi!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

jni

Lainaus käyttäjältä: J64 - 29.06.13 - klo:09:25
Reilut kaksi tuhatta ajettu ja jo alkoi etumatkustajan oven tiivisteet narisemaan ärsyttävästi...

Kokeilin foorumikeskusteluiden perusteella hyväksi koettua Shellin tiivistesuojapuikkoa, mutta ei vaikutusta. En sitten tiedä laitoinko riittävästi/oikeaan kohtaan tiivisteitä.

Oletko vahannut auton oven sisäpellin, eli siis sen kohdan, johon tiiviste vastaa?

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

J64

Lainaus käyttäjältä: jni - 29.06.13 - klo:11:31
Oletko vahannut auton oven sisäpellin, eli siis sen kohdan, johon tiiviste vastaa?

En ole tuota vielä kokeillut. Narina alkoi vasta pari-kolme päivää sitten, joten en ole kaikkia konsteja kokeillut. Kiitokset vinkistä, samoin kuin aiempi kirjoittaja tuosta Wurthin silikonista!
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

jni

^Ã,,lä hyvä mies vahaa!

Eli vinkki on se, että vahaus saattaa aiheuttaa tiivisteiden narinaa. Mm. I-mallin Superbissa kori eli vinosti katukivetystä ylitettäessä ja tiivisteet narisivat sen jälkeen, kun vahasin ne oven sisäpuolisetkin pellit.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

J64

Lainaus käyttäjältä: jni - 29.06.13 - klo:11:52
^Ã,,lä hyvä mies vahaa!

Eli vinkki on se, että vahaus saattaa aiheuttaa tiivisteiden narinaa. Mm. I-mallin Superbissa kori eli vinosti katukivetystä ylitettäessä ja tiivisteet narisivat sen jälkeen, kun vahasin ne oven sisäpuolisetkin pellit.

Ok, koetetaan muita konsteja ensin :D
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jni - 29.06.13 - klo:11:52
^Ã,,lä hyvä mies vahaa!

Eli vinkki on se, että vahaus saattaa aiheuttaa tiivisteiden narinaa. Mm. I-mallin Superbissa kori eli vinosti katukivetystä ylitettäessä ja tiivisteet narisivat sen jälkeen, kun vahasin ne oven sisäpuolisetkin pellit.

Ei vahaa eikä varsinkaan silikonia. Itselläkin kävi Superbin vahauksessa niin, että vahaa meni myös tiivisteiden kohdalle vaikka yritinkin sitä vältellä oven välejä vahatessa. Hiukan narisevat nyt :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 30.06.13 - klo:22:43
Ei vahaa eikä varsinkaan silikonia. Itselläkin kävi Superbin vahauksessa niin, että vahaa meni myös tiivisteiden kohdalle vaikka yritinkin sitä vältellä oven välejä vahatessa. Hiukan narisevat nyt :-\

Hmmmm...
Mikähän meikun eri autoissa on ollut vikana  :-\ , kun olen aina vahannut kerran vuodessa ovenpielet (kuten koko autonkin) ja silikonilla käsitellyt kumitiivisteet syksyllä jäätymisten ehkäisemiseksi eikä yhdessäkään autossa ne ole narisseet koskaan.

Hevonlörö

Sama vika kuin minulla. Kuulo  ;D

prinne

Saakohan tuota vakkarin asetettua nopeutta näyttävää toimintoa poispäältä. Siis se joka tulee ajetun km määrän päälle. Jostain syystä harmittaa kun km määrä katoaa, enkä ole kiinnostunut asetetusta nopeudesta, enkä siitä mikä viimeksi oli asetettu.

Pidän vakkaria aina päällä, enkä edes ymmärrä miksi se pitää kytkeä poispäältä. Kun vakkariin joku nopeus asetettu niin oma valo siitä palaa kuitenkin.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Guido

Lainaus käyttäjältä: prinne - 01.07.13 - klo:12:18
Saakohan tuota vakkarin asetettua nopeutta näyttävää toimintoa poispäältä. Siis se joka tulee ajetun km määrän päälle. Jostain syystä harmittaa kun km määrä katoaa, enkä ole kiinnostunut asetetusta nopeudesta, enkä siitä mikä viimeksi oli asetettu.

Pidän vakkaria aina päällä, enkä edes ymmärrä miksi se pitää kytkeä poispäältä. Kun vakkariin joku nopeus asetettu niin oma valo siitä palaa kuitenkin.

Minun mielestäni se vakkariin asetetun nopeuden näyttö on paljon hyödyllisempi tieto kuin matkamittarin lukema.

Minullakin on vakkari aina päällä. Matkamittarin lukeman tarkistan tankkauksen yhteydessä, muutoin en kyseistä tietoa kaipaa nähdäkseni.

Ainakaan Golf VI:ssa ei kyseistä asetusta pysty muuttamaan (ellei sitten VCDS:lla?).

tet

^ Ainakin tuossa Skodassa löysin VCDS:llä bitin jolla tuon saa päälle ja pois, ongelma vaan se että Ocun karvahattu-vakkarissa tuota toimintoa ei ole tuettu joten sitä näyttöä ei esille saa vaikka bittiä kuinka käätelee. Mutta luulisin että autossa jossa näyttö on, sen saa VCDS:llä pois. Tosin itsekään en lähtisi sitä omastani poistamaan. Matkamittarihan näkyy aina kun auto seisoo, vaikka vakkari olisi päällä (näin ainakin VI-Golfissa).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy