Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Vankka

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.01.13 - klo:07:56
Oliko pizzamaan tuote kyseessä? Sellaisen perässä olen joskus meinannut ajaa ojaan kun nauroin katketakseni sitä diskovaloshowta kotteron takavaloissa. :D

Kyllä tää tais olla grilliltä...
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

MjK

Oliko pizzamaan tuote kyseessä? Sellaisen perässä olen joskus meinannut ajaa ojaan kun nauroin katketakseni sitä diskovaloshowta kotteron takavaloissa. :D
Tänään ajelin focuksen perässä jonka toisessa takavalossa ei ilmeisesti pelannut mikään. Toisella puolella jarruttaessa himmeni valot ja vilkku syttyi. Vilkuttaessa taas vilkkui vuoronperään vilkku ja ilmeisesti jarruvalo kun oli niin kirkas :)

Ja tuli muuten vastaan taas sama Kia Sportage joka on tossa jo viikon ajellut niin ettei edessä pala kuin toinen parkki, aika vaarallista tuolla pimeellä.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 09.01.13 - klo:08:59
Joo olen tuosta ihan samaa mieltä ja itseäni v..uttaa tuollaiset tien tukot yhtälailla. Täytyy kuitenkin muistaa (itsekin), että liikenteessä on paljon kokemattomia kuskeja, jotka eivät uskalla ajaa huonolla kelillä lujaa. Jos auton hallinta on luokkaa aloittelija, niin on parempikin ajella hiljakseen. Nuo ohituksen estäjät/valojen vilkuttelijat ovat oma lukunsa. Pointtini oli kuitenkin se, että loskapaskakelissä 120 km/h on kyllä jo liioittelua ja vaarallistakin. Pienemmälläkin nopeudella pääsee 60-70 km/h ajavasta ohi (ja turvallisesti).

Ongelmahan näissä hidastelijoissa on se, ettei moni viitsi/uskalla mennä niistä ohi ja näin ollen jono köröttelijän perässä kasvaa ja kasvaa ja kasvaa ja… Sitten jollain jonossa vintti pimenee ja alkaa se hullu ohittelu!
Kahta autoa ohittaessa lyödään talla pohjaan (ainakin upilla) ja mittaria ei sillon katsota.
Jonon vetäjänä körötteli se pasuuna ja sen takana joku toipotta, joka ei uskaltanut ohittaa.

Ei kelikään tosi huono ollut, urat paljaana ja keskellä jonkin verran loskaa.
Ei tarvitse olla mikään kankkunen, että osaa kontrolloida kaasua kaistaa vaihtaessa.

Trilisser

Alkuviikosta havaittua. Tiellä oli paikoitellen sumua. Välillä tiheänpää, välillä vähemmän tiheää. Taakse ilmestyi aivan puskuriin kiinni todennäköisesti Touareg, joka samalla läväytti pitkät päälle. Tätä jatkui hetken aikaa, kunnes tie haarautui ja häntäkärpänen meni ohi mielenosoituksellisesti takasumaria vilkuttaen. Alueella oli edelleen tiellä vaihtelevaa sumua. Teki mieli ilmiantaa moinen touhu poliisille. Kohtalaisen törkeä temppu liimautua taakse noin auton mitan etäisyydelle...Ja ajoin rajoituksen mukaan (peltipoliisialue).

Peeveli

Ei varsinaisesti ota hermoon eikä ärsytä, mutta ei oikein muutakaan otsikkoa aiheelle ollut...eli oletteko te muut havainneet ajoittain liikenteessä semmoisen ajotyylin (ajoasennon), että kuski on autossaan yksin ja pitää oikeaa kättään etumatkustajan istuimen selkänojan yläosassa, jopa niskatuessa? Kuski siis joutuu olemaan vinossa oikealle. Tällainen kuski sattui viimeksi eilen ajamaan edessä vanhemmalla 5-srj Bemarilla ja kääntyessään risteyksissä, ahtaissa paikoissa, piti edelleen oikeaa kättään piiiitkällä vänkärin penkin niskatuessa, kroppa ja pää vinossa oikealle. Ilmeisimmin oli automaatti kun ei käsi irronnut yhtään kertaa koko aikana siitä penkistä.

Luulisi että olisi seuraavana päivänä niska ja käsi kipeät?

jni

Lainaus käyttäjältä: Trilisser - 10.01.13 - klo:01:07
Alkuviikosta havaittua. Tiellä oli paikoitellen sumua. Välillä tiheänpää, välillä vähemmän tiheää. Taakse ilmestyi aivan puskuriin kiinni todennäköisesti Touareg, joka samalla läväytti pitkät päälle. Tätä jatkui hetken aikaa, kunnes tie haarautui ja häntäkärpänen meni ohi mielenosoituksellisesti takasumaria vilkuttaen. Alueella oli edelleen tiellä vaihtelevaa sumua. Teki mieli ilmiantaa moinen touhu poliisille. Kohtalaisen törkeä temppu liimautua taakse noin auton mitan etäisyydelle...Ja ajoin rajoituksen mukaan (peltipoliisialue).

Saat syyttä vai itseäsi.

On se nyt jumankauta kumma, kun ei osata sumuvaloja käyttää saatika takasumuvaloa. Minua ärsyttää juurikin tuollaiset sumuvalopellet.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Pertsa

^^tuollaisia ajoasentoja ei ole tullut vastaan mutta vähän vastaavia oikealle kallellaan olevia kyllä. Kuski nojaa keskikonsoliin kohtuullisen voimakkaasti nii että edestäpäin katsottaessa pää on apparin puolella ;D
Tällaista esiintyy lähinnä lippuspäiden keskuudessa.

Trilisser

Lainaus käyttäjältä: jni - 10.01.13 - klo:07:21
Saat syyttä vai itseäsi.

On se nyt jumankauta kumma, kun ei osata sumuvaloja käyttää saatika takasumuvaloa. Minua ärsyttää juurikin tuollaiset sumuvalopellet.

Millä perusteella? En rikkonut sumuvalojen käyttöä koskevaa lakia. Vai olisiko pitänyt sadan metrin välein ruveta ramppaamaan valoa päälle/pois?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Trilisser - 10.01.13 - klo:09:31
Vai olisiko pitänyt sadan metrin välein ruveta ramppaamaan valoa päälle/pois?

Jos mun takana ajaa joku jonossa, niin tietysti sammutan takasumarin. Aika ***** saa olla, jos pitää takasumaria pimeällä päällä, kun joku ajaa perässä. Toki jos lumiolosuhteet ovat sellaiset, että muuten valot eivät pysy auki, niin silloin sumarin päällä pitäminen on täysin normaalia.

Olisin minäkin sinulle pitkiä vilauttanut, mutta en sentään päälle olisi jättänyt.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.01.13 - klo:10:02
Jos mun takana ajaa joku jonossa, niin tietysti sammutan takasumarin. Aika ***** saa olla, jos pitää takasumaria pimeällä päällä, kun joku ajaa perässä. Toki jos lumiolosuhteet ovat sellaiset, että muuten valot eivät pysy auki, niin silloin sumarin päällä pitäminen on täysin normaalia.

Olisin minäkin sinulle pitkiä vilauttanut, mutta en sentään päälle olisi jättänyt.

Tarkoitatko "jonolla" reilusti hidastunutta liikennettä (kehätien aamuruuhka)? Silloin voisin takasumarin tarvittaessa sammuttaa.

Jos mennään maantiellä pyryssä reipasta marssivauhtia ja joku liimautuu takapuskuriin, en todellakaan sammuttaisi takasumaria. Jos se takana tulevaa häiritsee ajaa hän liian lähellä.

Bobinage

Olen varovainen kuljettajana ja tuntuu, että aina liikennevaloissa provosoidaan kiihdytyksiin. Samoin ohi on mentävä paikassa kuin paikassa, jos ajelen vaikkapa maantiellä nopeusrajoituksen mukaan.

Porsche Cayenne S Hybrid -11

Polokari

Lainaus käyttäjältä: Bobinage - 11.01.13 - klo:15:42
Olen varovainen kuljettajana ja tuntuu, että aina liikennevaloissa provosoidaan kiihdytyksiin. Samoin ohi on mentävä paikassa kuin paikassa, jos ajelen vaikkapa maantiellä nopeusrajoituksen mukaan.
Sorry jo etukäteen jos olen väärässä, mutta olen kuulevinani trollaattorin kitinää;
kaipais vissiin voitelua...  ;D

Janneh

Edellisistä kommenteista nousi verenpaine.. Ottaa uskomattomasti päähän ne liikennevaloihin hitaasti pysähtyjät jotka lipuvat ja lipuvat ja vielä kerran lipuvat.. Siinä sitten koko jono lipuu yhdessä ja jarruttelee ja lipuu.. !¤&#/!

Lähes yhtä paljon korkeaa verenpainetta aiheuttaa ihmiset jotka eivät kiihdytä reippaasti tavoitenopeuteen jaa junnaavat valoista lähdettäessä. Enkä tarkoita että tulisi tehdä täyskaasukiihdytyksiä mutta reippaasti ku mennään niin liikenne sujuu

Bobinage

Lainaus käyttäjältä: Polokari - 11.01.13 - klo:16:01
Sorry jo etukäteen jos olen väärässä, mutta olen kuulevinani trollaattorin kitinää;
kaipais vissiin voitelua...  ;D

No pyrin tietenkin olemaan "cool", mutta monasti provosoidun ja pöläytän luut kurkkuun.

Muuten yritän ajella mahdollisimman rauhallisesti, säästäen luontoa. Harrastuksena siis, koska eihän tuo rahallisesti missään tunnu verrattuna arvonalentumiseen :(

Esimerkiksi hidas jarrutus valoihin on ihan "must", koska silloin auto lataa akkuja.

Anteeksi vaan Janneh, mutta niin teen.
Porsche Cayenne S Hybrid -11

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 11.01.13 - klo:16:09
Ottaa uskomattomasti päähän ne liikennevaloihin hitaasti pysähtyjät jotka lipuvat ja lipuvat ja vielä kerran lipuvat.. Siinä sitten koko jono lipuu yhdessä ja jarruttelee ja lipuu.. !¤&#/!

Muutamana päivänä nähnyt lipuvia autoja taas ihan tarpeeks ja *ituttaa kanssa tollaset jumittajat!

tet

Edellisistä kommenteista nousi verenpaine.. Ottaa uskomattomasti päähän ne liikennevaloihin hitaasti pysähtyjät jotka lipuvat ja lipuvat ja vielä kerran lipuvat.. Siinä sitten koko jono lipuu yhdessä ja jarruttelee ja lipuu.. !¤&#/!

Riippuu tietysti paikasta ja tilanteesta. Itselläni on yksi paikka jossa tulee liruteltua valoihin (tai oikeasti valojen väli) ja aina naurattaa kun porukka (turhaan) kaahaa vasemmalta ohi pysähtyäkseen seuraaviin valoihin. ;D Tunnen kyseiset valot niin hyvin että tiedän että ensimmäisistä on turha kiihdytellä toisiin, mäennyppylän takana oleviin. Hiljaa lipumalla ei tarvitse toisiin valoihin pysähtyä, vaan eipä moni tunnu kyseistä asiaa sisäistävän. Mäkeä ylös lipuessa ohittajia löytyy, itse sitten taas usein pääsen oikeaa kaistaa ohi noista ohittajista jotka kököttävät paikallaan siinä vasemmalla kaistalla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Korvaton

Nämä mitkä luulee että uudemmalla autolla voi kiilailla ja vaihtaa kaistoja miten tykkää.
Taas oli lahden motarilla oikein uunojen kuningas valkosella farkku passattilla. Hänen oli pakko oikeelta ohittaa ja vaihtaa kaistaa sellain et meinas lähtee apparin nurkka vaihtoon.
Sit hetken päästä kun oli saanu ohitettua niin takasin oikeelle kaistalle ja pientä tuijotuskilpailua siinä pidettiin mut siihen se jäi nysväämään eikä ollutkaan kiire.

Jotain hauskaakin tapahtu tällä reissulla
Farkku volvo 2.5T vuosimallia 2004-> mikä ajeli perässä suht reipasta motari vauhtia ja vaihoin oikeelle kaistalle niin tämän oli pakko näyttää et vulva kulkee mut tais ukkeli yllättyä kun ei se vanha romu tipahtanutkaan takapuskurista vaan päin vastoin jouduin himmailee ettei vulva jääny jalkoihin :D
Provoaminen liikenteessä on rumaa mutta kaippa me jokainen joskus vähän innostutaan ja liikennettä ei siinä kohdalla ollu pahemmin.

Vankka

Nonni nyt löyty Pizzamaan tapaus. Fiat Stilo valomet meni muistaakseni silleeesti: Normaalisti tais palaa kaikki valot oikella vilkuttaes ookoo. oliko niin et vasemalle vilkku ok. Mut jarruvalot+vilkku sais hienoja kompinaatioita. Jarru+vas.vilkku vasen takaparikki sammuu peruutusvalot syttyy molemmin puolen ja taisivat vilkkua. Itse vilkku ei tietenkään toimi :D Muita kompinaatioita en nyt muista. Kieltämättä hymyilytti.

VW Golf Variant CL

Koo Pee

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.01.13 - klo:07:17
Ei varsinaisesti ota hermoon eikä ärsytä, mutta ei oikein muutakaan otsikkoa aiheelle ollut...eli oletteko te muut havainneet ajoittain liikenteessä semmoisen ajotyylin (ajoasennon), että kuski on autossaan yksin ja pitää oikeaa kättään etumatkustajan istuimen selkänojan yläosassa, jopa niskatuessa? Kuski siis joutuu olemaan vinossa oikealle. Tällainen kuski sattui viimeksi eilen ajamaan edessä vanhemmalla 5-srj Bemarilla ja kääntyessään risteyksissä, ahtaissa paikoissa, piti edelleen oikeaa kättään piiiitkällä vänkärin penkin niskatuessa, kroppa ja pää vinossa oikealle. Ilmeisimmin oli automaatti kun ei käsi irronnut yhtään kertaa koko aikana siitä penkistä.

Luulisi että olisi seuraavana päivänä niska ja käsi kipeät?

No ei niskat, mutta oikea rintalihas varmaan venyy kivasti....onhan bemarissakin peilit ,jotta silmiä liikuttamallakin näkköö ja mukava kyyti,  joutessaan vähä valmiiks venyttelyä ennen kuin alkaa motarin tunareiden kanssa keskaria ja nyrkkiä puimaan ;).

Mie teen sammaa rintalihasjumpaa yli 20v mersussa ...helsinki kuopio välillä jo saa liikelaajuutta semmosen 50mm taaksepäin lisää :P Hyvin taipuu sladissa vasurillakin noin siviilikäytössä...ralli on sitte erikseen siihen pittää olla ranskalainen laite....

Korjasin lainauksen kuntoon - Kiviharju

skriko

Lähes yhtä paljon korkeaa verenpainetta aiheuttaa ihmiset jotka eivät kiihdytä reippaasti tavoitenopeuteen jaa junnaavat valoista lähdettäessä. Enkä tarkoita että tulisi tehdä täyskaasukiihdytyksiä mutta reippaasti ku mennään niin liikenne sujuu

Itse lähden hissukseen valoista ja ohitan seuraavissa valoissa samalla nopeudellani ne, jotka ovat lähteneet reippaasti vierestäni ja seisovat seuraavissa valoissa. Suurimman osan kuskeista taajama-ajo on jarrua, kaasua, jarrua, kaasua, ei osata ennakoida tilannetta. Muutaman satatuhatta kun ajelee moottoripyörällä, niin siinä pakostikin hengissä pysyäkseen on pakko oppia ennakoinnin jalo taito, josta on paljon hyötyä myös nelipyöräisen ratissa.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.13 - klo:00:11
Itse lähden hissukseen valoista ja ohitan seuraavissa valoissa samalla nopeudellani ne, jotka ovat lähteneet reippaasti vierestäni ja seisovat seuraavissa valoissa. Suurimman osan kuskeista taajama-ajo on jarrua, kaasua, jarrua, kaasua, ei osata ennakoida tilannetta. Muutaman satatuhatta kun ajelee moottoripyörällä, niin siinä pakostikin hengissä pysyäkseen on pakko oppia ennakoinnin jalo taito, josta on paljon hyötyä myös nelipyöräisen ratissa.
Eli sun perästä valoista ehtii pari autoa, kun normaalisti pääsis koko jono?

Itteä ainakin ottaa kuulaan ku joku töhö lähtee mateleen valoista. Sopivat valot niin niissä sitten istutaan pitkään joku töhö köröttelee. Miksi ei vaan voi pikkasen polkasta hajurakoa ja antaa moottorin sitten jarrutella?

Edit: Ajatus loppunu kesken virkkeen vähän korjailuja :D

VW Golf Variant CL

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 15.01.13 - klo:00:19
Eli sun perästä valoista ehtii pari autoa, kun normaalisti pääsis koko jono?

Ei, kun pari autoa lähtee vierestäni kovalla kiireellä ja pari perässäni olijaa lähtee hermonsa menettäneenä ohitseni kovalla kiireellä. Sitten ne kaikki neljö seisoo seuraavissa valoissa peräkkäin oikealla kaistalla, kun minä ajan samalla vauhdilla heidän ohitseen.
Liikenne ei ole heikkohermoisten paikka.

eGetin

Ja kun samanlaisia ihmisiä osuu molemmille kaistoille niin yksistä valoista ehtii max. 8 autoa kun taas jos jonossa olisi näitä "heikkohermoisia" ja joita pääsisi yli tuplamäärä samoista valoista läpi. Paha sanoa mitä tarkoitat kovalla kiireellä, mutta jos takaa lähtee autoja toiselle kaistalle kiihdyttämään niin se on merkki siitä että sinulla on selkeästi kaasupoljin hukassa. Ei sinne seuraaviin punaisiin tarvitse nasta laudassa kiihdyttää, perusripeä kiihdytys riittää siihen että valoista ehtii muutkin läpi ja seuraavat valot saattavat ehtiä vaihtua vihreiksi.

Tampereella valoissa oli pääasiassa jotain järkeäkin taustalla, ja kun kolme vuotta siellä samoissa valoissa seisoi niin oppi valojen logiikan eikä tarvinnut pahemmin hissutella kaasupolkimen kanssa tai vastaavasti tiesi ottaa jo kaukaa rauhallisesti. Oulussa on sellaisia liikennevaloja joiden toimintalogiikassa ei ole päätä eikä häntää, ja jos sinne tulee teikäläisen kaltaisia hissuttelijoita niin edellisistä valoista ei pääse kukaan liikkeelle ja joudut kuitenkin pysähtymään seuraaviin punaisiin. Ei niihin vieläkään tarvitse tykittää min. 80km/h mutta ei sinne valoihin tarvitse jäädä polttoainettakaan säästelemään.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.13 - klo:00:11
Itse kyllä myös kesät pyörällä aktiivisesti ajelleena tiedän kertoa...

Kun lähdet "hissukseen" valoista, sinulla kestää seuraavat 2.5km kiihdyttää rajoituksen sallimaan nopeuteen, josta jatkatkin kätevästi +15km/h kun kaikki muukki. Tähän matkaa menee sinne seuraaviin punaisiin. Edellisissä valoissa tulin kumi ulvoen metrinen mulkku ottassa ohitsesi heti valojen jälkeen, kun ei se kippo jumalauta kelaa edes alamäkeen nopeutta. Siinä sitten moottorijarruttelen kaikessa rauhassa jo hyvissä ajoin seuraaviin punaisiin (jotta voin taas vihreillä jatkaa hyvällä vauhdilla ja ennenkaikkea pienellä kulutuksella), kun kaahaat tätä tavan takaa ylinopeutta ohi, vain jotta saisit kohta jarruttaa autosi pysähdyksiin viimetingassa, olithan sen vasta vaivalla saanut kiihdytettyä tavoiteylinopeuteen?

Itse en missään nimessä lähde millään missään "hissukseen" liikkeelle, mutta noudatan nopeusrajoituksia ja ennakoin huolella. Eniten v%tuttaa nämä m¤lkut, jotka a) kiihdyttävät "hissukseen" ja b) kaahaavat järjetöntä ylinopeutta hetken päästä ohi, vain päästäkseen seuraaviin punaisiin.. Se se vasta taloudellista on, sanon minä..

skriko

On se hyvä että olette niin taitavia,tietäviä,erinomaisia ja kokeneita.

Toivoopi nimemerkki Scirocco 160 hv/5,9l/100km.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.13 - klo:02:18
On se hyvä että olette niin taitavia,tietäviä,erinomaisia ja kokeneita.

Toivoopi nimemerkki Scirocco 160 hv/5,9l/100km.
Niin onkin.

Toivoopi nimimerkki Golf 110hv/4,0l/100km

pokkus

Nokitan.

Nimimerkillä 32,4 hp/l/100km (470 hp ja 14,5 l/100km) eli jos käyttäisin vain 160 hp niin kulutus olisi 4,9 l/100km ;)

Mikko

Kyllä täälläkin käy hermon päälle nuo lipujat. Siinä on ihmisryhmä joka kulkee laput silmillä eikä tajua mitä ympärillä tapahtuu. Täällä ainakin pääsee "vihreään aaltoon" jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan suurinta sallittua ja kiihdyttää normaalisti valoista. Nämä lipujat sitten pysähtyvät polttoainesäästön (?) nimissä kaikkiin valoihin. Siinä oman edun tavoittelulla tehdään hallaa liikenteen yleiselle sujuvuudelle, vaikka kuinka asian yrittäisi perustella... Ja ainoa vaihtoehto lipumiselle ei tietenkään ole kaasu pohjassa kiihdyttely.

Erityisesti ärsyttää paikoissa joissa seuraavat valot on vihreät ja tämä lipuja kun olettaa ettei ehdi niihin niin ei viitsi kiihdyttää tai pahimmassa tapauksessa alkaa hiljentämään vauhtia moottorijarrutuksella. Sitten viime hetkellä painaa kaasun pohjaan ja pääsee yksin niistä valoista läpi ja perään kerätty jono jää punasiin. Toinen suurin ärsytys on nämä nollavauhdila punaisista valoista punaisiin lähtevät, jotka eivät tajua että edessä vähän matkan päässä on kääntyvä kaista jossa on vihreät. Blokkaavat tehokkaasti ja taas maailma pelastuu kun kukaan ei pääse valoista läpi.

VAG!

^Mikko puhuu tuossa niin asiaa kuin olla ja voi.^

Vi***taa minuakin ne MINÃ,,, MINÃ,,, MINÃ,, lipujat. Kun oma napa on tärkein, niin se riittää, kun ITSE ehtii valoista läpi. Tai ei se lipujaa haittaa, jos blokkaa kääntyvien kaistan, missä on vihreät. Kunhan MINÃ,, saan valua seuraaviin valoihin 300 metrin päästä lipuen.

VW:t

Mihin ihmeeseen teillä on niin hirveä kiire?  ???
Kun lähtee vähän aikaisemmin niin kerkeää enemmän nauttia mukavasta autosta ja vaikka hyvästä musiikista. Ei ole hermot sitten niin kireällä ja harmita jokainen pikku asiakin. Eläminenkin on taito, mutta hengistä siitä tuskin selviää.  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy