Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

ram1

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 28.03.14 - klo:12:33
Nyt ärsyttää se, että hitaammat ajoneuvot - lähinnä traktorit ja mopoautot - väistävät tien reunaan ja samalla kuiva hiekka pölisee niin, ettei välttämättä edes näe ohittaa.  >:(

Joo, itsekin ajelen traktorilla välillä autoilijoiden riemuna.
Heh.Otti oikeesti eilen pattiin ku ajoin duunista kotiin.Traktori pöllytti menemään pientareella niin ettei eteen nähnyt.En ihan tajua mitä hyötyä siitä on, koska ohi et laillisesti pääse yhtään paremmin kuitenkaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Rookie

Viime aikoina on taas ärsyttänyt suunnattomasti vilkuttomat autoilijat liikenneympyröissä! Miksei sitä vilkkua osata käyttää ennen ympyrästä poistumista?  >:(

Ymmärrän hyvin, että se pieni, sormella suoritettava liikesarja saattaa joskus unohtua, mutta jos lähes joka toinen ympyrästä poistuja "unohtaa" vilkun, niin mitä helv... ihmettä?

3.6 V6

Muakin otti pattiin kun olin just auton pessyt ja sitten tulee hiekkaa pöllyttävä harjakone vastaan...  >:(

Jiivee

Jollain Seattimiehellä oli tänä aamuna hiekkaa esarin alla, kun ajelin Kehä kakkosta puol 7 aikoihin Turun moottoritielle päin.
Siinä Kehä kakkosen päädyssä mulla vakkari näytti lukemaa 90 (80 rajoitus), mutta ei riittänyt riittänyt hermannille.
Pitkiä valoja tuli muutamaan kertaan ja Turun motarille päästyämme näytti vielä keskaria perään.  ;D

Eihän noita voi ottaa kuin "huumorilla", mutta jos satut lukemaan niin vedä itsesi vaikka kallioleikkaukseen.
-13 B7 Passat R-line 2.0TDI 4motion
Ex: -10 mk6 Gti Golf

ram1

Lainaus käyttäjältä: Jiivee - 28.03.14 - klo:13:32
Jollain Seattimiehellä oli tänä aamuna hiekkaa esarin alla, kun ajelin Kehä kakkosta puol 7 aikoihin Turun moottoritielle päin.
Siinä Kehä kakkosen päädyssä mulla vakkari näytti lukemaa 90 (80 rajoitus), mutta ei riittänyt riittänyt hermannille.
Pitkiä valoja tuli muutamaan kertaan ja Turun motarille päästyämme näytti vielä keskaria perään.  ;D

Eihän noita voi ottaa kuin "huumorilla", mutta jos satut lukemaan niin vedä itsesi vaikka kallioleikkaukseen.
Ei noissa tapauksissa voi muuta tehdä kun naputtaa vakkaria hiukkasen alaspäin  :D
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Jiivee

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.03.14 - klo:13:37
Ei noissa tapauksissa voi muuta tehdä kun naputtaa vakkaria hiukkasen alaspäin  :D
Tämäkin on tullut tehtyä... ja seuraus oli mielenkiintoinen.

Pidempi versio:

Ajelin Kehä ykköstä itään päin vasenta kaistaa Vuosaarta kohti (90 vakkarissa). Jossain Kannelmäen kohdalla ( https://maps.google.com/maps?q=kannelm%C3%A4ki&hl=fi&ie=UTF8&ll=60.234677,24.882488&spn=0.019111,0.066047&sll=37.0625,-95.677068&sspn=61.323728,135.263672&hnear=Kannelm%C3%A4ki,+Helsinki,+Suomi&t=m&z=15&layer=c&cbll=60.234483,24.8829&panoid=yTaI6g6Mz-sYsYx0uDRjgw&cbp=12,103.92,,0,8.89)
näin, kun taustapeilistä lähestyi musta Tiguan KOVAA, väläytteli valoja ja jäi aivan perseeseen roikkumaan. Väläytteli valoja ja näkyi kun ohjaamossa kädet heiluivat tyyliin "painu vittuun siitä edestä".
Keskimmäisellä ja oikealla kaistalla oli autoja, joten vakkari hetkeksi aikaa pois ja rullailin siinä samaa vauhtia keskikaistan kanssa.

Nooh, oikealle kaistalle tuli tilaa ja Tiguan koukkasi sieltä ohitse -> ajoi eteen vasemmalle kaistalle ja kattoluukusta rupesi lentämään limupulloa ja muuta paskaa.
Oli kaveri onneksi apukuskin paikalla ja rupesi ottamaan videota kyseisestä hermannista.
Väistelin rojuja ja liityin keskikaistalle muiden joukkoon niin hermanni puikkelehti siihen eteeni ja rupesi vetämään jarrutuksia niin, että vauhdit tippuivat jonnekin 30 tienoille.
No tässä vaiheessa soittoa jo 112 ja auton tuntomerkit ja rekkari sinne + sanoimme, että video tulee jälkikäteen.
Hermanni rauhottui hieman ja ajelin hänen perässään Kehä ykkösen itäpäätyyn Itäkeskuksen valoihin. Jatkoimme kaverin kanssa suoraan ja Tiguanin ruskettuneempi kaveri kääntyi Itäkeskukseen päin.
Siinä valoissa vielä kuitenkin avasi ikkunan ja huuteli, että "tule sina tuone parkipaikalle niin katsotaan kuka on kuka".
Huikattiin vaan takaisin, että katsotaan mitä poliisi tykkää sun ajosuorituksesta, kun about kaikki liikenteenvaarantaminen tuli videolle.

Toivonmukaan sai painetta jälkeenpäin poliisin toimesta. (video lähetettiin poliisille)

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Jiivee - 28.03.14 - klo:13:56

Toivonmukaan sai painetta jälkeenpäin poliisin toimesta. (video lähetettiin poliisille)

Itse en kyllä uskaltasi alkaa lähettämään videoita poliisille. Tai kannattaa ainakin toivoa, ettei Tiguanin kuski saa nimeäsi esille (tai autosi rekkaria). Voi tämä paineen antaminen helposti kääntyä omaan nilkkaa riippuen siitä kuinka kiivas kaveri oli kyseessä.

Jiivee

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 28.03.14 - klo:14:09
Itse en kyllä uskaltasi alkaa lähettämään videoita poliisille. Tai kannattaa ainakin toivoa, ettei Tiguanin kuski saa nimeäsi esille (tai autosi rekkaria). Voi tämä paineen antaminen helposti kääntyä omaan nilkkaa riippuen siitä kuinka kiivas kaveri oli kyseessä.
Samaa itsekin olen ajatellut jo ennen tätä tapausta ja laittanut osoitteen- ja tietojenluovutuskiellot päälle Trafista ja maistraatista.
Ei sitä ikinä tiedä millaisia kilipäitä tuolla liikkuu niin saapahan ainakin tuosta mielenrauhan.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jiivee - 28.03.14 - klo:13:56
Tämäkin on tullut tehtyä... ja seuraus oli mielenkiintoinen.

Pidempi versio:

Ajelin Kehä ykköstä itään päin vasenta kaistaa Vuosaarta kohti (90 vakkarissa). Jossain Kannelmäen kohdalla näin, kun taustapeilistä lähestyi musta Tiguan KOVAA, väläytteli valoja ja jäi aivan perseeseen roikkumaan. Väläytteli valoja ja näkyi kun ohjaamossa kädet heiluivat tyyliin "painu vittuun siitä edestä".
Keskimmäisellä ja oikealla kaistalla oli autoja, joten vakkari hetkeksi aikaa pois ja rullailin siinä samaa vauhtia keskikaistan kanssa.

Nooh, oikealle kaistalle tuli tilaa ja Tiguan koukkasi sieltä ohitse -> ajoi eteen vasemmalle kaistalle ja kattoluukusta rupesi lentämään limupulloa ja muuta paskaa.
Oli kaveri onneksi apukuskin paikalla ja rupesi ottamaan videota kyseisestä hermannista.
Väistelin rojuja ja liityin keskikaistalle muiden joukkoon niin hermanni puikkelehti siihen eteeni ja rupesi vetämään jarrutuksia niin, että vauhdit tippuivat jonnekin 30 tienoille.
No tässä vaiheessa soittoa jo 112 ja auton tuntomerkit ja rekkari sinne + sanoimme, että video tulee jälkikäteen.
Hermanni rauhottui hieman ja ajelin hänen perässään Kehä ykkösen itäpäätyyn Itäkeskuksen valoihin. Jatkoimme kaverin kanssa suoraan ja Tiguanin ruskettuneempi kaveri kääntyi Itäkeskukseen päin.
Siinä valoissa vielä kuitenkin avasi ikkunan ja huuteli, että "tule sina tuone parkipaikalle niin katsotaan kuka on kuka".
Huikattiin vaan takaisin, että katsotaan mitä poliisi tykkää sun ajosuorituksesta, kun about kaikki liikenteenvaarantaminen tuli videolle.

Oliko kyseessä arabi? Jos, niin toivotan onnea. Tuttava joutui juuri vastaavan gangsterin kanssa sanaharkkaan liikenteessä (arabi oli vielä bussikuski) ja sai tappouhkaukset jne päällensä. Arabikulttuurissa neuvottelu tai väärässäolon myöntäminen on heikkouden merkki, eikä sitä suvaita. Siksi he ovat hyökkääviä ja valmiita vaikka puukkohippasille. Kun tällaisia näen taustapeilistä, väistän kernaasti ja annan mokkamiehen mennä.

Jiivee

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 28.03.14 - klo:14:21
Oliko kyseessä arabi? Jos, niin toivotan onnea. Tuttava joutui juuri vastaavan gangsterin kanssa sanaharkkaan liikenteessä (arabi oli vielä bussikuski) ja sai tappouhkaukset jne päällensä. Arabikulttuurissa neuvottelu tai väärässäolon myöntäminen on heikkouden merkki, eikä sitä suvaita. Siksi he ovat hyökkääviä ja valmiita vaikka puukkohippasille. Kun tällaisia näen taustapeilistä, väistän kernaasti ja annan mokkamiehen mennä.
Ei näkynyt turbaania päässä. Sellainen mokkamiehen hieman vaaleampi versio. Tai miksi niitä nyt voikaan kutsua.

T5ID

Täällä tuntuu vähintään joka toisella olevan tapana tuijottaa taustapeiliin, jos vaikka saisi syyn "napsauttaa vakkarin pois" tms.
Mitäs jos ajaisitte omaa ajoa, katselisitte eteenpäin, siinä suunnassa kun tapahtuvat ne asiat, mihin te voitte vaikuttaa. Riitaan tarvitaan aina (vähintään) kaksi.

Kyllä pääkaupunkiseudun liikenteessä aina riitakaverin löytää, kun takaakin niitä etsii. Miksi ihmeessä pitää pudottaa vauhtia, jos joku hermoheikko on jo kovemmassakin vauhdissa kontissa? Ajaa vaan muina miehinä, jos ajaa hitaammin kuin muut samalla kaistalla, väistää, jos ajaa samaa vauhtia, ei toimenpiteitä. Ainakin minulla toiminut hyvin vuodesta 1984, kaksi miljoonaa kilometriä pk- seudulla. Itsekin syyllistyn aika ajoin edellä ajavan hiillostamiseen, mutta ikinä en ole nähnyt tarpeelliseksi rueta taaksepäin opettamaan. Ja näköjään hyvä niin, eipä ole tullut sormea eikä limupulloja päälle.

tet

Lainaus käyttäjältä: T5ID - 28.03.14 - klo:14:33
Täällä tuntuu vähintään joka toisella olevan tapana tuijottaa taustapeiliin, jos vaikka saisi syyn "napsauttaa vakkarin pois" tms.
Mitäs jos ajaisitte omaa ajoa, katselisitte eteenpäin, siinä suunnassa kun tapahtuvat ne asiat, mihin te voitte vaikuttaa. Riitaan tarvitaan aina (vähintään) kaksi.

Kannattaa mennä vaikka ennakoivan ajon kurssille, jos olet tosissasi sitä mieltä että liikenteessä kaikki olennainen tapahtuu vain edessä. ::)

Tämä nyt ei ole ehkä ole sama asia kuin edellä, mutta itse kyllä katselen taakse riittävän usein ja vakkari lähtee pois viimeistään siinä vaiheessa kun takana oleva on sunnuntaihesarin etäisyydellä puskurista. Kyse ei ole opettamisesta, vaan turvavälin säätämisestä. Olet väärässä siinä, ettei edellä ajava voi vaikuttaa mitenkään siihen mitä takana tapahtuu. Turvaväli on riippuvainen nopeudesta, joten sitä voi säätää kahdella tapaa - etäisyyttä tai nopeutta muuttamalla. Edellä ajavalta onnistuu tuo viimeksi mainittu.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tourano

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Peke

T5IE sen jo kertoikin, mitä ajattelin. Miksi te uhalla ärsytätte liikentessä? Väistäkää, jos jollain on kiire, SE EI OLE TEILTÃ,, POIS. Olen itsekin joskus tulistunut, kun edellä ajava ei uhallakaan anna tietä. Ja joka päivä näitä urpoja on minusta enemmän tuolla tukkeena ja kotipoliisina. Muualla näitä ei juurikaan tapaa ku vain pääkaupunkiseudun liikenteessä. Entäs kun sattuu sellainen kaveri kohdalle, joka ei luovuta? Seuraa niin pitkään, että saa tilaisuuden puukottaa tms. Käyttäkää vähän sitä järkeä, ennen kuin pelleilette tuntemattomien kanssa. Kerran mulle on näytetty asetta autosta, rauhotti kummasti. ;)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Polokari

Lainaus käyttäjältä: Peke - 29.03.14 - klo:02:07
T5IE sen jo kertoikin, mitä ajattelin. Miksi te uhalla ärsytätte liikentessä? Väistäkää, jos jollain on kiire, SE EI OLE TEILTÃ,, POIS. Olen itsekin joskus tulistunut, kun edellä ajava ei uhallakaan anna tietä. Ja joka päivä näitä urpoja on minusta enemmän tuolla tukkeena ja kotipoliisina. Muualla näitä ei juurikaan tapaa ku vain pääkaupunkiseudun liikenteessä. Entäs kun sattuu sellainen kaveri kohdalle, joka ei luovuta? Seuraa niin pitkään, että saa tilaisuuden puukottaa tms. Käyttäkää vähän sitä järkeä, ennen kuin pelleilette tuntemattomien kanssa. Kerran mulle on näytetty asetta autosta, rauhotti kummasti. ;)
En mä usko että kenenkään toisen kiire on sen tärkeämpi kuin omanikaan, ellei sillä ole niitä sinisiä vilkkuvaloja kiireen merkkinä.
Täällä pk-seudulla työmatkoja ajavana tahtoo osua aika usein ne samat "kiireiset" tyypit samaan kellonaikaan joka aamu. Ei kai niille tarvitse joka kerta olla tietä antamassa? ;)
Ja eihän nyt taas ruveta niitä aseita vertailemaan... :(

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Polokari - 29.03.14 - klo:07:11
Ei kai niille tarvitse joka kerta olla tietä antamassa? ;)
Miksi pitää ehdointahdoin sit kumminkin tehä kiusaa? Sitä saa mitä tilaa toimii jotenkin karman lailla.

Tourano

Käyttäkää vähän sitä järkeä, ennen kuin pelleilette tuntemattomien kanssa. Kerran mulle on näytetty asetta autosta, rauhotti kummasti. ;)

Nykyään on - miksei tietysti aiemminkin ollut - tuolla tienpäällä monenlaista kulkijaa, joiden vastareaktio pieneenkin provokaatioon voi olla aika raju.

Arcca

T5IE sen jo kertoikin, mitä ajattelin. Miksi te uhalla ärsytätte liikentessä? Väistäkää, jos jollain on kiire, SE EI OLE TEILTÃ,, POIS. Olen itsekin joskus tulistunut, kun edellä ajava ei uhallakaan anna tietä. Ja joka päivä näitä urpoja on minusta enemmän tuolla tukkeena ja kotipoliisina. Muualla näitä ei juurikaan tapaa ku vain pääkaupunkiseudun liikenteessä.

Tekstistäsi (ja autostasi  ;) päättelen ettei sinua juuri ahdistella takapuskurissa väistämään pois edestä.

Itselle joskus harvoin näin sattuu ja omalta kohdalta voin sanoa, että se vaan jostain syystä ottaa pattiin kun joku alkaa takapuskurissa valoshow:lla neuvomaan miten minun pitäisi ajaa. Ihminen on tunne eläin, ja suomalainen mies vielä jäärämäisemmästä päästä.

Menen kyllä muutenkin pois edestä kunhan liikennetilanne sen sallii, ei siinä tarvita mitään valovilkautuksia tai puskuriajamista.

Ja todettakoon etten mitään ylimääräistä kiusaa ole viitsinyt näille "kiireisille" järjestää, mutta harvoin erityispalveluakaan annan oman sakkovaaran tai viereisellä olevan ohitettavan eteen koukkaamisen kustannuksella.

Hattua nostan niille autoilijoille jotka nopeasti lähestyttyään jäävät turvavälin päähän odottamaan, että edestä ehtii pois. Kyllä heidät huomaa ja osaa antaa tietä ilman erityisiä "tien vaatimistemppuja".

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

WKurki

Liikenneturva: "Noudata yhteisiä sääntöjä"

https://www.youtube.com/watch?v=FBSAL1L9ATs

Tuli vaan tuo linkattu video mieleen näistä viime päivien keskusteluista...  8)
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

ram1

Jos itselläni jostain syystä kiire niin menen ohi sopivan tilaisuuden tullessa.Enkä jää hanuriin vilkuttelemaan valoja.Ohittaminenkin helpompaa kun ei ihan puskurissa kiinni.Mihin ihmeeseen mun pitäisi väistää liikenteessä et joku pääsee ohi.Ojaanko.Vai menenkö pientareelle pöllyttämään ja heittämään kivia toisen keulaan.Siitähän se varmasti tykästyy.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Poni

Aseen näyttäminen on laiton uhkaus ja sellaisena ilmoitettava poliisille.
Satavarmasti, jos sinä olet nähnyt aseen, poliisi tietää rikoksen tapahtuneen.

Täälläkin pari veijaria uhonnut aseittensa kanssa.
Lapsellista, ja saattaa johtaa harrastuksen äkilliseen loppumiseen.

Passatdiisseli

Meikäläistä ottaa pannuun aikalailla ns. kirittäjät. Eli kuskit jotka heitä ohitettaessa lisäävät vauhtiaan hiljaa ja yrittävät estää ohi pääsemisen.  >:(

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Passatdiisseli - 29.03.14 - klo:23:10
Meikäläistä ottaa pannuun aikalailla ns. kirittäjät. Eli kuskit jotka heitä ohitettaessa lisäävät vauhtiaan hiljaa ja yrittävät estää ohi pääsemisen.  >:(
Oliskohan tämä ohitettavalta vaistomainen refleksi eli tahaton - itse ohittaessani lisään hieman nopeuttani tehdäkseni ohituksesta nopeamman tapahtuman, mikäli ajonopeuteni on lähellä ohitettavan nopeutta eli ajan hetken tietoiseti ylinopeutta.

Ajamisen pitäisi olla tasaista eikä "kilparatamaista" - toimin kuten edellä, jos joku hiostaa perässäni, mutta en ala urheilusuorituksiin. Mistä tulee autoilijalle niin kiire, että pitää kaahata; luonnevika, asiat elämässä pielessä, kyvyttömyys suunnitella omia asioitaan, rikollinen luonne, ahneus, huonot käytöstavat, röyhkeys .....

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Poni - 29.03.14 - klo:17:41
Aseen näyttäminen on laiton uhkaus ja sellaisena ilmoitettava poliisille.
Satavarmasti, jos sinä olet nähnyt aseen, poliisi tietää rikoksen tapahtuneen.

Täälläkin pari veijaria uhonnut aseittensa kanssa.
Lapsellista, ja saattaa johtaa harrastuksen äkilliseen loppumiseen.

Mutta jos tällainen tilanne osuu omalle kohdalle, niin on turha alkaa ensimmäisenä ääneen pohtimaan täyttääkö tämä tilanne laittoman uhkauksen tunnusmerkit sekä mitä Rikoslaki 25 luku 7 § sanoo siitä, muistuttaen vielä kahden vuoden maksimirangaistuksesta. Voi olla että päästään helposti rikoslaissa pari lukua aiempaan kohtaan kun se sekopää osuu kohdalle. En aio ottaa itse tätä riskiä.

sambolo

Tässä lappiin ja takas ajellessa tuli mieleen, kuinka täällä aina valitetaan tien tukkeena olevista corollista ja anjoviksista. Rupesin heti reissun alussa tekemään empiiristä tutkimusta ja sen mukaan noin 90% tien tukkeista mitä meidän eteen on osunut, ovat olleet volkkareita, varsinkin golfeja  ;D Ja kyllä, ollaan itse puolison corollalla liikkeessä :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 30.03.14 - klo:10:05
Tässä lappiin ja takas ajellessa tuli mieleen, kuinka täällä aina valitetaan tien tukkeena olevista corollista ja anjoviksista. Rupesin heti reissun alussa tekemään empiiristä tutkimusta ja sen mukaan noin 90% tien tukkeista mitä meidän eteen on osunut, ovat olleet volkkareita, varsinkin golfeja  ;D Ja kyllä, ollaan itse puolison corollalla liikkeessä :)
Toi pitää kyllä sanalleen totta^^.
Vaikka itekkin toyota mies niin vaggilaiset hölmöilee liikenteessä valitettavan paljon. Ehkäpä osuu silmään siksi kun niitä alkaa olemaan liikenteessä melko paljon.

sambolo

Juu, oma teoria on että tien tukkeena on täällä paljon puhuttu tuulipukukansa, ja nykyään tuulipukukansa ajaa golffeilla :) Monella toyotalla  on myös vaikea ohittaa, niin niitä jää helposti sinne jonon vetäjä golfin taakse. Ainaki itseä vähän jännittää ohitella tällä vapari corolla oman ibizan jälkeen, mutta tukkeena ei ole tarvinut silti olla :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Tourano

Aiemmin liikenteessä moitittiin saabisteja. Monet työkseen tienpäällä olevat ajoivat nimenomaan Saabilla. Ripeäkulkuisella autolla (enkä tarkoita 96:tta) ajeltiin välillä vähän miten sattuu. Ja ne Turbo-Saabit...

No, Saabia ei enää saa uutena, joten aika moni paljon aikaa tienpäällä viettävä valitse autokseen VAG:n tuotteen.

Tourano

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 30.03.14 - klo:10:12
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288671532377.html?pos=ok-nln

Tästä tulee mieleen ne käytännön tilanteet, joissa huomaa aiemmin perässä roikkuneen ja vauhdikkaasti ohittaneen auton olevan poliisiauton edessä tienposkessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy