Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

eGetin

Lainaus käyttäjältä: chr - 18.09.12 - klo:13:19
Minulla on ollut noita autosettejä vaikka minkälaisia, mutta aina ne humisevat ja surisevat ja välillä yhteydessä on ongelmia. Automaattivaihteet, ajan puhelin korvalla...
Ã,,lä osta huonoa :) Itsellä on 30e Jabra eikä siinä ole mitään huminoiat tai surinoita ja yhteyskin pelittää aina ja kaikkialla. Veli osti 40e Jabran mikä ei ole toiminut päivääkään kunnolla - ei siis kannata liikaakaan maksaa siitä HF:stä koska kaikki ylimääräiset kilkkeet ovat vain pahasta (automaattinen äänentasonsäätö ei toimi, ei myökään kohinanvaimennus :D).

tet

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.09.12 - klo:21:28
Ã,,lä osta huonoa :) Itsellä on 30e Jabra eikä siinä ole mitään huminoiat tai surinoita ja yhteyskin pelittää aina ja kaikkialla.

Konsernin oma bluetooth-sarja tuntuu pelaavan myös ihan hyvin, ei hurise eikä tarvi roikottaa mitään kilkkeitä korvassa. ;) ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RoccoScientist

Se kun ajaa pimeää, sateista maantietä silmämuna kovana tietä tiiraillen ja oikeaan silmäluomeen iskee elohiiri. On se perkele kun oma kroppa yrittää ottaa minulta nirriä pois.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

niko

Yksinkertaisesti se, kun kanssa-autoilijat eivät käytä suuntavilkkua.. Ei se niin vaativaa kuitenkaan ole, eikä pahemmin polttimoitakaan kuluta ;D
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

pedro66

Moottoritielle uusittu asfaltti ja sitten toiselle kaistalle on jäänyt "renkaanjälkiä" noin 100m välein, kun työkoneiden renkaista irtoaa tuoretta asfalttia.
Octavia HB 1.6TDI 2011 Elegance Green Tec, Plus-paketilla, Jälkiasenteinen webasto 4kW + HTM100
EX: Octavia HB 1.9TDI DSG 2007 Elegance. Vaihto 185tkm kohdalla.

dosetti

Taksit. Ja mulla olleet HF:t toimii niin huonosti äänenlaadullisesti, että välillä tekis mieli ottaa korvalta pois ja puhua ilman.

chr

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.09.12 - klo:21:28
Ã,,lä osta huonoa :) Itsellä on 30e Jabra eikä siinä ole mitään huminoiat tai surinoita ja yhteyskin pelittää aina ja kaikkialla. Veli osti 40e Jabran mikä ei ole toiminut päivääkään kunnolla - ei siis kannata liikaakaan maksaa siitä HF:stä koska kaikki ylimääräiset kilkkeet ovat vain pahasta (automaattinen äänentasonsäätö ei toimi, ei myökään kohinanvaimennus :D).

Nää, tuollaiset korvaanlaitettavat ei sovi minulle. Henkisesti.

Maukka77

Kuopio - Joensuu välinen tie  >:(
Riistaveden ja Ylämyllyn välillä on aika tarkalleen nolla mahdollisuutta tehdä turvallisia ohituksia. Eteen tulee yleensä aina letka, jota vetää joku itäisen naapurin edustaja. Nopeus 80km/h aluella on sitten jotain 60 - 90km/h heidän vetämänään. Tuota väliä on tullut nyt jonkin verran ajettua ja koko talvi pitäisi ajaa säännöllisesti. Kauhulla jo odottaa kunhan kelit alkaa huononemaan, että miten pitkäksi matka-aika venyy.

Kyllähän Audia on mukava ajaa pitkää matkaa, kun vaan ei olisi niitä kanssa-autoilijoita :D :D
Skoda OCTAVIA Combi 2,0 TDI 184 4x4 Elegance DSG

ex VAG:
A5 Sportback 2.0TFSI Quattro Business vm. 2012
Audi A4 B7 2.0TFSI Avant Quattro Sport Edition B/W vm. 2008
Skoda Octavia RS 2.0TFSI HB vm. 2007

Korvaton

Joka syksynen vitsaus taas tullu aamuliikenteeseen melko vahvasti. Saatanan sumuvalot mitkä häikäsee taustapeilissä kokoajan.

exari

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 22.09.12 - klo:09:49
Joka syksynen vitsaus taas tullu aamuliikenteeseen melko vahvasti. Saatanan sumuvalot mitkä häikäsee taustapeilissä kokoajan.

Niin on,lähes joka toinen aamuisin häikäisee sumuvaloillaan...kumminkin kehä 3. tuntumassa katulamppujen alla on työmatka.

Levjsa

Eilen mökille iltapimeässä ajellessa mutkapätkällä vastaan tullut Subaru ajoi ensin sumarit päällä, mutta pitkät eivät olleet päällä. Hieman ennen kohtaamista vaihtoi sumarit pois, mitä en ole koskaan nähnyt kenenkään tekevän. Eipä ainakaan häikäissyt :)
Ehkä tämä olisi kuulunut jonneki muualle, kuin hermoon ottamiseen, mutta sumareista vaan tuli mieleen.

MVA

Eilen taas useampaan kertaan ne idiootit jotka ajavat alinopeutta!!!

Suomessa voitasiin ottaa mallia Hollannista moottoriteiden nopeusrajoituksissa:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288501280738.html?pos=ok-nln

Jokunen vuosi sitten Tanskassa nostettiin 110 km/h -> 130 km/h ja onnettomuudet vähenivät.

Suomessa kumminkin "kommunisitit" torppaa tuon nopeusrajoituksen noston tai miliisi tai liikenneturva...

Kasis

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 19.09.12 - klo:12:00
Se kun ajaa pimeää, sateista maantietä silmämuna kovana tietä tiiraillen ja oikeaan silmäluomeen iskee elohiiri. On se perkele kun oma kroppa yrittää ottaa minulta nirriä pois.
:D
Siihen vielä kramppi jalkaan, niin voi varmasti heittää hyvästit huomiselle.
Scirocco & VI Golf Variant

tet

Lainaus käyttäjältä: MVA - 22.09.12 - klo:13:20
Eilen taas useampaan kertaan ne idiootit jotka ajavat alinopeutta!!!

Suomessa voitasiin ottaa mallia Hollannista moottoriteiden nopeusrajoituksissa:

Nopeusrajoituksista samaa mieltä. Niistä idiooteista sitten... no jaa, niistähän pääsee ohi oikeaa jalkaa suoristamalla. Ainakin räsällä pitäisi päästä? ;)
ex-vag:

Riku Rassi

Lainaus käyttäjältä: MVA - 22.09.12 - klo:13:20

Jokunen vuosi sitten Tanskassa nostettiin 110 km/h -> 130 km/h ja onnettomuudet vähenivät.

Suomessa kumminkin "kommunisitit" torppaa tuon nopeusrajoituksen noston tai miliisi tai liikenneturva...

Viikko takaperin olin perjantaina ajelemassa kohti pääkaupunkia siinä perjantaimyrskyssä ja nämä vaihtuvat nopeusrajoitusmerkit oli koko matkan 120 km/h. Sunnuntaina kun olin palaamassa Turkuun oli poutapäivä, tie kuiva ja liikennettä melkein nimeksi. Silloin oli nopeus pitkät pätkät 100 km/h. Tuskin sitä kukaan muu kuin meikäläinen noudatti... Mutta eikö tuossa ole jotain pielessä??
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

MVA

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.09.12 - klo:08:23
Nopeusrajoituksista samaa mieltä. Niistä idiooteista sitten... no jaa, niistähän pääsee ohi oikeaa jalkaa suoristamalla. Ainakin räsällä pitäisi päästä? ;)
Kyllä RS:llä ohi pääsee ;D.
Lainaus käyttäjältä: Riku Rassi - 24.09.12 - klo:09:07
Viikko takaperin olin perjantaina ajelemassa kohti pääkaupunkia siinä perjantaimyrskyssä ja nämä vaihtuvat nopeusrajoitusmerkit oli koko matkan 120 km/h. Sunnuntaina kun olin palaamassa Turkuun oli poutapäivä, tie kuiva ja liikennettä melkein nimeksi. Silloin oli nopeus pitkät pätkät 100 km/h. Tuskin sitä kukaan muu kuin meikäläinen noudatti... Mutta eikö tuossa ole jotain pielessä??
Jotain on pielessä, eli porukka nukkuu Tieliikennekeskuksessa tai sitten tehdään autoilijoille "kiusaa".
Suomalainen liikenneseuranta/tiedottaminen on omaa luokkaansa joka on mielestäni surkeaa.

tet

Lainaus käyttäjältä: MVA - 24.09.12 - klo:09:30
Suomalainen liikenneseuranta/tiedottaminen on omaa luokkaansa joka on mielestäni surkeaa.

Autonavissani on tämä TMC-liikennedatasysteemi, eli Destia Traffic -palvelu. Muutaman kerran olen huomannut että liikennetilanne näyttää ihan puuta heinää. On ollut pielessä molemmin päin, eli joskus on väittänyt tietä ruuhkautuneeksi vaikka on vetänyt ihan hyvin, joskus taas tietyömaalle pysäytettynä olen ihmetellyt kun navi näyttää vihreää eli normaalia liikennetilannetta.
ex-vag:

MVA

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.09.12 - klo:09:55
Autonavissani on tämä TMC-liikennedatasysteemi, eli Destia Traffic -palvelu. Muutaman kerran olen huomannut että liikennetilanne näyttää ihan puuta heinää. On ollut pielessä molemmin päin, eli joskus on väittänyt tietä ruuhkautuneeksi vaikka on vetänyt ihan hyvin, joskus taas tietyömaalle pysäytettynä olen ihmetellyt kun navi näyttää vihreää eli normaalia liikennetilannetta.
Destia Traffic on nykyään ranskalaisen yhtiön omistama ja nimeltään Mediamobile Nordic Oy, mutta samat henkilöt siellä näyttävät olevan kuin Destia Trafficin aikana.

maddog77

Miten voi etusumuvalot ketään häikäistä?! Nehän näyttävät auton eteen ja sivuille! Hei ihan oikeesti...  ::)

Janneh

En ole kyllä itse vielä häiriintynyt yksistäkään sumuvalosta. Sen sijaan joka-aamuinen vitsaus on vastaantulijoiden päin vittua suunnatut ajovalot.. Samaan kastiin menee peräkärryä vetävät jampat. Ei se ajovalojen säätörulla turhaan sielä ratin vasemmalla puolella ole.

Tupo

LainaaSamaan kastiin menee peräkärryä vetävät jampat. Ei se ajovalojen säätörulla turhaan sielä ratin vasemmalla puolella ole.
Oikein kuormattu peräkärry ei vaikuta valojen suuntaukseen juuri mitään. Se on sitten eri juttu, jos aisapainoa on 200 kg. ::)

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Tupo - 28.09.12 - klo:07:32
Oikein kuormattu peräkärry ei vaikuta valojen suuntaukseen juuri mitään. Se on sitten eri juttu, jos aisapainoa on 200 kg. ::)

Kuinka monta kertaa olet nähnyt oikein kuormatun peräkärryn? ;D

Tupo

^Monta kertaa. :D Tulee nimittäin vedeltyä omaakin kärryä nykyään aika ahkerasti.
Itse asiassa suuri osa liikenteessä näkyvistä kärryistä on nykyään kuormattu ihan asiallisesti, mutta joukossa on aina muutamia, joiden kuskeilla ei ole mitään käsitystä aisapainosta, kuorman sitomisesta, eikä juuri mistään muustakaan... >:(

qwe

Lainaus käyttäjältä: maddog77 - 27.09.12 - klo:23:31
Miten voi etusumuvalot ketään häikäistä?! Nehän näyttävät auton eteen ja sivuille! Hei ihan oikeesti...  ::)
Lainaus käyttäjältä: Janneh - 27.09.12 - klo:23:45
En ole kyllä itse vielä häiriintynyt yksistäkään sumuvalosta. Sen sijaan joka-aamuinen vitsaus on vastaantulijoiden päin vittua suunnatut ajovalot.. Samaan kastiin menee peräkärryä vetävät jampat. Ei se ajovalojen säätörulla turhaan sielä ratin vasemmalla puolella ole.
Molemmissa on väärin suunnattuja valaisimia ja aika paljon väärin asennettuja polttimoita jolloin valokuvio on miten sattuu.
+Laitetaan kalliit lisävalot ja ei viitsitä sitten suunnata niitä oikein siten että niillä vielä näkee jotain.  Mutta onhan ne komeat.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

pokkus

Kun ihmiset blokkaa risteykset ruuhkissa :-\ Tämä sama juttu tapahtuu melkein joka kerta kun olen duunin jälkeen menossa salille. Viimeinen kääntyminen vasemmalle salin pihaan on melkein joka kerta tukossa vastaantulevalla kaistalla. Siinä kohdassa siis letka seisoo paikallaan usein pitkäänkin ja yleensä porukka tajuaa tehdä tilaa meille jotka haluavat kääntyä vasemmalle vastaantulevan tien yli.

Tänään kuitenkin siinä keskellä risteystä oli joku nainen lava-autollaan ja kun tulin risteykseen, niin hän ei jostain syystä vain halunnut tehdä tilaa vaikka huomasi, että olin siinä vieressä odottamassa, että hän tekisi tilaa. Hänen edessään oli tilaa ainakin parin metrin verran. Kun nainen huomasi, että olin siinä vieressä, niin hän oli yhtäkkiä kuin nukkuvinaan paikallaan, ettei tarvitsisi tehdä mitään. Tässä vaiheessa avasin oman ikkunan ja kädellä näytin, että josko hän voisi ajaa edes metrin verran eteenpäin, että pääsisi ylittämään tien hänen takaa. Vasta tämä sai häneen hiukan liikettä, mutta teki senkin niin vastahakoisesti kuin olla ja voi. Ei voi vain ymmärtää joidenkin ihmisten ajatusmaailmaa ja toisten huomioonottamista liikenteessä ??? Oli varmaan todella raskasta siirtää se oikea jalka siitä jarrulta kaasulle ja liikkua se metri... Vai harmittaako se liikaa kun joku ei joudukaan odottamaan samalla tapaa kuin itse ???

dosetti

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 29.09.12 - klo:03:39hän oli yhtäkkiä kuin nukkuvinaan paikallaan
Anteeksi mut :D Tuohan on lähes sairasta.. Olla nyt nukkuvinaan auton ratissa.

DSGOK

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 27.09.12 - klo:23:45
En ole kyllä itse vielä häiriintynyt yksistäkään sumuvalosta. Sen sijaan joka-aamuinen vitsaus on vastaantulijoiden päin vittua suunnatut ajovalot.

Tämähän on Octaviassa ominaisuus. Näkee "kilsan päästä", että tulossa Ocu vastaan.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 29.09.12 - klo:14:18
Tämähän on Octaviassa ominaisuus. Näkee "kilsan päästä", että tulossa Ocu vastaan.
+Iso Peukku ^^

pokkus

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 29.09.12 - klo:07:36
Anteeksi mut :D Tuohan on lähes sairasta.. Olla nyt nukkuvinaan auton ratissa.

No tuota itsekin tuossa mietin :) Nainen kun huomasin minut, niin alkoi nojaamaan päällään omaa olkapäätään vasten ja sulki osittain silmänsä. Yritti siis kääntää päänsä siten, ettei muka huomaisi minua siinä alempana vieressä :D Hän ei varmaan nähnyt minua kunnolla tummennettujen lasien läpi ja ajatteli "jänismäisesti" että jos minä en näe häntä, niin hänkään ei näe minua ;D

tet

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 29.09.12 - klo:15:48
...ajatteli "jänismäisesti" että jos minä en näe häntä, niin hänkään ei näe minua ;D

Ei kun tuo on Traalilaisen sontiaismolottajan ominaisuus. ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Linnunrata-kirjasarjan_k%C3%A4sitteist%C3%A4#Traalilainen_sontiaismolottaja
ex-vag:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy