VW Polo BlueGT M6 4-ov Deep Black

Aloittaja Seba, 06.05.13 - klo:00:12

« edellinen - seuraava »

Seba

Eipä mennyt jarruswappi putkeen, tein 4h turhaa työtä ja lopputuloksena orkkisjarrut takaisin. Golf IV:n / TT 8N:n länki + Golf V:n satula ei toimi yhdessä vaikka nopeasti vilkaistuna siltä näyttäisikin. Palat jäävät liian löysälle levyn halkaisijan suunnassa. Täytyy nyt ruveta metsästämään vielä satulatkin niin jos sitten homma alkais onnistumaan  >:(

Seba

Tässä vertauskuva Golf IV ja Golf V -satuloihin sopivien palojen välillä, ei paljoa eroa mutta sen verran kuitenkin että ristiin eivät sovi:


Seba

Jarrulänkiä Saksasta odotellessa jotain vähemmän sotkuista tunausta, eli tollainen lätkä tuli laitettua keskikonsoliin:


Seba

Prkl, piti alkaa maksamaan Photobucketille kun kaistaraja paukahti täyteen. Nyt pitäis näkyä kuvat taas...

Tänään sain vihdoinkin jarrut vaihdettua eteen. Ensinnäkin piti hankkia Audi A1:n jarrulänget. Nämä olivat sopivasti maalaamattomat, mutta tarvittaessa näitä saa valmiiksi punaisina (Polo GTI) tai sinisinä (Polo R WRC).



Eihän niitä nyt sellaisenaan voinut alle laittaa niin päälle suihkittiin tuttua VHT:n caliper paint sprayta kiiltävän mustana:

   

Sitten päästiinkin asennusvaiheeseen, tässä vertailua länkien välillä:

   

Lähtökohta ja lopputulos:

      

Jarrukilvet jäivät alkuperäisiksi, jäähtyypähän uudet levyt paremmin:



Teräspunosletkun banjopää näkyy:



Jarruletkuun piti tehdä suojaus ettei rosteritolpan reunat revi suojusta rikki, vähän jotain puutarhaletkun tapaista, halki, paikoilleen ja nippareilla tiukalle:



Jarruja tuli käytettyä varovaisesti kotimatkalla EBC:n ohjeiden mukaan, mutta hyvin tuntuisi purevan kevyelläkin painalluksella ja poljintuntuma on looginen.

Jos joku muu PQ25-alustaisen auton omistaja 288 mm ATE:n etujarruilla haluaa päivittää 312 mm etujarruihin niin tässä on tarvittavat osat:

- Audi A1:n maalaamattomat jarrulänget 312 mm levyä varten 8X0615125A
- Jarrupalat PQ35-alustaisesta, esim EBC Redstuff DP31517C
- Jarrulevyt PQ34-alustaisesta, koska sitä kautta on enemmän vaihtoehtoja uritetuista tai rei'itetyistä levyistä esim. EBC BSD930

Noi on pakolliset hankinnat ja jos haluaa vimosen päälle, niin hieman pidemmät etujarruletkut voi hankkia ja isommat jarrukilvet. Ja jos kiinnostaa ne muoviset ilmanohjaimet tukivarsiin niin ne ovat:

6R0615447     x1   vas. ilmanohjain
6R0615448     x1   oik. ilmanohjain
N  0385491     x6   muoviniitti

sambolo

Mullaki tuntu noi ebc levyt paloineen aluks tosi herkiltä ja tehokkailta mut sisäänajon jälkee eroa vakiohin ei oikee ollu..tosin green stuf palat mulla kun punasia ei ibizaa saa..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Seba

Tällainen unohtui muuten lisätä, että jos joku miettii että paljonko jousittamaton massa kasvoi jarrujen suurentamisen myötä, niin ei paljoa:

   

Satulan länkiä en muistanut punnita, joten sieltä voi vielä ehkä max 100g tulla lisää.

Eilen tuli pestyä auto, jälleen kerran on todettava että Dodon Sour Power ja lampaankinnas puhdistavat uskomattoman hyvin. Lopuksi kuivaus mikrokuitupyyhkeellä.

      


Antore

No huh huh, viisi tähteä Seban Pololle. Todella hienoja ja hyvällä maulla tehtyjä muutoksia!
Voi kun olisi edes rahtunen sun osaamista niin saisi aakolmonen kyytiä  :D

Seba

OZ:n Ultraleggerat tuli vaihdettua alle ja samalla kokeilin muitakin vanteita, että miten mahtuvat isompien etujarrujen kanssa.

Ibiza 6J:n 16" Fabula (7x16" ET43, tuleva vararenkaan vanne):

   

Golf IV:n 16" Montreal II (6.5x16" ET42, tulevat talvivanteet):

    

Japan Racing JR-1 16" (7x16" ET40, entiset talvivanteet):

   

OZ Ultraleggera 17" (8x17" ET35):

   

OZ:t tulevat edestä ihan mukavasti ulos ja takaa voisi vielä spacerien kanssa ottaa ulommaskin:

   

Jotenkin vain toi väri mikä vanteille tuli pulverimaalautettua ei oikein tunnu miltään auton alla ja luonnossa. Vanteet näyttävät kokoajan siltä kuin niissä olisi kerros suolapaskaa päällä :( Alkanut tässä jo miettimään, että jos noi pulverimaalauttaisi uudestaan syvän / tummansinisiksi tähän tapaan.





[

sambolo

Tossa "tähän tapaan" mallikuvassa ois kyllä hyvät vanteetki :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Seba

Kun nyt R WRC:n vanteet siirtyivät tilapäisesti varastoon, niin pitihän sitä paikata sitten ostamalla lisää R WRC:n osia, eli vähän muhkeampi ja kiiltävän mustaksi maalattu diffuusori takapuskuriin:

   

Asennus oli sekä helppo että paskamainen, puskuri pitää irroittaa mutta se on helppo homma. Diffuusorin kiinnikkeiden napsauttelu auki ja uuden painaminen paikoilleen oli se ilkeämpi homma kun uusi piti todella huolellisesti asetella paikoilleen että kaikki klipsit löysivät omat paikkansa. Vertailukuvassa alkuperäinen ja uusi:

   

Uuteen ja kiiltävään osaan tuli sipaistua vähän Collinitea päälle ettei heti alkais tarttumaan lika niin tiukasti pintaan:

   

Huomenna jos ehtis töiden jälkeen pesemään auton, niin ei olis noin törkeän näköinen...

teemur

Kyllä olet hienoja modifikaatiota tehnyt Poloon  :) Kiiltävä musta diffuusori on kyllä makea!
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Keni1

Onko muuten aikeissa vaihtaa nokille 2 litran moottori, vai pidätkö voimalinjan vakiona?




Seba

Kiitos kiitos ;) Kiiltävän mustat detaljit on joo tosiaan kivoja, mutta vielä paremmille ne näyttäis jos ulkoväri olis jotain muuta

Tekniikanvaihtoa en aio tehdä, mulla on sellainen kutina että tästä koneesta saa ihan kivat tehot taiottua käyttöautoksi. Olen miettinyt monta kertaa vaihtoa R WRC:hen, mutta pikainen laskutoimitus sai aikaan 1200-1300e / vuodessa lisää kuluja (isompi kulutus, 98E5, vakuutus, verot) + väliraha niin ei kannata. Tänään kävin uutta Leon Cupra 280 DSG:tä koeajamassa ja niin kiva kuin se olikin, niin oma auto tuntuu edelleen kivalle, pirteälle ja ketterälle.

maza

Aiotko pitää auton etusumuvalottomana? Itseäni on kanssa rieponut "halvan" näköinen diffuusori ja etupuskurin säleikkö. R WRC diffuusoria olen monta kertaa pyöritellyt mielessäni, mutta mielestäni samalla pitäisi keksiä etusäleikköön parempi ratkaisu. Ratkaisuna olen jopa miettinyt R WRC:n etupuskuria...  ::)

Rookie

Hienoja modauksia taas!
Lainaus käyttäjältä: maza - 15.05.14 - klo:00:30
Aiotko pitää auton etusumuvalottomana? Itseäni on kanssa rieponut "halvan" näköinen diffuusori ja etupuskurin säleikkö. R WRC diffuusoria olen monta kertaa pyöritellyt mielessäni, mutta mielestäni samalla pitäisi keksiä etusäleikköön parempi ratkaisu. Ratkaisuna olen jopa miettinyt R WRC:n etupuskuria...  ::)
Mä vaihdoin GTI:n ritilät keulille sumuvalojen asennuksen yhteydessä. Alaritilä ainakin näyttää paremmalta kuin alkuperäinen. Punaviivamaski tosin olisi ehkä pitänyt jättää laittamatta.  ::) Viivat maalasin toki mustiksi, mutta se GTI-merkki näyttää vähän hölmöltä ilman I:tä.  ;D

Seba

Mä arvon juurikin GTI-ritilöiden tai R WRC:n etupuskurin välillä, toinen olis nopea ja helppo ja toinen se mitä oikeasti haluaisinkin etupäähän. Voi olla että sumareita ei tule tähän autoon, eipä niillä kaupungissa juuri mitään tee.

Sellaistakin pohdin välillä, että jos joku jolla on perus-Polo Deep Black -värillä ja tehdastummennetulla takaikkunalla, haluaisi vaihtaa takaluukkuja päittäin niin voisin sen perusluukun päälle asentaa R WRC:n takalipan niin saisi vähän lisää ryhtiä peräpään ilmeeseen.

Seba

Hommat senkuin jatkuu, vihdoinkin sain aikaiseksi madaltaa autoa 2 cm edestä ja takaa:



Voi olla että R WRC:n vanteet tekevät nopean paluun kun nyt edessä kumit ottavat töyssyissä kiinni lokarin ja puskurin väliseen pulttiin. >:(

Seba

Ei taida ollakaan pultti syyllinen vaan kuvassa näkyvä peltinen lirpake kiinnityspultin edessä, mikä oikein kerjää vaikeuksia. Täytyy tänään leikata toi pois tai painaa se lokaria vasten niin josko sitten loppuisi "skriik"-äänet töyssyissä ja tiukemmissa kanttauksissa.


Seba

Perjantaina piti leikata lokarin nirkot pois ja muutenkin tutkia raapimisongelmaa tarkemmin, niin kuskin sisälokarista löytyi tällainen:



Oli sitten ottanutkin pyörä sisälokariin kiinni oikein huolella ja hangannut sen melkein puhki. Lokarin kantti oli myös taipunut hieman auki, niin senkin sai naputella varovaisesti takaisin. Totesin siinä vaiheessa että Ultraleggerat saavat lähtöpassit ja R WRC:t pikakomennuksen takaisin.







Kyllä noi vanteet tosiaan ovat siistimmän näköiset tähän kokonaisuuteen kuin Ultraleggerat ja nyt ei raavi enää kumit sisälokareihin.

Sain myös hyvän tilaisuuden ottaa "kaverikuvan" Golf IV:n kanssa:


Kennedy

Valehteleeko kuva vai onko IV samankokoinen tai jopa vähän isompi kuin polo?
300ZX
Passat Variant 2013

Seba

Kyllä noiden pitäis olla aika samankokoisia, oma Polo näyttää sille kuin se haluais syödä ton Golfin ;D

Rookie

Lainaus käyttäjältä: Seba - 15.05.14 - klo:07:42
Mä arvon juurikin GTI-ritilöiden tai R WRC:n etupuskurin välillä, toinen olis nopea ja helppo ja toinen se mitä oikeasti haluaisinkin etupäähän. Voi olla että sumareita ei tule tähän autoon, eipä niillä kaupungissa juuri mitään tee.
WRC:n puskuri se on sitten!  ;) Tuohon GT/GTI:n puskuriin ei taida olla sumuvalojen paikalle muita "muoveja" kuin GT:ssä olevat. Mun mielestä GTI:n alaritilä ei näyttänyt hyvältä ilman sumareita, siis noilla GT:n sumareitten paikalla olevilla peitemuoveilla.

Tuossa nyt kuitenkin GTI:n osanumerot, jos joku innostuu tuunailemaan:

6R0941061F           sumari (jos xenon-valot, sumarissa ei DRL-polttimoa)
6R0941062F           sumari (jos xenon-valot, sumarissa ei DRL-polttimoa)
6R0853665E 9B9    sumarin muovikehys
6R0853666E 9B9    sumarin muovikehys
6R0853677C 9B9    alaritilä

bgis

Tää on kyllä todella siisti! Hyvällä maulla laitettu. WRC:n vanteetkin istuvat kuin nenä päähän. Täytyypä mennä nettiautoon tarkistamaan tarjonta  8)

Seba

Kesäloman ensimmäinen osio lähestyy uhkaavasti, mutta jotain pientä on tullut saatua taas aikaan. Keulamerkki vaihtui kiiltävän mustaan ja GT-merkistä teippasin kiiltävän mustalla 3M:n 1080:llä siniset osiot. Kromiviiksiä mietin myös että teippaisiko nekin mustaksi ja ottaisiko GT-merkin pois, mutta makustellaan nyt jonkin aikaa tätä lookkia.





Ja kun noissa kuvissa auto on niin likainen, niin tässä tuoreempia kuvia pestynä:




Seba

#174
Pari viikkoa tullut vietettyä kesälomaa ja sinä aikana keskitytty lähes pelkästään lomasta nauttimiseen (mm. reissu Wolfsburgiin). Lomalla oli mukavasti aikaa viedä tulevat talvivanteet ja vararenkaan vanne Kylmäkosken jauhemaalaukseen puhallukseen ja maalaukseen.

Samalla tuli tilailtua jotain pientä kivaa maailmalta. Ensimmäiseksi SilverProjectin camber-caster -säädettävät yläpäät. Katsotaan että tuleeko näidenkin kanssa liikaa vibroja sisälle kun etutolpan iso kumituki vaihtuu kiinteään rautamönttiin.



Viime talven vanteille tuli tilattua uudet renkaatkin (Nankang NS2-R, 205/45R16 medium), niin ei tarvitse noita 18" kuluttaa radalla. Yllättävän painavat (9,8 kg/kpl), mutta järeän tuntuiset noi kumit:

 

Seba

Nyt olisi Nankangit vanteilla, sopii aika kivasti noiden Japan Racing JR-1:n kanssa yksiin. Vertailun vuoksi kuvassa 195/55R16 Contin nastarengas tollaisen 205/45R16 Nankangin kaverina:






Seba

Hifistelyprojektia tuli tehtyä kahdessa osassa ja nyt olisi etupäässä uusi erillissarja paikoillaan. Erkkasarjaksi otin nyt kokeeksi ton uuden Audisonin Priman kun sitä kehuttiin helpoksi asennettavaksi ja että se on optimoitu toimimaan alkuperäisten ritilöiden takana. Asennus oli tosiaan ihan kohtuullisen helppo ja äänenlaatu on näin alkuun selkeästi parempaa kuin alkuperäisissä kaikattimissa, mutta nyt huomaa ettei RCD510:n tehot riitä / ovien vaimennus on tarpeellisempi kuin koskaan.

Ensin A-pilarit ihan vetämällä irti ja sieltä paljastui tämän näköistä, ei muuta kuin alkuperäiset diskantit pois ja kiinnitystapit poikki että saa uutta tilalle:

   

Sitten yritin uusista diskanteista poistaa ritilöitä, niin poistin vahingossa suuntaimenkin mikä on tarpeellinen eli sitä ei saa jättää pois joten vähän pikaliimaa ja suuntain paikoilleen:

   

Kuumaliimalla kiinni A-pilariin ja jakosuotimen sisääntuloon liitin alkuperäisestä diskantista:

   

Paljas ovi:



Kaiutinadapterit läpipulteilla oveen kiinni, väliin vulkanoivaa teippiä tiivistämään. Midille tulevasta johdosta liitin poikki ja abikot tilalle ja VALMIS:

      

JaakkoS

Moi!

Osaisitko kertoa vähän autostasi melutasoa. Itse kun tuon uuden polon tilasin, niin ajattelin tiedustella, että minkännäköinen on tuo melu pitkällä välillä.Oletko ajatellut äänieristää kokonaan?

Seba

Kyllä mä ajattelin katon, ovet ja edestä pyöräkotelot vaimennella kunhan ehdin.

Kun kurkkasin Wolfsburgissa uuden BlueGT:n takakonttiin, niin siellä oli enemmän vaimennusmaton palasia pellissä kuin mun autossa eli ehkä äänieristystä on pikkasen parannettu faceliftin yhteydessä.

Esa N

Mihinkä kohtaan tuo jakosuodin asentui? ja oliko niin että olet saanut start/stopin koodattua oletuksena pois?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy