Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: makelja - 24.01.13 - klo:08:15
Ne jotka katsovat olevansa oikeutettuja ohittamaan koko jonon ja sitten ihan loppu vaiheessa tunkevat siihen. Aiheuttavat haitariliikkeen taaksenpäin ja ruuhkan, vaikka automäärä ei sitä vielä aiheuttaisi. Ja se että jotkut molopäät vielä katsovat olevansa niiin kohteliaita ja päästävät ne siihen jonoon.  >:(
Näin tapahtui eilen 16:30n jälkeen Länsiväylällä Haukilahden sillan kohdalla ja toistamiseen taas Kehä 2:lla ennen Turunväylän siltaa.
Toisilla vaan on kiireempi kuin muilla. Ei sille mitään mahda. Itse olen ottanut tavakseni laskea tällaiset muitta mutkitta eteeni. Ei hidasta omaa matkantekoani kuin sekunnin osilla ja saan lähes aina palkinnoksi kohteliaan kiitoksen kädenheilautuksen muodossa. On totta että tässä kaistaa vaihtavien joukossa on: kiilareita, harvoin ajavia jotka eivät yksinkertaiseti osaa ajatella yhtä kauas ennakkoon kuin artikkelin alkup. laatija, ulkopaikkakuntalaisia jotka eivät tiedä mistä mennään ja mihin, kotiäitejä jotka ajavat navigaattorin neuvomana, yms. Miksi minun pitäisi tässä toimia omankäden oikeuden harjoittajana? Ja saattaahan se olla että tapani tarttuu muihinkin jolloin suomessa saattaisi suvaitsevaisuus liikenteessä taas ottaa pikku nytkähdyksen oikeaan suuntaan.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

frozzu

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 24.01.13 - klo:12:42
Toisilla vaan on kiireempi kuin muilla. Ei sille mitään mahda. Itse olen ottanut tavakseni laskea tällaiset muitta mutkitta eteeni. Ei hidasta omaa matkantekoani kuin sekunnin osilla ja saan lähes aina palkinnoksi kohteliaan kiitoksen kädenheilautuksen muodossa. On totta että tässä kaistaa vaihtavien joukossa on: kiilareita, harvoin ajavia jotka eivät yksinkertaiseti osaa ajatella yhtä kauas ennakkoon kuin artikkelin alkup. laatija, ulkopaikkakuntalaisia jotka eivät tiedä mistä mennään ja mihin, kotiäitejä jotka ajavat navigaattorin neuvomana, yms. Miksi minun pitäisi tässä toimia omankäden oikeuden harjoittajana? Ja saattaahan se olla että tapani tarttuu muihinkin jolloin suomessa saattaisi suvaitsevaisuus liikenteessä taas ottaa pikku nytkähdyksen oikeaan suuntaan.

Sama ongelma Hämeenlinnassa moottoritiellä. Joka aamu kun kahdeksan paikkeilla menen töihin on kyseisellä tietyömaalla mateleva jono. 30km/h vaikka nopeusrajoitus 60km/h. Sitten sieltä ohi lähtee tulemaan näitä kiireellisiä ihmisiä. Ja tämän takia se jono mateleekin sitä 30km/h kun joutuu kokoajan jarruttelemaan jos haluaa päästää kyseisen teiden omistajan takaisin oikealle kaistalle. Itse en kyllä päästä siihen. Ei heillä ole mikään sen suurempi oikeus päästellä kaikista ohi ja kun huomaa, että kaista loppuu niin sitten toisten eteen ja liikenneruuhka on valmis.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

makelja

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 24.01.13 - klo:12:42
Miksi minun pitäisi tässä toimia omankäden oikeuden harjoittajana? Ja saattaahan se olla että tapani tarttuu muihinkin jolloin suomessa saattaisi suvaitsevaisuus liikenteessä taas ottaa pikku nytkähdyksen oikeaan suuntaan.

En toimi oikeuden harjoittajana, mutta se että jarruttaa sen pienen verran kun päästää sen toisen siihen eteensä aiheuttaa kahden kilsan päässä täyspysäyksen. Sitä kutsutaan haamuruuhkaksi tai haitariliikkeeksi. Sillä on monta nimeä.
Ruuhkassa se voi tuntua kohteliaalta siinä kohdassa, mutta kauempana se ei enään ole sitä. Ja kun niitä on monta niin avot, mikä ei enään liiku mihinkään.

Omaksi onnekseni olen siirtynyt joukkoliikenteen käyttäjäksi. Säilyy hermot ja elämä on lokoisampaa. Eilinen oli poikkeustapaus, koska piti käydä asiakkaalla.

Koo Pee

Niin , se pysähtynyt auto sun vierellä odottamassa pääsyä noin tunnin/3 sekunnin verran kääntyäkseen oikein ei aiheuta takana haitaria,kolaria jne.?

Vai onko tarkoitus kostaa törttöily painostamalla jatkamaan suoraan....koska ei onneton turisti/mulkvisti osaa kiireessään ennakoida?

Ja turvaväliä joka vaimentaa haitariliikettä ei voi pitää ku joku tulee siihen sun eteen?

Tänäänkin tuli monta, ei jono tökänny kännykin heilahti ja agressio taso selvästi laski.

Näinhän ne ruuhkat tehdään, ei jousteta,käytetä vilkkua ajoissa tai ollenkaan, ajetaan tappituntumassa ja jonotetaan siis kiltisti ,koska joku ei ole tänäänkään täydellinen ja voi vaikka kiilatakkin  ;D. Hyvänen aika sentään, onko se noin vakavaa?

Flat

LainaaNe jotka katsovat olevansa oikeutettuja ohittamaan koko jonon ja sitten ihan loppu vaiheessa tunkevat siihen. Aiheuttavat haitariliikkeen taaksenpäin ja ruuhkan, vaikka automäärä ei sitä vielä aiheuttaisi. 

LainaaItse olen ottanut tavakseni laskea tällaiset muitta mutkitta eteeni. Ei hidasta omaa matkantekoani kuin sekunnin osilla ja saan lähes aina palkinnoksi kohteliaan kiitoksen kädenheilautuksen muodossa.

Itsekkin päästän kyllä kiltisti kiilailijat eteeni ilman että se minua haittaa, vaikka se kiilailu ärsyttääkin suuresti. Yksi päivä tuli jostan syystä mittari täyteen kiilailijoista ja päätin yhden auton kohdalla että en anna tietä. ( näin tämän auton peilin kautta jo kaukaa ja autosta näki heti, että kaveri haluaa ajaa jonon ohi ja mennä mahdollisimman pitkälle)  Kaveri tunki ja tunki sivusta eteeni, mutta kun siinä ei ollut tilaa ( pidin huoli siitä) joutui hän pysähtymään, koska hänen kaista loppui. Siitäkös se älämälö syntyi, kädet alkoivat heilua ja tööttö soi. Ã,,äniefektin saatteleman kaveri joutui tunkemaan taakseni ja silloin alkoi valoshow. Kaverin mielestä minun olisi pitänyt päästää hänet eteeni. Molemmilla siis keitti. Näin siinä siis käy kun kaksi mulkkua kohtaa liikenteessä.

Joskus tulee tälläinen fiilis tuolla liikenteessä:

Ritzenhoff

Itse koen suurta tyydytystä kun saan kyseisten kiilailijoiden edessä ollessani valoshown aikana nostaa hitaasti etusormeni pystyyn ja näyttää sitä taakse samalla naurahtaen niin, että takana puskurissa kiinni oleva pelle huomaa senkin. Kyllä se aina huonon orgasmin voittaa  ;D Onpa kerran yksi epeli tullut perässä ihan firman parkkikselle asti soittamaan suutaan.

Edit: kyseessä oli skoda kuski. Liekö ollut isompi bemari ennen.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Koo Pee - 24.01.13 - klo:19:22
Niin , se pysähtynyt auto sun vierellä odottamassa pääsyä noin tunnin/3 sekunnin verran kääntyäkseen oikein ei aiheuta takana haitaria,kolaria jne.?

Vai onko tarkoitus kostaa törttöily painostamalla jatkamaan suoraan....koska ei onneton turisti/mulkvisti osaa kiireessään ennakoida?

Ja turvaväliä joka vaimentaa haitariliikettä ei voi pitää ku joku tulee siihen sun eteen?

Tänäänkin tuli monta, ei jono tökänny kännykin heilahti ja agressio taso selvästi laski.

Näinhän ne ruuhkat tehdään, ei jousteta,käytetä vilkkua ajoissa tai ollenkaan, ajetaan tappituntumassa ja jonotetaan siis kiltisti ,koska joku ei ole tänäänkään täydellinen ja voi vaikka kiilatakkin  ;D. Hyvänen aika sentään, onko se noin vakavaa?

Onhan täällä samoin ajatteleviakin, hienoa. :D Kyllä tämä minä/minä asenne vielä istuu tiukassa kuin ... huussin seinässä. Mutta, kyllä minä olen taipuvainen uskomaan siihen että joku kaunis päivä me (suomalaiset) olemme ottaneet sen lopullisen askeleen pois puustamme ja tajuamme olevamme laumaeläimiä.

Ja kuten aiemmin mainitsin, noita syitä tuohon "väärällä" kaistalla etenemiseen on niin kovin monta. Noiden kaikkien rankaiseminen oman käden oikeudella on toimintatavaltaan kuin lynkkaus vailla oikeudenkäyntiä. Onhan joukossa toki ihan selkeitä kiilaajia. Ne tunnistaa helposti siitä että vilkku vilahtaa kerran, integroituna salamannopeaan ohjausliikkeeseen. Noh. Minkäs tuolle mahtaa. Ois varmaan kaivanut haulikon esiin ja lieventänyt tieraivoaan sillä. Nyt tämä henkilö ainoastaan saa ääliön leiman otssansa. Ei ole keneltäkään pois.

Itsekin olen huomanut epähuomiossa/kiireessä/puhelimeen puhumisen tai muun syyn takia aina silloin tällöin olevani tällä "kiilauskaistalla". Homma on hoitunut sillä että sovitan nopeuteni suurin piirtein toisen kaistan nopeuteen ja laitan vilkun päälle. En edes yritä mennä joukkoon, ennen kuin joku antaa tilaa. Ja löytyyhän sitä. Aina ja melkein heti. Sitten vaan kiitellään ja molemmilla jatkuu matka hymyssä suin.
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

re2

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.01.13 - klo:07:42
Ã,,äniefektin saatteleman kaveri joutui tunkemaan taakseni ja silloin alkoi valoshow. Kaverin mielestä minun olisi pitänyt päästää hänet eteeni. Molemmilla siis keitti. Näin siinä siis käy kun kaksi mulkkua kohtaa liikenteessä.

Venäläinen ratkaisumalli ko. ongelmaan.

Russian Road Rage

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.01.13 - klo:07:42
Itsekkin päästän kyllä kiltisti kiilailijat eteeni ilman että se minua haittaa, vaikka se kiilailu ärsyttääkin suuresti.

Tämä on aika hankala juttu, kun nämä "kohteliaiden" kuljettajien toimet vaan rohkaisevat kiilailijoita jatkamaan toimintaansa. Itse kun ajan usein täsmälleen samaan aikaan ja samaa reittiä aamulla, niin varsin usein ne samat autot siellä tuntuvat "unohtavan" mistä rampista omalle työpaikalle käännytään. Ja näille autoille en tee tilaa. Jos joku alkaa takana valoja vilkuttelemaan, niin se show loppuu aika hätäiseen, kun nostaa kännykän selvästi esille etupenkkien väliin. Siis sillain "kuvausasentoon" ;) Sama pätee rinnalle tuleviin sormien heiluttelijoihin.

Toinen suunnattoman ärsyttävä kiilailumuoto on tuleminen 2-kaistaiseen liikenneympyrään, mistä 95% prossaa autoista jatkaa matkaansa ensimmäisestä exitistä ulos. Ja tämä ulosajo on 1-kaistainen. Suurin osa autoista odottaa kiltisti oikealla kaistalla ympyrään tulemista, mutta aina löytyy näin "unohtelijoita", jotka vetävät vasenta kaistaa ympyrään ja pysähtyvät ympyrään odottamaan pääsyä ensimmäiseen exittiin. Ajaisi edes ympyrän ympäri, jos on "unohtanut" mitä kautta aamulla ajetaan töihin.

HAL9000

Ottaa pataan se että suomalaisessa liikennekulttuurissa kaistanvaihtaja näköjään lähtökohtaisesti on kiilaaja, siispä häntä tulee estää. Mistä tätä metsäläiskansaa riittää? Onneksi minun mielestä ainakin täällä kehä III:sen sisäpuolella nämä asenteet ovat jo lujasti poistumaan päin. Olen pannut merkille että joskus kun autoja on vähän normaalia enemmän liikkeellä, niin liikenne soljuu sen mitä eteenpäin voi päästä ja autoilijat vaihtelevat kaistaa huomattavan sujuvasti. Silloin todella näyttää siltä ettei joka autoilija tuijota omaa napaansa (paitsi taksikuskit tietenkin).
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

VAG!

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 25.01.13 - klo:11:08
Ottaa pataan se että suomalaisessa liikennekulttuurissa kaistanvaihtaja näköjään lähtökohtaisesti on kiilaaja, siispä häntä tulee estää.

Jos tulkitsit minun mielipiteeni tähän kategoriaan kuuluvaksi, niin olet väärässä. Normaalissa liikennetilanteessa annan mielelläni tilaa kaistanvaihtajalle, jos hän käyttää vilkkua. Jonossa etuileville en anna. Käyttää vilkkua tai ei.

Jos nyt esimerkiksi tässä seisoo jonon pää, niin kenellekään ei tule "yllätyksenä", että kyseinen jono odottaa rampille pääsyä. Kyse ei ole "unohtamisesta", vaan etuilusta.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 25.01.13 - klo:11:17
Jos nyt esimerkiksi tässä seisoo jonon pää, niin kenellekään ei tule "yllätyksenä", että kyseinen jono odottaa rampille pääsyä. Kyse ei ole "unohtamisesta", vaan etuilusta.
Taas kerran. Saatat hyvinkin olla oikeassa, voit toki olla väärässäkin. Se nyt vaan ei ole sinun päätettävissäsi. Jos tuosta vasemmalta on Rouva Gyllenbögelin A8 yht'äkkiä kääntymässä kehä I:lle, voi se hyvinkin johtua siitä että hän oli tapojensa mukaan matkalla kotiin Kauniaisiin, kun herra Gyllenbögel kotoa soitti että puudelien ruoka on loppu. Rouvahan laittaa vilkun päälle ja on menossa kauppakeskus Selloon hakemaan vähän Chateubriandia koirilleen. Tätähän emme voi tietää...
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Ghzeit

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 25.01.13 - klo:11:34
Taas kerran. Saatat hyvinkin olla oikeassa, voit toki olla väärässäkin. Se nyt vaan ei ole sinun päätettävissäsi. Jos tuosta vasemmalta on Rouva Gyllenbögelin A8 yht'äkkiä kääntymässä kehä I:lle, voi se hyvinkin johtua siitä että hän oli tapojensa mukaan matkalla kotiin Kauniaisiin, kun herra Gyllenbögel kotoa soitti että puudelien ruoka on loppu. Rouvahan laittaa vilkun päälle ja on menossa kauppakeskus Selloon hakemaan vähän Chateubriandia koirilleen. Tätähän emme voi tietää...

Ei pidä paikkaansa! Sellossa on vain Faunatar, joka ei myy Chateaubriandia, hyvä jos Eucanubaa  ;) Jos ajaa ohi, niin sitten ajaa ohi ja korjausliike (ei uukkaria aidan läpi, me kaikki tiedämme miten siinä käy) seuraavassa liittymässä.
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

batman14

Aamuruuhkassa länsiväylällä huomaa ilmiön kun ihmisten pitää päästä sinne oikealle kaistalle heti. Monet pysähtyvät ja pitävät vilkkua päällä vaikka vieressä on esim SULKU viiva. Ja he luulevat olevansa niin kohteliaita kun eivät ''kiilaa'' ketään. Tämä tapahtuu esim missä liitytään länsiväylälle Matinkylä liittymästä. Siellä moottoritie on kolmikaistainen tapiolaan asti eli heillä on aikaa vaihtaa se kaista noin 2 km verran  :D

Sama ilmiö Kehä II -> Länsiväylä. Kiihdytyskaista on monen sadan metrin pituinen mutta kaikilla on kiire päästä sinne varsinaiselle kaistalle jo siinä kohtaa missä on sulkuviiva. Miksei ihmiset vain voi rullata samaa vauhtia muun liikennevirran kanssa ja sitten liittyä vetoketjuna? Tämä suomessa ei varmaan ikinä tule onnistumaan, koska ihmiset eivät edes tajua että tekevät jotain tyhmää. No sitten sellaisilla kuin minulla palaa hermot ja vedän kaistan ihan loppuun ''kiilaamalla'' monta, mutta sen olen huomannut että kukaan ei joudu jarruttamaan koska välit ovat kuitenkin niin suuret.

Ruuhkat pienenesivät jos vain ihmiset osaisivat käyttää kaiken tien tehokkaammin eikä yrittää tunkea sinne heti ja tällä tavalla hidastamalla muita jotka yrittävät liittyä tielle...

Mikko

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 25.01.13 - klo:12:01
Aamuruuhkassa länsiväylällä huomaa ilmiön kun ihmisten pitää päästä sinne oikealle kaistalle heti. Monet pysähtyvät ja pitävät vilkkua päällä vaikka vieressä on esim SULKU viiva. Ja he luulevat olevansa niin kohteliaita kun eivät ''kiilaa'' ketään.

Samat ärsytykset ja samat paikat, noiden lisäksi vielä Niittykummun liittymä Helsinkiin päin, joka on melkein pahin noista. Joka ikinen päivä siellä on vähintään yksi henkilö joka nollanopeudella vaihtaa 90 asteen kulmassa kaistaa sulkuviivan päällä tukkien kaksi kaista. Tuosta kun kiihdyttää jonon vauhtiin ja liittyy sulavasti muiden joukkoon niin nopeus ei putoa ollenkaan. Paitsi siinä vaiheessa kun keskikaistaa tulevat "oho unohdin Kehä I:n liittymän" tulevat väkisin jonoon taas sulkuviivan päältä. Nämä yleensä näkee jo taustapeilistä kun lähtevät ohittamaan sieltä takaa. Melkein aina on business-kuleja Audeja, Volvoja ja Mersuja, tai sitten vanhoja Bemareita.

HAL9000

Näihin pariin viimeiseen vähän viitaten. Kerran oli yhdellä tädillä aivan hirveä hinku päästä tuolta liitymiskaistalta oikealle ajokaistalle. Tämä tapahtui rampissa jossa Turun motaria stadista länteen ajavat nousevat kehä II:sta etelään päin. Eli tulemme siis kaksistaan peräkanaa tuota oikealle kääntyvää kurvia. Tuossa kohtaa tätsy panee vilkun päälle vasemmalle, liittyäkseen ajokaistalle. No tuo "ajokaista" oli aika täynnä takaa tulevia, eli frouva pysähtyi siihen vilkku päällä odottamaan tilaa... ;D ;D

Ne jotka paikan tuntevat, ymmärtävät mitä tässä tapahtui.  ;D ;D En voinut edes suuttua. Tilanne oli niin absurdi ja käsittämätön.
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

VAG!

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 25.01.13 - klo:11:34
Taas kerran. Saatat hyvinkin olla oikeassa, voit toki olla väärässäkin.

Kun me kaikki muut olemme jonottamassa kehälle ja aivan rampin lopussa jonoon yrittää väkisin kingetä valkoinen bisneskuli keskellä kiivainta aamuruuhkaa, niin onkohan sen kuljettaja myöhässä lähtenyt myyntitykki Hukkanen vai kauppaan matkalla oleva rouva Gyllenbögel?

Oikeaa vastausta ei voi kukaan tietää, mutta kumpi vaihtoehto on todennäköisempi?

SKU

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 25.01.13 - klo:12:01
Aamuruuhkassa länsiväylällä huomaa ilmiön kun ihmisten pitää päästä sinne oikealle kaistalle heti. Monet pysähtyvät ja pitävät vilkkua päällä vaikka vieressä on esim SULKU viiva. Ja he luulevat olevansa niin kohteliaita kun eivät ''kiilaa'' ...

Ruuhkat pienenesivät jos vain ihmiset osaisivat käyttää kaiken tien tehokkaammin eikä yrittää tunkea sinne heti ja tällä tavalla hidastamalla muita jotka yrittävät liittyä tielle...

Aika vastaava on Tuusulantieltä pohjoisesta Kehä I:lle länteen. Aika paljon on tilaa vaihtaa, mutta aika moni pyrkii heti. Ja taas päin vastoin... kun Pakilan ramppi lähestyy, niin moni vaihtaa oikelta kaistalta vasemmalle, joka siis jatkaa suoraan. Tässä tulee se kiilausilmiö esiin.

Liikenteessä on paljon tilanteita jossa voit alkaa opettamaan ja joskus saada vastaiskuna valovittuilua, seuraajan perään, turpaan tai kuulan kalloon. Itse en enää jaksa välittää kiilailijoista, ei ole minun tehtäväni toimia poliisina. Saa paremman mielen kun antaa tilaa, ei se ole minulta pois. Turhien kierrosten ottaminen on.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Koo Pee

Niin, audimiestähän on tietenkin kiusattava ;)..

Ei se keskari mitään auta, peukku pystyyn vaan noille ressaantuneille suorittajille!

Tännään joutu hiukan ripeämmin liikahtamaan, syykin oli hengenpelastusaiheinen.

Oli ranteet auki uhrilla joten, antakaa anteeksi ,kun vähän kiirehdin ja kiitokset niille jotka hätävilkkuihini/valoihin/äänimerkkin luottivat sujuvasti tietä antaen.

Kyyditsin avaimet osoitteeseen, saatto olla se ratkaiseva juttu odotellessa palomiesten/huollon saapumista  murtamaan/aukaisemaan ovi ensihoitajille.

Vilkkuauton hommahan tuo olis tietty ollut, mutta ku oli hätä tämmönen ei kauhiasti ollut  odottelutuulella.

Uhri on hengissä ja toipumassa, joskus vaan on "vilkuttomanakin" mentävä "väärin".

Voipihan se olla väärin ajoon tämmönenkin syy.

Ei nyt sentään niin kiireellä menty,jotta olis vielä kolarinkin saanut aikaan.

Kyllähän tuo hermostolle lienee helpompaa, kun antaa muiden riehua ja provosoituu
mahdollisemman harvoin opettamaan koko maailmaa.

Asennetta voi muutta jos todella haluaa.

Siis, voephan tuolla liikenteessäkin riehua, vuan voep olla riehumattaki ;D.

KingMo

Viime aikoina juuri mikään liikenteessä ei ole ottanut hermoon.

Oon huomannut, että kun auto pelittää, on hyvä ajettava, pito riittää ja stereot soivat hyvin eipä paljon liikenteen ärsytystekijät haittaa mielenrauhaa. Tänään sen huomasi kun vei ässän huoltoon ja laina-Golfilla ajeli huollosta takaisin kotiin. Menomatkalla liikenne ei ärsyttänyt  :D.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

Skula

Lainaus käyttäjältä: KingMo - 28.01.13 - klo:10:04
Viime aikoina juuri mikään liikenteessä ei ole ottanut hermoon.

Oon huomannut, että kun auto pelittää, on hyvä ajettava, pito riittää ja stereot soivat hyvin eipä paljon liikenteen ärsytystekijät haittaa mielenrauhaa. Tänään sen huomasi kun vei ässän huoltoon ja laina-Golfilla ajeli huollosta takaisin kotiin. Menomatkalla liikenne ei ärsyttänyt  :D.

Hyvä ajettava.. S4.. Check..

Pito riittää... Quattro.. Check..

Stereot... B&O.. Check..

Ainoa joka ei toimi yhtälössä on tuo "auto pelittää".. VAG laatu ei häikäise, ja huoltoonhan sen veit, jospa se siitä  ;D

No peas  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

KingMo

Lainaus käyttäjältä: Skula - 28.01.13 - klo:10:06
Hyvä ajettava.. S4.. Check..

Pito riittää... Quattro.. Check..

Stereot... B&O.. Check..

Ainoa joka ei toimi yhtälössä on tuo "auto pelittää".. VAG laatu ei häikäise, ja huoltoonhan sen veit, jospa se siitä  ;D

No peas  ;D

Määräaikaishuoltohan se :) - ei ole nyt sen loppukesän vesipumppuepisodin jälkeen ollutkaan mitään kränää. *koputan puuta*

... eikä stereotkaan ole B&O vaan vain Audi Sound System  :-[.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

Koo Pee

Noo, kateellisten panettelua, mulla ei riitä pito tuossa 75hp laitteessakaan näillä keleillä;D.

Mikäs oli kilometrilukema mittarissa pumpun vaihon kohdalla? Ja paljoko rahamieheltä velotellaan nykyisin?

Ihan lepposasti meni mullakin työmatkat tänään, oli oikeen lentokelitkin näköjään 8).

Onhan näitä autojakin joskus huollettava ,niin miksipä ei rotuvolkkaria tai olumpia ooppeleitakin  ;).

Mikko83

Kyllä jettamies on aina jettamies.

Korvaton

Jumakauta että repesin tota taunus kuskia. Narut vaan heilu kun se mesos :D
Siin oli tanarissa kaikki sen ajan tuunaus jutut. Huoraportaat,renkaissa valkosella tussillä värjätty merkki jne... Huippuna oli narukäden housut mitkä oli nostettu kainaloon.

Qrainderi

Haha, ihan uskomaton pätkä!   ;D

"pistänkö sut takataskuu" "annas yrittää vaa"  :D
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

HAL9000

Uskomaton nostalgiapläjäys. Toi Tane oli hieno. Muistan noi kromirinkulat vanteissa ja tuon takalasiritilän.
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Koo Pee

Katoppas "katu uskottava" tane kuski ;D.

Eikä fillaristikaan hassummin valistanut suojatielle parkkeeraajia.....hmm. bussikuski tais ainakin osata ;).....näkee jotta maalla/maalta ollaan ;D....

Ton-1

Taitaa nuo Ford-kuskit olla vielä toivottomampia kuin sanonnan mukaan bemmulla ajavat, tänään yksikin S-Max:in kuski ajaa körrötteli 2-kaistasen tien vasempa kaistaa hitaammin kuin oikeanpuoleisen liikenne ja tooodella isolla ja aukeavalla turvavälillä, harvemmin hermostun mutta tänään alkoi valoni vilkkua ..... ilman vaikutusta.  :P Toinen olikin sitten farkku-Fokuksen kuski, takana maailman arvokkain lasti ( 2 lasta penkeissään) ja tämä herra lällätti puhelimeen kuin sanonko mikä, siirtyi itseäni hieman edemmäs (ajoimme tuota samaa 2-kaistasta väylää) ja ilman vilkun vilautusta siirtyi eteeni. God Bless his children.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Koo Pee

Aaa, voortimiehetkin kiusaa audikuskeja 8)....

Loistavaa esimerkiä lapsille juu , ei kai siinä mittään jos kerran kaksi kaistaa ohittaa :P

puhelukin varmaan vaimolle ::)

Pitkä turvaväli johon kiireiset pääsee kiilaamaan oli se hyvä pointti kasvatuksen suhteen ;).

Ps. torvi pohjaan ja niin kauan ,jotta joku huomaa, ei mitään "piippailuja" vaan ainakin 20sekuntia yhtäjaksoisesti.....mieluummin koko ohituksen ajan ;D.

Sitten vielä sivuikkunasta keskaria 50cm hauiksen saattelemana ja karjuu nootta ittu jos ei kärry kule nin pysy oikealla kaistalla stanan tunari :o!!!!

Varmasti helepottaa ;D...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy