Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

akpak

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 22.12.11 - klo:22:35
Et Tampereelta ole???  ::)
Vahvasti vaikuttaa täältäpäin olevan. Nää on mun tiät perkele ja tännehän ei muut tule!!!
Vilkkua kun tarjoo niin kyllä pitää päästää kaistalle, erikseen on ne jotka tulevat sitten ilman vilkkua...

pokkus

Tänään ei niinkään mikään ottanut liikenteessä hermoon vaan enemmän oli huvittavaa toimintaa kanssa-autoilijalla. Olin taas iltaselle menossa salille ja pysähdyin liikennevaloissa VW CC:n (2.0T) viereen odottelemaan valojen vaihtumista vihreäksi. Mulla oli siinä ikkuna auki ja kuuntelin musiikkia samalla, lämmin ilta kun oli. Kaveri siinä vieressä alkoi tuijottamaan mua ja samalla kierrätti konetta aivan hullun lailla. Ihmettelin siinä itsekseni, että yrittääkö kaveri muka ihan tosissaan saada mua valoissa kilpasille vai vaan että itsekin antaisin vähän kaasua. Autoissa nyt kun on sentään jonkin verran tehoeroa, niin mietin ettei kai kukaan noin tosissaan ole :) No en kuitenkaan reagoinut tuohon mitenkään vaan odottelin rauhassa valojen vaihtumista.

Suht pitkän odottelun jälkeen valot lopulta vaihtuivat vihreäksi ja CC pinkaisi renkaat sutien paikalta niin lujaa kun autolla pääsi. Tosissaan se oli siis kilpasille lähdössä :) Itse kiihdyttelin ehkä normaalia hiukan ripeämpään tahtiin siinä taka-alalla samalla ihmetellen, että mitähän tuo jannu oikein meinaa saavuttaa tekemisellään. Ei tainnut itsellä kierrokset missään vaiheessa kuitenkaan käydä edes yli kolmen tonnin eli aika rauhassa ajelin. CC ajeli varmaan 10-15 mph ylinopeutta muita autoja väistellen ja vajaan kilsan matkalla meidän välinen kaula oli kasvanut ehkä noin sataan metriin. Tässä vaiheessa auto kääntyi vasempaan ja jäi odottamaan vastaantulevan liikennettä. Itse ajoin autosta ohi ja mietin, että mitähän tuollakin toiminnalla oikein taas saavutettiin... ???

RoccoScientist

Nyt se voi leveillä kavereilleen, kuinka jätti mussen haistelemaan pakokaasujaan ja kuinka vanhat vaparit eivät turbokoneille enää yksinkertaisesti pärjää. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

honkpa

Lainaus käyttäjältä: akpak - 22.12.11 - klo:23:24
Vahvasti vaikuttaa täältäpäin olevan. Nää on mun tiät perkele ja tännehän ei muut tule!!!
Vilkkua kun tarjoo niin kyllä pitää päästää kaistalle, erikseen on ne jotka tulevat sitten ilman vilkkua...

Otetaas tästä ns. kiinni, jos kaveri tieten tahtoen ottaa vasemman kaista ja hänen tarkoitus on seuraavasta risteyksestä mennä oikealle ja risteyksien väli noin 100m. Röyhkeästi pyrkii tunkemaan vilkun kanssa kuskin ovesta sisään niin tietä valitettavasti en anna.

Niin ja en ole Tampereelta mutten myöskään nykyisen kaupunkini ns alkuasukas eli savolaisuus ei ole tarttunut sitten yhtään.

Paikka löytyy linkistä, tullaan tuolta oikealle kääntyvistä valoista ja monilla on tarve kuitenkin mennä seuraavasta oikealle paikallisen Prisma / Cm "ostosparatiisin" pihaan

http://maps.google.com/maps?ftr=earth.promo&hl=en&utm_campaign=en&utm_medium=van&utm_source=en-van-na-us-gns-erth&utm_term=evl

edit: mää mitään linkkiä osannutkaan tehdä.. paikka kuitenkin Mikkelissä: tullaan 5-tieltä rampista, käännytään oikealle tuppuralantielle josta taas oikealle graanintielle...

akpak

itsellä oli ennen sama asenne kunnes tajusin että köyhillä on aina kiire  ;D Tämän jälkeen olen aina päästänyt vilkulla tulevat ensin.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 23.12.11 - klo:06:37Tänään ei niinkään mikään ottanut liikenteessä hermoon vaan enemmän oli huvittavaa toimintaa kanssa-autoilijalla. Olin taas iltaselle menossa salille ja pysähdyin liikennevaloissa VW CC:n (2.0T) viereen odottelemaan valojen vaihtumista vihreäksi. Mulla oli siinä ikkuna auki ja kuuntelin musiikkia samalla, lämmin ilta kun oli. Kaveri siinä vieressä alkoi tuijottamaan mua ja samalla kierrätti konetta aivan hullun lailla. Ihmettelin siinä itsekseni, että yrittääkö kaveri muka ihan tosissaan saada mua valoissa kilpasille vai vaan että itsekin antaisin vähän kaasua. Autoissa nyt kun on sentään jonkin verran tehoeroa, niin mietin ettei kai kukaan noin tosissaan ole :) No en kuitenkaan reagoinut tuohon mitenkään vaan odottelin rauhassa valojen vaihtumista.

Suht pitkän odottelun jälkeen valot lopulta vaihtuivat vihreäksi ja CC pinkaisi renkaat sutien paikalta niin lujaa kun autolla pääsi. Tosissaan se oli siis kilpasille lähdössä :) Itse kiihdyttelin ehkä normaalia hiukan ripeämpään tahtiin siinä taka-alalla samalla ihmetellen, että mitähän tuo jannu oikein meinaa saavuttaa tekemisellään. Ei tainnut itsellä kierrokset missään vaiheessa kuitenkaan käydä edes yli kolmen tonnin eli aika rauhassa ajelin. CC ajeli varmaan 10-15 mph ylinopeutta muita autoja väistellen ja vajaan kilsan matkalla meidän välinen kaula oli kasvanut ehkä noin sataan metriin. Tässä vaiheessa auto kääntyi vasempaan ja jäi odottamaan vastaantulevan liikennettä. Itse ajoin autosta ohi ja mietin, että mitähän tuollakin toiminnalla oikein taas saavutettiin... ???
Docw:ko siellä hermoili? ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 23.12.11 - klo:14:52
Nyt se voi leveillä kavereilleen, kuinka jätti mussen haistelemaan pakokaasujaan ja kuinka vanhat vaparit eivät turbokoneille enää yksinkertaisesti pärjää. ;)

No tätä itsekin jäin tuon jälkeen huvittuneena miettimään :)

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 23.12.11 - klo:15:56
Docw:ko siellä hermoili? ;D

Arvaapa mitä, itse ehdin miettiä samaa noin sekunnin kymmenysosan verran kun auton näin ekan kerran valoihin saapuessa :) Tuo CC oli nimittäin kanssa valkoinen ja muutenkin ihan samanlainen kuin docw:n CC :D Noita CC-malleja kun ei meidän seudulla muutenkaan ihan hirveästi pyöri. Ei kuitenkaan Suomenlippua näkynyt takana ja kuskikaan ei ihan täyttänyt samoja kriteerejä ulkonäon kanssa :)

Thorgen

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 23.12.11 - klo:06:37
Tänään ei niinkään mikään ottanut liikenteessä hermoon vaan enemmän oli huvittavaa toimintaa kanssa-autoilijalla. Olin taas iltaselle menossa salille ja pysähdyin liikennevaloissa VW CC:n (2.0T) viereen odottelemaan valojen vaihtumista vihreäksi. Mulla oli siinä ikkuna auki ja kuuntelin musiikkia samalla, lämmin ilta kun oli. Kaveri siinä vieressä alkoi tuijottamaan mua ja samalla kierrätti konetta aivan hullun lailla. Ihmettelin siinä itsekseni, että yrittääkö kaveri muka ihan tosissaan saada mua valoissa kilpasille vai vaan että itsekin antaisin vähän kaasua. Autoissa nyt kun on sentään jonkin verran tehoeroa, niin mietin ettei kai kukaan noin tosissaan ole :) No en kuitenkaan reagoinut tuohon mitenkään vaan odottelin rauhassa valojen vaihtumista.

Jos se luuli perus-Mustangiksi jonka kanssa kisaaminen olisi ollut varmaan aika tasaväkistä. Tai GT:ksi jossa on saman verran heposia kuin halvassa Vagineen GTI-mallissa johon on syötetty luuskat miniläppärillä ja johon mahtuu koko perhe tai vaikka IKEAn kirjahylly. Pakko kuittaa, kun näkyi aika selvästi "nokka pystyssä" asennetta. ;) Miksei sitä voi vaan kisailla ihan leikillään? Ei siellä mitään maaliviivaa, samppanjaa ja seppeleitä kuitenkaan ole.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Thorgen - 23.12.11 - klo:17:26
Jos se luuli perus-Mustangiksi jonka kanssa kisaaminen olisi ollut varmaan aika tasaväkistä. Tai GT:ksi jossa on saman verran heposia kuin halvassa Vagineen GTI-mallissa johon on syötetty luuskat miniläppärillä ja johon mahtuu koko perhe tai vaikka IKEAn kirjahylly. Pakko kuittaa, kun näkyi aika selvästi "nokka pystyssä" asennetta. ;) Miksei sitä voi vaan kisailla ihan leikillään? Ei siellä mitään maaliviivaa, samppanjaa ja seppeleitä kuitenkaan ole.

Itse otan sata kertaa mieluummin nokka pystyssä asenteen kuin alan pimeällä julkisella tiellä kisaamaan jonkun urpon kanssa kaiken muun liikenteen seassa ja samalla vaarannan muiden kanssa-autoilijoiden turvallisuuden. Itse kun en näe yhtään järkevänä kisata muun liikenteen seassa. Kisat käydään siellä, missä sen voi tehdä turvallisesti ja tasapuolisesti, siten että kaikki tietää, että nyt ollaan kisaamassa. Mikä idea muutenkaan on kisata jossain liikenteessä, jossa nopeusrajoitukset on 45mph. Tehoerot kun alkavat oikeasti näkyä vasta jossain +100mph vauhdeissa.

Sanottakoon vielä selvennykseksi, että olisi vieressä ollut ihan mikä tahansa auto, niin silti se koko tapahtumaketju olisi ollut todella koominen ja viereisen kuskin käytös olisi herättänyt hilpeyttä minussa.

ps. Miten Ikean kirjahylly liittyy tässä kohtaa aiheeseen? Meni hiukan ohi...

chr

Tässä ei varsinaisesti ottanut liikenne hermoon, vaan se liikennöintiväline. Kirjoittelen tähän kuitenkin... Kävin tällä viikolla vielä pikaisen työreissun tuolla vapaiden nopeuksien maassa. Sain vuokra-autokseni Mondeon, ja nehän on ihan ok pelejä ajamiseen, tänä vuonna ollut jo useamman kerran ajossa tuollainen.

Kauhistus iski kun ensimmäisen kerran tuuppasin motarin rampille. Vauhtia oli 80km/h, viitonen silmässä ja painoin kaasua... Ja mitään ei tapahtunut! Jotain jurnutusta kuului, mutta auto ei kiihtynyt nimeksikään. Nelosta silmään, sain 120 vauhtia ja siitä vitoselle. Jäi melkein 4000 kierrosta koneeseen. Yritin etsiä lisää vaihteita, muttei siellä ollut. Tuolla vauhdilla viitosella se vielä meinasi hyytyä isompiin ylämäkiin, eli eikun neloselle ja 5000 kierrosta lasiin. Jossain kohtaa pääsin sinuiksi laitteen kanssa, ja onnistuin jopa saamaan 160km/h todellista vauhtia, jolloin oltiin jo lähellä 6000 kierrosta. Uskomattoman paska vehje!

Sitten kun päästiin perille oli pakko tutkia vähän papereista mikä se kone oikein oli. 1,6 vapaastihengittävä bensa, 120hv. Kyllä nyt tuollaisella pitäisi auton kulkea, mutta Mondeo taitaa olla liian painava. Oli kyllä melko hermostuttava kokemus autobaanalla tuo.

Thorgen

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 23.12.11 - klo:19:02
Itse otan sata kertaa mieluummin nokka pystyssä asenteen kuin alan pimeällä julkisella tiellä kisaamaan jonkun urpon kanssa kaiken muun liikenteen seassa ja samalla vaarannan muiden kanssa-autoilijoiden turvallisuuden. Itse kun en näe yhtään järkevänä kisata muun liikenteen seassa. Kisat käydään siellä, missä sen voi tehdä turvallisesti ja tasapuolisesti, siten että kaikki tietää, että nyt ollaan kisaamassa. Mikä idea muutenkaan on kisata jossain liikenteessä, jossa nopeusrajoitukset on 45mph. Tehoerot kun alkavat oikeasti näkyä vasta jossain +100mph vauhdeissa.

Sanottakoon vielä selvennykseksi, että olisi vieressä ollut ihan mikä tahansa auto, niin silti se koko tapahtumaketju olisi ollut todella koominen ja viereisen kuskin käytös olisi herättänyt hilpeyttä minussa.

ps. Miten Ikean kirjahylly liittyy tässä kohtaa aiheeseen? Meni hiukan ohi...
:D
Meni niin paljon ohi muutenkin että jätetään tähän.

JoJio

Lainaus käyttäjältä: chr - 23.12.11 - klo:22:04
Tässä ei varsinaisesti ottanut liikenne hermoon, vaan se liikennöintiväline. Kirjoittelen tähän kuitenkin... Kävin tällä viikolla vielä pikaisen työreissun tuolla vapaiden nopeuksien maassa. Sain vuokra-autokseni Mondeon, ja nehän on ihan ok pelejä ajamiseen, tänä vuonna ollut jo useamman kerran ajossa tuollainen.

Kauhistus iski kun ensimmäisen kerran tuuppasin motarin rampille. Vauhtia oli 80km/h, viitonen silmässä ja painoin kaasua... Ja mitään ei tapahtunut! Jotain jurnutusta kuului, mutta auto ei kiihtynyt nimeksikään. Nelosta silmään, sain 120 vauhtia ja siitä vitoselle. Jäi melkein 4000 kierrosta koneeseen. Yritin etsiä lisää vaihteita, muttei siellä ollut. Tuolla vauhdilla viitosella se vielä meinasi hyytyä isompiin ylämäkiin, eli eikun neloselle ja 5000 kierrosta lasiin. Jossain kohtaa pääsin sinuiksi laitteen kanssa, ja onnistuin jopa saamaan 160km/h todellista vauhtia, jolloin oltiin jo lähellä 6000 kierrosta. Uskomattoman paska vehje!

Sitten kun päästiin perille oli pakko tutkia vähän papereista mikä se kone oikein oli. 1,6 vapaastihengittävä bensa, 120hv. Kyllä nyt tuollaisella pitäisi auton kulkea, mutta Mondeo taitaa olla liian painava. Oli kyllä melko hermostuttava kokemus autobaanalla tuo.

Kenties kuskissa ei ole mitään vikaa? Jos autolla lähetään ajamaan, yleensäkkin niin katota vähän et mikä se on ja miten menee? Ja tuskin tuo 1.6 120hv on noille nopeuksille edes tarkotettu. Ite ajan 1.6vaparilla päivittäin jo 7vuos peräkkäin, enkä oo ikinä vielä valittanu ettei kule mihkään. Enkä oo ollu hitain liikkuja liikenteessä. Mut enpä ole yhtään sakkoa onnistunu saamaan. 120hv:lla takulla pärjää, jos ei oota ihmeitä ja osaa ennakoida. Mihkään autobaanoille se ei oo tarkotettu.

Docw

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 23.12.11 - klo:17:23
No tätä itsekin jäin tuon jälkeen huvittuneena miettimään :)

Arvaapa mitä, itse ehdin miettiä samaa noin sekunnin kymmenysosan verran kun auton näin ekan kerran valoihin saapuessa :) Tuo CC oli nimittäin kanssa valkoinen ja muutenkin ihan samanlainen kuin docw:n CC :D Noita CC-malleja kun ei meidän seudulla muutenkaan ihan hirveästi pyöri. Ei kuitenkaan Suomenlippua näkynyt takana ja kuskikaan ei ihan täyttänyt samoja kriteerejä ulkonäon kanssa :)

Hehe, Docw itseasiassa ajoi tänään tapojensa vastaisesti CC:llä lappu lattiassa koko tämän rampin: http://g.co/maps/faa8q Rampilla on mittaa sen verran että vauhtia tuli kerättyä aikalailla rajoituksen yli, mutta motarille liittyessä vauhti oli laskenut jo takaisin sinne 80:n jolla liikenne siinä eteni.

Tainnut olla siis joku CC-miesten hulluttelupäivä tänään ;D

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Docw - 24.12.11 - klo:05:53
Hehe, Docw itseasiassa ajoi tänään tapojensa vastaisesti CC:llä lappu lattiassa koko tämän rampin: http://g.co/maps/faa8q Rampilla on mittaa sen verran että vauhtia tuli kerättyä aikalailla rajoituksen yli, mutta motarille liittyessä vauhti oli laskenut jo takaisin sinne 80:n jolla liikenne siinä eteni.

Tainnut olla siis joku CC-miesten hulluttelupäivä tänään ;D

Muistelinkin, että mainitsit, että sinä olet se perheen rauhallinen kuski ja kauniimpi puolisko useammin sanoo, että paina nyt sitä kaasua :)
Tulee itsekin rampeilla aina silloin tällöin lähdettyä latta pohjassa kun edessä on vapaata. Täällä vaan todella harvoin rampit on täysin ruuhkattomia ja silloin ei pääse oikein nauttimaan. Melkein pitäisi yöaikaan olla liikenteessä.

Docw

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 24.12.11 - klo:06:00
Muistelinkin, että mainitsit, että sinä olet se perheen rauhallinen kuski ja kauniimpi puolisko useammin sanoo, että paina nyt sitä kaasua :)
Tulee itsekin rampeilla aina silloin tällöin lähdettyä latta pohjassa kun edessä on vapaata. Täällä vaan todella harvoin rampit on täysin ruuhkattomia ja silloin ei pääse oikein nauttimaan. Melkein pitäisi yöaikaan olla liikenteessä.

Joo ei ole meidän rouvalla tapana olla tientukkona ::) Onneksi tuo jälkikasvu ja sheriffin pelko vähän keventänyt kaasujalkaa... Sanoisin että rouva on kyllä oikeastikin vähintäänkin keskimääräistä urosta parempi kuski, mutta ei sitä paremmuutta tarvi välttämättä vauhdilla ulosmitata  :P

chr

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 24.12.11 - klo:03:29

Kenties kuskissa ei ole mitään vikaa? Jos autolla lähetään ajamaan, yleensäkkin niin katota vähän et mikä se on ja miten menee? Ja tuskin tuo 1.6 120hv on noille nopeuksille edes tarkotettu. Ite ajan 1.6vaparilla päivittäin jo 7vuos peräkkäin, enkä oo ikinä vielä valittanu ettei kule mihkään. Enkä oo ollu hitain liikkuja liikenteessä. Mut enpä ole yhtään sakkoa onnistunu saamaan. 120hv:lla takulla pärjää, jos ei oota ihmeitä ja osaa ennakoida. Mihkään autobaanoille se ei oo tarkotettu.

Tuliko yhtään luettua? Se oli yksi aika monesta vuokra-autokeikasta tänä vuonna ja silloin ajetaan sillä minkä saa. Vaikka olisin tiskillä tarkistanut koneen tyypin, niin en olisi uskonut sen olevan noin onneton laite. Välitykset olivat lyhyet koska kone ei muuten olisi jaksanut ollenkaan.

Minullakin on ollut mm. Megane 1,6 vapailla ja se meni ihan mukavasti, vaikka aika korkeilla kierroksilla motarilla sekin. Nykyluokan isoon autoon tuo kone ei vaan sopinut, lähinnä ihmetyttää miten ne fordilla tuollaisia noihin laittaa, auto oli ihan uusi. Tsekkasin muuten että Suomessa ei moisia edesmyydä.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: chr - 24.12.11 - klo:12:58Tuliko yhtään luettua? Se oli yksi aika monesta vuokra-autokeikasta tänä vuonna ja silloin ajetaan sillä minkä saa. Vaikka olisin tiskillä tarkistanut koneen tyypin, niin en olisi uskonut sen olevan noin onneton laite. Välitykset olivat lyhyet koska kone ei muuten olisi jaksanut ollenkaan.

Minullakin on ollut mm. Megane 1,6 vapailla ja se meni ihan mukavasti, vaikka aika korkeilla kierroksilla motarilla sekin. Nykyluokan isoon autoon tuo kone ei vaan sopinut, lähinnä ihmetyttää miten ne fordilla tuollaisia noihin laittaa, auto oli ihan uusi. Tsekkasin muuten että Suomessa ei moisia edesmyydä.
Melko hengetön oli 1.6 Focuskin (100hv) joka meillä oli vuokra-autona Saksassa 2010. Bahnilla sai kelattua tauluun 171km/h todellista, silloin kyllä kuulosti siltä että kohta kampi ja venat tulee tuhannen päreinä pihalle. ;D Meidän 1.8 Mondeo (110hv) taas tuntuu kulkevan paljon vaivattomammin vaikkei tehoeroa paljoa olekkaan. Huippunopeutta luvataan 190km/h mutta sitä ei oo tullu vielä todistettua. ::) Kyllähän sillä 1.6:llakin pärjää kaikissa suomen nopeuksissa, mutta tosiaan ohituksiin ja 120+ nopeuksiin saisi tehoa olla lisää.

Ja tämä tästä OT:sta. :)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

JoJio

kyllä ainkain lohjanportin auton hinnastossa on 120hv mondeo...  ;)

JarnoF

Mikä liikenteessä ottaa hermoon? Taas vaihteeksi: Kiihdytyskaistalla hidastelijat! Ensiksi mennään ramppia kuivalla asfaltilla keskellä päivää takasumuvalot päällä 30 km/h. Kun ramppi oikenee ja kiihdytyskaista alkaa jatketaan vielä satakunta metriä 40 km/h sitä kiihdytyskaistaa ja liitytään sitten kyseisellä vauhdilla moottoritielle. Onneksi eilen oli vähemmän liikennettä väylällä ilmeisesti tuon myrskynpelon takia. Siitä sai sitten minä ja takanani tullut kartanovolvo ohittaa tämän tupeksijan toinen kiihdytyskaistaa ja toinen ohituskaistaa pitkin.

Skula

Niin, mikä otti Skoda Octavia kuskia hermoon tänä aamuna kun ajoin omissa mielenvikaisissa ajatuksissani Lahelan nurkilla.. 40 alue loppui, muuttui 50 alueeksi, kuski ei saanut suoran auettua Skoda Octaviaansan vauhtia nousemaan 45km/h(mittarinäytöstä) ollenkaan, vaan hinkkasi sitä Skoda Octaviaansa samaa 45 vauhtia..

Suoritin tyhjän tien vallitessa ohituksen tästä Skoda Octaviasta jossa oma vauhti nousi hetkellisesti jopa noin 60km/h (mittari) nopeuteen, ja palautin sitä vähän sitten 58km/h näkymään, ja kun palasin omalle kaistalleni paloi Skoda Octavia kuskilta käämit totaalisesti, ensin alkoi pitkien valojen vilkuttelu, jota jatkui vaikka etäännyin hänestä tuolla 58km/h(mittari-)nopeudellakin ihan selvästi.. Noin minuutin päästä, seuraavan mutkan jälkeen Skoda Octavia kuski sai suuren kiihdyttelyinnon, ja teki seuraavan kilometrin aikana ainakin 4 erillistä "hyökkäystä" puskuriini, varmaan noin parin metrin läheisyyteen... Kunnes, edelleen 50 alueella Skoda Octavia alkoi taas hyytyä, varmaan kuskin lääkkeet alkoivat vaikuttaa ja se alkoi taas jäämään, eli jatkoi varmasti Skoda Octaviallaan sitä 45km/h vauhtiaan tuolla alueella..

Juu, siis kyseessä oli Skoda Octavia. Ihan vaan muistutukseksi..

Niin, mikä otti hermoon?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Yhä enenevissä määrin lisääntyvä 'vanhaa vihreää' päin ajo, alkaa olla jo enempi toteutuva kuin se nätimpi käytös, autoa vaan soljuu poikkeavan tien osalta risteyksen läpi vaikka itsellä jo vihreät palaa, nurkillani olevan risteyksen valoissa saisi henkensä menetettyä jo menisin kävellen suojatielle heti kun vihreä syttyy.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kasis

^^jotkut eivät ole ymmärtäneet "kiihdytyskaistan" merkitystä.

Yhtenä päivänä (kehäIII->Hämeenlinnanväylälle)joku URPO linttas jarrut pohjaan kesken hänen olemattoman kiihdytyksen. Ilmeisesti hän ei mielestään ehtinyt mihinkään väliin. Tämä kiihdytyskaista on kaikkiaan vain +150m, eikä tämä URPO ollut edes puoliväliä siitä ylittänyt. Onneksi olin katsellut välin, josta pyyhkäisen konetielle, enkä tämän URPON penaaliin>:(

Varovaisuus on ihan hyvästä, mutta liika varovaisuus saattaa koitua kohtaloksi.

Scirocco & VI Golf Variant

dosetti

Lainaus käyttäjältä: skula - 27.12.11 - klo:13:38
ensin alkoi pitkien valojen vilkuttelu

Tätä olen itsekin todistanut monta kertaa, mikähän siinä on että pitää valoja vilkutella? Eiköhän se ole oma asia jos ajaa suurinta sallittua nopeutta(tai kuten minä, +4). Mielipuoliset ohitukset ja muut törkeät käyttäytymiset voi kertoa vaikka pitkillä valoilla (niin itsekin teen), mutta tavallinen ohitus  ???

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 27.12.11 - klo:14:06
^^jotkut eivät ole ymmärtäneet "kiihdytyskaistan" merkitystä.

Yhtenä päivänä (kehäIII->Hämeenlinnanväylälle)joku URPO linttas jarrut pohjaan kesken hänen olemattoman kiihdytyksen. Ilmeisesti hän ei mielestään ehtinyt mihinkään väliin. Tämä kiihdytyskaista on kaikkiaan vain +150m, eikä tämä URPO ollut edes puoliväliä siitä ylittänyt. Onneksi olin katsellut välin, josta pyyhkäisen konetielle, enkä tämän URPON penaaliin>:(

Varovaisuus on ihan hyvästä, mutta liika varovaisuus saattaa koitua kohtaloksi.

Törkeetä!

Günther Wasélin os. Nivea

LainaaNiin, mikä otti Skoda Octavia kuskia hermoon tänä aamuna kun ajoin omissa mielenvikaisissa ajatuksissani Lahelan nurkilla.. 40 alue loppui, muuttui 50 alueeksi, kuski ei saanut suoran auettua Skoda Octaviaansan vauhtia nousemaan 45km/h(mittarinäytöstä) ollenkaan, vaan hinkkasi sitä Skoda Octaviaansa samaa 45 vauhtia..

Suoritin tyhjän tien vallitessa ohituksen tästä Skoda Octaviasta jossa oma vauhti nousi hetkellisesti jopa noin 60km/h (mittari) nopeuteen, ja palautin sitä vähän sitten 58km/h näkymään, ja kun palasin omalle kaistalleni paloi Skoda Octavia kuskilta käämit totaalisesti, ensin alkoi pitkien valojen vilkuttelu, jota jatkui vaikka etäännyin hänestä tuolla 58km/h(mittari-)nopeudellakin ihan selvästi.. Noin minuutin päästä, seuraavan mutkan jälkeen Skoda Octavia kuski sai suuren kiihdyttelyinnon, ja teki seuraavan kilometrin aikana ainakin 4 erillistä "hyökkäystä" puskuriini, varmaan noin parin metrin läheisyyteen... Kunnes, edelleen 50 alueella Skoda Octavia alkoi taas hyytyä, varmaan kuskin lääkkeet alkoivat vaikuttaa ja se alkoi taas jäämään, eli jatkoi varmasti Skoda Octaviallaan sitä 45km/h vauhtiaan tuolla alueella..

Juu, siis kyseessä oli Skoda Octavia. Ihan vaan muistutukseksi..

Niin, mikä otti hermoon?

Ottaa hermoon tämmöinen tarpeeton kirjoittelu. En aja Octavialla mutta voisin ihan vaan kiusaksi.
Sent from my Tietokone using Näppäimistö

Skula

Lainaus käyttäjältä: Günther Wasélin os. Nivea - 28.12.11 - klo:08:22
Ottaa hermoon tämmöinen tarpeeton kirjoittelu. En aja Octavialla mutta voisin ihan vaan kiusaksi.

Hei, tämä on liikenne topikki, älä muista asioista hermojas tänne pura  ::)

Ja on se varmaan kova paikka, mutta aika usein olen törmännyt Skodalla sohloileviin kuskeihin, taas tänä aamuna saman tyyppinen tilanne... Ensin 60 alueella mentiin nätissä letkassa.. Ocu(tällä kertaa kylläkin Ocu I), sitten Bussi ja sitten minä... alue muuttui 80 alueeksi... Skoda jatkoi sitä n.70 mittarinopeutta.. Bussi lähti ohi, ja minä perässä.. Skodasta löytyi pitkien vipu hetkeksi, ja kun taas 80 alue vaihtui 60 alueeksi.. hitaasti mutta varmasti se skoda otti meidät kiinni.. ja kun bussi veti bussipysäkille.. skodailija löysi taas sen pitkien valojen vipunsa..

Mikähän tuossakin taas otti Ocua hermoon?

Ai niin, kai se pitää mainita.. Eilen tuusulanmotarilla noin klo 20.00, kehäIII:n ali mennessä Q7 painoi ohi sujahtaen.. Itsellä mittarinopeus 110km/h... Veikkaisin, about +150km/ maasturispeden vauhdiksi.. Mutta ei minulla, Passat kuskilla, käynyt mielessäkään vilkutella pitkiä valoja...

tn62634

Hei, julkinen valtakin käyttää Octaviaa, sillä siis voi käyttää julkista valtaa!

gloter

Octavioita riittää kuin meressä mutaa joten joukkoon mahtuu kaikenlaista. Ehkäpä nämä autoilijat vain koittivat parantaa pitkillä ocun onnetonta valotehoa  :D Joulupäivänä Lahdentiellä Helsinkiin päin mennessä Järvenpään liittymän jälkeen ohi meni valkoinen 90-luvun Jetta/Vento. Ohittaminen ei haitannut mutta se kyllä että kansanauto ei pysynyt omalla kaistalla vaan oli pitänyt oikean puolen pyörät asettaa minun puolelle keskiviivaa. Koska Ocussa on norsunkorvien kokoiset peilit, tuli kiusallinen tunne "ohipyyhkäisystä". Ei siinä mitään mutta samainen kuski liimautui ohituskaistalla seuraavan auton perään kunnes teiden sankarille annettiin tilaa. Luonnollisesti kaistaviivat olivat vain viitteellisiä hänelle. Siirryin itsekin ohituskaistalle ja jostain syystä tämä antisankari lopetti ohittelun ja siirtyi oikealle kaistalle ja aivan jonkun onnettoman peräkonttiin kiinni. Ajelin ohi samaa vauhtia mitä olin koko ajan tehnytkin. Ajattelin volkkarin siirtyvän Keravan rampille (jostain syystä se olisi sopinut hyvin kuvaan) mutta välittömästi päästyäni siitä ohi, ampui se perään kiinni noin metrin turvavälillä. Kaikki poukkoilu tehty tietenkin ilman vilkkua. Mitä se kellekään kuuluu mihin herra tahtoo mennä. Kuski oli muuten noin 18-20 -vuotias neron alku. Oma nopeus oli mittarin mukaan noin 115 km/h mutta koska en pidä perän haistelusta, käyttäydyin itsekin lapsellisesti ja pudotin nopeuden kahdeksaankymppiin. Näin mentiin hetki ja sitten nostin nopeuden takaisin ennalleen. Tämän jälkeen hemmo piti jo normaalia turvaväliä ja alkoi pysymään omalla kaistalla. Ja muitten ohittelukin loppui vaikka se ei sinänsä haitannut.Siihen asti keskiviiva oli ollut hänelle nähtävästi tähtäysviiva. älykuvioK:n kohdalla teiden ritari sitten poistui maisemista.

Typerää käytöstä? Kyllä, molemmilta. Jotenkin en vain jaksanut tätä Need for Speed -henkistä tolloilua. Vilkun käyttö, turvavälit ja omalla kaistalla pysyminen olisi kummasti tehnyt kanssa-autoilijoiden matkanteon miellyttävämmäksi.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: skula - 28.12.11 - klo:08:29
Ja on se varmaan kova paikka, mutta aika usein olen törmännyt Skodalla sohloileviin kuskeihin, taas tänä aamuna saman tyyppinen tilanne...

Skodia taitaa tätä nykyä olla aika runsaasti liikenteessä, joten kuskejakin on moneen lähtöön. En lähtisi leimaamaan kaikkia Skoda-kuskeja sohloiksi, vaikka itsekin Skodalla ajan :)
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Skula

Ai niin, meinas yks eiliseltä unohtua...

Eli paluumatkalla tuusulantiellä, joskus klo pikkasen ennen klo 21:tä,  siinä jokin kilsa ennen liikennevalohelvettiä(hyrylää) siinä pienessä letkassa vanhakoppanen (90 luvun lopun?) C mese farkku, teki 4-5 kertaa kaistanvaihdon niin ettei noteerannut sivullaan olevaa autoilijaa ollenkaan, ts.sivulla olija joutui painamaan "paniikki" jarrutuksen kun tämä mese vain tuli heittämällä toiselle kaistalle.. Tämä vanhempi papparainen, teki viimoisen temppunsa (tuolla erää) sitten siinä hyrylään tullessa ekassa liikenneympyrässä.. Ajoi oikeaa kaistaa, vasemmalla kaistalla rinnallaan oli kuormaauto.. Päätti sitten kuitenkin ajaa sitä oikeaa kaistaa sinne hyvinkään suuntaan, näin siis vaikka kaista on tarkoitettu vain Kerava/Järvenpää exittiin.. Sai melkoisen valo/torvi shouwn aikaiseksi.. Hyvin lähellä oli myös se ettei ko merssu kiilaantunut kaiteeseen kun kuormaautoilija oli vissiin kyllästynyt ko mersuilijan toilailuun jo aikaisemmin, eikä antanut tietä, vaan merssu meni Hyvinkään suuntaan kaidetta viistäen ja kaasupohjassa jotta ehti rekkiksen alta lopulta pois..  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy