VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

Morkkis

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 31.07.17 - klo:22:50
Vanha kysymys, mutta vastataan nyt kuitenkin. Jos edellinen / joku edellisistä omistajista on mennyt rekisteröimään kaapelin sarjanumeron Ross-Techille niin sinä et tod.näk. tule saamaan heidän foorumeillaan tukea ongelmatilanteissa (ellet osaa vakuuttavasti selittää ostaneesi johdon käytettynä henkilöltä X jonka mahdollisesti he voivat varmistaa vertaamalla ex-omistajan nimeä omasta tietokannastaan.)
Mitään muuta eroa tai haittaa ei käytetyn kaapelin ostamisessa ole.

Itse päädyi hankkimaan tuossa ensimmäisen kaapelin ja hankinsuoraan Ross-Techin aidon. Mietin juuri tuota että onko kaapelilla käyttöarvoa jos myy seuraavalle jos muuttuu tarpeettomaksi niin on sillä. Tuo lisenssi on tarvittaessa siirrettävissä toiselle omistajalle jos niin haluaa, tottakai Ross-Tech ottaa tuosta 99 dollaria.

https://store.ross-tech.com/shop/vudot/

harri81

mistä tuon ruottinkielisen ohjelman saa päivitettyä?
tuo VC scope ei toimi kun aer ei ole päivitetty

Niklasm

Terve arvon tietäjät!
Autona on vw scirocco 2009 ja siitä pitäisi saada valoja vähä koodattua.
Eli ongelmana on se, kun tänään sain päiväajovalot koodattua etuparkkeihin, mutta takavalot jäi palamaan päiväajovalot päällä, niin onko mahdollista saada takavalot sammuksiin silloin ku päiväajovalot on päällä?
Käytössä on uusin vcds ja kiitos jo etukäteen.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Niklasm - 01.11.17 - klo:21:43
Terve arvon tietäjät!
mutta takavalot jäi palamaan päiväajovalot päällä, niin onko mahdollista saada takavalot sammuksiin silloin ku päiväajovalot on päällä?
Miksi? Takavalot päällä muutkin huomaa sinut kun olet liikenteessä esim räntäsateessa
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 01.11.17 - klo:22:08
Miksi? Takavalot päällä muutkin huomaa sinut kun olet liikenteessä esim räntäsateessa
Huolehdin räntä ja vesisateilla sekä pimeällä itse valoista jos auton oma automatiikka ei siitä osaa huolehtia... kysyin kysymyksen ja toivoin saavani siihen asiallisen vastauksen ilman turhaa jupinaa siitä että miksi valot pitää saada pois. Puhut Rauska totta mutta ylimääräisen kommentoinnin voi jättää pois jos ei vastausta kysymykseeni ole...
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

M.R

Pitäisi onnistua VCP::llä. Eeprom editorilla. Ihan sata varma en ole mutta melkolailla kuitenkin. Vcds:llä ei taida koodauksen kautta onnistua ellei sitten jostain byte18 koodauksesta löydy sopivaa valokonfiguraatiota.

Candywhite

Olen  yrittänyt selata ja löytää  ohjeita  kuinka koodauksia tehdään, mutta en ole löytänyt. Voisiko joku tietävä lähettää linkin kuinka koodauksia tehdään, esimerkiksi kuinka lamppujen pesu aktivoituisi viiveellä.

Oma piuha on mutta tarvitsen vähän apua jotta pääsen alkuun, Kiitos etukäteen.

Auto on 2017 Kodiaq.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

ConD

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 30.12.17 - klo:16:41
Olen  yrittänyt selata ja löytää  ohjeita  kuinka koodauksia tehdään, mutta en ole löytänyt. Voisiko joku tietävä lähettää linkin kuinka koodauksia tehdään, esimerkiksi kuinka lamppujen pesu aktivoituisi viiveellä.

Oma piuha on mutta tarvitsen vähän apua jotta pääsen alkuun, Kiitos etukäteen.

Auto on 2017 Kodiaq.
En osaa täysin vedenpitäviä ohjeita antaa. 2017 Kodiaq on sähköjen osalta liki sama peli kuin oma Atecani, mutta näissä MQB vehkeissä kaikki ”koodaukset” tai vastaavat säädöt tapahtuu samoin periaattein. Eroja tulee kuitenkin siinä missä järjestyksessä esimerkiksi valo-ohjaukset ovat, sillä niihin voi pienet varuste-erotkin vaikuttaa. Periaate ratkaisee..

Kaikki valoihin ja pesureihin liittyvät säädöt löytyy [09] Central electrics alta. Menet loginiin ja kirjoitat tooltipin antaman loginkoodin. Sitten valkkaat adaptations ja rupeat ihmettelemään listaa. Jostain löytynee SWRA verongzerungzeit tms. Kohta. Siinä on säätönä vakiona 0 ms, niin laitat siihen esim 2000ms, eli 2s viiveen.

Muita koodauksia tarkemmin speksein löytyy google kääntäjällä esim täältä:
https://www.stemei.de/pages/coding/skoda-kodiaq-ns.php

Katso myös muut MQB alustaiset eli Ateca, Ocu3, Golf7 jne ja katso sieltä apuja mieleisiin koodeihin.

Yleisestikin ottaen koodauksia on mukava jelpata jos kertoo oman autonsa tarkkaan ja kertoo missä on onnistunut ja missä ei. MQB alustaisten kanssa moni säätö onnistuu esim valojen kanssa mainiosti. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

harri81

Saako jäähdyttimen flektit poistettua käytöstä vcds:n kanssa.
Nyt pyörii melkein kokoajan ni jos disabloi ne siksi aikaa että pääsee perehtymään paremmin.
Vai onko suoraan puhallin paketin Vaihto edessä?

ConD

Lainaus käyttäjältä: harri81 - 31.12.17 - klo:09:53
Saako jäähdyttimen flektit poistettua käytöstä vcds:n kanssa.
Nyt pyörii melkein kokoajan ni jos disabloi ne siksi aikaa että pääsee perehtymään paremmin.
Vai onko suoraan puhallin paketin Vaihto edessä?
Ei saa poistettua käytöstä, eikä niin todellakaan kannattaisi tehdä vaikka talvi onkin. Vikakoodin kyllä vcds:llä näkee mikä siellä on hätänä. Ohjainlaite tai jompikumpi puhaltimista kun on kaput, niin puhaltimet menee vikatilaan eli ovat koko ajan päällä turvaten auton jäähdytyksen.

Se on siis merkki ”hoida homma kuntoon”, eikä mikään ”raneta ja kattele myöhemmin”. Vajaata satasta pelkät puhaltimet halvimmillaan...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

harri81

Lainaus käyttäjältä: ConD - 31.12.17 - klo:10:31
Ei saa poistettua käytöstä, eikä niin todellakaan kannattaisi tehdä vaikka talvi onkin. Vikakoodin kyllä vcds:llä näkee mikä siellä on hätänä. Ohjainlaite tai jompikumpi puhaltimista kun on kaput, niin puhaltimet menee vikatilaan eli ovat koko ajan päällä turvaten auton jäähdytyksen.

Se on siis merkki ”hoida homma kuntoon”, eikä mikään ”raneta ja kattele myöhemmin”. Vajaata satasta pelkät puhaltimet halvimmillaan...

5 Faults Found:
18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
            P1643 - 000 -
             Freeze Frame:
                    RPM: 1008 /min
                    Torque: 38.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.76 V
                    Bin. Bits: 00101100
                    Torque: 146.0 Nm
                    Bin. Bits:  1 01  0

18359 - Radiator Fan 2 (V177)
            P1951 - 000 - Movement Restricted / Jammed - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 1449 /min
                    Torque: 0.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.98 V
                    Bin. Bits: 00101100
                    Temperature: 71.1°C
                    Duty Cycle: 49.8 %

16618 - Boost Pressure Regulation
            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 2226 /min
                    Torque: 302.0 Nm
                    Speed: 110.0 km/h
                    Load: 62.7 %
                    Voltage: 14.36 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 2172.6 mbar
                    Absolute Pres.: 2590.8 mbar

17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10)
            P0671 - 000 - Electrical Fault
             Freeze Frame:
                    RPM: 924 /min
                    Torque: 90.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 7.5 %
                    Voltage: 13.45 V
                    Bin. Bits: 00101100
                    Temperature: 11.7°C
                    Bin. Bits: 10110000

18358 - Radiator Fan (V7)
            P1950 - 000 - Movement Restricted / Jammed - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 1806 /min
                    Torque: 62.0 Nm
                    Speed: 26.0 km/h
                    Load: 27.8 %
                    Voltage: 14.14 V
                    Bin. Bits: 00001000
                    Temperature: 68.4°C
                    Duty Cycle: 9.6 %

tuollaset vikakoodit löyty.
tyhjällä käynnillä kävi noin minuutin ja sit lähti flektit käyntiin.

Tomppa82

Auto: Superb II FL, 2014.
Löytyykö koodaajaa, joka saa huoltovalon nollattua? Vai onnistuuko ilman VCDS:ää?
Entä saako koodattua luistonesto napin niin, että kun sitä painaa pitkään niin lähtee myös ajovakaudenhallita pois?

sahkari68

Uusi vw passatin omistaja kyselee että mistä kannattaa softat hankkia ja mikä kaapeli? Itsellä 2012 vm. 1.6td passat.
Kiinostaisi saada rengaspainevalvonta käyttöön ja jos jotain muuta kivaa keksisi

Enhancer

2014 Suberbin huollon pystyy varmaankin nollaamaan radion näytön kautta, ilman testeriäkin?

http://vcds.tech/kauppa/ on ainakin asiallinen kauppa VCDS-ostoon, toki pikkukoodauksista kannattaa harkita ostamisen sijaan yhteydenottoa lähialueen VCDS-auttajiin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Tomppa82

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.02.18 - klo:22:47
2014 Suberbin huollon pystyy varmaankin nollaamaan radion näytön kautta, ilman testeriäkin?

http://vcds.tech/kauppa/ on ainakin asiallinen kauppa VCDS-ostoon, toki pikkukoodauksista kannattaa harkita ostamisen sijaan yhteydenottoa lähialueen VCDS-auttajiin.

Ei löyty autosta "service" valikon alta kuin "info".
-09 Octavissa oli myös "reset" mutta jostain syystä tästä ei löydy...

Telehell

#855
Onko kellään tietoa Superb;n takakontin etäavauksen merkkiäänen deaktivoinnista? Onnistuuko?

Tais löytyä:

So with VCDS go into "Electronics 2"

Then click on "6D - Trunc Elec"

Click on "Coding", this takes you into the Long coding, you need: BYTE 1, BIT 5

UNTICK the Bit 5 box - Tone Generator Installed
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

ConD

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 22.02.18 - klo:21:45
Onko kellään tietoa Superb;n takakontin etäavauksen merkkiäänen deaktivoinnista? Onnistuuko?

Tais löytyä:

So with VCDS go into "Electronics 2"

Then click on "6D - Trunc Elec"

Click on "Coding", this takes you into the Long coding, you need: BYTE 1, BIT 5

UNTICK the Bit 5 box - Tone Generator Installed
Munmielestä tuommosten optioiden (esim kaiuttimen asennustäpän) klikkailu on väärä tapa tehdä tuo muutos ja voi joissain tapauksissa johtaa vikakoodeihin vääristä koodauksista.

Ennemmin menisin adaptation-valikon kautta ja poistaisin sen merkkiäänen vaan käytöstä:

LainaaSelect STG 6D (tailgate)
STG access authorization -> function 16
Enter code: 12345

STG adaptation -> function 10

Warning signal when opening with button in the interior or via radio key

Warning signal when closing with button in the interior or via remote key

Nuo kohdat kun rastii active/ON tilasta deactivate/OFF tilaan...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Limppu90

Saako -15 mallin Octaviaan koodattua tuommoista valikkoa?



Kolffi

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 01.11.17 - klo:22:08Lainaus käyttäjältä: Niklasm - 01.11.17 - klo:21:43
Terve arvon tietäjät!
mutta takavalot jäi palamaan päiväajovalot päällä, niin onko mahdollista saada takavalot sammuksiin silloin ku päiväajovalot on päällä?

Miksi? Takavalot päällä muutkin huomaa sinut kun olet liikenteessä esim räntäsateessa

Aiheeseen liittyen... Canadassahan turvallisuus on ollut pari vuosikymmentä eurooppaa edellä. Ikävää, että täälä vieläkin sotketaan päivävalot pimeälllä ajoon, mikä on siis laitontakin. EU päiväajovalo pykälä taas perustuu n 2004 tehtyyn tutkimukseen (missä oli yksi suomalainenkin mukana), jossa on todettu takavalottomuuden vähentävän kolareita, siis päivällä, valoisassa, kun kontrasti on suurempi.

A6, '06, Canadan koodaus ehkä sammutti takavalot... ei ehtinyt toteamaan kun tuli hämärää.
Onko kukaan koodannut? Muuttuuko muutakin?
Miten saisi xenonit syttymään myöhemmin? Ne kun ovat suunnattu alas, niin käytännössä näkyisi päivävaloilla paremmin, koska ovat suunnattu eteen.


Niklasm

Lainaus käyttäjältä: Kolffi - 08.03.18 - klo:20:57
Aiheeseen liittyen... Canadassahan turvallisuus on ollut pari vuosikymmentä eurooppaa edellä. Ikävää, että täälä vieläkin sotketaan päivävalot pimeälllä ajoon, mikä on siis laitontakin. EU päiväajovalo pykälä taas perustuu n 2004 tehtyyn tutkimukseen (missä oli yksi suomalainenkin mukana), jossa on todettu takavalottomuuden vähentävän kolareita, siis päivällä, valoisassa, kun kontrasti on suurempi.

A6, '06, Canadan koodaus ehkä sammutti takavalot... ei ehtinyt toteamaan kun tuli hämärää.
Onko kukaan koodannut? Muuttuuko muutakin?
Miten saisi xenonit syttymään myöhemmin? Ne kun ovat suunnattu alas, niin käytännössä näkyisi päivävaloilla paremmin, koska ovat suunnattu eteen.

voisihan tuota kokeilla! Mistäs tuo maan vaihto onnistu kun en itse nyt äkkisältään muista?
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

s-mod

Tuntuma puhetta.
Tammikuussa rek golf R. MOOTORI ohjelmoinnista (360).  Myös kaiutin pörinätäi muutuivat.
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Kolffi

Lainaus käyttäjältä: Niklasm - 08.03.18 - klo:21:27
voisihan tuota kokeilla! Mistäs tuo maan vaihto onnistu kun en itse nyt äkkisältään muista?

No näin "tarkasti" muistellen... valo asetuksista... Muutama eri maanosa vaihtoehto.
Näytti iltahämärissä, että hetken paloi etupäässä, mutta ei takana. Josko valoa riittäisi päivällä asian toteamiseen.
Hämäryys/syttymis asetusta muutin myös, mutta hämäävästi on teksti "myöhemmin". Riippuu tietysti kummasta kytkeytymisestä puhutaan.
No, kirkkaammalla kelillä taas testaillaan.

Headlight rangen kanssa täytyy vähän pelata kun löyti järjestelmä taas jotain vikavalon polttamisen arvoista. Näyttää kyllä valot heiluvan startissa.

Kolffi

Lainaus käyttäjältä: Kolffi - 09.03.18 - klo:07:34
No näin "tarkasti" muistellen... valo asetuksista... Muutama eri maanosa vaihtoehto.
Näytti iltahämärissä, että hetken paloi etupäässä, mutta ei takana. Josko valoa riittäisi päivällä asian toteamiseen.
Hämäryys/syttymis asetusta muutin myös, mutta hämäävästi on teksti "myöhemmin". Riippuu tietysti kummasta kytkeytymisestä puhutaan.
No, kirkkaammalla kelillä taas testaillaan.

Headlight rangen kanssa täytyy vähän pelata kun löyti järjestelmä taas jotain vikavalon polttamisen arvoista. Näyttää kyllä valot heiluvan startissa.

Modulihan oli Central electronics.

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: Kolffi - 09.03.18 - klo:07:34
No näin "tarkasti" muistellen... valo asetuksista... Muutama eri maanosa vaihtoehto.
Näytti iltahämärissä, että hetken paloi etupäässä, mutta ei takana. Josko valoa riittäisi päivällä asian toteamiseen.
Hämäryys/syttymis asetusta muutin myös, mutta hämäävästi on teksti "myöhemmin". Riippuu tietysti kummasta kytkeytymisestä puhutaan.
No, kirkkaammalla kelillä taas testaillaan.

Headlight rangen kanssa täytyy vähän pelata kun löyti järjestelmä taas jotain vikavalon polttamisen arvoista. Näyttää kyllä valot heiluvan startissa.

Löytyi maan vaihto "north america" jolla sain takavalot sammumaan, mutta myös kaikki etuvalot sammui.
Olisikohan mulla jäänyt joku täppä laittamatta kun kaikki sammui enkä saanut pelkkiä etuparkkeja palamaan?
Muistaakseni olen joskus saanut etuparkit palamaan pelkästään mutta en nyt kirveelläkään muista että miten.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Kolffi

Omassa sammui maa asetuksella - siis takapää.
Edessä ei pala parkit, vaan sen aikaiset "päivä valot".

(Melkoisen hankala vastailla... kun tuo varmistuskuva on lähinnä sotkua... ei ole aina aikaa arvailla, mitä ne esittää.)

Telehell

Saako SuperB;hen ohjelmoitua takakontin luukun sulkeutumisen sisänapista tai kauko-ohjaimesta?
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Telehell

Löytyykö muistista paikkaa mitä kautta? En havainnut kontin adaptiovalikosta
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

o.b.

Muutaman noita koodanneena muistelisin, että olisi ollut 46 - Comfort System. Siellä on sitten muutama sata riviä, joista oikeisiin kohtiin oikea arvo ja sitten toimii.

Ei kannata ryhtyä kokeilemaan ilman kunnon ohjeita, saatat saada paljon muuta sekaisin :o

Ja aidolla VCDS-kaapelilla!

jax69

Apuja kaipaisin. Päivitin mankan ja hävis äänet kaiuttimista.

Miten saan koodattua nuo takas tai jos Hamina- Vantaa akselilta löytyy joku joka tietää mitä tekee niin pientä korvausta vastaan saa räpeltää toimintaan.



OBDeleven data loki

Päivänmäärä: 2018-03-16 11:07

    VIN: TMBCC93T499021392
    Auto: Skoda Superb
    Vuosi: 2009
    Korimalli: Saloon
    Moottori: CDVA 191 kW (260 HP) 3.6 l
    Mailit: 159240 KM

---------------------------------------------------------------
37 Navigointijärjestelmä

    Järjestelmä kuvaus: RNS-MID     
    Ohjelmisto numero: 3T0035680B
    Softa versio: 4120
    Ohjelmisto numero: 3T0035680 
    Rauta versio: H03
    Sarjanumero: SKZ6Z7H8312142
    Pitkä koodaus: 00000400000000000000

    Virhe koodit:
        00857 - CD-vaihtaja ei signaalia/tiedonvaihto
            satunnainen
        00871 - Bassokaiutin, edessä oik. Katkos
            staattinen
        00870 - Bassokaiutin, edessä vas. Katkos
            staattinen
        00873 - Bassokaiutin, takana oik. Katkos
            staattinen
        00872 - Vasen takakaiutin (basso) Katkos
            staattinen
        01042 - Ohjainlaitetta ei ole koodattu
            staattinen




OBDeleven data loki

Päivänmäärä: 2018-03-16 11:06

    VIN: TMBCC93T499021392
    Auto: Skoda Superb
    Vuosi: 2009
    Korimalli: Saloon
    Moottori: CDVA 191 kW (260 HP) 3.6 l
    Mailit: 159240 KM

---------------------------------------------------------------
56 Radio

    Järjestelmä kuvaus: RNS-MID     
    Ohjelmisto numero: 3T0035680B
    Softa versio: 4120
    Ohjelmisto numero: 3T0035680 
    Rauta versio: H03
    Sarjanumero: SKZ6Z7H8312142
    Pitkä koodaus: 00000400000000000000

    Virhe koodit:
        00857 - CD-vaihtaja ei signaalia/tiedonvaihto
            satunnainen
        00871 - Bassokaiutin, edessä oik. Katkos
            staattinen
        00870 - Bassokaiutin, edessä vas. Katkos
            staattinen
        00873 - Bassokaiutin, takana oik. Katkos
            staattinen
        00872 - Vasen takakaiutin (basso) Katkos
            staattinen
        01042 - Ohjainlaitetta ei ole koodattu
            staattinen
                Priority:  5
                Frequency counter:  3
                Driving cycle: 146
                Mileage: 159232 km
                Mittaus: 4.4 °v.OT


Skoda Superb 3.6 FSI  DSG -09
Toyota Corolla 1.6 man. -94
ex. Volvo V70 2.4D aut. -10
ex. Mazda 2.3 GT STW aut.4x4. -03
ex. Volvo V70 2.4 Bensa aut mk2
ex. Audi A4 2.0 TFSI Quattro man -05
ex. Dodge Caliber 1.8 SXT man

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy