Ajatko VAGlla vai muulla?

Aloittaja Quality, 16.02.13 - klo:22:01

« edellinen - seuraava »

Auto, jolla ajan, kuuluu

VAG-konserniin
67 (50.8%)
VAG-konsernin ulkopuolisiin
34 (25.8%)
Sekä VAG-konserniin että muihin
20 (15.2%)
Olen ajanut paljon VAG-konsernin autoilla, mutta tällä hetkellä ajan enimmäkseen muulla
31 (23.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 132

Quality

Sivustoa tunnutaan leimattavan ei-VAGilaiseksi, joten lienee aika kaivaa esiin käyttäjien todellinen jakauma (ei nyt löytynyt aiempaa kyselyä, vaikka muistelen samansuuntaisen olleen aiemmin).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Anshjelm

VAGarena varmaan on taipunut hieman vinoon meidän "jengipettureiden" vuoksi. Mutta mieluummin käyttäisin termiä Wannabe VAG:laisten sivusto... Ja perhanan hyviä juttuja porukka saa aikaan. Liikuttava jokaisen on ja toisinaan liikkumiseen tarvitaan sitten kiinalaista, japanilaista, jopa ranskalaista, näiden laatumerkkien rinnalle. Katsotaan mihin päästään.

VWRiddare

Toistaiseksi ajetaan konsernivehkeellä, tosin ajettu jo pitkään, mutta sitten jos vaihdetaan muuhun, niin samalla vaihdetaan myös areenaa. :) Onhan tämä areena hälyyttävästi alkanut muistuttaan Volvo-BMW-Mersu foorumia,jossa Vagtuotteilla on vain se pakollinen sivurooli. Mutta kahtellaan, ja kestetään. ;D

TeBsu

02 vuoden opel astralla tulee ajeltua, mittarissa toki vasta 135tkm. Muuhun ei oo työttömän pudjetilla varaa. Mut tulevaisuudessa heti rikastuessa tulee vag leiriin aika toden näkösesti siirrettyä. Tätä palstaa lähinnä seurailen mielenkiinnolla, kun vagit kiinnostaa ja eräitten miehien auton vaihtelut ;)
lord of the rings

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 16.02.13 - klo:23:21
kun vagit kiinnostaa ja eräitten miehien auton vaihtelut ;)
Ã,,läkä vaan missään nimessä mainitse keiden miesten  ;D ;)

TeBsu

En toki. Mut tää on palsta on suhteellisen kivaa ajan vietettä, toki onhan tää menny vuosien aikana suomi24,sen suuntaan mut ei anna sen häiritä..
lord of the rings

Antza

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 16.02.13 - klo:23:03
Onhan tämä areena hälyyttävästi alkanut muistuttaan Volvo-BMW-Mersu foorumia,jossa Vagtuotteilla on vain se pakollinen sivurooli.
No jos Volvo-BMW-Mersu -miehet/naiset jäisivät pois niin parantaisiko se tunnelmaa..?

Itse koen niin että tämä on tietynhenkisten autoista kiinnostuneiden kohtaamispaikka.

Tukahduttaako ei-konsernimerkeillä ajavat nyt jotenkin konsernikuskit..? Onko jossain konsernituotteiden omistajia jotka ryntäisivät foorumille kunhan tietyt luopiot saataisiin linjoilta pois..? En usko - jos tietty (ilmeisesti aktiivinen jos se kerran häiritsee) porukka suljetaan väkisin ulos niin eiköhän se osaltaan näivetä foorumia.
Skoda

Sande

En tiedä onko ymmärryksessäni jotain vikaa, mutta mitä tarkoittaa vaihtoehto "Sekä VAG-konserniin että muihin"? Kuinka auto voi kuulua samanaikaisesti useampaan konserniin?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Quality

Lainaus käyttäjältä: Sande - 17.02.13 - klo:06:45
En tiedä onko ymmärryksessäni jotain vikaa, mutta mitä tarkoittaa vaihtoehto "Sekä VAG-konserniin että muihin"? Kuinka auto voi kuulua samanaikaisesti useampaan konserniin?

Olen ollut ymmärtävinäni, että eräillä tälläkin sivustolla hengailevilla on samanaikaisesti useampia kuin  yksi auto käytettävissään (ks. esim. postaus ennen omaasi), jolloin on ainakin potentiaalinen mahdollisuus, että joku niistä on VAG ja joku toinen ei. Näyttääpä tuohon vaihtoehtoon valintojakin kertyneen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

pantero

Vag-perheeseenkin kuuluu jo neljä merkkiä, joten on luonnollista, että asioita tarkkaillaan 'monen merkin näkökulmasta'. Onpa melkein faktaa, että jokaisella on joku Vag, tai on ollut Vageja, tai on niitä juuri harkitsemassa tai ainakin niistä unelmoi...

Itse pidän sitä saitin suolana, että Vageja katsotaan myös muistakin vinkkeleistä, kun pelkästään vag-silmälasien läpi. Onhan muut merkit lisäksi selvästi kategoroitu omiin saitti-lokeroihinsa. Saittilaiset omaavat mahtavan autoilukokemuksen, jota on mukavaa hyödyntää, kun seuraa yleistä, ei merkkikohtaista, keskustelua. Esimerkkinä juuri talvirengaskeskustelu ja TM:n talvitestin jälkipuinti.

Itse toivoisin, että saittilaiset enemmän kertoisivat millä autolla(ex ja nykyinen) ajelevat(tuonne alaviitteeseen). Se vähän asemoi kommentoijaa...

Onko mietitty peukaloiden käyttöönottoa, tms. tapaa, jolla lukijat voisivat antaa välitöntä palautetta kirjoitelmista? Se voisi pitää kommentointia ruodussa, mahdollistaisi nopean 'incocnito'-osallistumisen ja estäisi liian liukumisen tuonne suomi24-suuntaan.

Peeveli

Ymmärrän tiettyjen vagistien kiukun kun täällä hengailee luopioita ja vääräuskoisia.

Ehdotan, että täällä pidetään äänestys, semmoiset vaalintapaiset. Tulos määrää, mitä tehdään. Eli: äänestysnappia painaen kaksi vaihtoehtoa eli ei-vagistit annetaan jäädä tänne tai ei-vagistit ajetaan ulos kokonaan täältä. Ei mitään turhia välivaihtoehtoja, vaan joko tai.

Olen todennut että palstalla suhtaudutaan nuivimmin ei-saksalaisilla ajaviin ja niistä eritoten Volvolla, Nissanilla ja Toyotalla ajaviin. Bemaristit taas herättää enemmän respektiä; johtunee merkin kotimaasta eli tiettyä hengenheimolaisuutta löytyy vaikkapa Audiin.

Nyt siis vaan joku aktiivi it-tukihenkilö väsäämään jäsenille äänestystä pystyyn. Jos tulos on se, että ei-vagistit ulos, niin poistutaan sitten kernaasti. Siinä tapauksessa ylläpito voi ainakin omasta puolestani poistaa myös autotalli-osiosta muilla merkeillä ajavien esittelyt. Toisaalta häätäminen voisi aktivoida yllättäen muiden merkkien foorumeita kuten volvofinns:iä.

SKU

Ei h**vetti sentään. Lopettakaa nyt taas tuo tohottaminen. Hiekkalaatikolle mahtuu monenlaista neppaajaa.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

ePa

Lainaus käyttäjältä: SKU - 17.02.13 - klo:08:34
Ei h**vetti sentään. Lopettakaa nyt taas tuo tohottaminen. Hiekkalaatikolle mahtuu monenlaista neppaajaa.

+1

Erkka

VAG:lla tullut ajettua muistaakseni 2005 alkaen. Sitä ennen ollut kulkineita muista merkeistä ja VAG autoja vuorotellen. Tyytyväinen olen ollut nykyiseen kulkineeseen ja tarkoitus onkin pysyä VAG konserin kulkuneuvoissa tulevinakin vuosina.

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Autoinssi

Viimeiset 9 v on ajettu Toyotalla. Eikä ole valittamista ollut autojen tai korjaamopalveluidenkaan suhteen. Nyt mahdollisesti vaihdan kevään mittaan autoni ja koeajettuani uuden Golfin ja Leonin mielenkiinto VAG:n suuntaan on kasvanut tosi suureksi. Sen takia olen tätä sivustoakin alkanut tutkimaan. On muuten hyvä saitti. Asiallisia ja asiantuntevia kirjoituksia. Toivottavasti minua ei ryhdytä syrjimään sen takia etten (vielä) omista VAG:a.

ntix

Lainaus käyttäjältä: SKU - 17.02.13 - klo:08:34

Samaa mieltä. Aika karua sulkea pois muilla merkeillä ajavat. Hehän voivat olla sellaisia, jotka ammentavat täältä tietoa nyt VAG-lipun alla kulkevista uusista malleista tulevaisuuden auton vaihtoa ajatellen. Moni on myös niitä, jotka ovat jossain vaiheessa ajaneet ko merkeille ja heistä on taas hyötyä meille, jotka eivät aja pakasta vedetyllä autolla.

Itse ajelen kahdella volkkarilla, mutta ei ole kiveen kirjoitettua ettenkö joskus ajaisi jollain muullakin merkillä. Mutta foorumi itsessään on mukavaa ajanvietettä; niin huvin kuin hyödyn näkökulmasta ajateltuna.

Onhan tämä melko pitkälle painottunut uusiin autoihin (mikä hyvä asia minulle, koska tulevaisuudessa ne autot voivat tulla minulle käytettynä), mutta toivottavasti se ei estä niitä tulemasta esiin joiden autoilla hieman enemmän kilometrejä ja  vuosia takana.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

cipher

Hauskaa mutta ei kovin realistista tuo muunmerkkisten häätämistä pyörittelevä ajatusleikki, jäseneksi vain jonkin kevyen/edullisen Trafin kautta tehtävän vahvistuksen kautta -  8)

Entä ne joilla VAG on kakkos tai kolmosautona - pihalle vaan nuokin heikot vääräuskoiset?

Täällä on monta erittäin asiapitoista ketjua, joissa ei välttämättä aina merkillä ole niin painavaa osuutta. Usein kun joku kysyy jostain esim alustasta tai vanteista, tulee nopeasti tarkkoja asiallisia vastauksia (usein myös niiltä joilla on nyt alla jo uusi merkki). Ja ntix tuossa juuri laittoikin tästä samasta.

Messier

Arkena ajellaan Transporterilla.
Joskus harvoin emännän VAGinoilla. (Passat ja se toinen)
Sitten kun jää vapaata niin startataan BMW ja nautitaan laatuajasta.
2x3.2 ei turboja, ei dieseleitä.

-TimoS-

Tänne päädyin UVW:n jatkona, 2006 maaliskuussa aloitin kun Octavia Räsä oli tilattu.
Joten tämä oli luonteva jatkumo, sinänsä hauska juttu, että olen näillä kahdella palstalla saanut yli kymmenen "oikean elämän" reaaliystävää.

SKU

Lainaus käyttäjältä: cipher - 17.02.13 - klo:10:24
Hauskaa mutta ei kovin realistista tuo muunmerkkisten häätämistä pyörittelevä ajatusleikki, jäseneksi vain jonkin kevyen/edullisen Trafin kautta tehtävän vahvistuksen kautta -  8)

Entä ne joilla VAG on kakkos tai kolmosautona - pihalle vaan nuokin heikot vääräuskoiset?

Täällä on monta erittäin asiapitoista ketjua, joissa ei välttämättä aina merkillä ole niin painavaa osuutta. Usein kun joku kysyy jostain esim alustasta tai vanteista, tulee nopeasti tarkkoja asiallisia vastauksia (usein myös niiltä joilla on nyt alla jo uusi merkki). Ja ntix tuossa juuri laittoikin tästä samasta.

Tähän suuntaanhan nämä keskustelut ovat johtamassa. Eli hyväksytään vain aidot syntyperäiset sudeettisavolaiset, joilla vaalea tukka ja siniset simät. Autona sininen VW Golf 1.2TSI, ja manuaaliaskilla. Muut merkittäköön "digitaalisin hihamerkein", esim. jos kakkos/kolmosautona joku muu kuin "konsernituote" (siis tuolla löysällä rajauksella) merkittäköön keltaisella, ja jos on täysin toisen merkin tuote, niin punaisella. Tuo ihan vaan sillä, jottei positiivisessa hengessä käyty jees-keskustelu häiriinny ja osaa arvottaa henkilöiden mielipiteet oikein. Täysin ulkopuoliset eivät pääse tähän arvon joukkoon lainkaan.  :P

Kiitos ja anteeksi.

Aikuiset ihmiset... eihän kenenkään ole pakko lukea muiden merkkien juttuja, mutta kyllä ne tänne mahtuu. Ethän Hesaristakaan lue kaikkea, vaan sen mikä kiinnostaa. Joitakin toki voi kiinnostaa kaikki. Laaja käyttäjäkunta juuri luo esim. hyvää ja avointa autonvaihtokeskustelua, kun on kokemuksia muista ja jopa muiden merkkien omistajia mukana.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Routa

Paljon on tullut Volkswagenilla ajettua viime vuosina. Nyt on alla japski, koska VAG:n viime aikainen laatu ei vakuuta yhtään. VAG:n autot ovat kyllä ominaisuuksiltaan hyviä, mutta käytetyn ostajalle luotettavuus painaa vaakakupissa paljon. VAG:n kiinnostavissa malleissa on sen tason ongelmia ettei kiinnosta alkaa tappelemaan maahantuojan/myyjän kanssa tai kaivaa tuhansien eurojen edestä lompakkoa kun paska osuu tuulettimeen.
Entinen VAG-kuljettaja.

Quality

LainaaKiitos ja anteeksi.

Ei ole mitään syytä anteeksipyyntöihin. Jos nykyinen linja poikkeaisi ylläpidon kannasta, se olisi tehty jo aikaa sitten selväksi, joten mitään äänestyksiä ei tarvita.

Yllätys on kuitenkin ainakin minulle, että muilla merkeillä ajavia on jo alkuotoksessa näin paljon. Mutta se ei todellakaan ole rasite sivustolle, vaan osoitus monipuolisuudesta ja suvaitsevuudesta. Muun laadunarvioinnin jätän mieluusti muille.

Leben und leben lassen.

Uppe

Välillä on Vagia, välillä ei. Seuraava on taas konsernin tuote ja Peugeotia käytetään kuin jalokiviä, vain tarkkaan valittuina juhlapäivinä :)

Jonde

Kertokaa mulle millä muulla merkki foorumilla katsotaan tässä laajuudessa muita merkkeja?
En minäkään hitto lähde tojota foorumille avaaman 2000sivun topikkia "mun volvo on paras" ja "kato mä ajan patontkia" topikkeja.
Jokaisella foorumilla on tarkoitus keskustella siitä kyseessä olevasta merkistä.
Tänne tuppaa rantautumaan pikkusen liikaa näitä auton esittelijöitä, kun ei kehtaa oman merkin foorumille mennä.
BMW kuskit sentään ymmärsi yskän ja laitto hienon oman foorumin pystyyn.
Ongelmahan ei ole se että keskustelija omistaa muitakin autoja, mutta se määrä millä se tuodaan täällä esille, nyt tuolla on lukemattomia "katso, ostin traktorin kiinalaisilta" topikkeja jotka ei todellakaan tuossa määrin kuulu vag foorumille.

savolaiskollega

DyyD

Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.02.13 - klo:12:13
Yllätys on kuitenkin ainakin minulle, että muilla merkeillä ajavia on jo alkuotoksessa näin paljon. Mutta se ei todellakaan ole rasite sivustolle, vaan osoitus monipuolisuudesta ja suvaitsevuudesta. Muun laadunarvioinnin jätän mieluusti muille.

Kenellekään joka foorumia hiukankaan lukee, ei tule yllätyksenä, että muilla merkeillä ajavia on paljon. Se ei ehkä ole rasite sivuistolle, mutta VAG keskustelijoille on. Toki tuo osoittaa monipuolisuuden foorumilla, jolle muut merkit eivät näin vahvassa roolissa kuulu. Mitä suvaitsuvaisuuteen tulee, se on vain moderaattoreiden omien puurojen ja vellien sekottuneisuuden vuoksi tällaista kuin on.

Kärjistettynä, jos en arvosta autosi, en arvosta VAG foorumilla muutakaan baissea jota kirjoitat.

Ps. nyt on taas hyvä hetki moderaattoreiden tulla irkkiin ja raportoida siitä teidän omalle pienelle keskustelualueelle, jossa voitte sitten ruotia allekirjoittaneen pöyristyttävää tapaa käsitellä muita automerkkejä.

Mikko

En voisi paljon enempää Jonden kanssa olla eri mieltä. Tullut muilla foorumeilla nähtyä tuo kun lähdetään "harhaoppeja" kitkemään, että sisäpiirin puuhasteluksihan se menee ja hommasta lähtee maku. Pahimmillaan iso osa porukasta nostaa kytkintä ja jäljelle jää vain toisiaan selkään taputtelevien kerho ja parhaimmillaankin keskustelu kuivahtaa ja foorumilta lähtee sielu... Ymmärrän toki, että tällaiselle on omat kannattajansa, mutta he voivat perustaa sen oman fooruminsa ihan omalle netin nurkalle. Tämä foorumi on tällaisenaan oikein hyvä. :)

chr

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 17.02.13 - klo:13:54
Kertokaa mulle millä muulla merkki foorumilla katsotaan tässä laajuudessa muita merkkeja?

Pitääkö tämän olla samanlainen kuin kaikkien muiden foorumeiden? Tämän on ensisijaissa nykyään uusien autojen foorumi ja se on ihan mukavaa se.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 17.02.13 - klo:13:54
En minäkään hitto lähde tojota foorumille avaaman 2000sivun topikkia "mun volvo on paras" ja "kato mä ajan patontkia" topikkeja.
Jokaisella foorumilla on tarkoitus keskustella siitä kyseessä olevasta merkistä.
Tänne tuppaa rantautumaan pikkusen liikaa näitä auton esittelijöitä, kun ei kehtaa oman merkin foorumille mennä.
BMW kuskit sentään ymmärsi yskän ja laitto hienon oman foorumin pystyyn.
Ongelmahan ei ole se että keskustelija omistaa muitakin autoja, mutta se määrä millä se tuodaan täällä esille, nyt tuolla on lukemattomia "katso, ostin traktorin kiinalaisilta" topikkeja jotka ei todellakaan tuossa määrin kuulu vag foorumille.

Jonde on arenan jäsen. Jondella on oikeus omaan mielipiteeseen ja arvostan sen suoruutta ja mielistelemättömyyttä. Kiinalainen traktori-kanta on mielipide, ja siihen on Jondella sananvapaus. :)

Varmasti vagarenalla on paljon jäseniä, joilla on samantyyppinen mielipide Jonden kanssa. Siksi minusta olisi erittäin tärkeää järjestää äänestys mitä meidän luopioiden osalta tehdään -suljetaanko portit vai ei. Kyllähän tässä ilman muuta on tunne, että tunkeutuu toisten reviirille. Vähäsen sama kuin jos menisi vasemmistoliittolaisena kokoomuslaisten puoluekokoukseen. Tai sitten jos ei äänestystä järjestetä niin voihan sivuston ylläpitäjät tehdä karsimisen ihan oma-aloitteisestikin, toki hyvä olisi siinä tapauksessa että yv:llä laitettaisiin viesti tai ainakin selkeä viesti foorumille että muiden merkkien alakategoriat ja autotalli-osiot poistetaan.

Valinta on teidän, vagistit.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: chr - 17.02.13 - klo:14:13
Pitääkö tämän olla samanlainen kuin kaikkien muiden foorumeiden? Tämän on ensisijaissa nykyään uusien autojen foorumi ja se on ihan mukavaa se.

Nykyään? Mitenköhän tämmöinen "monimerkkifoorumiksi" muuttuminen on päässyt tapahtumaan? ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy