Seat Leon 5F 1,2 DSG Style 2013

Aloittaja JaSa, 01.06.13 - klo:12:38

« edellinen - seuraava »

JaSa

Odottelee vielä luovutusta muutaman päivän.  :-*

Mutta jaetaanpa heti ensimmäinen kuva.

Varustelu:

* Metalliväri Nevada White
* Style Launch
* LED Pack
* Turvallisuuspaketti
* Ajomukavuuspaketti
* Navi system -audio- ja navigointijärjestelmä
* SEAT Sound system + 18" varapyörä
* Sähkötoiminen, lasinen kattoluukku
* 17" kevytmetallivanteet "Agra", 225/45 R17 Pirelli P7 renkaat
* Alcantaraverhoillut urheiluistuimet,
* Lohkolämmitin+sisähaara+sisälämmitin termini
* Talvirenkaat Hakkapeliitta 7 +16 aluvanne DEZENT - RN Dark   
* Kumimattosarja
* Roiskeläpät x 4

Cheve

Samassa rekisterikilpien jaossa ollut kuin omanikin. Mun auto edellinen numeron perusteella:)
Saatko muuten roiskeläpät heti? Mulle ilmoitettiin niitä saatavan vasta 2-3 viikon kuluttua, joten menevät jälkiasennukseen. Kumimatotkin ovat vielä kateissa. Luovutus näillä näkymin tiistaina. Laita kuva sitten takaläpistä.
Leon Style 1.4 Tsi 140hv
Ex: -09 Octavia Elegance Combi 1.4 122hv

psxgamer

On kyllä hieno, onnittelut. Valkoinen ei ole koskaan ollut minun  väri, mutta upealtahan tuo näyttää silti. Väriä tukee nuo todella hienot vanteet, LED paketti ja loppuhuipennuksena kattoluukku jota ei ihan joka pojalta löydykään. Sisätiloissa varmasti laatua tuo tuo isompi navigoinnin näyttö sekä mittariston värillinen tietkonekäyttö. Pistähän lisää kuvia ulkoa ja ohjaamosta kun auton saat!

msr

Onnittelut hienosta Leonista! Ja vieläpä juuri sillä parhaalla (omasta mielestä) värillä. Itsellä jäi alcantaraverhoilut tulevasta FR:stä ruksimatta, joka on jälkikäteen harmittanut. Yritin niitä vielä lisätäkin, mutta oli jo liian myöhäistä. Eletään sitten normi FR-jakkaroiden kanssa.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

JaSa

Luovutus (kotiin toimitus) sovittu tiistaiksi.

Olen ollut siinä uskossa, että laittavat roiskeläpät maanantaina kiinni vielä ennen luovusta. Tosin tästä ei ole erikseen puhuttu, joten saattaa olla, että roiskeläpät ja kumimatotkin vielä uupuvat luovutusvaiheessa. Katsellaan ja jännitetään...

Koitetaan laitella kuvia auton saavuttua.

Epes

Lainaus käyttäjältä: JaSa - 01.06.13 - klo:21:21
Luovutus (kotiin toimitus) sovittu tiistaiksi.

Olen ollut siinä uskossa, että laittavat roiskeläpät maanantaina kiinni vielä ennen luovusta. Tosin tästä ei ole erikseen puhuttu, joten saattaa olla, että roiskeläpät ja kumimatotkin vielä uupuvat luovutusvaiheessa. Katsellaan ja jännitetään...

Koitetaan laitella kuvia auton saavuttua.

Jösses sentään, takalasien tummennus taitaa olla ainoa puuttuva rasti.

Sitten hetimiten kommenttia sound systemistä.............

frozzu

Itseäni kiinnostaa myös kuvat tästä autosta. Lähinnä itsellä vanneasiat harkinnassa ja tästä saisi hyvän kuvan miltä 17" vanteet näyttää tässä autossa (itsellä on vakio 16" style-vanteet). Pystyisitkö ottamaan kuvia noista talvivanteista myös "mallailtuna" miltä näyttäisi tuossa autossa sivuprofiilista? Auttaisi suuresti kun näkee miltä ne oikeasti näyttää, eikä vain vannesovittimen kautta. Kiitos paljon jo etukäteen, mikäli jaksat nähdä vaivaa kuvien eteen :)
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

JaSa

Lainaus käyttäjältä: Epes - 01.06.13 - klo:22:02
Jösses sentään, takalasien tummennus taitaa olla ainoa puuttuva rasti.

Sitten hetimiten kommenttia sound systemistä.............

;)
Monta kertaa aiemmin on jäänyt harmittamaan, kun ei ole raaskinut varustella uutta menopeliä kunnolla eli mieleisekseen.
Jotain oli kuitenkin pakko karsia... Sellaiset karsiutui nyt, jotka on helppo lisätä myös myöhemminkin tarvittaessa: varashälytin ja lasien tummennus.

Mutta autokauppahan on aina isompi paketti.
Ellei väliraha olisi ollut syntyneessä kaupassa suunniteltu, niin olisi kyllä varusteistakin joutunut karsimaan. Ja samaan hengenvetoon voi sanoa, että kyllä kannattaa kilpailutus huonoimman ja parhaimman tarjouksen väliin jäi loppujen lopuksi kolmisen tuhatta. Ja sillä rahalla saa kyllä aika paljon varusteita hankittua, vaikka vaimon mielestä saman rahan olisi voinut laittaa myös etelän auringossa löhöilyyn 8)

JaSa

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 02.06.13 - klo:18:42
Itseäni kiinnostaa myös kuvat tästä autosta. Lähinnä itsellä vanneasiat harkinnassa ja tästä saisi hyvän kuvan miltä 17" vanteet näyttää tässä autossa (itsellä on vakio 16" style-vanteet). Pystyisitkö ottamaan kuvia noista talvivanteista myös "mallailtuna" miltä näyttäisi tuossa autossa sivuprofiilista? Auttaisi suuresti kun näkee miltä ne oikeasti näyttää, eikä vain vannesovittimen kautta. Kiitos paljon jo etukäteen, mikäli jaksat nähdä vaivaa kuvien eteen :)

OK.
Koitan malttaa pistää tänne joitakin kuvia.

JaSa

Ei tullut roiskesuojia. Kuraläppiä tulossa Suomeen viikolla 35, joten aika pitkälle menee.

Mutta kyllä olen tyytyväinen ensimmäisten kilometrien jälkeen. Loistava auto!

JaSa

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 02.06.13 - klo:18:42

Hyvältä näyttää talvirenkaan vanne, ainakin minun mielestäni  ;)

Tässä se mallailtuna.

Cheve

Lainaus käyttäjältä: JaSa - 04.06.13 - klo:21:07
Ei tullut roiskesuojia. Kuraläppiä tulossa Suomeen viikolla 35, joten aika pitkälle menee.

Saitko kumimatot? Itse en saanut niitäkään vielä. Edessä nyt Jetan matot tilapäisesti.
Leon Style 1.4 Tsi 140hv

JaSa

Lainaus käyttäjältä: Cheve - 05.06.13 - klo:16:38
Saitko kumimatot? Itse en saanut niitäkään vielä. Edessä nyt Jetan matot tilapäisesti.

Kumimatot tulivat ja vastaavat odotuksia.

Varmuuden vuoksi olin laittanut Ebays kangasmatot tilaukseen. Saas nähdä miten halpis kangasmatot istuvat... Niitä testaillaan varmaan viikon sisällä.

Cheve

Varmaan itsekin tilaan kangasmatot, joten laitahan niistä sitten infoa.
Leon Style 1.4 Tsi 140hv

frozzu

Lainaus käyttäjältä: JaSa - 05.06.13 - klo:16:18
Hyvältä näyttää talvirenkaan vanne, ainakin minun mielestäni  ;)

Tässä se mallailtuna.

Kiitoksia kuvasta, hyvältä tosiaan näyttää. Erilaiselta kuin kuvittelin, paremmalta siis. Itse päädyin nyt kesävanteiksi OZ Energyihin 17" koossa. Talvella vakio style 16".
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

JaSa

Lainaus käyttäjältä: Cheve - 06.06.13 - klo:14:22
Varmaan itsekin tilaan kangasmatot, joten laitahan niistä sitten infoa.

Matot istuivat täydellisesti. Ja laadukkaalta vaikuttaa hintaansa nähden. Alapinta on karhennettu, joten takana olevatkin matot pysyvät paikallaan hyvin. Näihin olen erittäin tyytyväinen.

Ostopaikka:
http://www.ebay.de/itm/4224-Velours-Fusmatten-Seat-Leon-5F-11-12-mit-Halter-/271185540993?pt=DE_Autoteile&hash=item3f23eaf781

Hinta oli 15.90 â,¬ + postikulut.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JaSa - 09.06.13 - klo:19:25
Matot istuivat täydellisesti. Ja laadukkaalta vaikuttaa hintaansa nähden. Alapinta on karhennettu, joten takana olevatkin matot pysyvät paikallaan hyvin. Näihin olen erittäin tyytyväinen.

Ostopaikka:
http://www.ebay.de/itm/4224-Velours-Fusmatten-Seat-Leon-5F-11-12-mit-Halter-/271185540993?pt=DE_Autoteile&hash=item3f23eaf781

Hyvän näköiset matot, mutta hinta on hiukan pompsahtanut=45,90+postit :o
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JaSa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.06.13 - klo:19:34
Hyvän näköiset matot, mutta hinta on hiukan pompsahtanut=45,90+postit :o

Oho.
Menekki ollut varmaan liian hyvä alkuperäisellä hinnalla  ;)

http://offer.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewBidsLogin&_trksid=p2047675.l2564&rt=nc&item=271185540993

Täytyy muuten samaan hengenvetoon laittaa ylistävä kommentti Sound Systemistä.
Todella tasapainoset ja miellyttävät soundit, kun sain säädöt kohdilleen.

Subbarihan siis näyttää tältä.

Cheve

Lainaus käyttäjältä: JaSa - 09.06.13 - klo:19:25

Ostopaikka:

Onko nuo mattosi mustat vai antrasiitin väriset? Nyt näyttää hinta taas olevan 15,90.
Leon Style 1.4 Tsi 140hv

JaSa

Lainaus käyttäjältä: Cheve - 10.06.13 - klo:19:57
Onko nuo mattosi mustat vai antrasiitin väriset? Nyt näyttää hinta taas olevan 15,90.

Mustat.

Toimitus muuten kesti pari viikkoa.
Matot kiertelivät ensin DHL:n varastoja Saksassa ja paketin kulkua pystyi seuraamaan dhl.de-sivuilta. Kun paketti siirtyi Hampurin logistiikka keskukseen, niin paketti alkoi näkyä myös Suomen Postin seurannassa ja sitä kautta sitten pystyi ihmettelemään miksi paketti ei liiku mihinkään  ???

JaSa

Teetetty kovavahaus (Presta) vuodeksi ennen keväällä 2014 laitettavaa kestopinnoitetta.  8)

Lasit pinnoitettu V1 Diamond pinnoitteella:
http://www.routec.fi/pdf/V1_Diamond_PDF/V1_Diamond_esite.pdf

Piti laitattaa kynnyssuojatkin, mutta teippaaja olikin sairaslomalla...
Joten se jäi myöhemmäksi.  ::)

Epes

Lainaus käyttäjältä: JaSa - 12.06.13 - klo:20:49
Teetetty kovavahaus (Presta) vuodeksi ennen keväällä 2014 laitettavaa kestopinnoitetta.  8)

Ihan mielenkiinnosta, onko tuossa vahausjärjestyksessä joku suurempi viisaus, että noin kannattaa tehdä vai tuliko muuten vaan tuollainen järjestys? 

JaSa

Silver Seal Nano pinnoittajan ohjeita noudatellen valinta tuli tehtyä.

Alkuperäisenä ajatuksena oli laittaa heti uuteen maalipintaan Cilajet (Finikor Brilliant Plus+) pinnoite, mutta päädyin kuitenkin siihen ratkaisuun, että odotellaan rauhassa vuosi ennen kunnollista pinnoitusta.

Ja voihan sitä ensi keväänä olla markkinoilla jo uusi ja mullistava pinnoiteaine, joten ajatukset voi vieläkin muuttua ;)

JaSa

On se vaan ihmeellinen vehje... Tuo kaistanpitoavustin nimittäin. Täällä sitä vaan ajellaan ilman käsiä ja naputellaan viestiä  ;D

Taky

Lainaus käyttäjältä: JaSa - 16.06.13 - klo:17:22
On se vaan ihmeellinen vehje... Tuo kaistanpitoavustin nimittäin. Täällä sitä vaan ajellaan ilman käsiä ja naputellaan viestiä  ;D

Kuvassa kylläkin vasen polvi ohjaa....  ???
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: JaSa - 16.06.13 - klo:17:22

Toimiiko tuo muka kokoajan? Jostain muistan lukeneeni, että VAG kaistanpitoavustin ohjaa autoa muutamia sekunteja ja sitten jostain syystä lopettaa sen. Eli se vain avustaa jos on ajautumassa pois kaistalta, mutta ei ohjaa autoa loputtomiin. Vai onko toiminta tosiaan jatkuvaa? Toimiiko laite niin taajamissa kuin maantiellä?

JaSa

Lainaus käyttäjältä: Taky - 16.06.13 - klo:17:24
Kuvassa kylläkin vasen polvi ohjaa....  ???

Polvi varmistaa  ;)

Kyseessä ei ole todellakaan automaattiohjaus. Mikäli ote lipeää tai tarkkaavaisuus herpaantuu, niin kaistanpitoavustin (mikäli kaistaviivamerkinnät ovat hyvät) tekee ohjausliikkeen, jolla auto pidetään kaistaviivojen välissä. Järjestelmä tekee muutamia ohjausliikkeitä ja sen jälkeen äänimerkillä ja varoituksella näytössä ilmoittaa, että kuskin tulisi ottaa auto hallintaan.

Avustin kytkeytyy päälle 65 km/h nopeudessa ja kytkeytyy pois päältä nopeuden laskiessa, vilkkuja käyttettäessä, jarrutettaessa tai kaistamerkintöjen ollessa epäselviä. Parhaimmillaan kaistanpitoavustin on moottoriteillä ja maanteillä, jossa on hyvät kaistamerkinnät.

Koen tämän järjestelmän vahvasti turvallisuutta parantavaksi ja siksi olen järjestelmän toimintaan tyytyväinen.

Btw.
Ja enhän minä tietenkään oikeasti aja ilman käsiä tai naputtele viestiä ajaessa  ;D

mrtbag

Omat kokemukset kaistanpitoavustimesta eivät ole niin mairittelevia. Se hukkaa kaistaviivat liian herkästi, sitten piippaa, avustus lakkaa ja käskee ohjaamaan itse. Hetken päästä viivat taas löytyy ja tämä veivaus jatkuu eestaas.
Ilmeisesti tieviivat missä olen testaillut eivät ole kovin hyvät (mm. Länsiväylä ja Turunväylä). Oma silmä kyllä ne viivat näkee varsin hyvin mutta ei tämä konesilmä  :o
Superb 1.4 ACT Combi

JaSa

Lainaus käyttäjältä: mrtbag - 24.07.13 - klo:15:05
Omat kokemukset kaistanpitoavustimesta eivät ole niin mairittelevia. Se hukkaa kaistaviivat liian herkästi, sitten piippaa, avustus lakkaa ja käskee ohjaamaan itse. Hetken päästä viivat taas löytyy ja tämä veivaus jatkuu eestaas.
Ilmeisesti tieviivat missä olen testaillut eivät ole kovin hyvät (mm. Länsiväylä ja Turunväylä). Oma silmä kyllä ne viivat näkee varsin hyvin mutta ei tämä konesilmä  :o

Parhaimmillaan tuo järjestelmä on hyvillä maanteillä tai moottoritiellä ajellessa. Reissun päällä ollessa mielestäni järjestelmä tekee ajosta entistäkin mukavampaa. Konesilmä ainakin minun kokemuksen mukaan ennakoi ihan hyvin hetkittäin katoavat kaistamerkinnät, eikä minulla ole toimintalogiikasta ja järjestelmän herkkyydestä kyllä pahaa sanottavaa. Onhan se ihan vänkä tunne, kun painelee mutkaan satasta ja auto kaartaa itsestään mutkan  ;D

Kesäkeleillä minulla ei ole moitteen sanaa kaistanpitoavustimen toiminnasta maantieajossa, mutta tämä on näitä makuasioita. Onneksi järjestelmän saa näppärästi pois päältä sitten talvikeleillä ja myös huonommalla baanalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy