Naiset ratissa

Aloittaja Sean80, 22.02.10 - klo:07:14

« edellinen - seuraava »

Sean80

Ensiksi pahoittelut sovinistisesta topicista... ;)

Avopuoliso vähän ennen kuutta minua herättämään, että Almera ei käynnisty. Ajattelin, että ohhoh, pakkasta vain -15, auto ollut pari tuntia tolpassa ja onhan se vielä Nissan. Kolmesta Nissanista (1 x Sunny, 2 x Almera), mistä minulla kokemuksia on, niin -30 on ainakin saanut olla ja silti on kylmänäkin käynnistynyt. Noh, taitaa olla akku vaihtokunnossa, ajattelin.

Ei muuta kuin Golfin avaimet hänelle käteen. Käynnistys näytti jälleen hämmentävän hankalalta, vaikka kylmäsellainen olikin. "Mitä mä nyt tässäkin teen väärin?" ;D Käyntiin pienen vatuloinnin jälkeen lähti ja peruutus autotallista ulos. Samassa sivupeili ottaa talliin karmiin!  ::)

Golfin lähdettyä matkaan, menin kokeilemaan Almeraa. Ja laakista käyntiin... ;)

Jos joku ylläpitäjä katsoo otsikon sovinistiseksi, niin saa vaihtaa vaikka "maanantai-aamun autoiluksi" ;)

HAL9000

Aika vaarallinen aihe väittäisin. Kuitenkin varmaan useimmilla miehillä olisi jotain tähän sanottavaa... Eli sanon sitten minäkin.

Meidän Missus ajaa hyvin vähän, silloinkin olen itse usein vieressä (eli en jaksa itse ajaa). Olen saanut useita positiivisia mielipiteitä siitä etten kommentoi hänen ajamistaan. Olenkin tehnyt itseni kanssa sopimuksen, etten kommentoi muiden ajamisia, en naisten, enkä miesten.

Jos lähtisin siitä että haluisin Hänen ajavan niin kuin itse ajan, ei marmatuksesta tulisi loppua, niin sujumatonta se ajaminen mielestäni on. Tosin olen kyllä huomanut että joissain tilanteissa naisen ajo on järkevämpää kuin monen miehen. Esimerkiksi nyt pikkuisen pöllyävillä teillä naisen varovaisuus on oikeastaan pelkästään positiivista. Itse en aina välttämättä edes tajua, tai vähättelen tilanteen mahdollista vaarallisuutta. Ajan liian kovaa. Toisaalta. Yksi vaarallisimmista tekijöistä huonoissa olosuhteissa on juuri nopeuserot...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

TSI_J

Aihe voisi olla kaikessa vaarallisuudessan/tasapuolisuudessaan .../Miesautoilua. Tai sitten oma topic sille, mutta uskoisin että naisnäkökulma on myös mielenkiintoinen siitä mitä me miehet teemme väärin. Olen saanut kuulla monesta asiasta jotka itse lasken vain sujuvan liikenteen edesauttamiseksi.  ;D

Mutta tähän aiheeseen sanoisin yhden asian mikä itseäni on hiukan häirinnyt meillä, vaikka on ajettu jo useampi vuosi niin auton mittojen hahmottaminen on vaikeata ja olen huomannut sen monilla naisilla eri tilanteissa, parkkihalleissa, taskuparkeissa jne. Ja kyse ei ole ensimmäisestä ajovuodesta vaan jopa kymmenen vuoden jälkeen.
Viimeksi kapealla tiellä auto meinasi jäädä tien sivuun sohjoon kun autojen väliin piti jättää turvallinen reilu metri peilistä peiliin.

Tämä ei ole vinoilua vaan ihmettelyä, haluaisinhan minäkin ihan ongelmatilanteiden välttämiseksi antaa vinkkejä. Toki kuuntelen myös niitä ja monesti kuullutkin liikennesäännöistä tarkennuksia kun hän on käynyt autokoulun meistä viimeisimpänä.

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 22.02.10 - klo:16:18
Mutta tähän aiheeseen sanoisin yhden asian mikä itseäni on hiukan häirinnyt meillä, vaikka on ajettu jo useampi vuosi niin auton mittojen hahmottaminen on vaikeata ja olen huomannut sen monilla naisilla eri tilanteissa, parkkihalleissa, taskuparkeissa jne. Ja kyse ei ole ensimmäisestä ajovuodesta vaan jopa kymmenen vuoden jälkeen.

[Pseudotiedevaroitus]Muistaakseni testosteronin tasolla oltiin jossain kokeessa todettu olevan yhteys avaruudelliseen hahmotuskykyyn. Voi olla, että menee urbaanilegendan tasolle kun ei ole lähdettäkään laittaa, mutta muistaakseni naisten piti jollain nosturilla sijoitella jotain laatikkoa maalialueelle ja ne naiset, joilla oli korkeampi testosteronitaso, selviytyivät tästä hommasta keskimäärin paremmin.[/Pseudotiedevaroitus]

En tiedä mikä on totuus, mutta yhtä vaikea on tuota käsittää kuin totaalista suuntavaiston puutetta. Nimim. Intissä sain opastaa upseerikokelaan takaisin leiriin parin sadan metrin tiedustelureissulta
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Sean80

Uskon, että foorumin väestä (etenkin naisväestä) löytyvän huumorintajua riittävästi sulattamaan aiheen. :)

Meillä on myös tuo auton mittojen hahmottaminen erityisen hankalaa, kuten aamulla tuli sen sivupeilin ja autotallin ovenkarmin kanssa tuli todistettua. ;) Tarkistin muuten juuri vauriot ja selvittiin pelkällä kolahduksella. Jälkiä ei jäänyt. Vaimoke soittelikin kesken työpäivän hädissään, että toivottavasti ei tullut peiliin jälkiä. Vastasin, että ei haittaa - vahinkoja sattuu. Ethän sinä tahallasi. :) Ja vakuutus on sitä varten. :)

Niin ja toinen on peileihin katsominen. Niihin ei uskalleta luottaa yhtään. Ja yksi, mikä minua ihmetyttää, on peilien asento. Molempien sivupeilien näkymästä pitää kuulemma olla 1/3 auton kylkeä. ;D En tiedä miksi sitä auton kylkeä pitää saada katsella, mutta sellainen päähänpinttymä on. ::)

Meillä on ajotaidot ja etenkin uskallus parantunut kyllä viime aikoina, kun on joutunut 100 km:n työmatkaa päivässä ajelemaan ja hyvä niin. Nykyään uskaltaa jo ajaa Helsingin keskustassakin (jos istun vieressä) ja se on jo (tamperelaiselle) jotain. :)

Ironic32

Itselläni ei ole minkään sortin psykologista koulutusta, joten seuraava on puhdasta mutuilua:

Onko kenelläkään käynyt mielessä, että tuo "naisautoilu" saattaisi juontaa juurensa siihen, että varsinkin miehensä silmäterällä cruisaileva naishenkilö vähintäänkin alitajuisesti tietää miehensä epäilevän ajotaitoja / huolehtivan autosta joskus jopa sairaalloisella tarkkudella ;D. Tästä sitten aiheutuu se, että vähintäänkin alitajuisesti pyritään välttämään ja ylivaromaan tilanteita, josta sitten taas aiheutuu se, että tapahtuu ylilyöntejä ja sitäkautta juuri niitä tilanteita, joita pyritään välttämään.

Ainakin itsellä on sellaisia esimerkkejä, että kun itse suhtautuu johonkin asiaan ylivarovasti, niin varmasti menee juuri se asia käteen, mitä yritettiin välttää ;D

Zausa

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 22.02.10 - klo:16:18
Aihe voisi olla kaikessa vaarallisuudessan/tasapuolisuudessaan .../Miesautoilua. Tai sitten oma topic sille, mutta uskoisin että naisnäkökulma on myös mielenkiintoinen siitä mitä me miehet teemme väärin. Olen saanut kuulla monesta asiasta jotka itse lasken vain sujuvan liikenteen edesauttamiseksi.  ;D

Mutta tähän aiheeseen sanoisin yhden asian mikä itseäni on hiukan häirinnyt meillä, vaikka on ajettu jo useampi vuosi niin auton mittojen hahmottaminen on vaikeata ja olen huomannut sen monilla naisilla eri tilanteissa, parkkihalleissa, taskuparkeissa jne.

Täytyy kyllä myöntää että meillä on ainakin miehen kanssa aika erilaiset ajotyylit ja niistä sitten puolin ja toisin kommentoidaan kyydissä istuessa. Mun mielestä miehen ajotyyli on päätöntä kaahailua/stressaavaa koukkimista jne., omasta mielestään sujuvaa liikennettä. Ja vastaavasti mies jaksaa jatkuvasti huomauttaa mun huomattavasti varovaisemmasta ja ennakoivammasta ajotyylistä. Kyllä me noista usein riitakin saadaan aikaiseksi kun kumpikaan ei malta olla hiljaa...  ;D

Tuota auton mittojen hahmottamisen vaikeutta en kyllä omalla kohdallani tunnusta, peruutukset, parkkeeraamiset jne. onnistuu kyllä. Aikanaan sain ajokortin opetusluvalla ja isän opissa harjoiteltiin noita(kin) hyvin ahkerasti eikä puhettakaan peruuttamisista ilman peilejä, hyvin se on jäänyt sen jälkeen mieleen...  ;D

tsiih

Kokemus kehittää ja harjoittelu tekee mestarin autolla ajossakin. Itsekin naisena haluan viimeiseen asti välttää vahinkoja, aikanaan en edes peltoautollani uskaltanut revitellä ettei se vaan hajoa (noh, siitä tulikin myöhemmin käyttöauto). Nykyään ote on reippaampi sillä ajan joka päivä useita erilaisia asiakkaiden autoja eteen- ja taaksepäin, alas ja ylös. Kuorma-auto, urheiluauto, automaatti, robotti, manuaali, etuveto, takaveto, yliveto. Ohjaus vasemmalla tai oikealla. Ajokokemusta kertyy omalla autolla 30 tkm/vuosi kelillä kuin kelillä, kortti ollut 8 vuotta.
  Meillä yleensä minä löydyn ratin takaa, mies on sanonut suoraan että aja sinä kun olet niin hyvä kuski (taitaa olla itse vaan niin laiska ;D). Paras kuski jonka kyydissä olen itse ollut oli kaverini äiti, joka ajoi työkseen bussia pääkaupunkiseudulla. Voi sitä ajamisen varmuutta ja pettämätöntä liikennesilmää. Siperia opettaa, ken sinne uskaltaa :D Itseluottamusta täytyy auton ratissa olla, vaikkei sille katetta olisikaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Quality

Olipa todella loistava analyysi tsiih´ltä. Noinhan se on. Olen jokseenkin varma, että tuo itseluottamus on määräävä tekijä, sukupuoleen katsomatta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Keke78

Näin meillä tänä vkl: 20062011017.mp4

Luotisuora tie mutta ilmeiseti fabissa on jonkun sortin välystä ohjauksessa kun joutuu kokoajan kaitsemaan johonkin suuntaan....

450 kilsan ajolenkin lopputulema oli 2 potentiaalista kuolonkolarin alkua ja perheriita.....

On se saatana kumma homma miten vaikeaa autolla ajaminen voi olla.... Kaiken muun hyvän lisäksi meikä veti seinäjoelle 91 km/h keskinopeudella 6.3 litran kulutuksella ja muija takas saman siivun 7 litran keskikulutuksella ja 77km/h keskinopeudella.... Ei pysty ymmärtämään miten vaikeaa voi olla pitää automaattivaihteisella autolla nopeus suunnilleen samassa, ei saatana ei meillä tasaista nopeutta ajeta vaan saikataan välillä 78-105 vailla minkään sortin logiikkaa tai järkeä. Ja 60 rajoituksella ajetaan 105 kameraan..... Kun on sen  verran suora ja leveä tie että uskaltaa vähän täräyttää....

Voi vittu... Joo tää oli vuodatus vailla sen kummallisempaa asiaa tai tarkoitusta...
Fabia rs combi -11

jni

Ilmeisesti salaa kuvasit ja vaimo ei tieddä videon tänne laitosta mitään?

No olihan nopeuttakin jo 102 km/h joten ehkä se vähän vaatii vispaamista, jotta tuntuma säilyy... :)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Keke78

Lainaus käyttäjältä: jni - 20.06.11 - klo:19:44
Ilmeisesti salaa kuvasit ja vaimo ei tieddä videon tänne laitosta mitään?

No olihan nopeuttakin jo 102 km/h joten ehkä se vähän vaatii vispaamista, jotta tuntuma säilyy... :)

Eihän tosta ketään voi tunnistaa joten ei kait tuo 'salakuvaus' nyt niin vakavaa oo.

En mä oikeesti ymmärrä miten ajaminen voi olla niin vaikeaa jollekkin, ajaa kuitenkin joka päivä töihin ja duunissakin jonkin verran. Ekaa kertaa kun lähti firman passatilla liikenteeseen niin pääsi sen 20 metriä ennenkun keula nappas parkkihallissa astetta tiukemman käännöksen kohdalla seinään.... Ja saa manuaalin tdi passatin sammumaan keskimäärin 5 kertaa reissun aikana lähdöissä....
Fabia rs combi -11

jni

^Naisille se voi joskus olla vaikeaa, varsinkin kun on neuvova aviomies vieressä.

Meillä emäntä alkaa jo siitä hermoilemaan, kun minä kuulemma aina neuvon.  ??? No pakkohan se on, kun kone valittaa korkeilla kierroksilla isompaa vaihdetta silmään tai sitten jyristää valtavasti eikä emäntä osaa vaihtaa pienempään. No, automaatilla homma luonnisti jo paremmin, mutta nykyautollakin pitää silloin tällöin vihjaista, että katsopas mikä nuoli siellä näytössä oikein on... En vain voi ola vieressä mainitsematta asiasta. ::)
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Quality

Meillä "komento" menee kyllä niin, että vaimo ei mielellään suostu rattiin, kun olen paikalla. Se tapahtuu vain pakon edessä, esim. kun olen tarpeeksi väsynyt.

Yksikseen taitaa melkein nauttia tutuilla, hiljaisilla reiteillä, kun ei ole kukaan "paimentamassa". Neuvomiseen ei kyllä ole aihetta. Automaattivaihteisto on toki must.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Keke78

Lainaus käyttäjältä: jni - 20.06.11 - klo:20:14
^Naisille se voi joskus olla vaikeaa, varsinkin kun on neuvova aviomies ratissa.

Meillä emäntä alkaa jo siitä hermoilemaan, kun minä kuulemma aina neuvon.  ??? No pakkohan se on, kun kone valittaa korkeilla kierroksilla isompaa vaihdetta silmään tai sitten jyristää valtavasti eikä emäntä osaa vaihtaa pienempään. No, automaatilla homma luonnisti jo paremmin, mutta nykyautollakin pitää silloin tällöin vihjaista, että katsopas mikä nuoli siellä näytössä oikein on... En vain voi ola vieressä mainitsematta asiasta. ::)

Mä jos meen neuvomaan jotain niin siitä se vasta riitä tuleekin. Ja minun läsnäoloni samassa autossa saa kuulemman aikaan hermojen brakaamisen ja siksi ajaminen ei suju, yksin kyllä sujuu.... niin ainakin taru kertoo...

En vittu tiiä mitä tässä pitäis tehdä kun ei jaksais joka kerta samaa showta ja kriisiä...Kait mun on alettava juomaan itteni tajuttomaksi samantien kun astun kyytiin, ehkä se pelkkä fyysinen sammunut ruho ei veis niitä ajohermoja muijalta...
Fabia rs combi -11

tsiih

Mee takapenkille häpeämään.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

jni

^^Joskus on ollut samat fiilikset itselläkin. ;D
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

DyyD

Hei koskas nää kotivideot siirtyy makkarin puolelle? Sieltäkin sais varmaan kuvaamisella perheriidan aikai_seksi.  ;)

arsik

Tuo ratin nitkuttelu on melko yleistä.Tapa jountaa ainakin vanhemmilla varmaan simpukkaohjaus aikaan.
Siitä kun täytyi kelata löysät pois ennen kurvia.
Nykyiset tarkat ohjaukset vaativat rauhalliset ja tasaiset liikkeet.

ram1

Kun myin Focuksen, kaksi kivannäköistä naista tuli koeajolle.siis autolla.Molemmat ajoivat ja auto sammui auton ostaneella 10 kertaa ja kaverilla muutaman,kun yritti vekslata käännöstä metsäautotiellä.Oli kuulemma autossa vika.Itse en ollut ikinä saanut sitä sammumaan, vaikka olisin lähtenyt ilman kaasua.Paska auto siis.Exän ajotyylissä ärsytti turvaväli, tai siis sen olemattomuus ja muut väistää kun hän tulee, vaikka itse olisi pitänyt väistää.Ihmettelen vieläkin, että on selvinnyt yhdellä kolarilla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

BeeKasi

Just äsken rouvan kuminauhan kyydissä takapenkillä - poika kun valtaa aina etuistuimen. Ajaa kyllä paremmin kuin moni mies; ainoat ja usein toistuvat huomautukset tulee vauhdista. Siis liiasta vauhdista.

Jos olis yhtä pitkäkoipinen kuin minä, niin satavarmasti kännykkä olis koko ajan korvalla, vissypullo oikeassa kädessä ja ratti hoituis vasemmalla reidellä..
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

P.Alikka

Meillä sellaisia pahoja paikkoja on yhdistää puhuminen ja autolla ajaminen. Heti kun suu aukee niin vauhti tippuu ja esim. liikennevaloista lähteminen on sitten sitä painasinko kaasua vai enkö painas, no en paina nouseehan se vauhti varmaan alamäessä sitten joskus, kerrotaan tämä juttu ensin... Ja tämä huom. automaagilla!!! Maantiellä jos ei hoksata laittaa sitä vakkaria päälle niin vauhti seilaa kuin juoppo pitkin katua ja todellakin, jostain kumman syystä siinä ohituskaistalla on vauhtia nostettava vaikkei kenestäkään oltaisi ohi menossa. Ihan oikeasti, ei se ajaminen ole niin vaikeaa jos hiukan viitsisi käyttää siihen ajatusta. Niin siis sanomattakin selvää lienee se, että heti jos jostain sanoo, niin suututaan ja ilman minun läsnäoloa ajetaan kuulemma tosi hyvin... ;D

Ei herneitä kauniimman sukupuolen edustajat!  :D
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Quality

Mitenkäs se naisten parempi "moniajokyky"? Veikkaan, että aika monella on miehiä vähemmän ajokokemusta eikä ajaminen ole muodostunut refleksiseksi. Huomasi sen itse tai ei, suurin osa ajossa tarvittavista toimista "oikaisee" ohi normaalin ajatuskuvion ja tulee suoraan "selkäytimestä".

Leben und leben lassen.

jni

^^Ja sitten se jalka nousee kaasulta tai vauhti hidastuu kun:
- tulee vastaan joku tai ainakin rekka
- tulee mutka eteen
- on ylämäki
- alkaa sataa

Ja ohittamisesta ei nyt edes keskustella.

Ei siinä mitään, mutta kun viimeinen pätkä mökkitiellä on aika kapeaa ja mutkaista hiekkatietä niin vauhti ja ajotyyli pysyy vakiona...  ???

2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

tsiih

Huonoja olette kouluttamaan  ;D
Sain nuo kaikki paheet miehestä pois alle vuodessa.

jni

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 20.06.11 - klo:20:57
Huonoja olette kouluttamaan  ;D
Sain nuo kaikki paheet miehestä pois alle vuodessa.

;D ;D ;D
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Quality - 20.06.11 - klo:20:54
Mitenkäs se naisten parempi "moniajokyky"? Veikkaan, että aika monella on miehiä vähemmän ajokokemusta eikä ajaminen ole muodostunut refleksiseksi. Huomasi sen itse tai ei, suurin osa ajossa tarvittavista toimista "oikaisee" ohi normaalin ajatuskuvion ja tulee suoraan "selkäytimestä".

Tästähän meillä on suurimmissa määrin kyse. Sotkaan tulee 30-35tkm vuoteen joista itse ajan sen 25-30tkm, eli rouva ajaa todella vähän. Siitä annetaan kyllä pisteet, että rouvan reilun kymmenen vuoden ajokortin omistukseen sisältyy vain yksi pieni parkkipaikka kolari, eli turvallisesti ja omat kyvyt tuntevasti kyllä ajaa. Hyvä niin!  :D  Mutta kun itse siinä sivussa sitten katsot, että tuon tekisin eritavalla ja noin en ainakaan ajas... Keke78:a lainatakseni, pitäs varmaan tempasta kunnon känni aina kun astuu rouvan kyytiin, niin ei tulis neuvottua!  ;)
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 20.06.11 - klo:20:09
En mä oikeesti ymmärrä miten ajaminen voi olla niin vaikeaa jollekkin,

Kun pikkumuksulle tulee pulautus pyhämekon päälle ja äiti on vessassa, niin aika onnettomia suorituksia sitä on tullut isukeilta nähtyä. Yleisin tapa alkaa fiksaamaan tilannetta on isukin tuijotus. Tai kun äiti on rohkeasti lähtenyt kauppaan ja jättänyt vauvan isukin hoitoon, niin niskakakkojen osuessa kohdalle yleinen tapa tuntuu olevan odottaa äitiä kotiin.

En oikeasti ymmärrä miten pikkumuksujen hoitaminen voi olla niin vaikeata joillekin miehille ;D

Perhesovun kannalta kolme oleellista varustetta autoilurintamalla ovat automaatti, navigaattori ja 2-vyöhykkeinen ilmastointi ;)

Quality

LainaaPerhesovun kannalta kolme oleellista varustetta autoilurintamalla ovat automaatti, navigaattori ja 2-vyöhykkeinen ilmastointi

Se oli miehen puhetta (siis muukin osa kuin lainattu).

Leben und leben lassen.

Markku J

Aivan mahtava kommentti Kukkaselta. Minäkin unohdan nyt avopuolison auton kanssa tekemät kummallisuudet ihan tykkänään. Näin se on, että osaamista on molemmilla ja erilaista !

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy