Ahdas autotalli...

Aloittaja Jyri, 08.03.10 - klo:23:27

« edellinen - seuraava »

Jyri

vai iso auto?

Piti sitten askarrella pikku apu pysäköintiä varten autotalliin, kun ei liikaa tilaa jää Superbilla.
Laseretäisyysmittarilla mittasin autotallin ennen auton tilaamista että auto varmudella mahtuu. Tuosta alla näkyvästä etukulmasta autotallin oveen oli mittaa 6mm enemmän kuin autolla pituutta, onneksi on tuo keula sen verran kiilamainen että hieman enemmän on pelivaraa  ;)

Tuohon etuseinään kiinnitin kuminarulla solumuovipehmikkeen joka värähtää kun on tarpeeksi pitkällä, olisihan tuon voinut tehdä valokennoillakin, mutta tuo oli nopeampi  ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]

ATM

Kai sinulla on rekkakortti nyt kun Superbilla ajelet?  ;D

Jyri

Lainaus käyttäjältä: ATM - 08.03.10 - klo:23:33
Kai sinulla on rekkakortti nyt kun Superbilla ajelet?  ;D
Ei sitä tarvitse kuin vasta peräkärryn kanssa, C -kortti riittää pelkän nupin ajamiseen  ;D

Hump

Mulla oli kanssa edellisen auton (Superb I) kanssa ahdasta autotallissa. Tosin auto mahtui sinun tilanteeseen verrattuna tallliin hyvin. Auton eteen ja taakse jäi viisi senttiä tilaa ja autotallin ovi mahtui kiinni.
Pulttasin lattiaan kiilat etupyörien kohdalle, joten autoa ei pystynyt ajamaan autotallin takaseinästä läpi. Tuo helpotti merkittävästi auton ajoa talliin.

Nykyinen auto mahtuu talliin heittämällä ja on melkoista amerikkaa kun saa valmiiksi lastata takakontin ja lapsen autoon jo autotallissa.

Onnea vaan projektille.  ;)

skula

Mulla on CC:n kanssa vähän samantapaista ongelmaa, onneksi sentään vielä kun ajan CC:n talliin, niin että ovet sulkeutuvat just, eteen jää tuollaiset 35cm. Sivuttaisuunnassakin saa nipinnapin ovet auku sen verran etteivät ne loksahda itsekseen kiinni  ::)

lari

Tuttu juttu varmaan monelle, se ahtaus tallissa. Itse olen tuumannut että Octavia/Golf varianttia isompaa autoa ei kannata hankkia, nyt on tallissa sen verran tilaa ettei tarvii edes koukkua irrottaa :) Mutta toki matkustajat on lastattava ulkona.

Tuo kuvissa ollut tallin kynnyksen ruosteinen terässuoja vaikuttaa myös siltä kuin olisi standardiratkaisu talleissa, itse olen monen monta kertaa harkinnut sen piikkaamista irti ja vaihtamista. Kerran rälläköin sen puhtaaksi ja maalasin Ferrexillä, mutta samanlainen se on taas ... siis ruosteinen.

Tupo

LainaaPulttasin lattiaan kiilat etupyörien kohdalle, joten autoa ei pystynyt ajamaan autotallin takaseinästä läpi. Tuo helpotti merkittävästi auton ajoa talliin.
Kiilat, lankku, tms. toppari on erittäin hyvä konsti. Auto asettuu aina automaattisesti oikealle kohdalle, eikä tule turhia "hipaisujälkiä" puskuriin.  :)

Simola

Täytyy sanoa noista Jyrin kuvista, että tilankäyttö on kyllä aivan mahtavasti optimoitu.
Se on myös erikoista että tallit ja liiterit täyttyvät yllättävän nopeasti kaikesta kamppeesta jonka voisi oikeastaan heittää myös roskikseen. Näin ainakin omalla kohdalla.

Toki Jyrillä näyttää olevan ainakin vanteita ja Manfroton kuvausjalusta tuolla naftaliinissa. Niitä ei pidä heittää pois. ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

VAG!

aa

Ironic32

Juuri tästä syystä minä rakensin 75m2 autotallin, että sinne jopa hyvässä lykyssä saattaisi yksi auto mahtua ;D

jkvi

Yksi niksi tuollaiseen mahtumis- ja sovitusongelmaan on laittaa tallin katosta naru roikkumaan. Kun auton ajaa talliin, on se oikeassa kohti silloin, kun narun pää, jossa voi olla painona vaikkapa solmu, hipaisee tuulilasiin.
CRDi & Collection

skula

Fiksuinta olis oikein asennettu peili tallin nurkkaan..

Simola

LainaaFiksuinta olis oiken asennettu peili tallin nurkkaan..

Tuo on totta!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 09.03.10 - klo:09:22
Juuri tästä syystä minä rakensin 75m2 autotallin, että sinne jopa hyvässä lykyssä saattaisi yksi auto mahtua ;D

Tuo on fiksua, kun kaikkea romua ja roipetta kertyy kuitenkin vähintään omiksi tarpeiksi.

Parikymmentä vuotta sitten vanhemmilleni rakennettiin kahden auton talli, niin mitoitukseksi otettiin Chevrolet Suburban. Niitä mahtuu talliin ihan mukavasti kaksi kappeletta, jolloin pähkittiin tilan riittävän myös todennäköisemmille autoille. Naapuri vaihtoi samoihin aikoihin Corollansa Carina II:een ja joutui tekemään tallin ovien sisäpuoliseen vaneriin kolon vetokoukulle.

Velipoika rakensi viime kesänä samanlaisen tallin, mutta otti mittatikuksi Suburbaniakin suuremman Ford Excursionin. Menee V70 heittämällä talliin ja saa piltit köytettyä takapenkille jo tallissa.

Vmatti

Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

RiMa

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 09.03.10 - klo:09:22
Minulla on vain 35m2 talli ja aina pitää 2h siivota, jos haluaa saada auton sopimaan sinne :-[
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

Ironic32

Aika yleinen ongelma näyttää minusta olevan kaikki nämä nykyiset tallit / katokset, joista valmiita malleja tarjotaan. Kaikki on jollakin Minin mitoituksella ilmeisesti tehtyjä.

Otin talopakettitoimittajalta piirustukset niiden isoimmasta 2-auton tallista ja venytin sitä vielä muutaman metrin suuntaansa.

Ihan hienoja taloja rakennetaan paljon, mutta sitten autokatos on niin ahdas, ettei kuraisesta autosta tulla puhtaan takin kanssa ulos. Ihme touhua, kun ajattelee, että kustannusvaikutus tuollaisessa katoksessa / tallissa on varsin maltillinen, jos sitä vähän suurennetaan heti piirustusvaiheessa.

Eri asia on tietysti rivareissa ym., joissa ei sitä tilaa välttämättä ole. Samoin vanhoja talleja tietysti on jo vähän kallimpaa alkaa kasvattamaan.

skula

Eikä se helpota asiaa että oma talo on rakennettu 80 luvulla.. Autot oli mitä oli  ::)

Mutta peili sopivassa kohtaa autotallin nurkkaa tekee talliin ajamisen helpoksi, alle sentin marginaaleihin asti..

Turbodog

Mua ahdistaa tallissa nykyään leveyssuunnassa. Onko mitään toimivaa ideaa tähän? Pitäisikö rakentaa kiskot lattiaan?
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 09.03.10 - klo:15:26
Mua ahdistaa tallissa nykyään leveyssuunnassa. Onko mitään toimivaa ideaa tähän? Pitäisikö rakentaa kiskot lattiaan?

Peili tallin oikeassa takanurkassa sekä valaistu talli auttavat sivuttaissuunnassakin tähtäämistä. Kiskoja en pidä yhtä kätevänä ratkaisuna. Niitä kun ei kuitenkaan näe sitten kun auto on jo tallin sisällä, niin tähtäys tapahtuu reaktiivisella tuntumalla. Sen johdosta tähtäys ei ole yhtä tarkkaa kuin jos näkisi auton oikean kyljen ja seinän välisen etäisyyden suoraan koko auton pituudelta.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Jyri

Low tech ratkaisuina peili ja stopparit lattiassa ovat kyllä hyviä ehdotuksia, mieli tietysti tekisi jotain hieman sofistikoidumpaa...

Micco

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 09.03.10 - klo:16:13
Low tech ratkaisuina peili ja stopparit lattiassa ovat kyllä hyviä ehdotuksia, mieli tietysti tekisi jotain hieman sofistikoidumpaa...

Eikös sukkahousussa katosta roikkuva tennispallo olisi aika haitekkiä? ;D Pallon kopsahdus tuulilasiin indikoi pysähtymisen tarpeen.  ;)

Jos sulla on pelivaraa tosiaan vain tyyliin 6mm, niin taitais ne lattiastopparit ja peili olla tosiaan se tarkin vaihtoehto.

Omassa tallissa pituus onneksi vielä riittää nipin napin työpöydänkin kanssa. Leveyden kanssa oli aika ahdasta. Mutta onneksi varaston/liiterin väliseinän poistamalla sai 1.5m lisää leveyttä talliin. Nyt mahtuu jo teoriassa jotain tekemäänkin.
Torsen + haldex + visco

Simola

High tech ratkaisuna ehdotan että tallin ovi vaihdetaan tallin päädystä sivuseinälle (koko seinän mittainen nosto-ovi).
Näin auton parkkiassistentti ajaa auton talliin kuin taskuparkkiin, ja kuskin ovikin mahtuu kivasti auki. =)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Micco - 09.03.10 - klo:16:21
Omassa tallissa pituus onneksi vielä riittää nipin napin työpöydänkin kanssa. Leveyden kanssa oli aika ahdasta. Mutta onneksi varaston/liiterin väliseinän poistamalla sai 1.5m lisää leveyttä talliin. Nyt mahtuu jo teoriassa jotain tekemäänkin.

Aijai, taisi lähteä osastoiva väliseinä pois. Palotarkastajalta tulee noottia..

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.03.10 - klo:16:26
Puhumattakaan naapuritallin käyttäjästä  :-\

Micco

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.03.10 - klo:16:26

:) Sen näemme. Nyt on vain autotalli.
Torsen + haldex + visco

Erkka

Lasten polkupyörissä oleva antennin tapainen lasikuituvartinen oranssiviiri autotallin etuosaan lattiakiinnityksellä. Stoppia, kun lippu heilahtaa. Kevyt ja toimiva ratkaisu.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 09.03.10 - klo:18:54
Lasten polkupyörissä oleva antennin tapainen lasikuituvartinen oranssiviiri autotallin etuosaan lattiakiinnityksellä. Stoppia, kun lippu heilahtaa. Kevyt ja toimiva ratkaisu.
Toimisi ihan hyvin mutta kun pitää saada tuo pysäköinti tehtyä 1cm marginaalilla, niin tuollainen juuresta nivelöity aiheuttaa helpolla usemman sentin heiton, luulen että tuo palkki lattiassa on se minkä tulen vielä askartelemaan.

Tupo

Lainaapitää saada tuo pysäköinti tehtyä 1cm marginaalilla, ... , luulen että tuo palkki lattiassa on se minkä tulen vielä askartelemaan.
Se ainakin TOIMII - varmasti ja tarkasti.
K.I.S.S.  :D

skula

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 09.03.10 - klo:16:13

Mikä siitä peilistä tekee LowTechiä?

Minulla on ainakin tuollainen omassa autotallissa ja voip siitä itseäänkin kattella samalla kun rauta nousee ja hauis pullistuu.  :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy