Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: veski - 23.11.14 - klo:12:11

Pyyhkiikö muilla takalasinpyyhin tasaisesti? Itselläni se pyyhkii päin peetä hirveän narinan kera, samaa tekee vaikka pissapoikaa käyttää riittävästi.

Napsuuko muilla tuulilasinpyyhkijät ylä-ääriasennossa, ei pitäisi ottaa kuskinpuoleiseen karmiin? Mietin, että voisiko ääni lähteä itse sulasta, kun sulka lähtee palautumaan ala-asentoon?


Meidän -13 mallissa alkuperäisten pyyhkimien sulan kumit olivat uudesta asti kovat kuin halot ja pitivät ääntä pyyhkiessä ja suuntaa vaihtaessa. Vaihdoin keväällä -14 uudet Boschin Aerot eteen ja taakse ja nyt ovat täysin äänettömät eli veikkaan huonotasoisia alkuperäisiä pyyhkimiä.

Volsu71

Sain parannetttua Seat Leon Style 1.4 90 kW vm -13:n ajettavuutta paljon paremmaksi seuraavilla toimenpiteillä.

Ensiksi VCDS:llä seuraavat säädöt päälle:

Driving Profile Selection active enabled
Channel Characteristic curve of steering assistance-> new value Dynamic
Straight line running not active (poistaa keskialueella olevaa tunnottomuutta erityisesti sivutuulella)

Uudet madallusjouset: Eibach Pro-Kit jouset 30/35mm E10-15-021-03-22

Nelipyöräsuuntaus seuraavilla tiedoilla: Seat Leon: 2013 (5F):Sport ripustus (G02 G03 G05+2UC, G02+2UP, G14 G16)
kanssa Torsion Beam Axle (VL)

Alusta on jämäkkä, mutta ei liian kova. Ajattavuus ja ohjaustuntuma on kyllä omaan mieleeni. Sivutuulen kyllä edelleen huomaa ja se myös ottaa kiinni, mutta vähemmän kuin alkuperäisillä jousilla.  Ajaminen onnistuu nyt paremmin, koska ohjaustehostin ei enää korjaa automaattisesti. Ohjaustuntuma tiehen on parempi ja auto pysyy helposti omalla kaistalla. Enää ei tarvitse paimentaa ohjausta jatkuvasti yli 100km/h nopeuksillla.

Alla Continental ContiVikingContact 5 195/65 R15 kitkarenkaat ja paineet kaikissa 2,35 bar. Olen kokeillut myös 2,55 bar, mutta silloin rengas on jo liian kova. Kitkarengas on hieman löysä plussakeleillä, mutta tulee paremmaksi ilmojen kylmetessä.  :)
Seat Leon Style TSI -13

kootee

Lainaus käyttäjältä: veski - 23.11.14 - klo:12:11
Pyyhkiikö muilla takalasinpyyhin tasaisesti? Itselläni se pyyhkii päin peetä hirveän narinan kera, samaa tekee vaikka pissapoikaa käyttää riittävästi.

Napsuuko muilla tuulilasinpyyhkijät ylä-ääriasennossa, ei pitäisi ottaa kuskinpuoleiseen karmiin? Mietin, että voisiko ääni lähteä itse sulasta, kun sulka lähtee palautumaan ala-asentoon?

Nariseeko muilla keulassa esim. kun ylittää kanttarin, pahimmillaan ääni on kun ajaa ramppia ylös ja pudottautuu kadulle. Olen myös melko varma, että samanaikaisesti oikealle käännettäessä ääni on pahin.

Huolto ei ole löytänyt edellä oleviin mitään syytä, paitsi epäilivät kuluneita sulkia. Hassua sinällään, että minulla on ollut paljon vanhempia vagineita, eikä sulkia ole joutunut vaihtamaan noin uutena.

Alustan ääntely oli samanlaista, kun Jetassa aikoinaan, kun siinä oli puslat menneet.

Takuuaika alkaa loppumaan, joten vieläkö nuo yllämainitut saisi pois, niin olisin tosi tyytyväinen autoon.

Takalasin pyyhiin pyyhkii suht ok. Alkuperäinen sulka varmaan parhaat päivänsä jo nähnyt.

Alkuperäiset pyyhkijän sulat napsui ihan saatanasti vasemmassa äärilaidassa suuntaa vaihtaessaan. Näillä nykyisillä Boschin sulilla en ole asiaan kiinnittänyt mitään huomiota. Selvästikään sulat eivät alunperinkään ottaneet äärilaidassa mihinkään kiinni, joten ihmettelin itsekin, että mistä se ääni lähti. Toinen mikä ärsytti oli, että alkuperäiset sulat veti vettä takaisin päin tuolla kääntöpisteessä suuntaa vaihtaessaan. En ole siihenkään Boscheilla huomiota kiinnittänyt, mutta voihan se olla, että olen vaan tottunut asiaan.

Ei narise keula. Perä narahtaa joskus kosteilla keleillä viikonlopun yli seistyään, mutta se on semmonen kertanarahdus kotikadun kanttarin yli ajaessa. Alustasta ei kuulu mitään ylimääräistä muuten.

Auto 2013 Leon 1.4 tsi Style


jone26

Onko teillä muilla ollut ongelmana ajovalojen huuhtuminen sisältä,lähinnä ala reinasta koko matkalta?Auto on 2014 mallia.Mainitsin huollossa asiasta ja  näytin kuvan todisteeksi,mutta huollossa sanottiin että on Seatin standartien mukaista että ajovalot huuhtuvat sisältä?

Oletteko saaneet ajovalot takuuvaihtoon sisältä huurtumisen takia tai onko huolto korjannut asiaa mitenkään?

Jarruu

Onkos kenelläkään tietoa miten saisi luistoneston kokonaan pois päältä 1,4 140hp vm2013 fr leonissa, auton näytön kautta saa pois vain asr:än.
Olen kysynyt volkkarilta, siellä sanoivat että ne ei saa aktivoida sitä menemään kokonaan pois päältä kyseisestä esp/asr valikosta koska kyseessä on turvallisuus laite.
Olisi kiva jos saisi kokonaan pois ettei auto yrittäisi vähän liukkailla koko ajan korjata ajamista.
Ex opel astra gtc 1.8
Ex vag vw golf mk4 2.0 4motion

kootee

Lainaus käyttäjältä: kootee - 20.11.14 - klo:17:21
Käytin auton tänään määräaikaishuollossa ja mainitsin puhaltimen ulinasta. Olivat todenneet sen johtuvan siitä, että puhaltimen siivet ottaa kuoriin kiinni. Uusi puhallin on tilattu. Takuuseenhan se tietty menee.

Aamulla laitettiin uusi puhallin. Ainakin huollosta töihin ajaessa vaikutti hiljentyneen.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Jarruu - 25.11.14 - klo:15:24
Onkos kenelläkään tietoa miten saisi luistoneston kokonaan pois päältä 1,4 140hp vm2013 fr leonissa, auton näytön kautta saa pois vain asr:än.

Cuprasta saa ajonhallinnan pois painamalla pitkään. Olen kokeillut sitä kerran, auton seistessä paikallaan. :) Toisaalla on linkki ohjeeseen, jonka mukaan koodaus onnistuu Golf R:ssä. En tiedä onko kukaan onnistuneesti tehnyt koodausta.

Melko omituista muuten, että nelivetoisesta Golf R:stä ei saa ESC:tä pois. :o
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lebis

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.12.14 - klo:13:14
Melko omituista muuten, että nelivetoisesta Golf R:stä ei saa ESC:tä pois. :o

Taitaapi olla kyseessä edellinen malli, uudessa Golf R:ssä saa kokonaan pois päältä samoin kuin Cuprassa ja Audi S3:ssa. Ihan hyvä, että nämä turhat hilavitkuttimet saa tarvittaessa pois päältä :)

vallu

Onkohan muilla vastaavaa,eli nyt ilmojen kylmettyä ja aamulla ajoon lähtiessä on kosketusnäyttö aivan mykkä ei toimi mikään , radio kyllä toimii sillä asemalla kun auto on sammutettu.Vähän aikaa ajettaessa ja lämmetessä alkaa taas toimia normaalisti!!Vähän on ärsyttävää.

Daatta

Haiskahtaa vialta, eli (takuu)huoltoon vaan.

Ainoa kerta kun olen saanut näytön pimenemään on kun kytkin Lumia 925 puhelimen MMI-liittimeen latautumaan. Virtoja kytkiessä näyttö jäi aivan mykäksi, ei toiminut edes ilmastoinnin säädöt. Sopivasti tämä tapahtui merkkiliikkeessä, oli huollon pojilla vähän ihmettelemistä kunnes keksin irrottaa puhelimen "laturista". Sittemmin olen hommannut tupakansytkälaturin, niin pysyy järjestelmät pystyssä...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Plussa

Kysympä tälläistä kun en uoraan mistään löytänyt. Eli keskikonsolissa on optio jossa sen saa sammumaan 10 sekunnin käyttämättömyyden jälkeen. En vaan keksi miten tuon saa tallennettua koska seuraavan käynnistyksen yhteydessä se on taas pois päältä. Onko joku törmännyt samaan ?

jni

Lainaus käyttäjältä: Plussa - 27.12.14 - klo:18:03
Kysympä tälläistä kun en uoraan mistään löytänyt. Eli keskikonsolissa on optio jossa sen saa sammumaan 10 sekunnin käyttämättömyyden jälkeen. En vaan keksi miten tuon saa tallennettua koska seuraavan käynnistyksen yhteydessä se on taas pois päältä. Onko joku törmännyt samaan ?

Mitähän tässä oikein kysytään? Miten keskikonsolin sammumisen saa tallennettua?????
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Plussa

Juurikin sitä, eli miten keskikonsolin sammumisen saa tallennettua siten että se muistaisi sen. Joka auton uudelleenkäynnistyksessä se ruksti on pois, ja näyttö jää päälle...

jni

Kun tuota Seatin keskikonsolia en sen enempää tunne, niin kerro nyt ihmeessä missä se keskikonsoli sijaitsee. Jos se on muovia, kuten useimmissa autoissa sen sammuminen on vähän omituinen juttu.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Plussa

Lainaus käyttäjältä: jni - 27.12.14 - klo:20:16
Kun tuota Seatin keskikonsolia en sen enempää tunne, niin kerro nyt ihmeessä missä se keskikonsoli sijaitsee. Jos se on muovia, kuten useimmissa autoissa sen sammuminen on vähän omituinen juttu.

Siis tarkennetaan vielä, eli kyseessä on keskikonsolissa oleva monitoiminäyttö, jossa on radiokanavat, auton tiedot jne näkyvissä. Ihan turhaan loistaa noita tietoja ajaessa, ja siellä valikoissa on screen kohdassa valinta että "dim after 10 seconds". Se pelaa hyvin aina sammutukseen asti, eli näyttö on pimee, ja siihen tulee kuva kun vie käden lähelle. Tuosta "dim after 10 seconds" kohdasta vaan auton uudelleenkäynnistyksessä häviää se ruksti, joten näyttö möllöttää taas jatkuvasti. Ei sen pimeellä tarvis olla päällä jos siellä ei ole mitään merkityksellistä.

leon_13

Lainaus käyttäjältä: vallu - 02.12.14 - klo:16:03
Onkohan muilla vastaavaa,eli nyt ilmojen kylmettyä ja aamulla ajoon lähtiessä on kosketusnäyttö aivan mykkä ei toimi mikään , radio kyllä toimii sillä asemalla kun auto on sammutettu.Vähän aikaa ajettaessa ja lämmetessä alkaa taas toimia normaalisti!!Vähän on ärsyttävää.
Oli sama vika vaihdettiin takuuseen.

vallu

Lainaus käyttäjältä: leon_13 - 27.12.14 - klo:22:38
Oli sama vika vaihdettiin takuuseen.

Näinhän se meni että takuuseen vaihdettiin,nyt taas pelaa,samalla vaihdettiin öljyt ja filsu ,joka jäi näillä marmorihionnoilla kyllä myös viimeiseksi.Ei tolkun määrää!!! :'(

Rosso

Nyt vuoden Leonilla ajaneena ihmettelen päivä päivältä enemmän tuota ohjausta ja alustaa. Kävin uutenavuotena Lapissa ja pääsin testaamaan talviajo-ominaisuuksia käytännössä laajalla skaalalla, kelit oli aika hirveät.

Kesällä pienikin sivutuuli heittelee autoa, pienetkin urat saa aikaan vaeltelua ja ohjauksen tunnottomuus tekee korjausliikkeistä liian suuria joten huonolla kelillä ajo on jatkuvaa ratin vatkaamista edestakaisin vanhojen leffojen tyyliin.

Talvella ongelmat odotetusti pahenevat. Liukkaalla kelillä ajossa ei ole mitään tuntoa. Ajelin juuri 200km Kajaanista Kuusamoon 60km/h koska enempään ei ainakaan itsellä rohkeus riittänyt. Yhtä kiemurtelua ja ja liukastelua.

Voiko nyt olla että omassa yksilössä on jotain fibaa vai onko ohjaus+alusta oikeasti noin tunnoton ja epäonnistunut?

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Rosso - 05.01.15 - klo:14:44
Nyt vuoden Leonilla ajaneena ihmettelen päivä päivältä enemmän tuota ohjausta ja alustaa. Kävin uutenavuotena Lapissa ja pääsin testaamaan talviajo-ominaisuuksia käytännössä laajalla skaalalla, kelit oli aika hirveät.

Kesällä pienikin sivutuuli heittelee autoa, pienetkin urat saa aikaan vaeltelua ja ohjauksen tunnottomuus tekee korjausliikkeistä liian suuria joten huonolla kelillä ajo on jatkuvaa ratin vatkaamista edestakaisin vanhojen leffojen tyyliin.

Talvella ongelmat odotetusti pahenevat. Liukkaalla kelillä ajossa ei ole mitään tuntoa. Ajelin juuri 200km Kajaanista Kuusamoon 60km/h koska enempään ei ainakaan itsellä rohkeus riittänyt. Yhtä kiemurtelua ja ja liukastelua.

Voiko nyt olla että omassa yksilössä on jotain fibaa vai onko ohjaus+alusta oikeasti noin tunnoton ja epäonnistunut?
En kyllä tunnista tuommoista ajettavuutta. En, vaikka kääntäisi ajomoodin "normal"- asentoon (tuo vastaa kait tuota Style-mallin ohjausta?). Ei Leon näillä 17" kitkoilla täydellinen auto ole talvella ajaa, nopeimmissa vauhdeissa (=ohituksissa jossain +1X0 vauhdeissa  ;)) on semmoinen pieni "leijuntafiilis", mutta kesällä on matkaaminen on ihan leppoisaa. Kyllä huonollakin kelillä on talvella voinut ajaa aina rajoituksen sallimaa ja vähän ylikin. Toki meidän Leonissa on takana erilainen jousitus kuin 1,4 TSI-mallissa, mutta tuskin tuo nyt niin isoja eroja tekee? Onko Leonistasi alustansäätöjä tarkistettu koskaan?
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Daatta

Lainaus käyttäjältä: vallu - 29.12.14 - klo:21:34
Näinhän se meni että takuuseen vaihdettiin,nyt taas pelaa,samalla vaihdettiin öljyt ja filsu ,joka jäi näillä marmorihionnoilla kyllä myös viimeiseksi.Ei tolkun määrää!!! :'(

Huoltoon voi viedä omat öljyt, kunhan ovat luokitukseltaan sopivaa. Mobilin ESP-öljyä vaan tarjouksista väijymään, alk. 40â,¬/4l. Kannattaa huomioida, että takuun jatkuvuuden edellytys on leimattu huoltokirja, mieluiten tietenkin merkkiliikkeen.

Lainaus käyttäjältä: Rosso - 05.01.15 - klo:14:44
Nyt vuoden Leonilla ajaneena ihmettelen päivä päivältä enemmän tuota ohjausta ja alustaa. Kävin uutenavuotena Lapissa ja pääsin testaamaan talviajo-ominaisuuksia käytännössä laajalla skaalalla, kelit oli aika hirveät.
...
Voiko nyt olla että omassa yksilössä on jotain fibaa vai onko ohjaus+alusta oikeasti noin tunnoton ja epäonnistunut?

Pyöränkulmat lähtisin tarkistamaan, Leonin pitäisi olla ajettavuudeltaan huippuluokkaa. Vaikkei 1.4:ssa olekaan adaptiivista ohjausta ja erillisjousitusta takana. Mutteriohjauskin vaivaa ainoastaan "aktiivi"ohjattavia, tehokkaampia versioita. En tiedä kompensoiko 1.4 ohjaus sivutuulta, mutta jos sitä lähtee vielä itse korjaamaan niin aikamoista mutkittelua voi olla luvassa. Rengaspaineita kannattaa myös tarkkailla. Mutta kun kyseessä on takuunalainen laite, niin huoltoon vaan ihmeteltäväksi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Epes

#440
Lainaus käyttäjältä: vallu - 02.12.14 - klo:16:03
Onkohan muilla vastaavaa,eli nyt ilmojen kylmettyä ja aamulla ajoon lähtiessä on kosketusnäyttö aivan mykkä ei toimi mikään , radio kyllä toimii sillä asemalla kun auto on sammutettu.Vähän aikaa ajettaessa ja lämmetessä alkaa taas toimia normaalisti!!Vähän on ärsyttävää.

Sama vika, takuuseen vaihdettiin näyttöpaneeli, joku "näytönohjain" ja ohjelmisto. Jossain kohtaa loppuu toiminta kokonaan .......

Leon_122

Kannattaa jarrutella voimakkaasti jos auto mutkittelee liukkaalla. Johtuu todennäköisesti laahaavista jarruista, tämä uusi Leon tuntuu olevan tosi herkkä muuttamaan suuntaa jos jarrut vähänkään laahaa. Toinen mielenkiintoinen asia on jarrujen häviäminen loskakelillä. Ohjekirjan mukaan normaalia, meinaa vaan olla vaarallista kun ajat 10km jarruttamatta ja ei olekaan jarruja heti käytössä kun niitä tarttee.

RedBull

Ajettavuudessa en ole huomannut em ongelmaa. Ennemminkin auto kulkee oikein vakaasti kelistä riippymatta. Kuinka suuri merkitys on renkailla? Itsellä 19" ja 18" vanteet.

Tuo jarrujen häviäminen on kyllä iso ongelma. Tuntuu ilmaantuvan heti jos on vähänkin kosteutta tiellä. Kerran piti jännittää, milloin alkaa jarrut toimia kun mäyrä ilmestyi valokeilaan. Vaikuttaisiko tähänkin vanteen koko?
Seat Leon FR TDi 184hv , Audi Q7 3.0TDi Quattro

Seba

Lainaus käyttäjältä: RedBull - 06.01.15 - klo:16:14
Ajettavuudessa en ole huomannut em ongelmaa. Ennemminkin auto kulkee oikein vakaasti kelistä riippymatta. Kuinka suuri merkitys on renkailla? Itsellä 19" ja 18" vanteet.

Tuo jarrujen häviäminen on kyllä iso ongelma. Tuntuu ilmaantuvan heti jos on vähänkin kosteutta tiellä. Kerran piti jännittää, milloin alkaa jarrut toimia kun mäyrä ilmestyi valokeilaan. Vaikuttaisiko tähänkin vanteen koko?

Vanteiden avonainen muoto vaikuttaa ainakin vesikeleillä. Jarrulevyiksi kun vaihtaa uritetut niin ei jarrut pääse häipymään huonoissakaan keleissä.

Repost

70tkm takana Leonilla ja ainut oikea hieman häiritsevä vika on ollut juurikin tuo jarrujen katoaminen kostealla kelillä.
Edelleen silti ostokseen enemmän kuin tyytyväinen. Onkohan tuo jarrujen häviaminen muilla malleilla ja merkeillä kuinka suuri ongelma vai koskeekohan se vain Leonia ? Itselläni oli hieman sama ongelma myös 2009vm Audi A4.ssa mutta ei ihan yhtä suuressa määrin. Muissa autoissani ei tota ongelmaa ole esiintynyt kuin ehkä pesun jälkeen ensimmäisessä jarrutuksessa.

Staaken

Itsellä on tuore Ibiza Cupra ja siinäkin jarruja ei juuri löydy märällä ajettaessa. Mutta sen kun tietää niin ennen risteystä tms. alkaa pikkuhiljaa lämmittelemään jarruja. Jos ylläri tulee eteen ja tarvitsee niitä jarruja heti niin aikas kovaa saa sitä poljinta survoa ennenkuin mitään tapahtuu. Mitenköhän korvausasiat tämmöisissä tilanteissa jos jotain sattuu?

Daatta

Jännä juttu tuo jarrujen katoaminen, Leon Cupralla (340mm etulevyt) sitä ei ole esiintynyt missään olosuhteissa. Vanteina vakio 18" ja talvi 17" mallia avoin. Ohjekirjan mukaan Leoneissa on jarrujen kuivatustoiminto, auto jarruttelee säännöllisin väliajoin kun pyyhkijät ovat päällä. Samassa ohjekirjassa on myös vastuunvapautuslauseke aiheeseen liittyen...

Ex. TS Leonissa (312mm levyt) jarrujen katoaminen oli hyvinkin tuttua, ehti monia tilanteita olemaan kun sateella/loskakelillä ei tuntunut olevan jarruja ollenkaan. :o Ongelma ratkesi vasta Zimmermanin rei'itetyt levyt vaihtamalla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Repost - 07.01.15 - klo:05:13
Onkohan tuo jarrujen häviaminen muilla malleilla ja merkeillä kuinka suuri ongelma vai koskeekohan se vain Leonia ?


On hyvin perinteinen ongelma ainakin VAGeilla ollut jo pitkään. Itselläkin jokaisessa Passatissa joita on ollut viimeiset 14 vuotta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Napsianen

Hei

Itsellä 150hv 1,4 ACT FR Leon ST vm. 2014 ja 17" nastarenkaat. Ohjattavuus myös näillä märillä, loskasilla ja liukkailla keleillä kiitettävä. Kyllä oon uskaltanut ajaa leonillani talvioloissa sen verran kovaa (testaus mielessä), että vanhassa autossa olisi tullut maksimit vastaan.

Auto toimii hyvin. Ensimmäinen vika on todennäköisesti havaittu, joka on muillakin ollut: Kojelaudassa kuuluva natina

Pitääpi seurailla tätä ongelmaa, joka tulee vaan kireillä pakkasilla...

Repost

Lainaus käyttäjältä: Napsianen - 07.01.15 - klo:18:35


Auto toimii hyvin. Ensimmäinen vika on todennäköisesti havaittu, joka on muillakin ollut: Kojelaudassa kuuluva natina

Pitääpi seurailla tätä ongelmaa, joka tulee vaan kireillä pakkasilla...

Mulla oli samaa nitinää aluksi ja se todellakin esiintyi vain pakkasilla. En jaksan siitä valittaa ekana talvena ja kesällä unohdin koko asian. Mutta nyt syksyllä 60tkm huollossa ilmoitettiin että Seatilla on jokin avoin kamppanjahuolto liittyen kojelaudan natinaan ja sinne asennettiin huollon yhteydessä jotain pehmustetta tai vastaavaa. Eipä ole natissut tänä talvena mikään kojelaudassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy