Mazda

Aloittaja skula, 13.03.10 - klo:21:01

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 25.07.12 - klo:10:09
Uudesta Mazda 6 paljastettu kuvia 

Näyttää hyvin paljon siltä mitä on jo aiemmin annettu ymmärtää - toivottavasti pokka pitää loppuun asti.

On kyllä hienon oloinen sedani.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

psxgamer

Hitto, että tuo uusi Kutonen näyttää hyvältä. Sopivan matalan ja sporttisen näköinen, toivottavasti makea ja laadukas myös sisältä. Harmi, että Mazdalla ei muiden japsien tavoin ole turboja tarjolla, vaan luottavat vapareihin ja automaatitkin ovat harvinaisempia ja vanhemmalla tekniikalla tehtyjä. Kattoo nyt silti mitä tulee, mutta ulkonäkö ei ainakaan tunnu pettävän.

jalkkis

Kuinkahan paljon Mazdojen ruostesuojaus on kehittynyt viime vuosina? Veljellä on 6 vm. 2004 ja sitä on käytettu ruostevauriokorjauksessa useampaan kertaan. Toistaiseksi kaikki ovat menneet Matukan piikkiin mutta nyt seuraavat eivät enää ja laskua olis toista tonnia. Sääli sinänsä, auto on muutoin ollut ihan hyvä ja suht luotettava mutta ruostuu siinä määrin, että kiertoon menee eikä toista tule tilalle.

jkvi

LainaaKuinkahan paljon Mazdojen ruostesuojaus on kehittynyt viime vuosina? Veljellä on 6 vm. 2004 ja sitä on käytettu ruostevauriokorjauksessa useampaan kertaan. Toistaiseksi kaikki ovat menneet Matukan piikkiin mutta nyt seuraavat eivät enää ja laskua olis toista tonnia. Sääli sinänsä, auto on muutoin ollut ihan hyvä ja suht luotettava mutta ruostuu siinä määrin, että kiertoon menee eikä toista tule tilalle.
8 vuotta vanha auto ja jos nyt joutuu reippaan tonnin sijoittamaan, niin hyvä diili.

2008 ruostui- tai no maali kukki ja sitten otti ruosteen pintaan- 04 vuosimallin Touranin takaluukku takaikkunan alareunasta. Vain osittain takuuseen ja silloin olisi jo tonni mennyt korjaukseen kaikkine ikkunan tummenuksineen itseltä. Tuosta on kulunut jo neljä vuotta...
CRDi & Collection

Argento

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 06.08.12 - klo:13:58
Kuinkahan paljon Mazdojen ruostesuojaus on kehittynyt viime vuosina? Veljellä on 6 vm. 2004 ja sitä on käytettu ruostevauriokorjauksessa useampaan kertaan. Toistaiseksi kaikki ovat menneet Matukan piikkiin mutta nyt seuraavat eivät enää ja laskua olis toista tonnia. Sääli sinänsä, auto on muutoin ollut ihan hyvä ja suht luotettava mutta ruostuu siinä määrin, että kiertoon menee eikä toista tule tilalle.

Vanhemmillani on vuoden 2006 Mazda6 2.0 bensa farkkuna eli kyseessä on siis facelift-malli. Autoon tehtiin ruostesuojaus ihan uutena. Autossa ei ole tippaakaan ruostetta yhtään missään. Käsittääkseni nuo ruosteongelmat koskevat enemmänkin pre-facelift-malleja. Tuolla vanhempien autolla on ajettu 110tkm ja yhtään euroa ei ole omasta pussista tarvinnut laittaa minkäänlaisiin korjauksiin. Aluksi takuuseen meni pari juttua, mutta sen jälkeen on ihan perushuolloilla mennyt.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 06.08.12 - klo:14:57
8 vuotta vanha auto ja jos nyt joutuu reippaan tonnin sijoittamaan, niin hyvä diili.

2008 ruostui- tai no maali kukki ja sitten otti ruosteen pintaan- 04 vuosimallin Touranin takaluukku takaikkunan alareunasta. Vain osittain takuuseen ja silloin olisi jo tonni mennyt korjaukseen kaikkine ikkunan tummenuksineen itseltä. Tuosta on kulunut jo neljä vuotta...

Niin, tämä on auton 3. tai 4. ruostekorjaus. En muista milloin veljeni auton osti mutta olisko ensimmäisistä ruostekorjauksista 3 vuotta. Nyt kun nämä korjaisi, niin milloin tulee seuraava? Se kuitenkin tulee.

Lainaus käyttäjältä: Argento - 06.08.12 - klo:15:40
Vanhemmillani on vuoden 2006 Mazda6 2.0 bensa farkkuna eli kyseessä on siis facelift-malli. Autoon tehtiin ruostesuojaus ihan uutena. Autossa ei ole tippaakaan ruostetta yhtään missään. Käsittääkseni nuo ruosteongelmat koskevat enemmänkin pre-facelift-malleja. Tuolla vanhempien autolla on ajettu 110tkm ja yhtään euroa ei ole omasta pussista tarvinnut laittaa minkäänlaisiin korjauksiin. Aluksi takuuseen meni pari juttua, mutta sen jälkeen on ihan perushuolloilla mennyt.

Jep, tää pre-fl on se ongelmallisempi. Tämä ruostuu myös paikoista, joihin ruostesuojauksella ei ole vaikutusta. Kuulemma tehdas on ollut tietoinen asiasta mutta tuotantolinjaa ei ole aikoinaan haluttu muuttaa, sillä ongelmatapausten korjaaminen tulee linjanmuuttamista halvemmaksi.

imoth

#67
Mazda 6 Sedanista lisää kuvia.
http://www.netcarshow.com/mazda/2013-6_sedan/

Tietoa mallista:
- akseliväli 2830 mm
- hartiatilaa edessä 20 mm enemmän kuin edellisessä mallissa
- takana jalkatilaa 37/43 (knee clearance) mm enemmän
- takapenkin syvyys kasvanut 20 mm ja leveys 33 mm
- takaluukun leveys kasvanut 32 mm
- kaksi näyttöä: 3,5" (multi-information display) ja 5" (mm. navigointi)
- kori 30 % jäykempi, mutta kevyempi

- Skyactiv-G 2.0 bensa: 210 Nm / 4,000 rpm & 110 kW / 6,000 rpm 6-vaihteinen SKYACTIV-Drive automaatti tai 6-vaihteinen SKYACTIV-MT manuaalivaihteisto

- Skyactiv-G 2.5 bensa: 256 Nm / 3,250 rpm & 141 kW / 5,700 rpm
SKYACTIV-Drive automaatti

- Avustavia järjestelmiä:
Rear Vehicle Monitoring (RVM), Lane Departure Warning System (LDWS), Adaptive Front Lighting system (AFS), Smart City Brake Support (SCBS), "i-ELOOP" brake energy regeneration system, Hill Launch Assist (HLA), High-Beam Control system (HBC)

Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

JeanC

Markkinoiden parhaimman näköinen sedan  8)

pokkus

Hieno on kyllä kuvien perusteella uusi Kutonen sekä sisältä että ulkoa. Harmi vaan, että nuo bensakoneet eivät speksien mukaan tarjoa mitään kovin kummoista.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 29.08.12 - klo:06:13
Hieno on kyllä kuvien perusteella uusi Kutonen sekä sisältä että ulkoa. Harmi vaan, että nuo bensakoneet eivät speksien mukaan tarjoa mitään kovin kummoista.

On nuo kuitenkin niitä uusia skyactiv koneita, ja 110&141kW kyllä riittää 95%:lle suomalaisista. Ehkäpä myöhemmin tulee MPS versio vanhaan tyyliin?

Hieno auto, olen yllättynyt positiivisesti 8). Sekä ulkoa että sisältä.
Onkohan tuossa haettu hieman laatupään brittityyliä? Takapäässä on XF Jaguaaria ja mittareiden ulkoasu tuo mieleen mielestäni myös britti henkisyyden.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ton-1

Ovat muistaakseni ottaneet myös tuon painoaspektin suurennuslasinsa alle - uusi kutvonen olisi siis entistä kevyempi ?

Mutta on se piiiiiitkä - yli 280 sentin akseliväli.  :o

Mazda:lle sen verran positiivista propsia että sen valmistama Sport Saloon GTI 16 V -88 ( 148 hv/ ei kat) on jättänyt itselleni autohistoriani parhaimmat fiilikset ( toiminta/ varmuus/ soipivuus elämäntilateeseen/ etc.).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.08.12 - klo:08:21
On nuo kuitenkin niitä uusia skyactiv koneita, ja 110&141kW kyllä riittää 95%:lle suomalaisista. Ehkäpä myöhemmin tulee MPS versio vanhaan tyyliin?

Mutta onhan se vähän hassua, että Volkkarin Passatissa oli 2.0 FSI moooonta vuotta sitten samat 150hv & 200Nm vääntöä. Pikakelaus vuoteen 2013 jolloin tuo auto tulee markkinoille ja Mazda tuo samantehoisen koneen markkinoille?

Mitä ihmettä japseilla tuntuu olevan turboja vastaan? Osaamisen puutteeseen asia tuskin ainakaan kaatuisi. Vagin 1.8TSI päihitti tuon koneen monta vuotta sitten väännössä, tehossa ja todennäköisesti kulutuksessakin.

Itse autosta: Hyvältä näyttää, mutta valot kaipaisivat enemmän virtaviivaista muotoilua. Muuten ulkoa erittäin hieno, hienoimpia perhe-sedaneita. Sisätilatkin ovat ihan kivan näköiset, mitä nyt vähän liian mustat. Miinusta myös aika pienestä informaationäytöstä sekä vanhanaikaisesta kärkkäristä. Myöskään mitään erityisen hienoja teknisiä vempaleita ei tarjolle näköjään tule (kuolleen kulman vahti, adaptiivinen kruise), mutta tämä on ihan ymmärrettävää kun japseja harvemmin valmistetaan tilauksesta asiakkaan yksilölliset tarpeet huomioiden.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 29.08.12 - klo:19:50
Mutta onhan se vähän hassua, että Volkkarin Passatissa oli 2.0 FSI moooonta vuotta sitten samat 150hv & 200Nm vääntöä. Pikakelaus vuoteen 2013 jolloin tuo auto tulee markkinoille ja Mazda tuo samantehoisen koneen markkinoille?


En ymmärrä valitusta tuosta 150 heppasesta koneesta, myydäänhän passattia nyt 122 heppasellakin. Minusta 110kW & 141 kW on ihan hyvä kombinaatio koneiksi alkuvaiheessa, Mazda6 on kuitenkin ihan perhe auto.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.08.12 - klo:20:02
En ymmärrä valitusta tuosta 150 heppasesta koneesta, myydäänhän passattia nyt 122 heppasellakin. Minusta 110kW & 141 kW on ihan hyvä kombinaatio koneiksi alkuvaiheessa, Mazda6 on kuitenkin ihan perhe auto.

En minä suoraan valitaan tehon puutteesta, mutta vertailu Volkkariin ontuu: Passatiin saa moottoreita 122 hevosta yli kahteen sataan kaakkiin asti. Mazda 6 tulee meille todennäköisesti vain tuolla 2.0 bensalla ja jollain diisselillä, eli valinnanvaraa ei varmasti näin paljon ole. Kyllä mielestäni varteenotettavalta valmistajalta on lupa odottaa hieman parempaa konetta uuteen tuotteeseensa. Turboton vapari tuottaa vielä tuon pienehkön maksimivääntönsä varmaan aika korkeilla kierroksilla, eli käytännön ajossa se ei ole niin mukava.

Toki jos Masan Kutonen tulee pesemään esim. Passatin 1.8 TSI nokalla polttoaineenkulutuksessa, perun pahat puheeni suurimmaksi osaksi.

Uppe

Kylläpä tulee uusi BMW;n kolmossarja mieleen tästä Mazdasta,mutta hyvä niin. Hienon näköinen peli!

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 29.08.12 - klo:20:51
Kylläpä tulee uusi BMW;n kolmossarja mieleen tästä Mazdasta,mutta hyvä niin. Hienon näköinen peli!
Onneks Mazda on kuitenkin valovuoden hienompi  8)

Markku J

Tämä Mazda on tosi hieno. Onko tämä nyt sen Takeri -prototyypin tuotantoversio ? Aika kivasti on uutta muotoa autossa. Minä en tässä näe Bemaria. Koneille vaan pitäisi tehdä jotain - turboa mukaan tai kuutoskonetta.

vasara

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 29.08.12 - klo:20:23
En minä suoraan valitaan tehon puutteesta, mutta vertailu Volkkariin ontuu: Passatiin saa moottoreita 122 hevosta yli kahteen sataan kaakkiin asti. Mazda 6 tulee meille todennäköisesti vain tuolla 2.0 bensalla ja jollain diisselillä, eli valinnanvaraa ei varmasti näin paljon ole. Kyllä mielestäni varteenotettavalta valmistajalta on lupa odottaa hieman parempaa konetta uuteen tuotteeseensa. Turboton vapari tuottaa vielä tuon pienehkön maksimivääntönsä varmaan aika korkeilla kierroksilla, eli käytännön ajossa se ei ole niin mukava.

Toki jos Masan Kutonen tulee pesemään esim. Passatin 1.8 TSI nokalla polttoaineenkulutuksessa, perun pahat puheeni suurimmaksi osaksi.
Passatissa ilmoitettu co2 1.8tfsi:llä ja manuaaliaskilla 160g/km. Mazdan 2.0 vapari cx5:ssa ja manuaali 139g/km. Mazda cx5 likipitäen samanpainoinen kuin uusi Mazda 6. Tuon perusteella voisi arvailla, että Mazdassa on pienempi polttoaineenkulutus kuin Passat 1.8 tfsi:ssä?

TM mittaili mm. 1.8 tfsi todellisia kulutuksia. Autona A5 etuveto, joka on lähes täsmälleen samanpainoinen kuin Passat sedan etuveto. kaupunki: 11,4L, maantie 6,4L ja yhdistetty: 8,2L. Testin mukaan ko. kone ei ole kovinkaan taloudellinen. Melkein kaikilla nykykoneilla päästään tuon alle.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: imoth - 28.08.12 - klo:22:40
Mazda 6 Sedanista lisää kuvia.

Asiallisen näköinen myös sisältä, ei enää mikään Tokio-by-night... paitsi että Tojotan pojat ovat onnistuneet myymään lcd-kelloja tonne kojelautaan.

chr

Hieno on. Kulutuksesta viis, mutta silti se turbo muuttaa koneen luonnetta monta pykälää mukavampaan suuntaan. Vääntökäyrästä tulee aivan toisen näköinen. Olen itse ajellut nyt vajaa kolme vuotta 2.5l vapailla cvt-vaihteistolla ja miellyttävästi se menee, mutta kierroksia se vaatii eri tavalla kuin ahdettu.

imoth

Saksan Auto Bildissä ja Auto, Motor und Sportissa oli lisätietoa kutosesta:
- bensakoneet: 2.0 litraiset 145 & 165 hv tai 2.5 litrainen 192 hv, dieselit: 2.2 litraiset 130-180 hv, myöhemmin vielä pienempiä koneita
- 145 hv kulutus 5,5 litraa, 165 hv kulutus 5,8 litraa/100km, dieseleiden 4 litraa
- sedanin pituus 486 cm, leveys 184 cm, korkeus 145 cm
- sedanissa sekä farmarissa n. 500 l tavaratila
- jopa 100 kg kevyempi kuin edellinen malli, omapaino n. 1300 kg
- hinnat alkaisivat 23500 eurosta (Auto Bild) tai alle 25000 eurosta (AMuS) Saksassa
- Sedan ja farmari 2.2.2013 alkaen, ei hatchbackiä

Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

heifetz

#82
Melkoisen mitäänsanomattoman näköinen, auto näyttäisi olevan potpurri corollaa, A4:sta ja 5-sarjalaista. Ehkä hieman omalaatuisuutta kaipaisin. Ja mikään 3-sarjalainen tämä ei tod ole, vain onko tämä muka takavetoinen 50:50 painojakaumalla?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Peeveli

Loistava ulkonäkö, hitusen ripaus nyky-Jaguaariakin. Ja koko semmoinen että isoa peltimäärää ympärillään rakastavalle suomalaiselle varmasti yksi suosikkimalli jatkossa. Ainoa mikä risoo mittaristossa, on kaikkiin merkkeihin levinnyt villitys jättää moottorin lämpömittari pois ja laittaa selkeän tyylikkääseen mittaristoon se bensamittari valopalkkeina. Kustannussäästöstäkö lie kyse, luulisi sen olevan aika vähäistä.

Toivottavasti ruosteenesto muuta toista kuin edeltäjissään. Jos se puoli pelaa, on varmasti huoletonta haipakkaa. Ihmeen hyvin se maasturi-Mazdakin kulki ja kulutti kohtuu vähän TM:n koeajossa peristeisellä mehumaija-automaatilla, ja moottoreiden sekä lootan kesto ehkä muuta toista kuin nykyvolkkareissa. Siinä missä tsiippakoneeseen tehdään remppa, vaihdetaan Matukoissa öljyt.

Tuommoinen 165 hv bensa-automaatti lienee hinnoiteltu maassamme sedanina jonnekin 33-34 kieppeille, ehkä allekin sen. Varsinkin yksityisostajalle joka haluaa pitää autoaan useamman vuoden ja minimoida korjauskulut, lienee aika oiva valinta. Puolueettomasti sanottuna.


Mikko

Ehkä parhaimman näköinen aasialainen (japsi+korea) tällä hetkellä. Siihen ei tosin ihan hirveästi vaadita. Mutta miksi tässäkin nuo peilit on pitänyt laittaa oven peltiosaan mustalla jalalla kiinni. Pilaa kylkilinjan aika tehokkaasti. Miksi niitä ei voi laittaa sieltä ikkunan kulmasta kiinni? Ja tämän tuntuu nyt tekevän kaikki valmistajat uusissa malleissaan. Yök.

Urlaub

Toivottovasti ruosteongelmalle olisi tehty jotakin. Eihän se tietysti uuden ostajaa haittaa, mutta jälleenmyyntiarvo menee pesuveden mukana.

toukopouko

Erittäin hyvän näköinen on. Jaguar myös itselle tulee ensimmäisenä mieleen. Ehdottomasti pitää ottaa Mazda mukaan kilpailuun kun seuraava autonvaihto tulee ajankohtaiseksi. Hyvät kokemukset itsellä Mazda 6:sta. 4 vuotta ajelin 2006 mallisella farkulla yli 100tkm eikä pienintäkään vikaa missään.

psxgamer

Ai kaksilitraisesta tuleekin kaksi tehoversiota? Onko tietoa tuon tehokkaamman vääntölukemista?

Koska edellisissä postauksissani oli paljon negatiivista, yritetääs vähän enemmän positiivistakin saada ilmoille: Ilmoitettu kulutus ja painonpudotus vaikuttaa erinomaiselta. Lisäksi katsellessani lisää Kutosen kuvi mieleeni juolahti tämä: Ostaessasi hyvännäköisen Kutosen, saat sellaisen oikealla hinnalla, ilman mitään lisiä. Pientä hyötyä siis japsien kyvyttömyydestä myydä yksilöllisesti varusteltuja autoja! Esim. uutta Audi A3:sta katsoessa tulee väistämättä mieleen, että auto tarvitsee aivan välttämättä S-line ulkonäköpaketin, samoin uusi Leon tarvitsee FR:n. Varsinkin Audin tapauksessa on hieman paksua, että maksaa extraa premiumista ja sitten pitäisi maksaa vielä useampi tonni jotta auto näyttäisikin vähän premiumilta!

Lisäys: Mazda harkitsee myös nelivetomallia!
http://www.worldcarfans.com/112082947683/mazda6-coupe-mps--all-wheel-drive-variant-under-consideration?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+worldcarfans%2FJxfz+%28WorldCarFans.com%29

Henkku

Wagon julkaistu. Erittäin onnistunut, minun mielestäni.


imoth

Hyvän näköinen.

Mazda 6 farmarista tietoa Auto, Motor und Sportissa:
- pituus 480 cm (sedania 6,5 cm lyhyempi)
- tavaratilan koko 522 - 1,663 litraa (sedan alle 500 l). AutoBildillä hieman eri luvut.
- hatchbackin tulo epävarmaa, ns. crossover malli on ilm tulossa.
- 2.5 litraisen bensan (192 hv) vääntö on 256 Nm, 2-litraisten bensojen vääntö on sama 210 Nm molemmissa.
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy