Chevrolet

Aloittaja makkis, 20.02.10 - klo:21:06

« edellinen - seuraava »

pokkus

Ei juma, nyt löytyi seuraava auto, jota kuolata. Tuohan on ihan hullu peli  :P

http://www.chevrolet.com/camaro-zl1/#image2



Eihän tuo kone anna kuin "vain" reilut 475 Nm 1000rpm kohdilla. Hetkonen konehan käy tyhjäkäynnillä silloin :D


Kapa

Haluaisin olla penkittämässä, sillä utopiaa tuollainen käyrä todellisuudessa on.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 30.04.11 - klo:21:34
Haluaisin olla penkittämässä, sillä utopiaa tuollainen käyrä todellisuudessa on.
Joo tuo on varmaankin valmistajan oma käyrä ja eihän ne oikein ikinä pidä paikkaansa. Tai saattavat pitää ideaaliolosuhteissa.
Tuossa alla muutama oikea dynokäppyrä samaisesta koneesta:

http://www.dragtimes.com/Cadillac-CTS-V-Timeslip-20157.html
http://www.dragtimes.com/Cadillac-CTS-V-Timeslip-17855.html
http://www.dragtimes.com/Cadillac-CTS-V-Timeslip-20154.html
http://www.dragtimes.com/Cadillac-CTS-V-Timeslip-17378.html

Jani

Ei huonosto tönärikoneelta. Vanha tekniikka mutta hinta/laatu suhteeltaan väitttäisin olevan melkein parhaita nämä GM:n alumiiniset LS-sarjalaiset. (ls1,ls2,ls3,ls7,ls9)

VAG!

#35
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 30.04.11 - klo:00:37
Ei juma, nyt löytyi seuraava auto, jota kuolata.

Siis mitä? Eihän tuossa ole suorasuihkutusta? Ei start-stoppia? Ei ultra-hyper-kaksoiskytkintä? Päästöt pistää varmaan kiinalaisetkin nauramaan? Onko siinä koneessa edes jakohihnaa, saati ketjua? Ei. Mitä siinä sitten on? 6,2 litraa iskutilavuutta, kahdeksan sylinteriä, turbo ja 556 hepoa.

Pistäkää yksi tulemaan, kyllä mulle kelpaa.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.05.11 - klo:02:03
Siis mitä? Eihän tuossa ole suorasuihkutusta? Ei start-stoppia? Ei ultra-hyper-kaksoiskytkintä? Päästötkin pistää varmaan kiinalaisetkin nauramaan? Onko siinä koneessa edes jakohihnaa, saati ketjua? Ei. Mitä siinä sitten on? 6,2 litraa iskutilavuutta, kahdeksan sylinteriä, turbo ja 556 hepoa.

Pistäkää yksi tulemaan, kyllä mulle kelpaa.


Ei kannata myöskään unohtaa sitä 750Nm vääntöä :) On tuossa ahtamattomassa versiossa sentään jotain hi-techiä, nimittäin automaatin yhteydessä auto kulkee neljän pytyn voimin kun kaikkia tehoja ei tarvita. En tiedä miten asian laita on tämän koneen kohdalla.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 01.05.11 - klo:02:07
Ei kannata myöskään unohtaa sitä 750Nm vääntöä :) On tuossa ahtamattomassa versiossa sentään jotain hi-techiä, nimittäin automaatin yhteydessä auto kulkee neljän pytyn voimin kun kaikkia tehoja ei tarvita.

Eikös tämä lepuutus ollut Cadillacissa ensi kertaa jo 1980-luvulla? :) Muutenkin edistyksellinen valmistaja, kun taisi olla ensimmäinen merkki, jossa oli airbag.

RoccoScientist

Olikos tämä jo jossain?

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/chevrolet-camaron-ennakkomyynti-on-alkanut

Tärkeimmät tiedot ;) :

"...

Ainoa Euroopassa myytävä moottorivaihtoehto on 6,2-litrainen V8, joka kehittää kuusivaihteisen käsivalintaisen moottorin kanssa 318 kW ja kuusivaihteisen automaatin kanssa 20 kW vähemmän.

...

Suomeen on ensimmäisessä erässä tulossa 16 Coupéa, joiden hinnat alkavat 72 750 eurosta ja neljä Convertibleä, alkaen 81 508 euroa."

Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

pokkus

#39
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 27.05.11 - klo:15:47
Olikos tämä jo jossain?

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/chevrolet-camaron-ennakkomyynti-on-alkanut

Tärkeimmät tiedot ;) :

"...

Ainoa Euroopassa myytävä moottorivaihtoehto on 6,2-litrainen V8, joka kehittää kuusivaihteisen käsivalintaisen moottorin kanssa 318 kW ja kuusivaihteisen automaatin kanssa 20 kW vähemmän.

...

Suomeen on ensimmäisessä erässä tulossa 16 Coupéa, joiden hinnat alkavat 72 750 eurosta ja neljä Convertibleä, alkaen 81 508 euroa."


Enpä ollu tuota itse vielä lukenut, vaikka tiedossa olikin, että alkavat autoa maahan tuomaan jossain vaiheessa. Kovaltahan tuo hinta vaikuttaa, vaikka veroilla taitaa olla aika suuri osuus hinnasta. Siltikin hinta täällä Jenkeissä on aika paljon huokeampi. Livenä noita nähneenä ainakin omaa päätä kääntää huomattavasti enemmän liikenteessä kuin mikään muu auto tällä hetkellä. On nimittäin todella agressiivinen muotoilu tuossa autossa. Enemmän noista ainakin Suomessa pyydetään kuin Mustangeista, joten saa nähdä pitääkö auto vielä tuollaiseen vaihtaa ennen Suomeen tuloa :) Vaikka sellainen ZL1 muutaman vuoden käytettynä...

Edit: vaikka itse ehkä hiukan asiaa katsonkin "amerikkalaisten, isojen V8-koneisten autojen" -lasien läpi, niin silti tuo on minusta ihan hyvää vaihtelua suomalaiseen autotarjontaan.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 27.05.11 - klo:16:21
Kovaltahan tuo hinta vaikuttaa, vaikka veroilla taitaa olla aika suuri osuus hinnasta. Siltikin hinta täällä Jenkeissä on aika paljon huokeampi.

Verot vaikuttavat varmasti, mutta on tuossa varmaan vähän muutakin lisää. Jenkkimuskelia haluaville ei hirveästi vaihtoehtoja ole ja lisäksi merkkihistorialla pystyy ratsastamaan vähän eri malliin kuin Hyundai Genesis Coupén tapauksessa. Lisäksi pitää muistaa, että varustelistalta löytyy (ilmeisesti) melko lailla kaikki mitä autoon saa laitettua joitakin yksilöintivaihtoehtoja lukuunottamatta. Tämä tosin pätee myös Hyundaihin, mutta jos pelimerkit riittäisivät, niin ei tarvitsisi kahdesti miettiä kumman näistä kahdesta ottaisi. Valitettevasti ne merkit eivät riitä edes Hyundaihin, joten pikkuturboilla mennään. ;D

Camaro kääntää kyllä minunkin pääni, eikä siitä ole kauaa kun viimeksi meinasi niskat mennä. Kyllä noita soisi enemmänkin näkevän (ja kuulevan!) liikenteessä, mutta ei tietenkään liian suurissa määrin. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ton-1

Tänään pääsin sitten ekaa kertaa kimpakyydillä töihin kollegan C. Kalos:silla, näin pelkääjän puolelta arvioutuna napakkaa ja HILJAISTA etenemistä, en millään meinanut uskoa että nopeutemme oli melkein sata, oiskohan jopa ollut mun Audia hiljaisempi !
Member of a A(udi) & A(prilia) club

savolaiskollega

Milloinkahan sen Voltin myynti Suomessa alkaa ? Mielenkiintoinen auto kerrassaan... :)

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 06.06.11 - klo:20:19
Milloinkahan sen Voltin myynti Suomessa alkaa ? Mielenkiintoinen auto kerrassaan... :)



Loppuvuodesta pitäis tulla euromarkkinoille, siis Ooppelina.

Reneto

Miksi hybridit pitää olla veistetty samaan muottiin  ??? Prius, Insight, nuo tuossa yllä...
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

jni

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 06.06.11 - klo:20:59
Miksi hybridit pitää olla veistetty samaan muottiin  ??? Prius, Insight, nuo tuossa yllä...

Niitä ei muuten poptähdet ja muut turhat julkkikset osta jenkeissä?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 06.06.11 - klo:20:59
Miksi hybridit pitää olla veistetty samaan muottiin  ??? Prius, Insight, nuo tuossa yllä...

Veikkaan, että yksi oleellisista seikoista tuolle samantapaiselle muotoilulle on pieni ilmanvastuskerroin. Varmaankin kun tavoitellaan pienintä mahdollista kulutusta, niin kulutuksen ehdoilla tehdään kompromisseja jopa muotoilussa.
Uskoisin, että tuo muoto on siis todettu “parhaaksi” mahdolliseksi muodoksi ilmanvastuksen kannalta. Pisaramuotohan olisi kaikista paras, mutta se olisi ehkä jo liian rajun näköinen muoto autossa :)
Mutta totta turiset, kaikki nuo aika samalta näyttää.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: jni - 06.06.11 - klo:21:23
Niitä ei muuten poptähdet ja muut turhat julkkikset osta jenkeissä?

Hinta menee tuossakin reilusti yli 40000, siitä pitää verotus ja sähköauton dieselvero huolen...

Samaa mieltä, rumia on, chevynä ehkä hitusen paremman näköinen, priukset on aina olleet hirveitä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 06.06.11 - klo:20:59
Miksi hybridit pitää olla veistetty samaan muottiin  ??? Prius, Insight, nuo tuossa yllä...

Tuulitunnelistahan ne muodot ovat peräisin..

Yllättäen ilma virtaa samalla tavalla niin Tojotan kuin GM:kin tuulitunnelissa ja jos mahdollisimman alhainen ilmanvastuskerroin on tavoitteena, niin lopputulos lienee selvä.

Auris ja miksei Lexuksenkin hybridit ovat sitten osoitus siitä, ettei sillä äärimmäisellä sukkulamuodolla ole sittenkään niin kauhean suuri merkitys. Perinteinenkin korimalli, kuten Auris on saatu hiottua hyvin taloudelliseksi.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.06.11 - klo:21:38
Tuulitunnelistahan ne muodot ovat peräisin..

Yllättäen ilma virtaa samalla tavalla niin Tojotan kuin GM:kin tuulitunnelissa ja jos mahdollisimman alhainen ilmanvastuskerroin on tavoitteena, niin lopputulos lienee selvä.

Auris ja miksei Lexuksenkin hybridit ovat sitten osoitus siitä, ettei sillä äärimmäisellä sukkulamuodolla ole sittenkään niin kauhean suuri merkitys. Perinteinenkin korimalli, kuten Auris on saatu hiottua hyvin taloudelliseksi.



Siinä jenkkiläistä hybridifilosofiaa, ei turhaa tuulitunneleissa viilata, V8 ja sähkötekniikkaa...yhdistelmäkulutuskin on saatu putoamaan n. 14 litrasta 11 litraan satasella...

tibis

Great, meidän toinen auton airbag varoitusvalo alkoi palaa. Tule varman kallis keikka  :(
Auto on 2007 ja 50000km, mitä takuu? Auto on vaan kahden vuoden takuu.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: tibis - 14.06.11 - klo:13:39
Great, meidän toinen auton airbag varoitusvalo alkoi palaa. Tule varman kallis keikka  :(

Ei välttämättä kallis, sillä aika usein nämä taitaa olla vain liittimien kosketushäiriöitä. Itsellekin sellainen osui pari-kolme vuotta sitten.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tibis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 14.06.11 - klo:14:20
Ei välttämättä kallis, sillä aika usein nämä taitaa olla vain liittimien kosketushäiriöitä. Itsellekin sellainen osui pari-kolme vuotta sitten.

Toivotaan näin että tuu "kallis paukku". Olisi pitäänyt myydä toi piiiip pois kauan sitten.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: tibis - 14.06.11 - klo:13:39
Great, meidän toinen auton airbag varoitusvalo alkoi palaa. Tule varman kallis keikka  :(
Auto on 2007 ja 50000km, mitä takuu? Auto on vaan kahden vuoden takuu.

Uteliaana kysyn mikä Chevroletti tibiksellä on? Camaro, Corvette vai jokin muu...  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

tibis

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 14.06.11 - klo:14:59
Uteliaana kysyn mikä Chevroletti tibiksellä on? Camaro, Corvette vai jokin muu...  ;)

Ihan tommoinen #¤%& aveo 5-ovinen. Ostin vaimolle eka autoksi, että ei sinänsä haittaa jos vaika tulisi narmuja tai ihan mitä vaan  :)
Osti ihan uutena, ollut ihan "hyvä" auto. Ei yhtään vika. Onnex

downtime

Lainaus käyttäjältä: tibis - 14.06.11 - klo:15:18
Ihan tommoinen #¤%& aveo 5-ovinen. Ostin vaimolle eka autoksi, että ei sinänsä haittaa jos vaika tulisi narmuja tai ihan mitä vaan  :)
Osti ihan uutena, ollut ihan "hyvä" auto. Ei yhtään vika. Onnex

Melko kestäviä autoja tuntuvat nuo "Chevyt" olevan. Meidän Ex-Kalos rullaili parisen vuotta kakkosautona, tosin kilometrejä ei päässyt kertymään kuin vajaa 15tkm. Eipä ollut yhtään ylimääräistä vikaa tuon matkan aikana. Ainoat huoltotoimenpiteet määräaikaishuoltojen lisäksi olivat etujarrupalat ja takajarrusylinterit. Yhteensä vissiin meni tuon parin vuoden aikana koko auton huoltoihin semmoset n. 300 ,. Ei paha todellakaan.

Pakko myöntää että ihan ok kinneri oli kyllä. Ainoa mikä harmitti oli suhteettoman suuret vakuutusmaksut tuon kokoluokan autoon. 50%/70% bonareilla melkein 600 , vuosi liikennevakuutus + superkasko.

jni

Lainaus käyttäjältä: downtime - 15.06.11 - klo:07:20
Melko kestäviä autoja tuntuvat nuo "Chevyt" olevan. Meidän Ex-Kalos rullaili parisen vuotta kakkosautona, tosin kilometrejä ei päässyt kertymään kuin vajaa 15tkm. Eipä ollut yhtään ylimääräistä vikaa tuon matkan aikana. Ainoat huoltotoimenpiteet määräaikaishuoltojen lisäksi olivat etujarrupalat ja takajarrusylinterit. Yhteensä vissiin meni tuon parin vuoden aikana koko auton huoltoihin semmoset n. 300 ,. Ei paha todellakaan.

15 tkm, vajaa 2 vuotta ja etujarrupalat sekä takajarrusylinterit vaihtoon?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

downtime

Lainaus käyttäjältä: jni - 15.06.11 - klo:07:31
15 tkm, vajaa 2 vuotta ja etujarrupalat sekä takajarrusylinterit vaihtoon?

Niin autohan oli käytetty kun se ostettiin. 70 tkm mittarissa silloin. Ensimmäinen jarrupalojen vaihto sattui sitten meidän kohdalle, mikä toki noilla kilometreillä oli ihan ymmärrettävää.

MoFFe

Yksi tälläinen kiiiiitos!!!!
Hennessey HPE700 LS9 Camaro Convertible
http://www.youtube.com/watch?v=7cRY9_Dtt-0&

Vähän porno ääni maailma tuossa autossa  8)

sheikki

Hyvin kyllä rähisee. Täällä Dohassa näkee paljon uutta Camaroa, tuollaisia rähinöitä en ole kyllä kuullut yhdessäkään  ;D
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy