Onko hyvästä autosta luopuminen ollut vaikeaa?

Aloittaja joukose, 05.02.13 - klo:17:25

« edellinen - seuraava »

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 09.02.13 - klo:00:10
Sitä ennen ollut edeltävän korin samainen toteutus ( eli M. 626 Sport Saloon GTI 8 v. 1986) oli tosin punainen  8) .
Mulla aikoinaan kaveri Ruotsissa osti uuden Mazda 626 GTI. Oli kyllä melkoisen hieno ilmestys, jota me kateelliset salaa ihailtiin. Oli aikalailla erilainen varusteiltaan kuin "finskimodel" Oli isommalla koneella, ja paremmalla varustuksella, ja kulki kuin unelma.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 09.02.13 - klo:00:18
Mulla aikoinaan kaveri Ruotsissa osti uuden Mazda 626 GTI. Oli kyllä melkoisen hieno ilmestys, jota me kateelliset salaa ihailtiin.

Heh, tästä tulikin mieleeni eräs tunnustus jonka sain 2-3 vuotta sitten itseäni 3-4 vuotta nuoremmalta saman kulmakunnan miesedustajalta, hän muiden muassa oli myös kuolannut tuota peliäni( olin 23 v. kun tuon ostin), ja kuulemma olin heidän idoli muutenkin  :) .

Oli tämä kyllä hauskanen juttu kuulla n. 40 v. miehen suusta  8) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

ntix

Hyvästä en mene sanomaan, mutta autoista mihin liittyy muistoja, on ollut vaikea luopua. Ne autot mitkä omisti parikymppisenä ja joilla heitettiin kaveriporukalla jos jonkinmoisia reissuja ympäri Suomea  :D
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.02.13 - klo:23:52
Itselläni kun nuo työmatkat ovat tätä viimeistä 30 kuukauden työsuhdetta huomioimatta olleet kokolailla pyörällä kuljettavia niin autot ovat olleet enempi harraste- kuin paikasta A paikkaan B-kulkuvälineitä ja siksi niitä on tullut pidettyä hieman pidempään, ehkä isoimman väännön itseni kanssa tein silloin -99 kun pistin sen vm.89  Mazda 626 Sport Saloon GTI:n (129 tkm. mittarissa) eteenpäin, siinä auto joka oli kyllä todella helppo, ajoin siihen lasiin sen 8 v. aikana 100 tkm. ilman yhden yhtä ylimääräistä vikaa.

Oli vuosi 1985 ja päätin ostaa uuden auton. Koeajossa pari päivää BMW 316 2-ov. musta ja Mazda GTI Sport Saloon. Ostin BMW:n, jota kuitenkin pidin vain 4 kk ja 6000 km. Olisikohan Mazda olllut kauemmin. Seurtaavana ostin kuitenkin Honda Prelude 1.8 EX vuoden vanhan.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.02.13 - klo:21:47
Koeajossa pari päivää BMW 316 2-ov. musta ja Mazda GTI Sport Saloon. Ostin BMW:n, jota kuitenkin pidin vain 4 kk ja 6000 km. Olisikohan Mazda olllut kauemmin. Seurtaavana ostin kuitenkin Honda Prelude 1.8 EX vuoden vanhan.

Tuosta sinun lauseesta en saa kiinni Mazda:lla ajettuja kilometrejä muuten kuin koeajon puitteissa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 09.02.13 - klo:21:58
Tuosta sinun lauseesta en saa kiinni Mazda:lla ajettuja kilometrejä muuten kuin koeajon puitteissa.

Esitin asiani varmaan vähän epäselvästi. Molemmat koeajossa olleet autot olivat "uusia" esittelyautoja. BMW:n ostin ( siis uuden ) ja Mazda jäi kauppaan. Eli Mazdalla ajoin vain nuo koeajokilometrit noin 600.

konga

Onko hyvästä autosta luopuminen ollut vaikeaa? Tänään kävi perhe tampereelta sciroccoa katsomassa, pojan ensimmäiseksi autoksi tulossa ja täytyy sanoa,että jotenkin sitä tohon roccoon niin paljon tykästyi ettei mitkään hirveet JEE JEE auto meni kaupaks fiilikset ole..  :-\ auto ei heti lähtenyt mukaan vaan sovittiin,että tämän kuun aikana hakevat pois.. joten vielä on jokunen viikko aikaa roccolla ajaa ja uutta autoa etsiä ja sikäli hyvä et auto jäi hetkeksi omaan käyttöön niin helppo käydä koeajelemassa vaihtoehtoja.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

VAG!

Lainaus käyttäjältä: konga - 10.02.13 - klo:17:27
auto ei heti lähtenyt mukaan vaan sovittiin,että tämän kuun aikana hakevat pois..

Kai sä käsirahan sentään otit?

konga

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.02.13 - klo:18:02
Kai sä käsirahan sentään otit?

olisin voinut ottaa,mutta kun ei tosiaan hirveästi edes kiinnosta roccosta luopua niin sovittiin kaupat suullisesti ja toteutuu jos toteutuu.. oon yli 30 autoa myynyt yksityisenä ja luulen,että osaan sen verran lukea ihmisistä,että olen melko varma kauppojen synnystä.. olisin joka tapauksessa ottanut roccon myynnistä tän kuun jälkeen eli mulle aivan sama toteutuuko kauppa vai ei.. :) ja tosiaan sanoivat mahdollisesti jo ensi viikolla auton hakevansa ja oli niillä läppäri mukana ja olisivat sen voinut vaikka heti siitä maksaa.. parempi mulle niin voi vähän katsella rauhassa mahdollista seuraavaa autoa.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

VAG!

Lainaus käyttäjältä: konga - 10.02.13 - klo:18:07
olisin voinut ottaa,mutta kun ei tosiaan hirveästi edes kiinnosta roccosta luopua niin sovittiin kaupat suullisesti ja toteutuu jos toteutuu..

Sittenhän homma on ihan ok, jos mitään pakkoa ei ole autoa myydä.

JYeti

Hyvästä autosta luopuminen oli helppoa, kun tilalle tuli Yeti! :D

pohjoissavonprinssi

Kaikki autot mitkä pelaa ja mitä enemmän niihin tulee kilometrejä - ovat haikeita luopua. Etenkin jos niihin liittyy kaikenlaisia muistoja esim. lomareissuista.

Usein auton reaaliarvo ja tunnearvo ovatkin eri sfääreissä.

jyrkiilmari

Minulla oli Mercedes 220 CDI Elegans automaatti, jolla ajelin kolme ja puoli vuotta, ennenkuin ajoin kolarin, jolloin auto meni lunastukseen. MB oli hyvä auto, kestävä ja luotettava, siksi niitä on taksissa paljon. Ei ammattilaiselle se usein statuskalu ja sosiaalisen aseman osoittaja, joihin minäkin kuuluin. Kieltämättä oli liikennevaloista kiva lähteä  kun vääntöä oli 400Nm, nopeutta tehdas lupasi 230, jota en koskaan päässyt kokeilemaan. Kun sitten kolarin jälkeen kävin hakemassa Octavia Combin (1,2 litran koneella). oli satanut lunta kun avasin Skodan oven, tipahti lunta penkille, ajattelin että tämmöistä ei Mersussa tapahtuisi. Aiemmin omistamassani VW Borassa oli sama ongelma, olikohan resepti sama ? Mersussa kaikki oli ajateltu tarkasti, kun oven avasi radio hiljeni, ei häirinnyt ulkopuolisia, vararenkaan vieressä oli ensimmäisenä tyylikkäät hanskat valmiina, ym. Ikävä ominaisuus oli dieselin ääni tyhjäkäynnillä, Skoda on pienillä nopeuksilla selvästi miellyttävämpi, osat vaihtuu kun nopeus nousee. Odotin, että Mersu olisi ollut hiljaisempi hintaansa nähden. Talvisin Lapinmatkoilla kulutus jäi 5,2 satasella, sanotaan, että Mersua on hyvä ajaa mutta niin on Skodaakin, melkeinpä parempi. Kolarin jälkeen, kun vastaan tuli samanlainen auto, pieni haikeus kävi mielessä. Olen ollut eläkkeellä kaksi vuotta, siitä ajasta noin puolet ajoin  Mersulla ja eläkeajoihin se on turhan järeä ja kallis laite. Skoda sopii paremmin nykyiseen käyttööni, se on järkevä, tilava ja taloudellinen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: konga - 10.02.13 - klo:17:27
Onko hyvästä autosta luopuminen ollut vaikeaa? Tänään kävi perhe tampereelta sciroccoa katsomassa, pojan ensimmäiseksi autoksi tulossa ja täytyy sanoa,että jotenkin sitä tohon roccoon niin paljon tykästyi ettei mitkään hirveet JEE JEE auto meni kaupaks fiilikset ole..  :-\ auto ei heti lähtenyt mukaan vaan sovittiin,että tämän kuun aikana hakevat pois.. joten vielä on jokunen viikko aikaa roccolla ajaa ja uutta autoa etsiä ja sikäli hyvä et auto jäi hetkeksi omaan käyttöön niin helppo käydä koeajelemassa vaihtoehtoja.

Itsekin olisin saanut loppusyksystä Sciroccon myytyä hyvään hintaa työkaverille. Pohdin siinä sitten, että mitä tilalle. Kun mikään ei kiinnostanut, eikä se Peugeot RCZ kaan niin paljon, että olisin jaksanut hakea koeajoon, sanoin etten myy koko autoa. Täytyy odotella uutta korimallia. Tykkään niin Roccon ulkonäösta, väristä, ajoominaisuuksista, pienestä kulutuksesta, halvoista vakuutusmaksuista ja muistakin ylläpitokustannuksista ja ennen käikkea hinta ei ole juurikaan pudonnut vaikka vuosi on jo vaihtunut kolmesti. Viimeksi kun ajoin auton talliin, taisin lausahtaa yksikseni " rakastan tätä autoa". ;D

chr

Ei ole. Ne on vaan autoja. Vielä helpompi on luopua liisarista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy