Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

Jorie

Nyt tuli ensimmäinen vastoinkäyminen Leonin kanssa, oltiin ulkona n.tunti, avain takin taskussa.
Kun mentiin autolle, oli patteri mennyt tyhjäksi eikä ovet auenneet.

Taksilla kotiin(lyhyt matka), vara-avain mukaan ja bussilla hakemaan auto.
Onko tuossa kahvassa tuon peräosan takana lukkopesä ja miten se suoja irtoaa ehjänä...
Vm 2017 KESSYLLÃ,,.

Jasca

Tässä Volkswagenia koskeva video, mutta samalla tavalla se on Seatissakin lukko jemmattu. Taitaa löytyä vain kuljettajan ovesta..?

https://m.youtube.com/watch?v=GWf5Vbao11w
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

kootee

2013 Leonissa ilmennyt ongelmia handsfreen kanssa. Saattaa liittyä Oneplus 6:n Android 9-versioon, koska aiemmin handsfree toimi jotakuinkin moitteetta. Nyt käy monasti niin, että kuulen mitä vastapuoli puhuu, mutta toiseen suuntaan ääni ei välity. Puhelimen boottauksella tuntuu tokenevan. Olikohan tuo soitin Media System vai mikä siitä perusversiosta seuraava vaihtoehto. Onko muilla mitään ongelmia ja kenties Android 9 käytössä?

ksuuk

1,0 TSI DSG kylmällä ei sitten lämpenee tyhjäkäynnillä millään. Kaksi esimerkkiä:

1) Aamulla käynnistän auton pihassa, noin vartin kuluttua öljyn ja jäähdyttimen lämpötila ei ole noussut viiva ylemmäs.
2) Illalla käynnistin auton kaupungissa, siitä heti noin 5 km kävelyvauhdin nopeudessa jonossa ja vasta noin 4 km päästä öljy ja jäähdyttimen lämpötilan viiva katosivat ja näyttivät 50 astetta.

Ja kun DSG pitää myös kierrokset matalana, niin vasta kotimatkan (noin 30 km) lopussa kädet ei enää palele.




DSL

1.0 on polttoainepihi moottori. Lämpenee vähemmän. Aikalailla se on minullakin lähdöstä 4-6 km kun öljyn lämpötila saavuttaa ensimmäisen kerran 50 C Octaviassa.
Lisäksi mulla on pahvilevyjä syylärin ja moottorin välissä estämässä ajoviimaa moottoriin. Öljypohjan ja sisätilan lämmittimellä saa pahimmat pakkaset voitettua.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: DSL - 29.01.19 - klo:20:32
1.0 on polttoainepihi moottori. Lämpenee vähemmän. Aikalailla se on minullakin lähdöstä 4-6 km kun öljyn lämpötila saavuttaa ensimmäisen kerran 50 C Octaviassa.
Lisäksi mulla on pahvilevyjä syylärin ja moottorin välissä estämässä ajoviimaa moottoriin. Öljypohjan ja sisätilan lämmittimellä saa pahimmat pakkaset voitettua.

Leon -lla on umpimaski, sen lisäksi vasta noin 80-90 asteen paikkeilla termostaatti aukea ja nesteet alkaa kulkea jäähdyttimen kautta, eli pahvista (luultavasti myös Octavia -ssa) ei ole mitään hyötyä.

pilkku1

Lainaus käyttäjältä: pilkku1 - 20.12.18 - klo:19:05
Ei nyt varsinainen ongelma mutta oman auton toinen avain purkaa paristoa. Kuukauden aikana joutunut vaihtaa pariston 2 kertaa, vähän aikaa skulaa mut sit pimenee yhtäkkiä.

No nyt hajosi toisesta kaukosäätimestä oven avausnappi, olis aika airporttiin ens kuussa ja siellä sähkärille tutkimuksiin.. Vai onko kokemuksia siitä autonavaimet firmasta, ne varmaan yrittäis korjata nää vanhat avaimet? Aikasemmissa vagilaisissa ei oo avaimien kanssa ollu yhtään vit.. ongelmaa.

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.01.19 - klo:20:11
1,0 TSI DSG kylmällä ei sitten lämpenee tyhjäkäynnillä millään. Kaksi esimerkkiä:

1) Aamulla käynnistän auton pihassa, noin vartin kuluttua öljyn ja jäähdyttimen lämpötila ei ole noussut viiva ylemmäs.
2) Illalla käynnistin auton kaupungissa, siitä heti noin 5 km kävelyvauhdin nopeudessa jonossa ja vasta noin 4 km päästä öljy ja jäähdyttimen lämpötilan viiva katosivat ja näyttivät 50 astetta.

Ja kun DSG pitää myös kierrokset matalana, niin vasta kotimatkan (noin 30 km) lopussa kädet ei enää palele.

Itsellä sama auto ja totta että lämpenee vasta yli 60km/h nopeuksissa. Talvisaikaan minulla on maskin alla etupuolella vielä matto peittona että lämpenee nopeammin, ylikuumenemista ei tapahdu vaikka ulkolämpötila tippuisi nollaan sen verran vähän lämpö koneesta tulee. Itsellä auto on kyllä kylmilläkin keleillä riittävän lämmin 5-10 min ajon jälkeen.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

Daatta

Lainaus käyttäjältä: pilkku1 - 30.01.19 - klo:18:59
No nyt hajosi toisesta kaukosäätimestä oven avausnappi, olis aika airporttiin ens kuussa ja siellä sähkärille tutkimuksiin.. Vai onko kokemuksia siitä autonavaimet firmasta, ne varmaan yrittäis korjata nää vanhat avaimet? Aikasemmissa vagilaisissa ei oo avaimien kanssa ollu yhtään vit.. ongelmaa.

Hajosiko avaimen kumimatto vai mikrokytkin? Kumimatto on helppo vaihtaa. Osuma googlesta:

http://carkeyfob.co.uk/index.php?route=product/category&path=75

Jos mikrokytkin on sökö sen varmasti pystyy korjaamaan alan liikkeessä. Kannattavuudesta en osaa sanoa, riippuu uuden kaukosäädinavaimen hinnasta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Dreadstone

Elikkäpäs 2013vm fr teki temput ovelat ja alkoi kesken kaupunkiajon vatkaamaan kierroksia tonnin ja kahden välillä. Huomasin tämän kesken ajon ja auto parkkiin jota tekee myös tyhjäkäynnillä, 45km ajoin ennen tätä ilman mitään ongelmaa. Auto lähtee hinurilla liikkelle huomenna mutta maanantaina pääsee vasta tutkimaan mistä voisi johtua, onko ideoita täällä mihin kannattaa valmistautua?

M_M

Jos siinä on pellin alla EA888 eli 1.8 tai 2.0 bensa, niin arvataan kampikammion huohotinventtiilin (PCV) hajoamista.

Mutta kaukaa joutuu arvauksia hakemaan, kun ei moottorityypistä tai edes käyttövoimasta ole aavistustakaan.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Dreadstone

Sori hieman puutteellisista tiedoista mutta joo toi 1.8 bensa se on.

M_M

Huohotinventtiilille sitten entistä varmemmin ääni. Audista meni samasta koneesta samoilla oireilla. Osa maksoi karvan yli satasen ja vaihto oli helppo homma.

Jos pajalle haluaa viedä, niin ei sitä pakko ole hinausautolla hoitaa, voi sen ajaakin sinne. Tietysti jos on joku vakuutus tms joka hoitaa kulut niin mikäs siinä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Dreadstone

Sen verran nykiväksi meno muuttui kun kierrokset seilaa itsestään, että hinurilla vaan kun vakuutuskin kerran korvaa  ???

jopi

Lainaus käyttäjältä: djoh - 21.12.18 - klo:13:00
Jaahas, tuli joululahjaksi soitto että ei päivitetäkkään softaa laatikkoon vaan uuden osanumeron laatikko...jännitys tiivistyy  ;D Ehkä se kolmas loora on hyvä
Mites kolmas laatikko toimii?  ;D

Entä muut nykivän laatikon omaavat, onko tilanne parantunut? Jos sitä omaan saisi 30k huollossa jotain parannusta..
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

sambolo

Hmm nollasin huoltoilmoitukset ja nyt näyttää öljynvaihtoväliks 15tkm, mitenköhän mä sen onnistuin puolittamaan :o ;D Tuli laitettua ennen ja jälkkee öljynvaihdon RVS mömmöt koneeseen, katotaan hillitsiskö se öljynsyöntiä.. ::)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

M_M

Jos öljynvaihdon nollaa itse, niin se on auton (valmistajan) mielestä sen merkki, että siirrytään kiinteään 15tkm vaihtoväliin.

Joustavan (max 30tkm) vaihtovälin saa pidettyä kun nollaa huollon vaikkapa VCDS:n kanssa... saa myös vaihdettua tuosta kiinteästä takaisin siihen joustavaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

sambolo

Jaajaa, merkillistä. Pitänee tutkailla saako noita roplattua obdelevenil.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

M_M

Saa varmaan, siellä ne arvot mittariston adaptaatiokanavissa lymyilee. VCDS tarjoaa tähän valmiit toiminnot, voisin olettaa OBDelevenin tarjoavan jotain vastaavaa.

Näin se on käsittääkseni "aina" ollut, että jos haluaa pitää joustavan öljynvaihtovälin niin täytyisi sitten käyttää virallisessa huollossa, eli autosta itse nollaamalla siitä joutuu luopumaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

djoh

Lainaus käyttäjältä: jopi - 10.02.19 - klo:21:19
Mites kolmas laatikko toimii?  ;D

Entä muut nykivän laatikon omaavat, onko tilanne parantunut? Jos sitä omaan saisi 30k huollossa jotain parannusta..

Kolmas laatikko toimii yhtä hyvin kuin ne edellisetkin. Nyt uskoi tehdas itsekkin että kysessä on DSG softavika, uusi softa asennetaan huomenna.

sambolo

No eipä tuolla oikeestaan edes väliä ja kai ne öljytkin olis hyvä useemmin vaihtaa :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

jopi

Lainaus käyttäjältä: djoh - 11.02.19 - klo:21:27
Kolmas laatikko toimii yhtä hyvin kuin ne edellisetkin. Nyt uskoi tehdas itsekkin että kysessä on DSG softavika, uusi softa asennetaan huomenna.
Ja uuden softan jälkeen laatikko vaihtaa kuin unelma? ::)
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

_Q3_

Leon 1.4 TSI 2013 ajettu 113 tkm, ahtopaineen säädin vaihtoon. Hintaa merkkiliikkeessä 600 â,¬, ei mitään vastaantuloa vaikka tyyppivikahan tämä on. Jopa korjaamo sanoi että onhan näitä vaihdettu... Onko muilla kokemuksia.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: djoh - 11.02.19 - klo:21:27
Kolmas laatikko toimii yhtä hyvin kuin ne edellisetkin. Nyt uskoi tehdas itsekkin että kysessä on DSG softavika, uusi softa asennetaan huomenna.

Kummallista, kuten kerroin aikaisemmin, minun tapauksessa sinun vinkin johdosta huolto heti päivitti softaa ja ongelma hävisi.

djoh

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 20.02.19 - klo:21:09
Kummallista, kuten kerroin aikaisemmin, minun tapauksessa sinun vinkin johdosta huolto heti päivitti softaa ja ongelma hävisi.

Softa päivitettiin ja ongelma jäi. Valmistajalta tuli nyt sitten myös ilmoitus että kyseinen nykäisy on ominaisuus eikä sitä voida mitenkään poistaa. 2019 mallisessa leonissa ei kuulemma enää nykäise vaikka useammassa 2018 oli tämä todettu. 15 kilolla on autoa ruuvattu ja mielipahasta tarjoavat ensimmäisen huollon veloituksetta. Seat Center Espoolle kuitekin iso + mallikkaasti hoidetusta keissistä.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: djoh - 26.02.19 - klo:15:38
Softa päivitettiin ja ongelma jäi. Valmistajalta tuli nyt sitten myös ilmoitus että kyseinen nykäisy on ominaisuus eikä sitä voida mitenkään poistaa. 2019 mallisessa leonissa ei kuulemma enää nykäise vaikka useammassa 2018 oli tämä todettu. 15 kilolla on autoa ruuvattu ja mielipahasta tarjoavat ensimmäisen huollon veloituksetta. Seat Center Espoolle kuitekin iso + mallikkaasti hoidetusta keissistä.

On sinulla kuluttajana oikeus kaupan purkuun tai uusi vastaava tilalle. Eli viet asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Toki jos olet asian jo sopinut, niin sitten.

zonni

Lainaus käyttäjältä: _Q3_ - 20.02.19 - klo:19:20
Leon 1.4 TSI 2013 ajettu 113 tkm, ahtopaineen säädin vaihtoon. Hintaa merkkiliikkeessä 600 â,¬, ei mitään vastaantuloa vaikka tyyppivikahan tämä on. Jopa korjaamo sanoi että onhan näitä vaihdettu... Onko muilla kokemuksia.
No meillä meni samalaiseen 40tkm, ei vastaan tuloa. Lasku tutkimuksineen ~700e. Hyviä vehkeitä nämä kuulemma.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: djoh - 26.02.19 - klo:15:38
Softa päivitettiin ja ongelma jäi. Valmistajalta tuli nyt sitten myös ilmoitus että kyseinen nykäisy on ominaisuus eikä sitä voida mitenkään poistaa. 2019 mallisessa leonissa ei kuulemma enää nykäise vaikka useammassa 2018 oli tämä todettu. 15 kilolla on autoa ruuvattu ja mielipahasta tarjoavat ensimmäisen huollon veloituksetta. Seat Center Espoolle kuitekin iso + mallikkaasti hoidetusta keissistä.

Jos kyseinen nykäisy on ominaisuus eikä sitä voida mitenkään poistaa, niin miten valmistaja selittää sen, että 2013 > 2017 ja 2019 vuosimallit eivät nykii? Pyydä kirjallinen selitys ja menee toiseen huoltoon.

a4b8

Miten tuo vuosimalli 2019 olisi tulkittava? VAG-konsernin autoilla taitaa vuosimalli vaihtua heti loppukesästä? Eli valmistusajankohta olisi mukava tietää. Ei voida korjata? Softa vai mekaaninen vika?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

jalkkis

ST Leonin takalasin pesurin suutin on mennyt sisään. Tietääkös joku irtoaako lisäjarruvalo miten helposti ja saako sen paikoilleen ilman uusia tiivistemassoja tms?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy