Audi A6 takaluukun jarruvalo reistailee

Aloittaja Arsenal1982, 27.03.13 - klo:18:33

« edellinen - seuraava »

Arsenal1982

Elikkä autona audi a6 avant ja takaluukun jarruvalo toimii ja ei toimi. Onko muilla samoja ongelmia/kokemuksia? Löytyykö jokin ratkaisu ongelmaan? Talvi kun on pakkas aikaa, niin valo toimi normaalisti kun painaa jarrua, mutta nyt kun tulee kosteemmat plus kelit ja painaa jarrua niin heti piippaa ja merkkivalo syttyy mittaristoon. Apua kaivattaisiin kuinka saada tuo vika hoidetuksi. Kiitoksia jo etukäteen

Qmies

Täällä yksi kohtalotoveri kärsii samasta ongelmasta..

Kai sitä vikaa on jostain liitännästä/takaluukun johtosarjasta alettava metsästämään.
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

MrMicke

Tuttua kauraa, ette ole yksin kyseisen asian kanssa. Audifinnsin puolella löytyy lisätietoa esim. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=73317

Itse vaihdatin muiden töiden yhteydessä Etelä-Helsingin merkkihuollossa (www.audi.ee). Työn osuus 22,50 EUR. En viitsinyt alkaa itse temppuilemaan pihalla.

Jehki

Minulla alkoi myös tuo takajarruvalon virheilmoitus kilahdella vähän väliä ja avasinkin luukun verhoukset ohjeen mukaisesti. Sitten kuitenkin tuli pieni ongelma. En saa valomoduulia tulemaan ulos kolostaan. Näyttäisi kuin se ottaisi kiinni luukun päällä olevaan "spoileriin". Pitääköhän se saada jotenkin irti ennen kuin valo suostuu tulemaan pois? Kyseessä S Line Avant, jossa luukun päällä on pieni "spoilerin" tapainen lisä lippa. Noista kuvista poiketen lampun kiinnikkeissä oli myös 4 metallista klipsiä, jotka putosivat paikoiltaan samoin kuin tuo musta liukuva muovilista, joka pitää lamppua paikoillaan.

Qmies

Jos olisin tiennyt tuon vaihtohinnan olevan noin kohtuullinen niin olisin kyllä harkinnut sitä, ei mikään mukava operaatio irroitella niitä verhoiluja.

Minulle myivät mukaan myös uuden liittimen mutta tässä vaiheessa tyydyin vaihtamaan vain uuden valon, irroitus tosiaan liu'uttamalla musta lista irti ja sen jälkeen metalliklipsit pois, sovitus on tarpeettoman tiukka ja ilmeisesti vieläpä riippuvainen lasin sijainnista liimauksessaan mutta sain kyllä keploteltua omani pois ehjänä.

Uuden asentaminen olikin sitten samanlaista keplottelua mutta nyt on paikoillaan ja toimii:)
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy