Hyvä ajoasento

Aloittaja Vesihiisi, 13.04.13 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 06.06.13 - klo:12:47
Sitten on hiukan sellainenkin tilanne, että kun kaasupolkimella on varsin pitkä liikerata, istuimen etäisyyden säätö tuntuu helposti olevan kompromissi liian lähellä tai liian kaukana olemisen välillä.

Minun kokemukseni taas on päinvastainen. Näissä vaggineissahan kaasupoljin on saranoitu lattiaan, joten kaasun painallus tapahtuu nilkkaa kääntämällä, jalkaa siirtämättä. Ongelma on paljon pahempi niissä merkeissä joissa poljin on ylhäältä saranoitu, niissä jalkaa joutuu eri lailla työntämään eteenpäin kaasua painaessa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

transit

tuli mieleen muinainen Taunus, jossa jakkaran pysäytin oli rikki. Laitoin takajalkatilaan kakkosnelosen jonka päälle jakkara osin liukui. Nyt ajelen Golfilla oikea polvi avaimen tuntumassa, jakkara alhaalla ja takana. Reisitukea on edes jonkin verran ollut viimeksi Transitissa, jossa tosin ratti tuli silloin liian lähelle ja jäi alas, siinä ei ollut säätöjä, mutta sainpahan tuntuman mistä puhutaan. Transit oli ns. täyskorkea.

Silmäni ovat sen verran korkealla että tarvitsen hyvin harvoin aurinkolippaa, pieni suoristuminen riittää.

Tomppis

175 cm löytyy pituutta ja penkkinä toimii tuo audin sporttijakkara, ajoasentona löytyny parhaimmaksi jalat nii suorana kuin mahdollista, ratti ihan taakse, selkänojaa pikkusen taakse, sen verran että ranne osuu juuri ja juuri rattiin kun käden laittaa suoraksi.

Näistähän on sinänsä hauska keskustella, kun jokainen on eri mallinen, mittanen ja muotonen niin ei varmaankaan ole olemassa parasta.

Tuolla oli ekalla sivulla junnumpien kuskien ajoasennosta vänkärin puolelle. Ite tykkään välillä ajaa noin, mutta en todellakaan matka-ajossa.. Välillä mukava nojata kyynärnojaan, mutta eipä akustiikkaa ainakaan haeta. :D jos välillä pitää matka-ajossa jumpata niin hanttarin puolelle ja selkänojasta selkä irti tai persaus irti penkistä ja jalkojen jännitys suoraksi. :)

Vesihiisi

Pitääpä vielä palaa tähän, kun asia on askarruttanut. Viime viikolla tuli vietettyä poikkeuksellisen paljon aikaa Audin istuimen ja ratin välillä, eikä täysin ongelmitta. Kuten aiemmin otin esille, kaasujalan asento on jostakin syystä jäänyt melkoisen huonoksi. Tämän seurauksena oikeaa jalkaa alkaa takareidestä särkeä vimmatusti, eli pitää nukkumaan mennessä jo ottaa särkylääkettä. En oikein ymmärrä mistä tuo johtuu, kun säätömahdollisuuksia pitäisi olla vähintäänkin riittävästi. Tässä kuitenkin omia arvioitani, juuri Q5 osalta, kokoiselleni (188/79) miehelle.
- ratti saisi tulla vieläkin taaemmas, arviolta pari senttiä. (Käyttääkö muuten kukaan rattia kokonaan sisään työnnettynä???)
- kaasupolkimen paikka ja/tai asento on jollakin tavalla epäonnistunut.

Olen kokeillut istuimeen erilaisia säätöjä, mm:
- aivan alas pumpattuna => muut säädöt tuon perusteella
- aivan ylös nostettuna ==> muut säädöt vastaavasti.
- etuteunan korkeussäätöä ylös-alas. Tyypillisesti niin ylhäällä kuin sen saa
- etureunan pituussäätöä eestaas. Tuntuu, että reidelle saa parempaa tukea kun pituussäätö on lähes nollilla.

En muista tällaista kokeneeni aiemmin. Ehkä penkissä on liikaa säätöjä ja olen onnistunut ne ruuvaamaan kirjaimellisestikin päin p-tä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 25.11.13 - klo:11:02
- ratti saisi tulla vieläkin taaemmas, arviolta pari senttiä. (Käyttääkö muuten kukaan rattia kokonaan sisään työnnettynä???)

Tämä on mun mielestä erittäin yleinen ongelma. Mä en saa missään autossa rattia niin syliin kuin haluaisin. Tykkään ajaa jalat melko suorana, kun ei ole tarvetta pumpata kytkintä, mutta silloin tulee se ongelma, että rattia ei saa syliin. En kuitenkaan amisröhnötä autossa, eli selkänojakin on melko ryhdikkäästi pystyssä.

dosetti

Tuosta kaasujalan asennosta, itse laitan pitkillä tieosuuksilla vakkarin päälle ja nostan jalat lattiamaton takareunaan niin, että kengänpohjat ovat melkein suorassa kulmassa toisiinsa nähden. Polvista toinen osuu oveen ja kaasujalan sääri keskikonsoliin eli nojaavat rentona. Muulloin kaasujalan polvi nojaa keskikonsoliin kun tarvitsee säädellä vauhtia kaasupolkimella.

JarnoF

Oma Stetson-Harrison veikkaukseni on, että 95% kuskeista ajaa penkki liian takana ja selkänoja liian alhaalla. Turhaa kurottelua.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 25.11.13 - klo:11:33
Muulloin kaasujalan polvi nojaa keskikonsoliin kun tarvitsee säädellä vauhtia kaasupolkimella.

Keskikonsolin "säärituki" on itselleni yksi koeajon tärkeistä jutuista. Joissain autoissa se ei vaan toimi ja säärtä painaakin joku terävä kulma. Tämä on kuitenkin todella merkittävä asia ajomukavuuden kannalta ja riittävän pitkä koeajo on ainut tapa saada selville saako oikean jalan hyvään asentoon vai ei.

Mä kun pidän oikean jalan aina polkimien läheisyydessä, kun joskus tulee yllättäviä tarpeita, vaikka kruisella mennääkin. Kuskin oikean jalan pitämisestä kojelaudalla voisi mun mielestä antaa vaikka päiväsakkoja.

Kennedy

Hartiat penkkiin ja kun ratti on ranteiden kohdalla niin se on paras ajoasento etäisyyden puolesta.

Kuten aiemmin otin esille, kaasujalan asento on jostakin syystä jäänyt melkoisen huonoksi. Tämän seurauksena oikeaa jalkaa alkaa takareidestä särkeä vimmatusti, eli pitää nukkumaan mennessä jo ottaa särkylääkettä. En oikein ymmärrä mistä tuo johtuu

Etureuan kun on liian ylhäällä niin paino jalassa on siinä etureunassa jolloin myös alkaa reittä särkemään. Laske alemmas etureunaa niin pitäisi helpottaa.
300ZX
Passat Variant 2013

jni

VAG:eissa itselläni oli vastaava ongelma kaasujalan kanssa. Olen 194 cm pitkä. Kummallista kyllä, Supeb II:ssa en saanut koskaan hyvää ajoasentoa. Kun penkki oli OK (ei ihan taain asento!), niin kaasujalan nilkka jäi kummallisen asentoon, joka kipeytti sen. Samoin ratti jäi liian etäälle. (Minulla selkänoja on lähes 90 asteen kulmassa).

Nykyinen kulkine on paras ajoasennon suhteen, mitä olen omistanut. Ratti tulee tarpeeksi lähelle ja istuin on kaikinpuolin huippu. Kehitettävääkin on kaasupolkimen kohdalla: Silloin kun on jalassa paksut kengät, voisi poljin olla hieman taaempana.

Miksi polkimia ei ole "tavisautoissa" näkynyt säädettävänä?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: jni - 25.11.13 - klo:11:45
VAG:eissa itselläni oli vastaava ongelma kaasujalan kanssa. Olen 194 cm pitkä. Kummallista kyllä, Supeb II:ssa en saanut koskaan hyvää ajoasentoa. Kun penkki oli OK (ei ihan taain asento!), niin kaasujalan nilkka jäi kummallisen asentoon, joka kipeytti sen. Samoin ratti jäi liian etäälle. (Minulla selkänoja on lähes 90 asteen kulmassa).
Joo, tuo nilkkajuttu saattaa olla yhtenä asiana taustalla itsellänikin, aivan samaan olen kiinnittänyt huomiota. Jollakin tavalla kaasupolkimen kiinnitys ja liikerata ovat sellaiset, että nilkka on kummassa asennossa, mikä aiheuttaa puutumitsta, jalan jännittämistä, yms.

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 25.11.13 - klo:11:44
Hartiat penkkiin ja kun ratti on ranteiden kohdalla niin se on paras ajoasento etäisyyden puolesta.

Etureuan kun on liian ylhäällä niin paino jalassa on siinä etureunassa jolloin myös alkaa reittä särkemään. Laske alemmas etureunaa niin pitäisi helpottaa.
Joo, selkänojan olen noin säätänyt, että ranteet osuvat ohjauspyörän kehälle ja voi siinä ajaessaan vaikkapa sormilla rummutella mittariston kantta...
Olen alkanut epäillä samaa, että etureuna saattaa olla liian korkealla. Pitääpä asiaa kokeilla vaikkapa viikon ajan.

HiTecci

Itsellä se perussäätö on:
- ratti max. ylös ja itseenpäin
- penkki max. ylös, tai niin että käsi vielä just ja just mahtuu pään ja katon välin
- penkki max. taakse, tai niin että polvet mahtuu ratin viereen
- selkänojaa sen verran pystyyn että ranteet yltää kurkottelematta ratin päälle

Tuosta sitten lähdetään tarpeen tullen hienosäätämään, jos tarvetta löytyy. Usein vain nuo säädöt loppuu ennen kuin se oikeasti sopiva löytyy, mutta sitten niillä mennään kun ei muutakaan voida. Toki tuossa on sitten runsaasti autovalmistajakohtaisia tyypillisyyksiä, minkä jakkara tuntuu mukavalle, minkä selkänojamitoitus on jollekin keskenkasvuselle, jne. Tai keskikonsolin kyynärnoja, onko sitä ja sen mahd. säädettävyys. Esim. niinkin iso (?) auto kuin BMW 500-sarja on allekirjoittaneelle poisluettu vaihtoehto, sillä en mahdu sitä ohjastamaan ilman ettei polvilla tuikittaisi cruisen viikseä :o Ja taas toisaalta esim. allekirjoituksen Pökö 1007 kirppu on just passeli, sillä siinä ei moisia sojottimia ohjauspylväässä ole. Jopa Smartista löydän itselleni sopivan ajoasennon, kokeiltu on :)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Arcca

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 25.11.13 - klo:11:33
Tuosta kaasujalan asennosta, itse laitan pitkillä tieosuuksilla vakkarin päälle ja nostan jalat lattiamaton takareunaan niin, että kengänpohjat ovat melkein suorassa kulmassa toisiinsa nähden. Polvista toinen osuu oveen ja kaasujalan sääri keskikonsoliin eli nojaavat rentona. Muulloin kaasujalan polvi nojaa keskikonsoliin kun tarvitsee säädellä vauhtia kaasupolkimella.

Tätä minäkin tarjoan, eli vakkari peliin aina kun mahdollista ja kaasujalka lepoon.

Sillä olen päässyt eroon kaasujalan puutumisilta yms vaivoilta. Kun tuon vakkarin käytön olen oppinut automaattiseksi niin ajan varmaan jopa 90 % ajoistani se päällä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

T5ID

Ainoa istuin pitempiaikaiseen istumiseen on Recaro. Enkä tarkoita tehtaiden "sport"- penkkejä, vaan ihan oikeita. Käykää huviksenne Bayermannissa Lauttasaaressa koeistumassa.

Olleellista on jalkojen reisituki. Recaron jälkivarustepenkeissä istuinosan saa jopa useita senttejä pidemmäksi kuin tehdaspenkeissä, sitten, kun etuosan nostaa ylös, on jaloille luontainen tuki.

Eli penkin takaosa aivan alas, etuosa ylös, selkänoja pystyyn ja penkki taakse. Näin pääsee Jäämerelle yhden pysähdyksen taktiikalla.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 25.11.13 - klo:18:51
Tätä minäkin tarjoan, eli vakkari peliin aina kun mahdollista ja kaasujalka lepoon.

Sillä olen päässyt eroon kaasujalan puutumisilta yms vaivoilta. Kun tuon vakkarin käytön olen oppinut automaattiseksi niin ajan varmaan jopa 90 % ajoistani se päällä.

+1

jlindstrom

+1 myös täältä

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vesihiisi

Jokin tässä nyt kyllä vielä/taas mättää. Eilen tuli tehtyä työkeikka 200+ km ja tänään särkee oikeaa jalkaa reidestä niin peijakkaasti. Ajomatkasta varmaankin 85 % oli moottoritietä ja lopustakin puolet sellaista, että vakkaria pystyi käyttämään. Siitä huolimatta, että kaasujalkaa pystyi ajon aikana heiluttelemaan mielin määrin on siis nyt kinttu kipiänä. Alan kallistua sille kannalle, että istuin on liian kova. Tuolla perusteella pitäisi kyllä särkeä vasentakin jalkaa, mutta eipä särje. Monet kehuvat Audin penkkejä hyviksi vaikka kuinka pitkille matkoille, mutta vahvistaisikos poikkeus säännön? Kova ahteri + kova penkki = kovaa kyytiä? ???

Huikko

Tätä recaron penkin mukana joskus tullutta ohjetta olen noudattanut ja hyväksi todennut.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Kale

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 19.12.13 - klo:17:09

Tätä recaron penkin mukana joskus tullutta ohjetta olen noudattanut ja hyväksi todennut.

Kohdassa kolme kosahtaa. Penkkiä ei kannata laittaa liian ylös jolloin näkyvyys heikkenee. Eikös katon ja pään pitäisi jäädä nyrkin verran tilaa.

Vesihiisi

Palaanpa omaan vanhaan vuodatukseeni:

Pitääpä vielä palaa tähän, kun asia on askarruttanut. Viime viikolla tuli vietettyä poikkeuksellisen paljon aikaa Audin istuimen ja ratin välillä, eikä täysin ongelmitta. Kuten aiemmin otin esille, kaasujalan asento on jostakin syystä jäänyt melkoisen huonoksi. Tämän seurauksena oikeaa jalkaa alkaa takareidestä särkeä vimmatusti, eli pitää nukkumaan mennessä jo ottaa särkylääkettä. En oikein ymmärrä mistä tuo johtuu, kun säätömahdollisuuksia pitäisi olla vähintäänkin riittävästi. Tässä kuitenkin omia arvioitani, juuri Q5 osalta, kokoiselleni (188/79) miehelle.
- kaasupolkimen paikka ja/tai asento on jollakin tavalla epäonnistunut.

Olen kokeillut istuimeen erilaisia säätöjä, mm:
- aivan alas pumpattuna => muut säädöt tuon perusteella
- aivan ylös nostettuna ==> muut säädöt vastaavasti.
- etureunan pituussäätöä eestaas. Tuntuu, että reidelle saa parempaa tukea kun pituussäätö on lähes nollilla.

En muista tällaista kokeneeni aiemmin. Ehkä penkissä on liikaa säätöjä ja olen onnistunut ne ruuvaamaan kirjaimellisestikin päin p-tä.

Asia ei ota korjaantuakseen sinnikkäistä kokeiluista huolimatta. Kaasujalan amputointi on vielä kokematta, enkä ihan vielä tuohon ajatellut ryhtyä.

Tilanne on tosiaan se, että jok'ikinen päivä oikeaa jalkaa alkaa särkeä (kovasti) takareidestä. Totta kai tilanne ajaessa on parempi kun käyttää vakkaria ja vääntelee jalkaansa minne lystää. Kaupunkiajossa tuo ei ole kovinkaan toimiva ajotapa, vaan jalkaa on polkimilla enemmän tai vähemmän käytettävä.

Sen nyt vielä voisi kokeilla että joskus kun emäntä ajaa autoa, istuu itse pelkääjän paikalla ja koettaa havainnoida a) jalan asentoa ja b) särkemisilmiötä.

Voisiko Audin istuin olla liian kova? Liian leveä se on ainakin.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 11.04.14 - klo:14:34
jok'ikinen päivä oikeaa jalkaa alkaa särkeä (kovasti) takareidestä.

Mää saattaisin käydä jossain näyttämässä koipea jo noilla oireilla. Liekö muissa toiminnoissa särkyä jalassa? Ilmeisesti särkylääke auttaa?

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 11.04.14 - klo:15:25
Mää saattaisin käydä jossain näyttämässä koipea jo noilla oireilla. Liekö muissa toiminnoissa särkyä jalassa? Ilmeisesti särkylääke auttaa?
No kun mikään muu toiminto ei tuota aiheuta niin jäljet vähän johtaisivat sylttytehtaalle. Toimistossakin istun päivittäin tuntitolkulla tuolilla, mutta ei minkäänlaista vaivaa. Joo, kyllä särkylääke auttaa, mutta ei sitä todellakaan joka päivä tarvitse ottaa. Lähinnä silloin jos on tullut ajeltua enemmän, eikä ole vakkaria päässyt käyttämään.

Pitäisi ehkä jollekin saman mittaiselle kaverille antaa Audi viikonlopuksi lainaan ja katsoa sen jälkeen millaiseen asentoonon jakkaran säätänyt, mahdollisesti  kuulostellen oliko ajoasennon suhteen toivomisen varaa.

Pikagooglettamalla muuten löytyi pari englanninkielistä koeajorapparia, joissa niissäkin vähän kritisoitiin Q5:n ja A4:n ajoasentoa. En siis olekaan ongelmani kanssa yksin! :) ??? :-\

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 11.04.14 - klo:16:08

Pikagooglettamalla muuten löytyi pari englanninkielistä koeajorapparia, joissa niissäkin vähän kritisoitiin Q5:n ja A4:n ajoasentoa. En siis olekaan ongelmani kanssa yksin! :) ??? :-\

Auton penkkien sopivuus on hyvin henkilökohtainen asia, jonkun auton penkki sopii toiselle, toiselle taas ei. Esimerkiksi omistin Xsaran vain vuoden koska kyllästyin jatkuvaan selkäkipuun, ne olivat tiessään samantien kun sain alle 3B Passatin. 406 pösö jäi samantien pois laskuista kun koeajolla penkki painoi reiden takapintaa niin että jalka puutui 15 minuutissa!

Jos ei lääkäri tai  liikunta ja takareiden venyttely auta, laittaisin kyllä Audin kiertoon, turha kärsiä.

V-O

Pystykkö kokeileen Vesihiisi muutamilla pitkillä keikoilla jotain muuta automerkkiä?

Sitten sen näkisi ehkä onko vika Audin penkissä vaiko autossa istumisesta yleensä...

makkis

Penkeissä on eroja. Itse noudatan luontaisesti (en ole ennen nähnyt) tuota Recaron ohjetta poislukien korkeus, itse olen aina niin alhaalla kun vaan penkki antaa myöden, jos olisi valta valita, istuisin lattialla.

Tässä kohden on pakko kehua bemarin sporttipenkkejä, vaikka olen 172 senttinen mulkun mitta, niin niissä riittää myös reisituki, kiitos säädön. Nykyisessä räsässä kaikki muu natsaa, mutta reisituki jää lyhyeksi.

skriko

Tuttua touhua tuo Vesihiiden jalkasärky. Selässä joku hermo painaa ja säteilee jalkasärkynä. Voi poistua jos ajaa toisella autolla jossa selkä on asennossa joka ei paina hermoa. Itsellä sama vika GT86:lla ajaessa. Nuorempana ei olisi vaivannut.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Pepeto - 15.04.13 - klo:14:00
Itse tulee yleensä istuttua aika alhaalla ja selkänoja pystyssä. Ristiselkää on nykyään ruvennut välillä vihlomaan, niin pitää säätää sille enemmän tukea. Kohta tilattavaan Golfiin pitää ottaa ErgoActive-istuin, niin saa hyvän tuen säärille ja sen hierontatoiminnon.
Aiempi auto oli Golf IV Trendlinen (recaron?) sport-penkeillä. Ei siis samat kuin GTI:n, vaikka hyvin samankaltaiset ja näköiset.

Toistaiseksi ErgoActive ei ole loihtinut huippua ajoasentoa - en ole löytänyt optimisäätöjä, jotka pitäisin vaan yhä on hakemista 5tkm jälkeen.
Hieronta on oikein mukava plussa, etenkin toimistotyöläiselle!  :)
188cm pituisena penkillä ja säädöillä on väliä.

Vanhoissa jakkaroissa oli sopiva pehmeys/jämäkkyys, ja vaikka selkäosa jäi liian lyhyeksi sekä reisituki oli riittämätön penkissä tunsi olonsa kotoisaksi.
ErgoActivessa on koko ajan ollut mahtavaa reisituen säätö, ja etureunan kallistuksen säätö sekä se, että selkäosa on tarpeeksi korkea.
Huonona olen pitänyt pääntuen liikaa eteen kääntymistä, pakottaa pään kovin eteen jos selkä ja lapaluut on oikein penkissä kiinni.

Odotin kyllä näiltä penkeiltä enemmän kuin mitä ne ovat toistaiseksi antaneet takaisinpäin. Tosin perus comfortline penkki liikkeessä istuttaessa tuntui puutteellisemmalta (se reisituen puute ja istuinosan lyhyys!).
Mielenkiintoinen huomio on myös se, että kuskin penkki ei mene niin alas kuin apukuskin  :o Apukuskin penkissä jotenkin luontevampaa ja rennompaa istua myös...

Ja mitä tulee säätöihin, yleensä laitan penkin mahdollisimman alas ja penkin kallistuksen sopivasti että kädet ovat suht sopivalla etäisyydellä - jalat kun on pitemmät ja rattia ei ole saanut koskaan tarpeeksi taakse missään autossa. Pidän turvallisempana istua matalalla kuin korkealla, pituuteni kyllä auttaa näkemään ja havannoimaan - lyhyiden teinien tyyli ajaa siten että silmä ja otsat näkyy ratin yli, on täysin päätöntä ja edesvastuutonta.
Lyhyiden ja vähäisten kokemusten perusteella kokonaisvaltaisesti parhaat penkit ovat olleet Saab 9-5:ssa ja jossain Volvoissa, mutta Volvo ei ole itselleni koskaan vaihtoehto  ;D
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Arcca

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 12.05.14 - klo:15:37

Huonona olen pitänyt pääntuen liikaa eteen kääntymistä, pakottaa pään kovin eteen jos selkä ja lapaluut on oikein penkissä kiinni.

Auts, onko ergoactivessakin tämä nykyvagien ikävin ominaisuus? No, eipähän sitten tarvitse ainakaan golffeista haaveilla. Miksiköhän Notre Damen kellonsoittajiksi Vagin penkin suunnittelijat kuskeja luulee.

Niinkuin jo tuli joskus sanottua, ostin autooni tarvikeniskatuen joka poisti ongelman suurimmaksi osin, mutta eihän se mukava ollut kajota turvallisuuslaitteisiin mutta minkäs teet. Nyt vaan pohdituttaa pitääkö katsastukseen vaihtaa alkuperäinen takaisin?

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 12.05.14 - klo:20:25
Auts, onko ergoactivessakin tämä nykyvagien ikävin ominaisuus? No, eipähän sitten tarvitse ainakaan golffeista haaveilla. Miksiköhän Notre Damen kellonsoittajiksi Vagin penkin suunnittelijat kuskeja luulee.

Niinkuin jo tuli joskus sanottua, ostin autooni tarvikeniskatuen joka poisti ongelman suurimmaksi osin, mutta eihän se mukava ollut kajota turvallisuuslaitteisiin mutta minkäs teet. Nyt vaan pohdituttaa pitääkö katsastukseen vaihtaa alkuperäinen takaisin?
Tuossa oli pitkä aika, etten käynyt koeajamassa VAGeja niin asia aika yllätys. Isällä Mk6 Comfortline jossa en asiaan ole kiinnittänyt mitään huomiota satunnaisissa ajosessioissa.
Ehkä jos tuo vaivaa, voisi hurjimapana vaihtoehtolla väännellä niitä metallitankoja jotka pääntukee menee, jos se nyt ylipäänsä on mahdollista.
Itsellä on hiukka kirahvikaulan kurkottelu efektiä niin ei aina "muista" pääntuessa päätä pitää. Mk4:ssa ei oikeastaan koskaan tullut pääntukee nojailtua, koska penkin selkäosa oli niin pahasti alamittainen.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy