A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin

Aloittaja Jarmo, 19.02.13 - klo:17:52

« edellinen - seuraava »

Nalle

Miten on ton tehdasasenteisen lämppärin kanssa, kun on tehty muutos että lämmittää myös moottoria, niin
onko mahdollissa sitten lämmittää vain moottoria, eli saako tuota säädettyä jostain ettei lämmittäisi sisätiloja lainkaan. Voi kuulostaa hullulta, mutta esim. tänä talvena oli monta aamua, kun otti päähän kun oli jättänyt sisätilalämppärin päälle ja yöllä tullut 10cm lunta ja sitten auto on kuin jääpuikko.
Ilman sisälämmitystä olis vaan pyyhkinyt pakkaslumet pois ja auto olis ollut kuiva.
Toki 95% aamuista sisätilalämppärille oli käyttöä tänäkin talvena.
Onko kokemuksia?

Markku J

Ei pysty säätämään. Jos on kytketty konehuoneen venttiilistä koneen kierto päälle sisäkierron ohella, niin molemmat lämpenee. Tehdastoimituksena vain sisätila lämpenee.

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.03.13 - klo:21:42
Ei pysty säätämään. Jos on kytketty konehuoneen venttiilistä koneen kierto päälle sisäkierron ohella, niin molemmat lämpenee. Tehdastoimituksena vain sisätila lämpenee.

Eli ei auta vaikka kytkis ilmastointikojeen OFF-asentoon? Eikö tuo systeemi kuitenkin käytä auton omaa lämmitysjärjestelmää ilman puhkumiseen sisätiloihin?

Markku J

Tuota en ole kokeillut. Hiukan vieras ajatus, että Eberin kanssa en haluaisi lämmittää sisätilaa lainkaan.

jf

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 25.03.13 - klo:21:46
Eli ei auta vaikka kytkis ilmastointikojeen OFF-asentoon? Eikö tuo systeemi kuitenkin käytä auton omaa lämmitysjärjestelmää ilman puhkumiseen sisätiloihin?
Joo, kunhan käyt sammuttamassa sen ilmastoinnin eberin käynnistyksen jälkeen puhalluksen alettua. Etukäteen ei onnistunut ainakaan C6:ssa.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Nalle

Lainaus käyttäjältä: jf - 26.03.13 - klo:09:03
Joo, kunhan käyt sammuttamassa sen ilmastoinnin eberin käynnistyksen jälkeen puhalluksen alettua. Etukäteen ei onnistunut ainakaan C6:ssa.

Eli Eberi käynnistää tuon ilmastointilaitteen, vaikka se olisi kytketty kokonaan pois päältä?
Omassa A4:ssa jos laitan ilmastoinnin OFF asentoon ja sammutan auton niin se pysyy OFF asennossa myös
kun seuraavan kerran käynnistän auton.

waudi

#36
Alkaa lämmityskausi olla lopuillaan mutta onko jollakin oikeasti tiedossa joku jolla oikeasti on saatu toimimaan tämä "tulossa" ollut noin 150 euroa maksava muutos jotta myös moottori lämpenee?

batman14

Lainaus käyttäjältä: waudi - 06.04.13 - klo:11:48
Alkaa lämmityskausi olla lopuillaan mutta onko jollakin oikeasti tiedossa joka jolla oikeasti on saatu toimimaan tämä "tulossa" ollut noin 150 euroa maksava muutos jotta myös moottori lämpenee?

Sama toimenpide suoritettu A4 malliin. Se piti kuulemma joka huollossa koodata uudelleen, mutta maksun tarvitsee vain kerran maksaa tietty  :D . Pitää vain muistuttaa huollon poikia että eivät poista sitä toiminoa

Akusti

Onko tuosta moottorin lämmityksestä aiheutunut mitään häiriöitä, käynnistysvaikeuksia tms?
Etenkin 3.0 V6 kiinnostaa ...

waudi

Nostetaan vielä tätä eli onko niin ettei ketään ole tiedossa A6 C7 mallin osalta jolle tuo aiemmin kuvattu muutos olisi tehty onnistuneesti myös moottoria lämmittämään? Eli onko tämä edelleen vain tulossa ja ehkä toimii?

Akusti

Koodaus on tehty, mutta meni sen verran myöhään tukivarsien puslien vaihdon kanssa että ei ole kokemuksia miten hyvin lämmittää konetta (mulla V6 3.0 TDI).

kai75

Mulle tehtiin muutos (eikä maksanut mitään) ennenkuin uusi auto luovutettiin mulle huhtikuun -13 puolessa välissä. Kerran käytin lämppäriä tälle keväälle ja tuntui toimivan eikä mitään auton käynnistymisvaikeuksia ole ainakaan mulla ollut havaittavissa.

Pörhön myyjän mukaan kaikkiin heiltä ostettuihin, lisälämmittimellä varustettuihin autoihin tehdään tuo muutos et sisus lämpiää myös.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

seatin

Vanha keskustelu, mutta jos joku muu etsii tietoa.. itsellä ollut kolmessa autossa lisälämmitin (A6 4F 3.0TDI, Seat Alhambra 2.0 TDI, VW Caravelle 2.0TDI). Kaikissa lämmittänyt mielestäni myös moottoria, käynnistyi vähemmällä nikottelulla kovilla pakkasilla jos on käyttänyt lämppäriä. Lämppärithän kierrättävät jäähdytinnestettä ja lämmittävät sitä ja siitä sitten saadaan lämpö sisään puhellattavaksi. Kyllä se moottoriakin sitten auttaa lämpiämään jos jäähdytinneste lämpenee.


quuviis

Tervehdys,

varmaan vähän hölmö kysymys, mutta osaisiko joku sanoa, miten nämä Audi A6:n lämmitysjärjestelmät oikein toimivat. Itselläni on siis Audi A6 (4G / C7) 2.0 TDI tehdasasenteisella polttoainetoimisella (Eberspächer?) lisälämmittimellä.

Tuon "auxiliary heating" systeemin eli Eberin perustoiminnan kuvittelin ymmärtäväni - niin käynnistykset kaukosäätimestä, kuin MMI:n valikostakin. Aikaisemmin luulin lisäksi, että MMI -valikon kohdasta AC valittavilla Suppl. heater -toiminnoilla (auto / off) säädetään myös tuon polttoainetoimisen lämmittimen toimintaa - luulin, että auto -asennossa ollessaan auto käynnistää tuon polttoainetoimisen lisälämmittimen, jos katsoo lisälämpöä ajon aikana tarvitsevansa. Tänään (kovalla pakkasella) huomasin, että tuolla Suppl. heater (auto-) valinnalla ei saakaan ainakaan Eperin "liekkivaloa" syttymään kojetauluun.

Onko siis niissäkin A-kutosissa, joissa on polttoainetoiminen lisälämmitin, joku sähkötoiminen (PTC tms.) lämmitysvastus, jota ohjataan tuolta AC valikon Suppl. heater valikosta?

T

VAG:t pihassa: Audi Q7 e-tron -16, Audi Q5 2.0 Tdi S-tronic -10 ja VW Beetle 2.0 -99 - Ei VAG:t pihassa: MB SLK 200K -04, Toyota Corolla :) Ex VAG:t: Audi A6 (4G) 2.0 Tdi -13, Audi A6 2.0 TFSI -06, Audi A4 -03, Audi 80, VW 1300 -66 & 68

kai75

Lainaus käyttäjältä: quuviis - 20.01.15 - klo:09:20
Tervehdys,

varmaan vähän hölmö kysymys, mutta osaisiko joku sanoa, miten nämä Audi A6:n lämmitysjärjestelmät oikein toimivat. Itselläni on siis Audi A6 (4G / C7) 2.0 TDI tehdasasenteisella polttoainetoimisella (Eberspächer?) lisälämmittimellä.

Tuon "auxiliary heating" systeemin eli Eberin perustoiminnan kuvittelin ymmärtäväni - niin käynnistykset kaukosäätimestä, kuin MMI:n valikostakin. Aikaisemmin luulin lisäksi, että MMI -valikon kohdasta AC valittavilla Suppl. heater -toiminnoilla (auto / off) säädetään myös tuon polttoainetoimisen lämmittimen toimintaa - luulin, että auto -asennossa ollessaan auto käynnistää tuon polttoainetoimisen lisälämmittimen, jos katsoo lisälämpöä ajon aikana tarvitsevansa. Tänään (kovalla pakkasella) huomasin, että tuolla Suppl. heater (auto-) valinnalla ei saakaan ainakaan Eperin "liekkivaloa" syttymään kojetauluun.

Onko siis niissäkin A-kutosissa, joissa on polttoainetoiminen lisälämmitin, joku sähkötoiminen (PTC tms.) lämmitysvastus, jota ohjataan tuolta AC valikon Suppl. heater valikosta?

T

Tehdaswebasto/-eberi what ever mullakin on ja kyllä se (ainakin mulla) auto -asennolla käynnistelee pakkasilla lämmittimen ajossa kun sen tarve on, muttei sytytä mitään liekkikuviota sisälämpotilasäätimien väliseen diginäyttöön. Liekit tulee em. näyttöön vain sitten ku kaukosta tai MMI:stä laittaa lämmittimen päälle.

PTC:stä en osaa sanoa yhtään mitään mutta eipä tuolla kabiinissa ole tarvinnu palella ku pahimmilla pakkasilla istuinlihasten osalta startin jälkeen nahkajakkaran vuoksi  ;)
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Akusti

Vastuksia ei ole, ja liekki ei syty paneelissa jos automaattilämmitys on käytössä. Tuota ei kyllä kannata käyttää, on enempivähempi ollut sen kanssa ongelmia kun tukkii palopesän. V6:ssa ei tosin paljoa lisälämpöä tarvitsekaan, heh.

Tankkikalusteen lämmittimen imu on myös tavattoman ylhäällä, uutena se oli jo jossain kolmannestankillisen kohdalla, päivityksen jälkeenkin n. 200-300 km jäljellä olevan ajomatkan kohdalla eli vähintään neljännestankillinen pitää olla löpöä jos meinaa päästä ilman savuja. Tuo myös edesauttaa nokeentumista, jos ei lähde kunnolla käyntiin. Kolmen yrityksen jälkeen menee lukkoon ja pitää tyrkyttää marmorille tai laittaa narun jatkoksi (VCDS). Kaken tankinkuvahan syttyy vasta kun mittaristossakin mutta silloin hörpätään jo tyhjää. Lukituksen avauskin löytyy VCDS:stä.

N279 voidaan myös byyglata pois, jolloin moottorin pitäisi lämmitä nopeammin, tosin sen pitäisi myös alkaa lämmitä sitten kun kajuutta on lämmennyt mutta hitaammin. Bitti löytyy VCDS:llä. Kaksialueisella ilmastoinnilla jurppii kahden nupin kääntäminen manuaalisesti kaakkoon lämmityksen tehostamiseksi....

quuviis

Kiiitokset vastauksista Akusti ja Kai75!
Olen itsekin tosiaan välttänyt tuon "auto" -asennon käyttämistä, kun pelkään lisälämmittimen tukkeutumista. Nyt siis tiedän, että valinta todellakin käyttää Eberiä, eikä mitään sähkövastuksia...
VAG:t pihassa: Audi Q7 e-tron -16, Audi Q5 2.0 Tdi S-tronic -10 ja VW Beetle 2.0 -99 - Ei VAG:t pihassa: MB SLK 200K -04, Toyota Corolla :) Ex VAG:t: Audi A6 (4G) 2.0 Tdi -13, Audi A6 2.0 TFSI -06, Audi A4 -03, Audi 80, VW 1300 -66 & 68

Albertto

#47
Minulle asennettiin muutama päivä sitten Eberi ja siihen Remucin ohjaus. Nyt on ongelmana se että ilmastointi puhaltaa lämmittäessä niin kovalla että syö akun tyhjäksi. Ongelmaan ei auta se että laittaa ajon päätteeksi puhalluksen manuaalisesti pienemmälle. Pitääkö se jotenkin koodata?

TOMPPADA

Aihetta liipaten:
Talliin tuli C7 2013 jossa on MMI plus ja tehdasasenteinen webasto. Alkuperäistä sim korttia ei ollut mukana ja nyt mietinkin että saako MMI Connect Appin pelaamaan perus sim kortilla ja siten ohjaamaan webastoa etänä.

Onko väliä minkä sim kortin hankin?

jusba31

Lainaus käyttäjältä: TOMPPADA - 07.11.16 - klo:11:35
Aihetta liipaten:
Talliin tuli C7 2013 jossa on MMI plus ja tehdasasenteinen webasto. Alkuperäistä sim korttia ei ollut mukana ja nyt mietinkin että saako MMI Connect Appin pelaamaan perus sim kortilla ja siten ohjaamaan webastoa etänä.

Onko väliä minkä sim kortin hankin?

Audissasi pitäisi kyllä olla eber ei webasto, jos siis tehdasvehje.
Lämmittimen ohjauksesta en osaa sanoa (omassa appissa ei tollasta näy kun ei ole lämmitintä), mutta itelläni ainakin toimii dna dataprepaid simmilla MMI toiminnot hienosti.

joukose

Pistetääs kyssäriä tähänkin kun kuuluu paremmin tänne eli:
Kävin tänään ostoksilla ja ostin uuden A6 sedanin. Tulee Helmikuulla. Osaatteko sanoa webastosta saako sen jollain puhelinsoftalla käyntiin kun en ottanut nk. simmipakettia autoon mukaan?
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

jlindstrom

Autossa on kaikella todennäköisyydellä Eberi, eikä webastoa. Ilman noita lisäpaketteja, et tehtaan avuilla saa siihen puhelinkäyttöä.

Itsellä on parin vuoden ikäisessä C7:ssa selvitystyö juuri meneillään aiheesta. Eberiltä on tullut ulos oma puhelinohjaus ja vähän tsekkaillut, jos tuon saisi toimimaan tehdaslämppärin kanssa. Hinta tuolle gw:lle pyörii 350â,¬ nurkilla.

https://www.eberspaecher-finland.com/veneet/easystart-web.html

karhunik

Jos ei tarvi olla Eberin oma ohjain, niin mä voin suositella kyllä tätä Danhagin pakettia:

https://www.danhag.de/en/app-control/audi/audi-a6/1/audi-a6-4g-from-2010-app-control-for-parking-heater?number=6212-104

Loppuvuodesta sain paikoilleen ja toiminut joka kerta, ohjauskäskyt menee tekstareilla ja kuittaukset saa päälle/pois oman mielensä mukaan, eli ohjaimeen tuleva sim ei tartte dataa. Asennus oli tosi helppo, ainakin farkussa alkuperäisen kaukosäätimen vastaanotin takakontin sivulokerossa ja mukana tuleva johtosarja oli täysin plug&play.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

jlindstrom

Karhu: kenen liittymä sulla tuossa on / minkälainen / minkä hintainen paketti?

Tuo danhag on ollut myös vaihtoehtona, mutta oli haastavaa löytää kohtuuhintaista kk-maksua missä olisi paljon viestejä ja ei dataa. Vai vedätkö prepaidilla ja riittävällä alkupanoksella?

karhunik

Mä otin tohon Saunalahden Norppa liittymän ja latasin siihen 10e alkupanoksen. Prepaid toimis myös, niissä vaan vaarana että pääsee vanhenemaan. Toi Norppa liittymä pysyy aktiivisena vaikka siitä ei oiskaan käyttöä.

Alkuun oon nyt tosin pitänyt kuittausviestit päällä, täytyy jossain kohti funtsia ottaako ne pois päältä jolloin tosta ei käytännössä tuu yhtään kulua. Eipä tota tosin tuu kun 1-2 krt/pvä käytettyä eli nykyselläänkin kulut on luokkaa 14 snt per päivä :)
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Akusti

Lukeeko tuo Danhag auton parametrit, siitä oli joku maininta ohjeissa? onko sulla gps, lämpöanturi jne, kerro vähän lisää! Saako käynnissä olevaa aikaa jatkettua lennosta? Alkuperäisellä ei, pitää sammuttaa tai antaa sammua. Jälkiasenteisella sai.

karhunik

Auton parametrit? Nyt en ehkä täysin ymmärtänyt kysymystä. Mutta jos tarkoitit, että lukeeko auto MMI valikon/kaukosäätimen kautta säädetyn käyntiajan, ja pitää lämmitintä sen aikaa päällä saatuaan käynnistyskomennon, on vastaus ei. Danhagin purkkiin parametroidaan käyntiaika, en tiedä miten Applen appi toimii, Android versiossa toi piti käsin kirjoittaa tekstariin, appin setup valikossa tehty muutos jää appiin mutta ei siirry vastaanottimeen, sinne ei siis ole mitään datayhteyttä vaan kaikki komennot tehdään tekstareilla.

Danhag ei osaa myöskään hyödyntää auton älyä ajastuksessa, MMI valikon/kaukosäätimen kautta ajastetaan lähtöaikaa ja auto laskee itse tarvittavan lämmitysajan. Tämä Danhagin ohjain ajastaa lämmittimen käynnistymisaikaa.

En ottanut noita lisäpalikoita, omaan käyttööni en osaa laskea niille mitään arvoa. Mulle oli tärkeää, että auton alkuperäiset MMI/kaukosäädin ohjaukset toimivat myös jatkossa, ja että asennus on sellainen ettei asennuksenpoistosta jää autoon mitään jälkiä. Alkuperäiset ohjaukset ja ajastukset toimivat täysin tämän Danhagin rinnalla, ja olenkin vanhaan tapaan laittanut aamulähtöjen ajastukset auton MMI kautta illan viimeisen ajon jälkeen. Asennus ja laitteen käyttöönotto oli todella yksinkertainen, ja sim-kortiksi kelpaa esim prepaid tai sitten tuollainen latausliittymä.

Lämmittimen päälläoloajan jatkamista en olekaan tullut kokeilleeksi, voin huomenna kokeilla kun pääsen takaisin Suomeen ja täytyy auto laittaa kentän hallista lämpiämään.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Akusti

juu, sitä juuri tarkoitin parametreilla. Ja se Eberin ennakointi ei ole riittävä, ei ollut jälkiasenteisellakaan vaikka olisi laittanut asetuksiin kolmentoista litran koneen.

Värkissä on kuitenkin sisäinenkin lämpötila-anturi, mutta eipä se siellä poskessa paljoa auta.

Hintaahan tuolla on sikapaljon kun komponentit maksaa 10% tuotteen hinnasta...

karhunik

Jep, sinällään aika karkea systeemi (eikä ihan ilmainen sellainen), mutta itsellä ei osaamista rakennella tai koodailla joten silloin vaihtoehdot aika vähissä. Mun mielestä näitä teki myös joku Altox tjsp, hinta oli vähän pienempi, mutta juuret kai enemmän tonne itään ja ei jotenkin herättänyt luottamusta.

Tää karkeakin systeemi täyttää mun käyttötarpeen hyvin, eilenkin oli mukava päästä lentokoneesta suoraan lämpöiseen autoon kun koneen rullaillessa portille napsautti lämppärin päälle. Tai kun on metsässä retkeilemässä ja tietää olevansa n. 20 minuutin päässä autolta voi kaivaa luurin ja käskeä lämmittimen päälle. Tai kotoa neljännestä kerroksesta kellarin parkkihalliin ennen lähtöä. Noita ei ajastamalla ja alkuperäisellä kaukosäätimellä onnistunut hoitaa.

Mulla on todennäköistä, että aikanaan auto vaihtuu samanlaiseen mutta fl malliin, joten perustelin hankintaa itelle sillä että siirrän tän sit seuraavaan. Tai nappaan irti ja myyn jos auto vaihtuukin johonkin muuhun aikanaan, oli sen verran nopea operaatio asennuksen kanssa.

Itse alkuperäisestä lämmittimestä sellainen havainto, että tankin täytyy olla aika täynnä että vielä toimii lämmitin. Range näyttää vielä luokkaa 250km siinä kohtaa, kun aine ei enää riitä lämmitintä varten, tankilla täytyy siis käydä tiuhempaan. Vanhassa (4F) oli jälkiasenteinen Webasto, ja siinä käytännössä polttoaineen valo oli samalla raja lämmittimen käyttöä varten. Käytännössä nyt pääsee saman matkan, mutta ainetta toki menee tankkiin aika reilusti vähemmän.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Akusti

Mulle tehtiin kauan sitten joku tankkikalusteen vaihto, kun loppui jo kolmannestankillisen kohdalla. Nyt mennään jo paremmissa lukemissa, mutta silti liian ylhäällä on imu. Jälkiasenteisessa sen imupillin pään sai haluamalleen tasolle, tässä se on jonkin patovallin suojassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy