Audin ohjausongelma

Aloittaja Henkka82, 30.01.13 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

veekoo

Minulla on aivan uusi A6 allroad ja siinä en ole havainnut näitä ominaisuuksia. Tilatessa en ollut edes tietoinen näistä vioista mitä täällä on kuvattu, olisin varmasti epäröinyt koko auton vaihtoa. Se on valmistunut tehtaalla juhannuksen alla ja itse sain sen heinäkuun lopulla. Paitsi, että vielä ei ole oikein ollut sellaisia kelejä missä suurin osa vioista on esiintynyt muiden autoissa. Kokoa ajan tämän ketjun keskustelut on ollut mielessä ja olen tarkasti ohjaustuntumaa seurannut. Toivon totisesti, että se on tässä jo hoidettu kuntoon.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 11.10.13 - klo:13:02
Voi olla. Mulla on ollut kaksi kertaa mutteriin viittaavaa toimintaa. Toinen kerta oli heti keväällä moottoritiellä kun oli sivutuuli ja se kaistavahti päällä. Toinen oli n. kuukausi sitten illalla, kun ohjaus oli juuri tuollainen tunnoton keskeltä.

Eli kyllä tätä mutteria on monenlaista. Ja vaikkei bimmerissä mutteria ollutkaan, ei se ohjaus siinä kuitenkaan mitenkään ongelmaton ollut. Ei ne sitä muuten olisi artikkeliin asti nostaneet. Eikä se bimmeri väistökokeessakaan täydellä lastilla hyviä arvosteluja saanut. Taisi jäädä Dacia Loganin taakse, että näyttää Saksasta tuo autonrakentamisen taito kadonneen joka paikasta.

Niinkuin jo totesin ja tuossa TM:n jutussakin todettiin, niin 3GT:n ohjaus on joka tilanteessa sitä testanneen ja koeajaneen jutun kirjoittajan mukaan huono. Mutteriin se ei liiittynyt mitenkään. Todettin vaan, että ohjaus on huono ja se on sitä aina jollei aja Sport-moodi päällä. Epäilivät, että ohjauksesta on haluttu tehdä tuollainen, jotta run flatien vetely ja uraherkkyys ei tulisi ilmi ajaessa. Kuulemma sport-moodilla oli 3GT hyvä ajaa muttei muuten.

Niin kauan kuin minä olen bimmereistä ollut kiinnostununut, niillä ajanut sekä niiden koeajoja lukenut, niin aina on takavetoisten bemarien ääritilannekäytös haukuttu lehdissä aivan paskaksi ja etenkin silloin, jos samassa testissä on ollut vastapelurina etuvetoisia autoja. Eli tuon 3GT:n saamat pyyhkeet siitä asiasta ei ole mikään uusi juttu. Samaa kuraa niskaan on saaneet mm. F30, F20 ja E90, E91 jne jne.

1- ja 3- sarjan ohjauksia sen sijaan on kehuttu (myös näiden uusien), mutta jostain syystä tuo 3GT ei ole enää ohjauksenkaan osalta onnistunut, jos on siis uskominen TM:ää. Eli ääritilannekäytöksen huonouden lisäksi tulevissa bemarien malleissa on ilmeisesti nyt myös sitten huono ohjauskin.

Mut se tästä off topicistä.

GTA1

Outoa miten olet tuon TM;än testin lukenut/tulkinnut rivien välistä :)
Siellähän sanotaan ettei varauksetonta kiitosta ole tullut bemuille yleensäkkään,ja että Gt,n kanssa ei tarvitse kummiskaan taistella vaikka on rf renkaat (ihmettelen kyllä suuresti tehtaan halua käyttää ensiasennusrenkaina näitä run flättejä) vaikka niistä juuri vielä olekkaan omakohtaista kokemusta"vielä".Tosin kaikki ei ihan täydellisestikkään ole...suorahkoilla teillä on havaittavissa "tarkkasormisella" lievää tunnottomuutta.Ohjaus on hieman liian hengetön ollakseen luonnollinen,epäilevät että sitä mahdollista vetelyä on sähkötehostimella sormeiltu.ja sitten... Ohjaus ei ole huono vaikka jotain outoa siinä kuulemma on? Kaarreajossa onkin sitten tuntoa paljon enemmän ja auto tuntuu taittuvan mutkiin ilman huolta.yleinen sähkötehostimien tunnottomuus siis löytyy käytännössä aika useasta autosta,niin myös gt;stä salakavalana esim aliohjaus tilanteissa mutta jo erittäin kovissa vauhdeissa. Täydellä kuormalla sitten olikin ongelmia ääritilanteissa. Teknari ohjelman testikuskikin sen sanoi että on aavistuksen jäljessä normi kolmosen ajotunnosta ja hauskuudesta.Ajonvakautuksen toivottiin ottavan enempi osaa auton vauhdin hidastamiseksi ääritilanteessa.se siitä vapaasta TM siteerauksesta;) .monella ulkomaisellakin auto foorumilla on mainittu ettei aivan pärjää sedan/farkku 3selle ajettavuudessa tosin ei nyt mitään isoja erojakaan ole.
Ai niin tämä olikin Audi palsta ja puhe niiden ohjaus ongelmista. Siitä voin kanssa mainita että meidän taloudessa on tällä hetkellä 2 uutena hankittua audia joista toinen on ollut jo 6 1/2 v meillä ollut A4 B7 johon olen ollut tooodella tyytyväinen kaikin puolin, tästä kertoo varmaan se että se on ollut minulla jo tuplasti niin kauan kun yksikään muu auto. Ja siinä on mielestäni aika ongelmaton ohjaus , juuri sopivan tunnokas/jäykkä eikä ollenkaan keinotekoinen. Tosin mitä kuluneempi rengas niin siihenkin alkaa tulla tiettyä poukkoilevaa käytöstä uraisilla teillä,Toinen on sitten 2v vanha A1 jossa on jo sähköinen tehostin joka on tietyissä tilanteissa aavistuksen kevyen oloinen mutta muuten menee pikkuautoksi hyvin,eikä mutterointia.
F34

kai75

Vaikka tätä asiaa kyselty jo aikaisemmin tässä osiossa niin kyselen vielä kommentteja varsinkin A6 -kuskeilta et kannattaako ohjelmaa päivittää, jollei ole ollut 15 tkm:n aikana  havaintoja mutterista tms., edes nyt kylmenevillä keleillä?

Auto menossa renkaiden vaihtoon to AC Airportiin ja ehdottelivat ohjauksen päivitystä mut sanoin et en vielä tiedä, et haluanko päivitystä jos vaikka ohjaus menee perseelleen. Sanoivat et ellei halua niin OK, ja siitä sit ilmoitus menee tehtaalle. Vanhaa ohjelmaa ei kuulemma saa takas, hieman se ihmetyttää kun onhan normi tietokoneessakin aikaisemmat palautuskohdat...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

petri

Nyt on asennettu "special" ohjausvaihde nro 8K1 432 055 BP ja ekojen kilsojen perusteella ohjausvaste parani, ns. Nintendo-efekti ilman tuntoa on siis vähentynyt. Raporoin lisää kun kilsoja kertyy.

Pumafi

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 14.10.13 - klo:11:23
Vaikka tätä asiaa kyselty jo aikaisemmin tässä osiossa niin kyselen vielä kommentteja varsinkin A6 -kuskeilta et kannattaako ohjelmaa päivittää, jollei ole ollut 15 tkm:n aikana  havaintoja mutterista tms., edes nyt kylmenevillä keleillä?

Auto menossa renkaiden vaihtoon to AC Airportiin ja ehdottelivat ohjauksen päivitystä mut sanoin et en vielä tiedä, et haluanko päivitystä jos vaikka ohjaus menee perseelleen. Sanoivat et ellei halua niin OK, ja siitä sit ilmoitus menee tehtaalle. Vanhaa ohjelmaa ei kuulemma saa takas, hieman se ihmetyttää kun onhan normi tietokoneessakin aikaisemmat palautuskohdat...

Toimin itse juuri samoin, kun auto kävi umpion vaihdossa AC:ssä. En halunnut päivitystä ja se merkattiin ylös. Teen päivityksen jos ja kun tähän asiaan on tullut selkeä parannus. En uskaltanut ottaa riskiä koska vanhaa ei saa palautettua takaisin. Auton ohjaus pelittää moitteettomasti.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

fossiili

Perjantaina mökille lähdettäessä alkoi jälleen mutteroimaan.
On aika samanlaiset oireet mitä petri on täällä kirjoitellut. Koko ajan sai ohjata motarilla ja keskialue on muutenkin aika purkkamainen lisättynä muljahtavalla mutteriefektillä.
Rupeaa jo pikkuhiljaa kyllästyttämään koko touhu...
A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic 2011

AutistiA5

Tänään vaihdettiin talvipyörät alle ja pitää kyllä sanoa, että nyt on ajaminen jännää! Oikeasti satasen vauhdissa saa oikein pelätä, kun vaihtaa kaistaa tai yleensä ohjaa johonkin suuntaan. Ei mitään tuntoa ja auto tempoo sinne ja tänne kun kiihdyttää mutkassa, eihän tuolla voi ajaa. Laskin jo rengaspaineita alas, mut ei auta. Jo kuudenkympin vauhdissa kun hieman yrittää mutkitella niin vakionopeudensäädin lähtee pois päältä itsestään, kun tuntuu että perä lähtee kampeamaan rinnalle.

Zachaeus

Mitkäs ne renkaat ja paineet oli? Kokeile nostaa jonnekin 3 baariin. Täällä ei onneks vieläkään ongelmia, kohta 5tkm mittarissa, ens viikolla H8 alle, ja sama rengaskoko tulee olemaan ku mukana tulleissa Pilot Sport 3 245/40/18 joissa pitänyt paineita 2.8-3.1..kovempi napakampi, viimeks nostin 2.9>3.1, S-line-alusta. Varmaan kyllä >30tkm pitää tulla kilsoja ennenkuin itteki uskoo että 7/13 alkaen valmistuneet on varmasti mutterivapaita =D ..
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

mikkom

Lainaus käyttäjältä: petri - 14.10.13 - klo:17:35
Nyt on asennettu "special" ohjausvaihde nro 8K1 432 055 BP ja ekojen kilsojen perusteella ohjausvaste parani, ns. Nintendo-efekti ilman tuntoa on siis vähentynyt. Raporoin lisää kun kilsoja kertyy.

Mikä noissa ohjausvaihteissa on muuttunu parannusyritysten myötä? Luin että sulla jo neljäs versio menossa niin luulis että sieltä jotain tiettyä ropleemaa yritetään taklata tai muuten on aika tyyristä hakuammuntaa.
A4 Avant 1.8TQ -12

AutistiA5

Renkaat on perus 17" ja michelin x ice north 2. Paineet oli 3.0 ja laskin ne 2.5 ja hieman rauhoittui, mut edelleen levoton. Epäilivät huollossa, että takapyörien kulmien säätö on nyt väärä, kun talvipyörien vanteissa eri et-luku. On tämä erikoinen farssi.

fossiili

Nyt oli kaupasta tullessa mutterointi aivan järkyttävällä tasolla!
Ei tässä ole enää mitään järkeä, menee kohta vaihtoon koko paska.
Auttoiko petri ohjausvaihteen vaihto mitään? Ei tämä pelkällä softalla enää korjaudu.
No, huomenna yhteydenotto maahantuojalle.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: fossiili - 17.10.13 - klo:16:25
Nyt oli kaupasta tullessa mutterointi aivan järkyttävällä tasolla!
Ei tässä ole enää mitään järkeä, menee kohta vaihtoon koko paska.
Auttoiko petri ohjausvaihteen vaihto mitään? Ei tämä pelkällä softalla enää korjaudu.
No, huomenna yhteydenotto maahantuojalle.
On tämä erikoista kuinka suuri vaihtelu eri yksilöiden välillä. Juurikin samanlainen auto (jos puhut tuosta, joka on "allekirjoituksessasi" mainittu), eikä ole n. 14tkm aikana ollut kertaakaan muttereita. Toivottavasti ei tulekaan, jos se noin kovasti ottaa päähän.

fossiili

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 17.10.13 - klo:16:59
On tämä erikoista kuinka suuri vaihtelu eri yksilöiden välillä. Juurikin samanlainen auto (jos puhut tuosta, joka on "allekirjoituksessasi" mainittu), eikä ole n. 14tkm aikana ollut kertaakaan muttereita. Toivottavasti ei tulekaan, jos se noin kovasti ottaa päähän.
Tammikuussa tilattu, maaliskuussa luovutettu ja 8 tonnia ajettu auto.
Sinulla lienee sitten tuoreempi versio. On tämä erikoinen kiesi...

Tikka

Lainaus käyttäjältä: fossiili - 17.10.13 - klo:17:24
Tammikuussa tilattu, maaliskuussa luovutettu ja 8 tonnia ajettu auto.
Sinulla lienee sitten tuoreempi versio. On tämä erikoinen kiesi...
Itsellä ei autoa ole, mutta auto, josta puhun on luovutettu toukokuussa, joten on pari kuukautta eroa.

Markku J

Onhan noita mutterittomia yksilöitä myös vanhemmissa A6:ssa foorumilaisilla, vaikka minulla oli vm 2013 ja yksi surkeimmista - oletettavasti. Tämä tukee käsitystäni siitä, että Audilla olisi ohjausvaihteelle useampi alihankkija, ja joukossa joku sellainenkin, jonka tuote toimii.

nemos

A6 kävi päivityksen korjauspäivityksessä ja pyöränkulmien säädössä "uusien ohjeiden" mukaan. Olivat sentään itse todenneet ettei toimenpiteillä ollut vaikutusta ja laittaneet uuden ohjausvaihteen tilaukseen. Jälleen toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Volvo XC60 T8 Inscription

iluvilu

Kummallista on tosiaan se että ohjaukseltaan ongelmattomia on joukossa, kuten tuo meidän maaliskuussa -12 luovutettu A6 Avant. Nyt kelien viilennyttyä lainasin sitä vaimolta kuukaudeksi = n. 5000 km, osa matkasta jo lähelle 0-keliä eikä mitään "muljahtelua". Annoin myös työkaverin kokeilla ajamista ja yhdessä todettiin että esim E60-sarjalaiseen verrattuna ei ohjaustuntoa kannata verrata mutta erityisti dynamicasennossa ihan ok. Toivottavasti en kehu tässä nyt liikaa ja pilaannu kiesi siitä :o
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

Markku J

Voin vakuuttaa, että mutterin tunnistaa kokematonkin kuski, jos se on pahimmoillaan päällä. Toimiviakin autoyksilöitä on - ja varmaan enemmistö myydyistä, kun tämänkään enempää ei asiasta ole meteliä noussut.

Waltsu83

Itselleni tehtiin Kuopiossa tuo viimeisin päivitys.

Alkuun tuo tuntui erikoiselta, piti vähän kuin opetella ajamaan autolla uudestaan.

Omasta mielestäni voin nyt sanoa, että ohjaus on erinomainen!

Ei nyi, ei "mutteria" kylmälläkään, sillä ilman webastoa aamulla -1 +3 asteen välillä ei mitään ongelmia.

Ainoa, että Individualilla ohjaus ei ole niin "raskas" kuin ennen vaan vähän kevyempi.

Mutta mielestäni ohjaus on nyt jopa lähellä täydellisyyttä.

Itse uskon että rengas- ja vannekoolla on pakko olla vielä merkitystä mutteri -ohjauksen kanssa. 

Homma toimii minulla ainakin 255/35/20 rengastuksella huippu hyvin!

Mielenkiintoiseksi menee, kun ensi viikolla asennutan alle Hakkapeliitta 8 ja 225/55/17.

Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.10.13 - klo:19:53
Voin vakuuttaa, että mutterin tunnistaa kokematonkin kuski, jos se on pahimmoillaan päällä. Toimiviakin autoyksilöitä on - ja varmaan enemmistö myydyistä, kun tämänkään enempää ei asiasta ole meteliä noussut.

Minulla ilmiö on aina ollut niin lievä, että joku voisi varmaan tällä ajella tyytyväisenä ymmärtämättä mistään ongelmasta. Pahimman laatuisesta mutterista kärsiviä autoja lienee pieni osuus kaikista.

Schimanski

Olen nyt viikon ajan ajellut uusimmalla päivityksellä. Tämä softaversio vaikuttaa minun autoni tapauksessa tähänastisista parhaalta. Kunnon mutteria ei ole vielä esiintynyt vaikka lämpötila on nollan tienoilla keikkunut. Tahmea ja epämääräinen tuo kuitenkin on tuntumaltaan vieläkin ja välillä kuskin pitää aktiivisesti auttaa keskiasentoon palaamisessa. Rasittava urissa vetely on jäljellä vaikka nelipyöräsuuntaus vähän aikaa sitten tehtiinkin.

InnerC

4G1 423 055 AA 1.7.2013 asti & 48k8 päivitettynä. Kesällä 265/35/20 ei sitten mitään ongelmaa. No tänään ruuvasin talvirenkaat alle, mutteri tuli muutamia kertoja aluksi ja katos eli jäädään odottelemaan. Tämähän on muuten sitten suunnitteluvika eli menee "ikitakuun" piikkiin, auts nyt joku maahantuonnissa pian kiittelee tai aivan turhaan koska vastavetona vois tehdä niin kun yks BMW kuski eli hakkais auton paskaksi isommalla lekalla näyttävästi jonku häppeningin yhteydessä. Tarvis vaan 80kâ,¬ kolehdin tai v käyrän nousta vielä hivenen.

odotellaan viikko pari... nostakaa niitä panoksia

Ai niin kun puhutte viimeisimmästä niin mainitkaa ohjausvaihde versio ja sw.

nemos

Lainaus käyttäjältä: InnerC - 17.10.13 - klo:21:29
Ai niin kun puhutte viimeisimmästä niin mainitkaa ohjausvaihde versio ja sw.

Tuollaisen tiedon saaminen on vaikeaa, jos tiedonkulku huoltoneuvojien kesken ja lattiatason kanssa on tavanomaisella tasolla.

Tätä ketjua auttaisi edes se, kun kerrottaisiin mistä automallista kukin kirjoittaa.

InnerC

Lainaus käyttäjältä: nemos - 17.10.13 - klo:22:09
Tuollaisen tiedon saaminen on vaikeaa, jos tiedonkulku huoltoneuvojien kesken ja lattiatason kanssa on tavanomaisella tasolla.

Mulla nämä molemmat näkyvät työmääräyksessä josta olen saanut kopion ja joka on käyty kanssani läpi. Sain jopa pyörien suuntauksista mittaraportin. Nämä on ihan kivoja juttuja pitää tallessa kun autoa rupeaa myymään. Ei tarvitse arpoa.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.10.13 - klo:17:33
Onhan noita mutterittomia yksilöitä myös vanhemmissa A6:ssa foorumilaisilla, vaikka minulla oli vm 2013 ja yksi surkeimmista - oletettavasti. Tämä tukee käsitystäni siitä, että Audilla olisi ohjausvaihteelle useampi alihankkija, ja joukossa joku sellainenkin, jonka tuote toimii.

Minulla kerkesi olla näitä ongelmageneraation Audeja 3 kpl:
- 2011 Audi A6, ei mitään ongelmaa, kerkesin ajaa noin 6000 km
- 2012 Audi A4, ei mitään ongelmaa, kerkesin ajaa noin 6000 km
- 2012 Audi A4, tässä olikin sitten mutteri, jota ei kuntoon saatu, joten palautin auton, kerkesin ajaa noin 11000 km

Nyt on seuraavaksi tulossa Audi A3, joka oletettavasti ei kärsi tästä ongelmasta.

petri

Minulla siis ollut nyt viikon verran tuo  8K1 432 055 BP sekä viimeisin softa + uudet kulma-arvot 1.8 tfsi Multitronic Avant A4:ssa.

Ohjaus on parempi kuin koskaan ennen, mutta... Vetely on edelleen tallella. Saas nähdä mitä tapahtuu kuin 17" kesäfillarit vaihtuu Michelin 16" kitkoihin. Jos on sama kuin viime talvena niin auto on pakko vaihtaa. nyt 50tkm ja kaksi vuotta on korjaultu, joka kerta todettu "nyt tulee hyvä". Nyt ei jaksa enää, yksi kaista pitää riittää Audin ohjastamiseen.

Omalta kohdaltani tuon tekee hankalaksi vielä kaksi vuotta leasing sopparia, onko kukaan nykypäivänä purkanut sopparia tällä perusteella ja miten prosessi meni? Kyllä tuo A3 sedan q riittäisi hyvin minulle jos se vaan kulkee suoraan..

mremonen

Mulla ei tuota mutteria juurikaan ole ollut. Pari kertaa on varoitellut ja nyt loppusyksystä alkoi ohjauksessa olemaan pientä levottomuutta. Panin senkin urien ja mahdollisesti alempien rengaspaineiden piikkiin. Varsinkin kun ohjaus rauhoittui heti, kun Kehä I:lle tuli uutta pintaa.

Hieman jännitti kun tänään vaihdatin alle HKPLR2:t, mutta meno vaan parani. Eli ei tuo renkaista ole kiinni eikä muustakaan. Mullahan on myös ne madalletut jouset ja 10mm spacerit ja silti menee kuin juna.

Eli niin kuin MarkkuJ tuossa aiemmin totesi, niin alihankkijoiden osissa on pakko olla vaihtelua. Ei tuo muuten ole selitettävissä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

AutistiA5

Tänään vielä kerran pajalla ja päivitettiin tämä korjauksen korjaus softa. Samalla tehtiin taas suuntauksen tarkistus kun yliohjaa niin helvetisti ettei kaistaa uskalla vaihtaa. No talvipyörissä tarvikevanteet missä eri et-luku joten maahantuojan mielestä tässä syy vetelyyn.
Paljastui myös, että kulmat säädetty maksimiauraukselle ja nyt johtuen et luvusta jos haluan auton ajettavaan kuntoon pyörät piti säätää uudestaan ja sama homma sitten taas keväällä kun kesärenkaiden vaihdon aika. No itse en tähän onneksi joudu kun leasing sopimus päätettiin purkaa autosta.
Sanon vaan että monta autoa on tullut ajettua ja ensimmäinen auto missä näin on asia.
Maahantuoja ja tehdas tässä näin pesee kädet ja purkaa takuun. Eli enää ei mitään tehtävissä.
Oli muuten se viimeinen audi.

SKU

Lainaus käyttäjältä: AutistiA5 - 18.10.13 - klo:23:05
Tänään vielä kerran pajalla ja päivitettiin tämä korjauksen korjaus softa. Samalla tehtiin taas suuntauksen tarkistus kun yliohjaa niin helvetisti ettei kaistaa uskalla vaihtaa. No talvipyörissä tarvikevanteet missä eri et-luku joten maahantuojan mielestä tässä syy vetelyyn.
Paljastui myös, että kulmat säädetty maksimiauraukselle ja nyt johtuen et luvusta jos haluan auton ajettavaan kuntoon pyörät piti säätää uudestaan ja sama homma sitten taas keväällä kun kesärenkaiden vaihdon aika. No itse en tähän onneksi joudu kun leasing sopimus päätettiin purkaa autosta.
Sanon vaan että monta autoa on tullut ajettua ja ensimmäinen auto missä näin on asia.
Maahantuoja ja tehdas tässä näin pesee kädet ja purkaa takuun. Eli enää ei mitään tehtävissä.
Oli muuten se viimeinen audi.

Ihan mielenkiinnosta, mikä oli ET:n erot? Vakio vs. se mikä sinulla oli?

Kyllä tämä on surullinen tarina kokonaisuudessaan. Onkohan yhtään kauppaa peruttu? Ei taida huutelijoita olla kovin paljoa täällä, jos niitä olisi.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy