New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

tsiih

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 04.01.12 - klo:21:10
Viimevuonna kun kyselin VW:n maahantuojalta Beetlen perään, niin pitäisi olla tulossa 1,4 TSI DSG myyntiin kesällä. En kyllä kysynyt koska tilattavissa, eli taitaa tulla vasta tilattavaksi kesällä ja toimitusaika mahdollisesti jopa 5-6kk :-\
Varusteluversiot taisi olla Design ja Sport.
Hillitsen itseni, hillitsen itseni...

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wilburi

Kyllä tuon 1.4:n tosiaan luulisi tulevan myyntiin piakkoin muodn mallien julkistuksen jälkeen? Vois olla jopa myydyim versio Suomessa?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Kapa

LainaaKyllä tuon 1.4:n tosiaan luulisi tulevan myyntiin piakkoin muodn mallien julkistuksen jälkeen? Vois olla jopa myydyim versio Suomessa?

Ja 1.2 TSI oli mielestäsi mopo ja 1.4 korjaa tilanteen. Hohhoijaa, se sekunti nopeampi 0-100 korjaa mielestäsi tilanteen. Aatteleppa ite!

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 05.01.12 - klo:23:50
Ja 1.2 TSI oli mielestäsi mopo ja 1.4 korjaa tilanteen. Hohhoijaa, se sekunti nopeampi 0-100 korjaa mielestäsi tilanteen. Aatteleppa ite!

Käypä kokeilemassa joskus vaikka jossain muussa korissa jos ei vielä Beetleen saa. Saatat yllättyä. ;)
Kaksoisahdetun ja turbollisen 1.4:n välillä on jo iso ero, isompi kuin luvut antaa ymmärtää ja tuo turbollinenkin on jo pirteämpi kuin 1.2 TSI. Itse pitäisin tuota 1.4 TSI konetta hyvänä kompromissina, joka varmasti myisi hyvin.

Zaasa

Tuleeko 1.4 kaksoisahdettuna vaiko yhden ahtimen 90KW mallina? Toivottavasti yhdellä ahtimella 90KW.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 06.01.12 - klo:00:01
Tuleeko 1.4 kaksoisahdettuna vaiko yhden ahtimen 90KW mallina? Toivottavasti yhdellä ahtimella 90KW.
118kw.

Kapa

Koettakaapa arvata, kuinka kauan tuota kaksoisahtimellista on edes saatavissa sen vikatiheyden perusteella?  Moottori, jolla ei ole muuta etua kuin sen monimutkaisuus rakenteissa . Edellisellä kommentilla tarkoitin ihan vaan 1.2 ja 1.4 turbojen eroa.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 05.01.12 - klo:23:50
Ja 1.2 TSI oli mielestäsi mopo ja 1.4 korjaa tilanteen. Hohhoijaa, se sekunti nopeampi 0-100 korjaa mielestäsi tilanteen. Aatteleppa ite!
Jaahas! Näköjään ihan sama mitä tänne kommentoi, niin heti menee jollain pasmat sekaisin. En kyllä mitenkään viitannut tuohon pienempää koneeseen, mutta taitaa tämäkin ketju mennä lastentarhakeskustelun tasolle?  :(
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 06.01.12 - klo:00:04
Edellisellä kommentilla tarkoitin ihan vaan 1.2 ja 1.4 turbojen eroa.
Siinä mielessä hyödytön kommentti, että Beetlea ei ole saatavana 1,4tsi 90kw:lla. Tuskin tuleekaan, ainakaan ihan äkkiä. 118kw on jo isoilla markkinoilla, Suomessakin toivottavasti piakkoin.

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 06.01.12 - klo:00:07
mutta taitaa tämäkin ketju mennä lastentarhakeskustelun tasolle?  :(
Kannattaisiko vilkaista peiliin?

Mikko

Taas alkaa sama essonbaari-laulu näköjään. Kohta tulee seuraava, joka haukkuu DSG:n. Faktoja pöytään siitä vikatiheydestä, muuten on ihan turha huudella.

(V***u, että alkaa ottamaan päähän tämä keskustelun taso täällä. Varmaan aika lähteä katselemaan jotain muuta...)

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 06.01.12 - klo:00:09
Siinä mielessä hyödytön kommentti, että Beetlea ei ole saatavana 1,4tsi 90kw:lla. Tuskin tuleekaan, ainakaan ihan äkkiä. 118kw on jo isoilla markkinoilla, Suomessakin toivottavasti piakkoin.
Kannattaisiko vilkaista peiliin?

"Kyllä tuon 1.4:n tosiaan luulisi tulevan myyntiin piakkoin muiden mallien julkistuksen jälkeen? Voisi olla jopa myydyin versio Suomessa?"

Tuo kommentti varmaan aiheutti sinussa verenpaineen kohoamista???
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Kapa

Keskustelun perusteella näyttää, että Wilburi ei ole vielä päässyt sieltä kehdosta edes sinne lastentarhaan, sillä sen verran itkuorientoitunutta on nuo kommentit.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.01.12 - klo:00:13
(V***u, että alkaa ottamaan päähän tämä keskustelun taso täällä. Varmaan aika lähteä katselemaan jotain muuta...)
Täällä on tosiaan muutamalla henkilöllä mennyt pasmat aivan sekaisin, kun joku on ollut eri mieltä asioista heidän kanssaan. Toivottavasti keskusteluntaso hieman kohoaa tulevaisuudessa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Cyclic Stig

#403
Lainaus käyttäjältä: Kapa - 06.01.12 - klo:00:16
Keskustelun perusteella näyttää, että Wilburi ei ole vielä päässyt sieltä kehdosta edes sinne lastentarhaan, sillä sen verran itkuorientoitunutta on nuo kommentit.
;D

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 06.01.12 - klo:00:20
Täällä on tosiaan muutamalla henkilöllä mennyt pasmat aivan sekaisin, kun joku on ollut eri mieltä asioista heidän kanssaan.
On eri asia keskustella kuin harrastaa lapsellista inttämistä. Sinun "keskustelusi" on ollut viimeaikoina noista jälkimmäistä, ainakin tässä topikissa.

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.01.12 - klo:00:13
(V***u, että alkaa ottamaan päähän tämä keskustelun taso täällä. Varmaan aika lähteä katselemaan jotain muuta...)
Eiku menoks vaan jos siltä tuntuu. Ei kait täällä kukaan väkisin pidä?

Wilburi

Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 06.01.12 - klo:00:20
Toivottavasti keskusteluntaso hieman kohoaa tulevaisuudessa.
Kuinka nostaisit tämän ketjun keskustelun tasoa?

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 06.01.12 - klo:00:16
Keskustelun perusteella näyttää, että Wilburi ei ole vielä päässyt sieltä kehdosta edes sinne lastentarhaan, sillä sen verran itkuorientoitunutta on nuo kommentit.
Onneksi muut tällä palstalla ovat paljon fiksumpia, niin voin kuunnella muitten mielipiteitä  ???
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 06.01.12 - klo:00:25
Kuinka nostaisit tämän ketjun keskusteluntasoa?
Tällä palstalla ei oikein voi omia mielipiteitä tuoda esille vaan on parempi pitäytyä muiden mielipiteissä. UVW oli kyllä paljon parempi tässä mielessä, koska siellä ei ollut samanlaista lapsellista keskustelua vaan jokainen pysty tuomaan oman mielipiteensä esille, ilman että sitä haukuttiin heti lyttyyn.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

LainaaOn eri asia keskustella kuin harrastaa lapsellista inttämistä. Sinun "keskustelusi" on ollut viimeaikoina noista jälkimmäistä, ainakin tässä topikissa.
Pahoittelut, jos olet kokenut keskustelun inttämiseksi. Täytyy tarkemmin lukea viestejäsi ja ottaa niistä oppia, jotta pystyn aikuismaisempaan keskusteluun.  ???
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Alke

Tässäkin lähdettiin yhdestä väärinymmärretystä kommentista piikittelemmään jotakuta mielestäni syyttä, ehkä aiemmista kommentoinneista aiheutuneesta mielipahasta johtuen, ja tämä piikittely saa aikaan sättimistä puolin ja toisin sekä keskustelun tason laskua. Kokeilkaapa lukea tämän sivun postaukset uudestaan niin ehkä huomaatte mistä on kyse.

Ja aiheeseen, uskon Wilburin kanssa 1.4TSI:n olevan Beetlen syömähammas Suomessa kunhan markkinoille pääsee, sopiva kompromissi 1.2TSI:n ja 2.0TSI:n välissä niin tehoiltaan kuin hinnaltaankin. Tuohon vielä DSG, niin voiko (ainakaan takuuaikana ;)) parempaa kombinaatiota toivoa uuden Beetlen yhteyteen??
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Alke - 06.01.12 - klo:00:38
Ja aiheeseen, uskon Wilburin kanssa 1.4TSI:n olevan Beetlen syömähammas Suomessa kunhan markkinoille pääsee, sopiva kompromissi 1.2TSI:n ja 2.0TSI:n välissä niin tehoiltaan kuin hinnaltaankin. Tuohon vielä DSG, niin voiko (ainakaan takuuaikana ;)) parempaa kombinaatiota toivoa uuden Beetlen yhteyteen??
1.4 TSI-koneella on mielestäni myös hyvät mahdollisuudet nousta myydyimmäksi Beetlen konstruktioksi.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Kapa

Lainaayt puhutaan kuitenkin retroautosta, joten jos pyritään valmistamaan alkuperäisen hengen mukainen auto, niin tietääkseni missään kuplassa ei ole ollut tomaattia?

Kannattaapi kuitenkin perehtyä hieman historiaan ennenkuin laukoo. Mutta noin periaatteessa ihan hyvä, että sanallisesti asioista väitellään. Ja ihan kohtuudessahan tälläkin palstalla nuo irtiotot ja kommentit ovat olleet. Aika ankeaa, jos ei mistään kommentteja irtoa; sellaisiakin keskustelupalstoja (ihan järjestösellaisia)on, joissa ei mitään puhuta, mutta kaikki paska tulee niskaan jossain vuosikokouksessa, jossa suurin osa osaanottajista ei oikein tiedä mistä on kysymys. Avoimuus kunniaan!

Cyclic Stig

#412
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 06.01.12 - klo:00:37
Pahoittelut, jos olet kokenut keskustelun inttämiseksi.
Minä en taida olla ihan yksin asian kanssa. Lueppa vaikka viimeisen kuukauden viestit tähän topikkiin. Kukaan muu ei ole sinulle jankkaamisesta / inttämisestä huomauttanut? Omat viestisi kannattaa lukea ja sisäistää erityisen tarkasti. Mikäli et sittenkään vielä ymmärrä niin lääkitystä lienee syytä tarkistaa.

Anshjelm

Vaikka tiedän että joku tästä älähtäisikin, kuinka monella joka tästä mallista on kiinnostunut, ei periaatteessa Beetlessä moottorin tehottomuus ole este? En missään tapauksessa dissaa huipputehoisiakaan versioita, mutta onko tuolla auton sydämellä niin väliä jos kulkine on Beach Boysin ja hiimailun ilmentymää? :)

Itse mietiskelin, että esim. muinoin 4-kopan Golfin 1.4 75 hepoinenkin olisi riittävä mulle beetlessä. Beetle taitaa painaa enemmän kyllä, mutta silloin räkänokalle em. Kolopalloon tuo riitti kirkkaasti käytössäni. Se fiilis ja muut avut olisi omasta mielestä enemmän tärkeitä. Omassa käytössä mihin tämän voisin oikeasti kuvitella välttelisin motareita, köröttelisin lämpimikseni pieniä maaseutupolkuja.

Tos®

Esite vuodelta 68  8)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jkuisma

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 06.01.12 - klo:00:04
Koettakaapa arvata, kuinka kauan tuota kaksoisahtimellista on edes saatavissa sen vikatiheyden perusteella?  Moottori, jolla ei ole muuta etua kuin sen monimutkaisuus rakenteissa

Nnnggh. Kaksoisahdetussa on yön-ja-päivän ero tavalliseen turboon. Mekaaninen ahdin alakierroksilla reagoi heti ja viiveettä ja turbo tuo riittävän ahdon yläkierroksilla, jonne mekaaninen ahdin ei enää tehokkaasti jaksa. Rakenne on toki monimutkainen, mutta teknisesti toooodella hienostunut ja tuo moottorille käyttöominaisuudet, joilla sen voi ihan oikeasti ratin takana sekoittaa "paljon kokoistaan suurempiin" patoihin. Ja tämä kulutuksella, joka ei kohtuullisesti kuormitettaessa jää ollenkaan jälkeen muista vastaavista "ompelukonemoottoreista". Siksi tuo 1.4TSI tupla-ahdettuna on minusta niin ihku-ihana. Ei voi puhua samana päivänäkään "tavallisen" turboahdetun 2.0:n kanssa. Tuohon vielä Audilta variaattori-multitronic, niin tästä seuraava tekninen edistysaskel olisi jo siirtymä pois polttomoottorista.

Joo, ei puhuta vika-asioista... Saksalaisilla insinööreillä on tapana saada asiat aikaa myöten kuntoon. En toki itse ostaisi ihan ekaa markkinoille tuotua kehitysversiota... :-)

jleinonen

Lainaus käyttäjältä: jkuisma - 06.01.12 - klo:10:28
Joo, ei puhuta vika-asioista... Saksalaisilla insinööreillä on tapana saada asiat aikaa myöten kuntoon. En toki itse ostaisi ihan ekaa markkinoille tuotua kehitysversiota... :-)

Vähän on offtopic, mutta eikö tupla-ahdetun TSI moottorin vioista vielä ole päästy eroon?

lari

www.volkswagen.fi kertoo että nyt on saatu Design-mallikin myyntiin , ainakin 1.2 TSI:stä.
Eli kaikenlaista pientä mukavaa.

Beetle Design.
Design-varustelutasossa Beetle-varusteiden lisänä/erona:

3-puolainen nahkaverhoiltu ohjauspyörä, korinväriset puolat
Ikkunan koristelistat eloksoitua alumiinia
Istuimissa Design-kangasverhoilu
Kevytmetallivanteet Whirl 6½ J x 16, renkaat 215/60 R16
Kojelauta korinvärinen
Korinväriset ovankahvat
Kupla-mallinen hansikaslokero
Kylkilista korinvärinen ja kromilistalla
Lehtitaskut etuselkänojissa
Mukavuusistuimet
Musta ilmanottoaukonsäleikkö kromilistalla
Ovenkarmit korinväriset
Sumuvalot, kulmavalotoiminto
Takaspoileri (118 kW ja 147 kW TSI)
Tekstiilimatot edessä ja takana
Valokatkaisijassa ja ilmastoinnin säätimissä kromikoristeet

VW:t

Lainaus käyttäjältä: lari - 11.01.12 - klo:10:21
www.volkswagen.fi kertoo että nyt on saatu Design-mallikin myyntiin , ainakin 1.2 TSI:stä.
Eli kaikenlaista pientä mukavaa.

Beetle Design.
Design-varustelutasossa Beetle-varusteiden lisänä/erona:

3-puolainen nahkaverhoiltu ohjauspyörä, korinväriset puolat
Ikkunan koristelistat eloksoitua alumiinia
Istuimissa Design-kangasverhoilu
Kevytmetallivanteet Whirl 6½ J x 16, renkaat 215/60 R16
Kojelauta korinvärinen
Korinväriset ovankahvat
Kupla-mallinen hansikaslokero
Kylkilista korinvärinen ja kromilistalla
Lehtitaskut etuselkänojissa
Mukavuusistuimet
Musta ilmanottoaukonsäleikkö kromilistalla
Ovenkarmit korinväriset
Sumuvalot, kulmavalotoiminto
Takaspoileri (118 kW ja 147 kW TSI)
Tekstiilimatot edessä ja takana
Valokatkaisijassa ja ilmastoinnin säätimissä kromikoristeet


Vielä kun olisi ollut nämä Design istuiverhoilut, niin Ávot.
Kai sitä Beetleä täytyy käydä tapailemassa. Nyt kun käy niin ei saa tartuntaa niin helposti kuin keväällä/kesällä.  8)

lari

Onhan siinä Design verhoilu.

Tartuntaan toimii tehokkaasti myös 5-6 kk:n toimitusaika - eli nyt kun tilaa niin heinäkuulla pientä saumaa päästä ajoon...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy