2.0TFSI ja jakopään hihnan vaihdon jälkeinen ujellus

Aloittaja Chrisu, 04.04.13 - klo:14:07

« edellinen - seuraava »

Chrisu

Tervehdys!

-07 VW Eos oli juuri isossa rempassa ja vaihdettiin mm jakopään hihna. Sen jälkeen auto on ruvennut pitämään mielestäni järkyttävää ujellusta, varsinkin kylmäkäynnistyksen jälkeen. ihan kuin ääni tulisi jostain hihnasta, ja ääni muuttuu kierrosten mukana. Missä määrin tämä on normaalia välittömästi hihnan vaihdon jälkeen? Auto kuulostaa enempi ujeltavalta sähköautolta kuin bensamoottoriselta... :D Pari kertaa käyttänyt autoa vaihdon tehneessä huollossa mutta he eivät löydä (kuule) mitään erikoista. En saa rauhaa ennenkuin asia selviää...  :D
Ex: Honda Civic -87, Mazda 323F 1.6i -90, Mazda 626 SportSaloon 2.0GT -91, Skoda Octavia 1.6i -03, Skoda Fabia vRS -07, Skoda Superb 1.4TSI -09, VW Eos 2.0TFSI DSG -07

Toyota Prius -10

Karvis

Eikös ujellus viittaa yleensä siihen, että hihna on liian tiukalla ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: Chrisu - 04.04.13 - klo:14:07
Tervehdys!

-07 VW Eos oli juuri isossa rempassa ja vaihdettiin mm jakopään hihna. Sen jälkeen auto on ruvennut pitämään mielestäni järkyttävää ujellusta, varsinkin kylmäkäynnistyksen jälkeen. ihan kuin ääni tulisi jostain hihnasta, ja ääni muuttuu kierrosten mukana. Missä määrin tämä on normaalia välittömästi hihnan vaihdon jälkeen? Auto kuulostaa enempi ujeltavalta sähköautolta kuin bensamoottoriselta... :D Pari kertaa käyttänyt autoa vaihdon tehneessä huollossa mutta he eivät löydä (kuule) mitään erikoista. En saa rauhaa ennenkuin asia selviää...  :D

Meillä rupes 206 peugeot -06 aj. 60 000 pitämään hihnan- ja muitten osien- sekä vesipumpunvaihdon jälkeen pitämään kanssa kummaa ujellusta.

Chrisu

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.04.13 - klo:14:14
Eikös ujellus viittaa yleensä siihen, että hihna on liian tiukalla ::)


Sitähän moni muukin on epäillyt mut minkäs teet jos he kivenkovaan väittävät ettei mitään erikoista ole. Heidänhän vastuulla se olisi fiksata. Olisi kiva tietää et autolla oikeasti voi ajaa huoletta seuraavat 6 vuotta, ainakin jakopään remmin osalta...
Ex: Honda Civic -87, Mazda 323F 1.6i -90, Mazda 626 SportSaloon 2.0GT -91, Skoda Octavia 1.6i -03, Skoda Fabia vRS -07, Skoda Superb 1.4TSI -09, VW Eos 2.0TFSI DSG -07

Toyota Prius -10

skriko

Lainaus käyttäjältä: Chrisu - 04.04.13 - klo:14:40

Sitähän moni muukin on epäillyt mut minkäs teet jos he kivenkovaan väittävät ettei mitään erikoista ole. Heidänhän vastuulla se olisi fiksata. Olisi kiva tietää et autolla oikeasti voi ajaa huoletta seuraavat 6 vuotta, ainakin jakopään remmin osalta...

Anna mennä vaan. Takuuhan heidän työllään on. Peugeotilla annetaan vesipumpulle ja jakohihnalle 4 vuoden takuu. Se on se vaihtoväli 4v/120 000 km.

Chrisu

No välillä kyl vähä hävettää ku hieno ja tehokas avoauto pitää sellasta ujellusta. Ihmiset luulee viel et auto onkin lasten sähköauto... :D :D :D
Ex: Honda Civic -87, Mazda 323F 1.6i -90, Mazda 626 SportSaloon 2.0GT -91, Skoda Octavia 1.6i -03, Skoda Fabia vRS -07, Skoda Superb 1.4TSI -09, VW Eos 2.0TFSI DSG -07

Toyota Prius -10

tarzi

Eikä hihna oikein tykkää että on liian kireällä, eli kyllä sille jotain pitäisi saada tehtyä.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

pykälistö

En nyt tiedä minkälaisesta ujelluksesta on kyse, mutta yleensä kylmänä käynnistäes uljellus voi kuulua laturin remmistä joka luistaa. Hammasremmi alkaa pitää ujellusta vasta lämpimänä, jos on liian tiukalla, koska se kiristyy kun kone lämpiää. Siksi remmi tulee aina asentaa kylmään koneeseen.

PS. Ite vaihdoin just jakoremmin ja moottorikorvakkeen takia se oli aika ikävä laittaa.

Larmatin

Vaikka vanha posti niin ongelmat on edelleen tätä päivää.

Moniin volkkareihin ja audeihin jakopään tehneenä niin hihna vaan jää ulisemaan. kireysmittari on kohdillaan.
Vetääkö nämä kiristimien kireysmittarit vaan sen hihnan liian tiukalle vai onko kellään tyhjentävää ideaa miksi.

Toisissa moottoreissa se on semmoinen ihme mouruaminen jakohihnasta ja joissain se on semmoinen ujellukseen viittaava ääni.

Johonkin V6 audiin piti hommata kerran kaikki osat orginaalina mutta sama ääni jatkui kun laittoi org osat.

Ehdotuksia/ kommentteja.

Itse arvaisin että kyse on siitä kun hihnojen vaihtovälit on pidentyneet niin hihnat on enemmän semmoisia muovisen tuntuisia


-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy