Chevrolet

Aloittaja makkis, 20.02.10 - klo:21:06

« edellinen - seuraava »

pokkus

#330
Lainaus käyttäjältä: werty - 20.06.13 - klo:18:24
Suoritusarvotkin ihan kohdallaan.

http://media.gm.com/content/media/us/en/gm/news.detail.html/content/Pages/news/us/en/2013/Jun/0620-corvette-performance.html
On nuo vaan aika pirun kovia aikoja perusmallille. Mitähän mahdollinen uusi Z06 ja ZR1 tuovat tullessaan...

Edit: varsinkin kun tuota Veten rata-aikaa (2:51.78) vertaa saman radan ennätysaikoihin, niin ei voi kun ihmetellä. Suoraan kuudenneksi paras aika tuolla radalla ja kyse on edelleen perusversiosta :)

Virginia International Raceway lap records - FastestLaps.com

pokkus

#331
Aika pirun kovat on myös nuo kulutuslukemat uudelle Vetelle:

http://blog.caranddriver.com/chevrolet-announces-2014-corvette-stingrays-fuel-economy/

In Chevrolet’s announcement revealing EPA fuel-economy estimates for the 2014 Corvette, it rather boldly declares that the new Vette is the most efficient sports car packing more than 400 horsepower. Now, that might seem like Chevy’s slicing things a bit thin, but the claim is impressive nonetheless. Indeed, with 455 horsepower on tap, the 2014 Corvette’s 17 mpg city and 29 mpg highway fuel-economy figures beat out those of competitors like the 400-hp Porsche 911 Carrera S and 495-hp Jaguar F-type V-8 S.


Nyt kun tuolle enää saataisiin viralliset euronormipäästöt ja virallinen myyntihinta Suomessa, niin tuollainen tulisi aika varmasti kontissa kotia. Oletuksena tietty, että päästöt myös Euroopassa vastaa näitä jenkkipäästöjä ;)

Edit: 17MPG = 13.8l/100km ja 29MPG = 8.1l/100km


Skula

Kokemuksia 2000 luvun alun (ja siitä eteenpäin) Siveradoista bensad&diesel (yms serkuista Dodge yms) ?

Minkälaisia talvikäytössä?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

samiko

Lainaus käyttäjältä: Skula - 07.08.13 - klo:14:08
Kokemuksia 2000 luvun alun (ja siitä eteenpäin) Siveradoista bensad&diesel (yms serkuista Dodge yms) ?

Minkälaisia talvikäytössä?
Omakohtaista kokemusta ei ole mutta tuolla on keskustelua aiheesta:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=30&t=89453&hilit=silverado
Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

duke7

Lainaus käyttäjältä: Skula - 07.08.13 - klo:14:08
Kokemuksia 2000 luvun alun (ja siitä eteenpäin) Siveradoista bensad&diesel (yms serkuista Dodge yms) ?

Minkälaisia talvikäytössä?
Ei varsinaista kokemusta, mutta edellisessä työpaikassa yhdellä kaverilla oli tuollainen neliovinen diesel. Kyllä se liikahti kuin villisika ja Bosen (kai?) stereot soi ihan hyvin. Auton edellisellä omistajalla oli loppunut maksukyky konerempan kohdalla ja auto oli palautunut rahoitusyhtiölle joka oli sitten teettänyt tuhansien eurojen korjauksen. Suuttimet olivat tuossa yhdellä pultilla kiinnitettävää mallia ja olivat kolistelleet itselleen lisää tilaa kannessa. Samaa vikaa siis kuin vagien ensimmäisissä pumpparikoneissa. Tämä voi tietty olla yksittäistapaus.. Kone oli muistaakseni kokonaan tai osittain Isuzun tekemä.
Kulutus kuulemma luokkaa 15 l/100 km mutta kuskilla oli kyllä raskaanpuoleinen kaasujalka.

Marty McFly

Chevroletin myynti loppuu Euroopassa: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/chevroletin-myynti-loppuu-euroopassa

Sinänsä ei täysin yllättävä uutinen, koska Opelin ja Chevyn mallisto on osin ollut päällekkäistä, kuten myös jälleenmyyntiorganisaatiokin, ainakin Suomessa. Ja vaikka Cruze on tainnut maailmalla ollakin jonkinmoinen myyntimenestys, niin Euroopassa ja Suomessa menestys on ollut vähäisempää, muista mallesita puhumattakaan. Vaikka itseä nuo mallit eivät ole säväyttäneet niin kuluttajan kannalta sinänsä harmi että markkinat kapenevat.
Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet, 2008
Peugeot 5008 HDi 150 Sport, 2010

nemos

Lainaus käyttäjältä: Marty McFly - 06.12.13 - klo:11:03
Chevroletin myynti loppuu Euroopassa: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/chevroletin-myynti-loppuu-euroopassa

Sinänsä ei täysin yllättävä uutinen, koska Opelin ja Chevyn mallisto on osin ollut päällekkäistä, kuten myös jälleenmyyntiorganisaatiokin, ainakin Suomessa. Ja vaikka Cruze on tainnut maailmalla ollakin jonkinmoinen myyntimenestys, niin Euroopassa ja Suomessa menestys on ollut vähäisempää, muista mallesita puhumattakaan. Vaikka itseä nuo mallit eivät ole säväyttäneet niin kuluttajan kannalta sinänsä harmi että markkinat kapenevat.

Chevrolet ei ole päässyt Euroopassa samaan vauhtiin kuin muut korealaiset. Ehkä tuote ei ole ollut yhtä lähellä Euroopan vaatimuksia kuin Hyundai-Kialla. Eikä nimen vaihtaminen Chevroletiksi taatusti ainakaan parantanut asemia. Toisaalta muutamiin japanilaismerkkeihin verrattuna menestys on ollut kohtuullista. Chevroletia on sentään myyty yhtä paljon kuin Mazdaa! Tässä myyntimääriä Euroopassa 1-10/2013:

Chevrolet 124 000
Hyundai 357 000
Kia 297 000
Mazda 124 000
Mitsubishi 62 000
Subaru 33 000
Volvo XC60 T8 Inscription

Ishvan

#338
Nostellaampa vähän letukka palstaakin taas esille. Itselle tuli vuodenvaihteessa tarvetta päivittää kakkoskulkinetta, jonka pääasiallinen tehtävä on kuljettaa lasta hoitoon ja takaisin. Vaimo suhaa sillä välillä myös lyhyttä työmatkaa, jos sade piiskaa silmiin eikä fillarointi huvita. Kakkoskulkineena on ollut ennen Fordia, Suzukia jne. Nyt silmiin satuui itselle niinkin eksoottinen vaihtoehto, kuin Chevrolet AVEO. Uudempaa korimallia, eli siis loppuvuodesta 2011 esitelty malli, joka ei enään perustu Korean kippoihin vaan Opelin tekniikkaan ja GM:n suunnitteluun.

GM:hän teki tuossa aikamoisen harppauksen verrattuna vanhaan Aveoon erityisesti turvallisuuden osalta. Euro NCAP valitsikin Aveon luokkansa turvallisimmaksi autoksi 2011, joka pistää Euroopassa nenille tälläkin hetkellä monia uusia volyymimalleja luokassaan. Itselle tämä tieto tuli puskista ja myönteisenä tottakai. Pienen etsinnän jälkeen löytyi asiallinen loppuvuodesta -11 rekattu ~65tkm ajetu sähkönsininen viisiovinen yksilö 1.4 isolohkolla ( 100hv ) ja parhaimmalla LTZ varustetasolla.

Mielipiteitä on monia, mutta omasta mielestäni tuo on törkeän hyvännäköinen auto luokassaan. Sopivasti erottuva. Tilaa on mukavasti ja varusteita, kuin isommissaan. Penkit taattua opelia, eli asialliset mitoitukseltaan. Itse 187cm ja ajoasennosta saa varsin hyvän. Auto tuntuu edestä lisäksi mukavan tilavalta. Lastenistuin menee heittämällä selkä menosuuntaan takapenkille ja viereen mahtuu aikuinenkin asiallisesti istumaan. Takaluukku hippasen nafti, mutta kyllä sinne Brion matkarattaat juuri heittää. Moottori myös perus Opeli, eli tuntuu pikkasen nuhaisemmalta, mitä luvut antaa ymmärtää. Ohjaus on todella kevyt, mutta tuntoakin sieltä pikkasen löytyy. Myös vaihteisto on hienosti toimiva ja todella kevyt käyttää.

Sisällä laatuvaikutelmaa latistaa perusmuovi, eli paneelit yms. ovat kovaa muovia, kuten näissä tuppaa olevan. Kaksivärisyys tuo kivaa pikkumaustetta koelaudassa ja ovissa. Penkit taas näyttävät laadukkailta mustalla kankaalla ja kevyellä kuvioinnilla. Sisämelukin on jotenkin kurissa, erityisesti kitkoilla. Katsotaan miten käy kesäkumien kanssa.

Auto on ollut kaikinpuolin todella positiivinen yllätys. Heti koeajon ensimetreiltä tiesin, että ainakin vaimo tykkää ellei muut. 10min lenkin jälkeen lyötiin kättä päälle ja auto lähti mukaan. Ja tykkäsihän se vaimo + minä myös.

Nyt takana jokunen kuukaisi ja vielä näyttää ja tuntuu hyvälle. Itsellä on ja on vieläkin aika vahvat ennakkoluulot tiettyjä merkkejä kohtaan, mutta tämä syrjähyppy Koreaan on kyllä muuttanut mielipiteitä todella paljon. Ihme ettei tämä ole myynyt enempää. Toki pitää myöntää, että 20te minäkään en tästä olisi maksanut, mutta näin ~3-vuotiaana hinta oli sillä tasolla, että mitään vastaavaa en löytänyt markkinoilta, joka olisi sytyttänyt edes vähää...verrattuna tähän, kun ottaa huomioon hinnan, iän, kilometrit + turvallisuuden. Aika tiukka paketti hintaansa nähden, sano.

EDIT: Sorry typot...ei jaksa korjata.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

europe

Camaro 2016. Mustangia seuraten, hinnat alkaen kaksilitraisella 270hv neloskoneella...




JoLah

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 16.04.15 - klo:16:41
Nostellaampa vähän letukka palstaakin taas esille. Itselle tuli vuodenvaihteessa tarvetta päivittää kakkoskulkinetta, jonka pääasiallinen tehtävä on kuljettaa lasta hoitoon ja takaisin. Vaimo suhaa sillä välillä myös lyhyttä työmatkaa, jos sade piiskaa silmiin eikä fillarointi huvita. Kakkoskulkineena on ollut ennen Fordia, Suzukia jne. Nyt silmiin satuui itselle niinkin eksoottinen vaihtoehto, kuin Chevrolet AVEO. Uudempaa korimallia, eli siis loppuvuodesta 2011 esitelty malli, joka ei enään perustu Korean kippoihin vaan Opelin tekniikkaan ja GM:n suunnitteluun.

GM:hän teki tuossa aikamoisen harppauksen verrattuna vanhaan Aveoon erityisesti turvallisuuden osalta. Euro NCAP valitsikin Aveon luokkansa turvallisimmaksi autoksi 2011, joka pistää Euroopassa nenille tälläkin hetkellä monia uusia volyymimalleja luokassaan. Itselle tämä tieto tuli puskista ja myönteisenä tottakai. Pienen etsinnän jälkeen löytyi asiallinen loppuvuodesta -11 rekattu ~65tkm ajetu sähkönsininen viisiovinen yksilö 1.4 isolohkolla ( 100hv ) ja parhaimmalla LTZ varustetasolla.

Mielipiteitä on monia, mutta omasta mielestäni tuo on törkeän hyvännäköinen auto luokassaan. Sopivasti erottuva. Tilaa on mukavasti ja varusteita, kuin isommissaan. Penkit taattua opelia, eli asialliset mitoitukseltaan. Itse 187cm ja ajoasennosta saa varsin hyvän. Auto tuntuu edestä lisäksi mukavan tilavalta. Lastenistuin menee heittämällä selkä menosuuntaan takapenkille ja viereen mahtuu aikuinenkin asiallisesti istumaan. Takaluukku hippasen nafti, mutta kyllä sinne Brion matkarattaat juuri heittää. Moottori myös perus Opeli, eli tuntuu pikkasen nuhaisemmalta, mitä luvut antaa ymmärtää. Ohjaus on todella kevyt, mutta tuntoakin sieltä pikkasen löytyy. Myös vaihteisto on hienosti toimiva ja todella kevyt käyttää.

Sisällä laatuvaikutelmaa latistaa perusmuovi, eli paneelit yms. ovat kovaa muovia, kuten näissä tuppaa olevan. Kaksivärisyys tuo kivaa pikkumaustetta koelaudassa ja ovissa. Penkit taas näyttävät laadukkailta mustalla kankaalla ja kevyellä kuvioinnilla. Sisämelukin on jotenkin kurissa, erityisesti kitkoilla. Katsotaan miten käy kesäkumien kanssa.

Auto on ollut kaikinpuolin todella positiivinen yllätys. Heti koeajon ensimetreiltä tiesin, että ainakin vaimo tykkää ellei muut. 10min lenkin jälkeen lyötiin kättä päälle ja auto lähti mukaan. Ja tykkäsihän se vaimo + minä myös.

Nyt takana jokunen kuukaisi ja vielä näyttää ja tuntuu hyvälle. Itsellä on ja on vieläkin aika vahvat ennakkoluulot tiettyjä merkkejä kohtaan, mutta tämä syrjähyppy Koreaan on kyllä muuttanut mielipiteitä todella paljon. Ihme ettei tämä ole myynyt enempää. Toki pitää myöntää, että 20te minäkään en tästä olisi maksanut, mutta näin ~3-vuotiaana hinta oli sillä tasolla, että mitään vastaavaa en löytänyt markkinoilta, joka olisi sytyttänyt edes vähää...verrattuna tähän, kun ottaa huomioon hinnan, iän, kilometrit + turvallisuuden. Aika tiukka paketti hintaansa nähden, sano.

EDIT: Sorry typot...ei jaksa korjata.

Meillä on kanssa Aveo 2013 vuonna ostettiin uutena. Saatiin heti joku 3500â,¬ alennus koska auto oli ajamattomana hallissa esillä eli maassa. Syykin selvisi seuraavana vuonna... No ei haitannut ollenkaan loppuminen koska vehje on mainio kaikinpuolin paitsi äänieristys on heikohkoa. Ja lisäksi jenkki kaksoissisareen Chevy Sonicciin verrattuna huomaa että äänieristyksessä on tosiaan pihistelty, me tilattiin saksasta esim. Moottorikonepeiton äänieriste, katsottiin numero jenkkivaraosakirjasta ja tilattiin kiinnikkeineen. Hinta oli jotain 80â,¬ ja moottorin sirinä hiljeni kyllä. Samalla paketilla otettiin Sonicin takatilan kaukakomatto kun ei kuulemma Aveoon saa?

Oltaisiin päädytty Toyota Yarikseen ilman alennusta koska hinnat oli melkeen samoissa. Varmaan tästä syystä ei mennyt kaupaksi, liian tuntematon merkki ja melkein samoissa hinnoissa kuin tutut ja turvalliset valinnat.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy