Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

msr

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.09.14 - klo:14:54
Kenelläkään ollut Leonissa rätinää kojetaulussa, mittariston vasemmalla puolella?
Kojelaudasta kyllä, mutta pelkääjän paikan kohdilta, hansikaslokeron yläpuolelta. Rätinä alkoi jo viime keväänä, mutta poistui kesän lämpimien myötä. Nyt kun ilmat ovat viilenneet, palautui myös rätinä. Auto menossa huoltoon kuukauden sisällä (tärähtää 30k mittariin), joten saavat siellä vilkaista ja toivottavasti myös hoitaa ongelman.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

Daatta

Eikös pelkääjän puolella ole Sound Actor pärisiä? Onhan siellä miljoona muutakin potenttiaalista rapisiaa..

Katselin eilen kojetaulun rakennetta. Pääty irtoaa tosiaan kampeamalla, alhaalla on hahlo josta saa alkua. Sulakerasia löytyy poistamalla pientarvikelokeron.



Samalla "löysin" ODB-liittimen. Ratinan lähde on tuolla, kämmenellä kun kopauttaa kojetaulun alareunaa niin iloisesti heläjää. Mutta löydäpä rätinän lähde noiden muovien joukosta. Voisi aloittaa käymällä nuo pultit ja ruuvit läpi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jone26

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.09.14 - klo:14:54
Kenelläkään ollut Leonissa rätinää kojetaulussa, mittariston vasemmalla puolella? Jostain alkoi kuulumaan muovien ritinää muutaman päivän ajon jälkeen, uusi Cupra siis kyseessä. Olen ehtinyt jo äänieristää ovet, joten sieltä ritinä ei varmuudella tule. Hieman ärsyttävää, ritinä kuuluu jo pienissä nopeuksissa. Kojetaulun pääty lähtenee auki kampeamalla, pitää kurkata mitä se on syönyt. Merkkihuoltoon ei viitsi tuollaisen asian takia lähteä, matkaa on 50km eikä se välttämättä siellä parane.

Kuvan perusteella näyttäisi olevan yhdellä klipsillä kiinni.

Kuinka äänieristit ovet,loppuiko kitinät?Rämisivätkö ovet kun soitti musaa isommalla ennen eristyst.Minulla nimittäin rämisee kummatkin ovipaneelit jos soittaa musaa isommalla.Autooni on tehty huollossa joku ovien kitinöiden korjaus kampanja mutta se ei poistanut kitinöitä.Myös a-pilarit kitisevät nyt kun ilmat ovat aamuisin kylmempiä.Laitoitko a-pilareihin äänieristys mattoa tai jotakin. Ikävää kun sound systemiä ei voi käyttää kun  ovipanelit resonoivat jos on bassoa enemmän.

Autoon menee myös starttimoottori takuu vaihtoon koska se oireilee kylmänäkäynnistyksessä starttaamalla pitkään ja sitten lähtee rääkäisyllä käyntiin. Autolla vasta ajettu 8000km.Todella laadukkaan tuntuinen tämä meikeläisen 280 cupra :'(.En olisi ostanut jos olis tiennyt laadun.Sen fiiliksen saanut autosta että ei uskalla pitää yli takuu aikaa!Mitä seuraavaksi
menee,varmaan jakoketju tai turbo!Auto on hieno moottoriltaan ja muotoilultaan mutta pilattu säätämällä väärissä kohteissa.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jone26 - 21.09.14 - klo:20:40
Kuinka äänieristit ovet,loppuiko kitinät?Rämisivätkö ovet kun soitti musaa isommalla ennen eristyst.Minulla nimittäin rämisee kummatkin ovipaneelit jos soittaa musaa isommalla.Autooni on tehty huollossa joku ovien kitinöiden korjaus kampanja mutta se ei poistanut kitinöitä.Myös a-pilarit kitisevät nyt kun ilmat ovat aamuisin kylmempiä.Laitoitko a-pilareihin äänieristys mattoa tai jotakin. Ikävää kun sound systemiä ei voi käyttää kun  ovipanelit resonoivat jos on bassoa enemmän.

Luin seatcupra.net foorumilta tuosta ovikorjauksesta. Käsitin että se tehdään ainoastaan alkupään Leoneille, mitä Cupra ei mielestäni edusta? En kyllä katsonut, matsaako VIN numero omaan... Vaihtelevat tunnelmat oli sielläkin, auttoi hetkeksi tai sitten ei. Itse tein eristyksen äänentoiston ehdoilla, samalla ajomelua vähentäen. Mitään räminöitä ei ovissa ehtinyt olemaan, tosin äänieristysprojekti alkoi miltei heti auton luovutuksen jälkeen. A-pilareihin en ole koskenut, tuskin tulee avattuakaan niitä ennen diskanttien vaihtoa. Joka tapauksessa projekti kannattaa, bassotoisto paranee mukavasti ja samalla voi joku nitinäkin poistua.

1000km tuli tänään täyteen, meno maistuu ja ainoa natinan aihe on kojetaulusta tuleva rätinä. Sitä en saanut paikallistettua saati korjattua.

LainaaAutoon menee myös starttimoottori takuu vaihtoon koska se oireilee kylmänäkäynnistyksessä starttaamalla pitkään ja sitten lähtee rääkäisyllä käyntiin. Autolla vasta ajettu 8000km.Todella laadukkaan tuntuinen tämä meikeläisen 280 cupra :'(.En olisi ostanut jos olis tiennyt laadun.Sen fiiliksen saanut autosta että ei uskalla pitää yli takuu aikaa!Mitä seuraavaksi
menee,varmaan jakoketju tai turbo!Auto on hieno moottoriltaan ja muotoilultaan mutta pilattu säätämällä väärissä kohteissa.

Startti on jo vähän ikävämpi homma, mutta varmaankin tulee pajalla kuntoon. Natinoista kuule sanottavan, että niitä on joka autossa oli sitten Seatti tai Mersu. Itse en voi valittaa, Cupra on mahdottoman hauska ajaa ja ajomoodien vaihtelu takaa ettei tuohon kyllästy aivan heti. Vikoja on toki jokaisessa autossa, aika tulee kertomaan onko Cupra yhtä vähävikainen kuin ex. TS Leon. Moottorissa jakoketju kestänee sen 200tkm, ainoa kriittinen kohde tuntuu olevan camshaft follower, polttoainepumpun ja nokka-akselin välinen kuppi. Turbo voi tietysti huonolla tuurilla mennä.

Turbosta puheen ollen, tietääkö joku onko Cuprassa sähköinen jäähdytysveden kiertovesipumppu? Kun auton sammuttaa niin joku jää käyntiin, kuulostaa etäisesti pumpulta. Käy viitisen minuuttia ja sammuu sitten, vai onko kyseessä kampikammion kattovalon tuuletin tms. yhtä hyödyllinen laite. :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jone26

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 21.09.14 - klo:22:47
Luin seatcupra.net foorumilta tuosta ovikorjauksesta. Käsitin että se tehdään ainoastaan alkupään Leoneille, mitä Cupra ei mielestäni edusta? En kyllä katsonut, matsaako VIN numero omaan... Vaihtelevat tunnelmat oli sielläkin, auttoi hetkeksi tai sitten ei. Itse tein eristyksen äänentoiston ehdoilla, samalla ajomelua vähentäen. Mitään räminöitä ei ovissa ehtinyt olemaan, tosin äänieristysprojekti alkoi miltei heti auton luovutuksen jälkeen. A-pilareihin en ole koskenut, tuskin tulee avattuakaan niitä ennen diskanttien vaihtoa. Joka tapauksessa projekti kannattaa, bassotoisto paranee mukavasti ja samalla voi joku nitinäkin poistua.

1000km tuli tänään täyteen, meno maistuu ja ainoa natinan aihe on kojetaulusta tuleva rätinä. Sitä en saanut paikallistettua saati korjattua.

Startti on jo vähän ikävämpi homma, mutta varmaankin tulee pajalla kuntoon. Natinoista kuule sanottavan, että niitä on joka autossa oli sitten Seatti tai Mersu. Itse en voi valittaa, Cupra on mahdottoman hauska ajaa ja ajomoodien vaihtelu takaa ettei tuohon kyllästy aivan heti. Vikoja on toki jokaisessa autossa, aika tulee kertomaan onko Cupra yhtä vähävikainen kuin ex. TS Leon. Moottorissa jakoketju kestänee sen 200tkm, ainoa kriittinen kohde tuntuu olevan camshaft follower, polttoainepumpun ja nokka-akselin välinen kuppi. Turbo voi tietysti huonolla tuurilla mennä.

Turbosta puheen ollen, tietääkö joku onko Cuprassa sähköinen jäähdytysveden kiertovesipumppu? Kun auton sammuttaa niin joku jää käyntiin, kuulostaa etäisesti pumpulta. Käy viitisen minuuttia ja sammuu sitten, vai onko kyseessä kampikammion kattovalon tuuletin tms. yhtä hyödyllinen laite. :P

Voi olla että rätinä tulee myös itsellä koetaulusta tai sieltä päin,vaikea vaan paikallista ennen kun saa ovi rätinät pois.Pitää varmaan itsekkkin äänieristäyttää auto pikaisesti. Cuprassa turbossa on sähköinen jäähdytysveden kiertovesipumppu,letkut kyllä näkyy kun katsot tarkemmin.

Daatta

Viimeksi eilen katselin moottoritilaa, en löytänyt kiertovesipumppua tai letkuja. Mutta pääasia on, että vesi kiertää  :)

Kävin eilen näyttämässä autoa Lohjalla, tarkoitus oli koodata takalasinpyyhkimen automaattitoiminto pois. Ei ollut mitenkään suoraviivainen tehtävä, huolto ei ollut koodausta aikaisemmin tehnyt eikä maahantuojalta/tehtaalta ollut tuohon ohjeita. Lopulta sopiva asetus löytyi, mutta edelleen pyyhin vihmoi. Heitin sitten, että mahtaako asetus olla ilmestynyt Mirrors and wipers -menuun ja pitää sieltä erikseen (de)aktivoida. Näin todellakin oli, asetus löytyy nyt valikosta ja toimii niin kuin sen olisi alun pitäenkin pitänyt toimia.

Samalla mainitsin kojetaulun ratinasta. Kaveri tutki sulakerasian seutua, eikä löytynyt mitään ilmeistä (itse olin toki jo todennut saman). Lähdettiin koeajolle, rapina ilmeni hyvin. Huoltomies tunnusteli toisella kädellä muoveja ja ohjasi toisella, lopulta löytyi kohta mistä vetämällä ratina hiljeni. Ajettiin takaisin halliin (sormi edelleen kojetaulussa) ja tutkimaan tilannetta. Syyllinen oli ratin alla oleva muovipaneelin kiinnitys, alkuperäiset metallikiinnikkeet eivät pysy paikoillaan (lentelevät avatessa mihin sattuu). Muovipaneelin liitos korjattiin muutamalla kumiputken pätkällä. ;D Ei rätise enää, asentajalle suuri kiitos viitseliäisyydestä!

Tosin taas tuli huomattua, että yhden paikan kun saa hiljenemään niin toinen alkaa kuulua sitä kovemmin... Kuljettajan oven tiiviste tms. viheltää yli 110 km/h vauhdissa. Pitää katsoa että tiivisteet ovat hyvin paikallaan ja palata asiaan seuraavan käynnin yhteydessä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Q.Atro

Pakkaset tuli ja ongelmat alkoi.
Kuskin ovea on saanut parina aamuna puhallella hiustenkuivaajalla, että saa oven jäämään kiinni.

Onko muilla ollut lukkojen kanssa ongelmaa?
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

JELMERI

Kylmyys myös aiheuttaa ongelmaa takaluukun kanssa...ei meinaa pumput jaksaa nostaa takakonttia auki, jos auto seissyt pidempään. Tuttu vika jo exeossa...mutta luulin olevan väsymistä 5 vuotta vanhassa autossa. Kyseessä ST farkku ja takaluukku ilmeisen painava. Täytyy soitella liikkeeseen ja kysellä onko ratkaisu pumppujen vaihto. Onko muilla ollut samaa vikaa...mun mielestä uudessa autossa noi pitäisi olla sen verran järeet pumput ettei pieni kohmelo vie pumppuja nostovoimaa.

Daatta

Cuprassa on vähän samaa ongelmaa. Lämpötila laski nollaan -> luukun saa melkein työntää ylös. 10,5 vuotta vanhassa Leonissa jaksoi orkkipumput vielä nostaa kontin ylös talvellakin. Sama ongelma autotallin nosto-ovessa, uudet pumput ovat miltei huonommat kuin yli kymmenen vuotta vanhat...

Lukkojen jäätyminen näemmä vaivaa Vaggineita vuosikymmenestä toiseen.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pema

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 23.10.14 - klo:06:32
Pakkaset tuli ja ongelmat alkoi.
Kuskin ovea on saanut parina aamuna puhallella hiustenkuivaajalla, että saa oven jäämään kiinni.

Onko muilla ollut lukkojen kanssa ongelmaa?

Sama ongelma oli viime talvena. Vähänkin kun pesi autoa, niin heti oli kuskinpuoleisen oven lukko jäässä, eikä se tahtonut pysyä kiinni. Ei auttaneet mitkään aseöljyt, ym. joita kokeilin.
Vaihtoivat sitten lukon takuuseen. Sen jälkeen ei ole enää temppuillut. (parempi tosin koputtaa puuta). Oli kyllä raivostuttava ongelma...
Takaoven lukko oli kerran myös jäässä viime talvena, lukko ei auennut ennen kuin auto lämpesi.

DuudX

Lainaus käyttäjältä: Pema - 24.10.14 - klo:13:26
Sama ongelma oli viime talvena. Vähänkin kun pesi autoa, niin heti oli kuskinpuoleisen oven lukko jäässä, eikä se tahtonut pysyä kiinni. Ei auttaneet mitkään aseöljyt, ym. joita kokeilin.
Vaihtoivat sitten lukon takuuseen. Sen jälkeen ei ole enää temppuillut. (parempi tosin koputtaa puuta). Oli kyllä raivostuttava ongelma...
Takaoven lukko oli kerran myös jäässä viime talvena, lukko ei auennut ennen kuin auto lämpesi.

Hyvä huomata että konserni pitää kiinni perinteistään!
Vanhassa -02 cordobassa nimittäin oli samaa ongelmaa.. ja golffissa.. ja polossa.. onhan noita  ::)
Toyota Prius
HSD -09

Boot

Mites on porukan Leonit jakselleet?

Luin äsken muutaman sivun Golf VII-ongelmat ketjua ja melkoisesti on ollut vikoja. Toki Golffeja on aika lailla enemmän liikenteessäkin, mutta tällä puolella on hiljaisempaa.

Omaan tulee juuri 40tkm täyteen ja ainoa ongelma on ollut jo uuten liian pitkän liikematkan omaava takalasinpyyhkimen moottori. Tuo hoidettiin edellisessä huollossa kuntoon ja nyt pyyhkii hyvin. ;)
Suomi on ahdin valtakunta

Kopsu

Lainaus käyttäjältä: Boot - 07.11.14 - klo:12:48
Mites on porukan Leonit jakselleet?

Luin äsken muutaman sivun Golf VII-ongelmat ketjua ja melkoisesti on ollut vikoja. Toki Golffeja on aika lailla enemmän liikenteessäkin, mutta tällä puolella on hiljaisempaa.

Omaan tulee juuri 40tkm täyteen ja ainoa ongelma on ollut jo uuten liian pitkän liikematkan omaava takalasinpyyhkimen moottori. Tuo hoidettiin edellisessä huollossa kuntoon ja nyt pyyhkii hyvin. ;)

Vailla huolta ja murhetta mennään 39 tkm mittarissa. :)

msr

31tkm ja mitään suurempaa ei ole ilmennyt. Huollossa onnistuneesti korjattiin ainoat kauneusvirheet, eli resonoiva kojelauta ja matkustajan ovi, nyt mennään taas ilman särinöitä.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

Daatta

Golf VII-ketju on vielä pientä verrattuna Octavia III ongelmiin. Onhan Golfia ja Octaviaa myyty ihan eri tavalla, joten ongelmiakin löytyy...

Cuprassa on vasta 4t km mittarissa, mutta hyvin on mennyt tähän asti. Kojetaulun ratina korjattiin liikkeessä, ovien ratinat taklasin ennakkoon äänieristämällä ne. Takalasin pyyhin on myös viaton, siirsin sen autotallin hyllylle. ;D

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Q.Atro

Onko kukaan huomannut Leonin ohjauksessa pientä tahmeutta keskialueella?

Kesärenkailla ohjauksessa ei ollut juurikaan huomautettavaa, mutta talvirenkailla (Nokian 5 205/55-16, paineet n. 2.5bar) keskialueella tuntuu pieni tahmea kohta.
Sen huomaa suoralla tiellä. Herkkyys puuttuu ja autoa on vähän ohjattava tahmean alueen laidasta laitaan. Ikään kuin ratti ei asetu keskikohdalle, vaan menee toiselle puolelle yli, kun yrittää pitää keskellä.
Sport-asetuksella tuo ehkäpä vielä korostuu.

Onko kenelläkään tehty ohjaukseen mitään päivityksiä?

Rengaspaineita voisi vielä koettaa säädellä..
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

kootee

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 10.11.14 - klo:13:10
Onko kukaan huomannut Leonin ohjauksessa pientä tahmeutta keskialueella?

Kesärenkailla ohjauksessa ei ollut juurikaan huomautettavaa, mutta talvirenkailla (Nokian 5 205/55-16, paineet n. 2.5bar) keskialueella tuntuu pieni tahmea kohta.
Sen huomaa suoralla tiellä. Herkkyys puuttuu ja autoa on vähän ohjattava tahmean alueen laidasta laitaan. Ikään kuin ratti ei asetu keskikohdalle, vaan menee toiselle puolelle yli, kun yrittää pitää keskellä.
Sport-asetuksella tuo ehkäpä vielä korostuu.

Onko kenelläkään tehty ohjaukseen mitään päivityksiä?

Rengaspaineita voisi vielä koettaa säädellä..

Kyllä olen tahmeutta havainnut, mutta en kyllä sitten viimeisimmän huoltokäynnin. Se ei kylläkään ollut huollon syy, mutta kai ne aina ohjelmiston päivittää. Joskus se tahmeus oli tosi häiritsevää ja joskus sitä ei ollut lainkaan. Sekä kesä- että kitkarenkaat on kokoa 225/40/18. Sinänsä on ihan toimiva rengastus, eli ei vetele urissa tms. mitenkään häiritsevästi.

Sen sijaan minulla edelleen pitää lämmityslaitteen puhallin sellaista korvin kuultavaa ujellusta. Onko kenenkään muun Leonissa puhaltimen ääni korvin kuultavissa? Kyselin jo aiemmin asiasta, mutta silloin ei tullut kommentteja.

kootee

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.11.14 - klo:16:34

Cuprassa on vasta 4t km mittarissa, mutta hyvin on mennyt tähän asti. Kojetaulun ratina korjattiin liikkeessä, ovien ratinat taklasin ennakkoon äänieristämällä ne. Takalasin pyyhin on myös viaton, siirsin sen autotallin hyllylle. ;D


Sen verran kuraantumisherkkä Leonin takalasi, että ainakin täällä pääkaupunkiseudulla takalasin pyyhin on varsin tarpeellinen. Ei minulla ole pyyhkimen kanssa ollut mitään ongelmaa, jos kohta vois kyllä automaattisen pyyhinnän peruuttaessa ohjelmoida pois.

Daatta

Ainahan hatchbackin takalasi kuraantuu. Jos siitä haluaa nähdä läpi, niin pyyhintä saa olla koko ajan käyttämässä. Ex. Leonissa takalasi oli syvillä naarmuilla, kun pyyhintä tuli käytettyä urakalla. Onhan tuo myös ulkonäköseikka, perä näyttää paljon siistimmältä ilman pyyhintä.

Automaattisen pyyhinnän saa ohjelmoitua pois huollossa. Tarkalleen ottaen, Wipers-valikkoon ilmestyy valinta, jolla peruutuspyyhinnän saa poistettua käytöstä. VCDS:llä homma on vieläkin yksinkertaisempaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Q.Atro

Lainaus käyttäjältä: kootee - 11.11.14 - klo:08:20
Kyllä olen tahmeutta havainnut, mutta en kyllä sitten viimeisimmän huoltokäynnin. Se ei kylläkään ollut huollon syy, mutta kai ne aina ohjelmiston päivittää. Joskus se tahmeus oli tosi häiritsevää ja joskus sitä ei ollut lainkaan. Sekä kesä- että kitkarenkaat on kokoa 225/40/18. Sinänsä on ihan toimiva rengastus, eli ei vetele urissa tms. mitenkään häiritsevästi.

Sen sijaan minulla edelleen pitää lämmityslaitteen puhallin sellaista korvin kuultavaa ujellusta. Onko kenenkään muun Leonissa puhaltimen ääni korvin kuultavissa? Kyselin jo aiemmin asiasta, mutta silloin ei tullut kommentteja.

Milloin käytit huollossa? Oma kävi elokuussa huollossa. Onkohan sen jälkeen tullut softaversioita? Näkeeköhän noita jostain? Mitään kampanjoita ei huollon mukaan ole ko. mallille tullut.

Mulla puhallin on kyllä ollut hiljainen.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

kootee

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 11.11.14 - klo:12:16
Milloin käytit huollossa? Oma kävi elokuussa huollossa. Onkohan sen jälkeen tullut softaversioita? Näkeeköhän noita jostain? Mitään kampanjoita ei huollon mukaan ole ko. mallille tullut.

Mulla puhallin on kyllä ollut hiljainen.

Joskus kesällä se oli, joten tuskin softa sen uudempi on kuin sinullakaan. Varsinainen määräaikaishuolto on ensi viikolla. Mainitsin jo huoltoa tilatessa tuosta tuulettimen ulinasta ja täytyy vielä autoa viedessäkin muistuttaa. Se ääni ei aina ole havaittavissakaan, mutta välillä äityy kyllä selvästi kuultavaksi. Täytys saada tuo kuntoon ennen takuun loppumista!

jone26

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.11.14 - klo:16:34
Golf VII-ketju on vielä pientä verrattuna Octavia III ongelmiin. Onhan Golfia ja Octaviaa myyty ihan eri tavalla, joten ongelmiakin löytyy...

Cuprassa on vasta 4t km mittarissa, mutta hyvin on mennyt tähän asti. Kojetaulun ratina korjattiin liikkeessä, ovien ratinat taklasin ennakkoon äänieristämällä ne. Takalasin pyyhin on myös viaton, siirsin sen autotallin hyllylle. ;D




Mistä tilasit tulpan takalasiin?Meinasin itsekkin hävittää pyyhkijän.

Daatta

https://www.gecleant.de/shop/how-to.html Glass Grommet. Tilasin setin jossa on tulppa, puhdistusaine ja liima. En päätynyt käyttämään tuota liimaa, vaan liimasin tulpan butyylikuminauhalla. 3kk vanha pyyhkijä oli niin tiukassa, että IKH ulosvetäjä vaan taipuili... Piti hakea Motonetista AKKUKENGÃ,,N/PYYHKIMEN VARREN ULOSVEDIN, jolla pyyhin irtosi komean pamahduksen kera.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jone26

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 18.11.14 - klo:00:13
https://www.gecleant.de/shop/how-to.html Glass Grommet. Tilasin setin jossa on tulppa, puhdistusaine ja liima. En päätynyt käyttämään tuota liimaa, vaan liimasin tulpan butyylikuminauhalla. 3kk vanha pyyhkijä oli niin tiukassa, että IKH ulosvetäjä vaan taipuili... Piti hakea Motonetista AKKUKENGÃ,,N/PYYHKIMEN VARREN ULOSVEDIN, jolla pyyhin irtosi komean pamahduksen kera.

Kiitos Daatta neuvosta  :).

P.Alikka

Rapiat 18 tkm Leonin mittarissa, ei isoja murheita. Pieniä hälyääniä kuuluu ovista ja jostain kojelaudan tienoilta, mutta en noista isoa murhetta kanna. Mainitaan toki ensimmäisessä huollossa. Bensaa on palanut keskimäärin 7,3 l/100km (kaikki tankkaukset kirjattu spritmonitoriin) ja n. 15 tkm kohdilla lisäsin pari desiä ölppää kun oli hiukan tikusta pinta vajonnut.

Pieni murhe kuitenkin on, eli takaoven etureunan tiiviste on rikki, kun etuoven takareunassa oleva pieni musta "nappula" hankee siihen takaovea avattaessa. Tämä on käyty huollossa näyttämässä ja korjausaikaa odotellaan.

Tyytyväisiä ollaan autoon!  ;D
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

5ämpy

Oman ST:n mittarissa nyt vajaat 15 tkm ja renkaanvaihdon yhteydessä teetin tuohon öljynvaihdon. Samalla tehtiin myös muutama avoimen kampanjan mukainen korjaus, liittyen moottoriäänigeneraattoriin ja korkeudentunnistusanturiin. Lisäksi takaluukun sisäpuolen muoviverhous "irvistää" hieman, eikä mene kunnolla paikoilleen. Totesivat sen huollossa vialliseksi ja uusi on tilauksessa Espanjasta. Menee siis vaihtoon. Muuten ei mitään ongelmia, loistava ajettava ja toiminut todella hyvin kaikin puolin.
CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 228 kW 4Drive DSG

Ex-VAG:t: VW Arteon 2.0 TDI DSG R-Line, Seat Leon ST Fr 1.8 TSI 132kw DSG, A3 1.8 TFSI, A4 2.0 Multitronic

kootee

Lainaus käyttäjältä: kootee - 11.11.14 - klo:08:20
Sen sijaan minulla edelleen pitää lämmityslaitteen puhallin sellaista korvin kuultavaa ujellusta. Onko kenenkään muun Leonissa puhaltimen ääni korvin kuultavissa? Kyselin jo aiemmin asiasta, mutta silloin ei tullut kommentteja.

Käytin auton tänään määräaikaishuollossa ja mainitsin puhaltimen ulinasta. Olivat todenneet sen johtuvan siitä, että puhaltimen siivet ottaa kuoriin kiinni. Uusi puhallin on tilattu. Takuuseenhan se tietty menee.

maik

Lainaus käyttäjältä: kootee - 11.11.14 - klo:08:24
Sen verran kuraantumisherkkä Leonin takalasi, että ainakin täällä pääkaupunkiseudulla takalasin pyyhin on varsin tarpeellinen. Ei minulla ole pyyhkimen kanssa ollut mitään ongelmaa, jos kohta vois kyllä automaattisen pyyhinnän peruuttaessa ohjelmoida pois.

Pyyhkiikö se Leonissa aina peruutettaessa vai vain silloin kun pyyhkimen viiksi on sadetunnistin asennossa? Jos jälkimmäinen niin eikö siihen viikseen uskalla koskea? Itte otan A3:ssa aina sadetunnistin asennon pois kun en sitä tarvitse/pysäköidessä.

Daatta

LainaaThe rear wiper is automatically switched on when the windscreen wiper is on and the car is in reverse gear.

Eli jos pyyhkijät ovat päällä, niin takalasin pyyhin viuhtoo peruuttaessa. Jos pyyhkijät ovat automaattiasennossa eikä sada, niin takalasikaan ei pyyhi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

veski

Pyyhkiikö muilla takalasinpyyhin tasaisesti? Itselläni se pyyhkii päin peetä hirveän narinan kera, samaa tekee vaikka pissapoikaa käyttää riittävästi.

Napsuuko muilla tuulilasinpyyhkijät ylä-ääriasennossa, ei pitäisi ottaa kuskinpuoleiseen karmiin? Mietin, että voisiko ääni lähteä itse sulasta, kun sulka lähtee palautumaan ala-asentoon?

Nariseeko muilla keulassa esim. kun ylittää kanttarin, pahimmillaan ääni on kun ajaa ramppia ylös ja pudottautuu kadulle. Olen myös melko varma, että samanaikaisesti oikealle käännettäessä ääni on pahin.

Huolto ei ole löytänyt edellä oleviin mitään syytä, paitsi epäilivät kuluneita sulkia. Hassua sinällään, että minulla on ollut paljon vanhempia vagineita, eikä sulkia ole joutunut vaihtamaan noin uutena.

Alustan ääntely oli samanlaista, kun Jetassa aikoinaan, kun siinä oli puslat menneet.

Takuuaika alkaa loppumaan, joten vieläkö nuo yllämainitut saisi pois, niin olisin tosi tyytyväinen autoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy