Suoritusarvotkin ihan kohdallaan.http://media.gm.com/content/media/us/en/gm/news.detail.html/content/Pages/news/us/en/2013/Jun/0620-corvette-performance.html
Kokemuksia 2000 luvun alun (ja siitä eteenpäin) Siveradoista bensad&diesel (yms serkuista Dodge yms) ?Minkälaisia talvikäytössä?
Chevroletin myynti loppuu Euroopassa: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/chevroletin-myynti-loppuu-euroopassaSinänsä ei täysin yllättävä uutinen, koska Opelin ja Chevyn mallisto on osin ollut päällekkäistä, kuten myös jälleenmyyntiorganisaatiokin, ainakin Suomessa. Ja vaikka Cruze on tainnut maailmalla ollakin jonkinmoinen myyntimenestys, niin Euroopassa ja Suomessa menestys on ollut vähäisempää, muista mallesita puhumattakaan. Vaikka itseä nuo mallit eivät ole säväyttäneet niin kuluttajan kannalta sinänsä harmi että markkinat kapenevat.
Nostellaampa vähän letukka palstaakin taas esille. Itselle tuli vuodenvaihteessa tarvetta päivittää kakkoskulkinetta, jonka pääasiallinen tehtävä on kuljettaa lasta hoitoon ja takaisin. Vaimo suhaa sillä välillä myös lyhyttä työmatkaa, jos sade piiskaa silmiin eikä fillarointi huvita. Kakkoskulkineena on ollut ennen Fordia, Suzukia jne. Nyt silmiin satuui itselle niinkin eksoottinen vaihtoehto, kuin Chevrolet AVEO. Uudempaa korimallia, eli siis loppuvuodesta 2011 esitelty malli, joka ei enään perustu Korean kippoihin vaan Opelin tekniikkaan ja GM:n suunnitteluun. GM:hän teki tuossa aikamoisen harppauksen verrattuna vanhaan Aveoon erityisesti turvallisuuden osalta. Euro NCAP valitsikin Aveon luokkansa turvallisimmaksi autoksi 2011, joka pistää Euroopassa nenille tälläkin hetkellä monia uusia volyymimalleja luokassaan. Itselle tämä tieto tuli puskista ja myönteisenä tottakai. Pienen etsinnän jälkeen löytyi asiallinen loppuvuodesta -11 rekattu ~65tkm ajetu sähkönsininen viisiovinen yksilö 1.4 isolohkolla ( 100hv ) ja parhaimmalla LTZ varustetasolla. Mielipiteitä on monia, mutta omasta mielestäni tuo on törkeän hyvännäköinen auto luokassaan. Sopivasti erottuva. Tilaa on mukavasti ja varusteita, kuin isommissaan. Penkit taattua opelia, eli asialliset mitoitukseltaan. Itse 187cm ja ajoasennosta saa varsin hyvän. Auto tuntuu edestä lisäksi mukavan tilavalta. Lastenistuin menee heittämällä selkä menosuuntaan takapenkille ja viereen mahtuu aikuinenkin asiallisesti istumaan. Takaluukku hippasen nafti, mutta kyllä sinne Brion matkarattaat juuri heittää. Moottori myös perus Opeli, eli tuntuu pikkasen nuhaisemmalta, mitä luvut antaa ymmärtää. Ohjaus on todella kevyt, mutta tuntoakin sieltä pikkasen löytyy. Myös vaihteisto on hienosti toimiva ja todella kevyt käyttää. Sisällä laatuvaikutelmaa latistaa perusmuovi, eli paneelit yms. ovat kovaa muovia, kuten näissä tuppaa olevan. Kaksivärisyys tuo kivaa pikkumaustetta koelaudassa ja ovissa. Penkit taas näyttävät laadukkailta mustalla kankaalla ja kevyellä kuvioinnilla. Sisämelukin on jotenkin kurissa, erityisesti kitkoilla. Katsotaan miten käy kesäkumien kanssa. Auto on ollut kaikinpuolin todella positiivinen yllätys. Heti koeajon ensimetreiltä tiesin, että ainakin vaimo tykkää ellei muut. 10min lenkin jälkeen lyötiin kättä päälle ja auto lähti mukaan. Ja tykkäsihän se vaimo + minä myös.Nyt takana jokunen kuukaisi ja vielä näyttää ja tuntuu hyvälle. Itsellä on ja on vieläkin aika vahvat ennakkoluulot tiettyjä merkkejä kohtaan, mutta tämä syrjähyppy Koreaan on kyllä muuttanut mielipiteitä todella paljon. Ihme ettei tämä ole myynyt enempää. Toki pitää myöntää, että 20te minäkään en tästä olisi maksanut, mutta näin ~3-vuotiaana hinta oli sillä tasolla, että mitään vastaavaa en löytänyt markkinoilta, joka olisi sytyttänyt edes vähää...verrattuna tähän, kun ottaa huomioon hinnan, iän, kilometrit + turvallisuuden. Aika tiukka paketti hintaansa nähden, sano.EDIT: Sorry typot...ei jaksa korjata.