Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Mikey

Lainaus käyttäjältä: kimik - 22.02.13 - klo:22:54
Liukkaiden kelien aikaan, kun moottoritiekin (ykköstie) oli aivan peilijäässä pitäisi saada vauhtia mäkeen. Muutenkin vauhti tippuu täyskuormalla Paimion motellin mäessä 45km/h, vaikka onkin 550hv. Siinä sitten edellä oleva ajelee 75km/h, jos lähden ohi niin mulla tippuu kuitenkin vauhti niin paljon, ettei kannata. Mutta jos en saa vauhtia niin pääsen ehkä edes ylös asti telinkevennin päällä sutien.

Tuota, miksi rekkakuskit eivät noissa tilanteissa hetkellisesti jättäydy suosiolla kauemmas taakse ja ota lisää vauhtia ennen ylämäkeä?

kimik

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 22.02.13 - klo:23:01
Tuota, miksi rekkakuskit eivät noissa tilanteissa hetkellisesti jättäydy suosiolla kauemmas taakse ja ota lisää vauhtia ennen ylämäkeä?

Niinhän se pitää tehdäkin, tuntuu vaan että siihen tulee aina joku eteen just sillon, kun tulis mäki vastaan. Ja se aikataulukiire, ei yhtään helpota jos joutuu hidastelemaan vauhtia moottoritiellä jossa on 100km/h rajoitus, kun jotkut ei vilkaise peiliin.
Seat Leon 1.4 TSI 122hv style

Mikey

Lainaus käyttäjältä: apo - 22.02.13 - klo:22:00

Moottoritiellä cruisella +10km/h yli nopeusrajoituksen todellista nopeutta ajaessa ja ihme hepuleita jengi saa, kun on menossa ohi, niin kaasupoljin löytyy yllättävän monesta autosta ja sitten, kun palaa takaisin, kun ohitettava lähtee "alta", niin sitten ne hiljentää eteen seisomaan. Ei voi ymmärtää.

Tätä tapahtuu paljon - etenkin kun mulla on adaptiivinen vakkari, ja sen vuoksi joudun vaihtamaan vasemmalle kaistalle hyvissä ajoin vaikka eroa on vielä viitisenkymmentä metriä kurottavana. Siinä sitten saa vaihdella kaistaa eestaas kun edellä menevä vaihtelee nopeuttaan ylösalas...IHAN IHMETOUHUA

SKU

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 22.02.13 - klo:23:15
Tätä tapahtuu paljon - etenkin kun mulla on adaptiivinen vakkari, ja sen vuoksi joudun vaihtamaan vasemmalle kaistalle hyvissä ajoin vaikka eroa on vielä viitisenkymmentä metriä kurottavana. Siinä sitten saa vaihdella kaistaa eestaas kun edellä menevä vaihtelee nopeuttaan ylösalas...IHAN IHMETOUHUA

+1

Näitä on ja jaksaa ihmetellä tuota sahaamista. Joskus ihan uusissaki autoissa joissa on varmasti kruise - eikö sitä osata käyttää??
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Vankka

Tulipa tänään idiootti olo. Lähin vähän myöhässä hakee vaimoa jumpasta ja tuli sit ajeltua vähän ripeemmin kaista surffausta jne.. Noh ohitin yhen Golffin aika alku matkasta ja siinä sitten matkan varrella joutu seisoon valoista sun muuta. Olin sitten kääntymässä matkan loppuvaiheessa risteyksestä niin tämä sama Golf ajaa ohi.. En muuten voittanu aikaa :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 22.02.13 - klo:23:15
Eikös tuon Adaptiivisen pitäisi juurikin poistaa tuota kaistanvaihtotarvetta????  ???
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

SKU

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 23.02.13 - klo:06:02
Eikös tuon Adaptiivisen pitäisi juurikin poistaa tuota kaistanvaihtotarvetta????  ???

Jos jonossa haluat ajaa ja/tai alinopeutta kuhnurin takana.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Pepeto

Eilen Oulusta Helsinkiin ajellessa ajelin Jyväskylän eteläpuolella jonkin matkaa jonossa, jonka nopeus vaihteli koko ajan 65-90 km/h kahdeksankympin alueella. Aina, kun tuli joku vastaan, tippui jonon johtoauton, Volvo V60:n nopeus ja kun ketään ei tullut vastaan, vauhti taas kiihtyi ylinopeuteen. Kun sitten tuli ohituskaista ja satasen rajoitus, lähdin ohi. Volvo nosti heti nopeuden sataan kahteenkymppiin. Menin kuitenkin ohi.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Ktk

Kaiken maailman nopeussahaajien yms. perseilijöiden takia olen tullut siihen tulokseen että kaikkein leppoisinta maantieajosta tulee kun muistaa pari nyrkkisääntöä. Heti ohi kun vain pääsee ja pyrkii pitämään matkavauhdin semmoisen rajoitus + 30 (ei tietenkään hampaat irvessä). Nämä perseilijät eivät tuolloin pysy perässä. Samalla saadaan kukkahattutädeille ja kotipoliiseille sisältöä elämään ja kaikilla on paaaaljon mukavampaa.  :)

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 23.02.13 - klo:09:10
Kaiken maailman nopeussahaajien yms. perseilijöiden takia olen tullut siihen tulokseen että kaikkein leppoisinta maantieajosta tulee kun muistaa pari nyrkkisääntöä. Heti ohi kun vain pääsee ja pyrkii pitämään matkavauhdin semmoisen rajoitus + 30 (ei tietenkään hampaat irvessä). Nämä perseilijät eivät tuolloin pysy perässä. Samalla saadaan kukkahattutädeille ja kotipoliiseille sisältöä elämään ja kaikilla on paaaaljon mukavampaa.  :)
Tai sit ne lähtee kiihdyttämään perään tai ohittaessa ne alkaa rinnalla kiihdyttämään ja sit on nyrkkiä ja vitutusta ilmassa.

Vaarivanhus

Eipä taida tuo liikenne tasaista vauhtia sujua, ennen kuin autoissa on adaptiivinen vakkari sekä etu- että takapäässä 8)
Joutilas 76v

Ktk

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 23.02.13 - klo:09:17
Tai sit ne lähtee kiihdyttämään perään tai ohittaessa ne alkaa rinnalla kiihdyttämään ja sit on nyrkkiä ja vitutusta ilmassa.

Siinähän huitovat, ei ne kauaa perässä pysy kun yleensä eivät osaa samaan aikaan ajaa autoa ja heiluttaa toista kättä.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Pepeto - 23.02.13 - klo:09:04
Aina, kun tuli joku vastaan, tippui jonon johtoauton, Volvo V60:n nopeus ja kun ketään ei tullut vastaan, vauhti taas kiihtyi ylinopeuteen.

Joo, nämä ovat ärsyttävia, onneksi eivät kovin yleisiä. En muuta keksi kun että pelkäävät (alitajuisesti) nokkakolaria vastaantulevan kanssa. En yleensä ohittele pikkusyistä mutta tuommoisesta pyrin ohi asap.

Täytyy kyllä nostaa hattua rekkakuskeille joiden ammatikseen pitää sahata tuolla ilman hermostumista näiden kaikkien mainittujen ilmiöiden kanssa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tet

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 23.02.13 - klo:09:52
Eipä taida tuo liikenne tasaista vauhtia sujua, ennen kuin autoissa on adaptiivinen vakkari sekä etu- että takapäässä 8)

Ei se mitään auta, kuten edellä juuri saimme lukea. Kun ei sitä voi käyttää kun pitää kuitenkin hetimiten päästä ohi jos joku ajaa yhtään alle *MINUN* nopeuden.

Adaptiivisuutta pitäisi saada kuskien korvien väliin, vaan milläpä sitä sinne saisi?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.02.13 - klo:10:47
Ei se mitään auta, kuten edellä juuri saimme lukea. Kun ei sitä voi käyttää kun pitää kuitenkin hetimiten päästä ohi jos joku ajaa yhtään alle *MINUN* nopeuden.

Adaptiivisuutta pitäisi saada kuskien korvien väliin, vaan milläpä sitä sinne saisi?
Siksipä juurikin kuskien korvien väli pitäisi korvata tältä osin tunteita vailla olevalla tekniikalla.

Tietenkin, ratin ja penkin väli on mukava paikka purkaa korvien väliin kerääntyneitä paineita, mutta se on joskus liikenneturvallisuuden kannalta vaarallista.
Joutilas 76v

RTWteam

Ihmiset jotka heittelevät tavaraa auton ikkunasta. Ei ole kiva ottaa 80 vauhdista tavaraa (energiajuomatölkkipulloyms.) vastaan ja väistellä niitä parhaimpansa mukaan. Onneksi oli nelikaistainen tie että sopi tekemään väistöliikkeen.  :o

Ghzeit

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 25.02.13 - klo:18:41
Ihmiset jotka heittelevät tavaraa auton ikkunasta. Ei ole kiva ottaa 80 vauhdista tavaraa (energiajuomatölkkipulloyms.) vastaan ja väistellä niitä parhaimpansa mukaan. Onneksi oli nelikaistainen tie että sopi tekemään väistöliikkeen.  :o
+1 ja roskittaminen on ikävää, sekä lainvastaista.
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

chr

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 25.02.13 - klo:18:41

Puhumattakaan siitä kun ajat prätkällä tai fillarilla...

Rookie

Useasti tulen ohitetuksi kohdissa, joissa rajoitusta on laskettu esim. tietöiden takia. Sitten kun normaali rajoitus tulee taas voimaan, se ohittaja köröttelee siinä edessä alinopeutta ajaen. Mitä helv..? Miksei niitä rajoituksia voi noudattaa tällaisissa paikoissa? Siellä on sentään ihmisiä töissä. Parinkympin ylinopeus 50 km/h alueella on "pikkusen" eri asia kuin sama ylinopeus motarilla.

Itse en paheksu motarilla ylinopeutta ajavia, kunhan tajuavat sen, että esim. rekan takaa vasemmalle kaistalle siirtyvän tulee voida olettaa vasenta kaistaa ajavan kutakuinkin noudattavan rajoitusta.

skodamig

Noi 70 ajavat 40 rajoitusalueella.
Sitten net kellä ei eturenkaat käänny; pitääkö risteys oikaista ja reilusti.. >:(
Pistän vielä joku päivä vanhan "lihoiksi" ajamalla lain sallimaan kohtaan risteyksessä (enkä jätä 10m oikaisuvaraa)  :o 8)
Ainut huonopuoli tuossa on jotta johonkin sattuu  :'(
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Vankka

Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

JarnoF

Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Kolmen vartin päässä odottava kotimatka seutuliikenteen bussissa. >:(

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 01.03.13 - klo:15:15Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Kolmen vartin päässä odottava kotimatka seutuliikenteen bussissa. >:(
Mitäs vikaa niissä, itse myöhästyin aamulla koulusta kun ei se nysse sitten tullutkaan vaikka olin 5min etuajassa tönöttämässä pysäkillä. :D Lopulta kun hyppäsin toiseen bussiin, (joka oli taas ihan kauhee loppuunajettu mörskä) niin sai sitten istua ihan takana ja polvet suussa. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 01.03.13 - klo:23:33
Mitäs vikaa niissä, itse myöhästyin aamulla koulusta kun ei se nysse sitten tullutkaan vaikka olin 5min etuajassa tönöttämässä pysäkillä. :D Lopulta kun hyppäsin toiseen bussiin, (joka oli taas ihan kauhee loppuunajettu mörskä) niin sai sitten istua ihan takana ja polvet suussa. ::)

Ja sitten vielä ihmetellään miksi julkinen liikenne ei ihmisille kelpaa...

Ghzeit

Kuka myöntää ajaneensa antrasiitin värisellä Gallardolla minua vastaan vitostiellä? KUKA!
Olen ainakin
N           Ã,,               I             N
kateellinen!  >:(

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 05.03.13 - klo:18:52
Kuka myöntää ajaneensa antrasiitin värisellä Gallardolla minua vastaan vitostiellä? KUKA!
Olen ainakin
N           Ã,,               I             N
kateellinen!  >:(

Muutama vuosi sitten lähdin töihin kuuden jälkeen aamulla ja ajelin keltaisen gallardon perässä melkein koko matkan. Siinä se pöristeli ihan rajotusten mukaan ja kyllä pitää tunnustaa, että masensihan se  ;D

Ghzeit

Ainoa lohdutuksen aihe on, että Lambokin on vain vaggine ja sitä saa mitä tilaa  ::)

Koo Pee

Vilkuta ajoissa,
siis tullessa rampilta ,noustessa rampille,tullessa pieneen liikenneympyrään tai risteykseen yleensä, ja kaistan vaihdossa olisi mukavata jos mullauttas vilikulla ennen kuin ohjauspyörä kääntyy tai jarruvalot syttyy...katuparkista lähtiessä jne...

Hienoja ja helppoja vilkutusmekanismeja insinöörit suunnitelleet ja ihan turhaan, koska ei vaivauduta niitäkään oikein tai ajoissa käyttämään.

Eli vaihetaan kaistat ilman vilkkua pysähtyen liikennevaloihin vasemmalle menevien kaistalle....valot vaihtuu auto kääntyy ja vasen vilkku päälle....kuka hemmetti tuossa vaiheessa ei jo tiedä ,jotta käännyit? jne.....ajatusta mukaan ja vilkku ajoissa kiitos!

cipher

Lainaus käyttäjältä: Koo Pee - 05.03.13 - klo:21:47
Vilkuta ajoissa, tullessa pieneen liikenneympyrään

Kaiketi joku hyvä ajatus tässä takana? Vähän huonosti aukeaa miksi ennen ympyrää pitää vilkutella (jos on pieni ympyrä ja ollaan jo oikealla kaistalla ja poistutaan vaikka vasta toisesta exitistä).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy