Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

sesko

Lainaus käyttäjältä: sesko - 10.01.14 - klo:22:40
Tiedustelen pitäisikö takapenkkiläisten sisävalokatkaisin olla myös valaistu, kuten etukatkaisijat?

Tosiaan kysyin tuota selvittääkseni onko kyseessä vika vai ominaisuus (= säästetty tuotannossa muutama â,¬).. Voisko joku toinen Leijonan omistaja tsekata asian omastaan? Kiitos!
Seat Leon 1,4 Tsi 140hp Style -13/-14
&
OlllllllO

Keano

Lainaus käyttäjältä: sesko - 13.01.14 - klo:20:45
Tosiaan kysyin tuota selvittääkseni onko kyseessä vika vai ominaisuus (= säästetty tuotannossa muutama â,¬).. Voisko joku toinen Leijonan omistaja tsekata asian omastaan? Kiitos!
Edessä on punertava valo, muttei mulla ainakaan takana pala mitään. Eli ominaisuus kai sitten.

sesko

Näin vähän ounastelinkin. Joskin ns taustavalaistus myös takasisävalokatkaisimessa helpottaisi pieniä takapenkkiläisiä.. Kiitos vastauksesta!

Kerrottakoon samalla ilmennyt vika:
Takalasin lämmitys n. 15 x 15 cm alueella (oik. reunassa) ei toimi - Langat ko. alueella ohuemmat / erisävyiset. Vikadiagnoosi tehty jo Laakkosella -> Takalasi vaihdetaan kuun lopulla.
Seat Leon 1,4 Tsi 140hp Style -13/-14
&
OlllllllO

Keano

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 13.01.14 - klo:19:12
Toissapäivänä kirjoitin erääseen toiseen säikeeseen allaolevan tekstin. Se pitää paikkansa sinunkin autoosi.

Kunnossa olevissa vehkeissä ei bensa haise. Tarkkailepa autoasi, surkealla onnella voi näissä arpajaisissa olla päävoittona moottoripalo. Itsellä se oli kerran lähellä vuosikymmeniä sitten. Vauxhallissa oli kaasuttimen kohoon syöpynyt pieni reikä ja sitä myöten kohossa bensaa. No eihän se enää jaksanut nousta ja sulkea tulevaa bensaa. Ilmiö vastasi vuotavaa vessaa.

Joo, se nyt on sanomattakin selvää, ettei kaikki ole kondiksessa.
Eri asia sitten, mistä johtuu. Saa nähdä mitä selviää..

Varailin huollon, samalla menee 30tkm-huolto.
Ja sirinäongelma hoidetaan pois, se jousi sinne hukkaporttiin tms.

Josko vielä saisivat ne kuraläpätkin hommattua.

pöllimies

Mites muilla toimii valoautomatiikka näin tammikuun aurinkoisina päivinä? Mulla on ja pysyy ajovalot päällä, liekkö jotain häikkää.

Nisze

Lainaus käyttäjältä: pöllimies - 18.01.14 - klo:09:59
Mites muilla toimii valoautomatiikka näin tammikuun aurinkoisina päivinä? Mulla on ja pysyy ajovalot päällä, liekkö jotain häikkää.
Samaa olen ihmetellyt. Lieköhän asetuksissa jokin säätö ajovalojen "herkkyydelle". Mites muilla tutkat on toiminut pakkasilla? Mulla vähän niin ja näin. Usein alkaa hirveä piipitys joltain kohdalta vaikkei esteitä lähimaillakaan ja kun meet katsomaan, että onko siinä lunta päällä, jonka takia piippaa, niin ei siellä mitään ole, pikkaisen vaan huurretta tutkan pinnassa ja kun vähän hinkuttaa, niin ei enää turhaan piippaile. Ei ollu ibizan tutkien kanssa ongelmia vaikka niiden päällä olisi ollut suht paljon luntakin.

Lisäksi eilen töihin mennessä, kun olin työpaikan pihaan parkkeerannut, lukinnut auton ja kävellyt jo jonkin matkaa, niin autosta kuului suht kova pamaus? Auto kyllä toimii normaalisti ja mitään ihmeellistä ei konetilassa ja muualla näkynyt. Saa nähdä leviääkö laitos kohta matkan varrelle. ;D

Auto siis ST 1.2TSI Style DSG.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Nisze - 18.01.14 - klo:12:00
Lieköhän asetuksissa jokin säätö ajovalojen "herkkyydelle".

Kyllä sieltä sellainen löytyy. Jossain Leon ketjussa oli puhetta siitä, että vakkari ei kytkeydy pois päältä kytkintä painamalla. Huomasin, että tekee näin kun malttaa pitää poljinta pidempään pohjassa.

leon_13

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 18.01.14 - klo:12:14
Kyllä sieltä sellainen löytyy. Jossain Leon ketjussa oli puhetta siitä, että vakkari ei kytkeydy pois päältä kytkintä painamalla. Huomasin, että tekee näin kun malttaa pitää poljinta pidempään pohjassa.
On tosiaan aika hienoa, että voi vaihtaa vaihdetta ja vakkari asetus säilyy. Esim viitoselta kuutoselle tms....

Rosso

Hei vaan kaikille Leonisteille!

Siirryin saapasmaan merkistä VAGin leiriin "kompromissiratkaisuna" järkimerkkiä hakiessa ja hyvin tyytyväinen olen Leoniin ollut, pari juttua vaan 5tkm ajetussa mietityttää:

- Nitinät: Ilmeisesti mittariston lasi (muovi) resonoi. Melko voimakkaallakin volyymilla. Lisäksi välillä kuuluu vasemmalta puolelta A-pilarin juuresta nitinää.

- Resonointia keskikonsolista kierrosten noustessa 2500:aan. Voi olla että kuuluu moottoristakin? Sirinän tapaista ääntä.

- Käsijarrukahvassa on muutaman sentin välys. Eli alhaalla ollessa kahva periaattessa heiluu vapaasti. Eikai sen kuuluisi sellainen olla?

- Ohjauksen keskialue melko tunnoton ja saa kokoajan tehdä pieniä korjausliikkeitä suoraan ajaessa. Auto vaeltelee myös helposti ja uraherkkyyttä löytyy. En tiedä johtuuko vain alla olevista kitkarenkaista mutta pyötänkulmat kai kannattaisi tarkistaa?

Onko muilla ollut samoja ongelmia?

Jmj

Tervehdys,
olin tekemässä muutama viikko sitten Seat Leon kauppaa, mutta jäin vielä odottelemaan DSG-vaihteistoa myös 1.4 TSI:lle.

Olen pariinkin kertaan käynyt läpi tämän keskustelualueen jutut. Ne ovat panneet joksikin aikaa miettimään koko auton hankintaa.
Mutta kyllä se hankintalistalla pysyy edelleen.
Seatin huollolla näyttää olevan halukkuuta laittaa autot kuntoon.

Mainitsemiasi tapauksia löytyy tältä alueelta.

Toivoisin, että tuo "sirinätapaus" selvitettäisiin juurta jaksaen.
Osin lainausta frozzun vastauksesta #136/10.3.13: "hukkaportin tangossa on väljyyttä ja jousi vaihdettu hukkaporttiin."
Käsitelläänkö Leon_122 vastauksessa #22 /17.6.13 samaa asiaa? Siinä on myös kuvalinkki.

Eli olisiko mahdollista saada tänne kuva tuosta sirinää aiheuttavasta kohteesta ja kerrottaisiin vähän enemmän mistä osasta on kyse.
Ihan "tumpeloasentaja" ei ymmärrä tuota em. määrittelyä.

Eipähän tämä minua vielä koske, mutta aika monihan tuosta sirinästä on maininnut.

Jmj




Jmj

...tuohon edelliseen lisäyksenä, että tuolla "tumpeloasentajalla" tarkoitan tietenkin itseäni.
  (En ehtinyt muokata ajoissa.)
Jmj

frozzu

Itse en osaa tuota tarkemmin selittää, kun ei sitä minullekaan tarkemmin selitetty liikkeessä. Takuuseenhan tuo meni, joten sinänsä ei itse tarvitse alkaa säätämään.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Jmj

No tärkeintä tietenkin, että sait kuntoon.
Olisi toki paikallaan, jos huolto kertoisi hieman tarkemmin.

No ei sitten kukaan ole vielä ehtinyt laittaa tietoa...

Turbosta näkyy olevan kyse.
Tämä sivu tuli heti googlettamalla:
http://www.kosunenracing.com/turbo.html
"Hukkaportti ja jousi" sieltä löytyy.

Tämä palsta on hyvä ja oikenkin hyvä, kun jaksetaan kertoa ongelmien ratkaisut. :)

Jmj

Leon_122

Kyllä Seat on kohtuullisen hyvin hoitanut ongelmat, ei ole onneksi kovin usein sanottu että on ominaisuus vaan viat on korjattu. Itsellä kohta vuoden vanha Leon, siinä oli aluksi aika paljon näitä pikkujuttuja mitä täällä on ollut esillä. Kaikki on nyt korjattu, ainut mikä vieläkin häiritsee on ohjauksen herkkyys varsinkin talvirenkailla. En tiedä onko tuohon tullut jotain päivitystä. Kyllä uusimpiin malleihin mitkä nyt rullaa tehtaalta on nämä pikkuviat varmasti korjattu.

Jmj

Hyvä juttu Seatin puolelta. :)
Kyllä toki odottelen edelleen.

Jmj


kootee

En tiedä johtuuko lumesta vai pakkasesta vaiko molemmista, mutta sekä etu- että takaparkkitutka on käyneet piippailemaan ihan omia aikojaan  :o
Ei täällä pääkaupunkiseudulla edes ole paljon lunta, mutta pientä lumipöllyä kyllä mm. tänään ja piippashan nuo taas liikennevaloissa.

Takaluukon avausvipu jäätyy kuten Altea XL:ssäkin.

Nää on kuitenkin aika pikkuasioita.

msr


Lainaus käyttäjältä: kootee - 20.01.14 - klo:18:11
En tiedä johtuuko lumesta vai pakkasesta vaiko molemmista, mutta sekä etu- että takaparkkitutka on käyneet piippailemaan ihan omia aikojaan  :o
Sama ilmiö on minullakin ollut nyt kahtena edellisenä päivänä. Pk-seudulla ollut niin kostea ilma, että auto ollut nyt kovilla pakkasilla tasaisen huurukerroksen peitossa, ja tutkat tuosta sitten herjaavat. Eilen mikrokuituliinalla pyyhkäisin tutkien kohdat huurusta pois, eikä ole ongelma toistunut.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

eugen7

Molemmissa etuvaloumpioissa kosteutta yli viikon pesusta.
Led-valot ei kuivata ja kai noi voi tiivistää takuuna.

Jmj

Kertoisitko miten paljon kosteus vaikuttaa valojen tehoon.

Jmj

leon2001

Täällä sama homma. Kosteutta on umpiossa. Pitänee kysästä huollosta mitä tehdä?

-ruoska-

Minullakin oli hetken kosteutta umpiossa yhden pesun jälkeen, mutta näyttää poistuneen.

Takaluukun kaasujouset ovat alkaneet väsähtämään, pitää muistaa auttaa kädellä ylös saakka, ettei tule lommoja peltiin.

burgi

Minulla on myös mielestäni takaluukun pumput tehottomat, minulla onkin jo huoltoaika ensiviikolle ja takuuhuollossa vaihtavat ne uusiin.
Seat Leon 1.0 Ecomotive Style (2019)
BMW R1200 RT (2014)

eugen7

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 21.01.14 - klo:11:47
Kertoisitko miten paljon kosteus vaikuttaa valojen tehoon.

Jmj

Kosteusraidat ovat umpion alaosassa kuten kuvasta näkyy.
En ole huomannut vaikutusta valotehossa tai -kuviossa.
Valaistuja teitä ajelen, joten ei niin kriittinen.
Ajovaloja mitanneena ja testanneena tiedän, että vialliset ovat jos kosteutta pääsee sisään.

Jmj

Kiitos tiedosta.
No se on hyvä, ettei tehoon vaikuta.

Liekö tyyppivika vai ei.
Samaa havaintoa olen lukenut saksalaisten keskusteluista.
Ei se kosteus ainakaan hyväksi ole ajan kanssa.

Minkähän verran mennee tietoa Seat-huolloilta maahantuojalle ja sieltä edelleen valmistajalle noista aika monilla olleista vikaongelmista.
Voi kai maaahantuojaan suoraankin olla yhteydessä.

Jmj

tet

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 22.01.14 - klo:10:39
Liekö tyyppivika vai ei.
Samaa havaintoa olen lukenut saksalaisten keskusteluista.
Ei se kosteus ainakaan hyväksi ole ajan kanssa.

Ei tuollaisia "muovilasisia" umpioita voi tiivistää, ne muuten halkeavat kun ajovalot lämmittävät ja ilmanpaine nousee. Paksujen lasiumpioiden aikaan umpiot olivat umpioita, ei enää nykyään. Joten kosteus kuuluu valitettavasti asiaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jmj

Eipä siitä sitten hyödytä enempää huolestua.
Tai ainakaan jättää LED-valoja valitsematta.  :)

Jmj

burgi

En tiedä onko ongelma vai vika vai peräti ominaisuus, minulla on ollut kymmeniä eri autoja, mutta yksikään niistä ei ole käynnistynyt näin vaivattomasti yli -20 asteen pakkasissa. Onko kaikilla näin?
Seat Leon 1.0 Ecomotive Style (2019)
BMW R1200 RT (2014)

RedBull

Lainaus käyttäjältä: burgi - 23.01.14 - klo:07:37
En tiedä onko ongelma vai vika vai peräti ominaisuus, minulla on ollut kymmeniä eri autoja, mutta yksikään niistä ei ole käynnistynyt näin vaivattomasti yli -20 asteen pakkasissa. Onko kaikilla näin?

Kerran piti yrittää pariin kertaan sahata, että käynnisty.
Muuten on lähtenyt ongelmitta. Käytössä webasto.
Seat Leon FR TDi 184hv , Audi Q7 3.0TDi Quattro

Jmj

burgi,
jos voin kysyä;
- mikä öljy on autossasi
- onko sinulla moottorinlämmittäjä käytössä
- minkä tehoinen akku on

Tietystä syystä olen täällä kysellyt.
Kai jo liikaakin.
Toivottavasti jo maaliskuussa tulisi seuraavista malleista tietoa.

Jmj

msr

Lainaus käyttäjältä: burgi - 23.01.14 - klo:07:37
En tiedä onko ongelma vai vika vai peräti ominaisuus, minulla on ollut kymmeniä eri autoja, mutta yksikään niistä ei ole käynnistynyt näin vaivattomasti yli -20 asteen pakkasissa. Onko kaikilla näin?
On lähtenyt kuin palmun alta myös viime viikkojen pakkasilla. Ei webastoa eikä piuhapaikkaa, eli kylmiltään.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy