Golf V 1.9 Tdi Dsg ongelma

Aloittaja Janezki, 25.01.13 - klo:20:50

« edellinen - seuraava »

Janezki

Moro,

Tuli hommattua vm. 2004 Golf, 1.9 tdi koneella ja 105 heppanen. Autolla ajettu nyt 212tkm josta ite oon ajanut reilu pari tuhatta kilometriä. Auto on muuten pelannut hyvin mutta nyt on alkanut ilmenee lootassa ongelmaa. Pari kertaa on tehnyt niin että kun paikalta lähtee ja loota vaihtaa 1 --> 2 ei ongelmaa, mutta sen jälkeen kun 2 vaihde on ollut hetken päällä, loota heittää yhtäkkiä "vapaalle" ja veto katoaa täysin. Ongelma poistuu kun käyttää "keppiä" vapaalle ajossa ja laittaa takasin D-asentoo. Vika ilmenee täysin sattumanvaraisesti, välillä on mennyt viikko ilman mitään ongelmaa. Dsg öljyt on vaihdettu 180tkm kohalla ja auto huollettu muuten hyvin. Moottorista on alkanut kuulumaan myös pieni "kohina" tyhjäkäynnillä, antaa kaasua niin ääni häviää. Ei myöskään vaikuta mikä vaihde silmässä, välillä ääni katoaa ja tulee taas yhtä mystisesti takaisin. Mikä avuksi? Oon yrittänyt paikallistaa äänilähdettä ja tuntuu tulevan jostain vaihdelaatikon syövereistä. Itse en oikein tiedä onko tämä vaihteiston ominaisuus vai olisko siellä joku anturi paskana? Mitää muuta vikaa ei ole, pelaa kylmänä hyvin, ei nyi, vaihtaa pehmeesti. Kiitos vastauksista jo etukäteen  :)

malmgren

Kolina tyhjäkäynnillä vois viitata kaksoismassavauhtipyörään. Viisaammat voi oikasta jos oon väärässä.
Octavia 2.0TDI DSG -05

tarzi

Jees kolinahan kuuluu asiaan näissä DSG vehkeissä jos ajeltu pari satkua/vauhtipyörä.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy