New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

GTI

Itselläni myös Beetle hankintalistalla.En myöskään ostaisi sitä 1,2 moottorilla ja 2 litrainen turhan kallis,joten odottelen jonkin aikaa 1,4 sporttia DSG:llä.Se on mielestäni paras vaihtoehto,voi vielä ruksia hyvän joukon varusteita ja hinta jää vielä 2 litraisen sport perusversion alle.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 21.12.11 - klo:21:45Ei, se ei ole urheiluauto eikä edes urheilullinen,

Ja juuri näin, kuvailit juuri Beetlen suurimman olemuksen.. Se on ennenkaikkea sellainen ilopilleri, suloinen ja silmiinpistävä poikkeus suomalaisessa automaisemassa.. Sellainen aito sympaattinen auto.. Ei mikään Sporttivartti.. Toki kun siihen tarjotaan tehokkaampaa moottoria niin fine.. Sopiihan se siihen, Sport varusteisena se jopa on vähän sporttisen näköinen.. Tarjotaanhan tehokkaita koneita Passattiin, Ocuun ja A4:eenkin, jotka ovat perusperheautoja.. Niin miksei myös Beetleen..

En minäkään ottaisi tätä 1.2TSI konettä tähän Beetleen jos se olisi ainut auto talossa, ja sillä pitäisi ajaa kaikki n.40tkm vuoteen.. En kyllä ottaisi 2.0TSI konettakaan, koska minusta se taas on liian kallis.. Valinta voisi tässä tapauksessa olla jokin tylsempi, "neliovisempi", mutta varmempi, kuten PoloGTI tai vastaava..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Zaasa

Minun "ystävällä" on 1.2TSI Ibbe.Voin vakuuttaa että tehoa riittää ja tarjoaa hyvää kyytiä ;D

Wilburi

Tämä nyt on kovin suhteellista. Ymmärrän kyllä, jos jollekulle 100hv:tä on riitävästi tehoa. Minusta tuo 1.2 TSI on vaan kovin tehoton. No joillekin se tuntuu riittävän ja hyvä niin. Miksi hankkia tehokkaampi, jos on tyytyväinen tehottomaankin? Ei kait niitä turhaan tehdä. Työkaverikin sanoin, että hänen Peugeot 207 1.4:ssä on riitävästi tehoa. Hän ei ymmärrä, kiksi autossa pitäisi olla enemmän tehoa, kun silläkin kuulemma moottoritiellä ylämäessa pääsee ohi heittämällä.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.12.11 - klo:21:52
Minun "ystävällä" on 1.2TSI Ibbe.Voin vakuuttaa että tehoa riittää ja tarjoaa hyvää kyytiä ;D

Minullakin on työkaverilla BMW 335i Cabriolet ja voin vakuuttaa, että siinä ei ole tehoa riittävästi tarjoamaan riittävää ja hyvää kyytiä. Makuja on moneksi.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Tämä on sama kuin palkassakin. Toisten mielestä 2000 â,¬ kuukaudessa on hyvä palkka ja toisten mielestä 5000 â,¬ ei ole riittävästi.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:21:56
Tämä nyt on kovin suhteellista. Ymmärrän kyllä, jos jollekulle 100hv:tä on riitävästi tehoa. Minusta tuo 1.2 TSI on vaan kovin tehoton. No joillekin se tuntuu riittävän ja hyvä niin. Miksi hankkia tehokkaampi, jos on tyytyväinen tehottomaankin?
Oletko ajanut 1,2 TSI/TFSI:llä?

Kyllä minäkin pidän tehosta ja mitä enemmän sitä parempi. Mutta esimerkiksi hintaero noiden 1,2 ja 2,0 turbojen välillä on aika iso ja se pistää varmasti monet miettimään, että onko sitä tehokkaampaa järkeä ostaa, kun joka tapauksessa pienemmälläkin taatusti pärjää varsinkin tuon kokoisessa autossa. Jos ei pärjää, on vika silloin kuljettajassa. Mikäli haluaa virneen naamalle ja rahaa on, niin sitten tehokkaampi on oikea ostos.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:21:37
Minulla oli vuosia sitten Peugeot 206 CC 1.6 (109 hv) ja toista niin tehotonta ei enää tule. Oli aika järkyttävä auto maantiellä, koska teho loppui aina heti alkuunsa kesken. Sulavaan liikkumiseen Suomessakin tarvitaan hieman enemmän tehoa...tai no joku tulee varmasti toimeen 50:lläkin hepalla?

Eihän tuota konetta voi verrata !.2 TSI:n. Käy hyvä ihminen koeajamassa 1.2:n ja tuu sitten puheleen. Moottori ei ole raketti, mutta pesee lähes kaikki perusautot käyttömukavuudessa ja tehoissakaan ei ole valittamista varsinkin jos verrataan johonkin pösöön ;D Konehan on tehty juuri fiilistelyyn, varsinkin jos se on kiinni Beetlessä, tai vaikkapa Yetissä.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:22:00
Tämä on sama kuin palkassakin. Toisten mielestä 2000 â,¬ kuukaudessa on hyvä palkka ja toisten mielestä 5000 â,¬ ei ole riittävästi.
Ei millään pahalla,onko sinulla jokin ongelma muiden auto hankinnoista,vaiko pätemisen tarve?
Olet käyttänyt useita puheenvuoroja aiheesta,mielipiteesi tiedetään jo ::)

clacson

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 21.12.11 - klo:22:02
Oletko ajanut 1,2 TSI/TFSI:llä?

Kyllä minäkin pidän tehosta ja mitä enemmän sitä parempi. Mutta esimerkiksi hintaero noiden 1,2 ja 2,0 turbojen välillä on aika iso ja se pistää varmasti monet miettimään, että onko sitä tehokkaampaa järkeä ostaa, kun joka tapauksessa pienemmälläkin taatusti pärjää varsinkin tuon kokoisessa autossa. Jos ei pärjää, on vika silloin kuljettajassa. Mikäli haluaa virneen naamalle ja rahaa on, niin sitten tehokkaampi on oikea ostos.
Jos autolla ajaa esim. 80% ajasta pääkaupunkiseudun ruuhkissa, jossa keskinopeus on jotain 24 km/h, niin ei paljon kannata tehoja hankkia. Eihän ne tehot auton ulkopuolelle näy, ne vain tuntuvat ostajan kukkarossa.
Jos autolla ajaa nupit kaakossa Saksan moottoriteillä, niin tehoista varmaan on iloa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

clima

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.12.11 - klo:21:52
Ja juuri näin, kuvailit juuri Beetlen suurimman olemuksen.. Se on ennenkaikkea sellainen ilopilleri, suloinen ja silmiinpistävä poikkeus suomalaisessa automaisemassa.. Sellainen aito sympaattinen auto.. Ei mikään Sporttivartti.. Toki kun siihen tarjotaan tehokkaampaa moottoria niin fine.. Sopiihan se siihen, Sport varusteisena se jopa on vähän sporttisen näköinen.. Tarjotaanhan tehokkaita koneita Passattiin, Ocuun ja A4:eenkin, jotka ovat perusperheautoja.. Niin miksei myös Beetleen..

En minäkään ottaisi tätä 1.2TSI konettä tähän Beetleen jos se olisi ainut auto talossa, ja sillä pitäisi ajaa kaikki n.40tkm vuoteen.. En kyllä ottaisi 2.0TSI konettakaan, koska minusta se taas on liian kallis.. Valinta voisi tässä tapauksessa olla jokin tylsempi, "neliovisempi", mutta varmempi, kuten PoloGTI tai vastaava..

+1. Tyhjentävästi kirjoitettu.

Ainoan pienen lisäyksen voisi värimaailmasta laittaa: Beetle kaipaa erottuvaa väriä, sen ostaminen harmaana on tyylivirhe. Mustakin tässä autossa on tylsistä tylsin. Ja valkoiseen pitäisi laittaa Herbie viivat ja 53. Ja...   :-X

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.12.11 - klo:22:10
Ei millään pahalla,onko sinulla jokin ongelma muiden auto hankinnoista,vaiko pätemisen tarve?
Olet käyttänyt useita puheenvuoroja aiheesta,mielipiteesi tiedetään jo ::)
Ei ole ongelmaa toisten autojen hankinnassa ja pahoittelut, jos joku on ottanut itseensä kommenttini. Ajattelin vain, että tällä palstalla voisi sanoa oman mielipiteensä asioista, mutta jos se liikaa ärsyttää, niin ehkä on parempi olla hiljaa. Ja en ole ajanut 1.2 TSI:tä, mutta mielestä jo tuo 1.8 TFSI on jo liian tuhnu, joten en usko, että tuo pienempikään vakuuttaisi minua?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

VW:t

Tämä ns.Beetle varustustaso on vain niille jotka ovat alkuperäisen kuplan nähnyt kuvissa, ei omistanut sitä. 1,2TSI moottorina kyllä riittäisi sitä kuljettamaan ja tuomaan vanhat kunnon fiilikset mieleen, hyvässä ja pahassa.  ;)

Kapa

Minkä takia autossa pitää olla tehoa nelinkertaisesti esikuvaansa nähden? Kupla oli aikoinaan suosittu ja omassa mielessänikin tulee mieleen kesä ja rauhallinen cruisailu. Kyllähän niillä myös kovaa ajettiin, varsinkin sorateillä. Saksalaisturistit löysivät Suomen -70-luvun alussa ja kyllähän niitä D-volkkareita piisasi liikenteessä. Porschejakin liikennöi tuolloin kohtuullisesti; enemmän kuin nykyisin.

Skula

Lainaus käyttäjältä: clima - 21.12.11 - klo:22:14
Ainoan pienen lisäyksen voisi värimaailmasta laittaa: Beetle kaipaa erottuvaa väriä, sen ostaminen harmaana on tyylivirhe. Mustakin tässä autossa on tylsistä tylsin. Ja valkoiseen pitäisi laittaa Herbie viivat ja 53. Ja...   :-X

Tuokin on totta. En ymmärrä miksi maahantuojalla on helmiäismusta sporttiversio tiloissaan. Muodot hukkuu, ja jotenkin muutenkin pliisu. Kun vertaa kuvissa punaiseen, tai valkoiseen..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VWonderman

Pitää kai kaivaa verta nenästä. :P

Lainaus käyttäjältä: XUE - 21.12.11 - klo:19:48niin siis mun mielestä koko pointtihan vähän niin että eihän Beetle olekkaan
mikään "järkihankinta" vaan ihan fiilis auto!

Jos "järkeä" käyttää ja haluaa säästömopon pienellä kulutuksella
niin sitten kannattaa miettiä ihan kokonaan eri autoa ;D
1.2TSI on ok Poloon tai Skoda Fabiaan,pikku kauppakassiin mutta itse en näkisi
Beetleä sellaisena lainkaan!

Toki alkuperäinen Kupla oli halpa kansanauto mutta retrona selkeästi
suunnattu erilaiseen ajatukseen ja siksi suorastaan vaatii ruudikkaamman koneen.
Skulahan on moneen kertaan jo todennut että ostaa Beetlen cruisailuun, ei siihen tarvita sitä 150kg lisää omamassaa pilaamaan ajonautintoa. Tuollaisissa Beetlen ja 500:n tapaisissa autoissa jo se ulkonäkö tuo sen fiiliksen, ei välttämättä ne tehot. Ja mitä jos vain haluaa tyylikkäämän kauppakassin kuin se Fabia? Eikös silloin 1.2TSI Beetlen ostaminen ole ihan perusteltua? Hieno pirssi se Beetle on koneesta riippumatta.

Itsekin tykkään kyllä tehosta, mutta jos ei koe tuplatehoille tarvetta niin turha siitä on muiden takia maksaa. Vauhdinnälkää voi taltuttaa ostamalla vaikka seiskapuolikkaan prätkän jollaisen saa jo 1.2 ja 2.0TSI-mallien erotuksella. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

hosee

Lähtökohtaisesti autojen ostaminen on pölvästin hommaa. Jos olisin järjellä ajatellut, en olisi koskaan ostanut ensimmäistäkään. Jos autoja ostettaisiin järkiperusteinen, taitaisivat tiet olla edelleen täynnä beigejä Ladoja.

Beetle näyttää jostain syystä ilmeisesti herättävän joissain kansanryhmissä agressioita, samoin kuin moni muukin massasta poikkeava ajoneuvo. Jokainen auton livenä nähnyt ja itselleen rehellinen voi varmaan myöntää ettei sen hankintaa voi perustella järkisyillä. Mutta tuskin Polon GTI:n (järjettömän kallis verrattuna perus-Poloon, samalla rahalla saisi vaikka paljon isomman Golfin tai Avensiksen farkun), Yetin (kaupunki-ympäristöön tarpeettoman iso, maastossa huonosti toimeentuleva) tai vaikka sitten A4:n kukaan pystyy ihan puhtaalla järjellä perustella. Minä tykkäsin koeajon perusteella tuosta 2.0T Sportista niin paljon että pistin tilauksen sisään. Pahoittelut aiheutetusta mielipahasta.
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Wilburi

Olet varmasti tehtyn hyvän valinnan ja tärkeintähän on, että itse on tyytyväinen.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.12.11 - klo:22:10
Ei millään pahalla,onko sinulla jokin ongelma muiden auto hankinnoista,vaiko pätemisen tarve?
Olet käyttänyt useita puheenvuoroja aiheesta,mielipiteesi tiedetään jo ::)
Saakohan tähän A4:een tulevaisuudessa 1.2 TFSI:tä tai vaikka pienempää konetta?  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:22:15
Ei ole ongelmaa toisten autojen hankinnassa ja pahoittelut, jos joku on ottanut itseensä kommenttini. Ajattelin vain, että tällä palstalla voisi sanoa oman mielipiteensä asioista, mutta jos se liikaa ärsyttää, niin ehkä on parempi olla hiljaa. Ja en ole ajanut 1.2 TSI:tä, mutta mielestä jo tuo 1.8 TFSI on jo liian tuhnu, joten en usko, että tuo pienempikään vakuuttaisi minua?

Se nyt on niin kiinni siitä missä autossa ja millaisessa laatikossa kone on kiinni. Mulla on Yetissä 1.2 TSi DSG ja se on kyllä niin hyvä yhdistelmä että vain täysin ymmärtämätön voi sitä haukkua. Beetlellä en ole päässyt ajamaan, mutta onhan se takuuvarmaa että sama kone toimii siinäkin ja vaggineen ingengörit ovat taatusti säätäneet asiat kohdalleen. Beetle on parasta mitä Vag-konsernista on pitkään aikaan tullut, se auto kuuluu perheeseen, vähän kuin koiranpennun ottais, se kun koira ekan kerran pääkallellaan katsoo suoraan silmiin, niin se on siinä. Luulen että Beetlen ostossa on vähän samoja fiiliksiä.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:22:36
Saakohan tähän A4:een tulevaisuudessa 1.2 TFSI:tä tai vaikka pienempää konetta?  ;D
Jotain viinaa väkevämpää veressä?

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:22:15
Ei ole ongelmaa toisten autojen hankinnassa ja pahoittelut, jos joku on ottanut itseensä kommenttini. Ajattelin vain, että tällä palstalla voisi sanoa oman mielipiteensä asioista, mutta jos se liikaa ärsyttää, niin ehkä on parempi olla hiljaa. Ja en ole ajanut 1.2 TSI:tä, mutta mielestä jo tuo 1.8 TFSI on jo liian tuhnu, joten en usko, että tuo pienempikään vakuuttaisi minua?
Jos ei kestä että muillakin on mielipiteitä ja jopa erilaisia kuin sinulla ja vieläpä sanovat ne ääneen perusteluiden kera niin ehkä pitäisikin olla hiljaa. Kun keskustelupalstalla suusi avaat annat myös luvan kommentoida sanomisiasi, kestä se.

Käypä poika ajamassa Kupla molemmilla moottoreilla ennenkuin huutelet, voit yllättyä. Katsos hevosia ja hevosia ei voi verrata, pelkästään niillä ei auto kulje. Moottorin ja auton on oltava saumaton pari, pelkkä teho ei tee kesää pohjoisnavalle.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Skula

Lainaus käyttäjältä: hosee - 21.12.11 - klo:22:32Minä tykkäsin koeajon perusteella tuosta 2.0T Sportista niin paljon että pistin tilauksen sisään. Pahoittelut aiheutetusta mielipahasta.

Ymmärrän hyvin päätöksesi.. Minulle riitti livenä näkeminen, ei tarvinnut edes koeajaa..

Ja jos tämä tulisi minulle sellaiseen ajoon jossa siihen tulisi edes 15tkm/v harkitsisin vakavammin tuota isompaa konetta tai ainakin runsaampaa varustelua, ihan mukavuus syistä.. Mutta nyt kun sillä hoidetaan vain "pakolliset" ajot, niin nyt voi fiilistellä ne matkat sellaisella persoonallisemmalla autolla, ihan vaan muuten vaan ;D...

tsiih on ihana kun se hermostuu  :-*
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:22:36
Saakohan tähän A4:een tulevaisuudessa 1.2 TFSI:tä tai vaikka pienempää konetta?  ;D

Kyllä mä luulen että kyllä saa ...... mutta toivottavasti EI meidän elinaikana.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Zaasa


tsiih

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 21.12.11 - klo:22:42
Kyllä mä luulen että kyllä saa ...... mutta toivottavasti EI meidän elinaikana.  ;D
"Tähän" a4:een ei varmasti saa, tulevaisuudessa kyllä jolloin tilavuus on tuskin enää litraakaan  ;D ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: skula - 20.12.11 - klo:19:37
Sanokaa nyt työ muutkin mielipiteenne - perustelkaa... Panoramakatolla vai ilman? Punamusta-teemalla se tulee joka tapauksessa..


Sanoisin että ilman mutta teippauttaisin mustaksi katon. Itse tekisin niin koska se tulisi halvemmaksi, kai. ;D  Musta katto käy jotenkin tuohon kokonaisuuteen. Toki panoraamakatto saattaisi tuoda tilan tuntua.

Wilburi

Näin minäkin toivon. Tuo oli lähinnä heitto näille jotka haluavat moottoriltä vähemmän tehoa.  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:22:36
Saakohan tähän A4:een tulevaisuudessa 1.2 TFSI:tä tai vaikka pienempää konetta?  ;D

Hieman lisää jalkatilaa taakse A4 tarvis ja ehkä juurikin tuon pikkukoneen S-Tronicilla. Sittenhän se olis jo melkein käyttökelpoinen auto.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 21.12.11 - klo:22:38
Jos ei kestä että muillakin on mielipiteitä ja jopa erilaisia kuin sinulla ja vieläpä sanovat ne ääneen perusteluiden kera niin ehkä pitäisikin olla hiljaa. Kun keskustelupalstalla suusi avaat annat myös luvan kommentoida sanomisiasi, kestä se.

Käypä poika ajamassa Kupla molemmilla moottoreilla ennenkuin huutelet, voit yllättyä. Katsos hevosia ja hevosia ei voi verrata, pelkästään niillä ei auto kulje. Moottorin ja auton on oltava saumaton pari, pelkkä teho ei tee kesää pohjoisnavalle.
Eihän tässä kukaan ole hermostunut. Enemmäkin hymyilytti kommentit tehokkaasta 1.2 TSI:stä. Teho ei välttämättä tee kesää, mutta aika paljon numerot kertovat. Olen ajanut 1.2 ja 1.4 vapareita sekä 1.8 TFSI:tä sekä 88 kW:n että 118 kW:n versioina ja molemmat olivat aivan mopoja, joten en usko, että tuo pienempikään vakuuttaa, koska siinä on vähemmän tehoa ja vääntöä. Olen kuitenkin siitä moottorista hiljaa, koska en ole juuri sitä ajanut ja muutamalla meni heti herne nenään ja alkoi mopo keulia.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy