New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 31.12.11 - klo:22:26
Kannattaa tosin ottaa jollain muulla kuin pienimmällä koneella...on sen verran menevän näköinen laite. Tuota ei pitäisi edes myydä kaikkein pienimmillä VAG:n tarjoamilla moottoreille.
Sinä se sitten jaksat :o. Jokohan taas alotettais vänkääminen?? Vai annetaanko olla, edes tämän kerran? ::)

Lähden ampumaan raketteja. Niissä on tehoa enemmän kun sun ihqussa ja kaikkivoipaisessa Aanelkussa.

hosee

Laitoin tilauksen joulunalusviikolla sisään. Tarkkaa tuotantoviikkoakaan ei ole vielä tiedossa, vaan puhutaan edelleen haarukasta vko 8-20. Tuohon päälle 5-6vko luovutukseen, niin pahimmillaan luovutus on juhannuksen jälkeen... :(
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 31.12.11 - klo:22:32
Sinä se sitten jaksat :o. Jokohan taas alotettais vänkääminen?? Vai annetaanko olla, edes tämän kerran? ::)

Lähden ampumaan raketteja. Niissä on tehoa enemmän kun sun ihqussa ja kaikkivoipaisessa Aanelkussa.
Pahoittelut, jos toisen mielipiteet eivät sinua miellytä. Eikös keskustelupalstoilla yleensäkin ole tarkoituksena vaihtaa mielipiteitä? Toki auton voi tila haluamallaan koneella, mutta minun mielestäni ei vain ole järkevää tilata sitä 1.2 litraisella. Toki kaikki mielipiteet sallittakoon.

Enkä ole väittänyt omaa autoa mitenkään kaikkivoipaiseksi. Siinäkin voisi olla enemmän tehoa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01.01.12 - klo:10:54
Pahoittelut, jos toisen mielipiteet eivät sinua miellytä. Eikös keskustelupalstoilla yleensäkin ole tarkoituksena vaihtaa mielipiteitä?
Mielipiteesi tuli kyllä jo selväksi tuossa muutama päivä / pari sivua sitten. Ei tarvitse jankuttaa. Move on.

Wilburi

Ei kannata heti hermostua. Taisi mennä herne nenään?  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

tn62634

Kyllähän tuohon New Beetleen tehotonkin kone sopii, jos vertaa esi-isänsä kulkupuoleen. Mikään urheilumallihan se ei ole eli esim. liikennevalokiihdytyksissä tuskin joutuu noloihin tilanteisiin.

Wilburi

Alkuperäinen kupla onkin aivan eri asia. Tämä uusinhan on kuitenkin paljon isompi auto eli Golf kokoluokkaa. Toki tuolla pienimmälläkin koneella pärjää. Kuplahan oli aikoinaan VW:n pienin malli, mutta nyt VW:llä on Polo ja Up!, jotka ainakin ovat pienempiä. Varsinkin Up!:iin tuo on ihan riittävä kone, koska se on suhteellisen kevyt.

Todetaan nyt sitten, että 1.2 TSI on ihan hyvä vaihtoehto Beetleen, niin useimmat tällä palstalla ovat tyytyväisiä.  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 31.12.11 - klo:13:34
Kamala Kuplakuume  :P
Niin on täälläkin.Lääkkeet helvatan kalliit tilantessani,jos vaihtaa meinaisi ::)

Quality


Tuo Kupla-imago on mielenkiintoinen juttu. Itse lukeudun niihin, joille teholla on merkitystä (vaikka varsin pienitehoisilla "mopoilla" olenkin tottunut ainakin tähän saakka liikkumaan). Mutta Beetlen esikuva ehkä saa aikaan, että siinä tuo 1.2-litrainen tuntuisi oikeinkin sopivalta, onhan se tilavuudeltaan esikuvansa kokoinen ;). Mutta teho on jotain aivan muuta kuin alkuperäisessä Kuplassa. Se olisi hauskuutta, joka nostaisi taatusti suupieliä.

Mutta jos vertaan toiseen retrobiiliin eli Miniin, niin senpä imago edellyttääkin enemmän tehokkuutta ja sporttisuutta. Joten siinä oma valinta olisi mieluummin Cooper kuin One. Itse ajelin aikoinaan sekä 850llä että 1000lla, en koskaan Coopereilla tai viritetyillä Mineillä, mutta auton rallimaine pyrkii koko ajan pintaan ja aiheuttaa tuon fiiliksen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VW:t

Kuplan tai Beetlen imagoon ei kuulu roikkua toisen puskurissa kiinni, joten 1.2 TSI:kin on hyvä vaihtoehto. Toki silläkin pystyy suomen olosuhteissa.  8)

Zaasa

Karmeaa vääntöä riittääkö 1.2TSI Beetleen vaiko ei.Kirjoittajista tuskin monikaan on ajanut 1.2TSI moottorilla varustetulla autolla ::) :o
Silti ollaan valmiita antamaan kommentteja ettei riitä....

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01.01.12 - klo:10:54mutta minun mielestäni ei vain ole järkevää tilata sitä 1.2 litraisella.

Järjen mukaan pitäisi aina ostaa se alkaen malli.

Filixon

#342
Wikipediassa todetaan oleellisia asioita vanhasta Kuplasta (http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Kupla):

”Kupla oli suunniteltu Saksan autobahneille, ja sillä pystyi ajamaan huippunopeutta jopa tunteja ilman pelkoa moottorin ylikuumenemisesta. Ilmajäähdytys ei tarjonnut kovin hyvää lämmityslaitetta, mutta poisti huolen jäähdytysnesteen jäätymisestä pakkasella. Tämä yhdistettynä aikanaan suuren 15" rengaskoon tuomaan hyvään etenemiskykyyn auraamattomassa lumihangessa teki Kuplasta erittäin suositun 1950-luvun Suomessa.”

Vanhan Kuplan omistaneelle nykyiset hevosvoimat eivät ole oleellisia asioita New Beetlestä puhuttaessa. Mutta jos Volkswagen ryhtyy ajamaan WRC-kilpailuja Pololla, silloin mallin suorituskyky ja menestys kiinnostanee ainakin Polo GTI -faneja.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 01.01.12 - klo:14:46
Karmeaa vääntöä riittääkö 1.2TSI Beetleen vaiko ei.Kirjoittajista tuskin monikaan on ajanut 1.2TSI moottorilla varustetulla autolla ::) :o
Silti ollaan valmiita antamaan kommentteja ettei riitä....
No jos olet tyyväinen, niin enpä kommentoi enää 1.2 TSI:tä, mutta selitä vielä se, miten tuo on parempi moottori kuin 1.4 TSI (90, 103 tai 118 kW:n) versioina? Noita edellä mainittuja olen ajanut ja kaksi ensimmäistä niistä ei oikein tarjoa mukavaa tehoa/vääntöä. Ainakaan paperilla tuo 1.2 TSI ei ole tehokkaampi. Käyttöominaisuuksista en osaa sanoa mitään. Kyllä paperilukemat esim. 0-100 km/h 10,9 s. Kertoo ettei lukemat mitään ihmeellisiä ole. Jos tuo on käyttöominaisuuksiltaan isompaa 1.4:sta  parempi, niin onko siinä väännön alue laakeampi ja alkaako se alempaa vai mihin kaikki perustuu?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01.01.12 - klo:16:11
No jos olet tyyväinen, niin enpä kommentoi enää 1.2 TSI:tä, mutta selitä vielä se, miten tuo on parempi moottori kuin 1.4 TSI (90, 103 tai 118 kW:n) versioina? Noita edellä mainittuja olen ajanut ja kaksi ensimmäistä niistä ei oikein tarjoa mukavaa tehoa/vääntöä. Ainakaan paperilla tuo 1.2 TSI ei ole tehokkaampi. Käyttöominaisuuksista en osaa sanoa mitään. Kyllä paperilukemat esim. 0-100 km/h 10,9 s. Kertoo ettei lukemat mitään ihmeellisiä ole. Jos tuo on käyttöominaisuuksiltaan isompaa 1.4:sta  parempi, niin onko siinä väännön alue laakeampi ja alkaako se alempaa vai mihin kaikki perustuu?

Kaikki perustuu siihen että joillekin se vaan kertakaikkiaan riittää vallan mainosti tyydyttämään henkilökohtaiset tarpeet, mitä ne sitten kullakin ovat, ja ettei muuta hinta-laatusuhteeltaan parempaa moottoria ole saatavilla Suomessa. Kaksilitrainen on ihan eri (hinta)maailmasta, ei voi verrata.

Minusta on ikävää että pilaat hyvän topicin lapsellisella inttämiselläsi. Ymmärryskynnyksesi rajat ovat tulleet jo selville, edes rautalanka ja lapiollinen hiekkaa pöksyihin eivät auttaneet joten tehdään niinkuin Cyclig Stig ehdotti ja hypätään seuraavaan topicciin kinaamaan tyhjästä. Minä hipsin sitten tänne takaisin kun käännät selkäsi...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 01.01.12 - klo:20:00
Kaikki perustuu siihen että joillekin se vaan kertakaikkiaan riittää vallan mainosti tyydyttämään henkilökohtaiset tarpeet, mitä ne sitten kullakin ovat, ja ettei muuta hinta-laatusuhteeltaan parempaa moottoria ole saatavilla Suomessa. Kaksilitrainen on ihan eri (hinta)maailmasta, ei voi verrata.

Minusta on ikävää että pilaat hyvän topicin lapsellisella inttämiselläsi. Ymmärryskynnyksesi rajat ovat tulleet jo selville, edes rautalanka ja lapiollinen hiekkaa pöksyihin eivät auttaneet joten tehdään niinkuin Cyclig Stig ehdotti ja hypätään seuraavaan topicciin kinaamaan tyhjästä. Minä hipsin sitten tänne takaisin kun käännät selkäsi...

Kyllä tässä nyt selvästi on havaittavissa kenellä on vaikea hyväksyä muiden mielipiteitä. Et oikein itsekään taida ymmärtää muuta näkökantaa kuin sen, että 1.2 TSI moottori on ainut järkevä vaihtoehto sinun mielestäsi. Et taida oikein ymmärtää, että toiset haluavat autolta hyvän ulkonäön lisäksi myös hyvää suorituskykyä, jotta auton kulkupuoli vastaa myös ulkoista olemusta. Mutta jos sinulle riittää vaatimattomampi teho, niin ei sitten todellakaan kannata tehokkaampaa versiota hankkiakaan. Olet siinä mielessä onnellisessa asemassa, että selviät pienemmällä investoinnilla auton hankinnassa.  :D

Edit: tuosta hnta-laatusuhteesta voidaan olla montaa mieltä...tai siis voitaisiin olla, jos muitakin mielipiteitä sallittaisiin. Toiset tuntuvat olevan aika mustavalkoisia monien asioiden suhteen.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

automaattori

1.2 TSI on loistava moottori Beetleen, takuuvarmasti riittää. Kaikkien epäilijöiden kannattaa käydä kokeilemassa, Beetle painaa reilu 1200kg, kokeilkaa vastaavaa vagginetta 1.2 teeäsiillä niin tiedätte mistä puhua. Vertailuna A4 painaa noin 1600kg. Parasta 1.2-koneessa on että siitä ei ole yritettykään tehdä mitään räjähtävää tehopakkausta, vaan se on loistavan laajasti vääntävä käyttömoottori, äärimmäisen mukava sellainen. Suomessa sillä ei jää pulaan missään, Saksan moottoritiellä voi kyllä unohtaa kolmoskaistan, sitä varten on se sporttimalli, muuten tehot riittää taatusti koska ne painavammalla Yetilläkin riittää.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01.01.12 - klo:20:23
Kyllä tässä nyt selvästi on havaittavissa kenellä on vaikea hyväksyä muiden mielipiteitä. Et oikein itsekään taida ymmärtää muuta näkökantaa kuin sen, että 1.2 TSI moottori on ainut järkevä vaihtoehto sinun mielestäsi. Et taida oikein ymmärtää, että toiset haluavat autolta hyvän ulkonäön lisäksi myös hyvää suorituskykyä, jotta auton kulkupuoli vastaa myös ulkoista olemusta. Mutta jos sinulle riittää vaatimattomampi teho, niin ei sitten todellakaan kannata tehokkaampaa versiota hankkiakaan. Olet siinä mielessä onnellisessa asemassa, että selviät pienemmällä investoinnilla auton hankinnassa.  :D

Edit: tuosta hnta-laatusuhteesta voidaan olla montaa mieltä...tai siis voitaisiin olla, jos muitakin mielipiteitä sallittaisiin. Toiset tuntuvat olevan aika mustavalkoisia monien asioiden suhteen.  ;D

Lainaahenkilökohtaiset tarpeet, mitä ne sitten kullakin ovat
Minun ei ole yhtään vaikea hyväksyä toisten mielipiteitä tai ymmärtää toisten lähtökohtia, sinähän siihen syyllistyt  :D
Mutta tämä riittää jo, asia on loppuunkäsitelty jo edellisellä sivulla. Ikävä kyllä ainakin sinä ja minä puhumme kummatkin kieltä, jota toinen ei ymmärrä. Jankkaamme samaa asiaa. (Olen tosin tottunut tähän miesten kanssa ;D ;D)
Luovutan ja lopetan tähän nyt oikeasti  :-* Jatketaan asiaa!

Typerää kun moottorit ja varustetasot on sidottu toisiinsa. Minulle karvalakki ilman dsg:tä ei olisi vaihtoehto. Ehkäpä aika parantaa?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01.01.12 - klo:20:23
Kyllä tässä nyt selvästi on havaittavissa kenellä on vaikea hyväksyä muiden mielipiteitä. Et oikein itsekään taida ymmärtää muuta näkökantaa kuin sen, että 1.2 TSI moottori on ainut järkevä vaihtoehto sinun mielestäsi.
Ootsä joku koomikko? :D :D

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 01.01.12 - klo:21:12
Ootsä joku koomikko? :D :D
Eihän täällä nyt muita tunnu olevankaan kuin koomikkoja. Anakin tässä ketjussa on useampia. ;D

Edit: Ei tastä sen enempää. Tsiih on oikeassa siinä, että siirrytään ketjussa eteenpäin ette tästä tule Suomi24:n kopiota.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01.01.12 - klo:21:28
Tsiih on oikeassa siinä, että siirrytään ketjussa eteenpäin ette tästä tule Suomi24:n kopiota.
Niin on. Itse ehdotin sitä jo eilen mutta kun sinun piti saada vielä vähän jankuttaa. Ihan Suoli24-tyyliin.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 01.01.12 - klo:22:26
Niin on. Itse ehdotin sitä jo eilen mutta kun sinun piti saada vielä vähän jankuttaa. Ihan Suoli24-tyyliin.
R.I.P.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Peeveli

Hienoa jos nyt Beetle-palstalla olisi päästy juupas-eipäs-moottorikokoaiheesta taas käsittelemään itse autoa ja sen tilanneiden tilannetta ja mahdollisia käytännön ajokokemuksia.

En ole itse onnistunut vielä kertaakaan näkemään livenä uutta Beetleä, toivottavasti tänään sen näen autoliikkeessä kun menen hakemaan uutukaiseni poies. Ei näkynyt ainakaan VW Centerin nettisivuilla "autoja nopeaan toimitukseen"-linkissä listalla yhtään Beetleä jotka maahantuoja / liike olisi tilannut nopeaan asiakastoimitukseen.

Guest-188823

Poristiin tuossa uudenvuodenaattona äiteeni kanssa autoasioista, kun hänellä alkaa olla -03 Passatin vaihto ajankohtainen. Sanoin että minulla voisi olla mielessäni asiallinen auto hänelle, Beetle! Eipä mitää... äitihän oli lueskellut jo kaikki arvostelut mitä autosta on tehty Suomeksi, käynyt katsomassa autoa Pörhöllä, mutta ei vielä mitään ollut kauppiaan kanssa keskustellut. Pari asiaa kuitenkin pitää vielä selvitä kuulemma...

Eikai siinä, katsoin kurillani hinnastoa. 21200e perusvarusteilla 1.2TSI, sisältää joillekkin tuikitärkeän vakkarin sekä lähestulkoon kaiken muun tarpeellisen. Metallivärillä varusteltuna hinta jäisi alle 22k ja climallakin alta 23k. Eläkeläisnaiselle melkolailla unelma-auto. :) Poloa ja ehkä tulevaa Up!:a lukuunottamatta vain 2-ovinen Golf taitaa olla edukkaampi VW mallipaletista kuin mitä tuo Beetle, ja silloinkin puhutaan Carvalacci-Trendline Golfista.

Hieman harmi että tuota Sport-mallin spoileria ei järjellisesti näkynyt saavan perusmalliin, tuo nimittäin kivasti ryhtiä auton olemukseen mielestäni.

lari

Jos maahantuojan valikoima ei tyydytä niin sitten on ikäviä houkutuksia harmaatuontiin kuten esim. tässä

http://www.sauerlandauto.de/CM/DE/vw-neuwagen.php#.TwFwKVtArtx


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: lari - 02.01.12 - klo:10:56
Jos maahantuojan valikoima ei tyydytä niin sitten on ikäviä houkutuksia harmaatuontiin kuten esim. tässä

http://www.sauerlandauto.de/CM/DE/vw-neuwagen.php#.TwFwKVtArtx


18 pinnaa alennusta upouudesta mallista, ei paha! Tämän saksalaiskaupan kohdalla ei tarvitse edes kuunnella selitystä siitä, kuinka myyvät vain pihan perälle jääneitä yksilöitä. Uusi malli, niin ei ole ehtinyt vielä sammalta kasvaa. Suomessa voit saada lippalakin kaupantekijäisiksi, kun on niiiiiin tiukat hinnat, että volkkarikauppiaskin harrastaa suoranaista hyväntekeväisyyttä kun suostuu promillekatteella autoja jakelemaan.

Uusi Kupla kyllä kiinnostaisi kovastikin. Onhan minulla ollut jo kumpaakin edeltävää sukupolvea olevat kulkineet. Ainakin New Beetle piti hintansa uskomattoman hyvin aivan näihin päiviin asti.

Täytynee mennä käymään ja kokeilemaan.

Quality

Kas, vanha kamu Urlaubkin kehissä jälleen ;). Uusi, vuosi, vanhat kujeet, vai miten se meni.
Tervetulemasta takaisin joukkoon taas! Onhan täällä uusiakin tyyppejä - sekä ihmis- että auto-, mutta samat vanhat jäärät pysyvät eivätkä edes kulu ;).

Ja Beetle kiinnostaisi kovinkin, jos vaimolle autoa oltaisiin hommaamassa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VAG!

Meni senat sakesin.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 01.01.12 - klo:20:46
Typerää kun moottorit ja varustetasot on sidottu toisiinsa. Minulle karvalakki ilman dsg:tä ei olisi vaihtoehto. Ehkäpä aika parantaa?
Toivotaan. Esim. DSG:tä ei ole Saksassakaan saatavilla kuin 2-litraisen yhteyteen. Kyllä tuo mallisto huutaa edukkaampaa automaagia, suosittuja kun kuitenkin ovat esim. Golffissa ja Sciroccossa. Myös isompi disukka näyttää tippuneen matkan varrella kokonaan pois vai liekö tulossa myöhemmin? Ei ainakaan löydy mitään mainintaa...

Pakkohan tuota on päästä kokeilemaan itsekin, tiedä vaikka innostuisi "downgreidaamaan" :D. Ulkonäkö, varsinkin sport-varusteilla, houkuttelee kovasti...

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 02.01.12 - klo:12:45

Pakkohan tuota on päästä kokeilemaan itsekin, tiedä vaikka innostuisi, houkuttelee kovasti...

Jep pikimusta 1.4 TSI 'melkein' tilattu...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy