Naiset ratissa

Aloittaja Sean80, 22.02.10 - klo:07:14

« edellinen - seuraava »

Quality

LainaaJa sitten toisenlaiseen ongelmaan. Ajelen moottoritienopeutta vakionopeudensäätimellä, alan valmistautua poistumaan liittymään ja vaihdan oikealle, hitaammalle kaistalle, vaihdan vaihdetta pienemmälle moottorijarrutuksen takia, edessä matelee joku.....auto lähtee kiihdyttämään takaisin vakkarin nopeuteen ja edessä ajavan perä lähestyy vilkkaasti. Tämä on nyt sattunut useamman viikon peräkkäin. Toivon, että nyt kun raportoin tämän tähän, muistan seuraavalla kerralla jarruttaa...siis ennen vaihteiden vaihtoa, eikä vasta ennen peräänajoa!

Tuohon ongelmaan suosittelen automaattivaihteistoa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

juupeli

^^
Jep, onpas outoa ettei kytkimen pohjaan polkaiseminen katkaise vakkarin käyttöä. Tai mistä minä nykymanuaalin käytöstä tietäisin  :-\

Ton-1

^ Sama ihmetys, kyllä Audista ainakin loikkaa vakkari pois vaihdekeppiä koskettaessa.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

mabe

Samoin on pompannut vakkari pois porukoitten v ja vi-golffeissa kun vaihdetta on menty vaihtamaan. Kytkimen pohjassaolotunnistin rikki vai missä vikaa?
Ei auto saisi itsekseen enää lähteä kiihdyttelemään manuaalilla vaihteenvahdon jälkeen.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 02.12.11 - klo:22:22
^ Sama ihmetys, kyllä Audista ainakin loikkaa vakkari pois vaihdekeppiä koskettaessa.  ;D

B8 Audeissa vakkari ei lähde pois päältä vaihdon jälkeen, minusta se on hyvä ominaisuus.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

ma1ja

olin just vastaamassa, että en siis aja audia enkä golfia, mutta Pekka T:ltä löytyi uutta tietoa.
Niin se vaan menee.

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 02.12.11 - klo:21:50
Muutamia kokomuksia aistivajavaisena ajamisesta:
Miehen oli tunnelmoitava Georg Otsia pelkääjän paikalla autostereoista, joten olin pakotettu kuuntelemaan mp3:sta.

Seuraavalla kerralla sanot miehellesi että kuskin ei tarvitse olla se joka joustaa musiikista. Kuljettaja on se joka määrää autossa. On myös edesvastuutonta blokata kuskin aisteja tuolla tavoin.

Turvallisia kilometrejä.

ma1ja

Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 04.12.11 - klo:13:30
Seuraavalla kerralla sanot miehellesi että kuskin ei tarvitse olla se joka joustaa musiikista. Kuljettaja on se joka määrää autossa. On myös edesvastuutonta blokata kuskin aisteja tuolla tavoin.

Turvallisia kilometrejä.
Mun on niin vaikea kieltää mieheltäni mitään!
Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.12.11 - klo:22:09
Tuohon ongelmaan suosittelen automaattivaihteistoa.
Seuraavaan autoon on kuulemma tulossa automaatti ja mun olis pitänyt lisätä listaan ilmeisesti adaptiivinen vakkari.
Niin se vaan menee.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 04.12.11 - klo:15:32
Mun on niin vaikea kieltää mieheltäni mitään!

Olin tuosta ensin ihan ooh la laa, mikä nainen  :-*  mutta sitten muistin:

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 02.12.11 - klo:21:50
Miehen oli tunnelmoitava Georg Otsia pelkääjän paikalla autostereoista, joten olin pakotettu kuuntelemaan mp3:sta.

Ja sitten tänne purkamaan pahat fiilikset pois...

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: juupeli - 05.12.11 - klo:01:21
Olin tuosta ensin ihan ooh la laa, mikä nainen  :-*  mutta sitten muistin:

Ja sitten tänne purkamaan pahat fiilikset pois...

Ilmeisen epävarma kuljettaja vielä? Mikäli muistan aiemmat kirjoitukset oikein.

Huolestuttavaa kyllä. Vaikuttaa rumasti, jyräämiseltä.

ma1ja

juupeli, voisit pysyä poissa mun vyöni alta!
mutta niin, olen tosiaankin todellinen kynnysmatto, mitä rakkauteen tulee. minä annan, hän ottaa. sen sijaan en koskaan suostu myöntämään erehtyneeni tai olleeni väärässä, joten kaikki on siten miehen syytä. onneksi mies on roolinsa hyväksynyt.
totuuden torvi olet täysin oikeassa, jyrääminen kuulostaa minunkin korvaani oikealta.
koska kuitenkaan en salli kenenkään muun kuin itseni soimaavan miestäni, on minun lienee taas aika kietoa ma1ja mystisyyden verhoon ja lopettaa turha toden puhuminen.
Niin se vaan menee.

Skula

Naiset on ihanii, rätilla tai ilman.. Vai oliko se ratilla  :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ma1ja

^tästä voinemme olla samaa mieltä
Niin se vaan menee.

Skula

täytyy myöntää että melko dominoiva aikoinaan siinä apparin penkillä on tullut oltua näin miehenä siis, aikanaan opettanut suorastaan ajamaan, ilman virallistä pätevyyttä  :-X...

Mutta luojan lykky, kuskille on kelvannut sama musiikki kuin minulle.. Jossain vaiheessa kun oli tauti nimeltä ROCK, niin silloin oli kanavashow kamalimmillaan kun ei kauniimpi osapuoli kestänyt sitä ollenkaan.. Nykyisin on helpompaa kun on kaksi autoa ja ne yhteiset matkat muutekin mykkäkoulua  ::)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 05.12.11 - klo:16:43
juupeli, voisit pysyä poissa mun vyöni alta!
totuuden torvi olet täysin oikeassa, jyrääminen kuulostaa minunkin korvaani oikealta.
koska kuitenkaan en salli kenenkään muun kuin itseni soimaavan miestäni, on minun lienee taas aika kietoa ma1ja mystisyyden verhoon ja lopettaa turha toden puhuminen.

Hups, nyt on kyllä teot ymmärretty paljon pahemmiksi kuin tarkoitukset. En puolustele, en selittele, merkitystä on vain sillä mitä sinä tunnet. Olen selvästikin pahoittanut mielesi, joten pyydän sinulta anteeksi, ma1ja.

Kiitokset kuitenkin palautteestasi. Sait minut tajuamaan erään minulle tärkeän seikan. Ei tämä olekaan minun juttuni. Testi suoritettu. Tämä oli antoisaa, varsinkin miitit, mutta loppupäätelmä oli toki pettymys itselleni. juupeli kiittää ja kuittaa...  ;D

VWonderman

Voi juupeli minkä teit! Vieras ???
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

ma1ja

juupeli! juupeli! juupeli!
SINÃ,, olet nyt ymmärtänyt ihan väärin! Ainakin jos edellisten viestien perusteella menit tunnuksesi poistamaan.
Olet vielä niin uusi täällä, ettet taida tietää, että hameeni alle on jyrätty tällä palstalla paljon pahemmin kuin sinä koskaan olet ehtinyt edes kuvitella! Silti minä ja jyrääjä(t) olemme edelleen täällä, hyväntuulisina.
Minä sanon selvällä suomen kielellä mikäli olen pahoittanut mieleni. Nyt ei ole niin käynyt.
Muuten sanailen ilmeisesti niin monimerkityksellisesti, että sanomastani on vaikea ottaa selvää.
Jyräämisessä ainakaan ei ollut kyse sinusta ja vyönalusterminologia olisi sinulle tuttua, mikäli olet lukenut naisten huoneen keskustelut alusta alkaen, mikä ilmeisesti on edellytys kaikille, jotka tuntevat viehtymystä kommunikoida demoni-seireeni-ma1jan kanssa.  :P
Niin se vaan menee.

tlindstr

Voihan juupeli minkä menit tekemään - höh  :(

Jenkkilässä tehty tutkimusta:
http://www.iltalehti.fi/autot/2011120814907171_au.shtml
Nyt se on tutkittu:
Naiset ovat huonompia kuskeja kuin miehet
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

M0gstis

Todella harmi jos juupeli tosissaan poisti tunnuksessa  :'(

Jfer

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 08.12.11 - klo:10:44
Jenkkilässä tehty tutkimusta:
http://www.iltalehti.fi/autot/2011120814907171_au.shtml
Nyt se on tutkittu:
Naiset ovat huonompia kuskeja kuin miehet

Ja se on miesten syy!! ;D
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 08.12.11 - klo:19:20
Ja se on miesten syy!! ;D

Itse asiassa avaruudellisen hahmotuskyvyn on muistaakseni aiemmin todettu korreloivan testosteronitason kanssa. Piti vähän googletella ja asiaa on tutkittu jonkin verran, tässä muutama linkki satunnaisessa järjestyksessä:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0191886996000906
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160289604001333#sec4
http://www.paulcooijmans.com/asperger/spatial_ability_autism.html
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306453099000311#sec3.1
http://hrcak.srce.hr/9059?lang=en

Lainaus keskimmäisen linkin takaa:

"The relation found between the estrogen/testosterone balance and spatial ability is such that there is an optimal testosterone level for spatial ability within each sex, above and below which spatial ability is lower (inverted U within sex). The optimal testosterone levels lie below the male average and above the female average for testosterone, so that in fact the highest (within sex) spatial ability is found in females with (for females) well above average testosterone, and in males with (for males) below average testosterone."

Huono itsetunto ja epävarmuus vaikuttavat ajamiseen varmasti, mutta eroihin saattaa siis olla myös ihan biologinen syy.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Jfer

^ Mielenkiintoista, vaikka en enempiä käynytkään noita linkkejä tutkimaan. Itselläni hahmottamiskyky ja suuntavaisto ovat niin hiekkoja, että en enää tajunnut missä olin kun kävelin Tennispalatsin läpi. :D "Eksyn" myös silloin tällöin navigaattorin kanssa, kun en hahmota miten nopeasti sen näyttämä risteys tulee vastaan (200 m? Ai se meni jo?) ja vedän joko ohi tai käännyn yhtä liian aikaisin. :) Onneksi oon edes vähän kehittynyt ja osaan nykyisin aika hyvin tulkita navia.
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Mursu

Saanko pommittaa? Jes! Kyllä minulta tulee heti kommenttia kun tehdään väärin tai huolimattomasti. Esimerkiksi hidastetöyssyt (sportti pohja) vauhti ei vähene ollenkaan ja kun tästä murahtaa saa kuulla: " kyllä se sen kestää". Myös valkoiset kesävanteet suhteellisen rutussa kun vähän lipsahti kanttarin puolelle. Myös risteyksiin tullaan välillä hulimattomasti/vaarallisesti. Myös kun poistutaan pihatieltä luotetaan siihen, että "ei sieltä eilenkään kukaan tullut" periaatteella (paikassa aita jonka takaa ei näy mitään.) Näitä on vielä monia muita, mutta monet naiset ajaa hyvin. :-*
"Mini. It`s like falling in love."

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 08.12.11 - klo:20:30
^ Mielenkiintoista, vaikka en enempiä käynytkään noita linkkejä tutkimaan. Itselläni hahmottamiskyky ja suuntavaisto ovat niin hiekkoja, että en enää tajunnut missä olin kun kävelin Tennispalatsin läpi. :D "Eksyn" myös silloin tällöin navigaattorin kanssa, kun en hahmota miten nopeasti sen näyttämä risteys tulee vastaan (200 m? Ai se meni jo?) ja vedän joko ohi tai käännyn yhtä liian aikaisin. :) Onneksi oon edes vähän kehittynyt ja osaan nykyisin aika hyvin tulkita navia.

Suuntavaisto on vähän eri skaalan hahmotusta kuin mitä noissa testeissä taidetaan testata, mutta saattaa sekin tosiaan tuohon liittyä. Olisi hauska tietää onko noilla tosiaan yhteys eli oletteko te sadan metrin matkalla eksyvät samaa porukkaa, joille parkkeeraaminen on erityisen hankalaa. ;) Sellainen lisähuomio tähän vielä, että jos sattuu tiedostamaan huonon suuntavaistonsa ja avaruudellisen hahmotuskykynsä, niin se saattaa pahentaa jo valmiiksi epävarman kuljettajan tilannetta.

Vähän OT:na, tiedän muutaman henkilön (pari naista ja yksi mies), joiden suuntavaisto on todella huonoissa kantimissa ja sellaisten kanssa liikkuminen voi kyllä olla todella hämmentävää, vaikka minunkaan suuntavaistoni ei ole mitenkään erityisen tarkka. Toinen kun tokaisee mitättömän pyörimisen päätteeksi "Ai me ollaan tässä!", niin se tuntuu - veikkaan - vähän samalta kuin katsoisi jonkun kanssa pari jaksoa kaunareita ja toinen toteaisi sitten "Ai Eric on Ridgen isä!". Olisin varmaan vieläkin Suomen metsissä pyörimässä pimeänäkölaitteen kanssa, jos olisin inttiaikoina antanut erään upseerikokelaan johdattaa meidät tiedustelureissun jälkeen takaisin teltoille. :D
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Jfer

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 09.12.11 - klo:01:54
Suuntavaisto on vähän eri skaalan hahmotusta kuin mitä noissa testeissä taidetaan testata, mutta saattaa sekin tosiaan tuohon liittyä. Olisi hauska tietää onko noilla tosiaan yhteys eli oletteko te sadan metrin matkalla eksyvät samaa porukkaa, joille parkkeeraaminen on erityisen hankalaa. ;) Sellainen lisähuomio tähän vielä, että jos sattuu tiedostamaan huonon suuntavaistonsa ja avaruudellisen hahmotuskykynsä, niin se saattaa pahentaa jo valmiiksi epävarman kuljettajan tilannetta.

Minusta pysäköinti ei ole erityisen vaikeaa, kyllä auto yleensä menee ruutuun yhdellä yrityksellä. Sen sijaan välillä on vaikeaa hahmottaa auton vaatimaa tilaa - ei niin että törmäilisin, vaan niin että välillä joihinkin objekteihin ottaa turhan paljon etäisyyttä. Auttaisi tietysti jos näkisi auton kulmat... Mutta en tunnusta olevani sentään niitä ihmisiä jotka sahaavat monta kertaa pienessä tilassa 10 cm kerrallaan ennen kuin saavat auton parkkiin, vaikka auto mahtuisi taittumaan ruutuun jo parilla yrityksellä.

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 09.12.11 - klo:01:54
Vähän OT:na, tiedän muutaman henkilön (pari naista ja yksi mies), joiden suuntavaisto on todella huonoissa kantimissa ja sellaisten kanssa liikkuminen voi kyllä olla todella hämmentävää, vaikka minunkaan suuntavaistoni ei ole mitenkään erityisen tarkka. Toinen kun tokaisee mitättömän pyörimisen päätteeksi "Ai me ollaan tässä!", niin se tuntuu - veikkaan - vähän samalta kuin katsoisi jonkun kanssa pari jaksoa kaunareita ja toinen toteaisi sitten "Ai Eric on Ridgen isä!". Olisin varmaan vieläkin Suomen metsissä pyörimässä pimeänäkölaitteen kanssa, jos olisin inttiaikoina antanut erään upseerikokelaan johdattaa meidät tiedustelureissun jälkeen takaisin teltoille. :D

Loistava vertaus! ;D Ja hyvä että selvisit metsästä pois. :) (Mulla on muuten partiolaisten suunnistustaitomerkki. En ole ihna varma pitäisikö olla... :D )

dosetti

Joskus tekis mieli avautua läheisen autoilusta, kun toitotetaan miten pitää olla turvallista kun lapset kyydissä jnejne.. Sitten ei vaivauduta, näin vain yhtenä esimerkkinä, tilaamaan satasen silmälaseja, että näkisi edes kunnolla. Ajokorttinäkö on ilmankin, mutta justiinsa rajoilla ja kaikkien liikennemerkkien huomaaminen on huonoa. Muutenkin epävarma kuljettajana, kaikenlaiset risteykset saa paniikin aikaan ja sitähän varmastikin auttaa se, ettei näe niitä liikennemerkkejä edes kunnolla. Hohhoijakkaa. Ja se /hämärässä ajaminen. Ei halua ajaa, koska ei näe kunnolla, pelottaa, ja paniikki iskee. No, eipä niillä laseilla mitään tee, silti pimeälläkin joutuu pakosti ajamaan, vaikka ei haluaisi.

Niin että turvallista pitää olla? Mutta itse ei toimita sen mukaan? Onneksi tänne sain purkautua moisesta tekopyhyydestä, kiitos ja anteeksi.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 09.12.11 - klo:09:38
Sen sijaan välillä on vaikeaa hahmottaa auton vaatimaa tilaa - ei niin että törmäilisin, vaan niin että välillä joihinkin objekteihin ottaa turhan paljon etäisyyttä. Auttaisi tietysti jos näkisi auton kulmat...

Naisten auton vaatiman tilan hahmottamisessa ei ole varmaan mitään eroa miesten kanssa. Naisten  pitemmän etäisyyden jättö esteisiin ja toisiin autoihin johtuu varman päälle ottamisesta ja arkuudesta. Naisella on äidinvaisto. Hän suojelee lastaan ja myös kotia perhettään ja omaisuuttaan.

Ton-1

Itse olen ollut enemmän hyvien kuin huonojen naiskuskien kyydissä.

Miksiköhän ?  8)

Eipä ne kaikki mies-sukupuolen edustajatkaan ole aina ihan kelpoja olleet.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jfer

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.12.11 - klo:21:06
Naisten auton vaatiman tilan hahmottamisessa ei ole varmaan mitään eroa miesten kanssa. Naisten  pitemmän etäisyyden jättö esteisiin ja toisiin autoihin johtuu varman päälle ottamisesta ja arkuudesta. Naisella on äidinvaisto. Hän suojelee lastaan ja myös kotia perhettään ja omaisuuttaan.

Mulle on taas jäänyt kuva että naiset ei hahmottaisi ulottuvuuksiaan vaan törmäilisi siksi parkkiksilla esteisiin enemmän. Taitaapi löytyä molempia. Tänkin ketjun perusteella kyllä tuntuu, että kaikki naiset ei hirveesti arvosta sitä autoa, kun se on vain auto.

Filixon

Savon Sanomissa on 20.12.2011 juttu "Sohjoliirto yllättää etenkin naiset":

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/naisille-lis%C3%A4oppi-tarpeen/724841
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy