Chevrolet

Aloittaja makkis, 20.02.10 - klo:21:06

« edellinen - seuraava »

Docw

Huhhuh, hienon kuuloinen peli.

Vaimolla iski jälleen autokuume, tällä hetkellä hänellä kiinnostaisi tuollainen Camaro. Onneksi ei ollut kotosalla nyt kun katselin tuon pätkän, olisi voinut joutua autokaupoille. Rouva kun on kohtuullisen tykästynyt V8:n höpötykseen  ;D

MoFFe

Kyllä ei voi muuta sanoa...ja paukkua riittää

tuossa ois dynovideo kovakattosesta  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=Rl-6HO05vbY

pokkus

Huh, onhan noissa jo potkua :D
Camaro kuume sen kuin vain nousee itselläkin... Uusi Transformers-leffa ei myöskään sitä varmaan yhtään alenna :)
Itse taidan kyllä odotella ZL1 julkistusta ja katsoa mihin hintaan niitä aletaan kaupata. Ei varmsti nekään ihan ilmaisia ole. Nopeasti katsoin netistä niin noita "miedompia" hpe600 malleja myytiin reiluun 50k$ hintaan joten veikkaisin että tuo hpe700 malli on vähintään kympin enemmän.

Livenä nuo varmasti kuulostavat vielä 10 kertaa paremmalle. Videolle kun on pirun paha tallentaa oikeasti hyvänkuuloinen ääniraita ja sitten pitäisi totta kai se toistopuolikin olla hyvässä kunnossa.


Flat

salmat saavat osaltani kyllä iskea chevyyn !

tuo sisusta on jotenkin järkyttävä ( halvan oloinen)

Onko tuo transformers niin kova juttu että siitä pitä tehdä jokin "juhlamalli" ? Tuo auto on suunnattu varmaan jonkun rikkaan perheen  15 kesäiselle pojannulikalle, jolla on sängyssä mukana vielä transformers lelut. ( eikös siellä saada kortti 15/16 vuotiaana). Ulkoapäin tuo on ihan ok, nykytrendin mukainen "ameeriikanmuskeliauto". Ã,,kkiseltään katsoen hyvin samanlainen  ulkoilme kuin mustanggilla.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.07.11 - klo:07:14
salmat saavat osaltani kyllä iskea chevyyn !

tuo sisusta on jotenkin järkyttävä ( halvan oloinen)

Onko tuo transformers niin kova juttu että siitä pitä tehdä jokin "juhlamalli" ? Tuo auto on suunnattu varmaan jonkun rikkaan perheen  15 kesäiselle pojannulikalle, jolla on sängyssä mukana vielä transformers lelut. ( eikös siellä saada kortti 15/16 vuotiaana). Ulkoapäin tuo on ihan ok, nykytrendin mukainen "ameeriikanmuskeliauto". Ã,,kkiseltään katsoen hyvin samanlainen  ulkoilme kuin mustanggilla.

Hei elä nyt, täällä on yksi melkein 30-kesäinen pojannulikka, joka fanittaa Transformersseja :) Leluja ei sentään sängyssä ole, mutta samanaiheisen synttärikortin sain kylläkin :)
Kortin täällä tosiaan voi saada virallisesti jo 16-vuotiaana, mutta ilmeisesti 15-vuotiaana pääse harjoittelemaan hyvissä ajoin.

Sisustahan tuossa onkin se isoin miinus, vaikka ei nyt omakaan parhaasta päästä ole. Ulkonäkö on kuitenkin se joka itseenikin eniten iskee.

Ja onhan tuo Transformeri aika iso juttu täällä ja tuo kyseinen Camaro näyttelee aikalailla pääosaa siinä leffassa. Sen takia saanut varmasti huomiota, myös oikeassa autoilumaailmassa. Omasta mielestä leffassa näkyvät versiot Corvetesta ja Mersun SLR:stä jättivät aika nihkeän olon. Vette oli liian futuristinen ja Mersu taa oli jotenkin pappamainen ja vanhahtava.

MoFFe

Noi Camarot maksaa täällä sen 40teur(400tkr) molemmin puolin. Ja cabriolet on siinä 50teur molemmin puolin.
Näkee noita -10 mallisia, hinta alle 300tsek. esim. -> http://www.blocket.se/varmland/Chevrolet_Camaro_2SS_RS_6_2_V8_427hk_34867179.htm?ca=11&w=3

Ei mielestäni kauheen hintaset. Toisaalta kruunun kurssi varmaan on siihen vaikutusta.

Tuossa lisää http://www.blocket.se/hela_sverige?q=camaro&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=2009&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=11&l=0&md=th

Flat

LainaaHei elä nyt, täällä on yksi melkein 30-kesäinen pojannulikka, joka fanittaa Transformersseja

Kai se on tunnustettava että pelasin eilen pojan kanssa pleikkarilla transformereita. Ei transformereissa mitään vikaa ole, hienoja vekottimia. Mutta iso kysymys on ,että miten suhtautua
keski-ikäisen mieheen jolla autossa lukee Transformers ? Eihän nuo tekstit autoa pahenna, mutta luulen että kohderyhmä tällä erikoisversiolla on hyvin nuoret autoilijat ?

raivoroosna

Uusi retromalli on vain hiivalla ylipaisutettu versio alkuperäisestä klassikosta.
Uusi ei kiitos ikinä, tämännäköinen kyllä kiitos...




Docw

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.07.11 - klo:07:46
Kai se on tunnustettava että pelasin eilen pojan kanssa pleikkarilla transformereita. Ei transformereissa mitään vikaa ole, hienoja vekottimia. Mutta iso kysymys on ,että miten suhtautua
keski-ikäisen mieheen jolla autossa lukee Transformers ? Eihän nuo tekstit autoa pahenna, mutta luulen että kohderyhmä tällä erikoisversiolla on hyvin nuoret autoilijat ?

Naapurustossa on edellinen "bumble bee", juurikin 50v+ miehellä. Eilen tuli lähdettyä töihin yhtä aikaa kun herra lähti kuskaamaan arviolta 10v poikaansa kouluun. Suorastaan ärsytti kyseinen ukko, veteli nimittäin kessua autossa koko sen 10km matkan kun näköetäisyydellä mentiin.

Itsellenikin tuollainen kelpaisi helposti, vaikken nyt mikään transformers fani olekkaan. Sisältä nuo tehostetikkaukset parantaa fiilistä kummasti. Oikeastaan ainut oksennusrefleksiä kutittava detalji on nuo järkyttävät mittareiden kehykset...

pokkus

Aijjai, voisivat julkaista jo viralliset speksit ja hinnat...

http://www.autoweek.com/article/20110802/CARNEWS/110809973

POSSU

Ah,upeaa...alkuperäisiä 69? 427 täysalupata zl-1 camaroita taidettiin valmistaa 3 kpl?

tibis


toukopouko

Lainaus käyttäjältä: tibis - 24.08.11 - klo:13:08
Ei voi mutta sano kuin mums  :P

http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/chevrolet/camaro/510002339

Täyttä testosteronia ! Komee peli  :)

EDIT: Mulla ei ainakaan näy tuliketulla tuolla oikotiellä mitään kuvia, kävin kurkkaamassa autoa tuolta liikkeen omilta sivuilta.

pokkus

Ei herranjumala mikä hinta. Tuo on vaivaiset 5 kertaa kalliimpi kuin se millä tuon voisi Jenkeistä ostaa. Ei verot mitenkään siis voi autossa olla 90 000 euroa... Tuossa yritetään kusettaa ostajaa todella pahasti silmään. Okei autossa on jälkiasenteinen remmiahdin, mutta sellainen maksaa noin 8000 dollaria asennettuna, niin ei sekään ihan vielä hintaa selitä. Jos olisi tehtaan oma ahdin, jota ei ole vielä myynnissä, niin hinnan voisi ehkä jotenkin ymmärtääkin.

Muuten kyllä Camaro itseäni miellyttää kovasti. Katsotaan millainen vääntö saadaan aikaan Camaro ZL1:n (huhuttu 570hp) ja uuden Shelby GT500:n välille (huhuttu jopa 630hp). Hauskaa oli, että tuo uuden ZL1:n tarkoitus oli olla nopeampi kuin GT500, mutta voi olla, että se jää todella lyhytaikaiseksi haaveeksi :)

jni

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 24.08.11 - klo:15:35
Ei herranjumala mikä hinta. Tuo on vaivaiset 5 kertaa kalliimpi kuin se millä tuon voisi Jenkeistä ostaa. Ei verot mitenkään siis voi autossa olla 90 000 euroa... Tuossa yritetään kusettaa ostajaa todella pahasti silmään. Okei autossa on jälkiasenteinen remmiahdin, mutta sellainen maksaa noin 8000 dollaria asennettuna, niin ei sekään ihan vielä hintaa selitä. Jos olisi tehtaan oma ahdin, jota ei ole vielä myynnissä, niin hinnan voisi ehkä jotenkin ymmärtääkin.

Muuten kyllä Camaro itseäni miellyttää kovasti. Katsotaan millainen vääntö saadaan aikaan Camaro ZL1:n (huhuttu 570hp) ja uuden Shelby GT500:n välille (huhuttu jopa 630hp). Hauskaa oli, että tuo uuden ZL1:n tarkoitus oli olla nopeampi kuin GT500, mutta voi olla, että se jää todella lyhytaikaiseksi haaveeksi :)

Halpaa kuin saippua.  :) Kuukausierä viiden vuoden rahoituksella vain reilu pari tonnia.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Mikko

Tulli * autovero * alv. Kyllä siihen vähän hintaa päälle tulee. ;)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 24.08.11 - klo:17:59
Tulli * autovero * alv. Kyllä siihen vähän hintaa päälle tulee. ;)

Joo ymmärrän kyllä verotuksen, mutta muista vastaavista kun pyydetään noin 70 000 euroa ilman ahdinta ja niissäkin on jo katetta varmaan 20 000 euroa. Pitää myös muistaa, että kun auto ostetaan Jenkeistä suoraan Suomen myyntiin, niin veroja ja muita maksuja ei tarvitse maksaa Jenkkeihin. Myyntihintakin näille on usein halvempi kuin normaalille ostajalle. Mielenkiintoista olisi nähdä mitä lukee tuon auton hintalapussa veron kohdalla :)

Raimo Miettinen jr.

Olisiko tuossa sitten bisnestä tuoda tuollainen? Miten mahtaa olla markkinat tuon hintaisissa (harraste)autoissa Suomessa? Kovasti porukka autofoorumeilla huokailee noiden perään, joten kiinnostusta ainakin on jos ei rahamiehiä sentään. Vai oliko tässä joku kalliiksi käyvä lakijekku, kun tuo EU:n ulkopuolelta?

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 24.08.11 - klo:19:32
Olisiko tuossa sitten bisnestä tuoda tuollainen? Miten mahtaa olla markkinat tuon hintaisissa (harraste)autoissa Suomessa? Kovasti porukka autofoorumeilla huokailee noiden perään, joten kiinnostusta ainakin on jos ei rahamiehiä sentään. Vai oliko tässä joku kalliiksi käyvä lakijekku, kun tuo EU:n ulkopuolelta?

Kyllähän tuollainen varmasti kannattavaa on, mutta ei varmaan tosiostajia kovin montaa löydy tuolle hinnalle. Renkaanpotkijia ja koeajajia olisi varmasti pilvin pimein. Varmaan saa peli olla suht pitkään kaupan ennen kuin ostaja löytyy. Eli jonkin aikaa saa varmasti varautua pitämään rahoja kiinni autossa. Tuo yksilöhän tosin on varmaan jo ainakin 2 vuotta vanha, joten uudesta autosta ei voi enää edes puhua. Kilsoja ei tosin mittariin vielä hirveästi ole tullut.

Mielenkiintoiseksi homman tekee se, että kaikki nuo tämän hetkiset Camarot ja Mustangit on "harmaatuonteja", koska virallista maahantuojaa autoille ei ole. Koska virallista maahantuojaa ei ole, niin ei myöskään ole ole olemassa virallisia verottomia hintoja autoille vaan myyjä voi itse päättää autolle verottoman myyntihinnan ja verot perustuvat sitten tähän myyntihintaan. Tästä taas aiheutuu se, että kaksi eri myyjää voivat antaa täysin samalle autolle toisistaan poikkeavat verottomat myyntihinnat. Näin ollen myös verot voivat olla erisuuruiset samalle autolle. Veroton myyntihinta taas riippuu siitä kuinka paljon myyjä haluaa itselleen katetta autosta.

Varmasti suurin vaiva tuollaisen jälkeenpäin ahdetun auton kohdalla on saada sille paperit kuntoon täällä Suomessa. Edes muuttoautona kun sellaisen leimaan saaminen ei ole läpihuutojuttu. Jos taas auto ahdettu jo tehtaalla, niin ongelmia ei pitäisi olla.

tn62634

Pitäisi perustaa yritys, joka maahantuo vaikka Challengeria, Camaroa tai Mustangia riippuen minkä helpoiten saa kilpiin. Muutenkin olisi mukava tietää, mitä kaikkia muutoksia noille vaaditaan. Työkaveri oli muutamana päivänä töissä LT-Camarolla ja olihan sekin kivan näköinen peli, vaikka oli neekerimalli kuutoskoneella.

Vaginisti

Nopeasti kun tullin sivuja selailin niin kesäkuussa 2011 on verotettu pari 2010 Camaroa:

CHEVROLET CAMARO 6.2 2D COUPE AUT 294KW N verotusarvo: 53287.00 autovero: 17744.57
CHEVROLET CAMARO 2SS 6.2 2D COUPE AUT 294KW N verotusarvo: 54711.00 autovero: 18218.76

Eli pelkkä autovero jo aika suolainen (yli 30% verotusarvosta), lisäksi tulee alv 23%, rahti n. 1500+â,¬ +mahdollinen maarahti satamaan n. $/maili, auton ostohinta+mahd. välittäjän palkkio n. 1000â,¬. Paikallista myyntiveroa (n. 10%) ei tarvitse maksaa, jos se viedään suoraan laivaan. Suomeen saapuessa tulee tullausfirman maksut.

Sitten alkaa muutostyöt ajovaloihin, takavaloihin, heijastimet, takasumari, vilkut. Ainakin vielä 09 kun itse näitten juttujen kanssa olin tekemisissä, piti näistä uusista autoista vaihtaa kaikki lasit e-hyväksyttyihin, tuohon on saattanut tulla jotain järkeäkin. Erinäisiä testauslaitoksien todistuksia joutunee myös hommaamaan. Muutama satanen menee rek. katsastukseen.

Ilmeisesti nämä ammattituojat pystyy saamaan Camarolle jonkun e-piensarjahyväksynnän tjsp., jolloin rekisteröiminen lienee helpompaa, valomuutokset pitää silti tehdä Suomessa kun ollaan ja dot-valot on täällä vaarallisia...

Vagarenan amerikanvahvistukset voisi valaista, saako tuommosta muutama tuhat ajettua esim. 2010 SS 6.2 Camaroa sieltä mihin hintaan? 40 000â,¬ ?

tn62634

#82
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 24.08.11 - klo:21:05
lisäksi tulee alv 23%, rahti n. 1500+â,¬ +mahdollinen maarahti satamaan n. $/maili, auton ostohinta+mahd. välittäjän palkkio n. 1000â,¬. Paikallista myyntiveroa (n. 10%) ei tarvitse maksaa, jos se viedään suoraan laivaan. Suomeen saapuessa tulee tullausfirman maksut.

Alv 23% kaiketi vältettävissä, jos auto käy pienemmän alv-kannan maassa ja ostetaan sieltä suomeen?

Samoin myyntivero vältettävissä, ostettaessa sopivasta valtiosta (esim. NH).

Kasilla olevat Camarot alkaen n. 20000e, samoin Challenger.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 24.08.11 - klo:21:14
Alv 23% kaiketi vältettävissä, jos auto käy pienemmän alv-kannan maassa ja ostetaan sieltä suomeen?

Samoin myyntivero vältettävissä, ostettaessa sopivasta valtiosta (esim. NH).

Niin kai se menee, eli käytännössä kannattaa silloin ostaa vaikka saksalaiselta myyjältä suoraan, mutta voi olla että kun on taas yksi välikäsi välissä niin ottavat osansa. Sinänsä hassua, että jo kerran eu-maahan rekisteröity auto ei mene suomessa heittämällä rekisteriin vaan alkaa valojen rassaaminen. Jos vaikka saksassa on myönnetty poikkeuslupa esim. valoille, Suomessa sillä ei tee mitään.

Jenkkilän puolella ei kaikissa osavaltioissa ole myyntiveroa kai ollenkaan, kaliforniassa se ainakin oli 10% ja pystyi välttämään kun haki todistuksen "katsastusasemalta", että auto on menossa suoraan vientiin. 

Vaginisti

#84
Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 24.08.11 - klo:21:14
Kasilla olevat Camarot alkaen n. 20000e, samoin Challenger.

Niin taitaa olla, halpaa on...tänne sen hinta sitten 3-kertaistuu ja valitetaan, että sisusta on liian muovinen hintaan nähden... ;D

SS-malli on arvokkaampi sielläkin, mutta on nämä suomen hinnat kyllä aika hatusta vedettyjä...

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 24.08.11 - klo:21:05
Vagarenan amerikanvahvistukset voisi valaista, saako tuommosta muutama tuhat ajettua esim. 2010 SS 6.2 Camaroa sieltä mihin hintaan? 40 000â,¬ ?
SS-mallit alkavat noin 26000 dollarista (18000â,¬) ja 2SS-malleissa 30000 dollarilla (20500â,¬) on jo valinnanvaraa aika paljon.

http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?ct=u&car_id=303265023

Nuo muutamat tullin verotusarvot on siis vain 2,5 kertaisia :) Mutta tosiaan, jos liike ottaa nämä autot itselleen myyntiin, niin he saavat käsittääkseni itse päättä tuon verotusarvon autolle, koska virallista maahantuontia ei ole.

tn62634

Mitäs jos on esim. maahantuontifirma Rotterdamissa ja auto tullataankin Hollantiin. Maksetaan 19%:n arvonlisäverot sinne. Sitten ostetaan auto samalla hintaa suoraan Suomeen....

Siinä työkaverillani olleessa Camarossa näkyi olevan e-merkinnät laseissa ja valoissa. Takalamput olivat tosin sellaiset pyöreät kotitekoiset.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 24.08.11 - klo:21:38
SS-mallit alkavat noin 26000 dollarista (18000â,¬) ja 2SS-malleissa 30000 dollarilla (20500â,¬) on jo valinnanvaraa aika paljon.

http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?ct=u&car_id=303265023

Nuo muutamat tullin verotusarvot on siis vain 2,5 kertaisia :) Mutta tosiaan, jos liike ottaa nämä autot itselleen myyntiin, niin he saavat käsittääkseni itse päättä tuon verotusarvon autolle, koska virallista maahantuontia ei ole.

Verotusarvohan on olevinaan suomen markkinoiden markkinahinta sillä hetkellä kun verotetaan ja perustuu tullin hintatilastoon myynnissä olevista autoista, ja vero sitten co2 arvon mukaan tai painon mukaan.

En kyllä usko, että liike saisi mitään itse päättää, eiköhän siinä päde ihan samat säännöt kuin muutenkin uuden tai uudehkon auton tuonnissa. Näköjään nämä muuttuu koko ajan, ettei enää pysy perässä, että kaikki on kyllä mahdollista... Niihin laseihin olin lukevinani, että on tullut joku systeemi, että kun hakee jonkun muutaman satkun todistuksen niin ei joudu vaihtamaan laseja. Ja voihan olla, että Camaron lasit on hyväksytetyt jo valmiiksi eurooppaan ja niissä on e-merkit ja usan omat merkit.  

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 24.08.11 - klo:21:46
Verotusarvohan on olevinaan suomen markkinoiden markkinahinta sillä hetkellä kun verotetaan ja perustuu tullin hintatilastoon myynnissä olevista autoista, ja vero sitten co2 arvon mukaan tai painon mukaan.

En kyllä usko, että liike saisi mitään itse päättää, eiköhän siinä päde ihan samat säännöt kuin muutenkin uuden tai uudehkon auton tuonnissa. Näköjään nämä muuttuu koko ajan, ettei enää pysy perässä, että kaikki on kyllä mahdollista... Niihin laseihin olin lukevinani, että on tullut joku systeemi, että kun hakee jonkun muutaman satkun todistuksen niin ei joudu vaihtamaan laseja. Ja voihan olla, että Camaron lasit on hyväksytetyt jo valmiiksi eurooppaan ja niissä on e-merkit ja usan omat merkit.  

Otetaan sen verran takaisin, että varmaa faktaa ei ole näyttää vaan perustelen väitteeni kaverini sanaan, kuka maahantuo liikkeensä nimissä autoja Suomeen Japanista. En tiedä koskeeko tämä sitten vain uusia autoja vai myös käytettyjä.

Vaginisti

Joo liikkeillä saattaa olla ihan omat kuvionsa näissä, jotenkinhan se veroton hinta pitää saada esille uudesta autosta ainakin, voi jopa perustua ostohintaan vaikka Japanista, vaikka omaan skeptiseen mieleen se vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta...

On nuo kasikoneiset Camarot kyllä edullisia Usassa, ei siellä varmaan paljon näy V6-Camaroita liikenteessä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy