Onko hyvästä autosta luopuminen ollut vaikeaa?

Aloittaja joukose, 05.02.13 - klo:17:25

« edellinen - seuraava »

joukose

Mietin minä, joka nyt sitten todennäköisesti luovun passatista kesämökkikauppojen vuoksi.
Harmittaa vain niin vietävästi kun on tullut pidettyä autoa kaikin puolin erittäin tarkasti.
Omien vaatimusten mukaan tilatusta on näköjään todella vaikea luopua ja ostaa joku max. 5000 â,¬ käyttöauto joksikin aikaa. >:( >:( >:(

Mites muilla, onko kohtalotovereita vai kaikkiko täällä ostelevat aina vain parempaa. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

VAG!

Lainaus käyttäjältä: joukose - 05.02.13 - klo:17:25
Mites muilla, onko kohtalotovereita vai kaikkiko täällä ostelevat aina vain parempaa. ;D

Kyllä minä lasken itseni tähän kastiin. Esimerkiksi viime kuussa pyöriskelin todella kovan kuumen kourissa, mutta kaupat jäi tekemättä, kun vaihtohyvitys jäi niin pieneksi. Uusi auto oli kaikin puolin houkutteleva ja kiinnostava, mutta kun istuskelin omassa autossa ja mietin siitä saatavaa rahamäärää, niin olihan se pakko todeta itselleen, että ei ole ukolla järjen häivää päässä, jos tästä luovun kahvirahoja vastaan.

Vaginisti

Vähän ajetusta kasikoneisesta käyttö/harrastejenkistä luovuin ja siirryin euro/ekoautoiluun pari vuotta sitten. Nyt kun olen laskeskellut, niin ihan yhtä kalliiksi se autoilu tulee kun ottaa huomioon järkyttävän arvonaleneman, dieselverot yms. kivat jutut.

Harrasteluonteisessa autossa ei arvo enää juurikaan alene. Huoletontahan tämä uudehkolla autolla ajaminen on mutta siinäpä ne positiiviset. Näissä kun ei ole mitään kummempaa fiilistä ja varustelukin on suht. karua kun kaikkia mahdollisia varusteita ei ollut varaa/järkeä ruksia tilaukseen.

Automaattia kaipaan eniten, sen jätin pois varusteista lähinnä tämän palstan pelottelemana  ;D Mutta en kyllä tämän kokoluokan autoon välttämättä automaattia ottaisikaan vaikka olisi miten luotettavaa tekniikkaa. Viime aikoina on mielessä ollut vaihtaminen halvempaan/vanhempaan/isompaan automaattivaihteiseen autoon. Ajomäärä on kuitenkin näköjään tarkalleen 15tkm per vuosi, joten on melkein sama millä sen ajaa. Polon hyvitys esim. tällä hetkellä on kyllä niin naurettava, että vaihtaminen uuteen on kyllä aivan hukkaan heitettyä rahaa. Mutta tiedossahan se oli, mutta kyllä se silti iskee tajuntaan salakavalasti  :D

herra neljäkymmentä 7

Ei tosiaan ole ollu haikeeta luopua,ei autoihin saa eikä voikkaan rakastua ;D

jkvi

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 05.02.13 - klo:17:45
Ei tosiaan ole ollu haikeeta luopua,ei autoihin saa eikä voikkaan rakastua ;D
Nyt olikin kyse hyvästä luopumisesta. ;)

Omalla kohdalla tympi aikanaan farkkuPassatin vaihto Touraniin, se kun oli omalla tavalla aikanaan minun oma "unelma".

Onneksi Touran oli kuitenkin pidemmän päälle monilta ominaisuuksiltaa ihan hyvä minulle. Mutta aluksi uutta odotellessa otti päähän. Mutta minkäpä sitä ei perheen eteen tekisi.
CRDi & Collection

Karvis

Pientä haikeutta on ilmassa kun huomenna pitäisi luovuttaa liki moitteetta palvellut Ocu liikkeen riviin, mutta edellisen vaihdon aikaan oli paljon pahempi kohmelo kuin nyt, vaikka silloin vaihdossa meni täyspaska Yeti :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JPN_V70D3OR

20v sitten Mersun SL vaihtui talonrakennukseen ja matka jatkui Opel Astralla. Vieläkin istuinlämmitintä, sisäilmankierrätystä yms. juttuja räplätessä tulee SL:lä mieleen, että kyllä asiat voisi olla paremminkin - vaikkei nytkään huono kärry ole alla.

Luopumisen tuskaa :'( helpotti, että pikku vikoja oli _paljon_ -(tosin Veho hoiti niitä todella mallikkaasti) ja korjaussarja pankkitilin saldossa - vaan kyllä se oli aika kiva  :D

Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Nipademu

Kyllä on ollut vaikea luopua. Scoutti oli myynnissä jo vuosi sitten ja vaihtoehdoksi kävin katselemassa useampaakin vaihtoehtoa. Aina omaan autoon palatessa vaan tuntui siltä, että eipä tuo kyyti paljoa paranisi. Nyt pamahtaa kohta 200tkm rikki ja alkaa olla aika luopua, vaikka kyyneleet silmissä  :o
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Quality

Haikeus nousee helposti näin jälkeenpäin, vaikka luopuminen ei vaihtohetkellä kovin tiukkaa ole tehnytkään. Uusi on aina tuntunut entistä paremmalta, kumma kyllä, vaikka joskus eroavuudet ovatkin olleet monessa mielessä merkittäviä (kuten viime vaihdossa A4 --> XC60).

Joistakin aiemmista autoistani päällimmäisenä on vieläkin ajatus, että hyvä, kun pääsin eroon. Jokaisessa on kuitenkin ollut vahvuutensa ja heikkoutensa ja jokainen on ollut Yksilö. Jokainen on täyttänyt tehtävänsä vähintään 8:n arvoisesti, useimmat ansaitsevat jopa ysin. Erittäin harvoin on jääty tielle, jos kertaakaan.

Vaimo muistutti, että "sinä et koskaan ole haikaillut entisten autojen perään, mutta toista on minun". Tällainen "työnjako" tosiaan on meidän perheessä: Minä katson eteen- ja vaimo taaksepäin. Mutta elämän on jatkuttava ja autojen vaihduttava ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

nemos

Minulla oli vuonna 2002 ostamani vuoden ikäinen Volvo S60 2.4T auto, jolle ei löytynyt saman veroista seuraajaa järjelliseen hintaan. Toki seuraajaksi tullut A6 oli esim. ajettavuudeltaan parempi auto, mutta Volvossa oli ensimmäisen omistajan ruksima runsas lisävarustus, ulkoväri, vaalea nahkaverhoilu ja suorituskyky sellaisia, joita ei ollut seuraajaan tuolloin mahdollisuuksia hankkia. Nykyisestä löytyy jälleen vastaava suorituskyky ja vaalea nahkaverhoilu, mutta täydellistä ulkoväriä kuutosen valikoimasta ei löydy eikä varustelua ole nykymittapuulla varaa nostaa Audin hinnoilla sille tasolle, mitä Volvossani aikanaan oli.
Volvo XC60 T8 Inscription

VWRiddare

Aikoinaan vm.94 Venton vaihtaminen oli melko vaikeaa, sillä auto oli toiminut lähes moiteettomasti, ainoa mikä meni rikki oli keskuslukituksen alipainepumppu. Tämä Vento näkyy liikenteessä edelleenkin, ja on loistavassa kunnossa. Jos olisi auton pitänyt tähänpäivään asti, niin olisi varmasti ollut halpaa, ja huoletonta ajoa. Toisaalta, se auto mihinkä sitten vaihdoin oli kyllä myös harvinaisen "vaivaton" kulkine.

Quality

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 05.02.13 - klo:20:36
Aikoinaan vm.94 Venton vaihtaminen oli melko vaikeaa, sillä auto oli toiminut lähes moiteettomasti, ainoa mikä meni rikki oli keskuslukituksen alipainepumppu. Tämä Vento näkyy liikenteessä edelleenkin, ja on loistavassa kunnossa. Jos olisi auton pitänyt tähänpäivään asti, niin olisi varmasti ollut halpaa, ja huoletonta ajoa. Toisaalta, se auto mihinkä sitten vaihdoin oli kyllä myös harvinaisen "vaivaton" kulkine.

Vento (-96) pysyi meilläkin pitkään, juuri käyttövarmuutensa vuoksi. Vikoja oli todella vähän, mutta ikävuodet (lähti vaihtoon 8,5 vuoden ja 185 tkm:n jälkeen) alkoivat jo painaa. Patalaiskahan tuo oli, ja seuraaja, Bora 1.8T, oli täysin eri auto, nykyaikainen, tehokas ja miellyttävä ajettava.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MOP

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 05.02.13 - klo:19:41
Nyt pamahtaa kohta 200tkm rikki ja alkaa olla aika luopua, vaikka kyyneleet silmissä  :o

Eikös tuo oo vasta sisäänajettu? Vai eikö Vagit kestä enempää kilometrejä?

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: MOP - 05.02.13 - klo:21:11
Eikös tuo oo vasta sisäänajettu? Vai eikö Vagit kestä enempää kilometrejä?
Seuraa areenaa pidempään, niin tiedät vastauksen :D Viisainta näistä olis luopua takuun umpeuduttua.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Skula

Voihan se olla vaikeaa..

Myyntihetkellä ei ole kaduttanut vissiin kunnolla yksikään myynti..

Myynnin jälkeen on tullut harmitusta.. Ei heti, mutta pienen ajan päästä, kun tajuaa että tuo olisi sittenkin ollut enemmän minun juttu.. Itseltä tälläinen tapaus löytyy, kun myin CC:n pois.. Toki siinäkin oli DSG, joka oli menossa.. Mutta takuu sen olisi hoitanut.. Mutta silti..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

jf

Eipä ole koskaan ikävä tullut. Vaihtoon on yleensä ollut syynä kilometrit ja ei itsellä luotto riitä tälle nykytekniikan kestävyydelle, kun rinkelit eivät pysyneet nipussa edes takuuaikaa, niin miten sitten sen jälkeen.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Jere#18

Viimeisin auto eli S3 aiheutti kaihomieltä. Jyväskylään kaupoille ajellessa lupasin kyllä itselleni, että parin vuoden päästä palataan S-kantaan takaisin. Autoilu on vahvasti mielikuvia ja fiiliksiä, harvoin (tuskin koskaan) tuonkaan auton ominaisuuksia tuli täysin hyödynnettyä.

MMV

Siviiliautojen kanssa ei ole koskaan harmittanut, kun niihin ei tunnu juuri ehtiä "kiintymäänkään". Enintään puolen vuoden jälkeen edellisen hankinnasta alkaa jonkinlainen puoliaktiivinen potentiaalisen uuden etsiskely ja yleensä kulkine vaihtuukin vuoden ikäisenä, vaihteluvälin ollessa 2000-luvulla 7-15kk.

Minulla on ollut kaksi auto, joista luopuminen harmitti. Ensimmäinen autoni, jonka ostin 16-vuotiaana ja rakensin kolme vuotta sekä ensimmäinen kilpa-autoni. Onneksi tämä kisapirssi on arvoisessa toimessa historic-karkeloissa!

Ohikulkija

LainaaSeuraa areenaa pidempään, niin tiedät vastauksen :D Viisainta näistä olis luopua takuun umpeuduttua.

Vähän ohi aiheesta, mutta mietin mitä korjauksia olen itse joutunut maksamaan, kun mittarissa on kohta 90tkm.
-Yksi xenon lamppu, josta maksoin 30%, eli alle 50eur. (plus normaalit huolot tietenkin)
Onhan joitakin korjauksia tehty mutta ne on mennyt tehtaan piikkiin.

HiTecci

No sen verran on joka kerran "kaduttanut" että olen aina seurannut noiden kotteroiden viipymistä vaihtoautorivissä. Mutta sitä oikeaa luopumisen tuskaa on tuottanut n. 1.5v sitten pois myyty prätkä, kun sen tilalle ei ole tullut mitään muuta kuin pieni tukku rahaa = koko motoilu on nyt oikeasti pois :'(

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Ganes

Yhdyn edelliseen tuosta prätkäasiasta. Mulla meni ns.kolarissa luotettavaakin luotettavampi prätkä lunastukseen ja siitä saatu rahatukko ei tuonut hymyä naamalleni. Sen jälkeen ei prätkää ole meidän perheeseen ainakaan vielä olmaantunut.

Yksi auto oli minulle se kultakimpale, josta luopuminen harmittaa vielä tänäkin päivänä. Se oli e39-korinen BMW 523i. Parempaa vehjettä en ole ennen enkä jälkeen ajanut. Miinuksena oli auton onneton varustelutaso surkeista soittimista aina ilmastoinnin ja cruisen puuttumiseen. Mutta plussaa oli aivan mahtavan varinätön ja voimakas/taloudellinen moottori, kabiinin täydellisyyttä hipova äänieristys rengas/moottoriäänistä (ainakin omasta mielestäni), sekä ajettavuus. Kuinka auto voikaan olla samalla kertaa pehmeä että jämäkkä. Vaihtoon meni pelkästään noiden miinuksien takia. Jälkeenpäin kun laskeskelee niin aika paljon halvemmaksi olisi tullut kyseiseen autoon asennuttaa noita lisävarusteita jälkikäteen, kuin tehdä huonoja auto-ostoksia, joita sen jälkeen tein. :'(

HAL9000

No yhden kerran on kyllä oikeasti harmittanut. GT Golf oli pakko vaihtaa pois kun tuli liisarissa aika täyteen. Tilalle tuli kaksi Skodaa, ensimmäinen ja viimeinen. Palstaa seuranneet tietänevät mielipiteeni Skoda Superbista. Sellaiset antipatiat tuosta hautausautosta että se heijastaa suhtautumisena koko tsekkimerkkiin.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

aamu-uninen

Tänään pihasta lähtee Saab 9-3 SportCombi 1.9Tid 2009. Tulee ikävä sitä muotoilua, lämpiävyyttä(eber), alhaista melutasoa ja hyvää ajettavuutta.

Minulla kerkesi olla tuo auto 7 kk, jonka aikana rahaa meni korjauksiin ja asennuksiin n. 2000 euroa. Arvonpudotus kauppahinnoissa olikin sitten vain 900 euroa. Seuraava ostaja saa hyväkuntoisen kiesin. Ei tässä ole mitään järkeä, kun en tiedä mistä parempi tilalle (sama hintaluokka).

McHendry

Tänään tuli luovutettua A5 pitkällä listalla varusteita. Ehdottomasti paras autoni tähän asti. Uudessa on paljon hyvää, mutta pieni haikeus iski taksiin loikatessa leasing firman pihalla.
A6 Avant 2.0 TFSI -13
Ex. A5 SB 2.0TFSI Quattro -10

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 05.02.13 - klo:20:36
Aikoinaan vm.94 Venton vaihtaminen oli melko vaikeaa, sillä auto oli toiminut lähes moiteettomasti, ainoa mikä meni rikki oli keskuslukituksen alipainepumppu. Tämä Vento näkyy liikenteessä edelleenkin, ja on loistavassa kunnossa. Jos olisi auton pitänyt tähänpäivään asti, niin olisi varmasti ollut halpaa, ja huoletonta ajoa. Toisaalta, se auto mihinkä sitten vaihdoin oli kyllä myös harvinaisen "vaivaton" kulkine.
Toinen minkä vaihto kaduttaa, oli Venton jälkeen tullut valkoinen VW Golf Variant Firstline vm.2000. Auto oli aivan perusmalli, ei mitään krumeluureja, ei edes vakkaria. Heti uutena heitin sillä kalastusreissun Jäämerelle. Karigasniemelle kun ajoin, oli keskikulutus vaivaiset 4,1l/100, eli kulki melkein hajulla. Ainoa vika mikä autoon tuli, oli irronnut takalasin pissapojan letku takaluukussa. Mutta nälkä kasvoi syödessä ;D

Filixon

#25
Luovuin vuoden 1995 manuaali-Passatistani kesällä 2008. Olin ajanut sillä yli 250 tuhatta kilometriä. Uusi tuttu omistaja on nyt ajanut sillä 350 tuhatta ja aikoo ajaa vielä 100 tuhatta lisää. Toivotin hänelle hyviä ajoja. Ei minun ollut vaikea luopua tuosta hyvästä autosta, kun sen seuraaja on nykyisiin tarpeisiini paremmin sopiva Golf Plus DSG.

Kyse on siis matkamittarin kilometrilukemista.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Jalopeno

Aikanaan jouduin rahapulan kourissa luopumaan rakkaasta menopelistäni: Opel Rekord C HT Coupe 1969  8) ...  siinä oli mielestäni enemmän autoa kuin sen aikaisissa tuhnuksissa jotka kasari kaudella taisi olla yleisin teini auto.
Aika toki kultaa muistot mutta vanhoissa autoissa jokin on sen jälkeen ollut pätevä syy / vika kulkupelin päivittämiseen. Ja onhan se  uuden auton tuoksu jotenkin koukuttava useamman kuukauden ajan. Saisikohan jostakin oikeasti tuoksua joka olisi lähellä uuden auton tuoksua... ainakaan  wunderbaumin new car ei säväytä tuoksullaan.

Saisikohan nykyisen menopelin sisäpesu & otsonointi hiukan hillittyä autokuumetta edes vuodella eteenpäin  ::)

SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

Ton-1

Itselläni kun nuo työmatkat ovat tätä viimeistä 30 kuukauden työsuhdetta huomioimatta olleet kokolailla pyörällä kuljettavia niin autot ovat olleet enempi harraste- kuin paikasta A paikkaan B-kulkuvälineitä ja siksi niitä on tullut pidettyä hieman pidempään, ehkä isoimman väännön itseni kanssa tein silloin -99 kun pistin sen vm.89  Mazda 626 Sport Saloon GTI:n (129 tkm. mittarissa) eteenpäin, siinä auto joka oli kyllä todella helppo, ajoin siihen lasiin sen 8 v. aikana 100 tkm. ilman yhden yhtä ylimääräistä vikaa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.02.13 - klo:23:52
isoimman väännön itseni kanssa tein silloin -99 kun pistin sen vm.89  Mazda 626 Sport Saloon GTI:n
Ei kun hattua ilmaan Ton-1, on sulla ollut hienokin pirssi(silloin joskus) Oliko sekin pun/musta teemalla  ;)

Ton-1

Vaikka tuo punainen on värinä 'se' väri niin aina sitä käytettyä ei onnaa sillä saada - tämä oli metalliharmaa.



Sitä ennen ollut edeltävän korin samainen toteutus ( eli M. 626 Sport Saloon GTI 8 v. 1986) oli tosin punainen  8) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy