Mallimerkinnät takaboxissa

Aloittaja OCEANBOY, 31.01.13 - klo:14:02

« edellinen - seuraava »

OCEANBOY

Onko Volkkarien mallimerkinnät takaluukussa kiinni liimalla kuten yleensä? Itsellä 2010 auto.

P.Alikka

Liimalla ainakin Golfissa. Eiköhän samoin myös muissa malleissa.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

OCEANBOY

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 31.01.13 - klo:14:04
Liimalla ainakin Golfissa. Eiköhän samoin myös muissa malleissa.
Kiitän....

VW:t

Miten nämä mallimerkinnät saa helpoiten pois?

j.s.h

Suojaamalla ympäristön ja kampeamalla jollain ohuella reunasta. Kiinnitysteipin jämät sitten liotinpesuaineella tms.

TAG

Itse olen aina tilannut autoni ilman merkkejä tai sitten kuten viimeksi VV-Auto poisti ne ennen auton luovutusta.

Varmaan parhaiten lähtee pois jos ensin lämmittää sopivasti hiustenkuivaajalla. Ei niitä sentään sulattaa tarvitse. Jollain varmaan kikat millä turvallisesti lähtee liimat pois. Vahalla voisin kuvitella että ainakin voisi kokeilla. Toi edellisen kommentin liuotinpesuaine varmaan toimisi

ML1

Tavallisella A4 paperilla leikkaa irti. Toimii hienosti tosin auton pitää olle puhdas siitä kohtaa että ei naarmuta.
Liiman jämät sitten esim jollain vahalla tai muulla pois.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Marko_K

Mitä itse olen joskus poistanut, niin helpoiten lähtee siimalla "sahaamalla" ja teipinjämät hiustenkuivaajalla lämmitettyinä ihan pyyhkäisemällä. Eikä tule naarmuja.

Pertsa

Itse olen irrottanut ensin lämmittämällä vähän hiustenkuivaajalla ja sitten "sahannut" joko siimalla tai hammaslangalla. Toimii hyvin.

Edit: Marko ehti ensin

poloboy

Minun Jettaani oli takaluukun maalauksen yhteydessä korvattu 2.0 TDI-mallimerkintä 1.9 TDI:hin kuuluvalla TDI-merkinnällä (olikohan tämä sitä tahallista hämäämistä, että ohitetut ajattelisivat, että auto kulkee yllättävän hyvin 105-heppaiseksi  8)?) No, joka tapauksessa väärä mallimerkintä häiritsi silmääni sen verran, että päätin korvata sen oikealla merkinnällä. Mallimerkintä lähti tavallisella hammaslangalla helposti irti, poistin liimajämät lakkabensiinillä ja liimasin uuden mallimerkinnän paikalleen.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

pohjoissavonprinssi

Itse laitoin oman Boran takaluukkuun SDI:n tilalle R logon. Liikennevaloissa vieressä olevat ottivat jostain syystä räjähdysmäisiä lähtöjä...

Tomppis

Miksi ihmeessä vahalla alkaa poistamaan liimaa? Oisko vaikka liimanpoistoaine? Autoglymin intensive tar remover esimerkiksi ihan pätevää ainetta. Itse kans poistelin ensin lämmittämällä ja sitten ihan vain ottamalla pois. Liimat mitä lähti niin revin sormin, loput nimenomaan liimanpoistolla (auto finessen oblitare) ja lopuksi kerros vahaa vielä hieman suojaamaan..

petzku

Mistä ootte ostaneet uudet mallimerkinnät? Marmorilta? Arvokkaitakin?
Alla: Skoda Kodiaq 2.0tdi 150 4x4 Style

Edellisiä vagilaisia: VW Touareg 3.0 V6 TDI, Audi Avant A6 2.0 TFSI, Audi A4 Avant 2.0

Ville R

Minkä kokoisia merkkejä kaipaat? V-korisessa in hieman pienemmät merkit kuin vanhemmissa

Paha71

Lainaus käyttäjältä: petzku - 21.12.13 - klo:18:44
Mistä ootte ostaneet uudet mallimerkinnät? Marmorilta? Arvokkaitakin?

Eiköhän niitä löydy eBay:sta laidasta laitaan.  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

petzku

Mulla on tommone vanha v6 tdi touareg. Siitä on takaluukusta kromit kulunu lähes joka kirjaimesta, ainakin osittain. Millä hakusanoilla löytyy ebaystä, ei taho osua kohilleen?
Alla: Skoda Kodiaq 2.0tdi 150 4x4 Style

Edellisiä vagilaisia: VW Touareg 3.0 V6 TDI, Audi Avant A6 2.0 TFSI, Audi A4 Avant 2.0

Ville R

Minulta löytyy kaikki muut kirjaimet paitsi "V6", "U" ja "G".

Ville R

"Rear badge touareg" löytyi ainakin. Aika hyvän hintaisia näytti olevan

Skoda Octavia 1.2T

Itse ottanut kaikista siimalla, sekä AutoGlymin tar remover aineella lopuksi liimat pois pinnasta. Itse tulen käyttämään myös jatkossa. Itse en koskaan lähtisi lämmittelemään, enkä entenkään kampeamaan merkkejä irti.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Pertsa

Kyllä se hiustenkuivaajalla lämmittäminen auttaa, että se liima pehmenee siellä merkin takana. Sen jälkeen on helppo irrottaa siimalla tai hammaslangalla. Itse asiassa kun vähän lämmittää niin lähtee oikeastaan sormilla/kynsillä nyppäämällä irti.
Hiustenkuivaajalla ei kyllä voi saada mitään vahinkoa aikaan.

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 29.12.13 - klo:18:36
Kyllä se hiustenkuivaajalla lämmittäminen auttaa, että se liima pehmenee siellä merkin takana. Sen jälkeen on helppo irrottaa siimalla tai hammaslangalla. Itse asiassa kun vähän lämmittää niin lähtee oikeastaan sormilla/kynsillä nyppäämällä irti.
Hiustenkuivaajalla ei kyllä voi saada mitään vahinkoa aikaan.

Tyylejä on monia. Hiustenkuivaajalla voi varmasti saada vahinkoa aikaan. Jos sitä ei vain osaa käyttää. Kyllä siitä lämpöä irtoaa.
Octavia II kaikkien merkkien poisto kesti noin 4min. Siimalla leikkaus. Ja rätillä pyyhkäisty (tar removal aineella).

En väitä että tyylini olisi oikea. Sattunut vain toimimaan kohdallani.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

JiiJii71

Itseasiassa noi merkinnät ovat kiinn vhb-teipillä. Helppo tapa irrottaa noi on antaa hiukan lämmintä (esim tuo mainittu hiustekuivaajalla) ja nykäistä merkit pihdeillä tai sormineen irti.

Tuon vhb:n jäänteet voi irroitella ihan sormineen pyörittelemällä (kuorinta) tai käyttää citrus cleaneria + ipaa. Tämän jälkeen vaha päälle.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

golf5

Sinolilla..eli kansankielellä "tentulla" lähtee liima- ja rasvatahrat kätevästi. Eikä maksa montaa euroa litra. Ammattifiksaritkin käyttävät tenttua.

heller

Mineraalitärpätti. Sitä vähän merkin tarraan ja repii pois. Pyyhhe tms mineraalitärpättiin ja hankaa pois. Helppoa kuin mikäkin.

Sama aine toimii myös tuontiautojen rekkarin alla lymyilevaan pehmikkeeseen.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

BobSmith

Ennen oli hinnastossakin oma rivinsä "ilman mallimerkintöjä, hinta 0 euroa". Nykyään sitä ei ole ja kysyin myyjältä, saako takaluukun kirjaimet pois. Ilman nikottelua sanoi että saa, luovutushuollossa ne otetaan pois lämmittämällä liima pehmeäksi.

heller

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 30.08.15 - klo:10:06
Ennen oli hinnastossakin oma rivinsä "ilman mallimerkintöjä, hinta 0 euroa". Nykyään sitä ei ole ja kysyin myyjältä, saako takaluukun kirjaimet pois. Ilman nikottelua sanoi että saa, luovutushuollossa ne otetaan pois lämmittämällä liima pehmeäksi.

Pari viikkoa sitten tilattuun golffiin ruksasin samalla "ilman moottori- ja mallimerkintää" 0â,¬. Että mitenniin ei saisi?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: heller - 02.09.15 - klo:22:39
Pari viikkoa sitten tilattuun golffiin ruksasin samalla "ilman moottori- ja mallimerkintää" 0â,¬. Että mitenniin ei saisi?
Well, sohlaan nyt vähän väärässä ketjussa sikäli, että meikäläinen on sattuneesta syystä lukenut tsekkivolkkarin hinnastoa, ja siellä tuota riviä ei enää ole, liekö Hellkama laiskuuttaan ottanut sen pois.  ;D Mutta kyllä myyjäliike sen veloituksetta lupasi tehdä niinkuin kirjoitin.
Ja pointti oli, että lämmittämällä pehmittävät sen liiman ja nyppäävät kirjaimet irti.

TTO

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 03.09.15 - klo:13:42
Well, sohlaan nyt vähän väärässä ketjussa sikäli, että meikäläinen on sattuneesta syystä lukenut tsekkivolkkarin hinnastoa, ja siellä tuota riviä ei enää ole, liekö Hellkama laiskuuttaan ottanut sen pois.  ;D Mutta kyllä myyjäliike sen veloituksetta lupasi tehdä niinkuin kirjoitin.
Ja pointti oli, että lämmittämällä pehmittävät sen liiman ja nyppäävät kirjaimet irti.

Skodan missään mallissa ei ole tainnut olla tuota mahdollisuutta tehdastilauksessa koskaan. Ainakaan Ocussa ei ole ollut. Tuo "lisävaruste" on varattu konsernin laadukkaammille merkeille. Liikkeissä toki repivät noita merkkejä irti.

BobSmith

No mutta heh heh. En provosoidu tuosta lausahduksesta "konsernin laadukkaammista merkeistä". Sanoisin pikemminkin kyseessä olevan vain eri maahantuojalla erilainen menettelytapa. Ja tuskin se Folkkarillakaan tehdastilauksena tulee, vaan luovutushuollossa ottavat sen pois.

TTO

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 03.09.15 - klo:14:43
No mutta heh heh. En provosoidu tuosta lausahduksesta "konsernin laadukkaammista merkeistä". Sanoisin pikemminkin kyseessä olevan vain eri maahantuojalla erilainen menettelytapa. Ja tuskin se Folkkarillakaan tehdastilauksena tulee, vaan luovutushuollossa ottavat sen pois.

Kyllä ne merkit Volkkarissa ja Audissa jätetään jo tehtaalla laittamatta, jos tehdastilauksessa tuon option valitsee.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy