front left dipped beam = ?

Aloittaja juhop, 15.04.13 - klo:08:04

« edellinen - seuraava »

juhop

Touran -04 Highline, lähivalot xenoneilla.

Otsikon vikailmoitus tuli ruutuun, googlesta löytyy vaan lontooksi. Onko pelkästään polttimon vaihto edessä vai mikä?
Volgswagen Touran 2.0TDI Highline -04

Guest-342919

Dipped beam = lähivalot

Jos polttimo ei pala kuskinpuolella, uusi polttimo alkuun...

juhop

Kiitos nopeasta vastauksesta!

Valo ei tosiaan pala kuskin puolella.

Taidan ostaa molemmat uudet polttomot suoraan.

Oisko vielä vinkkiä mistä ne sopuhintaan saisi vaikka tilattua ja onkohan tyyppi D1S ?

Guest-342929

Tyyppi kannattaa tarkastaa ennen tilausta. Ohjekirjasta tuon tiedon varmaan löytää, itse en nyt pääse sitä tarkastamaan kumpiko se alkupään Touraneissa on DS1 vai DS2.

Saksan tai Brittien eBay auttaa varmasti asiassa edukkaasti eteenpäin kunhan kiertää kiinan-polttimot huolellisesti. :) Philipsiä ja Osramia on tainnut porukka suosia...

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 15.04.13 - klo:08:33
Tyyppi kannattaa tarkastaa ennen tilausta. Ohjekirjasta tuon tiedon varmaan löytää, itse en nyt pääse sitä tarkastamaan kumpiko se alkupään Touraneissa on DS1 vai DS2.

Näyttäisi Philipsin polttimonvalintakoneen perusteella olevan mahdollinen kumpikin vaihtoehto. "Xenon"=D2S, "bi-xenon"=D1S...

...eli älä tarkastamatta lähde kaupoille. ;)

juhop

Kiitos avusta molemmille. Pitää purkaa ensin pois ja tutustua sen jälkeen ebayn tarjontaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 15.04.13 - klo:08:56
Näyttäisi Philipsin polttimonvalintakoneen perusteella olevan mahdollinen kumpikin vaihtoehto. "Xenon"=D2S, "bi-xenon"=D1S...

...eli älä tarkastamatta lähde kaupoille. ;)

Osramin vastaavan valitsimen mukaan bi-xenon=D1S ja pelkät lähivalo xenonit=D2S, en tiennytkään että näitä on tehty muillakin kuin bi-xenoneilla ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Emil

Eikös polttimoita saa ihan Suomestakin?

Mä ymmärrän kyllä, että ulkomailta tilaaminen on jännää. Mutta muutamien eurojen takia en itse ulkomailta tilaisi.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Emil - 15.04.13 - klo:13:50

Mä ymmärrän kyllä, että ulkomailta tilaaminen on jännää. Mutta muutamien eurojen takia en itse ulkomailta tilaisi.

No jos nettiin menee, niin saman tein sitte ulkomailta. Jos kivijalkakauppaa ja jotain amazonia vertaa, niin erotuksella saa jo melkein tankillisen polttoainetta. ;)

Guest-343063

Lainaus käyttäjältä: Emil - 15.04.13 - klo:13:50

Juu, on se paristakin topikista tullut selväksi että sinulle ei parilla eurolla ole merkitystä. Muille voi olla. Ei tuota omaa ajatustaan jokaiseen topikkiin kannata tulla paasaamaan, jos aloittaja itse meinasi tilailla polttimot.

Osram D1S Silverstar, xenonkauppa.fi 99e/kpl, ebay.de 80e/kappale
Osram D2s "Cool blue", xenonkauppa.fi 165e/pari, ebay.de 115e/pari

20-50e on minulle ainakin rahaa. OEM osista nyt en edes yritä puhua, ne on senverta ryöstöhintaisia.

Emil

Sitä ihmettelee, että missä ihmiset itse ovat töissä, jos eivät ymmärrä mitä merkitystä on sillä, että ostaako Suomesta vai ulkomailta. Eli ihan mielenkiinnosta kyselen, että miksi kaikki pitää tilata ulkomailta, jos Suomestakin saa. Pitäisi tajuta miksi täällä kaikki on hiukan kalliimpaa, ei ole vaikeaa sen ymmärtäminen.

Entä ne takuuasiat? Miten hoituu rikkinäisen polttimon palauttaminen vaikkapa Englantiin? Palautus maksaa saman kuin uuden polttimon tilaaminen?

Lisäys: Philips D1S pari toimituskuluineen 123,9 euroa Suomesta: http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/d1s-philips-xenstart-xenon-polttimo-35w-4300k/1040700111/ Tietääkseni Suomalaisesta nettikaupasta ostettaessa asiakaspalautuksesta ei saa ottaa lisähintaa. Sekin kannattaa muistaa, kun hintoja vertailee.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Emil - 15.04.13 - klo:14:18
Sitä ihmettelee, että missä ihmiset itse ovat töissä, jos eivät ymmärrä mitä merkitystä on sillä, että ostaako Suomesta vai ulkomailta. Eli ihan mielenkiinnosta kyselen, että miksi kaikki pitää tilata ulkomailta, jos Suomestakin saa. Pitäisi tajuta miksi täällä kaikki on hiukan kalliimpaa, ei ole vaikeaa sen ymmärtäminen.

Entä ne takuuasiat? Miten hoituu rikkinäisen polttimon palauttaminen vaikkapa Englantiin? Palautus maksaa saman kuin uuden polttimon tilaaminen?

Miten hoituu rikkinäisen polttimon palautus johonkin tarvikeliikkeeseen? Saat kuunnella tiskillä veetuilua väärin asennetusta polttimosta/rikkinäisestä ballastista/omasta mokailusta ja takuuvaihto jää aika epätodennäköiseksi.

Itse ostan Suomesta jos hinta on järkevä mutta jos siinä ei ole järjen hiventä, niin tilaan surutta ulkomailta. Otetaan esimerkiksi Saksasta tilaamani Nokian suomessa valmistetut renkaat, paikalliselta 920â,¬ töineen ja Saksasta 565â,¬ rahteineen ja töineen. Minulla on muutakin käyttöä tuolle 355â,¬:lle, ja kuitenkin työpanoksesta jää raha kotimaahan.

Guest-343070

http://www.ebay.de/itm/2-Original-D1S-Philips-85410-XenStart-Xenon-Brenner-NEU-/180935672953?pt=DE_Autoteile&hash=item2a209b4479#ht_811wt_1105

Tuosta samat D1S Philips xenstartit ~puoleen hintaan tuosta erikoistekniikan hinnasta... Toki D1S:ä saa motonetistä halvemmallakin, mutta niiden laatu on sitten jo iso kysymysmerkki, kuten muidenkin ei-merkkilamppujen.

Tämä menee jo offtopikiksi, mutta ei minulla mitään sitä vastaan ole että Suomesta tällaista autotarviketta ostaa. En vain jaksa ymmärtää miksi näidenkin kauppojen pitää pistää puolet lisää hintaan tuotteisiin vs. saksankaupat. Tavaran ja rahan vapaa liikkuvuus EU:ssa sallii sen että voin tilata haluamani tarvikkeet postikulujen hinnalla mistä parhaaksi katson... Palautuksia ei ole tullut eteen kuin yhden pyörän osan kanssa, senkin rahdit maksoi myyjäliike. Joten en näe ongelmaa tässä kun 99% tuotteista on ollut virheettömiä. Pitää toki tietää mitä ostaa...

Emil

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 15.04.13 - klo:14:27
...En vain jaksa ymmärtää miksi näidenkin kauppojen pitää pistää puolet lisää hintaan tuotteisiin vs. saksankaupat.

Todennäköisesti osasyynä se, että meillä on pienet markkinat. Varaosaliikkeet "joutuvat" tilaamaan tuotteet tukkuportaalta, jollaista ei välttämättä asukasmäärältään isommissa maissa edes ole. Isommissa maissa liikkeet voinevat tilata tavaraa suoraan valmistajalta, kun ostomäärät ovat isompia.

Kyllä minäkin tilaan ulkomailta, jos jotain ei Suomesta saa, tai se on Suomessa tolkuttoman kallista. Viimeiset kommenttini aiheeseen liittyen on liittyneet tavallisiin huoltotarvikkeisiin. Suodattimiin, öljyihin ja nyt näihin polttimoihin. Niissä ei ihan hirveitä voittoja asiakas saa, vaikka ulkomailta tilaisikin.

jf

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.04.13 - klo:14:26
Miten hoituu rikkinäisen polttimon palautus johonkin tarvikeliikkeeseen? Saat kuunnella tiskillä veetuilua väärin asennetusta polttimosta/rikkinäisestä ballastista/omasta mokailusta ja takuuvaihto jää aika epätodennäköiseksi.
Saattaa olla jopa helpompaa asioiden hoitaminen ulkomaisen toimijan kanssa, kuin kotimaisen Asiakaspalvelijan.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Emil

Kyllä pääsääntöisesti kuluttajansuoja Suomessa velvoittaa nuolemaan asiakkaan pers... enemmän kuin monessa muussa maassa. Juuri siksihän asiakaspalautuskin posti- eli nettimyynnissä on ns. ilmainen Suomessa. Ja ei, en ole enää varaosamyyjä, mutta pikkupoikana olen ollut. Sekö sitten antaa vähän laajemman näkökulman näihin asioihin, ehkä.

juhop

Lähivaloissa oli tosiaan D2S polttimot.

Tilasin saksan hinnalla ihan kotimaasta.
Phipsin polttimot 38e / kpl.
http://www.meronet.com/catalog/index.php?cPath=22

Karvis

Lainaus käyttäjältä: juhop - 16.04.13 - klo:09:14
Lähivaloissa oli tosiaan D2S polttimot.

Tilasin saksan hinnalla ihan kotimaasta.
Phipsin polttimot 38e / kpl.
http://www.meronet.com/catalog/index.php?cPath=22

Noista on ollut joskus juttua että polttimot eivät olisi aitoja Philipsejä, kokeilepa tutkia asiaa kun saat lamput käsiisi.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.04.13 - klo:09:39
Noista on ollut joskus juttua että polttimot eivät olisi aitoja Philipsejä, kokeilepa tutkia asiaa kun saat lamput käsiisi.
Juu niin on. http://www.hidbulbzrus.com/HID_Legitimacy.html

juhop

No voi perkele !

Miten on mahdollista että suomalainen firma myy sitten tollasia feikkejä, jos feikeiksi osoittautuvat?

Vielä ymmärtäisin jos ebaysta tulisi jotain kopioita mutta että ei voi suomalaiseenkaan nettikauppaan luottaa !

ps. Nopealla vilkaisulla meronetistä löytyi vain kehuja.

Emil

Kyllä siinä mielessä voi luottaa, että jos toimitettu tavara ei ole sitä mitä on luvattu, voit palauttaa tavaran ilman lisäkuluja. Periaatteessa tuotteen voi palauttaa ilman perusteitakin, mutta siitä en sano varmaksi, että miten käytännössä toimii. Se palautusoikeus on kai jokin jäänne niiltä ajoilta, kun ihmiset tilailivat Anttilan postimyyntikuvaston vaatteita. Ne piti saada palauttaa ilmaiseksi, jos eivät sopineet päälle, taikka muuten miellyttäneet. Paketin päälle merkintä "asiakaspalautus", niin pitäisi mennä ilman kuluja takaisin kauppiaalle. Palautus pitää tapahtua 14 päivän kuluessa. Ja tietenkin on kohteliasta olla myyjään yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla, ja sopia palautuksesta. Luottokortti on turvallinen väline maksuun netissä. Jos myyjä alkaa kikkailemaan, niin kortin luovuttanut taho perii rahat myyjältä vaikka väkisin.

Mutta sittenkin pidän asioimisesta ihan oikeassa kaupassa. Myyjän kanssa voi keskustella vaihtoehdoista. Jos jotain ei löydy varastosta, niin se tilataan. Toimitus yleensä kohtalaisen nopeaa. Nämä pienet varaosakaupat lakkaavat olemasta, jos kaikki tilataan eBay:stä. Mistäs sen jälkeen ostetaan yksi kappale 5 watin lasikantapolttimoita, kuten itse ostin tänään kylän varaosakaupasta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Emil - 16.04.13 - klo:18:41
Kyllä siinä mielessä voi luottaa, että jos toimitettu tavara ei ole sitä mitä on luvattu, voit palauttaa tavaran ilman lisäkuluja. Periaatteessa tuotteen voi palauttaa ilman perusteitakin, mutta siitä en sano varmaksi, että miten käytännössä toimii.

Ei sitä palautusta tarvitse mitenkään perustella.

Emil

Riippuu näköjään myydystä tuotteesta. Yleinen periaate on, että tuotetta pitää saada "tutkia" kotona, ja palauttaa jos ei miellytä. Poikkeuksiakin on. Ja tuotteen pitää tietenkin olla palautettaessa siinä kunnossa, että sen voi myydä jollekin toiselle kuluttajalle uutena. Tämmöistä löysin kuluttajaviraston sivuilta etämyyntiin liittyen: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/etamyynti/

Mahtaako kovinkaan monessa maassa olla tämmöistä mahdollisuutta? Edes saman maan asukkaille?

juhop

Hain polttimot postista juuri.

Tuon pari viestiä sitten olleen kopion tunnistus ohjeen mukaan nämä ovat varmasti aidot Philipsit.

Eli ei ole pahaa sanottavaa Meronet.com tuotteesta ja postituskin oli nopea!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy