VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Peke - 11.04.15 - klo:17:30
Osaako joku neuvoa nopeat vinkit/linkit, kun -10 Seat Leon Fr:stä(2.0TDI) pitäs koodata nämä:
-Takalasin naarmuttajan "AUTO"-asento pois päältä
-ajovalojen pesureita pesemään harvemmin

Oisko muita hyviä muutoksia?
http://www.golfmk6.com/forums/showpost.php?p=537204&postcount=22 Tuo lienee toimivan takalasiin.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Eddybee

Koitin forumia selailla mutta en löytänyt mistään (tai vaan sokea enkä osaa etsiä), että olisiko mahdollista kytkeä parkkitutkan OPS aktiiviseksi VCDS:stä? Autossa oli vakiona RNS300, mutta nyt se on vaihtunut Zenecin Z-E2014M:ään, jossa tuo OPS olisi mahdollista saada näkyviin.

Autona Golf V 2.0tdi variant comfortline -08

Tos®

Käsittääkseni OPSi tarvii sitä tukevan parkkitutkien ohjainlaitteen
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Archie

Ongelmia VCDS:n kanssa. Auto on Octavia Scout tdi -11. VCDS:n ohjelmaversio 14.10. Ohjelma toimii muuten normaalisti paitsi että joka kerta kun läppäri boottaa, ohjelma haluaa hakea uudemman ohjelmaversion vaikka sellaista ei ole olemassakaan. Siihen ehkä auttaa ohjelman uudelleenasennus, en vain ole viitsinyt sitä vielä tehdä. Lukulaite on Ikatechilta ostettu ruotsalaisversio AI-USB+CAN.

Ongelma on se, että useimpiin moduleihin ei pääse käsiksi, tulee vain virheilmoitus "Inget svar från styrenheten". Esmes 46-komfortcentral, 68-torkarelektronik, 17-instrument, 22-AWD jne.  Joihinkin moduleihin pääsee, kuten 56-radio, 01-motor, 08-klimatanläggning pääsee. Välj styrenhet-valikon LT3 takana oleviin moduleihin ei pääse yhteenkään. Vikakoodeja laite skannaa ja näyttää.

Onko kenties niin, että laite ei ole täysin yhteensopiva Octavian kanssa vai enkö vain osaa tehdä jotain oikein?

ConD

Kokeileppa hakea ross-techiltä lontoonkielinen VCDS-versio, asennat sen ja koitat sillä...

Nuo ruottin/saksantekeleet on aina tuosta alkuperäisestä enempi tai vähempi muuteltuja versioita.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

RSOCUstin

Saakos tota ohjauksen jäykkyyttä jotenkin rukattua VCDS:llä keveämmäksi? Joskus tätä tullut pähkäiltyä.

M.R

Riippuu mikä ohjausvaihde on kyseessä. Ensimmäisissä generation 1 malleissa pystyy VCDS:llä säätään, mutta gen.2 ja gen.3 tarvii olla VAS / ODIS että pystyy muuttaan.

RSOCUstin

Taitaa varmaan olla 2gen tässä 4/2010 Ocussa.

Morpheus3

Sori jos tähän on jossain päin foorumia jo vastaus, mutta haulla ei ihan helposti eteen tullut niin...

Itselläni ollut jonkin aikaa mielessä että josko hankkisi itselle VCDS-kaapelin. Pitäisi saada futaamaan sekä nykyisessä vm12 Octaviassa, että todennäköisesti tulevassa (ehkä vm16) vastaavassa.

Kysymys onkin nyt että mikä on kokeneemman kaartin mielipide, riittäisikö micro-CAN-kaapeli peruskoodailuihin, vai kannattaisiko samantien investoida HEX-CAN jos hankinnan tekee, ettei myöhemmin ketuta?

Kiitos jo etukäteen.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

M_M

Jos olet ihan hitokseen satavarma ettet ikinä, milloinkaan, mistään syystä, halua käyttää ohjelmaasi mihinkään muuhun autoon kuin -12 ja -16 Octavioihin, niin voit ostaa MicroCAN-version. Toiminnassa ei ole mitään eroa HEX-USB+CAN -versioon, kun autoa luetaan CAN-väylän kautta.

Ero tulee sitten siinä, että kun yrität kytkeä MicroCANin kiinni ei-CAN autoon, niin se ei sitten toimi. HEX-USB+CAN toimii siinäkin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.05.15 - klo:20:38
Jos olet ihan hitokseen satavarma ettet ikinä, milloinkaan, mistään syystä, halua käyttää ohjelmaasi mihinkään muuhun autoon kuin -12 ja -16 Octavioihin, niin voit ostaa MicroCAN-version. Toiminnassa ei ole mitään eroa HEX-USB+CAN -versioon, kun autoa luetaan CAN-väylän kautta.

Ero tulee sitten siinä, että kun yrität kytkeä MicroCANin kiinni ei-CAN autoon, niin se ei sitten toimi. HEX-USB+CAN toimii siinäkin.

Ok, kiitos. HEX-CAN taitaa siis lähteä tilaukseen.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

jaripetteri

Ja erotuksen saat varmasti takaisin jos joskus tulee tarpeen myydä adapteri eteenpäin...
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

tet

Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.05.15 - klo:20:38
Jos olet ihan hitokseen satavarma ettet ikinä, milloinkaan, mistään syystä, halua käyttää ohjelmaasi mihinkään muuhun autoon kuin -12 ja -16 Octavioihin, niin voit ostaa MicroCAN-version. Toiminnassa ei ole mitään eroa HEX-USB+CAN -versioon, kun autoa luetaan CAN-väylän kautta.

Ero tulee sitten siinä, että kun yrität kytkeä MicroCANin kiinni ei-CAN autoon, niin se ei sitten toimi. HEX-USB+CAN toimii siinäkin.

Ei tuo MicroCAN kai mitenkään hirveän paljon rajoittane tänä päivänä? Riippuu tietysti minkä ikäisiä autoja meinaa rassailla. Lähes kaikki 2008 ja sitä uudemmat VAG:it ovat CAN-väyläisiä. Löytyy toki uudempiakin joissa ei ole CAN-väylää, mutta myös vanhempia (aina vuodesta 2003 asti) joissa on. Esim. Golfit ja Octaviat vuodesta 2004, Passat vuodesta 2005 jne.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jaripetteri

Osa uusista Audeista vaatii HEX:n vaikka CAN väyläisiä ovat. Niissä on jotain mitä uCAN ei hanskaa. Tarkoituksella vai tahallaan sitä en tiedä.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Leader dog

Pystyykö VCDS-kaapelin kautta tiputtamaan auton latausjännitettä esim. 14.4V > 13.8V. ?.

tet

Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 14.05.15 - klo:18:48
Pystyykö VCDS-kaapelin kautta tiputtamaan auton latausjännitettä esim. 14.4V > 13.8V. ?.

Riippuu varmaan autosta. Yhtään vanhemmista ei, koska näissä on normaali perinteinen jännitesäädin laturin kupeessa. Joissain uusissa on erillinen älykäs lataussäädin, noista voi onnistuakin mutta en mene vannomaan. Ihan nettikirjoituksista päätellen joissain Audeissa ainakin on tuollainen älykkäämpi versio, mutta en ole huomannut että kukaan olisi sellaisesta maininnut esim. MQB-alustaisten kohdalla?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Morpheus3

Nyt on muutaman päivän ollut HEX-CAN -kaapeli itsellä ja muutamia pikku juttuja saanut jo autoon aikaiseksi (mm. saattovalot sumuvaloihin Xenonien sijasta). Mutta kääntymisvaloja en ole saanut aktivoitua (tai sitten ne eivät aktivoidu auton paikallaan ollessa ja rattia käännettäessä / vilkun päälle laittaessa), vaikka optio "Cornering lights via fog lights" (tjsp.) on aktiivisena.

Ei kai tuota varten enää muita optioita pitäisi tarvita? Auto on siis kakkos-Octavia Elegance vm12.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

M.R

Kyllä niiden pitäisi aktivoitua myös auton paikallaan ollessa. Aktivoitko byte 14 bitti 7 ja byte 17 bitti 0 ? Noilla pitäisi toimia ratista kääntämällä sekä vilkusta. Huomaa että jos päivävalot on aktivoituneena ei kääntymisvalotoiminto ole aktivinen. Eli toimii vain riittävän hämärässä ( jos ajovalokatkaisija auto asennossa ) tai kun käännät ajovalokatkaisijasta ajovalot päälle.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: M.R - 31.05.15 - klo:18:50
Kyllä niiden pitäisi aktivoitua myös auton paikallaan ollessa. Aktivoitko byte 14 bitti 7 ja byte 17 bitti 0 ? Noilla pitäisi toimia ratista kääntämällä sekä vilkusta. Huomaa että jos päivävalot on aktivoituneena ei kääntymisvalotoiminto ole aktivinen. Eli toimii vain riittävän hämärässä ( jos ajovalokatkaisija auto asennossa ) tai kun käännät ajovalokatkaisijasta ajovalot päälle.

Ah, johtui varmaan tuosta että päiväajovalot olivat päällä testihetkellä. Pitääpä kokeilla vähän hämärämmässä kun pääsee koiranpennun kaitsemisesta irti ja autolla käymään!
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

vwp

2006 Highline Passat, sumuvalot päiväajovaloina.
Saako valon sammumaan vilkuttaessa?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: M.R - 31.05.15 - klo:18:50
Kyllä niiden pitäisi aktivoitua myös auton paikallaan ollessa. Aktivoitko byte 14 bitti 7 ja byte 17 bitti 0 ? Noilla pitäisi toimia ratista kääntämällä sekä vilkusta. Huomaa että jos päivävalot on aktivoituneena ei kääntymisvalotoiminto ole aktivinen. Eli toimii vain riittävän hämärässä ( jos ajovalokatkaisija auto asennossa ) tai kun käännät ajovalokatkaisijasta ajovalot päälle.
Laitetaanpas päivitys tähän, eli tosiaankin johtui päiväajovaloista, ja toimii siis oikein kun xenonit ovat syttyneet.

Kiitos M.R!
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Jumipää

Kysynoä ensin täältä ja sitten menen tuonne apu-ketjuun huutelemaan. Eli onko seuraavanlainen muutos mahdollinen:

  Kyseessä siis -12 vm passat. Kun valokatkaisija auto-asennossa, niin sumarit päivävaloina. Kun sitten ajotietokoneelta laittaa päivävalot pois, niin auto-asennossa ei ole valoja ollenkaan. Eli onko tuo mahdollista koodata niin, että jos tahtoo laittaa ajotietokoneelta päivävalot pois jostain syystä, niin silloin auto-asennossa toimisi normaalit ajovalot?

Blueroan

MItes tällainen koodaus? Seatissa peruutustutka vakiona mutta radion näytöllä ei näy tutkan kuvaa. Onnistuuko koodaus eli saako radion näytölle tutkaa? Radiona kohta RCD510...
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

M_M

Lainaus käyttäjältä: Blueroan - 11.06.15 - klo:18:13
Onnistuuko koodaus eli saako radion näytölle tutkaa? Radiona kohta RCD510...
Kyllä tuon pitäisi onnistua. Saattaa toimia jopa suoraan kun vaihtaa uuden radion kiinni, mutta jos ei niin sitten koodaushommia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vwp

Tuntuu Passatissa toistuvan sama vikokoodi aina, joten sille pitäisi ehkä tehdä jotain.
Olisiko arvon panelisteilla mitään arvausta, mistä nämä johtuu?

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-021-BMM.clb
   Part No SW: 03G 997 021 J    HW: 03G 906 021 MS
   Component: R4 2,0L EDC G000AG  2286 
   Revision: --H03---    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0000078
   Shop #: WSC 61204 205 11390
   VCID: 306F515CA3B5A3A1DEF-8065

1 Fault Found:
005379 - Load Signal from Alternator Term. DF
               P1503 - 000 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 329596 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.02.18
                    Time: 12:37:01

             Freeze Frame:
                    RPM: 1659 /min
                    Speed: 70.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 14.29 V
                    Bin. Bits: 01101000
                    Load: 29.4 %
                    (no units): 33.0

Readiness: 0 0 0 0 0


Haulla päädyin tänne:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11851.0 ja täällä oli linkki toiselle foorumille, jossa oli korjailtu katkenneet johdot. En nyt ihan heti hahmottanut missä nuo johdot menevät, voiskos joku vinkata? Näkeekö yläkautta vai pitääkö ryömiä alle?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

tet

Laturiltahan noiden piuhojen on lähdettävä, joten sieltäpäin etsimällä pitäisi löytyä. Kyse on laturilta tulevasta kuormitussignaalista, eli tieto siitä kuinka paljon töitä laturi tekee. Periaatteessa vika voi olla myös itse laturissa tai sen kupeesta löytyvässä jännitesäätimessä, mutta pikaisella googletuksella näyttää siltä että yleinen vika on juuri tuo johtojen rispaantuminen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Janne81

Golf 6 gti 2011

http://orientalparts.com/Light-Sensor-Auto-Euro-Head-Light-Switch-Retrofit-Kit-Golf-MK6-P2779997.aspx

tommose laitoin ni oisi kysyny et pitäskö saada toimii leaving home jos sen kooda päälle vai pitäskö sen toimii jos on toi autovalokytkin.

http://www.bold-sport.com/store/index.php?route=product/product&path=43_44_58&product_id=131

Sit noi jalkatilavalot on laitettu toimii kun sisävalot sammuu ku lähtee ajaa ni saisko noi jalkatilavalot päälle ajon aikana.

Ja onko sil merkityst kun ei oo xenon valoja.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 17.06.15 - klo:14:22
Golf 6 gti 2011

http://orientalparts.com/Light-Sensor-Auto-Euro-Head-Light-Switch-Retrofit-Kit-Golf-MK6-P2779997.aspx

tommose laitoin ni oisi kysyny et pitäskö saada toimii leaving home jos sen kooda päälle vai pitäskö sen toimii jos on toi autovalokytkin.

Tuo on jälkiasennusviritys, dippikytkimillä saa aktivoitua leaving/coming home -ominaisuuden.

LainaaControl module included the light sensitivity adjustment , 2 jumpers setting (for coming-home function & time delay activation control)

Lainaa
http://www.bold-sport.com/store/index.php?route=product/product&path=43_44_58&product_id=131

Sit noi jalkatilavalot on laitettu toimii kun sisävalot sammuu ku lähtee ajaa ni saisko noi jalkatilavalot päälle ajon aikana.

Ja onko sil merkityst kun ei oo xenon valoja.

Jalkatilavalot pitää aktivoida VCDS:llä.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Janne81

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.06.15 - klo:15:54
Tuo on jälkiasennusviritys, dippikytkimillä saa aktivoitua leaving/coming home -ominaisuuden.

Jalkatilavalot pitää aktivoida VCDS:llä.

tos mun valontunnistin ei oo mitää jumppereit coming home ilmeisesti toimii luin mk6 foorumilt et leaving home ei toimi täs pitäs olla vakiona autos et toimii.



valot on kyl pääl mut sammuu ku lähtee ajelee.

Daatta

Okei, ymmärsin että Orientalpartsin valokatkaisijan takana oleva boksi hoitaa lähtö/tulovalot niin, ettei aktivointia tarvitse. Mutta jos sen tekee OEM-tyyliin niin mahdollisesti pitää päivittää ohjainboksi tukemaan ko. ominaisuutta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy