Pysäköintivirhemaksut ehkä nousevat/yksityinen pysäköinnin valvonta

Aloittaja JeanC, 11.03.10 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

HAL9000

VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

eGetin

Alanne taisi unohtaa itse että tuo päätös taidettiin kumota, tai sitten itse ymmärsin asian väärin.

PTG

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 10.03.11 - klo:21:18
Alanne taisi unohtaa itse että tuo päätös taidettiin kumota, tai sitten itse ymmärsin asian väärin.

Päätöstä ei voi kumota (=lue purkaa) kukaan muu kuin KKO itse.

Perustuslakivaliokunta taas otti kantaa yksityistä pysäköinninvalvontaa koskevaan lakiesitykseen, ei KKO:n tuomioon, vaikka asia näin monessa usein asiaakin suoltavassa viestimessä haluttiin tulkita. :P 

Quality

Kyllä on pattitilanne. Meillä on ylintä tuomio- ja laintulkintavaltaa käyttävän KKO:n lainvoimainen päätös, jonka pohjaksi Eduskunta ei suostu säätämään lakia  ::). Miten on mahdollista tulkita lakia, jota ei ole?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.03.11 - klo:21:34
Kyllä on pattitilanne. Meillä on ylintä tuomio- ja laintulkintavaltaa käyttävän KKO:n lainvoimainen päätös, jonka pohjaksi Eduskunta ei suostu säätämään lakia  ::). Miten on mahdollista tulkita lakia, jota ei ole?
Ei vaalien alla tuollaisten ikävien lakien säätämisestä puhuta. Kesälomien jälkeen edustajat ovat täynnä tarmoa ja keksivät mitä pirullisimpia uusia lakeja kansalaisten pään menoksi.

HAL9000

Ei jaksa enää tätä. Myyn auton. Ostan pyörän. Tehkää tekin samoin. Paras tapa rankaista valtiota, menettää ihan sikana verotuloja... :(
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 10.03.11 - klo:22:01
Ei jaksa enää tätä. Myyn auton. Ostan pyörän. Tehkää tekin samoin. Paras tapa rankaista valtiota, menettää ihan sikana verotuloja... :(

No ei sitä moottorivoimista silti luopua tartte. Osta mopo. Sillä ei ole pysäköintimaksuja (saa jättää vaikka jalkakäytävälle kuten polkupyörän), ei veroja, ei katsastuksia ja polttoainettakin kuluu aika maltillisesti. Ja jos ikä riittää ajamiseen, edes ajokorttia ei tarvi ;D Tosin taitaa nuo katetut 3-pyöräiset inva-mopot (esim. Ape) olla tänä päivänä jo harvinaisuuksia, mopoautojen (kevyt nelipyörä) syötyä niiden markkinat = kattamattomalla 2-pyörämopolla joudut ajelemaan jos esim. em. pysäköintiedusta haluat hyötyä :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Gigaa

Kas kas. HAL9000:sen kommentti yksityisestä pysäköinninvalvonnasta Länsiväylän keskustelupalstalla oli poimittu oikein painettuun versioonkin (tänään ilmestyneeseen Länsiväylään) :)
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

HAL9000

Jep, jep. "Rötösherrat kuriin..." ja mites se menikään.  :D :D
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

RTWteam

Täällä iskee lappuliisa - katso lista pahimmista parkkisakkorysistä!

Väkilukuun suhteutettuna ahkerimmat lappuliisat löytyvät Porvoosta, jossa maksuja annettiin viime vuonna 402 kappaletta tuhatta asukasta kohden.

Lähde: Iltasanomat

McVAG

Mitähän lääkkeitä oli yksityisen pysäköintivalvonta firman valvoja ottanut aamulla kun tämmöistä pääsi sattumaan:

Olin työpäivänä tekemässä hommia läppärillä autossa ja olin ollut parkissa noin 45min, ei kiekkoa ei mitään. Valvoja tuli sakottamaan vieressä pysäköityä autoa, tajusin itse tilanteen ja aloin pakkailla kamoja. Kaveri tuli sanomaan, että "älä turhia, ei ole kiire kun istut itse autossa"... Siis mitäs tämä on, mahdollisuus rahastaa ja se jätettiin käyttämättä ja vielä reilusti tultiin sanomaan, että ei hätää ?

Pitääkö tässä alkaa vaihtaa mielipidettä yksityisestä pysäköinninvalvonnasta? Vai meneekö tämä tapahtuma ns. virhemarginaalin piikkiin?

eGetin

McVAG

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 13.04.11 - klo:20:37
Et ole pysäköinyt sitä autoa, vain pysähtynyt ;)

Niin meneekö se sitten niin, että jos istun vaikka tunnin kaksi autossani tehden töitä läppärillä niin olen vain pysähtynyt :) tuskin, mutta jos menee niin alan säästää parkkimaksuissa kun useampana päivänä on pk-seudulla tilanne että olen paikassa a ja seuraava palaveri on paikassa b. Siirtymisiin se 15-30min ja yli jää noin tunti joka on näppärä hyödyntää tekemällä hommia 3g:n yli.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 13.04.11 - klo:19:43
Mitähän lääkkeitä oli yksityisen pysäköintivalvonta firman valvoja ottanut aamulla kun tämmöistä pääsi sattumaan:

Taisi vain pelätä että saisi turpiinsa, jos alkaisi maksulappua kirjoittamaan. ;)

Maksamatta pysäyttäminenkin on kiellettyä maksullisella parkkipaikalla. Tosin nämä yksityisesti valvotut alueet eivät sinänsä ole maksullisia, eikä niiden ehdoissakaan puhuta muistaakseni mitään pysäyttämisestä.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

tlindstr

Tämmöstä sattui silmään:
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Autot/1194683496334/artikkeli/keinot+kovenevat+80+euron+parkkisakko+ja+rengaslukko+tulevat.html
Keinot kovenevat: 80 euron parkkisakko ja rengaslukko tulevat
Pysäköinninvalvontaa koskevan lainsäädännön uudistukset tulevat voimaan ensi vuonna, kertoo oikeusministeriö.

Pysäköintivirheestä voidaan jatkossa määrätä 20-80 euron suuruinen pysäköintivirhemaksu, kun nykyisin maksu on enintään 50 euroa.
Uutta on myös se, että ajoneuvoon voidaan kiinnittää sen liikuttamisen estävä rengaslukko, jos pysäköintivirhe on jatkunut kaksi vuorokautta.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

eGetin

mla

Ã,,kkiä voisi luulla että se rengaslukko estää aika tehokkaasti sen auton pois siirtämisen joten pidentänee parkkiaikaa entisestään ;)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

JRR

Parkkiajan ylitykseen tai maksamatta jättämiseen tai virolaisiin ja venäläisiin autoihin rengaslukon käyttö saattaa vähitellen tehotakin. Entä suojatien eteen tai liittymäalueelle tai ryhmityskaistalle tai pelastustielle pysäköidyt autot? Ei kai niitä lukita paikalleen, nehän pitäisi ainakin täällä stadissa hinata välittömästi Tattarisuolle paalausta odottamaan...

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: JRR - 16.06.11 - klo:19:12
Parkkiajan ylitykseen tai maksamatta jättämiseen tai virolaisiin ja venäläisiin autoihin rengaslukon käyttö saattaa vähitellen tehotakin. Entä suojatien eteen tai liittymäalueelle tai ryhmityskaistalle tai pelastustielle pysäköidyt autot? Ei kai niitä lukita paikalleen, nehän pitäisi ainakin täällä stadissa hinata välittömästi Tattarisuolle paalausta odottamaan...
Onko foorumilla puunhalaajiakin??  ;) ;) Ei vaiskaan. Suojatien eteen pysäköidyt autot voisi samantien kierrättää. Tuotoilla voisi palkata lisää kunnallisia pysäköinninvalvoja joilla tehtäisi tuo yksityisten riistofirmojen toiminta kannattamattomaksi.

T. 2 kunnallisen kirjoittamaa maksua tällä viikolla... :(
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

RTWteam

"Yleisten töiden lautakunta esittää, että kaupungin ydinkeskustassa pysäköintivirhemaksua korotettaisiin nykyisestä 50 eurosta 80 euroon. Muualla Helsingissä virheellisestä pysäköinnistä joutuisi puolestaan pulittamaan nykyisen 40 euron sijaan 60 euroa

Lautakunta haluaa virhemaksun riittävän korkeaksi, jotta valvonnalla olisi virheellistä pysäköintiä ennaltaehkäisevä vaikutus. Lisäksi väärin pysäköidyt ajoneuvot haittaavat ja hidastavat joukko- ja tavaraliikennettä sekä jalankulkua ja pyöräilyä, lautakunta painottaa."

lähde: iltalehti.fi

Jep jep. Hienosti perusteltu miksi korotus tulee. Kuka uskoo ken tahtoo.

Mursu

Niin, että mites on ihmiset noita pysäköinti sakkoja maksanut jos tulleet yksityiseltä puolelta? Itselle paukahti 50â,¬ mutta en ole tuota maksanut ;D
"Mini. It`s like falling in love."

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Mursu - 03.11.11 - klo:22:44
Niin, että mites on ihmiset noita pysäköinti sakkoja maksanut jos tulleet yksityiseltä puolelta? Itselle paukahti 50â,¬ mutta en ole tuota maksanut ;D

Sä maksat tai itket ja maksat. Kysyttävää?  ;D

Teppo

Sikäli mielenkiintoinen kysymys ja pompsahtaa aina aika-ajoin esille.
Tuttu joka on töissä kauppakeskuksessa stevenä kertoi, että asian laita olisi seuraava: heidän pysäköinninvalvojat  kun kirjoittavat pysäköintihallissa pysäköintivirhemaksun voi maksun saanut asiakas velvoittaa heidät todistamaan kuka auton siihen on ajanut ja todistustaakka niin sanotusti on maksun kirjoittajalla ja auton omistajan/haltijan ei tarvitsisi maksua maksaa.
Tästä syystä moni toimitalo on asentanut kamerat pysäköinti alueelleen jotta tarpeen vaatiessa voidaan osoittaa henkilö joka auton ruutuun ajoi. Tietenkään en ole asiaa testannut ja olisi kiva tietää, että onko joku todellisuudessa asiaan vedonnut ja sakolta välttynyt.
Luonnollisesti kunnallisella puolella kun maksun saa ei tällaista velvollisuutta ole.

Sähän voisit Mursu tähän vedota ja katsoa kuin käy? ;)

Golfauto

Toi pitään mielestäni paikkansa, että pysäköintifirman pitää näyttää toteen kuka on pysäköinyt. Silti ihmettelen näitä maksulapusta itkijöitä, jotka ilmeisesti hyvin todennäköisesti ovat pysäköineet päin vi**a ja sitten itkevät maksusta. Edellisessä asunnossa kävi niin, että joku totaalitouho oli ajanut paikalleni. No sen suurempia miettimättä kysäisin rekisterinumeron perusteella omistajaa. Kukaan ei vastannut numerossa ja soitin uudestaa ja sain samassa osoitteessa asuvan toisen henkilön numeron. No nyt tärppäsi ja auto tultiin siirtämään sen suuremmin pahoittelematta. Tästä kiitoksena seuraavassa puhelinlaskussa oli reilun 20e boonus odottamassa soitteluistani. Ensikerralla tyhjään renkaan/renkaat, mutta avovaimo viimeksi hillitsi...  :-\

akpak

itse vetosin tähän Tampereella kun tuli Parknetilta lappu. En tarvinnut maksaa

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 03.11.11 - klo:23:04
Edellisessä asunnossa kävi niin, että joku totaalitouho oli ajanut paikalleni.
Pari kertaa vastaava itsellekin tapahtuneena ex. kerrostaloasukkina, mutta onneksi oli paikka alueen päädyssä => kaveri oli helppo motittaa siihen ruutuuni ;D Hän se sitten yleensä soitteli minulle päin kun ensin oli itse selvittänyt kenen auto hänet oli motittanut = kyseiset 20e hänen piikkiin. Tosin kerran oli yhdellä jopa pokkaa ruveta ihan suorastaan v...aan minulle motituksesta, niin luuri vain kiinni ja alta 10min soi uudelleen ihan toiseen äänensävyyn :D Nykyisin OKT-asukkina ei noita(kaan) ongelmia ole enää 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Mursu

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 03.11.11 - klo:22:46
Sä maksat tai itket ja maksat. Kysyttävää?  ;D

Jaa. Alkaa olla sinänsä aika vanha juttu (2-3 kuukautta). Ja olin siis kaksi pyöräisellä parkkeirannut ruutuun johon ei auto edes mahtuisi. En ole maksua maksanut enkä aijo maksaa. Asia olisi toisin mikäli sakottaja ei olisi ollut yksityinen.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Mursu - 06.11.11 - klo:23:54
Jaa. Alkaa olla sinänsä aika vanha juttu (2-3 kuukautta). Ja olin siis kaksi pyöräisellä parkkeirannut ruutuun johon ei auto edes mahtuisi. En ole maksua maksanut enkä aijo maksaa. Asia olisi toisin mikäli sakottaja ei olisi ollut yksityinen.

Hienoa että myönnät pysäköinesi väärin. Koska suostuisit maksamaan jos maksulipuke ei olisi yksityiseltä. Sun mielestä siis on ok jos joku ajaisi vaikka sun omakotitalon pihaan autonsa parkkiin ja kun sanoisit, että "nyt vi**uun siittä tää on mun piha", niin toinen näyttäisi keskaria ja jättäisi autonsa siihen kuukaudeksi (koska olet yksityinen talon omistaja).

Mursu

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 07.11.11 - klo:01:11
Hienoa että myönnät pysäköinesi väärin. Koska suostuisit maksamaan jos maksulipuke ei olisi yksityiseltä. Sun mielestä siis on ok jos joku ajaisi vaikka sun omakotitalon pihaan autonsa parkkiin ja kun sanoisit, että "nyt vi**uun siittä tää on mun piha", niin toinen näyttäisi keskaria ja jättäisi autonsa siihen kuukaudeksi (koska olet yksityinen talon omistaja).

En ole pysäköinyt väärin. Ja on aika räikeä esimerkki?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy